Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 140 reacties

Mogelijk komt de Apple iPad in september op de Nederlandse markt beschikbaar en zal het tablet circa 420 euro gaan kosten. Dit zou zijn af te leiden uit de actievoorwaarden van een prijzenspelletje op de sociale netwerksite Hyves.

Op Hyves heeft de zuivelgigant FrieslandCampina een Flashgame geplaatst waarmee diverse prijzen zijn te winnen, waaronder vier iPads, zo schrijft MobileCowboys. Wie de actievoorwaarden er op na slaat, leest dat de iPads pas in september naar de prijswinnaars opgestuurd kunnen worden 'in verband met de beschikbaarheid van dit nieuwe product in Nederland'. Verder is te lezen dat de tablet een waarde zou vertegenwoordigen van 420 euro.

Onduidelijk is of het hier betreft om een schatting, of dat FrieslandCampina meer weet over een Nederlandse marktintroductie van de iPad. Ook om welk model het gaat, is onduidelijk. Het goedkoopste model van de iPad, voorzien van wifi en 16GB aan opslag, kost in de VS 500 dollar.

Officieel heeft Apple nog niets losgelaten over wanneer de iPad in de Benelux zal opduiken, al heeft het bedrijf wel bekend gemaakt dat een internationale release door een 'veel hoger uitgevallen' vraag in de VS is uitgesteld tot mei. Het is echter al wel bekend dat Nederland en België niet tot deze eerste lichting zullen behoren.

Flashgame met iPad-vermelding op Hyves
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (140)

1 2 3 ... 6
Als de ipad hier idd 419 euro gaat kosten (uiteraard geen 420, stukje psychologie..) Denk ik dat dat een hele goede prijs is.

Ik wil even inhaken op opvattingen van anderen dat een ipad nutteloos is.

Ik had gister op een verjaardag er een leuke discussie over. Of eigenlijk een openbaring... Voornamelijk de oudere generatie ziet er heel veel in! Van mijn ouders had ik nooit verwacht dat ze iets in een ipad zien. Ik bedoel, tja ze internetten wel maar dan voornamelijk een beetje mailen en surfen. Niet heel veel bijzonders.

En wat blijkt nu: Zoals wij (tweakers) internet beleven is bij de oudere generatie compleet onduidelijk, maar wel interessant. Mijn moeder is een jaar geleden pas online gegaan (jaja zodra de vut er is krijgen ze daar ineens tijd voor) En ze vind het best leuk. Maar ze heeft geen zin om met een laptop op schoot in de serre te zitten. En als mijn vader weer eens een hele dag achter internet zit loopt ze te klagen dat dat zo ongezellig is. Iets wat ik me nog heel goed kan herrinneren toen ik nog thuis woonde...

Ze lezen allebei heel veel en als ik zo af en toe eens thuis kom op visite zitten ze gewoon lekker bij de open haard te lezen. En dat is denk ik de markt waar Apple zich op richt. De internet beleving zoals wij tweakers die hebben, toegankelijk te maken bij het grote (rijkere) publiek. Ik bedoel, het meeste geld valt natuurlijk niet te halen bij de jongere generatie. Die hebben het over het algemeen al moeilijk genoeg om rond te komen. Nee, juiste bij de generatie van de baby boom zit nog een enorme economische potentiŽle groei.

Als ik je vertel wat voor computer spullen ze nu in huis hebben lachen de meeste tweakers over de grond... Hun pc is 4 jaar oud en volgens pap nog lang niet aan vervanging toe... De gsm van mijn ouders heeft een camera... En dat vinden ze al vooruitstrevend... En de Ipad lijkt ze echt geweldig...

Soms snap ik mijn ouders echt niet... _/-\o_
Hoe komt het eigenlijk dat hij dan op 1000 euro staat in de pricewatch? omdat hij moet worden ingevoerd?
Omdat men er grif aan wil verdienen natuurlijk voordat hij officieel te krijgen is.
Zie deze thread over de import van de iPad.

[Reactie gewijzigd door tigger op 18 april 2010 11:05]

Bedrijven die'm nu zullen ook hogere kosten kwijt zijn aan garantie en support. Apple regelt dat normaal grotendeels zelf, maar ik vermoed dat deze bedrijven dat nu zelf, intercontinentaal, moeten regelen.

Maar, schaarste, en apple-idioten die't toch wel betalen en geld te veel hebben zijn de voornaamste redenen voor deze prijzen.

(ps. niets tegen apple gebruikers, maar 1k betalen voor een iPad maakt je in mijn ogen een idioot)
Die bedrijven doen niets met garantie en support. Die sturen je gewoon met een kluitje in het riet.

Ze winnen gewoon massaal geld op mensen die 'm nu willen hebben.
Je hebt gelijk ja.
Eerst brengen ze hem uit in de landen war het zeker weten het meeste winst zal draaien.
Waar dus al genoeg commercials zijn geweest en genoeg volksbekendheid.

Dan zien de andere mensen uit andere landen dat en zitten alleen maar te kwijlen over internet blogs wanneer dat ding uit komt in nederland.

Nu is dat bericht er en nu zit iedereen (iedere belangstellende bedoel ik dan) te wachten op september.

Goede verkooptechniek toch.
Trouwens voor de Nederlanders die hem al hebben is het goud geld verdienen als ze hem liever toch niet hadden aangeschaft.

Garantie is om van te huilen bij Apple meestal.
Als je apparaat niet precies in het plaatje past van hoe de schade is ontstaan, dan ben je die garantie gewoon kwijt en "mag" je alsnog betalen voor het onderzoek dat er al aan is verricht.

[Reactie gewijzigd door Yezpahr op 18 april 2010 12:02]

Garantie is om van te huilen bij Apple meestal.
Als je apparaat niet precies in het plaatje past van hoe de schade is ontstaan, dan ben je die garantie gewoon kwijt en "mag" je alsnog betalen voor het onderzoek dat er al aan is verricht.
dat is de grootste Bull die er bestaat. Dat gebeurt via de resellers (en niet via alle!) wel eens, maar als je direct bij Apple online koopt houden ze zich perfect aan de garantievoorwaarden. Ik heb zelfs meegemaakt dat ze dingen na 2,5 jaar (zonder apple-care) nog vervingen!

Maar, schaarste, en apple-idioten die't toch wel betalen en geld te veel hebben zijn de voornaamste redenen voor deze prijzen.

oow.
En de early adapters van de Android betaalde ook niet het dubbele toen deze nog niet officieel in Nederland was te krijgen.
Of toen de Atari 64 bits console nog niet officieel in Nederland was te krijgen.
Apple gebruikers zijn zeker de enige die het principe van vraag en aanbod snappen.
http://www.google.nl/sear...c=&ei=1ufKS-ALnaI4kc_J5QU

[Reactie gewijzigd door weeraanmelden op 18 april 2010 13:07]

Nee hoor dat waren ook allemaal idioten :p
Ach als je het geld er voor over hebt, moet je het vooral gewoon doen.
Als een verschil van 500euro je 6maanden wachten niet waard is.

Ach toen de ps3 net uit was moest je ook 600eu betalen, die is nu minder dan 250eu.
Ben je dan ook een idioot?

Early-adaptors betalen gewoonweg altijd meer.
Hoeveel kost heen en weer vliegen naar de US eigenlijk? Of iemand op tweakers vinden die dat toch al gaat doen en die dan 100 euries geven om er 1 voor je mee te nemen? Dan ben je toch nog altijd wat goedkoper uit....

Maar daarbij denk ik even niet aan grootschaliger import.... duh... sorry... ;)
Het ding is nog niet officieel verkrijgbaar in ons land, maar er zijn altijd bedrijven die dat ding importeren en hier te koop zetten. En als het aanbod laag is, zijn de prijzen hoog. Het is wat de gek ervoor geeft.
omdat er mensen zijn die persee dat ding nu willen hebben, en daar zijn een paar slimme mensen die dat weten en naar de wet van vraag en aanbod de prijs enorm hoog maken....en is dat ding lomp duur..

[Reactie gewijzigd door 215005 op 18 april 2010 11:04]

Beschikbaarheid en hype drijven de prijs op...
Als je hem zelf zou laten verschepen ben je iets goedkoper uit als 1000,-

499+0,8 % salestax us
Verzendkosten nl 130
668$ / 1,34 = 499 euro

12,50 inklaringskosten + 19%btw
12,50 + 594 =606,50

Dit is de 16gb wifi variant .... Vergeet ook niet de fee van de tussenpersoon...
Dat is best wel laat. Vooral als je kijkt dat hij nu al beschikbaar is in Amerika
Ik denk dat dit nieuwsbericht het absolute dieptepunt is in een lange tijd dat ik hier al op Tweakers.net rondhang.

Harde woorden, maar laat mij even verklaren wat er allemaal schort aan dit artikel.

Op Hyves heeft de zuivelgigant FrieslandCampina een Flashgame geplaatst waarmee diverse prijzen zijn te winnen, waaronder vier iPads, zo schrijft MobileCowboys.
Het loopt eigenlijk al mis na de eerste 2 woorden, 'Op Hyves'. Ongeacht het onderwerp, als Hyves je enige bron is, dan is het eigenlijk al zo goed als niet meer geschikt om hier, een website voor de bovengemiddelde techneut, te verschijnen.
Het enige waar dit artikel over gaat is over een simpel Flashgame van een zuivelbedrijf dat als prijs een viertal iPads weggeeft. Dit is geen nationale campagne die gesponsord wordt door Apple, dus ik ben redelijk zeker dat FrieslandCampina de geschenken zelf ook gewoon maar aankoopt, al dan niet geÔmporteerd uit de VS.
Wie even de tijd neemt om na te denken, beseft dat FrieslandCampina wel een van de laatste bedrijven zal zijn aan wie Apple vertelt wanneer de iPad hier uitkomt en hoeveel die dan precies zal moeten kosten.
Dan verder over de prijschatting van 420 euro. Dit lijkt mij gewoon ruw geschat door een vage medewerker die ergens in een boekje gelezen heeft dat de iPad 499 dollar kost in de VS, dat eventjes omrekent naar euro en er dan nog 19% BTW bovenop kletst.

Dit artikel vindt ik dan ook zonde, overbodig en vooral beschamend. Bij het lezen van de kop 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september' dacht ik dat het om een aankonding van Apple zou gaan, of toch minstens van een officiŽle partner. Groot was mijn teleurstelling toen de enige bron een spelletje was van een zuivelfabrikant.
Alhoewel ik je teleurstelling begrijp moet ik je toch wijzen op het feit dat er

a) Staat dat Mobilecowboys de bron is die op haar beurt via Hyves hebben gekeken
b) Er staat dat de iPad pas in september wordt aangereikt wat volledig strookt met de aankondigingen van Apple in combinatie met de looptijd van de wedstrijd in kwestiedusver.

Wie even de tijd neemt om kritisch te lezen en er daadwerkelijk wat denkvermogen in spendeert zal daaruit op kunnen merken dat FrieslandCampina wel degelijk een indicatie heeft gekregen van een releasedate. Verder doe je een aanname over de prijsindicatie die niet helemaal klopt. Om rekenwerk te besparen en het toch uit te lichten kan ik je alvast zeggen dat 420 dollar slechts 310 euro is wat met BTW een schamele 370 zou moeten zijn.

Boven alles zie ik nul indicatie dat je zelf onderzoek hebt gedaan naar FrieslandCampina's wedstrijdje, je gaat maar van je eigen assumptie uit zonder eens te denken van; "Goh, wat als FrieslandCampina heeft moeten vragen aan Apple of ze al een apparaat wat nog niet uit is aan mogen bieden in een wedstrijd omdat Apple ze anders behoorlijk op de vingers zouden tikken?" - FrieslandCampina is een internationaal bedrijf en de nummer ťťn zuivelcoŲperatie in de wereld.

In plaats van je eigen denkvermogen toe te passen ga je hier weer helemaal krom over wat een ander letterlijk zegt en ga je vervolgens kreunen dat de media niet deugt - een behoorlijke faux-pas als je dan zo nodig journalistieke correctheid wil aandragen.

Edit: *facepalm* Inderdaad! 420 euro ipv USD - dat maakt de vergelijking desalniettemin krom - dan kom je op een 570 dollars uit. 8)7 Lekker geslapen weer O-)

[Reactie gewijzigd door GekiritZ op 18 april 2010 13:42]

a) Staat dat Mobilecowboys de bron is die op haar beurt via Hyves hebben gekeken
In de journalistiek behoor je ten alle tijden zelf iets te doen wat je met een heel erg duur en moeilijk woord "onderzoek" noemt. Je moet dus zelf je bronnen nagaan en zelf kijken cq. inschatten of dit klopt. Alleen met wat onderzoek ben je er niet, je zult ook even na moeten denken in hoeverre dit enige nieuwswaarde heeft.
b) Er staat dat de iPad pas in september wordt aangereikt wat volledig strookt met de aankondigingen van Apple in combinatie met de looptijd van de wedstrijd in kwestiedusver.
Dat strookt totaal niet met de aankondigingen van Apple. Apple Nederland had het namelijk over eind mei wat 4 maanden eerder is dan september en dat was alleen maar natte vinger werk van de directeur (die wist namelijk van niets). De aankondigingen die Apple heeft gedaan m.b.t. de iPad introductie is dat deze tot nader order zijn opgeschort waarbij er over een release in de Benelux nog altijd niets bekend is. We weten dus niet eens of dat ding hier Łberhaupt wordt geÔntroduceerd. De enige aankondiging die Apple heeft gedaan waarin "september" en "iPad" wordt genoemd is die voor de release van iPhone OS 4.0. Deze komt voor de iPhone en iPod Touch in de zomer beschikbaar en voor de iPad pas in september.

Als je een beetje nadenkt en rondkijkt dan zie je dat men hier in Nederland als sinds de 1e iPhone dat ding bij een appel en een ei proberen weg te geven. Er zijn gigantisch veel wedstrijden geweest in de afgelopen 3 jaar waarbij je een iPhone, iPhone 3G of iPhone 3GS kunt winnen. Het gaat vaak allemaal om geÔmporteerde devices uit bijv. de USA, BelgiŽ of ItaliŽ. Bij de iPhone 3G en 3GS wil het ook nog wel eens voorkomen dat het om gesimlockte T-Mobile iPhones gaat. Vanuit die optiek is het niet raar dat men de iPad gewoon uit de USA haalt, zeker niet als je de prijs erbij houdt. Omgerekend kom je met die 499 dollar voor het goedkoopste model wel degelijk in de buurt van de 420 euro die als geschatte waarde wordt opgegeven (het is dus niet eens de echte waarde!).

Apple is en blijft een bedrijf dat zich in stilzwijgen hult als het op nieuwe producten en releases aankomt en zijn daar niet bepaald de enigen in. Er zijn maar een zeer klein aantal mensen die dat weten en dat zijn waarschijnlijk ook alleen maar Apple medewerkers. Een of ander zuivelfirmaatje dat wereldwijd weinig voorstelt gaat dan echt niet de primeur hebben wat release dates betreft. Zeker niet als Apple haar eigen gelederen in de vorm van bijv. Apple Nederland volledig in het donker houdt. Datzelfde zag je ook toen MacOS X v10.6 uitkwam, daar was vrijwel geen enkele ontwikkelaar op voorbereid wat in het begin tot veel problemen leidde omdat veel software niet helemaal compatible was met 10.6.

Je beschuldigd nu iemand onjuist van het niet doen van research puur en alleen omdat jij totaal geen enkel onderzoek en nadenkwerk hebt verricht. En dat terwijl er nota bene aan de linkerzijde van dit bericht er nog naar 2 artikelen wordt gelinkt waaruit je dit hele verhaal al had kunnen opmaken. De eerste is getiteld "Intertoys start verkoop iPad" waaruit je had kunnen afleiden dat FrieslandCampina wellicht hetzelfde trucje doet en de tweede is getiteld "Apple stelt Europese iPad-release uit" waarin het hele verhaal m.b.t je punt b in staat vermeld (en dat dus ook volledig tegenspreekt). Wat ruyckske zegt is wat dat betreft heel goed onderbouwd.
ik denk dat we mogen aannnemen dat t.net zelf geeft gekeken of de berichten van de bron geloofwaardig genoeg zijn om als bron van een fpartikel te dienen.
Aannamens zijn dodelijk. :+

Verder is het wel ironisch dat je een iPad kunt winnen via een Flash game. Die Flash game kun je op de iPad in ieder geval niet meer spelen.
Lijkt me een voorbarige conclusie.
Als Tweakers zinvolle informatie zou hebben die dit verhaal op geloofwaardige wijze zou ondersteunen waaroim zou ze die dan niet ook vermelden.
Offtopic
Het is idd jammer dat dit soort berichten op T.net komen. Naar mijn mening wordt er gewoon te veel gehyped op T.net. Vooral als het over producten van Apple of Google gaat moet elke scheet gemeld worden de laatste tijd. Als ik daar behoefte aan heb ga ik wel naar een fanboy site O-)

Ontopic:
Een of ander zuivelfirmaatje dat wereldwijd weinig voorstelt gaat dan echt niet de primeur hebben wat release dates betreft.
Maar we hebben het hier toch over een Nederlandse release date? In Nederland is het een heel groot bedrijf.

Ik vind 420 euro voor zo'n apparaat een beetje te duur, vooral als je al meer apparaten hebt waar je hetzelfde beter mee kan doen zijn er weinig redenen om er nog meer aan uit te geven.
Apple is alleen geen Nederlandse firma maar een Amerikaanse firma die mondiaal opereert. Ze hullen zich veelal in stilzwijgen en delen alleen summier wat informatie met bedrijven in dezelfde industrie waar ze nauw samen mee werken. Het lijkt mij sterk dat een Nederlandse zuivelfirma dat in beperkte mate internationaal opereert tot die gelederen behoort. Er is voor Apple verder weinig tot geen reden om een dermate innige samenwerking met deze zuivelfirma op te zetten dat ze een primeur kunnen krijgen. Wat moet een zuivelbedrijf van betekening zijn voor een IT bedrijf? Gratis melk voor in de kantine in ruil voor wat iPads voor een wedstrijd? Als het de V&D was geweest dan was het een ander verhaal geweest. Die lui willen nog wel eens elektronica verkopen, daar zit dus belang bij voor Apple omdat zij als reseller kunnen dienen. Bedrijfstechnisch is er geen verbinding tussen Apple en FrieslandCampina, zeker niet bij een aantal van 4 iPads.

Overigens is de iPad gek genoeg 1 van de goedkopere tablets op dit moment. De concurrentie is daar een beetje van geschrokken en proberen het nu bij te benen. De HP Slate is (zo even uit het hoofd) een stukje duurder, ik gok op een 100 dollar. Dit soort apparaten zijn een heel ander soort apparaat dan we gewend zijn. Er zitten veel nadelen aan maar even zoveel voordelen. Het dient een specifiek doel en dat doel zal niet voor iedereen duidelijk zijn en ook lang niet iedereen zal dat doel hebben. Persoonlijk zie ik ook niet veel in die iPad omdat ik al een iPhone heb die dezelfde functionaliteit heeft maar alleen een stuk kleiner is (en dat is zowel een voor- als nadeel!). Als ik groter wil dan heb ik daar mijn laptop en desktop voor waar ik ook wat meer mee kan doen. Een ander heeft die behoefte niet en vindt een iPad prima voor wat surfen, mailen, etc.
Het is idd jammer dat dit soort berichten op T.net komen. Naar mijn mening wordt er gewoon te veel gehyped op T.net. Vooral als het over producten van Apple of Google gaat moet elke scheet gemeld worden de laatste tijd. Als ik daar behoefte aan heb ga ik wel naar een fanboy site.
Mee eens. Ik zie steeds meer en meer berichten in de nieuwslijst staan die tussen quotes staan -- dat wil mij als lezer zeggen dat T.net het als derde overgenomen heeft en het dus eigenlijk gewoon van horen-zeggen is.

Ik weet niet hoeveel werk de redactie van Tweakers erin steekt om alles na te lezen (ik vind soms grove spelling-, grammatica-, en jargonfouten in artikelen) en hun bronnen te controleren, anders wordt T.net straks wel heel erg de nieuwsbron voor de gewone Nederlander die in potjes-technisch-Engels uitgelegd krijgt hoe zo'n iPad precies werkt.

Ik mag hopen dat we niet zo'n doorgeefluik worden van elke boer die een persbericht in de bus van VNU dumpt wat een beetje met techniek te maken heeft, want dit is hťťl duidelijk ook slinkse sluikreclame van FrieslandCampina. Een onbevestigd gerucht de wereld in brengen door een derde partij, en gewoon even hinten naar je Hyves-pagina waar je met hun Flash-game een iPad kan winnen.
"In de journalistiek behoor je ten alle tijden zelf iets te doen wat je met een heel erg duur en moeilijk woord "onderzoek" noemt. Je moet dus zelf je bronnen nagaan en zelf kijken cq. inschatten of dit klopt. Alleen met wat onderzoek ben je er niet, je zult ook even na moeten denken in hoeverre dit enige nieuwswaarde heeft."

Riiight. En hoe vaak doet Tweakers dat? Ik zie het maar zeer zelden. En dan bedoel ik met onderzoek niet op twee linkjes klikken. En toch lees jij het en is het blijkbaar de moeite om te reageren. De berichten van tweakers zijn een prettig samenraapsel van nieuws van vele bronnen maar zoals je zelf al zegt, echt degelijk nieuws is het meestal niet.
Het is alleen $500 i.p.v. de 420 die jij noemt. $500,- is op het moment +/- €370 en dat plus 19% BTW is €440. Dat zit dus al een stuk dichter bij de €420,-
Wow, wat kunnen sommige mensen zich druk maken zeg.
Mogelijk komt de Apple iPad in september op de Nederlandse markt beschikbaar en zal het tablet circa 420 euro gaan kosten. Dit zou zijn af te leiden uit de actievoorwaarden van een prijzenspelletje op de sociale netwerksite Hyves.
Het enige wat dit nieuwsbericht meld is dat mogelijk de ipad in september naar nederland komt en mogelijk 420 gaat kosten.

Dit nieuwsbericht is dus ook niet bedoeld als een officiŽle statement.
Maar gewoon om mensen te laten weten dat er een gerucht / mogelijk is dat hij hier heen komt
Als je de artikelen die hier worden opgegeven als gerelateerde content leest dan is het nog maar zeer de vraag in hoeverre dit Łberhaupt een gerucht is. Het heeft er meer van doen dat FrieslandCampina hetzelfde doet als wat Intertoys doet en dat het door de populariteit (wat reden is geweest om de release in de EU uit te stellen) wat langer duurt voordat het ding hier in Nederland is. Ik vind het dan ook meer een komkommer nieuwsbericht dan een daadwerkelijk nieuwsbericht. Ze hadden wat dat betreft met het bericht van de Intertoys ook de boel kunnen koppen dat de iPad naar Nederland komt, het verhaal is toch vrijwel hetzelfde.
Precies, en het zou dus kunnen dat het allemaal waar is, misschien ook niet. Je kunt gissen naar de correctheid van de informatie, maar ondertussen wachten we gewoon op de officiŽle aankondiging van Apple zelf ;)
Je hoeft niet elk flauwekul gericht over die ipad op de frontpage te gooien.
En al helemaal niet een gerucht van dit 'zuivelfabriek' niveau.
Als Tweakers ICT nieuws moet halen uit geriuchten in de zuivelindustrie kunnen ze beter stoppen
Ik ben het niet vaak eens met mensen die zeuren over de nieuwswaarde, maar de kans dat dit klopt is zo klein dat ik net zo goed het nieuws kan submitten dat de ipad 450 euro gaat worden omdat mijn oma dat aan haar grote teen voelde toen ze naar de wereld draait door keek waar de ipad werd besproken.
Ten eerste, de titel staat tussen twee apostrof. Dat indiceert dat het hier om een gerucht ofwel een citaat gaat. In het artikel wordt dat ook duidelijk uitgelegd. Het enige wat er echt aan schort is de titel zelf die wel word gepresenteerd als een feit en dat is nogal kwalijk, ondanks de apostrofs.

[Reactie gewijzigd door JohnAD op 18 april 2010 17:04]

Inderdaad precies wat ik dacht, hyves is echt een verschrikkelijk slechte bron voor je nieuws. Op school leren ze je zelfs dat wikipedia al niet super betrouwbaar is, maar hyves is toch wel een dieptepunt als het over nieuws gaat, wat een verschrikkelijke bron en dan ook nog eens afleiden uit een flashgame.

Persoonlijk kan ik met het weer als vandaag niet wachten tot de ipad in NL uit komt, want dan kan ik lekker in het zonnetje buiten spelen. :)
Pak je laptop zou ik zeggen...

@GekiritZ:
Als je dan toch zo nodig iemand moet verbeteren en hem beschuldigd van niet kritisch lezen; $500 omgerekend in Euro's + BTW is ~E400.

Het nieuwsbericht staat overigens tussen aanhalingstekens, dus daaraan kan je al zien dat dit een gerucht betreft. Voor iedereen die heel erg op zo'n iPadje zit te wachten hebben ze nu weer wat om zichzelf aan vast te klampen.
Jij bent het soort mens dat anderen het niet gunt om Apple producten te kopen. Wat kan het jou schelen dat men een iPad wil kopen. Ga toch terug de kelder van je ouders in en ga lekker spelen met je laptop en laat mensen zelf bepalen waar ze hun zuurverdiende geld aan uit willen geven...
Mag ik je er op wijzen dat het stereotype 'contactgestoorde nerd dat bij zijn ouders in de kelder woont' alleen in Amerika werkt aangezien we dat concept in Nederland bijna niet kennen?

Het stereotype 'ik herhaal (of koop) maar gewoon alles dat ik anderen hoor zeggen' hebben we hier duidelijk wel trouwens.
Inderdaad Caviatjuh - zoals ik al aangaf in een edit van mijn post heb ik daar zelf met m'n slaperige hoofd overheen gekeken - waarvoor m'n excuus.

Desalniettemin - kermen en kronkelen over de bron en de toegevoegde waarde hiervan vind ik een beetje krom, je mag best een keer blij zijn met de melding in plaats van meteen de journalistieke waarde hiervan aan de kaak te stellen.

Ze konden ook gewoon de schouders ophalen en lekker zeggen van; "Och, maakt het uit", - maar met die instelling had t.net het nooit geschopt tot website van het jaar :)
Hyves is niet de bron, maar campina die redenen hebben in dit geval om de prijs te weten dus als je gaat zitten mopperen doe het dan goed.
Ik ben het met je eens dat de bron niet echt hard is, maar er word vrij duidelijk aan gegeven dat het een gerucht is.
Zie andere reactie's voor meer commentaar op je reactie.

[Reactie gewijzigd door kaaas op 18 april 2010 23:04]

ik verbaas me echt dat tweakers dit "nieuwsbericht" post zeg :X
Bij de iPhone was het niet anders, die was in januari 2007 uit in de VS en kwam pas in november 2007 naar Europa.

Dus wat dat betreft is het gat tussen de data zelfs een stuk kleiner bij de iPad dan bij de iPhone.
En omdat de ontwikkelingen gewoon heel hard gaan. De Notion Ink Adam met Pixel Qi scherm komt er ook al aan (juli?) en dan zit de Ipad er ineens heel kaal uit.

Kortere batterijduur, geen HDMI, geen USB, geen E-ink en dingen als kleur en multi touch zitten op beide.

Zal de belangstelling in september nog wel zo hoog zijn dan?
Dat is best wel laat. Vooral als je kijkt dat hij nu al beschikbaar is in Amerika
Ja, jammer hŤ. Hadden wij maar bedrijven in Nederland of zelfs Europa met leuke nieuwe hi-tech producten. Of was het nu wat gemakkelijker voor bedrijven om in te voeren in de EU i.p.v. per landje....
edit:

Ik vraag me af waarom deze releases altijd zo laat moeten zijn in vergelijking met andere delen van de wereld.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 18 april 2010 11:01]

Wees blij, dan kunnen die andere delen van de wereld mooi alle bugs melden zodat er hier een bugvrije iPad op de markt kan komen. ;)

Ik moet zeggen dat €420,- een redelijke prijs is ook al zie ik meer voordelen in een normale laptop met Linux/Windows qua flexibiliteit.

[Reactie gewijzigd door sjaool op 18 april 2010 11:49]

Dat is zeker waar. Een iPad is een min of meer gesloten systeem/concept.

Tegen de tijd dat het september is is de hype al weer overgewaaid, en zijn er al tig fabrikanten dat ook een tablet hebben (of al hadden) en is het weer gewoon een 13-in-een-dozijn dingetje...
Leuk, dit zeiden ze X aantal jaar geleden ook al over de iphone...

Een apple product is niet rechtstreeks te vergelijken met een ander product.
Hoezo niet?

iPhone = telefoon
iPad = tablet

Wat kan je niet eraan vergelijken?
Je kan ze inderdaad prima vergelijken, en dan blijkt dat de 'hype' en het nadeel van een 'gesloten systeem' vooral in de hoofden van tweakers zit. Zo is de iPod al 10 jaar een hype, de iPhone al bijna 5 jaar en zal de iPad ook een grote hype worden. Want niemand koopt zoiets omdat ze het gewoon een mooi apparaat vinden waar ze naar volle tevredenheid vanalles en nog wat mee kunnen doen toch? Dat zie je dan ook wel weer terug in de gehypte klanttevredenheidsstatistieken toch? De hype is zo groot dat zelfs na de aankoop niemand door heeft dat zelfs hun eigen tevredenheid met het product 1 grote hype is. |:(

Overigens is er momenteel inderdaad helemaal niks om de iPad mee te vergelijken, want een netbook in een tablet behuizing is een totaal ander product dan een iPad. Het gaat bij dit soort apparaten niet naar de modelnummertjes van de chips die erin zitten maar naar een totaal oplossing van hardware, software, ontwikkelomgeving en de hele applicatie en content economie daaromheen. Zoiets bestaat voorlopig nog niet en dat gaat er ook niet snel komen.

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 18 april 2010 13:26]

Nou de HP Slate komt in de buurt, Google is zelf bezig met een tablet en er zijn al een aantal tablets op de markt. Ik vind de iPad ook een leuk dingetje, maar om te zeggen dat het DE tablet is, gaat mij te ver :)

Ik twijfel zelf tussen de iPad en de HP Slate. Dat HP wat meer informatie publiceert :|
http://www.notionink.in/adamoverview.php

De adam ziet er wat dat betreft een stuk beter uit. Dual display (1 is voor e-ink) Laat ik nou net de Ipad niet interessant vonden om boeken op te lezen. Nu wordt deze dat wel. :)
De Slate is een totaal ander product dan de iPad. De slate is meer een laptop vervanger (met mindere accu-duur en snelheid), de iPad veel meer een dedicated device met een eigen, minimaal OS en dus lange accuduur en veel snelheid.
Een apple product is niet rechtstreeks te vergelijken met een ander product.
Waarom zou dat niet kunnen?
Omdat ze een appeltje als logo hebben?
Het is niet alsof het niet op aarde geproduceerd wordt


Wat heeft de iphone wat een andere hedendaagse smartphone niet heeft?
Je kan die vraag beter andersom stellen :p. Wat hebben hedendaagse smartphones wat de iPhone niet heeft? Antwoord: Bluetooth... onder andere.
"Je kan die vraag beter andersom stellen :p. Wat hebben hedendaagse smartphones wat de iPhone niet heeft? Antwoord: Bluetooth... onder andere."

Laat de iPhone nou gewoon wel Bluetooth hebben! Gaat je hele argument keihard onderuit.
TigerXtrm, bedoelt waatrschijnlijk bestandsoverdracht per bluetooth.
Heeft ie gelijk in, hoewel Apple daar een filosofie over heeft.
Omdat Apple geen eigen winkel heeft in nederland alleen retaillers
De Apple Store (online) telt ook mee. Daar is Apple Nederland BV namelijk verantwoordelijk voor.
Om de simpele reden dat als hij meteen overal tegelijk uitgebracht zou worden, er overal tekorten zouden zijn. De fabrieken kunnen niet meer leveren.

Nou had men natuurlijk langer kunnen wachten met releasen en in het voren kunnen produceren, maar dat is te risicovol. Als het apparaat flopt zit je met een enorme voorraad. Daarnaast is het zo dat opslag geld kost, het is dus belangrijk dat er zo snel mogelijk geld wordt verdient aan het product.
Onder gerelateerde content staat het artikel: nieuws: Apple stelt Europese iPad-release uit Dit artikel geeft prima tekst en uitleg waarom het zo lang kan duren. Het komt er vrij simpel op neer dat men maar een beperkte productiecapaciteit heeft. Ze kunnen voldoen aan een bepaalde vraag. Op dit moment is de vraag echter hoger dan de productiecapaciteit en Apple heeft besloten om zich dan maar op hun eigen land te focussen. Zodra die top weer weg is gaat de productiecapaciteit weer naar de rest van de wereld. Roeien met de spanen die je hebt is een mooie verwoording hiervoor imo :)
Toch absurd als dit ding 420 euro kost, waar meer kostbare techniek in zit dan de iphone, de iphone voor +550 over de toonbank moet. Absurde marges!

Om nog maar te zwijgen over de 32 GB versie waarbij je dus voor dat kleine chippie 100 euro extra betaald, die wellicht voor 25 cent gekocht wordt.
Tegenwoordig kost het wel veel geld ( door R&D ) om zo veel mogelijk technologie in een klein apparaat te steken.

Ik ben er zeker van dat Apple meer moeite had om de iPhone te maken dan de iPad omdat ( bijna ) dezelfde hardware buiten de scherm in een 5 keer kleiner oppervlak moet komen.

Hier moeten ze dus ook met verschillende factoren rekening houden zoals warmteontwikkeling etc.
Sommige mensen zien nog steeds product verkoopprijs = materiaalprijs + winst
Meer kostbare techniek? Technisch is hij hetzelfde als een iPhone, alleen mist hij het bel gedeelte en is er meer ruimte dus kan men grotere (en meestal goedkopere) componenten gebruiken.
Wow.. goeie bron: FrieslandCampina Actievoorwaarden :P
Hahah, zo zie je maar, iedereen probeert zich (wanhopig) aan een datum vast te grijpen.
Ik denk zelf dat het gewoon een schatting is, omdat het niet in lijn is met
de prijzen van andere Apple producten, waarbij het USD teken in het EUR teken veranderd is. Waarschijnlijk hebben zij er een prijs bij gezet om een indicatie te geven van wat het apparaat waard is, en daarmee mensen warm te maken om deel te nemen aan de actie.
Ik denk zelf dat het gewoon een schatting is, omdat het niet in lijn is met
de prijzen van andere Apple producten, waarbij het USD teken in het EUR teken veranderd is.
MacBook US: 999 USD
MacBook NL: 899 EUR

MacBook Air US: 1499 USD
MacBook Air NL: 1399 EUR

Mac Pro US: 2499 USD
Mac Pro NL: 2299 EUR


Waarom toch steeds die ongefundeerde opmerkingen, check toch iets voor je iets schrijft, is dat zo moeilijk?
Met de huidige leveringsproblemen is het wel logisch dat de iPad hier in Europa later komt. Vraag me echter af of de hype hier ook zo groot zal zijn als in de VS.

In Duitsland is er namelijk al een variant (WePad) die wťl flash ondersteund, en de ariant van HP (HP Slate) ondersteunt ook flash. Deze kunnen door de latere release van de iPad hier wel gaan concureren. Slimme kopers zullen namelijk de iPad links laten liggen.

Hoewel Apple's reputatie en bekendheid natuurlijk tůch veel beter zal verkopen door fanboys en mensen die altjd het nieuwste en beste willen hebben. Windows 7 op de HP kanoverigens niet concureren met de afgestemde interface van de iPad.
nu geef ik toe , ik ben een apple fan maar waarom zou ik in godsnaam persť Flash willen ? Ik wil de ipad wel als hij een goede e-reader is, of hem gebruiken om de domotica aan te sturen.
een goede ereader is het niet.. door het scherm met backlight..
Krijgen we dat weer?
Met een goede ambient light sensor heb je dat grotendeels ondervangen, alleen in de volle zon is e-ink duidelijk superieur, terwijl pdf en plaatjes veel beter werken op een traditioneel tft scherm. En ja ik heb een ereader met e-ink dus blaat niet gewoon iemand anders na.
Omdat je dan Flashgames op Hyves kunt spelen en zodoenden het laatste nieuws over Mac-producten kunt lezen. :+

[Reactie gewijzigd door ManiacsHouse op 18 april 2010 15:49]

'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september'
Mogelijk komt de Apple iPad in september op de Nederlandse markt.
Hmz.
Agja als hij in het Roze uit komt en mogelijk bij een Barbie geleverd word zal het ook wel nieuws zijn.

En de waarde van 420,- kijk dat is nou intresant.
Meestal zetten die bedrijven de waarde veel ste hoog neer.
Zoals een LCD ten waarde van 300 Euro die in de winkel eigenlijk maar 230,- kost.
Was met mijn telefoon ook zo die koste volgens Voodafone 725,- maar was eigenlijk maar 490,- in de winkel.
420,- zal dat de Advies prijs zijn ofzo ?

B.T.W. als je hem bij de wlan shop al kan halen dan is hij toch al tekoop in Nederland....
Of gaat FrieslandCampina die dingen zelf inporteren naar nederland als tussenhandel.

[Reactie gewijzigd door r.stanneveld op 18 april 2010 12:47]

Zoals een LCD ten waarde van 300 Euro die in de winkel eigenlijk maar 230,- kost.
Heb je wel eens les in economie gehad? Een bedrijf moet winst maken, anders kan het niet overleven. Dat betekend ook: R&D kosten terugverdienen (met winst, en niet dmv winst).

230 euro -> 300 euro is ongeveer 30%, wat een hele normale winstmarge is. Enne, de groothandel en winkeliers zitten er ook nog tussen, dus die pakken ook nog wat van die 30% winst.

Alles behalve schokkend dus.
Hij bedoelt dat campina de waarde waarschijnlijk als hoger opgeeft dan het werkelijk zal zijn omdat de prijzen dan nog spectaculairder lijken

Misschien valt het dus wel positiever uit dan die 420 euro, dan is ie al bijna een half jaar verkrijgbaar in andere werelddelen en zal de hype wel grotendeels overgewaaid zijn ;)
1000 euro in de pricewatch komt door profiteurs die er een slaatje uit willen slaan dat het nog even duurt voordat ie officieel hier is.
En ik kan 't ze moeilijk kwalijk nemen, eerlijk gezegt :)
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True