Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Na jaren van uitstel schrapt uitgever Codemasters het schietspel Heist. De uitgever wil zich concentreren op 'high quality games' en het schietspel van de Amerikaanse ontwikkelaar inXile Entertainment hoort daar volgens Codemasters niet bij.

De Britse uitgever Codemasters kondigde in maart 2007 het schietspel Heist aan, waarin de speler nu eens niet de rol van agent op zich neemt, maar die van overvaller. Het spel zou eind 2007 op de markt verschijnen. Codemasters moest het spel echter een aantal maal uitstellen en ziet er nu helemaal van af, liet de uitgever aan website CVG weten. Het spel zou geschrapt zijn omdat Codemasters zich wil toeleggen op 'high quality games,' waarmee de uitgever indirect toegeeft dat Heist niet als zodanig aangemerkt kan worden. Bovendien wil Codemasters zijn games in de eigen ontwikkelstudio laten maken en minder met externe ontwikkelaars samenwerken.

Heist werd gemaakt door het Amerikaanse inXile Entertainment, in 2002 opgericht door Brian Fargo, die eerder aan de wieg stond van Interplay, de uitgever van games als Fallout, Baldur's Gate en Carmageddon. Het actiespel The Bard's Tale is het bekendste spel uit de stal van inXile. Naast Heist, dat zou verschijnen voor pc, Xbox 360 en PlayStation 3, werkte inXile de afgelopen jaren vooral aan webgames en mobiele games.

Heist Heist Heist Heist

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (39)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

mischien kunnen ze nog een andere uitgever vinden voor het spel. ik zou het wel willen spelen :?
dat meen je niet!? daar wacht ik al zolang op!
leek me juist vet om een beetje de overvaller te spelen..

op zich kan ik het me best voorstellen om meer games te laten ontwikkelen door je interne ontwikkelaar als uitgever zijnde, je hoop er maar op dat een externe een goed product aflevert.

laten we idd hopen dat er een andere uitgever gevonden word, maar schat die kans niet al te hoog in
Postal 2 maybe een vervanger wel al 7 jaar oud maar nog altijd een top spel. :)
Ah ja...dan maar weer de MSX2 uit de kast en het origineel gaan spelen:
http://www.generation-msx.nl/msxdb/softwareinfo/576

Dat was pas een grafische hoogvlieger :)
Whaha dat spel heb ik vroeger nog gespeeld bij een van mijn vriendjes die als 1 van de eesten in Nederland zo'n wonder apparaat in huis had, geweldig was dat toen.
...werkte inXile de afgelopen jaren vooral aan webgames en mobiele games.

Nou, dan weet je wel hoe laat het is. Mooi dat de game geschrapt is. Die paar promo plaatjes zien er trouwens ook dramatisch slecht en cliche uit.
Beetje gemene veeg uit de pan, die opmerking over "het zich willen concentreren op high quality games". Met andere woorden: Heist is geen goeie game. Daarmee geef je als publisher een developer ook nog even een lekkere trap na. Men zal nu veel meer moeite krijgen om een nieuwe uitgever te vinden.
Ik snap niet waarom codemasters zich zorgen zou maken over imagoschade, OPF:DR hebben ze tenslotte ook durven uitbrengen. Bovendien, wie let nu op de uitgever bij het aanschaffen van een spel?
Het probleem is dat developers te snel een game willen uitgeven. daardoor zitten er vaak te veel bugs in nieuwe spellen, en moeten er weer meerdere patches uitkomen om die verhelpen.

Codemasters doet er goed aan om een spel te laten vallen als zij zelf er toch niet 100% achter staan.

Het is alleen jammer voor de developers die er tijd in hebben gestoken dat het werk voor niets was, ook is het vervelend als je naar een titel als deze uitkijkt en hij toch niet word gereleased.
kan zijn dat ze de reactie hebben gezien op die 'vliegveld-missie' in CoD modern warfare 2 en hebben besloten dat men het mogelijk not-done vindt om een bad-guy spel/missie uit te brengen.
Als bedrijf willen ze alleen maar goede / hoge kwaliteits games uitgeven (niet altijd de formule voor succes)

Soms moet je ook gewoon een game puur voor de lol maken/releasen.
Denken ze nu echt dat Carmagedon zo'n hit geweest zou zijn als daar de nadruk o p kwaliteit had gelegen in plaats van puur lol beleven (in spelen en bedenken van game)

Zijn genoeg "HQ" games waar men geen opvolger van wil, er zijn zat "fun" games die om vervolgs smeken.

En voor mij wint FUN het van HQ zolang er maar niet teveel ingeleverd wordt, we hoeven geen dos game gevoel te hebben
Dan heb je Dwarven Fortress nog niet gezien. Laat dat nu juist veel op een DOS game lijken. Qua gameplay mag dat DOS game gevoel er best zijn.
"De Britse uitgever Codemasters kondigde in maart 2007 het schietspel Heist aan, waarin de speler nu eens niet de rol van agent op zich neemt, maar die van overvaller."

Eh... hebben die gasten wel eens van GTA gehoord? Maffia e.d.? Kan iemand mij verlichten door een recente populaire titel te noemen waarin je daadwerkelijk een agent speelt? Ik zal wel iets gemist hebben...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True