Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 129 reacties

Uitgever Bethesda Softworks maakt bekend 10 miljoen exemplaren te hebben verscheept van The Elder Scrolls V: Skyrim. Valve maakt bovendien bekend dat de rpg 'de snelst verkopende game in de geschiedenis van Steam' is.

Jason Holtman, die de leiding heeft over Business Development bij Valve Corporation, laat niet los hoeveel exemplaren van The Elder Scrolls V: Skyrim er via het downloadplatform van Valve verkocht zijn en ook niet wat de vorige recordhouder was. Valve laat zelden los hoeveel games er via Steam verkocht worden.

Bethesda zelf laat via een persbericht weten dat het inmiddels 10 miljoen exemplaren van de game verscheept heeft naar winkels. Die 10 miljoen exemplaren vertegenwoordigen een waarde van 650 miljoen dollar. Hoeveel er daarvan verkocht zijn, laat Bethesda niet los. Skyrim verscheen halverwege november, voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. De uitgever beweert bovendien dat Skyrim sinds de release ruim drie keer zo veel keer verkocht is als welke andere pc-game ook, hoewel Bethesda ook hier geen cijfers noemt.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (29)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (129)

Hieronder een tabelletje met hoeveel mensen het vandaag spelen.

Current Peak Game
61,107 79,607 The Elder Scrolls V: Skyrim
55,298 65,504 Counter-Strike
47,922 47,922 Team Fortress 2
46,427 55,056 Call of Duty Modern Warfare 3 - Multiplayer

TF2 is gratis, CS:S is op dit moment al een paar jaar oud. Dan vind ik het toch verrassend dat MW3 Skyrim niet heeft ingehaald, MW3 is namelijk toch echt een MP game.. Best netjes.
In je statistieken gaat het om Counterstrike 1.6 trouwens, niet Source. Toch leuk dat een spel wat nu al 11 jaar oud is ( Vanaf 1.0 ) nog steeds zo'n actieve spelerbase heeft.

Skyrim doet het erg goed, maar over een maand or so staat Counter-Strike weer bovenaan ;)

@Bliksem B: http://store.steampowered.com/stats/ Gaat puur om actieve spelers vandaag.

[Reactie gewijzigd door Raykee op 16 december 2011 16:39]

wow, ik had niet verwacht dat CS hoger zou staan dan CS:S!
hartverwarmend dat zelfs de meeste populaire game van het moment slechts net over CS heen gaat :)
[quote]61,107 79,607 The Elder Scrolls V: Skyrim[/quote]
Heb je hier trouwens ook een bron voor? Bron gevonden: Steam
[quote]Uitgever Bethesda Softworks maakt bekend 10 miljoen exemplaren te hebben verscheept van The Elder Scrolls V: Skyrim. Valve maakt bovendien bekend dat de rpg 'de snelst verkopende game in de geschiedenis van Steam' is.[/quote]

Hoeveel games zijn er dan op STEAM verkocht? Ook ongeveer 10 miljoen? Of 50 miljoen. Anders betekend het dus dat ongeveer 40 miljoen mensen het spel illegaal spelen. O-)
[quote] peak players Skyrim: 79,607 (steam) [/quote]
Oftewel 80.000 mensen hebben het spel legaal via steam gekocht, dat is wel een groot verschil met de retail verkopen.


Ik zat niet op te letten ik dacht het om 79 miljoen ging 8)7 Als het max 250.000 zijn, dan zijn retail verkopen veel hoger.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 16 december 2011 18:37]

Nee, 79,607 mensen hebben de game tegelijk op steam gespeeld.

Aangezien alle pcgamers op steam zitten met skyrim (dus k degene die retail zijn verkocht) zegt dit niets over het aantal mensen da thet spel op steam heeft gekocht (deed het overigens sowieso al niet).
Nee, 79,607 mensen hebben de game tegelijk op steam gespeeld.
Dat is dan ook tijdens rustige uurtjes, meestal is het zo rond de 150.000
In het begin was het zelf rond de 250.000 mensen
Een chaotische online shooter kun je maar een bepaalde tijd volhouden, maar zo'n story driven RPG waar je helemaal in op kan gaan, daar kun je uren achtereen in bezig zijn.
Ik denk dat het eerder andersom is. Ik heb heel veel Oblivion gespeeld, maar toen ik het laats na een lange tijd opnieuw wilde gaan doen, was er weinig aan omdat ik alle quests al uit mijn hoofd kende. Een "generieke" shooter zonder specifieke missies heb je dat niet bij. Natuurlijk moet de gameplay wel leuk genoeg zijn, maar ik heb nu al meerdere periodes gehad waarin ik veel TF2 speelde en het blijft leuk (ook zonder de miljoen updates), net als L4D2. AoE2 is ook zo'n voorbeeld dat ik de laatste tijd veel speel, multiplayer blijft het hl lang leuk vanwege goede gameplay. Elk potje is anders en dat is bij een singleplayer RPG-versie toch niet.

[Reactie gewijzigd door bwerg op 16 december 2011 16:35]

Blijft toch een kwestie van smaak, ik vind al die mp shooters juist oersaai en vind het een eindeloze herhaling van hetzelfde...
Dat vind ik zr indrukwekkend! Skyrim is een singleplayer game en (daarom) ook nog eens makkelijk te kraken.
Bethesda laat zien dat als je een goede game maakt het ook gewoon veel gekocht wordt.

Edit: Niet dat de game weinig gedownload is van o.a. torrentsites :/ .

[Reactie gewijzigd door Fleximex op 16 december 2011 16:05]

Ik zal eerlijk zijn, dat ik Skyrim eerst gedownload had. Maar na 10 uur gameplay heb ik hem toch maar gekocht :) Gewoon "te" goed om niet te kopen. En dat komt zelden voor tegenwoordig.
idd, dat laatste is idd waarom er veel gepirate wordt.. het is het geld gewoon niet waard. en idd, skyrim is dat wel :)
Begin nou niet met die smoesjes dat het te duur is

zoek dan maar een andere hobby
Als iedereen die games downloadt maar een andere hobby gaat zoeken, levert dat de ontwikkelaar precies 0,0% extra inkomsten op. Sterker, als al die mensen de games niet meer spelen kunnen ze hun vrienden ook niet vertellen hoe tof deze wel niet is. M.a.w. ik weet niet waarom je dat zou willen afdwingen.
Je kunt hoog of laag springen, maar er zal toch worden gedownload, en veel downloaders zullen als (deel van de) reden opgeven dat games te duur zijn en ze niet op voorhand overtuigd zijn van de waarde van een bepaalde game. En als je de 'daders' zou kunnen overhalen om op te houden met gamen los je daar dus niks mee op. Bovendien zijn er denk ik maar weinig downloaders die nit een game aanschaffen. Het is alleen dat ze meer tijd dan geld overhebben en dus niet alle games kunnen aanschaffen. Ik geloof best dat er gamers zijn die alles downloaden en gewoon genoeg geld hebben, maar ik denk dat de meesten wel degelijk een cht goede game willen belonen met een aanschaf, en dat blijkt ook wel uit dit bericht.
Of je hangt niet de moraalridder uit, er zijn bijna geen demos meer en de filmpjes zijn ook vaak niet representatief voor de game.
In dit geval heeft de download voor een extra verkoop gezorgd, dat zou ik alleen maar aanmoedigen, mensen die downloaden en niet kopen die blijf je toch houden ondanks dat jij ze adviseert "zoek maar een andere hobby"
En ja games zijn duur, zeker op de consoles, dus dat is geen smoes.
Tuurlijk. Demo's aanbieden zou een goed antwoord zijn op piraterij. Maar het is wel erg kort door de bocht om te stellen dat piraterij alleen daardoor veroorzaakt wordt. De zin "Maar na 10 uur gameplay heb ik hem toch maar gekocht" geeft twee zaken aan namelijk; na 10 uur heb je al lang kunnen besluiten of een game het geld waard is. Daarnaast geeft het "toch maar gekocht" eigenlijk al aan dat die persoon in kwestie dat in eerste instantie helemaal niet van plan was.

Het is erg makkelijk om gamemakers maar de schuld van piraterij te geven, maar het blijft gewoon een feit dat je in de eerste plaats gewoon de wet overtreedt, en ten tweede heel veel mensen gewoon de optie hebben tussen 35E uitgeven of gratis downloaden en dan gewoon voor de gratis optie gaan omdat ze geen zin hebben die 35E uit te geven. En die laatste categorie helpt PC gaming gewoon om zeep.
Heb ik ook gedaan, vooral gezien ik nooit rpg speel.
denk dat dit blijft groeien veel fans zullen het pas kopen als de creation kit uitkomt wat het spel nog interessanter maakt
Ik denk eigenlijk dat veel fans het pas zullen kopen als het wat goedkoper wordt. Ik ken veel gamers die nooit meer dan 20 euro aan een game willen betalen.
Dat kan nu al.....
Koop een steam key op ebay voor 19.95
Heb ik ook gedaan op de dag van release

En wat betreft de bugs(pc), na 38uur nog geen enkele storende bug gehad.

[Reactie gewijzigd door Oxellaar op 16 december 2011 16:31]

En hoe komen die verkopers aan een legale Steam Key zonder het spel bij Steam te kopen? Dat mag je mij dan eens vertellen, want dan ga ik ook wel zo'n zaakje opzetten.
In andere landen zijn games veel goedkoper (o.a. door lagere lonen daar). Mensen kopen daar dus Skyrim in de winkel, en verkopen de key vervolgens door aan mensen in landen waar het spel duurder is.
Zijn geen echte "fans" als ze het niet bij de release willen hebben. Het zijn meestal de casual spelers die iets uit de budgetbak vissen.
Hoezo? Er zijn zoveel games tegenwoordig. Ik heb zelf ook een hele backlog van spellen die ik nog uit wil spelen. Dan zou ik bijna gek zijn om bij release al gelijk de hoofdprijs te betalen.

(ok, behalve Zelda dan. Maar ik moest de CD+controller gewoon hebben. :P)
Nou daar heb je het al, jij vind dus Zelda het meeste waard, dus koop je het op de release.

Ik vind daar dus geen drol aan, dus schaf ik het niet aan.

Skyrim wilde ik ook niet meteen kopen, zeker niet omdat ik zag hoe hoog de game aanvankelijk geprijst was. Voor 44 koop ik het niet van G2Play, en ook CDwow / Play.com waren relatief duur, en ook budgetgaming gaf als laagste prijsvermelding 39 aan.

En toen bleek ook nog eens dat het spel niet aan te slepen was. De pre-orders vulde het totale aanbod nog maar nt. Omdat er zo'n gigantisch tekort was, ben ik op dag 3 sinds de release toch omdat het was gaan jeuken maar langs wat winkels gegaan.
0,0 in voorraad, thuisgekomen meteen via steam aangeschaft. 50 waard? Nah, met 44uur vermakelijke gameplay tot nu toe, jahoor, prima deal.
1,- per uur gamen vind ik nou niet echt een prima deal.
zoek dan een andere hobby

gamen kost nou eenmaal geld
Tuurlijk, vele andere hobby's kosten veel meer geld. Maar dat betekent nog niet dat een spel dat je maar 40 uur gespeelt hebt een goede deal is voor 40,-. Er zijn ongelofelijk veel spellen waar je honderden, zo niet duizenden uren in kunt stoppen terwijl je maar 20-30 hoeft te betalen.

En dan heb ik het niet over budget spellen of spellen met een subscription fee.
Zelf bereken ik altijd hoeveel uur ik ervoor moet werken. Met een studentenloontje wat ik heb moet ik 4 uur werken om het spel te kunnen kopen. Als ik er dan 10 keer zo lang plezier van heb, vind ik dat een mooie deal. En zoals djunicron zegt, heeft hij tot nu toe 44 uur gespeeld. Ikzelf zit nu ook rond de 40 uur, en ben nog laaaang niet klaar, zelfs niet met de main quest. :)

Maar iedereen heeft natuurlijk een ander referentiekader. :)
andere hobby's zijn al snel duurder zoals tjeerd al zegt ;)
gamen hoeft geen geld te kosten, gamen en met de trent mee gaan kost geld.
Er zijn genoeg spellen waar je uren mee kan vermaken, zonder dat het je maar 1 cent kost. Neem open TTD bv. :)
Dat hangt af van de waarde die je hecht aan n uur gamen en aan het totale budget wat je te besteden hebt. Als je ziet dat een uur naar de film al 5 euro kost, of een uur concert 10 euro, dan vind ik in ieder geval 1 euro per uur voor een game niet duur.

Daarnaast kan je Skyrim als je het een leuk spel vindt, ook makkelijk 200 uur spelen, en dat zet de prijs alweer op 0,25 euro per uur.

Ik denk dat Skyrim de meeste content te bieden heeft van alle releases dit jaar... de beste prijs/prestatie verhouding dus.
44 uur *tot nu toe*.
Ik zit al boven de 80 uur en heb er behoorlijk van genoten.
Zeker als de mods vanuit de community eraan komen gaat het nog mooier worden!
Vermakelijke gameplay, tot nu toe. Dat bedrag van 1 euro wordt dus lager 8)7
ik wel.... als het leuk is.
Ik ben wel fan, maar als ik alle games die gaaf zijn meteen kocht, was ik heel veel geld kwijt ;) Een game wordt er niet minder leuk van als je hem later speelt. Ik doe nagenoeg al mijn inkopen in de holiday sales, dan heb ik tenminste niet n game waar ik fan van ben, maar drie tegelijk voor dezelfde prijs. Daarnaast had Skyrim wat ernstige bugs, daar heb ik geen last van als ik het een half jaar na release koop.

[Reactie gewijzigd door bwerg op 16 december 2011 16:30]

Je kunt ook na de release nog fan worden, bijv omdat je het spel een keer bij iemand anders speelt of het op een LAN ziet.
Mwoah, je kan fan zijn en andere (financiele) prioriteiten hebben.
Nu speel ik Skyrim en pas als die klaar is, dan ga ik Arkham City bestellen, al ben ik daar een echte fan van.
En dat voor een PC-GAME waar de industrie van aangeeft dat het doodbloed door iligale games.

Als men goede games maakt dan koopt men deze ook wel..zie hierboven dus het bewijs.

Heb zelf ook van deze game de collectors edition is het dik waard in mijn ogen.
Een PC-game waarvan de absolute aantallen niet eens bekend zijn! Volgens VGcharts lagen de consoleverkopen weer eens flink voor op de PC-verkopen.
Er zijn twee eerdere bekendmaking geweest van verkoopcijfers. Zo rond de 5 en rond de 6 miljoen. Bij beide keren maakte de PC verkoop ongeveer 20% van het totaal uit. Als dat ook zo is bij dit getal van 10 miljoen, dan kun je concluderen dat er van Skyrim waarschijnlijk 2 miljoen dozen met de PC-versie zijn verscheept.

Als je naar de verkoopcijfers van Portal 2 kijkt (zie de wiki pagina), dan is mijn gok dat de verhouding tussen dozen-verkoop voor PC en digital download voor PC ongeveer 1 op 1 is geweest. Als dat ook voor Skyrim het geval is, dan komen er nog 2 miljoen PC-verkopen bij.

Dus 10 miljoen boxen verscheept. Daarvan waren er waarschijnlijk 2 miljoen voor PC. En daar komen dan 2 miljoen digital downloads voor PC bij. Van een totaal van 12 miljoen expemplaren komen er 4 miljoen voor rekening van de PC-versie. Niet slecht.
Wat wil je nou zeggen? dat consoles meer verkopen als PC.. dat weet iedereen

Maar het blijft een feit dat het op de PC een veel verkocht spel is en dat het dagelijks een paar ton legale spelers heeft
Misschien heeft dat te maken, met het feit dat ie op veel plekken uit was verkocht (de webshops dan, overpriced winkel als Bart Smit tel ik niet mee)
Ha, dat was dus juist de grap, ik was in Rotterdam een aantal winkels langs gegaan, inclusief n mediamarkt, 2 intertoys filialen, game mania (lol, wil je n nog een Skyrim, lol!), en een tweetal FRSen.

Waarschijnlijk echt heel slechte timing, maar een hardcopy van het spel was er niet. (Limited edition wel, maar die prijs, ehh, nope, kthnxbye)
Hmm, apart, ik kreeg hem nog gratis bij de mediamarkt (bij m'n xbox)... had niet door dat dat zo'n goeie deal was :+ .
Snap niet waarom ze niet een aantal noemen die ze verkocht hebben. Dat noem ik niet transparant van Valve. Voor hetzelfde geld liegen ze over de cijfers want niemand kan het controleren. Valve zou er goed aan doen om cijfers bekend te maken. En dat Bethesda 10 miljoen games heeft verscheept is netjes maar hoeveel hebben ze nou verkocht. Ik ben namelijk razend benieuwd daar naar. Kan de houding over geheim houden van aantal verkochte games niet waarderen.
Zij hebben er 10 miljoen verkocht aan hardware handelaren zoals Free Record en Mediamarkt. Die bedrijven hebben ze gekocht en verkoopt ze los van Bethesda. Volgens mij geeft Steam dan weer wel bij elke verkoop het ene deel aan Bethesda.
Take that shooters! :P maar bf3 blijft ook nog altijd geweldig :)

jammer alleen van de vele bugs in skyrim, je kan dit als een voordeel zien aangezien het wel een komisch tintje heeft :P

[Reactie gewijzigd door veronex op 16 december 2011 16:32]

Daarom heb ik BF3 en Skyrim, BF3 als ik zin heb in snelle actie e.d. en skyrim voor de rustige momenten.
Aww yeah zelfde hier ;D

On topic: Daar, wie zei dat piraterij zo slecht was voor de game industrie?
Skyrim is juist een game die je makkelijk zou kunnen downloaden zonder ENIGE problemen omdat je niet online KAN ermee....
Toch verkoopt het enorm goed:
Ik denk dat dit wel als bewijs gezien kan worden dat piraterij eigenlijk wel meevalt als je maar een goede film/game produceert:
Ik zeg niet dat skyrim niet veel gedownload is, ik zeg slechts dat ze dus nog meer dan genoeg winst erop maken.
The Elder Scrolls serie is mateloos populair en heeft een goeie marketing machine achter zich. Als iets populair is onder het algemene gamer publiek dan verkoopt het meestal ook wel in aanzienlijke aantallen. Diezelfde populariteit zal er ook wel voor zorgen dat Skyrim n van de meest illegaal gedownloadde games van 2011/Q1 2012 zal zijn. In verhouding maakt het echter weinig uit, want als je 10 miljoen spellen verscheept, dan boek je daar een leuke winst op.

Echter, er zijn talloze andere games die lovende kritieken krijgen, maar simpelweg gewoon wat meer *underground* zijn om een verscheidenheid aan redenen. Veel van deze titels zijn echter net zo makkelijk illegaal te spelen als Skyrim, maar hebben bij lange na niet dezelfde afzet. Gevolg? De verhouding piraten:kopers is hier vaak nog veel erger en het is dan ook maar de vraag of er wel een lekker zakcentje behaald kan worden.

Dus nee, ik ben van mening dat je zeker niet zoiets kan zeggen als "kwaliteit verkoopt altijd". Populariteit en hype is wat altijd verkoopt. Als dat wat populair is ook van goede kwaliteit is dan is dat natuurlijk al helemaal mooi. Maar helaas, niet alles dat kwalitatief goed is wordt automatisch populair (in de legale kringen).

Uiteindelijk kan het geld maar 1 keer rollen, dus ook als er geen piraterij zou zijn is het waarschijnlijk onmogelijk dat ieder goed spel ook uitermate goed zal verkopen. Ook is de potentile afzetmarkt voor ieder genre verschillend; mensen hebben niet allemaal dezelfde smaak en wat voor de ene persoon een goed spel is, is voor de ander een gedrocht. Maar begrijp wel dat kwaliteit gewoon geen garantie is om bakken met geld binnen te hengelen, helaas.

En als laatste punt, je mening over piraterij voor een hele industrie baseren over het verkoopresultaat van n spel is kortzichtig. Er worden meer spellen dan ooit tevoren verkocht, maar met de opmars van het breedband internet is de piraterij ook gezellig mee gestegen. Gelukkig hebben we binnenkort SOPA , onze redder in nood. :+ }:O .

[Reactie gewijzigd door Forsakeneyes op 17 december 2011 12:04]

En dan nog durf ik te stellen dat Skyrim van alle RPGs die in de afgelopen jaren uitgekomen zijn, gewoonweg de allerbeste is. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Dragon Age 2, een sequel waar te weinig tijd in is gestoken en die veel te snel kwam, dan is het huilen met de pet op. En dan hebben we het over BioWare, de enige studio die de Elder Scrolls rpgs nog enigszins weerwoord kan geven sinds de Gothic reeks is afgebrand, en Two Worlds ook niet het vereiste niveau haalt.

Dan blijft eigenlijk alleen The Witcher 2 over, maar dat is een PC-only game, met veel minder verkopen als gevolg. Xbox versie komt pas volgend jaar.

Mass Effect 3 zal ook wel zijn gevolg halen, maar Science Fiction heeft nu eenmaal een kleiner gevolg dan fantasy, waardoor het wat minder mensen aanspreekt.

[Reactie gewijzigd door JohnAD op 17 december 2011 14:35]

Precies mijn gedachte. Als er een geweldig undergroud spel is zal dat met het huidige internet niet lang onopgemerkt blijven. zo'n spel komt, ondanks de commercie toch wel bovendrijven.

Maarre, om de knuppel in het hoenderhok te gooien:

Noem er eens een paar, van die underground pareltjes ?

Ah ja...toen werd het stil :+

Kwaliteit verkoopt, dat is een vuistregel. Hoeveel het verkocht word, hangt ook van de prijs en je doelgroep af. Zo worden er niet zoveel Ferrari's verkocht als Fiat's....doh }:O

Dat een spel kan lovende kritieken krijgt, wil nog niet zeggen dat de grote massa het ook leuk vind. Neem CIV 5 bijv., ik was altijd CIV fan, maar bij 5 ben ik afgehaakt; ondanks de lovende kritieken. De Total War series, ging met TW: Napoleon bergafwaarts. Nee Shogun II kan me ook niet meer bekoren. Goh, en dan heb ik nog over bekende spellen die lang niet altijd zo positief ontvangen worden. De reviewers, die schijnen er meer lol in te hebben, maarja; velen spelen zo'n spel, zeker als het een lang spel is, maar heel oppervlakkig.

De allerbeste spellen zijn populair geworden, juist dankzei de kwaliteit. Dit zegt overigens niet, dat jij of ik dat spel leuk vind. Zoveel geuren, zoveel smaken zeg ik altijd maar.

Ben je ook vergeten, die paar gehypte spellen, waar we allen naar smachten, die voortijdig afgebrand werden ? Gewoon dikke fiasco's werden ? Juist, dankzei de community op internet.
Waar ik het wel eens mee ben, is dat geld maar 1x kan rollen.

Weet je wat Skirym wel bewijst ? Dat het vooral niet gaat om de nietszeggende grafische pareltjes, hersenloze spelletjes die je in een paar dagen uitspeelt, maar vooral om de inhoud. En inhoud, daar barst het van in Skirym.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 18 december 2011 03:42]

En tch worden inhoudloze spelletjes als de assassin's creed serie flink verkocht.
Gelukkig hebben we binnenkort SOPA , onze redder in nood. :+ }:O .
Eigenlijk zou je meer actie rondom dat gedrocht verwachten. De grote media bedrijven krijgen er in principe een vrijbrief mee om wat ze maar willen van het internet te stoten, zonder juridisch tussenkomst . Er hoeft alleen maar een gereden vermoeden o.i.d. van inbreuk op copyright te bestaan en ze kunnen alles torpederen wat ze maar willen.
Allready took one in the knee.

Edit:
Bah, te laat...

[Reactie gewijzigd door Tyoi op 16 december 2011 16:06]

I heard about you and your honeyed words.
Shooters were the best selling games on steam, untill they took an arrow in the knee...
Tjien dit kan met TF2 ook en dat is een shooter ;)
Dat grapje was leuk in het begin, maar op Youtube word je er mee dood gegooid, dus de lol is er allang van af
nog niet tegen gekomen.... iemand een linkje voor mijn, (en die 3 andere die het nog niet gezien hebben) ?
nou je word ook dood gegooit op youtube over die chuck norris figuur :S vreselijk

ON:
skyrim is gwn geweldig spel. dus het verbaast mij ook niet dat het zo snel verkoopt.
that joke whas funny until, untill youtube took that joke in its comment
Het idee achter een meme is juist dat die te vaak en te lang terug komt. Is deel van de grap. Wil niet zeggen dat iedereen het leuk hoeft te vinden. Als dat een vereiste was, zou niemand ooit nog een grap kunnen vertellen :)
En dit bewijst ook maar weer: gameplay boven graphics. Want wat dat betreft is de game aardig verguisd door de media.
En wat is er mis met de graphics op de PC?

Skyrim is een van de best uitziende games op dit moment.. op de consoles zijn er wellicht beter uitziende spellen.
Nou nee, skyrim is echt niet een van de best uitziende games. Neemt niet weg dat het een geweldige game is. Als je hem naast Crysis 2 of zelfs Battlefield 3 zet dan valt het spel qua graphics helemaal in het niets.

Ontopic: Helemaal verdient voor bethesda. Skyrim is gewoon een geweldige game!
Totdat je een van de vele mods installeerd die er op de forums zijn. Die mods varieren van compleet gerestylde textures tot aan wie weet wat. Werp je blik ier maar eens: http://www.skyrimnexus.com Een weelde aan mods die je game een stuk aantrekkelijker en soepeler maakt.
Wat een rare bewering. Per definitie zijn graphics op een pc beter dan op een console. Dus hoe kan skyrim op de pc nou een van de best uitziende games zijn, maar op de consoles zijn er wel grafisch betere games. Op de pc zijn eerder beter uitziende games te vinden....
Verbaast me niets, tis alleen jammer dat de release niet helemaal vlekkeloos was. Maar dat word alleen maar beter nu.
Ik kijk al uit naar de mods voor skyrim, dit wordt geweldig!
Welke mods .. 1 van de 3000 die al bestaan? -.-