Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties

MSI komt in de tweede helft van dit jaar met een tablet die 500 dollar gaat kosten, zo heeft het Taiwanese bedrijf bevestigd. MSI zal meerdere modellen met verschillende configuraties uitbrengen, maar alle tablets zullen een Tegra-cpu bevatten.

Nvidia introduceerde de Tegra 250-soc begin deze maand op de CES, waarbij bekend werd gemaakt dat MSI een van de afnemers zou zijn. De sales-topman van MSI, Sambora Chen, heeft nu gezegd dat er een tablet met de chip op komst is en dat deze in de tweede helft van het jaar uitkomt.

De tablet krijgt een 10"-kleurenscherm met touch-mogelijkheden en draadloze ondersteuning. Chen deed verder de eveneens weinigzeggende mededeling dat het model dun en licht wordt, en dat deze alle gebruikelijke functionaliteit van een normale notebook biedt. MSI komt met meerdere modellen met verschillende specificaties, al naar gelang de vraag van de markt.

De dualcore Tegra 250-processor is gebaseerd op de Cortex A9-architectuur van ARM en heeft een kloksnelheid van 1GHz. De system-on-a-chip beschikt onder andere over een gpu-rekenkern en over cores voor het encoderen en decoderen van hd-video. Ook Asus, Apple, HP en Acer komen dit jaar met tablets.

MSI tablet
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Het grappige is dat de Apple fanboys roepen dat fabrikanten opeens met tablets komen, terwijl een aantal weken geleden op CES enorm veel fabrikanten al WERKENDE tablets lieten zien.

Een tablet ontwikkel je echt niet ff in een maandje. Daar gaan maanden over heen en bij HP zelfs 5 jaar!

Maar goed roze brillen zijn erg in bij de apple fanboys.

Waarom zou je android willen? Geef mij maar gwn windows 7 en dan kan ik alle programmas draaien die ik wil!

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 28 januari 2010 17:35]

Succes. Windows werkt lekker op een laptop of desktop. Niet op een tablet. Ook niet als de besturing enigzins is aangepast zodat het met een touchscreen kan werken. Waarom? De applicaties blijven namelijk gelijk. Wat heb je aan een touchscreen als je je commando's moet geven door op een dunne menubalk te drukken. Stel je gaat een bestand opslaan. Dan moet je dus door de mapjes bladeren. Iets wat zelfs met een muis al vrij veel gedoe is. Zie je jezelf dat met je vingers doen? Daarvoor zijn de elementen van de user interface gewoon te klein. WIndows is gewoon niet gemaakt voor touch. OS X trouwens ook niet. Daarom zijn er iPhone OS en bijvoorbeeld Android. Die gooien een hoop van de standaard interface overboord en komen met iets wat specifiek werkt voor touchscreens. Nadeel: je kunt je normale applicaties dus niet gebruiken.

Ik durf te stellen dat een tablet op Windows, OS X of een standaard Linux distro qua gebruiksgemak op een tablet nooit in de buurt zal komen van de OS'en die specifiek voor touchscreen zijn gebouwd.

Daarom snap ik dus niet waarom mensen steeds zeggen 'Ik heb liever Windows'. Op een laptop? Tuurlijk! Maar op een tablet? Nee.
Echter, met een uitklapstandaard a la digitaal fotolijstje, en een projectie-toetsenbordje/touchpadje geintegreerd, wordt het ineens een heel ander verhaal.
Draagbaar voor e-reader/multimedia/navigatie functies, even neerzetten om een briefje te tikken of serieus surfwerk. Wel een tafel nodig of zoiets.

Technisch best mogelijk denk ik, maar ik heb die projectiedingen nog nergens in verwerkt gezien.

Persoonlijk gruw ik van dat gevinger op m'n scherm. Een ingebouwde trackball vind ik al een veel prettiger oplossing. Vooral in combinatie met m'n favoriete linux distro, of een ander grote-mensen OS.
Dat ontwikkelverhaal van 5 jaar geloof ik geen fuck van. HP is maar een simpele bouwer, die bij verschillende fabrikanten hun onderdeeltjes koopt en er een leuk ontwerpje aanhangt.
Ik vond de PDA's die ze hadden altijd wel mooi hoor. Volgens mij waren zij daar ook echt goed in indertijd.
Was het ook niet dat Windows 7 enorm stuk toegankelijker is geworden naar touchscreens (en dus tablets)? Of beter, zet er gewoon iets op maar geef de vrijheid aan de gebruiker om er zelf een OS op te zetten. Gewoon een laptop zonder toetsenbord, SD/SSD erin en gaan.
Naja feitelijk kun je er nu gewoon al android op booten, en windows7 heeft nog niemand gezien, althans de mobiele. De gewone win7 zal niet draaien op een ARM.

En tja, op android draai je ook al veel.
Je bent volledig verkeerd.

Fabrikanten zijn halsoverkop begonnen met tablet concepten (!) te ontwikkelen toen zowat een jaar geleden de eerste geruchten gelanceerd werden dat Apple er aan een bezig was.

Heb jij de tablets van CES eens praktisch geprobeerd? Neen? Ik wel.

Het zijn allemaal, zonder uitzondering, nog prototypes, waar je er geen 10 van zou verkopen.

De hardware begint min of meer op punt te staan, maar de software is op dit moment nog steeds waardeloos. Android is er nog niet klaar voor. ChromeOS zal pas beschikbaar zijn ergens in het najaar, en dat is dan nog niet eens bedoeld voor tablets.

Apple heeft een filosofie om geen prototypes maar enkel het finale product te tonen.

(En, God, hou toch op met het gebruik van 'fanboy'. Hoe oud ben je, elf jaar?)
en alsof tablets opeens een nieuwe uitvinding zijn :?
$500 is niet bepaald goedkoop voor een MSI. Als Apple het kan voor $500 (een A+ merk) dan snap ik niet dat MSI hiervoor dezelfde prijs durft te vragen. Ook vind ik $500 voor deze MSI Tablet duur, omdat Apple voor $500 tenminste nog een IPS-panel er inknikkert. Dit zal wel een TN-schermpje zijn. Maar goed hoe meer concurrentie dit jaar, hoe beter want de prijzen gaan dan snel dalen. Volgend jaar ken je dan een Tablet voor $300 kopen.

!! Ik denk niet dat dit schermpje net zo mooi is als het IPS-paneel van Apple !!

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 28 januari 2010 17:12]

Ehh, IPS is ook een TFTscherm hoor. IPS is gewoon het type paneel dat wordt gebruikt.
Als ik kijk naar kwaliteit zit er niet echt veel verschil tussen MSI en Apple, met als verschil dat de prijzen van MSI in de regel wel een stukje zakken en die van Apple niet.
IPS panelen hebben een aantal voordelen t.o.v. TN panelen. Zo is de inkijkhoek en het kleurenbereik groter. Alleen de responsetijden vallen vaak hoger uit bij een IPS paneel. (http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD#Types)

Maar goed dat wist je al neem ik aan. ;)

IPS panelen zijn wel duurder in productie en aanschaf. Waarschijnlijk bedoelde Only.Holoris dat te zeggen.

OT:
Liever zou ik het MSI tablet kopen dan de iPad, onder voorbehoud dat ik een eigen linux distro op de MSI kan zetten (Tweaker of niet :p )
Kans is groter dat je eigen OS kan installeren op een MSI tablet dan op een apple variant :P Daarnaast ben ik benieuwd of de MSI wel SD/USB support direct aan boord heeft, pluspuntje naar MSI.
Dat bedoel ik juist ja. :)
Waarschijnlijk is de iPad lekker dichtgetimmert Apple kennende.
Daar kun je toch nog niets over zeggen, van dit tablet is bijna alleen de cpu bekent. Misschien heeft dit apparaat wel betere hardware en specs dan de iPad. De iPad van €500 heeft maar 16 GB, misschien heeft deze er wel veel meer. Wie weet. Hogere resolutie's etc.
$500 is niet bepaald goedkoop voor een MSI. Als Apple het kan voor $500 (een A+ merk) dan snap ik niet dat MSI hiervoor dezelfde prijs durft te vragen.
Ten eerste in het MSI device zit een betere GPU.
Ten tweede het heeft ene nu gangbaar formaat van 16:9, 4:3 is antiek in het IT tijdperk.\

Ik heb vaak het gevoel dat Apple voor AA mensen is, als ik af en toe de bezopen reacties hoor.

Dit apparaat lijkt op een x van Apple
Apples OS X heeft geen exploits
Apple gaat nooit stuk c.q is A+.

Asus, Toshiba en Sony zijn A++?
nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 28 januari 2010 21:01]

MSI is anders een prima merk hoor. Dat Apple beter is, zit tussen je fanboy oren.
Goh, dan heb jij nog nooit gehoord van Ubuntu netbook remix of Moblin? In mijn ogen veel beter dan een opgeblazen iPhone OS. Volgens mij kijk jij alleen maar naar Windows en Android, gelukkig bestaat er meer.

Ergo: Apple is niet beter, wel beter dan Microsoft, want ik moet er niet aan denken om win7 starter op zo'n ding te moeten draaien icm x86-energieslurpers.
Apps, muziek en boeken zal MSI niet aanbieden, maar die kun je dan wel overal kopen in plaats van alleen bij Apple's iTunes store. Kortom, leve de vrijheid die je bij Apple niet hebt en elders vaak wel.
Wel apart dat de tablet-PC's ineens als paddestoelen uit de grond schieten, ik vraag me echt af waarom als je ziet dat PC's in tablet formaat tot nu toe nooit succesvol zijn geweest. Het lijkt wel of al die fabrikanten hals-over-kop ook een tablet zijn gaan ontwikkelen omdat Apple er een zou gaan uitbrengen, want om nu te zeggen dat er in het verleden erg veel markt is geweest voor dit soort producten...

Deze zal ook wel weer op desktop-Windows Android of desktop-Linux draaien en op die manier niet dezelfde geintegreerde ervaring bieden als een iPad, maar gebruikt worden als een PC op het formaat van een tablet. Zouden ze bij Acer, HP, MSI en weet ik veel wie er nog meer een tablet gaan releasen nou echt niet doorhebben dat het om de software en de manier van gebruik gaat en niet om de hardware? Of gaan ze bij Acer, HP, MSI, etc nu ook een eigen OS maken, met een eigen UI, een eigen SDK en een eigen App store?

Edit: desktop Windows op ARM gaat natuurlijk niet gebeuren :+

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 28 januari 2010 17:06]

Het lijkt wel of al die fabrikanten hals-over-kop ook een tablet zijn gaan ontwikkelen omdat Apple er een zou gaan uitbrengen, want om nu te zeggen dat er in het verleden erg veel markt is geweest voor dit soort producten...
De wereld draait om Apple. :+

De slate is al 5 jaar in ontwikkeling.
nieuws: HP Slate-tablet is al vijf jaar in ontwikkeling
Edit: desktop Windows op ARM gaat natuurlijk niet gebeuren :+
Windows CE/Mobile draait ook op ARM.

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 28 januari 2010 19:03]

Wel apart dat de tablet-PC's ineens als paddestoelen uit de grond schieten, ik vraag me echt af waarom als je ziet dat PC's in tablet formaat tot nu toe nooit succesvol zijn geweest. Het lijkt wel of al die fabrikanten hals-over-kop ook een tablet zijn gaan ontwikkelen omdat Apple er een zou gaan uitbrengen, want om nu te zeggen dat er in het verleden erg veel markt is geweest voor dit soort producten...
''Dat gebeurt nu eenmaal met revolutionaire producten. En soms is echt markt voor en soms betreft het een hype. Eenander NIET-APPLE voorbeeld: Eee-pc van Acer.'' typt Hans met zijn tablet-pc'tje.

[Reactie gewijzigd door Hans Olo op 29 januari 2010 01:40]

Persoonlijk vind ik t wel goed, niet iedereen houd van de beperkingen die je in de aangepaste versie van mobile osx hebt op apple's tablet, hoewel ik zelf een mac gebruik ben ik niet echt enthousiast over de beperkingen die in apples nieuwe producten te zien zijn, ze gaan wat dat betreft meer op microsoft lijken.
Wat een onvoorstelbaar genaašp is dat toch. Iedereen weet zo ongeveer wanneer Apple met de iTab komt. Daarna hoor je vervolgens weer een aantal berichten van fabricanten zoals MSI dat ook zij met een tablet komen. Het veranderd gewoon niet... Als Apple eens met wat nieuws komt dan aapt gewoon iedereen dat na om toch een graantje mee te pikken.

Schijnt dat die ARM processor van de iTab een quadcore is dus daarmee loopt MSI alsnog achter. Daareentegen kan deze tablet een webcam bevatten en multitasking wat de iTab dus weer niet heeft.

Het is alsof geen ťťn fabrikant tegenwoordig meer wat nieuws wil bedenken of daarvoor gewoon te lui zijn en dus gewoon afwachten wat Apple doet. En vervolgens dit gaat kopiŽren. Ik vind dat erg jammer en dat is mijn mening.

Helaas was de iPad voor sommigen een tegenvaller maar ik kan je slechts adviseren om gewoon de iPad eens te proberen in een Apple store. Want je krijgt ongeveer hetzelfde gevoel als dat je bij een e-reader krijgt. En dat is echt dat gevoel dat je het allemaal zelf in de hand hebt zoals Steve Jobs al zij.

Het lijkt misschien niet erg overtuigend maar ik zou zeggen probeer het gewoon eens. Want het is eigenlijk gewoon een enorm goed uitgebouwde e-reader. Op het eerste gezicht vond ik dit ook niet erg spectaculair maar als je weet hoe een e-reader aanvoelt als je hem gebruikt dan is dit natuurlijk geweldig.

Als het mogelijk is dan haal ik hem zowiezo want het is gewoon een enorm handige gadget voor alles. Beter dan een laptop en beter dan een Iphone. De mensen die hier misschien geen potentieel in zien die hebben waarschijnlijk nog nooit een e-reader in de hand gehad en gevoelt welke beperkingen dit met zich mee brengt.

[Reactie gewijzigd door Fjerpje op 29 januari 2010 01:49]

Letterlijk elke fabrikant is was al bezig met de ontwikkeling van tablet pc's. En nu zijn het ineens allemaal na-apers?
Ja niet dus... Toen 5 jaar geleden er geruchten opdoken dat Apple met een tablet bezig was zonder toetsenbord. Toen kregen de andere fabrikanten ook ineens inspiratie...
Mijn beste Apple-fanboy.

Ten eerste vind ik het wel weer lekker typerend dat je er automatisch van uit gaat dat Apple de eerste was met een tablet, wat niet zo is. Ironisch genoeg was Microsoft degene die er als eerste mee op de proppen kwam, in 2001!

Ten tweede doe je andere fabrikanten af als na-apers die met tweederangs producten komen. Producten die ze even snel maken om mee te liften op het ongelofelijke succes dat alle Apple producten automatisch zullen gaan hebben. Dat is nogal simpel, en bovendien bullshit. Denk je soms dat ze bij alle bedrijven behalve Apple mongolen in dienst hebben of zo? MSI is een bedrijf dat bekend staat om innovatieve producten, dus het zit er dik in dat dit ding gewoon erg gaaf gaat worden.

Ten derde zou het zomaar kunnen dat die Tegra-cpu in die MSI sneller is dan die Apple CPU, maar dat kan alleen de toekomst ons leren. Die Tegra is in ieder geval een chip met flink wat power aan boord, ik vind het een indrukwekkend ding. Dat die Apple chip een quad-core is, hoeft trouwens echt niet zoveel te zeggen.

En nu we het toch over na-apen hebben; Apple heeft ook het nodige gejat hoor. Het gaat over en weer. Het is echt niet zo dat Apple het enige bedrijf is dat met innovaties komt. Verre van. De finder sidebar is gewoon keihard uit XP gejat. Hetzelfde geldt voor de Path Bar, die komt regelrecht uit Vista. En niet te vergeten ALT-TAB; Windows 95 was de eerste volgens mij die dat had, en het zat ineens ook in mac OS vanaf 10.3 of zo. Er is nog veel meer, google maar.

Check trouwens hoe waarschijnlijk de nieuwe Macbook gaat worden!

[Reactie gewijzigd door bluesman op 29 januari 2010 02:25]

Zeg dan niets...

[Reactie gewijzigd door Fjerpje op 29 januari 2010 15:06]

Mijn beste anti-apple-boy.

Het hele punt concept van de iPad draait om heel iets anders dan het maken van een tablet waar een OSje op draait waarmee je lekker kunt klooien (zoals android of win7).
Het gaat hier om het totaalprodukt, waarmee je makkelijk produkten kunt kopen vanuit de ibook/app/music store, de industrie daarvan is daar veel meer mee gebaat, alleen al daarom zal het een succes worden. Een ontwikkelaar die op z'n zolderkamer zit kan daarmee rijk worden - de goldrush, er is geen platform waarbij dat zo relatief makkelijk gaat.

Apple heeft daar de focus gelegd, je maakt deals met de industrie zodat iedereen er aan verdiend - daarbij zo min mogelijk illegale bezigheden - ze maken het betaalbaar en voor iedereen usable; het apparaat zelf en de content.

Die usability van het apparaat is het belangrijkste hierbij, de interface - de smoothness, daar hebben ze naar gekeken, als dat ding 1x stottert bij het testen, dan gaat het terug naar de ontwikkeling - het zal ze weinig boeien wat er in zit, zolang het voldoet aan hun eisen van de usability - ie. de userexperience moet perfect zijn.

[Reactie gewijzigd door bakman op 29 januari 2010 08:30]

Wat een slap gelul atlijd met dat fanboy doe normaal man...

Tablets in dit formaat zonder toetsenbord zijn nog nooit gepresenteerd dus waar praat jij over? Met je ongelooflijke stomme reacties jij hebt nog meer minpunten op je account door al die zooi die je uitkraamt dan dat het op de noordpool vriest...

Apple is wel degelijk de eerste die een tablet produceerd zonder toetsenbord.
het zit je nogal hoog ? kan je misschien ook normaal praten ?

smooth is maar 1 klein dingetje van het hele verhaal.
Als er zo'n tablet komt zoals deze msi, dan is W7 er niet voor geschikt gemaakt. Het draait er op en thats it, zit je daar naar je kleine lettertjes te kijken, erg prettig. Hoe je dan aan je content komt mag je zelf uitzoeken.

kijk als het men het echt allemaal zo erg zou zien als jij hier beweert, dan had apple toch echt niet 3 miljard downloads en 140.000 al-dan-niet-nuttige apps gehad, en verkopen ze geen 2.5 miljoen muziekjes per week.

het probleem wat jij ziet is juist wat het hele produkt met de industrie maakt. ik snap hun gedachtegang wel.
Je lult maar wat, man. Alles wat je zegt over dat MSI tablet is helemaal nergens op gebaseerd. Ze hebben letterlijk nog niets van de interface laten zien, en bij voorbaat kraak je het al af, alleen maar omdat jij dat Apple iFail tablet zo mooi vindt.

De reden dat er zoveel apps gedownload worden, is dat het de enige manier is om programma's op je iphone te krijgen.

Het feit dat er zoveel ipods en iphones verkocht worden, betekent niet dat het de beste mp3 spelers of telefoons zijn. Die kutdingen kunnen niet eens FLAC bestanden afspelen.
Welk OS draait hierop dan?

want dat lees ik niet in de tekst

Het kan geen Windows zijn want het is ARM structuur.

Edit: oh Android komt erop, lijkt me interessant :*)
Windows mobile werkt wel op ARM structuur :P
Ja, een tablet met Windows Mobile, daar zit echt iedereen op te wachten!
Nee doe mij maar Windows CE ;)

[Reactie gewijzigd door poepkop op 28 januari 2010 19:34]

Heerlijk. MSI is een van mijn favoriete merken. Toch denk ik dat dit wel leuke gadgets gaan worden maar of je er ook wat aan hebt.... Dat heb ik met de iPod touch en iPhone ook, leuk om een keertje mee te spelen maar wil ik het hebben? Nee.
Dit wordt de nieuwe hype van dit jaar, na de netbooks en ik denk dat als je een tablet hebt, je geen e-reader meer hoeft.
Maar mijn vraag blijft: waar gebruik je dit.
Een E-reader is in mijn ogen iets heel anders dan een tablet.

De schermen van e-readers lezen een heel stuk prettiger dan een LCD scherm, ook goed zichtbaar in de zon en zo. Maar ze zijn wel zwart-wit, en voor de rest kun je er niet zo bijster veel mee.

Waar ik precies een tablet-pc echt super handig voor zou vinden, moet ik nog over nadenken.
lijkt verschrikkelijk veel op de iPad
Hoe erg anders kan een tablet er dan uitzien?
Dat is natuurlijk onzin. Ben je nu al zo geconditioneerd dat je vindt dat de iPad de standaard is van hoe een tablet eruit moet zien?
Er zijn eerder al meerdere tablets uitgebracht en die zien er net anders uit. Maar als ik naar deze kijk, dan zie ik een brede iPad.
Wat jij zegt is onzin, een monitor ziet er ook vrijwel altijd hetzelfde uit. Dit is ook een 'monitor' zonder voet en met toevallig een cpu en wat zooi erin. Wat kan je daar nou nog voor creatiefs mee doen zonder dat het apparaat meer apparaat is dan monitor?

Overigens... Apple is niet uniek en ik vind zelfs de designs van Apple heel cheap: Men zet rounded edges aan, maakt een compleet zwarte rectangle en tada, de iPhone. Vervolgens zegt iedereen dat elke touchscreen telefoon op de iPhone lijkt.

Ontopic: Welk OS gaat de msi-tablet draaien?

[Reactie gewijzigd door poepkop op 28 januari 2010 19:22]

De iPad heeft daarentegen een 4:3 verhouding, deze lijkt meer richting 16:9 te gaan. Dat is een verhouding die meer geschkt is voor het kijken van films. Het is maar de vraag in hoeverre het prettig is iBooks (digitale boeken) in die verhouding te lezen.

De iPad heeft daarentegen wel als voordeel dat er vrij snel veel spelletjes en applicaties voor zullen verschijnen die er specifiek voor zijn geschreven en maximaal gebruik zullen maken van de multi-touhc interface en het grotere (vergeleken bij iPod/Phone) scherm. Het is bij de tablets die door andere fabrikanten zullen worden geÔntroduceerd nog maar de vraag in hoeverre daar geschikte spelletjes en applicaties voor zullen verschijnen..

Ik vraag me trouwens af hoe de opvolger van de Nintendo DS er uit zal zien..
Je verzand in de i-benamingen.

Het zijn ebooks

en wat betreft dat laatste:
Als er windows 7 wordt gebruikt voor de tablets, dan zijn er nu al genoeg applicaties en games voorhanden om er mee vooruit te kunnen.

Zijn ze gebaseerd op een linux-distro of android/chrome OS, dan wordt het verhaal anders.

@flamingworm
Als je goed lees doelt iLLEVAiHCAM op tablets in het algemeen, en daar spreek ik over.
En inderdaad de A9-proc heeft geen x86-instructie set.

[Reactie gewijzigd door jqv op 29 januari 2010 00:18]

windows 7 mobile mss, maar windows 7 draait enkel op een X86 instructieset, en ik denk dat de A9 dat niet is.
Zijn ze gebaseerd op een linux-distro of android/chrome OS, dan wordt het verhaal anders.
Dan zijn er ook heel veel apps, en zelfs games (Battle for Wesnoth) alleen niet de bekende commerciŽle titels zoals van Adobe, Microsoft, EA enzovoorts.

Voor Android/Chrome is het het natuurlijk de vraag of die niet-commerciŽle titels worden toegevoegd aan de Appstore, want daar verdient dan niemand op, bij normale Linux-distributies is het toevoegen aan de repositories niet aan commerciŽle overwegingen onderhevig.
Ah ja en hoe zijn er dan al zoveel applicaties? Je doelt misschien al de games en applicaties uit de appstore die bruut geupscaled worden en die dus evengoed als smerige stroop kunnen werken?
Het is maar de vraag in hoeverre het prettig is iBooks (digitale boeken) in die verhouding te lezen.
De 'laatste 100 jaar' zijn alle boeken in een breedbeeld-verhouding gemaakt. Van telefoonboek, roman tot tijdschrift, Alles zit dichter bij 16:9 dan bij 4:3, ik kan me dus ook niet voorstellen dat dit het probleem gaat zijn.

edit@worldcitizen: Volgens mij dus preceis andersom... 16:9 ≈ boeken = fijner != iPad. Deze MSI is wel 16:9, en lijkt mij dus wel fijner lezen.
edit2@Psycghnosiz: Op een digitaal book hou je natuurlijk nooit 2 pagina's open.

[Reactie gewijzigd door Luxx op 28 januari 2010 18:00]

Of je kan de tablet 90į draaien, zodat je hem verticaal houdt.
Lijkt net een A4'tje op dan. ;)
Maar dan veel kleiner, Deze zijn ongeveer 10", een A4 is 21◊29,7cm, dus 36,4 cm ofwel 14,3".
laat je de standaard marge op papier weg 2x1" zit je al weer aardig in de buurt ;-)
4:3 zit wel beter in de buurt van een A4 dan 16:9
A4 (21:29,7)= 0,707
3:4 = 0,750
9:16 = 0,563
10:16 = 0,625

maar... de vulling van een A4 heeft vaak lege marges aan de zijkant, maar wel vulling boven en onder dmv kop- en voettekst. Dus dat geeft toch de voorkeur van een 16:10 formaat (standaard laptops)
edit2@Psycghnosiz: Op een digitaal book hou je natuurlijk nooit 2 pagina's open.

comics pagina per pagina lezen lijkt me ENORM saai.

& dan zie je wel in dat normale gedrukte boeken uit de laatste 100 jaar wťl 4:3 formaat hebben ... tenzij je enkel naar covers kijkt.
& dan zie je wel in dat normale gedrukte boeken uit de laatste 100 jaar wťl 4:3 formaat hebben ... tenzij je enkel naar covers kijkt.
Tja, dan is het 3:4 ;) omdat je dan maar 1 pagina tegelijk kunt zien.

Ga je lezen, dan heb je steeds twee pagina's, eerst lees je de linker, dan de rechter, en dan blader je om, en ga je weer naar links. Ook kun alvast naar de volgende pagina kijken, of terug kijken op de vorige om te kijken wat daar ook weer staat.
Je kunt de tekst ook verdelen over twee kolommen (of meer, zoals in kranten en sommige tijdschriften, maar dat is toch anders.

Ik zie pas een echt grote toekomst voor een e-Reader als deze twee schermen bevat zodat je hem open en terug dicht kunt vouwen. Tevens, basis zwart-wit, maar met mogelijkheid tot kleuren-afbeeldingen, nog steeds in e-reader-modus, dus zonder dat het energie verbruikt, en eventueel in die afbeeldingen video's afspelen en die maximaliseren, waarvoor dan wel naar de een andere modus wordt overgeschakeld die energie verbruikt (maar voor die afbeeldingen, dus alleen voor dat deel van het scherm)
Ik vind dat de iPad verschikkelijk veel op de Slate lijkt.
"lijkt verschrikkelijk veel op de iPad"

Eerder andersom.

Zoals in het artikel staat: deze MSI tablet is aangekondigd op de CES, dwz voordat de iPad is gepresenteerd.
Goh, je had deze opmerking al op het clipboard staan zeker :+

Toch vraag ik mij af... Een groep mensen koopt dit ding, en de helft daarvan laat dit ding verstoffen omdat het toch minder nuttig is dan het lijkt...
Ik krijg het idee dat er steeds weer gadgets uitgebracht worden die op papier leuk lijken (en eventueel een (hoog) patsgehalte hebben)) maar in de realiteit een stille dood sterven...
Leuke voorspelling, maar laten we eerst maar eens afwachten totdat deze gadgets op de markt komen.

Met wat ik op het filmpje heb gezien, kan ik alleen maar zeggen dat het mij heerlijk 'lijkt' werken om daarop te kunnen mailen, agenda beheren en internetten.

Of ik het geld daarvoor over heb, voor zo'n uit de kluit gegroeide iPhone/iPod touch (ik heb zelf ook een iPhone) is een andere discussie. Persoonlijk zou ik liever een 13" MacBook Pro kopen omdat je daar meer mee kan (of anderen een 10" ~ 13" laptop).

Ik denk dat diegene die dit (kunnen) kopen om alleen maar te patsen, dat die het eerst 'onder het stof' komen te liggen. Er zullen genoeg mensen zijn die zo'n tablet kopen met een bepaald doel (lees: nuttig, niet patsen).
Wat wil je, het zijn standaard componenten zie ze gebruiken. :)
lijkt verschrikkelijk veel op de iPad
Lol, dit prototype hebben ze vannacht even snel in elkaar gezet!
Ze hadden gehoopt dat oplettende mensen zoals jij het niet zouden zien :+
Deze heeft een dualcore-cpu, de ipad een quad-core.
Echter omdat de ipad voor de gebruiker geen multitaskting toelaat, zijn die 4 cores een beetje overkill, terwijl dat met deze MSI niet het geval is, die zal eerder kracht tekort komen als de gebruiker teveel apps tegelijk opend, maar wie zich kan beperken tot 2 of 3 apps heeft daar geen last van, en dan lijkt deze msi een betere keus, ook al is de aanschafprijs prijs gelijk.

@tHe_BiNK
Niet alles zijn standaard componenten, de iPad heeft een door Apple zelf ontwikkelde cpu.
Tjah, lijkt ook best wel op deze:
nieuws: Microsoft Tablet PC: opvolger moderne PC?

Ook zo'n plat ding met een scherm dat bijna de hele oppervlakte in beslag neemt ;)
Grappig. Ook al een 1GHz CPU, ook 10inch, ook $500.
Alleen lijkt deze Android te draaien, dat is al zeker een puntje voorsprong voor de MSI, althans voor mij :)

[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op 28 januari 2010 17:04]

En hoeveel geheugen heeft dit ding?
Miss interessante tegenhanger voor de iPad, mits hij goed functioneerd
Ah jammer dat ie $500 is! Als er een beetje rappe Android-tablets uit gaan komen voor weinig geld (evt. kleiner scherm) wil ik misschien wel enthousiast worden voor dit fenomeen.

Beetje vaag dat ze Tegra's in een Android tablet doen, terwijl Android heel weinig gebruikt maakt van de GPU (zit er pas vanaf Android 2.1 een beetje in). We moeten waarschijnlijk even wachten met een update voor Android (3.0?) voor ook in de interface de onboard GPU gebruikt gaat worden. Nu kan de snelle GPU van de Tegra alleen gebruikt worden in de interface.