Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 127 reacties

Fusion Garage, het bedrijf achter de JooJoo-tablet, zegt een fabrikant te hebben gevonden voor de productie van de controversiŽle tablet. Eind deze maand zouden de eerste exemplaren van het apparaat in de VS leverbaar moeten zijn.

De ontwikkelaar van de JooJoo laat weten een oem te hebben gevonden die niet alleen de productie van de tablet voor zijn rekening kan nemen, maar ook zal helpen met productontwikkeling. De fabrikant, CSL Group of Malaysia, zal alle productiekosten voor de JooJoo dragen; naar schatting gaat het om enkele tientallen miljoenen dollars. CSL krijgt voor zijn moeite een onbekend percentage van de opbrengst.

De door Fusion Garage ontwikkelde internettablet JooJoo heeft een multitouch-breedbeeldscherm met een diagonaal van 12,1" en een resolutie van 1366x768 beeldpunten. De tablet is net geen 20 centimeter hoog, ruim 32cm breed en iets minder dan twee centimeter dik, en weegt 1,1 kilogram. De connectiviteit wordt door bluetooth en wifi-b/g verzorgd, en een webcam is ingebouwd. In een versnellingsmeter en een lichtsensor is ook voorzien.

De opslag bestaat uit 4GB solid-stategeheugen en de ingebouwde lithiumpolymeer-accu moet ongeveer vijf uur meegaan. Naast de oplaadpoort zijn een usb-poort en een hoofdtelefoonaansluiting beschikbaar; een microfoon en speakers zijn ingebouwd. De tablet ondersteunt onder meer het afspelen van 1080p-video en Flash en Java; de bediening is opgetrokken rond een browser. Het is onbekend welke processor de tablet aandrijft: eerder was er sprake van een Atom-processor, maar het is nog onduidelijk of dat ook voor het eindproduct geldt. De JooJoo zal in eerste instantie voor 500 dollar in de Verenigde Staten worden verkocht; aan distributie in de rest van de wereld wordt gewerkt.

De JooJoo-tablet werd oorspronkelijk onder de naam CrunchPad ontwikkeld door Michael Arrington, de oprichter van techsite TechCrunch en de geestelijk vader van het apparaat. De samenwerking met Fusion Garage-topman Chandra Rathakrishnan werd echter abrupt beëindigd, en Fusion Garage wilde de CrunchPad zelfstandig op de markt zetten. TechCrunch is om die reden in een rechtszaak met Fusion Garage verwikkeld.

JooJoo landscape-mode JooJoo portrait-mode JooJoo zijaanzicht JooJoo besturingssysteem
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (127)

Hmm... Slechts 4GB, dikker, groter, zwaarder, geen 3G, 5h accu, en geen Apple OS... Of dat opweegt tegen een USB poort, webcam en Flash...?

Voor 500 dollar had ik het persoonlijk wel geweten.
Apple meet energieverbruik anders, doorgaans meten de meeste fabrikanten 'WiFi browsing' tijd, bij Apple is 10 uur de tijd die je een 'boek kan lezen'. Maw, een iPad zal naar alle waarschijnlijkheid niet 10 uur meegaan als je gaat surfen.

Afgezien daarvan is er al een paar maanden een andere tablet 'voor de testmarkt' verkrijgbaar die net zo zwaar is als de iPad, wel Flash, USB en SD heeft, waar je naar alle waarschijnlijkheid ook 10 uur boekje op kan lezen en met 8GB, voor een prijs van $299. Open architectuur dus je kan zelf 3G inbouwen (anders met dongle).

Dus deze Joojoo is niet echt interessant, behalve dan dat het x86 is dus Windows XP kan draaien.
Hoe heet dat ding van $300 dan?

Over die 10h, Jobs had het anders wel over "videos kijken in je vliegtui naar AustraliŽ" of iets dergelijks, in ieder geval impliceerde hij vrij stevig gebruik.

Hoe dan ook, de praktijk moet het uitwijzen. Maar dat geldt ook voor dit apparaat.
Apple meet energieverbruik anders, doorgaans meten de meeste fabrikanten 'WiFi browsing' tijd, bij Apple is 10 uur de tijd die je een 'boek kan lezen'. Maw, een iPad zal naar alle waarschijnlijkheid niet 10 uur meegaan als je gaat surfen.
Wat een flauwe kul, en dit krijgt nog informatief??

Apple heeft duidelijk gezegd dat het 10u surfen is, een boek lezen gaat veel langer en muziek beluisteren nog langer.

Het is zoals met de MacBooks, ze geven 7u op, en ik haal gemakkelijk 6.5u met surfen. Dat wil ik andere fabrikanten wel eens zien doen.
vergeet niet dat je voor 500 dollar bij apple geen 3g krijgt en een 2 inch kleinere scherm.
Nee, geen 3G, maar je hebt wel de mogelijkheid om te "upgraden".

En een 2" kleiner scherm vind ik prettiger, anders kan ik net zo goed mijn 13" Macbook meenemen, die is ook niet veel zwaarder of groter.
en oh ja geen uitbreidingsmogelijkheden voor geheugen
Ik neem aan dat je "geen apple os" als voordeel bedoeld :p
Met flash zou je denken dat dit een concurent voor de iPad gaat worden, maar 500 dollar voor een apparaat met 4 GB aan boord is een beetje aan de hoge kant lijkt me. Is dan wel weer uit te breiden met SD als ik het goed zie op foto 4..

We zullen zien, ziet er op zich wel leuk uit deze tablet.
Ook jammer dat de batterij waarschijnlijk maar 5 uur mee zal gaan. Het klonk als een goede concurrent van de iPad, maar ik vind batterijduur wel erg belangrijk...
De kortere batterij-tijd wordt waarschijnlijk voor een deel veroorzaakt door het 2.5" grotere scherm.

Ik vind wifi b/g niet meer van deze tijd.

[Reactie gewijzigd door resma op 4 februari 2010 16:37]

de ingebouwde lithiumpolymeer-accu moet ongeveer vijf uur meegaan
staat er gewoon in :)
Nergens in het artikel, noch in de links naar de specs wordt gesproken over 5 uur batterij-tijd.
In het artikel staat echter het volgende:
De opslag bestaat uit 4GB solid-stategeheugen en de ingebouwde lithiumpolymeer-accu moet ongeveer vijf uur meegaan.
Op de Joojoo site staat bij de specificatie "Up to 5 hours on Wi Fi". :)
lijkt me niet, de iPad gebruikt een veel beter IPS scherm, welke wel iets meer energie vereist.
Volgens mij krijgt de iPad een OLED scherm en dat heeft niets met IPS te maken.
is het zoveel moeite om de specs even door te nemen? de iPad heeft een IPS scherm.
Je hebt gelijk, OLED heeft niet met IPS te maken. :9 Maar in de iPad komt toch een IPS scherm.
Eerste regel, vierde alinea: "De opslag bestaat uit 4GB solid-stategeheugen en de ingebouwde lithiumpolymeer-accu moet ongeveer vijf uur meegaan."
Welke gek gaat er nou meer dan 5 uur per dag met een touch screen spelen.
Dat is toch geen doen
Niet nee, maar het scenario van een tablet (in mijn huis) zal zijn dat ik deze altijd op de salontafel heb liggen en er gewoon nauwelijks aan zal denken het ding continue even aan de lader te hangen... het is toch een hele andere manier van omgaan dan met een laptop. Een maand standby en 10 uur kunnen gebruiken is natuurlijk gewoon erg prettig en een sterk punt van de iPad, voor mij dan.

Dat Wifi B/G wat ik steeds zie bij de tablets snap ik zowiezo niet overigens, ik wil minstens N erbij. Dat is de nieuwe standaard en dat is wat ik thuis heb.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 4 februari 2010 16:46]

Ehm jah enerzijds snap ik je met je WLAN standpunt maar anderzijds ook weer niet, tis een tablet met i-net functie (primair gezien) gezien a: je de 300Mbit niet redt in huis en b: je internetboer ook geen 300Mbit levert (nog niet) is voor het internetten en youtuben B/G meer dan zat.

Als jij intern HD films wil gaan streamen dan wordt het een ander verhaal maar daarvoor issie niet bedoeld.

En wat jij thuis hebt is ook backwards compatible met B/G
Wireless N heeft een veel groter bereik, doorvoersnelheid boeit idd. niet.
Dit artikel komt wel erg anti-iPad over met expliciet Flash ondersteuning. Een minder belangrijke feature dan bv. makkelijke/intuitieve interface en vooral zeer snelle werking. Die zaken heb je constant mee te maken, Flash support is beperkt enkel tot een klein deel websites en niet andere media.
Misschien een mooie lader/houder zoals bij de Logitech DiNovo keyboard. Kun je 'm opladen als je 'm niet gebruikt, terwijl ie dan bv dienst doet als fotolijst oid...
"Welke gek gaat er nou meer dan 5 uur per dag met een touch screen spelen."

Je hoeft er toch niet non-stop mee te spelen zodat het nuttig is om langer dan 5 uur met een acculading te doen?
Zie al die touchscreen smartphones die wel langer dan 5 uur doen met een acculading. Kennelijk is dat goed te doen.
Nou, ik wil een tablet kopen om erop te werken op mijn universiteit. Dan is het wel handig als hij langer dan 1 schooldag meegaat. Een laptop meenemen gaat voor mij niet op, ik heb veel te dikke boeken :+

Offtopic: waar zijn de tablet bashers, of geld het enkel voor Apple producten? :+

[Reactie gewijzigd door Psycho-18 op 5 februari 2010 07:30]

Hier heb je een video ervan van de CES. Het lijkt me wel gaaf aangezien het wel gewoon multitouch heeft. De video spreekt voor zich vind ik dan :) ;)
Fusion Garage, het bedrijf achter de JooJoo-tablet, zegt een fabrikant te hebben gevonden voor de productie van de controversiŽle tablet.
Wat maakt 't ding zo controversieel? Ik lees daar in de rest van het artikel niets over terug...
De JooJoo-tablet werd oorspronkelijk onder de naam CrunchPad ontwikkeld door Michael Arrington, de oprichter van techsite TechCrunch en de geestelijk vader van het apparaat. De samenwerking met met Fusion Garage-topman Chandra Rathakrishnan werd echter abrupt beŽindigd, en Fusion Garage wilde de CrunchPad zelfstandig op de markt zetten. TechCrunch is om die reden in een rechtszaak met Fusion Garage verwikkeld.
Klinkt toch wel beetje als jatten

[Reactie gewijzigd door air2 op 4 februari 2010 15:24]

Klinkt als jatten in deze context, maar als je de artikels op engadget erover naleest dan ben ik eerder geneigd om de kant van Chandra Rathakrishnan te kiezen.

De vermeende samenwerking was volgens die artikels op niet veel meer gebaseerd dan een paar grootse uitspraken en beloften van Arrington. Van echte bijdrage zou er dus geen sprake geweest zijn. Dit is uiteindelijk ook al enkele maanden geleden en Arrington heeft behalve enkele verwijten jegens Rathakrishnan niets meer van zich laten horen.

Als dit tablet de gebreken van de iPad gaat opvangen (openheid waardoor eender wat ervoor ontwikkeld kan worden en een echte filebrowser) dan zie ik dit echt nog lukken. Maar het is echt spijtig dat tablet fabrikanten niet lijken te beseffen dat zo'n groot apparaat met zijn homescreen meer kan doen dan enkel icoontjes weergeven. De helft van de dingen waar je nu nog een applicatie voor moet openen zou al zichtbaar kunnen zijn op het homescreen. En op de iPad is het net zo.

[Reactie gewijzigd door Zero Grav op 4 februari 2010 16:05]

Klinkt als jatten in deze context, maar als je de artikels op engadget erover naleest dan ben ik eerder geneigd om de kant van Chandra Rathakrishnan te kiezen.

De vermeende samenwerking was volgens die artikels op niet veel meer gebaseerd dan een paar grootse uitspraken en beloften van Arrington. Van echte bijdrage zou er dus geen sprake geweest zijn. Dit is uiteindelijk ook al enkele maanden geleden en Arrington heeft behalve enkele verwijten jegens Rathakrishnan niets meer van zich laten horen.

Als dit tablet de gebreken van de iPad gaat opvangen (openheid waardoor eender wat ervoor ontwikkeld kan worden en een echte filebrowser) dan zie ik dit echt nog lukken. Maar het is echt spijtig dat tablet fabrikanten niet lijken te beseffen dat zo'n groot apparaat met zijn homescreen meer kan doen dan enkel icoontjes weergeven. De helft van de dingen waar je nu nog een applicatie voor moet openen zou al zichtbaar kunnen zijn op het homescreen. En op de iPad is het net zo.
Ik heb de blog gezien van fusion garage in de google cache voordat ze hem delete, en daar stond toentertijd geschreven hoe ze met een heel team naar techcrunch gingen om verder te ontwikkelen, dus wat dat betreft is het zeker niet zo dat Micheal Arrington alleen grote uitspraken en lege belofte maakte. Wat er echt is gebeurd weet ik niet, maar momenteel ben ik geneigd om techcrunch meer dan Chandra Rathakrishnan te geloven. Vooral met Chandra Rathakrishnan geschiedenis.
Blijkbaar was de gang van zaken controversieel, niet de tablet zelf.
Het feit dat er een heel geschiedenis achter zit. Eerst zal het voor 200 dollar worden verkocht, en enkel browsen.

Nu is er een browserbased OS. hmmm... Probleem is dus dat je in feite helemaal niet weet wat het kan.
weet iemand welke OS dit leuke tablet heeft, ziet er veel belovend uit!
geen idee, alles wat ik zo snel heb kunnen vinden is dat het op een 'webbased OS' draait.

edit:
a VIA Nano CPU, Ubuntu Linux and a custom Webkit-based browser. The device was rapidly-prototyped by Dynacept and a customized version of the Ubuntu distribution was compiled by FusionGarage

http://en.wikipedia.org/wiki/JooJoo

[Reactie gewijzigd door yngwulf op 4 februari 2010 15:32]

Dit is een Ubuntu tablet
Je hebt een reeks van tablet tot je beschikking in die prijsklasse

Een ander windows alternatief is bijvoorbeeld de ExoPc met 32 GB, usb, camera en cardreader die in maart met een multitouch versie uitkomt met Windows 7 (obv een atom) en die zal ook ongeveer 500 euro ($599) gaan kosten

[Reactie gewijzigd door 80466 op 4 februari 2010 16:34]

Mooi ding, jammer dat de iPad er nu vandoor gaat met alle eer. De joojoo is meer bedoeld voor webbrowsing, apps gaan aan gewerkt worden, maar blijven enkel webapps. 4gb geheugen is ook erg weinig.

Ik denk dat ze net iets lager moeten gaan zitten als 499 als ze willen concurreren met de iPad.

Wel een ontzettend mooi design trouwens, even in het achterhoofd houdend dat ding er eerder was als de iPad.
Mooi ding, jammer dat de iPad er nu vandoor gaat met alle eer. De joojoo is meer bedoeld voor webbrowsing, apps gaan aan gewerkt worden, maar blijven enkel webapps. 4gb geheugen is ook erg weinig.
De iPad gaat er vandoor omdat het een 'dedicated' apparaat is, waar niet alleen de vorm en de gebruikersinteractie anders is, maar ook de software, dat echt ontwikkeld is om makkelijk in gebruik te zijn, zonder in te boeten op functionaliteit. Dit ding is een Linux bak met wat webapps, waarbij het nog maar de vraag is hoe vlot die zijn. Statischer, kun je wel zeggen.
De iPad draait bij mijn weten een mobiele variant van OSX, net als de iPhone en de iPod touch. Dat is ook een unix-based OS, net als Linux.

[Reactie gewijzigd door resma op 4 februari 2010 16:42]

Bij Apple boet je wel voor bepaalde functies, ookal gebruik je die niet het is wel degelijk beperkt door Apple! Juist voor de noobies :) (niet dat alle apple gebruikers noobies zijn)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 4 februari 2010 16:01]

kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van het feit dat dit ding 1080p materiaal kan afspelen? voor zover ik kan zien is er geen mogelijkheid om een extern scherm aan te sluiten en dan is 720p ondersteuning dus genoeg want (veel) meer pixels geeft dit ding toch niet weer.
lijkt me dus een marketing praatje (nog los van het feit dat je maar heel weinig videomateriaal op 1080p kan opslaan op 4 GB)

edit:typo

[Reactie gewijzigd door Chappelli op 4 februari 2010 18:25]

Dan ben je niet genoodzaakt dingen te re-coden als je het in 1080p hebt.

Maar hij heeft inderdaad te weinig opslag capaciteit om het een lekkere media speler te maken.

[Reactie gewijzigd door Pinkys Brain op 4 februari 2010 17:26]

Deze specs had de iPad mogen hebben!
Gelukkig heeft het dat niet want 5 uur aan accuduur is niet bepaald veel voor zo'n apparaat. Dan heb ik toch echt liever de 10 uur die de iPad doet. Met een 10" scherm is het ook een veel handzamere tablet dan dit "monster" van 12". Verder heeft de iPad standaard ook meer flashgeheugen aan boord hoewel je dit niet uit kunt breiden wat met de JooJoo wel kan. Ik kan me voorstellen dat je zegt dat je liever iets als usb, sd en een camera op die iPad had willen zien. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat usb en sd wel via een of andere camera kit mogelijk is.

Al met al is de accuduur van 5 uur het allergrootste pijnpunt van dit apparaat. Je wil graag voor lange duur op de bank zitten, niet voor een middagje of een uurtje (waar het wel op uit draait omdat de meeste mensen die dingen niet voortdurend aan het sap hangt). Die accuduur is in dit geval nogal het verschil tussen een bruikbaar en een onbruikbaar apparaat. Erg cruciaal dus.

[Reactie gewijzigd door ppl op 4 februari 2010 15:47]

Al met al is de accuduur van 5 uur het allergrootste pijnpunt van dit apparaat. Je wil graag voor lange duur op de bank zitten, niet voor een middagje of een uurtje (waar het wel op uit draait omdat de meeste mensen die dingen niet voortdurend aan het sap hangt).
Nou, ik zie mezelf nu echt niet meer dan 5 uur per dag met zo'n ding op de bank zitten. 's Avonds 2 uurtjes op de bank, de volgende dag een kwartiertje in de auto terwijl je op je vriendin wacht die je op haar werk moet ophalen, daarna nog een uurtje of 2 op de bank en dan heb je hem twee dagen kunnen gebruiken en op het einde van dag 2 laad je hem even opladen en daarna kun je hem weer 2 dagen gebruiken. Ik zie mezelf echt niet die accu in ťťn keer helemaal leegtrekken. Mij lijkt een accuduur van 5 uur voor de meesten toch wel genoeg om er 2 dagen mee vooruit te kunnen. Een tablet is geen desktopvervanger waar je de hele dag achter zit.
Ja, dus dan zou je 2 uur ook niet erg vinden want dan laadt je 'em gewoon even eerder op. Het is natuurlijk altijd erg fijn om meer tijd te hebben, 5 uur is de gebruikstijd maar daar gaat natuurlijk vrij snel wat vanaf als je standby tijd (met push e-mail e.d.) gaat meerekenen. En dan nog, met 10 uur hoeft het dan 1x in de 4 dagen.
Tuurlijk is het prettig als je je tablet (of welk apparaat dan ook) niet zo snel hoeft op te laden, maar daar ging het in mijn reactie helemaal niet om. Het was een reactie op ppl die zei: "Je wil graag voor lange duur op de bank zitten, niet voor een middagje of een uurtje". Dit gaat dus niet over dat je hem een aantal uren per dag gebruikt en dat hij het dan 2 of 4 dagen met een volle accu uithoudt, maar volgens ppl is 5 uur te kort om er 1 dag mee te kunnen werken en dat je dus maar 5 uurtjes met je tablet op de bank kunt gaan zitten en de uren daarna op de bank zit met een tablet met een kabel eraan. Daarop zeg ik dat dat flauwekul is, want na wie zit er nu meer dan 5 uur per dag met een tablet op de bank? Bijladen doe je gewoon als je hem niet gebruikt.
Erg relatief allemaal... Zolang er geen serieuze toepassingen komen is 5 uur echt wel voldoende voor allerlei vormen van vermaak.

Er was een moment dat de meeste netbooks rond de 2 uur konden zonder stroom en dat 4 uur meteen zo'n enorm verchil was en nu dan klagen over 5 ipv 10 uur is dan nogal scheef. Ik heb zelf een eee pc met 6+ uur aan stroom(als wifi ook aan staat). Maar om te zeggen dat ik echt een probleem heb als ik met de adapter werk zou een zware overdrijving zijn en sta er vaak ook neit bij stil als ik hem er in heb gestoken.

Het is niet iets dat "intensief" gebruikt zal worden. Ik denk dat dingen als Flash en USB veel meer van belang zijn. En wil je echt zeggen dat 12" (2 hele inch meer) meteen een probleem is tegenover 10" dan ben je echt naar problemen aan het zoeken en kun je het overal in vinden.

Maar uiteindelijk zullen gewoon de erg merk gebonden mensen een Ipad halen(wat een redelijk grote markt is) maar het nog grotere gedeelte zal er niet warmer of kouder van worden en naar hun portemonnee kijken en of dat de mogelijkheden bij hun levensstijl passen.

[Reactie gewijzigd door AYCE op 4 februari 2010 16:04]

"Maar uiteindelijk zullen gewoon de erg merk gebonden mensen een Ipad halen" Ik ken genoeg mensen anders die een iPhone gehaald hebben die niet veel met het merk Apple hebben. Het is gewoon een goede interface, en mensen weten hoe ze het moeten gebruiken omdat Apple daar aandacht aan besteed.

Ik ben het met je eens dat veel tweakers andere eisen zullen stellen, maar om Apple nou af te doen als een merk voor "merkgebonden mensen" vind ik toch een beetje erg kort door de bocht.

btw: er zijn heel veel mensen die producten van Microsoft kopen omdat ze er bekend mee zijn... Veel mensen in mijn omgeving weten het verschil niet eens tussen Office, Microsoft en Windows... dat noem ik pas merkgebonden mensen.

Ontopic: de accuduur zou wel langer kunnen, maar vijf uur in een use case is nog wel bruikbaar. Met de trein van de ene kant van het land naar de andere kan.. dagje college volgen kan, avondje op de bank kan... Geen probleem dus, maar niet optimaal.
Wie weet heeft dit apparaat wel een verwisselbare batterij. Indien hij dit heeft bestaat er een mogelijkheid dat ze een zwaardere batterij uitbrengen die langer mee gaat.
Nee, als je een klik verder was gegaan had je dat zelf ook geweten. Zie zelf geen problemen met 5 uur batterijtijd. Als je 8 uur op een dag hiernaar moet staren heb ik met je te doen.

Voor op reis, ver weg van oplaadpunten? Ik mag hopen dat je dan ook iets beters te doen hebt dan het internet afsurfen.

Een browser based OS? Ze zullen toch niet zelf iets ontwikkeld hebben... Een beta van Chrome dan maar?
Denk niet dat de IPad het 5 uur vold houd met gebruik van WiFi hoor.
Mijn telefoon is ook lekker lang bruikbaar maar met WiFi aan gaat het toch aardig wat uuren minder.
Ze hebben het over 5 uur met gebruik van WiFi.
Als je er nog gewoon wat eigen software op kan draaien en wat SD erin kan steeken lijkt mij dit een aardig alternatief voor de IPad.
Aleen even afwachten wat voor CPU erin zit, als dit inderdaad een atom is dan is voor mij het speelgoed van Apple geen alternatief meer.

[Reactie gewijzigd door r.stanneveld op 5 februari 2010 07:51]

Denk niet dat de IPad het 5 uur vold houd met gebruik van WiFi hoor.
Mijn telefoon is ook lekker lang bruikbaar maar met WiFi aan gaat het toch aardig wat uuren minder.
Waar baseer je dit op? Ik denk dat er net iets meer batterij in de iPad zit dan in je telefoon.
Deze 5H word gehaald met gebruik van wifi. Bij de iPad is enkel 10 uur opgegeven, onbekend dus onder welke omstandigheden die 10 uur gehaald word.
Fout, dat was tijdens een film kijken, de standby tijd van de iPad staat zelfs op een maand.
Niet onbelangrijk detail is dat dit ding bijna 2x zo zwaar is dan de iPad. Daarbij komt de beperkte accuduur, weinig geheugen, waarschijnlijk een minder intuitieve navigatie en waarschijnlijk slechtere afwerking/materialen. Doet mij maar een iPad.
Als je dit leest weet je ineens waarom Apple concessie gedaan heeft t.a.v. de specs. 1 daarvan is vast en zeker om de batterijduur te verhogen
Nee 1 is kosten zo laag mogelijk houden, die zal bij 99% van de bedrijven op 1 staan trouwens :)
Waarom ze vaak dan ook niet aanslaan.
Een kort vergelijk:

iPad:
0.7 kg
iPhone OS; games, muziek, eReader, foto's, iWorks en meer
iTunes store, app store, book store (voor sommigen een voordeel, anderen een nadeel)
Geen flash; voor aantal zaken apps (YouTube)
10 uur batterij
16 GB geheugen
USB via externe connector
$499,- (Or meer bij meer geheugen/3G)

JooJoo:
1.1 kg
Browser based OS; internet is all there is?
Flash voor filmpjes, voor de games: Veel plezier met Flash apps op een multitouch keyboard!
5 uur batterij
4Gb geheugen
Met webcam
1x USB
$499,-

Doe mij maar de specs van de iPad...
Let wel op dat er verschillende rechtszaken loopt tegen joojoo. Deze starten op 22 maart, en toevallig, op 22 maart moeten de eerste exemplaren er uitgaan.

In ergste geval kan je dan een apparaat hebben waar geen ondersteuning meer op is, op moment van lancering.
Erg mooi strak design, leuke specs. Ben benieuwd wat de uitkomsten zijn over de Rechtszaken.
Ziet er leuk uit, toch nog veel dingen waar ik vraagtekens bij zet zoals de aansluitingen aan de onderkant waardoor de stekkers in je mannelijkeid steken wanneer je het apparaat op je schoot hebt.