Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

Codemasters heeft Operation Flashpoint: Red River aangekondigd. De tactische shooter speelt zich af in Tadzjikistan en kan met vier spelers in co-op worden gespeeld. De game verschijnt in 2011 voor de pc, de PlayStation 3 en de Xbox 360.

Operation Flashpoint: Red River borduurt volgens Codemasters voort op het succes van zijn voorganger OF: Dragon Rising. De tactische shooter staat bekend om zijn realisme en de moeilijkheidsgraad. Eén kogel kan, in tegenstelling tot in veel andere moderne first person shooters, fataal zijn en tactiek speelt een grote rol. De belangrijkste toevoeging wordt gevormd door een co-opmodus, waarin tot vier spelers online op ieder moment samen kunnen werken om zich door de campaignmodus van OF: Red River te worstelen.

Naast de campaignmodus zijn er diverse andere spelmodi die leunen op online samenwerking tussen spelers. Codemasters heeft nog geen details bekendgemaakt van de andere co-opmodi. Het is wel bekend dat er een nieuw systeem voor ervaringspunten wordt geïmplementeerd en dat er nieuwe klassen worden geïntroduceerd. Naarmate ervaringspunten worden verzameld kan de uitrusting van een specifieke klassen worden opgewaardeerd.

Operation Flashpoint: Red River vertelt het verhaal van een infanterie-eenheid van de Amerikaanse marines die in Tadzjikistan wordt gestationeerd. In het land, dat onder andere grenst aan Afghanistan, moet met nieuwe gevechtstechnieken gestreden worden tegen de dreiging die het Chinese PLA vormt. Operation Flashpoint: Red River verschijnt in 2011 voor de pc, de PlayStation 3 en de Xbox 360.

Operation Flashpoint: Red River Operation Flashpoint: Red River Operation Flashpoint: Red River Operation Flashpoint: Red River
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Nou, ik laat hem lekker liggen.

Met Dragon Rising heeft Codemasters zich echt onbeschoft gedragen. Geen updates, bugfixes of iets in die geest.
Same here. Dat spel was absolute bagger, het leek ook bijna niet getest. Eerste patch verbeterde ook vrijwel niets eraan, daarna heb ik niet eens meer gekeken.

Ook zouden ze de eerste DLC-pack gratis uitbrengen. Aan die belofte hielden ze zich niet. Voor de pc was het inderdaad gratis, maar de PS3 eigenaren (die sowieso al een hogere prijs betaalde voor de game) mochten ervoor betalen. Nooit gedaan natuurlijk.

Jammer van het geld... deze Operation Flashpoint komt er hier ook niet in.
Operation Flashpoint: Red River borduurt volgens Codemasters voort op het succes van zijn voorganger OF: Dragon Rising.

heb ik iets gemist? :? 8)7
Mooie screens, maar zo gaat het er toch niet uitzien in het spel zelf. Altijd een beetje misleidend.
Juist "Beauty isnt everything"

Waar ik me vooral aan erger is dit "Naarmate ervaringspunten worden verzameld kan de uitrusting van een specifieke klassen worden opgewaardeerd."

Ze verwachten dat mensen elke dag spelen om op te kunnen waarderen, maar vergeten dat sommige mensen soms even kunnen spelen en dus achter blijven bij de rest. Antwoord "Dan had je maar..." gaat niet op. Hetzelfde zag je gebeuren met BFBC2 met dat systeem.
Ik zie het probleem niet, ik vond het opwaarderingssysteem van BF:BC2 juist wel goed (maar niet zo goed als in BF2142). Maar het maakte in BF:BC2 noujuist net geen flikker uit hoeveel ervaringspunten je had: je werd toch wel gesniped en of dat nou was door een "noob" M24 sniper rifle of een "pro" Magnum M95 sniper rifle dat maakt niet uit.

Hoe wil je anders omgaan met experience points, dat mensen die 10 uur spelen er net zoveel krijgen als mensen die 30 uur spelen omdat de eerste groep mensen minder tijd heeft? Waar slaat dat op!? Bovendien ligt het niet aan de hoeveelheid tijd die je erin steekt, maar vooral aan wat je zoal in die tijd uitvreet!
offtopic:

Het valt indd altijd op dat de lage rangen in BF-BC2, als snipert spelen, en daar irriteer ik me zo mateloos aan..!!
Maarja, wat willen ze anders tegen een hoge rang doen? De skills hebben ze natuurlijk nog niet om 1 to1 te spelen :z (uitzonderingen daargelaten)
Maar irritant is het wel!
Ik ben benieuwd hoe ze de flop van operation flashpoint dragon rising gaan goedmaken!
Hopen dat het met de 4players coop gefixxed is!
Agreed.

Operation Flashpoint: Red River borduurt volgens Codemasters voort op het succes van zijn voorganger OF: Dragon Rising

Ik weet niet of je kan spreken van een succes, hij viel behoorlijk tegen terwijl er hoge verwachtingen waren bij de mensen waaronder ik.

Screenshots zien er (altijd) leuk uit, maar ingame telt nog altijd het meest en daarbij hoe soepel het speelt. OF:DR was vaak choppy en kende ontzettend veel bugs. Daar zijn wel wat patches voor gekomen maar toen was het al te laat. Naar mijn mening hebben ze de game te vroeg uitgebracht. Ben benieuwd of codemasters niet 2x dezelfde fout maakt.
Dat zou ik ook zeggen, dit was gewoon (iig de pc versie) een slecht aftreksel van OFP 1.

De sfeer was wel aardig, maar de besturing was dramatisch.
Welke bugs? Heb de 360-versie geheel kunnen uitspelen in single-player, voor de eerste patch, en coop zonder 1 bugje te ontdekken. Ja, de AI-teammates waren wel eens zo dom om afgeschoten te worden maar dat was dan ook het enige.
mee eens, ik zat te hopen op een OFP zoals de eerste, waar je toen dacht ik 2 uitbreidingen bij had waaronder resistance, zo uit mn hoofd...

die game heb ik echt maanden achter gezeten, en dragon rising hooguit een paar uur, het kon me gewoon niet genoeg boeien, ik weet niet echt waarom eigenlijk, het was hét gewoon niet denk ik.
Voor een echte opvolger van OFP moet je ook niet naar DR kijken maar eerder naar Arma II. Dat lijkt inhoudelijk veel meer op het idee achter OFP en is eigenlijk gewoon een topspel hoewel het in mijn ogen erg onderschat is.
Grappig om te zine dat in de screenshots je alleen vier poppetjes ziet. Verder geen andere soldaten/tegenstanders of wat dan ook. Wel een paar helicopters, maar that's it.
Eerlijk gezegd vind ik het nogal slecht dat een mailtje van een marketing afdeling van een commercieel bedrijf als Front-Page nieuws klakkeloos wordt overgenomen. De verkoopcijfers en waardering cijfers zijn nou niet het moeilijkste om te controleren..... Op basis van die 2 gegevens is al aan te tonen dat het pure bagger is wat codemasters doet met de Operation Flashpoint. Puur en alleen op de naam en het goede werk van een bekend product van een oost-Europese studio leunen. Opkopen en uitzuigen......moeilijk hoor, produceer eens een keer iets fatsoenlijks. ipv leuke jaarcijfers proberen te produceren.

EDIT

@ Beelzebassie
Het is eigenlijk nog zieliger dan ik had gedacht. Codemasters heeft alleen de naam Operation Flashpoint geregistreerd en voor de rest niks te maken met het spel.
http://www.bistudio.com/b...rovokes-protest-3_en.html

[Reactie gewijzigd door HiGh-O- op 7 augustus 2010 18:43]

'OFP' is niet 'opgekocht': de naam was altijd al in handen van Codemasters, en niet van BIS.
"op het succes van zijn voorganger OF: Dragon Rising. "
Welk succes? Singleplayer was het een aardige game, maar stelde de AI behoorlijk teleur, en bediening van je squadmates werkte gewoon niet goed. Deze game zou juist multiplayer co-op erg sterk moeten zijn, maar dit leek helemaal nergens op. Gigantische lag, een rampzalige lobby, slechte/geen modbaarheid, geen join in-progress.... Over de normale multiplayer hoef je het helemaal niet te hebben, na zo'n 2 weken was de hele lobby uitgestorven. De AI had godmode, na zo'n 5 minuten in elk potje was de helft alweer gedisconnect waardoor je met 20 stilstaande AI spelers te maken kreeg... Nauwelijks maps, lange laadtijden, buggy...

Ik ga hem in ieder geval niet kopen, en op de officiele forums heeft min of meer iedereen de hoop ook opgegeven.
Inderdaad, welk succes?

Lol, dit is een onvervalste advertentie. OFP:DR was en is een enorme teleurstelling. Er werd van alles beloofd, maar toen eenmaal de game er was, bleek het een pover spel te zijn. Kritiek werd in het forum van Codemasters direct gesmoord door de posters te bannen.
En 'to add insult to the injury' viel de support na een maand of drie weg.
Een maand of drie!. Het spel had in essentie wel wat, maar, as usual, de AI zoog donkeydick en MP was een misère. Flop dus.

Echt een verschrikking. Veel mensen hebben hier een boel zure druiven geplukt en nu probeert Tweakers.net te doen alsof het een succes was. Schande. Zet er dan maar direct advertentie boven.

Ik zou je goeie geld hier niet aan uitgeven. Probeer maar eerst de illegale versie of demo, voordat je het wel doet.

[Reactie gewijzigd door rogierius op 9 augustus 2010 09:48]

De engine van Dragon rising heeft enorme potentie: Enorme kaarten en prachtige graphics.

Toch mis ik het gevoel van het orginele flashpoint: Dat je midden in een voortrazende oorlog verzeild raakt en je het maar moet zien te redden als klein radertje in een groot geheel.

In plaats van dat je van checkpoint naar checkpoint trekt en de scripted dingen laat gebeuren.

Ik hoop dat ze dat in dit spel wel voor elkaar kunnen krijgen want de techniek is al aanwezig.
Ik vondt Dragon Rising tien keer niks. Ik heb hem gespeeld.
Ik heb de originele Flashpoint gespeeld en vondt het toen helemaal geweldig.
Vervolgens Armed Assault gekocht. En ook helemaal geweldig.

Toen kwam OPF 2 DR. En dat was niets.
Enorm gescripted. Slechte AI. Slechte missies.
Slecht uitgewerkt.
Erg jammer.
Om eerlijk te zijn verwacht ik er nu ook weinig van.

De looks zagen er goed uit op de screenshots van OPF 2 DR. Maar in game was het belabberd.
Continu een bruintint in de lucht. En matige textures. Nee ik vond het maar een middelmatige game.
Ze hadden nooit Bohemia Interactive uit moeten knikkeren, die gaan nog de concurrentie aan met ARMA II
Idd Operation Flashpoint: DR was echt een superflop! Zowel de singleplayer als de multiplayer!

Je kon in een ranked game niet eens mensen kicken! als iemand een ping boven de 200 had (wat gebruikelijk was) dan lagde de hele game!

Bovendien was er geen automap download! dus costum maps moest je zelf installeren.
(iets wat bij de originele flashpoint juist zo vet was aan de multiplayer)

Echt hoop dat dit een stuk beter is! ik ga dit keer niet meer blind dit spel kopen zonder het eerst getest te hebben!

Zonde van me geld!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True