Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties

Uitgever Codemasters maakt bekend dat Operation Flashpoint: Red River vanaf 21 april in de winkel ligt. De game is dan verkrijgbaar voor de pc, Xbox 360 en PS 3. De tien missies van de campagne zijn met vier spelers in coop speelbaar.

Schietspel Operation Flashpoint: Red River ligt een paar dagen eerder in de Europese winkels dan in de Noord-Amerikaanse. Hier verschijnt het spel op 21 april, in Noord-Amerika is het spel pas vanaf 26 april leverbaar, zo maakt uitgever Codemasters bekend. De uitgever laat bovendien los dat het spel, dat verschijnt voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3, een campagne zal bevatten die uit tien missies bestaat. Die zijn ook in coop speelbaar, met maximaal vier spelers tegelijk.

Verder bevat het spel de nieuwe Fireteam Engagements spelvorm, die bestaat uit een aantal losstaande coop-uitdagingen, die ook door maximaal vier spelers tegelijk gespeeld kunnen worden. Zo is er een uitdaging waarbij de spelers zich staande moeten zien te houden tegenover diverse golven tegenstanders. Een tweede uitdaging bestaat uit het redden van een aantal mariniers uit een neergeschoten helikopter.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (38)

Als het net zo'n geweldig spel is als de vorige Codemasters Flashpoint laat ik em liggen. In ieder geval ga ik deze keer een maand wachten en het forum in de gaten houden voor ik het misschien koop...

edit... niet Ubi, Codemasters :$

[Reactie gewijzigd door Heloxide op 18 februari 2011 10:53]

Hetzelfde geld voor mij! Wat een flop was de vorige Flashpoint zeg...

Bug's, geen uitgebreide multiplayer, geen goede costum maps ondersteuning, geen vette singleplayer.....

Al om al... niet bijzonder..

Ow wacht ik vergeet de AI... die waren oliedom en zagen je al van 2km al aankomen!

[Reactie gewijzigd door BackfireNL op 18 februari 2011 11:40]

De AI was echt treurig te noemen. Zeker in een tactical shooter verwacht ik dat ze zich opstellen als slimme soldaten en niet als kanonvoer dat standaard met een verrekijker rondkijkt. De AI kon gelukkig nog wat opgekrikt worden met een mod, maar dan was de balans weer weg: 500 schoten op tien meter afstand en dan opeens een headshot. Daarnaast was ik echt veel te veel bezig met lopen en waren er veel te weinig contactmomenten met de vijand. De multiplayer heb ik slechts enkele keren geprobeerd om te concluderen dat deze bar en bar slecht was door cheaters, slechte AI en verschrikkelijk veel lag. Uiteindelijk heeft Codemasters de support voor de game na enkele weken al opgegeven en is het spel snel doodgebloed.

Juist om bovenstaande redenen (en nog vele kleine redenen die ik niet heb genoemd) ga ik het spel niet kopen. Dat dit bericht uberhaupt tussen het nieuws van T.net verschijnt doet mij pijn: na de vorige mediahype + teleurstelling zou de redactie beter moeten weten (alleen goede games horen dergelijke aankondigingen te krijgen).

Edit: Overigens zijn 'Fireteam Engagements' helemaal niet nieuw. Dergelijke kleine coop missies zaten ook al in Dragon Rising!

[Reactie gewijzigd door Xirt op 18 februari 2011 13:38]

Dit is dan ook geen aankondiging maar een waarschuwing. O-)

Het is gewoon zwaar balen dat ze zo'n goede titel gesloopt hebben. En ik heb dan ook weinig hoop dat deze release beter zal zijn. Maar we zullen het maar afwachten, en de reviews en fora in de gaten houden, en uiteraard hopen op een WEL overtuigende demo.
Zal mij benieuwen of dit iets wordt.

* Geen mission editor
* Geen bestuurbare voertuigen
* Geen SDK, dus geen mods

Kortom, een CoD clone die coop speelbaar is waarbij je waarschijnlijk elke maand voor DLC packs moet gaan betalen.

Ik heb de orginele OFP platgespeeld en ook veel plezier beleefd aan DR, maar ik houd m'n hart vast.

[Reactie gewijzigd door 96284 op 18 februari 2011 11:04]

Het grappige is dat 90% van de fps games tegenwoordig uitgeklede casual shooters zijn met een belabberde replay value, ik vrees dat dat in dit geval ook weer zo zal zijn (en dan vinden ze het vreemd dat dit soort onzin niet goed verkoopt op de pc)
Bij Dragon Rising heeft codemasters mij zo teleurgesteld dat ik mijn tijd mooi
aan iets anders ga besteden ... ARMA 2 bijvoorbeeld.

Het ziet ernaar uit dat Red River gewoon Dragon Rising in een nieuw sausje is,
dus wees opgepast dat de multplayer ervaring niet zo zal zijn als bij andere
games, voor zover je al van multiplayer kunt spreken (enkel coop de 10 missies,
zoals ik nu zie)

even samenvattend wat ze moeten verbeteren t.o.v. dragon rising:

> niet meer liegen op de box cover (dedicated server support)
> join in progress
> zeggen support en dlc , echter na +/- 4 maanden spel laten vallen....
> glashard vragen op de fora negeren....
> 1,5 "patches" die alleen de credits aanpast en spul activeert wat al geinstalleerd is
vanaf cd + bug introduceren die in menu videokaart op 100% load zet en vervolgens
dit nooit meer corrigeren.
> kritische posts in de fora wegmodden en gebruikers bannen.

hmm.. begint allemaal weer te dagen nu, geen codemasters flashpoints meer voor mij.

hoe anders is het bij Arma2:
> antwoorden op de fora
> continue support met patches
> 1000+ uur aan gratis mods/missies /campaigns van users
> ja, wel een beest van een pc nodig.
> 90 graden verticale leercurve

dit alles even ter info.
Ben dus gelukkig niet de enige hier die zwaar teleurgesteld was door deze verkrachting van intellectual property. Als ze dit spel een andere naam hadden gegeven was er niks aan de hand geweest. Het is echter de naam en reputatie van Operation Flashpoint niet waard.

Het is technisch gewoon een ver-consoling en afvlakking om het toegankelijk te maken voor de mensen zonder al te veel doorzettingsvermogen.
Ik vind het geen terleurstelling, heb me prima met de game vermaakt.
Dat er te veel bugs in zaten is inderdaad zo, zeker mulitplayer dat je soms opeens meteen dood was of ergens vast zat. Wat ik nog erger vond is dat je ergens op een open plek moest gaan staan om een airstrike op te roepen en dan vervolgens dan niet kon bewegen, lekker als je airstrikes op beschietende tanks aan het oproepen bent :P

Maar goed we wachten weer ff op een mooie aanbieding ergens en dan bestel ik hem weer, hopelijk dit keer met minder bugs :)
Tof zit hier al een tijdje op te wachten.

Heb OP Dragon Rising gespeeld en dat viel me echt zwaar tegen.
Ben echt benieuwd of dit spel de vorige fouten heeft kunnen verwerken
en met de opnieuw gebouwde engine zal het er nog wel beter uitzien.

Ga deze gelijk halen bij de release, alleen nog even kijken wat de System requirements worden.

Salut
wat viel je zwaar tegen van OP dragon rising?

het geen dat je na 2 schoten al dood bent of dat je dood kan bloeden als je in je lever geschoten ben maar nog wel vooruit kan kruipen?
of waren het de graphics en gameplay?
ik heb hem gespeeld en vond het enige tegenvallende dus het doodbloeden..
maarja dat maakt het spel moeilijker en realistischer..

en dat zijn de enige argumenten die ik toen bij reviews was tegen gekomen...
dus blijkbaar zijn de gamers van tegenwoordig zulke pussy's dat zodra een game te moeilijk is dat het gelijk zwaar tegen gaat vallen...

ik vond het een uitdaging....
Ik vond OP:DR het een goede mix tussen arcade (ala COD) en simulator (ala ArmA). Ik heb me dus goed vermaakt, zowel SP als MP. Helaas ben ik er een beetje op uit gekeken en wordt het online steeds minder gespeeld, dus ik hoop dat Red River weer wat leven blaast in de MP.
Spel had hardnekkige bugs die keer op keer na een patch niet verholpen werden.
Een van de vervelenste bug vond ik het "plotseling" doodgaan van je team member als je team member bv. in een gestolen tank net iets te ver door reed. En het niet kunnen skippen van de intro scenes nadat je keer op keer af bent gegaan. Het realisme van de game was juist één van de beste dingen van de game, lekker moeilijk en je moet echt samenwerken om verder te komen.

Het is wel echt een game van keer op keer oprukken, flanken en doorgaan. Maar that's war, toch?

Ik hoop echt dat deze game top wordt, het coop missies doen lijkt mij super.
De developers hadden in diverse interviews gezegd dat je in een levendige omgeving terecht zou komen. Toen ik op de in-game map keek zag ik maar een paar dorpjes, gehuchten dat er van een "levendige omgeving" geen sprake was.

En dan heb ik het nog niet gehad over die rare bugs. Bijvoorbeeld: je beschiet een helikopter op een afstand van ruim 200 meter met je pistool. De bemanning van dat ding zet de helikopter neer (terwijl ze bewapend zijn met raketten en een 20/30mm. kanon!) en gaat het gevecht aan met hun persoonlijke wapens. 8)7

Als je daar bovenop ook nog wordt doodgeschoten door een AI dude met een AK-74 op 500 meter afstand.. Met 1 schot!
Ik was aan het typen maar heb het allemaal verwijderd het is teveel om op te noemen.
het enige leuke vond ik de maps, de wapens en de keren dat je airstrikes kon oproepen.
verder viel voor mij het hele spel zo waar tegen.
Alle leugens van de ontwikkelaars, alle bugs.
ik wil er niet te diep op ingaan omdat ik al gelijk een geirriteerd haatgevoel voel opkomen:)
hopelijk word deze wat de vorige HAD moeten zijn :)
Ik ben het volledig met je eens, ik maak er ook geen woorden meer aan vuil. Iedereen die de ontwikkeling van dit spel nauw gevolgd heeft, weet wel waarom.

De leugens, de valse beloftes, ... argh. CM heeft bij mij serieus afgedaan en geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dit spel een kans te geven.
Ik vond het realisme juist wel mee vallen... maar vergeleek het dan ook met ARMA 2. Hoewel een vergelijk trekken met een spel dat is afgeleid uit VBS, een training simulator voor het amerikaanse en australische leger, is misschien niet geheel eerlijk.

Het was ook niet te moeilijk mijnsinziens: het was alleen heel irritant soms. Typisch geval van consoleritus :)

Het ergste waren de leugens voor de release over een grote, vrije en levendige wereld waar alle effecten van voorgaande missies persistent waren etc. Nooit iets van gemerkt. Deed me een beetje denken aan far cry 2 waar je the jackal op elke manier die jij wilde kon opsporen -- zolang je maar precies deed wat het spel zei.
Arma 2 is niet afgeleid van VBS. Het is andersom. Meer bepaald.. VBS is afgeleid van de eerste operation flashpoint engine, welke ARMA 2 (weliswaar licht aangepast) nog steeds gebruikt.

@ knifstagstuh

Operation Flashpoint : Tot de dag van vandaag nog altijd hoog geprezen door de online community.
Operation flashpoint:Dragon Rising : door bijna gans de online community afgekraakt (met reden)
Dus uwe zever slaagt nergens op.
arma 2 engine is 3de generatie engine en is vrij zwaar aangepast ervoor.
Het verschil met FC2 is dat in FC2 je missies kreeg die het landschap blijvend veranderden (de trein opblazen e.d.): dergelijke dingen kwamen echt niet terug in de campaign. Maar daarnaast vond ik de AI van het spel eigenlijk het meeste om te huilen: de AI van Crysis is velen malen beter en zo veel meer fun om tegen te spelen (op de hardste modus).
in de eerste missie dacht ik staat aan het einde van het eiland een toren op een heuvel, ik kwam die toren om gelopen staan er 4 vijanden in een rij achter elkaar in het niets te staren, ze deden pas iets toen ik op ze schoot.

en toen je de missie succesvol had volbracht kwam er een helicopter om je op te pikken, deze bleef rustig een half uur wachten terwijl ik het hele level aan het uitkammen was.

meer dan die eerste missie heb ik niet gespeeld, ik heb het spel verkocht voordat ie te weinig waard zou zijn.

ik vond de originele OP tich keer beter, vooral het missieverloop en het verhaal

ook hoort een OP geen spoortje arcade te bezitten behalve het besturen van voertuigen.

[Reactie gewijzigd door iwaarden op 19 februari 2011 19:42]

Ben zeer benieuwd naar het spel.
De graphics zien er netjes uit en na mijn verwachting is het een zeer realistisch spel.
We zullen het zien in april.
Het is wel grappig dat je zegt dat het vorige deel zwaar tegen viel en deze toch meteen gaat kopen.
Wow legt het aan mij of ziet de spel er niet uit, of ben ik all heel wat gewent?

Denk wel dat dit Trailer van een XBOX 360 of PS 3 is want met wat AA en AF ziet het er denk
ik een STUK beter uit.
OFP:DR was zo'n teleurstelling. En ik zie nu al wat dit gaat worden (niet veel beter).
Nee, geef mij maar ARMA2.
Eerlijk gezegd vond ik de tweede OF, in vergelijking met de eerste, een complete teleurstelling.
de OF vibe was er gewoon niet. Daarnaast waren de bugs idd te bizar voor woorden.
Hopen dat dit wat wordt, maar ik ben bang dat deze serie ten onder gaat :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True