Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Codemasters heeft bekendgemaakt dat het aan een nieuwe titel in het shootergenre werkt. Voor het project zijn inmiddels enkele bekende programmeurs en experts ingehuurd. De nieuwe game zal in de eigen studio in Guildford worden gemaakt.

Codemasters heeft onder meer Stuart Black weten te strikken om aan een compleet nieuwe titel te gaan werken, zo meldt website CVG. Black is voormalig werknemer van ontwikkelstudio Criterion en was daar als senior designer betrokken bij de ontwikkeling van de shooter Black. De nieuw te ontwikkelen game zal worden ontwikkeld in Codemasters eigen studio in Guildford en zal, net als Black, binnen het shootergenre vallen.

Codemasters-logoNaast Stuart Black zijn nog twee andere bekende namen aan het nieuwe ontwikkelteam toegevoegd. Tom Gillo zal de rol van executive producer gaat vervullen. Gillo werkte eerder bij de Sony Computer Entertainment Studio London als game director. Daarnaast wist Codemasters zich te verzekeren van de diensten van Andrew Wilson. Hij werkte bij ontwikkelstudio Black Rock als senior producer aan Split/Second en gaat bij Codemasters dezelfde functie vervullen.

Over de te ontwikkelen game zijn nog geen details bekendgemaakt. Het is enkel bevestigd dat het een first person shooter zal betreffen en dat de game zal draaien op de Ego-engine van Codemasters. Deze werd eerder in onder meer Dirt 2 en Operation Flashpoint: Dragon Rising gebruikt.

Codemasters wil een team van in totaal tachtig mensen samenstellen om aan de nieuwe game te werken. Over de platforms waarop de nieuwe game zal verschijnen is niets bekend. Er zijn echter in zowel in Official PlayStation Magazine als in Official Xbox Magazine geruchten over het project verschenen, wat doet vermoeden dat in ieder geval de Xbox 360 en PS3 ondersteund zullen worden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Operation Flashpoint is echt een hele goede game voor de gamers die van realisme houden. Wat gewoon vervelend is dat je in de meeste missies 10minuten moet lopen voordat er eens wat aktie komt. Dat is saai... en de meeste mensen houden helemaal niet van sluipen boom tot boom die rennen gewoon op hun doel af wat betekend dat ze meteen afgeschoten worden. Helaas heeft OPF2 slechte restart points wat betekend dat je weer het hele stuk overnieuw moet doen. Als gamers dat 3 keer overnieuw moeten doen drukken ze de stempel als waardeloos erop.

Als Codemasters operation flashpoint meer arcade kan maken zoals modern warfare en battlefield en kleine snelle mappen voor online play kan maken zou het best wat kunnen worden

[Reactie gewijzigd door twister00004 op 16 februari 2010 10:42]

Wat jij hier aangeeft is juist de kracht van OPF. Het is ook geen Rambo-game, maar juist een realistische shooter.

Maar ik ben ook van mening dat CM zich beter met Racegames kan bezig houden.
Heb je het nu over OFP 1 of 2? De eerste was imho een van de meest realistische shooters ooit, als ik even over wat vervelende bugs heenkijk.

OFP2 was nogal arcade vergeleken met het eerste deel. Ik denk dat de Codies zich daar verschrikkelijk op verkeken hebben want daardoor viel de game volgens mij tussen wal en schip .OFP 2 was niet realistisch genoeg voor de diehards, en was weer 'te' realistisch voor bunnyhoppende games zoals COD en UT en dergelijke.

Ik hoop dan ook van harte dat ze nu wel met game gaan komen die én goed is, én goed verkoopt,hoewel ik het zeer betwijfel dat ik m kan spelen aangezien ik alleen een PC heb.
OF2 is een tactical shooter en geen 1st person. Rambo style missies is nooit de insteek geweest van het spel. Je kunt alleen winnen door een goed plan te maken en deze goed uit te voeren. Slechte planning en waardeloze uitvoering worden hard afgestraft. Dat maakt het voor mij zo leuk. Anders is het spel zo uitgespeeld. Stel dat je telkens vlak voor de werkelijke actie checkpoints hebt, dan is de lol er zo van af, Na 50 keer proberen (in 5 minuten) vind je echt wel ergens een gat en voltooi je je missie. Het hele element taktiek doet er dan niet meer toe. Het voltooien van missies is dan meer prijsschieten dan tactisch inzicht. En laat prijsschieten nu het handelsmerk zijn van MW en taktiek van OF
Zoveelste bla bla van Codemasters...
Operation Flashpoint 2 is de grootste flop van dit decennium - het is codemasters er kennelijk niet aan gelegen een goede shooter te maken - snel cashen en wegrennen - zie metacritic
76% voor OF2 ik vond het een leuk spel en leuke multiplayer. Heb het origineel ook gespeeld en ja het was anders maar daarom is het toch niet automatisch slecht?
Niet automatisch, het was gewoon niet de game die zo enorm door HUN gehyped werd. Je kon dit, je kon dat, het was een totale oorlog die doorgaat als jij niks doet, een brug die je nu kapot schoot kon later je in de weg zitten. Ik heb geen brug gezien.
Het enige wat je kon was een redelijk uitgewerkt en semi- realistische infanterie oorlog spelen waarbij sommige NPC's je van mijlenver aan kon zien komen en soms je straal voorbij liepen of niet zagen.
ook doet je team vaker niet dan wel wat je aangeeft, wil je ze stealthy ergens heen loodsen, beginnen ze zomaar te schieten op vijanden 500 meter verderop.
Ook had je compleet nutteloze granaten, mes en pistool. Alledrie kon je vrijwel niks mee omdat:
A. je granaten alleen half werkten in gebouwen (die trouwens ook heel schaars waren + compleet leeg en heel standaard afgewerkt waren) en je in open terrein nooit dichtbij genoeg kon komen.
B. nooit dichtbij genoeg kon komen om je knife of pistool echt te kunnen gebruiken, je kan niet eens een sneak aanval doen met je knife. (kennelijk puur voor MP toegevoegd of omdat het 'hoort' ofzo)
C. ontiegelijk lelijke manier van healen/reviven had, een of ander adrenaline spuitje en je wonden waren weer geheeld.... :facepalm smiley:

Daarbij was het spel ook niet zo mooi als dat het zwaar was. Ok dat was grotendeels de reden dat je wel een compleet eiland kon zien maar achteraf heb je daar ook niets aan gehad. Je werd toch semi verplicht om de stipjes te volgen die de makers aangelegd hadden.

Wat ik HOOP is dat ze OFP verbeteren en een complete game ervan maken, het realisme op de voornoemde punten verbeteren en even goed kijken naar ArmA II.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 16 februari 2010 12:31]

Die hoop heb ik ooit ook gehad, maar ik vrees dat de game ten dode opgeschreven is. De support na de release was een lachtertje en het kiezen voor een non-dedicated server systeem gaf de game nog een extra zet richting de afgrond. Helaas voor Codemasters zal ik deze nieuwe shooter dus eerst uit willen proberen, alvorens ik weer 40E verspil aan een slechte game.

In vergelijking: het enige goede multiplayer element uit CoD:MW2 (Co-Op Recon) was beter uitgewerkt dan het hele multiplayer element (en eigenlijk ook de singeplayer) van OFP.

[Reactie gewijzigd door Xirt op 16 februari 2010 13:24]

I couldn't agree more, vond het overigens al helemaal lullig dat er niet eens een serial opzat. Had het op de dag van de release gekocht voor mij en 2 vrienden zodat we diezelfde dag nog online konden. Eenmaal we in de server waren begon het feest al: pingtijden van 400ms waren geen uitzondering (als het je al lukte een server te joinen) en de multiplayer gameplay was verder ook geen zak aan. Niet te vergeten dat iedereen in de servers beetje zat te lachen dat 90% van de mensen online met een gedownloade versie aan het spelen waren. Daar zit je dan met je flut investering :P

Anyway, heb het die volgende morgen nog naar de gamewinkel teruggebracht: er zat toch geen serial op dus kon ik hem terugbrengen en heb de reden er duidelijk bij vermeld: kutspel }>
Mee eens, de coop was nog ff fun, maar MP trok op niets zonder dedicated servers en met de console interface.

Er was ook zoveel beloofd tijdens de ontwikkeling waar achteraf niets van waar bleek te zijn.

OFP: DR was voor mij dan ook de grootste teleurstelling op gebied van games in 2009. Twijfel dat ik ooit nog een game koop van CM.
lijkt me tof ;) Alleen spijtig dat ik geen PS3/xbox360 heb. Hopelijk komt ie ook op PC dan

[Reactie gewijzigd door bramvandeperre op 16 februari 2010 10:05]

hoop ik zeker, begin steeds meer te merken dat er ps3 of xbox only games komen....
Logisch ook... het lijk mij veel makkelijker games te maken voor een platform waarvan je weet dat iedereen je game ook zal kunnen spelen, dus dan is er ook meer kans dat ze je game kopen. Een pc heeft qua hardware veel meer te bieden, alleen de meeste mensen hebben niet de nodige hardware om de laatste nieuwe games fatsoenlijk af te spelen. En daarbij komt natuurlijk ook nog eens dat games op de pc veel makkelijker te copieren zijn.
alleen de meeste mensen hebben niet de nodige hardware om de laatste nieuwe games fatsoenlijk af te spelen.
Dat is voor minder dan de kosten van een console (+hdtv) makkelijk op te lossen.
En als het niet draait gewoon net als op de console de kwaliteit naar beneden zetten, werkt prima.
Kosten van een console? Een hdtv is niet verplicht hoor. Ik zit nu ook op een (tweedehands) arcade, met een klein kutschermpje (ergens gratis bij gekregen). Dan zijn mijn kosten niet dusdanig dat je daar een ubersysteem voor kan aanschaffen. Nu ben ik natuurlijk niet representatief voor iedere Xbox gamer, maar niet iedereen zit op een Full-Blown 70" scherm...
Dan moet je ook wel appels met appels vergelijken en peren met peren, in plaats van appels met peren.

De console-gamers zijn altijd bezig dat PC-Gamen zuigt, omdat je dan altijd nieuwe hardware moet kopen en dat is volgens hen veel te duur. De figuren die dat soort opmerkingen maken zijn over het algemeen wel degenen die een belachelijk dure televisie en dolby surround set hebben staan om zo het allerbeste uit hun games te kunnen halen (het "beste eruit halen" met een controller, wat een humor, maar dat is weer een ander verhaal).

Als je dan tegen ze zegt: "Wat zeik je nu over mijn dure processor en videokaart? Kijk eens wat jij zelf allemaal hebt staan om je games op de beste manier te kunnen beleven." dan komen ze aan met: "Ja, maar dat is niet alleen voor de games, dat komt ook van pas bij het kijken van films." Nou en? Een PC is ook niet alleen om te gamen. Een basis-PC heb je altijd nodig, dus je bent sowieso altijd al een paar honderd Euro kwijt voor een standaard PC met monitor, toetsenbord, muis en speakers. Wat overblijft is: kosten Game-PC min de kosten standaard PC plus eventueel nog kosten Logitech G15, Logitech G5, betere monitor en dergelijke min de kosten van standaard apperatuur. Dat is wat een PC-gamer extra betaald om het gamen voor hem zo aangenaam mogelijk te maken.

Datzelfde doe je dan ook voor een console-gamer, maar om de één of andere reden willen console-gamers dat niet begrijpen. Zij rekenen voor zichzelf alleen de kosten van de console zelf en al het andere is ook voor films, dus hoort niet bij het gamen. De console is goedkoop en de PC-Gamer heeft een hoop hardware die veel duurder is. De console-gamer heeft wel zelf een PC staan van €700,-. Kijk dan niet naar de totaalprijs van de PC van een PC-Gamer, maar trek die €700,- daar eens vanaf, want dat is de prijs die de console-gamer ook voor zijn PC heeft betaald zonder dat hij er op gamed. Die PC heeft hij al staan, dus reken gewoon de prijs om van die PC een Game-PC te maken.

Daarbij zijn er ook verschillende typen gamers. Er zijn PC-Gamers die echt het duurste van het duurste en het snelste van het snelste moeten hebben en er zijn ook PC-Gamers die tevreden zijn als ze hun games kunnen spelen en het maakt niet uit op welk detail en welke resolutie dit is. Er zijn ook console-gamers die de duurste spullen moeten hebben en er zijn ook console-gamers die genoegen nemen met een oud CRT-televisietje met ingebouwde speakers. Je moet dan dus niet die console-gamer met zijn CRT-televisietje gaan vergelijken met een PC-Gamer die een PC van €2000,- heeft staan, maar helaas doen console-gamers dit steeds weer. Als je een console-gamer die alleen geld uitgeeft aan zijn console wilt vergelijken met een PC-Gamer, vergelijk deze dan met een PC-Gamer die gewoon een standaard PC van de Aldi heeft staan met daarin een mid-end videokaartje. Als je wilt vergelijken met een PC-Gamer die €2000,- uitgeeft aan een PC, vergelijk diegene dan met een console-gamer die een groot en duur scherm heeft hangen met een dure dolby surround set en dergelijke.
Eigenlijk vind ik dat Tweakers die console-only gamereviews moet gaan vermijden. Het hart van Tweakers ligt bij de PC, als dit zo doorgaat plegen we met zijn allen "overspel" met die domme consoles
Daar ben ik het volledig mee eens. Steeds dat nieuws over die console-games. Wat hebben wij daarmee te maken? Voor dat soort flauwekul ga je maar naar een pro-console-website als gamer.nl (die zijn naam dus ook al geen eer meer aandoet) of iets dergelijks. Wat ook altijd zo gruwelijk irritant is, is dat Tweakers tegenwoordig steeds vaker met reviews komt van de console-versie, terwijl er een PC-versie is. Geef ons gewoon PC-reviews en rot op met die console-troep. Is er een PC-versie? Mooi, test dan de PC-versie. Is er geen PC-versie? Pech dan, dan rot maar op met die game.
Waarom zou er geen console reviews kunnen zijn op tweakers.net ? Dat de oorsprong van tweakers.net bij het tweaken lag betekent niet dat het daarbij blijft.

Veel tweakers hebben zelf een console en hebben profijt aan console reviews en tegenwoordig is tweakers.net daarmee ook meer gericht op consolegamers. Op GoT zijn ook vrij veel topics voor consolegames dus ook al is het een kleinere groep is het nog steeds een groep die bij tweakers.net.

Als je niet houd van de console reviews kun je altijd nog in pro blijven waar voornamelijk tweaker nieuws is maar tweakers.net is ook richting de andere multimedia vormen gegaan en daar hoort consolegaming ook bij.
Eigenlijk vind ik dat Tweakers die console-only gamereviews moet gaan vermijden. Het hart van Tweakers ligt bij de PC, als dit zo doorgaat plegen we met zijn allen "overspel" met die domme consoles :) En zal de aandacht van de PC verder en verder worden afgeleid. Met een community van 300.000 doe je dan meteen een statement naar de ontwikkelaars. En omdat die zich toch vooral door de eurootjes laten leiden, forceren we misschien weer een positieve omslag richting PC-gaming. Het platform met de meeste mogelijkheden op ook creatief gebied :)
Ja, nadat mijn xbox voor de 4e keer kapot is gegaan en mijn garantie is vervallen. Ga ik geen nieuwe meer kopen. Het is mooi geweest met de console. De pc speelt op bijna alle games veel fijner. Je kan zelf bepalen hoe snel je pc is, je kunt je eigen toetsenbord instellingen maken, je kunt meer met een pc behalve spellen spelen, de spellen voor de pc zijn goedkoper, iedereen heeft een pc en niet iedereen een console, het is een goede methode voor de verkoop van hardware voor de pc, mensen die niet veel gamen hebben geen console, je hoeft niet te betalen voor online multiplayer (xbox) en het werkt wel gewoon op de pc, Arcade games speel je gewoon op het internet, muziek kan je ook afspelen, films kijken ook. Ik zie dus alleen maar voordelen voor de pc het enige nadeel is dat er veel wordt gedownload illegaal. Maar ik zweer dat als een game echt heel goed is of gaat worden (qua voorkeur van games voor mij) koop ik hem.

COD MW2, Bioshock, en BFBC 2 zijn allemaal al games die ik gewoon heb gekocht voor de pc in de laatste paar maanden. Het spul dat ik wel leuk vind maar nooit zou kopen download ik. Empire totalwar bijvoorbeeld, in de winkel zou ik hem niet halen tenzij hij straks flink is afgeprijsd. Best een aardige game, maar ze lopen er geen omzet mee mis, anders had ik hem ook niet gekocht.
PC is wel vaak een stuk duurder bij gelijke prestaties.
niet zo'n wonder aangezien er op een PC wel winst moet worden gemaakt, waar consoles in eerste instantie altijd met verlies worden verkocht (Nintendo dan als uitzondering ;)). Vandaar dat de games dan ook zoveel duurder zijn.

Ik zie persoonlijk ook niks in consoles, maar goed de enige games die mij dan ook kunnen boeien zijn RTS en FPS.. de SNES was de laatste console voor mij waar ik destijds 170 gulden heb betaald voor Mortal Kombat 3, dat was eens maar nooit weer.
"PC is wel vaak een stuk duurder bij gelijke prestaties."

En een PC met veel betere prestaties dan een xbox is nog goed betaalbaar.
Ps3 is GEEN console, laat dat even duidelijk zijn.... :+
lol wat een onzin, tweakers die van oorsprong met consoles bezig waren, denk aan de mod scene van de playstations en de oudere consoles waar je zelf nog wat mee kon programmeren.
hmja, maar met de jaren valt er steeds minder te modden lijkt et :(
Tja, want anders wordt er niet genoeg aan verdiend he. Als mensen zomaar zelf games konden maken die gratis waren. 8)7
Ik denk dat de gemiddelde tweaker liever zijn geld uitgeeft aan hardware en dit moet compenseren door software te downloaden ;).
Je kunt niet zomaar stellen dat al die 300.00 leden PC gamers zijn. Ik ben het iniedergeval niet, kan me voorstellen dat veel anderen het hier ook niet zijn.
Dat beweer ik ook niet. Het is een feit dat Tweakers 300.000 "leden" heeft, en het is een feit dat de industrie zich door massa laat leiden vanwege de centjes.
Natuurlijk zijn niet alle leden PC gamers. De kern van een tweaker (of het hart) ligt toch echter vaak op PC gebied, hardware, ontwikkeling etc, zeg maar daar waar creativiteit mogelijk is.
Consoles leiden tot een passieve industrie, 5 jaar lang voor dezelfe hardware games ontwikkelen noem ik niet alleen stilstand, eerder achteruitgang. Zeker als je dit vergelijkt met de mogelijkheden van de PC.
Yo DrDDay,
je hebt al goed uitgelegd wat er mis is met het ontwikkelen van games op speelgoed.
Hier een wellicht nuttige frisse kijk op Codemasters's nieuwe shooter:

Het ontwikkelen voor 1 en hetzelfde platform is het idee achter consoles.
Het is een fantastisch idee, iedere developer is dan specialist om alles uit die hardware te halen en een fantastische game neer te zetten....

...Alleen toen ging de wekker 8)7 , en de developers worden wakker in de gruwelijke werkelijkheid: hun games zien er uit als oude pc games uit het Voodoo1 tijdperk, en de moderne PC DX10/DX11 games zien er 10x mooier uit.

Dat komt omdat mensen hun PC's upgraden, met de tijd mee gaan en net zo goed centjes betalen voor hun games (anders kun je niet zomaar online gamen etc.) Dus piracy door PC's is alvast stierepoep.

Een console is gewoon low-end budget PC gaming in een speelgoedverpakking.
En als die melkkoe goed werkt, doordat mensen daarin "investeren" |:( - dan maken ze vanzelf wel de PC gaming community kapot. :(
Logisch ook... het lijk mij veel makkelijker games te maken voor een platform waarvan je weet dat iedereen je game ook zal kunnen spelen, dus dan is er ook meer kans dat ze je game kopen. Een pc heeft qua hardware veel meer te bieden, alleen de meeste mensen hebben niet de nodige hardware om de laatste nieuwe games fatsoenlijk af te spelen. En daarbij komt natuurlijk ook nog eens dat games op de pc veel makkelijker te copieren zijn.
terug komen
Als je niet alles op high en extreme zet zal je het ook goed zonder haperingen kunnen spelen. (dan is het inderdaar minder gaaf om te zien maar je kunt het wel spelen.
Ik heb het geld ook niet om telkens mijn pc te voorzien van de nieuwste hardware, eens in de 3 a 4 jaar komt er dan ook nieuwe hardware in die me weer een paar jaar voorziet en zo speel ik al jaren.
Zelfde princiepe als xbox en playstation die ook niet elk jaar een nieuwe console op de markt zetten, daar zit ook 2 tot 3 jaar (mocht het niet meer zijn) tussen elke console in.
Het eerste wat ik dacht; Codemasters en FPS? Codemasters zijn kampioenen in racegames, maar ik heb volgens mij nog nooit iets van een FPS oid van hun gespeeld...

Het is uiteraard maar een naam, het is het ingehuurde team wat het werk gaat verrichten. Maar het is alsof de supermarkt zegt dat er nu ook kledingafdeling komt... het past niet in het straatje van de naam. Dat ze de goede naam van Codemasters maar niet gaan verpesten door ander soort games te gaan releasen die het niet halen bij de kwaliteit van hun racegames.
Hoorde vanochtend op de radio dat AH ook meer non food artikelen gaat verkopen, waaronder kleding ;)

Codemasters maakt leuke race spellen en ze zullen hun naam niet ten grabbel gooien, daar ben ik van overtuigd. Hopelijk weten ze een knappe shooter neer te zetten met een compleet dedicated team. (zodat de F1 spellen niet in het geding komen)
Gasten - lees de fora

Alle OFP1 spelers zijn door het lint gegaan van OFP2 - het spel is een flop die zijn weerga niet kent - hoezo leuk?
Ik zou echt even de combat sim fora en codemaster fora afgaan - wat je daar leest is om van te huilen.
Zelf heb ik het spel uitgespeeld, maar OMFG wat een beperkt scripted spel - en hoe beperkt de mogelijkheden!

Geen wonder dat Arma2 nu tientallen (ergens in de 50+) dik bevolkte servers telt - als we het over combatsims hebben, heeft Codemasters die reputatie eens en voor altijd de nek om gedraaid - jammer alleen dat ze daarmee ook de gouden naam Operation Flashpoint voor eeuwig te niet hebben gedaan.

Op verkeken? Gewoon andere afweging gemaakt.
tja, omdat OFP1 spelers het realisme missen, wil nog niet zeggen dat het dan een bout-spel is, er zijn meer dan genoeg mensen die juist dat hele realisme geen zak aan vinden en juist slecht.. Ieder zijn eigen mening...
Een shooter op een engine waar racegames mee gemaakt worden... Ik zie dat niet zondermeer gebeuren maar de tijd zal het leren.
Ook met de unreal engine hebben ze race games gemaakt, dus dat kan prima :)

Dit klinkt veelbelovend. Nu hopen dat er ook wat uit komt. Ik ben wel toe aan een nieuwe shooter.
Ik denk dat Codemasters het beter gewoon bij race games kan houden.
inderdaad lees de fora, vooral deze:

http://community.codemast...u-going-say-anything.html

-de pc-community wordt glashard genegeerd.
-als Sion (de chef) eens reageert is het enkel op een beledinging : " nice..."
-threads waarin serieuze vragen worden gesteld worden door Helios
(de community manager) steevast gesloten.

Er is maar een conclusie:

> het FPS gedeelte van Codemasters is een grote boevenclub.
Ik verwacht dat hij ook op de PC verschijnt.
Zoals het artikel zegt wordt de engine gebruikt in Dirt2 en OFP:DR, en deze zijn beide ook op de PC verschenen.
Aan de ondersteuning van de engine zal het in elk geval dus niet liggen, tenzij ze deze aanpassen.

Verder is er nog niet zoveel zinnigs te zeggen, er zijn immers nog geen details wat betreft gameplay/graphics/unieke features bekend.
en ik hoop download only zodat ze geld er mee kunnen verdienen

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True