Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 132 reacties

De onlangs uitgebrachte patch voor The Elder Scrolls V: Skyrim lost niet alle problemen op die in het changelog worden gemeld. De patch introduceert zelfs nieuwe bugs in functionaliteit die voorheen probleemloos werkte.

Bezitters van The Elder Scrolls V: Skyrim uiten hun ongenoegen over de laatste patch, die Bethesda afgelopen maandag op de PlayStation 3 en woensdag voor de Xbox 360- en pc-edities heeft vrijgegeven. De PS3-versie van Skyrim had te maken met een bug die steeds ernstigere haperingen veroorzaakte naarmate de speler verder kwam in het spel. Hoewel de patch in eerste instantie soelaas leek te bieden, melden PS3-bezitters dat de problemen in sommige gevallen toch terugkeren.

Gamers melden dat hun resists, de weerstand van hun karakter tegen bepaalde soorten schade in het spel, effectief nul zijn geworden. Het spel wordt hiermee aanzienlijk moeilijker, omdat spelers dan altijd de volledige schade moeten incasseren. Ook vliegen de draken in het spel in sommige gevallen achteruit. Pc-gamers melden vermindere performance en zien de role playing game vaker crashen. In sommige gevallen lukt het ze niet meer om Skyrim te starten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (132)

Heb al een keer corrupte savings gehad (gelukkig kunnen herstellen).
Zit wel te wachten op de patch maar nu begin ik te twijfelen of ik de patch wel zal installeren.
Skyrim loopt verder perfect.

Aan iedereen: Maak backups van je savings voordat je het spel gaat spelen.
> Documenten > My Games > Skyrim
Hier geen nieuwe problemen. Ik heb echter ook weinig fixes gezien, zelfs die blocky faces zijn nog niet gefixt.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=30 ;)

Spijtig dat bethesda alles zo buggy moet afgeven, anders was het echt dé perfecte game studio imo.

Dat probleem met die resists zit dat ook in de originele versie van Skyrim? Ik zou namelijk 150% poison resistant moeten zijn maar toch krijg ik soms lijk ik toch nog poisoned te zijn.

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 1 december 2011 13:54]

Ik denk dat de cap op 85% ligt. 50% van shield + 50% van helm = toch nog altijd 85%

Source: eerder gelezen op een wiki maar kan het niet meer terugvinden :+
Bethesda ging rap berg afwaarts sinds de releash van Rage, en nu Skyrim.

Gezien de vorige berichten hier op tweakers over hoe Bethesda met zijn personeel omgaat verklaart overigens wel wat van deze problemen.

Release dates zijn schijnbaar top prioriteit, en dat over kwaliteit.
De zelfde fout die bijna elke grote game producent begaat vandaag de dag.

Ik snap best dat dit met concurrentie heeft uit te staan, Maar ik denk toch echt dat je op deze manier je player-base laat krimpen.
Bethesda is altijd al zo geweest. Kijk maar eens terug naar daggerfall, en dat was nog voor er breedband internet was en patches als "common good" beschouwd werden.

Morrowind zou me verbazen als dat na al de patches die het gehad heeft ooit bij mij gelopen heeft voor 30 minuten aan een stuk zonder een CTD...

Nee Bethesda maakt geweldige spellen, maar ze zijn vrij buggy. Waarschijnlijk komt het wel omdat ze zo ongelooflijk uitgebreid zijn dat testen een ware ramp is.
@Wolfos
Op dat gebied zal er ook niets veranderen. Nu niet en later ook niet. Wil je dat weg hebben zou je texture mods moeten gebruiken welke alleen beschikbaar zijn op de pc.

@Pieterdebie
De resistances deden het perfect in versie 1.1.

Ikzelf moet zeggen dat k er op de PC nog niets van gemerkt heb, maar heb wel het gevoel alsof ik meer damage krijg van spells dan normaal.

Ik ga dit later vandaag nog even testen door mijn Flame Atronach aan te vallen met Fire Spells.. aangezien deze er Immune voor zouden zijn.

[Reactie gewijzigd door ErikRedbeard op 1 december 2011 14:01]

@Wolfos
Op dat gebied zal er ook niets veranderen. Nu niet en later ook niet. Wil je dat weg hebben zou je texture mods moeten gebruiken welke alleen beschikbaar zijn op de pc.
die zijn er ^^. kijk maar eens op fileplanet
En dat is precies wat ik in dat gequote deel zelf al aangeef. |:(

Er zal van Bethesda uit geen patch voor komen.
Dat er mods voor zijn.. specifiek texture mods zeg ik zelf al.
Ik ga dit later vandaag nog even testen door mijn Flame Atronach aan te vallen met Fire Spells.. aangezien deze er Immune voor zouden zijn.
Bespaar je de moeite, ik hem de mijne al ge-friendly-fired (see what I did there?) toen ik een draak affakkelde, dus je atronach is niet vuurbestendig.

[Reactie gewijzigd door KnetterGek op 2 december 2011 08:56]

Ik hoop dat er snel weer een patch volgt, ik heb het nog niet geprobeert met de nieuwe patch maar zo te lezen wacht ik ook maar even voordat ik het spel weer opstart.

Snap niet dat dit niet tijdens test rondes (als die er geweest zijn) dit soort fouten niet opgemerkt zijn?

Beetje jammer, erg leuk spel!
Snap niet dat dit niet tijdens test rondes (als die er geweest zijn) dit soort fouten niet opgemerkt zijn?
Testrondes? Nee nee, je bent in de war met EA, of Activision, of Blizzard, of Egosoft, of Microsoft, of eigenlijk om het even welke andere softwareboer dan ook, behalve Crytek.

Bethesda bewijst al jaren dat ze geen in-house testers hebben. Daar zijn de modtools voor: als de eindgebruikers denken te weten hoe het beter kan dan kunnen ze daar zélf wat aan doen. Bij veel software fabrikanten zijn de modtools om mods te maken, bij Bethesda zijn ze al jaren bedoeld om je eigen bugfixes te schrijven. Voorbeelden hiervan kun je onder anderen terug vinden in bijvoorbeeld TES4O, Fallout3, FONV, en nu dus Skyrim. Het zegt misschien wel wat dat in alle drie de genoemde voorgaande spellen de serieuze bugfixes allemaal community bugfix patches zijn, en dat er voor geen van die spellen al te veel support patches uitgekomen zijn van Bethesda zelf.

Bethesda doet het ouderwets: gewoon het spel uitbrengen als de compiler niet kokhalzend naar de vuilnisbak rent. Daarna wachten ze een paar weken en gooien dan in laag tempo een zeer beperkte hoeveelheid patches online, waarin ze willekeurige codewijzigingen doorvoeren.
Let op dat er op geen enkel moment enige causaliteit tussen de door de klanten gerapporteerde problemen en de door Bethesda doorgevoerde wijzigingen te bespeuren is.

Bethesda is daarmee eigenlijk een schoolvoorbeeld van consumenten-gerichte bedrijfsvoering. Hun spellen kunnen op tijd klaar, bugvrij, boordevol content en betaalbaar zijn - maar niet alle vier tegelijk. Bethesda kiest er al jaren voor om dan de bugs maar door de gebruikers op te laten lossen, en komt er mee weg omdat de andere aspecten van hun product dusdanig bevallen dat mensen de games tóch kopen, terwijl ze weten dat ze tot hun oren in de bugs gaan verzuipen en meerdere replays moeten doorlopen met community bugfix patches die ze geschreven danwel gedownload hebben.

Ik vindt het wel tof eigenlijk, want het betekent dat Bethesda nooit console-only kan gaan uitgeven: dan moeten ze hun spellen met veel minder bugs gaan afleveren en veel beter gaan supporten (geen modtools op consoles! :D ) wat meer geld kost en dus het rendement drukt. Als de prijs daarvan is dat ik weer op zoek moet naar een community bugfix, dan moet dat maar.

Als het over de console versie hebt trouwens: vette pech gehad. Koop Bethesda games uitsluitend voor de PC :+
Vanaf Daggerfal zeggen reviewers dit al:
"Daggerfall had more bugs than the house I shared in college"
"more bugs than a bait store."
"Morrowind, etc, is going to have more bugs than Lindsay Lohan's crotch"
"If you played Daggerfall, you probably know that it had more bugs than an Ethiopian outhouse"
en zo kan ik nog wel even doorgaan :+
Je bent me voor. Hoewel ik Morrowind en de patches heb liggen, heb ik het destijds vanwege de bugs en instabiliteit opgegeven. Ik ga Oblivion 5th Anniversary en Skyrim niet eens meer aanschaffen.
Ik heb zelf de moed na een heel lang weekend opgegeven ik zat meer te stressen om iedere 2 minuten een save game te maken dan dat ik van dat spel genooit
(wat jammer is want het is een top spel)
Oblivion had op de xbox dan veel last van vastlopers op de laadschermen
Skyrim nog niet gehaald (geleerd van fallout 3 en las vegas wacht eerst 5-6 patches af)
Je moet hem gewoon hlemaal niet kopen voor je console, maar gewoon op je PC spelen. Daar zijn wél bugfixes, door de community gemaakt, te vinden.
Dat gaat me nogal wat tijd kosten om community-patches te zoeken voor Morrowind + Expansions, en dan ook nog voor Oblivion+Expansions en die van Skyrim bij te houden (als ik die laatste twee ga kopen).

Voor Bioware Infinity-engine spellen (Baldur's Gate en verder) zijn ook heel veel community-patches en fixpacks uitgekomen; tegenwoordig zijn die verdeeld over de websites "Spellhold Studio's", "Gibberlings Three" en "Pocket Plane Group". Veel van die patches doen hetzelfde, en sommigen zijn niet compatible met elkaar.

Gelukkig hebben die Bioware-spellen geen game-breaking bugs en zijn het vooral kleine dingen die door de community zijn gefixt. Ik installeer dus ook alleen de officiële patches, en de basisfixes die door zowel SS, G3 en PPG worden gebruikt om hun eigen "packs" op te baseren.

Eens kijken of ik hetzelfde kan doen met de Bethesda spellen, dan is het wellicht nog wel de moeite waard.

[Reactie gewijzigd door Katsunami op 2 december 2011 17:28]

Hmm, ik heb de PS3 versie. Ik zag ingame een mammoet lopen met een Giant erachter. Ik gaf die Giant een flinke mep met mijn bijl, hij haalde uit en ik vloog 100 meter de lucht in en bleef opstijgen totdat mijn laatste save geladen werd.

Iemand van jullie dit ook al meegemaakt ? Is als je Dragonhold geheel uitloopt totdat je weer buiten op het land bent, rechtsaf gaat (links op je kaart) en over de toendra richting het westen loopt.
Elke giant en mammoth doen dat. Net zoals je zelf bij bijv. een special melee attack de NPC een heel eind naar achter slaat/vliegt.
Dat is normaal, haha
Nou, dat snap ik dus niet, dat heb ik dus nog geen 1 keer gehad. En ik heb toch vaak genoeg op ze in lopen hakken, ze geven wel een optater maar ben nog nooit de lucht in gegooid. Zeker al 50+ uur speeltijd.

De enige bug die ik tot nu toe ben tegengekomen is dat er soms mammoeten in de lucht lopen en dat je zelf ergens een een stukje door de rotsen valt ( alleen in de bergen tegengekomen )

Nieuwste update nog niet geprobeerd, heb verder geen problemen met het spel. If it ain't broken, don't try to fix it.
Ik heb verder ook niet zo veel bugs ontdekt. Alleen een opgesloten wolf in een gevangeniscel (ergens in een berg) die plots aan de andere kant (mijn kant-) stond toen ik de ruimte opnieuw betrad nadat ik op de bergrichel een of andere papzak in elkaar had gebeukt.

Wolf deed eerst helemaal niks, stond gewoon langs me te bedelen voor hondenkoekjes. Pas toen ik voor de lol de betreffende cel had gepicklocked (waar de wolf oorspronkelijk in zat-) begon ie me te bijten.

Zeikbeest, bah :-)
Dat is met alle versies, die gasten zijn ZO sterk dat als ze je een mep geven, je wegschiet..
Nou, ik vloog zo hoog dat ik onderhand aan kon dokken aan het ISS ruimtestation. Dat je een mep krijgt en een paar meter weg vliegt, O.K. Maar geen 100 meter verticaal omhoog.
Dat kopt helemaal. De physics in Skyrim zijn eigenlijk een lachtertje. Je moet maar is een Ice Spike lanceren op een drakenskelet, dat vliegt gelijk je viewing range uit als je goed mikt.

Als ik mij verveel laat ik me zelfs opzettelijk lanceren door een Giant. Da's gewoon lachen.
Hoe kun je je in de wereld van Skyrim vervelen vraag ik me af. Eigenlijk wel jammer dat de hele wereld nogal dun bezaaid is met vijanden. Duurt eeuwen tot je eens perks vrij speelt en bepaalde upgrades kan kopen.
Hoezo overkill aan damage :D Kan vast wel 50% vanaf zou je denken.
Hoezo, als je een mep van een reus krijgt zal je het ook niet kunnen navertellen ;)
Working as intended.
"Ook vliegen de draken in het spel in sommige gevallen achteruit."

Ja... dat zou toch opvallen zou je zeggen!
Ik heb ca. 6 uur gespeeld met de patch, 1 crash maar geen rare dingen gemerkt.
Bij nader inzien heb ik toch iets aparts gezien.
Ik zag een "geit herder in de lucht lopen"

[Reactie gewijzigd door BvZ op 1 december 2011 14:00]

Ik heb gisteren 2 uur gespeeld met deze patch. Totaal 1 crash gehad, niet meer dan anders. Veel vervelender zijn de draken. Ze vliegen achteruit, vliegen altijd weg tot maximale afstand en vallen niet meer aan. Ik kan op deze manier geen enkele draak meer doden.
Klopt bij mij ook al 2 x gebeurd dat ze niet terug kwamen.
(maar achteruitvliegen was volgens mij niet aan de orde)
Achteruit vliegen heb ik nog niet gehad, zelfs dat wegvliegen tot maximale afstand valt mee. Ik kom er wel minder tegen heb ik de indruk :/ Verder nog niks raars opgemerkt, maar dat had ik ook niet voor deze patch. (De Xbox 360 versie)
Dat wegvliegen zonder terug te komen lijkt in de AI van de draak te zitten, heb het namelijk ook een aantal keer gezien VOOR de patch. Eerst een heleboel rondjes vliegen en daarna vertrekken. Is dat Alduin misschien?
Nee dat was een bug die ze in deze patch 'gefixed' hebben.

De exacte Patchnotes voor PC:
http://store.steampowered...team_updates&appids=72850
Pas op voor den spoilers :) Niet Iedereen loopt gelijk door de mainquest heen natuurlijk, en ik weet pas sinds gister van laatstgenoemde af.
Uhh hij word bij naam genoemt in de prophecy op het allereerste loading screen. Als je hem ook target tijdens de executie-ontsnapping zie je z'n naam ook.
Nouja ik raakte na een uur een paard te hebben dat rotbeest kwijt omdat hij ineens de lucht in liep (ook na fast travel nergens meer te bekennen) :/.

tip: koop sowieso geen paard, ze zijn langzaam en telkens op en af stappen kost zoveel tijd dat je bijna altijd sneller bent lopend.
Al gaan ze niet langzamer als je overbeladen bent.
maar je moet ook niet overbeladen zijn :)
dat is even logisch als nooit met de auto naar de supermarkt gaan omdat je in de eerste instantie niet zoveel boodschappen zou moeten inslaan :P
Misschien wel een manier om met de crisis om te gaan ;)

Ontopic: Ik heb nog niet heel veel met de patch gespeeld maar ik ben geen nieuwe bugs tegen gekomen tot nu toe en het spel lijkt iets vloeiender te lopen, maar dat kan ook placebo zijn, of iets dat in de ini files is veranderd. Ik had overigens wel het probleem dat mijn muis na de patch op de y-as bijna niet bewoog, maar dat heb ik opgelost door de [Controls] sectie uit mijn skyrim.ini te kiepen.
Bij mij was het geen draken die achteruit vlogen maar de smid die zijn werk omgekeerd vast had.
Na het ijzer uit het vuur te halen, werd het gloeiend hete deel tegen de arm gehouden en op het koude gedeelte probeerde men te slaan.
Maar dat stuk lag ook niet op het aambeeld maar eronder.
Vreemde lui die romeinen :+
Bethesda had gezegd grapige bugs in de game te laten zitten, deze classificeerd imo :D
Gisteren had ze de staaf goed vast, maar kan misschien ook "random" voorkomen ?
Dat is juist baas zie ook is wat anders dan alleen maar vooruitvliegende draken :P ze hebben de reverse button gevonden die draken
doet me denken aan gta 4: THE DRAGONS ARE FLYING UP SIDE DOWN!
Door Ventieldopje, donderdag 1 december 2011 13:48
Ik hoop dat er snel weer een patch volgt, ik heb het nog niet geprobeert met de nieuwe patch maar zo te lezen wacht ik ook maar even voordat ik het spel weer opstart.

Snap niet dat dit niet tijdens test rondes (als die er geweest zijn) dit soort fouten niet opgemerkt zijn?

Beetje jammer, erg leuk spel!
Het lijkt me dat zo'n soort spel als Skyrim onmogelijk compleet te testen is, al moet ik toegeven dat achteruit vliegende draken wel moeten opvallen.

Alle mogelijkheden, alleen in-game al, zijn te veel om te testen. Ik geloof namelijk niet dat het een spel is dat op de markt is gebracht zonder het te testen, hetzelfde geld voor de patches.

Was van het weekend van plan hem weer is te gaan spelen op mijn PC, heeft een tijdje op pauze gelegen. Heb gisteravond wel alleen een een mod (10x langer bloed op je zwaard :o ) en een aantal textures (HD versies) toegevoegd. Moet toegeven dat het een heel stuk beter eruit zag, vooral na de algemene HD textures... :9~

Daarnaast heb ik zelf betrekkelijk weinig problemen met het spel gehad, het waren alleen mijn videokaart drivers en crossfire die moeilijk deden... :( Zit weer op driver 8-11 zonder crossfire als ik Skyrim speel. Alle nieuwere versies laten mijn PC random crashen. :(

OT:
Hoop dat ze nog lang door blijven patchen!! :D
Het lijkt een beetje een trend te worden, patches uitbrengen die de boel verder verzieken.
Battlefield 3 heeft hier namelijk ook last van.
Vreemd dat skyrim wel een nieuwsbericht krijgt, en de problemen met de patch van BF3 niet, maargoed.
Ik hoop dat beide spellen snel worden gefixt met een goede patch.
offtopic maar wat heeft bf3 slechter gemaakt dan? Merk nog niks
offtopic maar wat heeft bf3 slechter gemaakt dan? Merk nog niks
Er zijn mensen die juist door de patch van BF3 last hebben van disconnects en crashes. Globaal gezien is het er overigens niet slechter op geworden, er is gewoon een groep die klaagt en alleen maar de klagers ziet (wil hiermee overigens niet impliceren dat het klagen onterecht is) en daardoor denkt dat er vooral mensen met problemen zijn.
Wat een kulopmerking, Skyrim is een prima game ( zo niet de beste in de serie ) wat nou eenmaal net als andere games nog wat glad gestreken moet worden. Wees blij dat Bethesda nog moeite neemt om de pc gamers te pleasen met updates/patches. Dat doen sommige andere uitgevers toch echt een stuk minder. The Elder Scrolls serie wordt sinds den beginne al geplaagd door bugs, het hoort ook beetje bij het genre, het is een erg complex spel. ( dit, nog afgezien van het hardwarematige aspect dat je nou eenmaal niet voor alle mogelijke systeem-configuraties alles in een keer goed kan doen ) Echter is Bethesda er naar mijn menig tot nu toe altijd in geslaagd zo goed als alle problemen het hoofd te bieden met updates, ook al zal er af toe wat geduld opgebracht moeten worden, ik heb er vertrouwen in dat Bethesda dat dit keer ook wel weer zal lukken.
Beste in de serie is het niet. Dat is en blijft Morrowind, dat staat buiten kijf.
Scherpmes brengt het wellicht een beetje bruusk., maar hij heeft wel een punt.
Daggerfall heeft een goed verhaal en ook een goede gameplay, alleen werd het geplaagd door bugs. Arena is een goede dungeoncrawler en Morrowind is het meest uitgebreid. Oblivion echter is een stap terug. Sandbox benadering werd ingeruild voor actie gebaseerd. Dat wat voorgaande delen uniek maakte, met name Morrowind en Daggerfall, dat werd in Oblivion teniet gedaan. En Skyrim gaat nog een stap verder en is eigenlijk oblivion versie 2. Niet dat het nu barslechte games zijn. Maar daar waar de serie eerst bekend om stond is vernietigd. Het is nu allemaal actie gebaseerd.
Ik heb al vele bugs tegengekomen zoals draken die hun hoofd door de grond steken, of dat je door dieren kunt wandelen, als ik van wapen wissel dat het het er hetzelfde blijft uitzien maar ik wel gewisseld heb, maar dat stoort niet echt. De echt irritante bugs zijn degene waardoor je bvb iets opnieuw moet doen.

*SPOILERS*

Esbern die niet praat en de deur niet open doet bij de eerste ontmoeting maar later ook niet meer waardoor je bestanden moet gaan toevoegen gaan je game folder.
Na het lezen van de Scroll op de Time-Wound blijft Alduin vast in de lucht en beweegt hij niet.
Fast travel lost dit op
1 Van die 10 magische wezens in Winterhold verschijnt niet, fast travel lost dit opnieuw op.
Een puzzel in een dungeon die niet werkt, moest voormalige game file laden en dungeon opnieuw doen.
al 2 keer een corrupte save file gehad.

Nu met de nieuwe patch heb'k al 2 bugs tegengekomen.
1: in Solitude op het einde van de Stormcloak quests als ik binnen ga bij General tulius kan ik niet meer bewegen en gebeurd er niets, voormalige game file moeten laden.
2: En deze is echt irritant, ik kan niet meer picklocken, de A en D buttons werken niet, ook al aangepast bij de controls maar dat helpt niet.

Ook heb ik eerst een week de illegale versie gespeeld toen ik wachte op mijn pre order en toen speelde ik op Ultra mooi 60fps overal, misschien 1 keer om de 10 uur een crash. Nu met de legale versie speel'k op high, heb'k nog frame drops tot aan 30fps en crasht het toch wel iedere 2 uur.

Heb intussen al 4 keren opnieuw begonnen en zo'n 90 uur gespeeld maar dit blijven er toch iets te veel.

[Reactie gewijzigd door Zarnikon op 1 december 2011 14:17]

*SPOILERS*

Esbern die niet praat en de deur niet open doet bij de eerste ontmoeting maar later ook niet meer waardoor je bestanden moet gaan toevoegen gaan je game folder.
Ik vroeg me al af wat ik fout deed... Waar kan je de bestanden vinden die je nodig hebt om toch verder te kunnen?

Ik heb al een aantal graphic glitches gehad, bijvoorbeeld dat een draak mat roze is, of een personage in-game waarvan het armor roze is. Ook crasht de game regelmatig. Veel quicksaven voorkomt dat je dingen opnieuw moet doen, maar storend is het zeker :(
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Esbern_(Skyrim)

Zeer handige site, als je een bug hebt zeker eens daar kijken, meestal staat de oplossing er bij:

"This bug can be fixed if you unpack the Skyrim - Voice Extra.bsa files into the data folder, or download it already unpacked here with instructions inside. (For now, only confirmed on PC)."

Dit zijn de files:
http://www.filesonic.be/file/3930147964

[Reactie gewijzigd door Zarnikon op 1 december 2011 15:43]

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skyrim
UESP., de enige echte wiki over The Elder Scrolls met veel info.
Ook veel uitgebreider dan de wikia pagina.
Ik heb tot gisteren probleemloos met de illigale versie gespeeld 0,0 crashes. Gisteren legaal binnen gekregen geinstalleerd updates erbij en crash na crash na crash....
Kortom het lijkt erop dat de illigale download markt zijn zaakjes beter voor elkaar heeft als Bethesda :'(...
Gelukkig kwam gisteren ook Assassins Creed Revelations binnen dus die helpt mij door de crashes heen!!! Hopen dat er snel een patch komt.
Verder een geweldig spel!
De versie die ik via Steam heb gekocht loopt als stront door een trechter met schuurpapier, maar de skidrow versie als een tiet...
Vage shit...
Stront door een trechter met schuurpapier :Y)
Hoe kom je erbij :D
Maar je hebt wel gelijk overigens ;)
Tegenvallende performance naarmate het spel verder vordert is een bekend probleem in zowel Morrowind als Oblivion. Hoe verder je kwam, hoe meer items je verzamelde, hoe slechter het spel liep en hoe vaker het crashte. Heel frustrerend, omdat dit anders zoals pieterdebie zegt, de beste gamestudio zou zijn. Ze hadden gewoon de frostbite 2 engine moeten gebruiken! Nog een weekje wachten, dan kan ik zelf ook aan de slag!
Ze hadden gewoon de frostbite 2 engine moeten gebruiken!
Ja denkt het ook.... zo'n grote wereld als Skyrim op de Frostbyte engine

Als die engine al in staat is zulke grote werelden te maken, zou je denk ik echt een Nasa Computer moeten hebben om het dan te kunnen draaien
En waarom zou dat niet kunnen? In Battlefield 3 kun je ongeveer zo ver kijken als je wilt, en dat draait ook. Wat je niet ziet, wordt niet gerenderd. Een NASA-computer nodig hebben is dus complete bullshit, het zou prima kunnen.
Het kan niet. Kan je in Battlefield naar alles toelopen wat je ziet? Dat is juist de kracht van Skyrim, je ziet ergens in de verte een berg dan kan je daar gewoon heen lopen en de berg "beklimmen". Dit houd in dat je gewoon 1 uur rechtdoor kan lopen zonder ook maar 1 laad schermpje

Dat je in Battleflied zo ver kan kijken als je wilt betekend het nog niet dat je daar ook naartoe kan lopen (vergeleken met Skyrim zijn de maps in BF3 natuurlijk niet echt groot te noemen)

De engines zijn gewoon voor verschillende doeleinden ontworpen
Tegenvallende performance naarmate het spel verder vordert is een bekend probleem in zowel Morrowind als Oblivion. Hoe verder je kwam, hoe meer items je verzamelde, hoe slechter het spel liep en hoe vaker het crashte. Heel frustrerend, omdat dit anders zoals pieterdebie zegt, de beste gamestudio zou zijn. Ze hadden gewoon de frostbite 2 engine moeten gebruiken! Nog een weekje wachten, dan kan ik zelf ook aan de slag!
Frostbite is voor andere doeleinden bedoeld. Bovendien is die ook niet zo heilig.
Gamebryo en deze nieuwe engine werken op zich wel. De uitvoering ervan is alleen niet denderend. Gelukkig zijn er nog altijd modders die de boel repareren. De problemen bij Morrowind zijn ver terug gedraaid door toedoen van de Morrowind Code Patch en Morrowind Patch Project. Met name MCP zorgt voor stabiliteit door o.a. het savegame systeem aan te pakken en dit stabiel te maken.
Zelf nog niet tegengekomen. Ik ben mijn haperingen juist kwijt (PS3) :)

Overigens heb ik wel een draak een hele tijd op een bepaald punt zien hangen, aanvallen deerde hem niet. Toen ik een huisje in/uit ging was ie daarna ineens verdwenen.
Haperingen ben ik ook kwijt, maar op de lijst bij Bethesda Forums staat onder andere:

Weapon switching 3x slower on PS3 than on PC.

Daar heb ik wel last van, lijkt wel alsof ik in slowmotion van wapens wissel...
Ik weer wel. Het viel mij op dat mijn oude savegames kleiner in formaar waren dan voorheen Maar ik loop op level 36 weer tegen de 8MB aan. Vandaag bleef het beel maar haperen in Riften...niet fijn :(

En ik heb ook een draak gehad die achteruit vloog. Die kreeg ik niet te pakken. Draken die inderdaad ver weg vliegen ook wel gezien. Maar ja dat kan gebeuren natuurlijk (NPC's die ook de draak aanvallen)

[Reactie gewijzigd door alwinus op 1 december 2011 16:38]

Dat een patch nieuwe problemen introduceert, soit, maar waar ik me altijd vreselijk aan erger is dat problemen die als 'opgelost' in de patch notes staan in werkelijkheid helemaal niet opgelost zijn. :D

"Ah eindelijk! Die bugfix zit ik al maanden op te wachten! _/-\o_ *install* what the?..... :/ :( ".
Veel fixen werken dan ook vaak alleen met een nieuwe instance, waarbij de huidige het probleem gewoon blijft houden.

Ze mogen zo'n informatie er wel bij zetten van mij.
Ook vliegen de draken in het spel in sommige gevallen achteruit
Dat lees je ook niet iedere dag :+ .

Opvallend hoe vaak patches nog weer nieuwe problemen introduceren. Het lijkt me dan toch dat de groep testers die je gebruikt, te klein is (aannemende dat het probleem zich voordoet bij slechts een klein percentage gebruikers).
Sterker nog, dit is echt een structureel probleem van Bethesda. Met hun vorige games presies hetzelfde verhaal. Op een of andere manier willen ze maar niet leren.
ik heb nog geen problemen gehad met de Skyrim (PC) ik wacht nog wel ff met patchen dan.
En geen corrupte save games nog,alles loopt nog prima op mijn PC dus ff wachten tot 1.3.

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 1 december 2011 14:25]

Met 1.0 had ik nergens last van en nu vliegen er dode drakens en grafische glitches \
-_-

Terug patchen gaat het ook niet dus gewoon afwachten op 1.3..
Je kan terugpatchen door het te uninstallen en na herinstallatie de patch niet meer te installen (savegame backuppen). Bij de 360 door je cache te clearen. Bij de ps3 geen idee :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True