Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties

Uitgever Codemasters heeft de minimale systeemeisen van Operation Flashpoint: Red River bevestigd tegenover de Tsjechische Eurogamer-site. De nieuwe Operation Flashpoint verschijnt op 21 april voor de pc, PlayStation 3 en Xbox 360.

Operation Flashpoint: Red River vereist minimaal een AMD Athlon 64 X2 of een Core 2 Duo, geklokt op 2,4Ghz. De minimale gpu-eisen zijn een ATI Radeon X1800 of een Nvidia GeForce 7800. Het spel heeft 1GB intern geheugen nodig op Windows XP, en 2GB op Windows Vista en Windows 7. Red Rivers installatie neemt 6GB in. De aanbevolen systeemeisen zijn nog niet bekendgemaakt.

Om Operation Flashpoint: Red River te activeren, moet de gebruiker over een werkende internetverbinding beschikken. Die activatie is gekoppeld aan het account waarmee een speler bij de multiplayermodus van de game inlogt. Bij de multiplayer wordt gebruikgemaakt van Games for Windows Live en per Red River-exemplaar kunnen gebruikers één account aanmaken.

Operation Flashpoint: Red River is het vervolg op Operation Flashpoint: Dragon Rising. Vorig jaar werd nog bekend dat de tien missies van de campagne met maximaal vier spelers in co-op zijn te spelen. De game bevat ook de nieuwe Fireteam Engagements-spelvorm. Deze bestaat uit een aantal losstaande co-op-uitdagingen, die eveneens met maximaal vier spelers kunnen worden volbracht.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (41)

Games for Windows Live... laat maar zitten. Misschien ligt dat wel aan mij hor, maar ik krijg mijn games daarmee nooit ingelogt. (Dirt2 bijv). Verder lijkt de game me wel gruwelijk.
Voor IEDEREEN die GFWL niet aan de praat krijgt.. nooit installeren vanaf Disk.. en nooit vanaf Steam of download sites.. alleen van de GFWL homepage.

Dat werkt altijd.. ( bij mij tenminste )

EDIT: En waarom is mijn Laptop nu 2.16 Ghz

[Reactie gewijzigd door serphilith op 23 maart 2011 11:55]

Vaak kun je het spel nog wel spelen met een ( te laage processor.)
Als je maar genoeg geheugen hebt en je grake een beetje up to date is.

dit is tenminste mijn ervaring.
Die game draaide bij mij best prima, maar ik heb er ook slechte ervaringen mee inderdaad. Met sommige mensen kon ik wel online spelen en met anderen weer niet. Dan moest ik via een derde persoon een groepje aanmaken en dan werkte het wel. Of dit aan Games for Windows Live ligt, weet ik niet zeker, maar bij andere games heb ik dat gedoe nooit gehad.
Dead rising 2 en bulletstorm. Beide geen enkel probleem mee.

Ik ben al ingelogd voor ik het menu heb bereikt.
Voor mij ook een reden om in ieder geval geen geld aan het spel uit te geven, Games for Windows Live zit in de weg bij het gamen.
Games for Windows Live... laat maar zitten. Misschien ligt dat wel aan mij hor, maar ik krijg mijn games daarmee nooit ingelogt. (Dirt2 bijv). Verder lijkt de game me wel gruwelijk.
Om eerlijk te zijn heb ik weer enorm veel gezeik met steam games. Dus ach wat zal ik zeggen.

Windows Live daarentegen lijkt bij mij altijd weer goed te gaan.
Games for Windows Live.
Indien een game hiermee werkt is het voor mij een reden de game niet aan te schaffen.
Overigens erg jammer daar het me wel een erg leuke game lijkt.
Is er bekend of OF: Red River DX11 functies ondersteund?
Helaas is OF niet meer de simulatie die het was. Gelukkig is ARMA daarmee verder gegaan en is dat echt een top game.

Ben wel benieuwd hoe het met het realisme zit bij deze OF.
Mag ik vragen wat jij niet 'simulatie' genoeg vindt aan OF:DR?
Heb de game met veel plezier gespeeld op de X360 / PC en zeker in hardcore mode is het best een moeilijke game :)
De vorige Operation Flashpoint was op papier heel mooi, maar in de praktijk een nachtmerrie met de meest domme AI bugs waardoor je het gros van de tijd op je eentje hele legers afmaakte. Om nog maar te zwijgen over de besturing van de voertuigen.
Daardoor was het realisme gevoel helemaal verdwenen.

Het zou een klein mirakel zijn mocht dit nu echt verbeterd zijn.

Edit: ik heb het natuurlijk over OF:DR

[Reactie gewijzigd door IStealYourGun op 23 maart 2011 11:50]

Ik heb destijds niets gemerkt van bugs. Zal wel aan mij liggen maar ik vond OF-DR de leukste/heftigste knaller die ik gespeeld heb.
Verhaallijn was wel aardig, maar de vijanden waren wel bijzonder dom. Iets wat simpelweg niet acceptabel is een Simulator.
daarnaast vond ik de multiplayer een dikke fail. Geen respawn functie, geen dedicated servers en ronduit traag.

Ik vond het in ieder geval zonde van mn zuurverdiende centjes, gelukkig heb ik wel de CE, want ik kan nu in ieder geval genieten van een gare helm die me eraan herinnert dat ik een te dikke kop heb.
LOL, waarom zit er dan ook een 2e hands Czechise of Poolse helm bij? En geen Amerikaanse moderne nieuwe zoals in het spel voorkomt? :)
Je doelt op de verschillen met OF en deze OF:RR? Ik verwacht dat de kwaliteit van de AI bij deze versie een heel stuk hoger ligt.
Het gaat zeker niet om de moeilijkheid van het spel. Ik heb bij OF:DR meer het arcade gevoel gehad. Of ze daaraan hebben gesleuteld is afwachten.
Vergelijk OF:DR met ARMA(ii) of zelf met de eerste OF, dan zul je snel begrijpen wat Keuvie bedoeld
Alleen heb je voor ARMA2 een PC uit de toekomst nodig om alles op Max te draaien zonder 30 fps te krijgen >_>
Dan ben ik blij dat ik een pc uit de toekomst heb, ik heb nooit problemen gehad bij het draaien van ARMA. Zelfs niet bij veel units in beeld.
Moet je niet alles max willen draaien, sommige opties in het spel maken het amper mooier maar wel 10x zo zwaar

Ik draai ARMA II op me simpele pc'tje op acceptabele graphics en het loopt als een trein
ja maar zelfs op low ziet arma2 er beter uit dan dit.
OF:DR had slechte graphics en bij sommige levels zelfs tijdslimieten. Dat is verre van simulatie. "Jongens, we hebben nog een uur! Snel!" Ja hoor...
Oh je denkt dat een missie in het echt geen time limit heeft? welkom bij de echte wereld waar tijd essentieel is bij bepaalde missies die je vooral als spec ops uitvoert...
Hoe langer een missie duurt in vijandelijk gebied hoe groter de kans op ontdekking, het niet halen van een missie of dood gaan van jou of leden van je team.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 23 maart 2011 11:39]

Ik ben van het eerste uur toen operation flashpoint uit was (de eerste way back in time).
Ook de opkomst van battlefield meegemaakt en ik vind allebei de games geweldig, maar de nieuwe codemasters versie van operation flashpoint heeft mij nog steeds niet kunnen boeien, nu oo kdie in game beelden, het is het gewoon net niet, het lijken wel achterhaalde graphics tov een ARMA2 of Battlefield Bad company 2 en zeker met battlefield 3 in het vooruitzicht zie ik een gemiste kans voor codemasters.
Ja ik weet dat de games OF en BF niet geheel te vergelijken zijn, Sim vs arcade, maar toch het heeft raakvlakken.
Operation Flashpoint Dragon Rising had echt potentie. De eerste indrukken die ik met het spel had waren echt geweldig. Het zag er goed uit, mooi landschap waar je in was en gebruik van natuur en basissen zat lekker in elkaar. Alleen het nadeel van spel was dat vijanden over afstand van 10km+ al op je begin te schieten en je eigenlijk maar beetje op pixels aan knallen was. Sommige missies zaten dan kwa layout beter in elkaar waar door dit niet echt voor kwam, maar dat vond ik wel een min punt.

Hopelijk is dit in de nieuwe versie verbeterd.
Ik herinner me nog de reclamepanelen van OF:DR met als opschrift "The most realistic war game ever" oid. Nou, ik vond er geen ruk aan. Allemaal loze beloftes. Deze zal hééél goeie reviews moeten krijgen voor ik deze in huis haal.
Zonde dat ze de naam Operation Flashpoint hiervoor gebruiken, doet de eerste geen eer aan (die was namelijk helemaal top).
Hetzelfde voor de Rainbow Six serie, alsof er geen plaats is voor een paar games zoals Arma, die realisme wat hoger in het vaandel dragen.
Sorry maar ik vind het er nou niet echt bepaald uhhhh goed uitzien?
En wat loopt die soldaat rond 0.52 / 0.54 seconden raar?

Eerste deel was niet wat ik er van verwachte, deze ga ik niet eens proberen.

Vermaak me prima met ArmA 1/2 :)
Wat Codemasters geprobeerd heeft is de console speler een nieuwe realistischer FPS te geven. In mijn opzicht zijn ze in die opzet wel geslaagd (met OF:DR).
Echter is Codemasters OF ingehaald door andere schooters welke ook een stuk realistischer zijn geworden, waardoor OF:RR niet echt veel meer zal toevoegen aan het reeds bestaande genre.

semi offtopic:

Arma2 (+aanvullingen) en zijn voorgangers zijn (tot nu toe) onovertroffen qua realisme, wat echter de "gemiddelde" consolegamer niet zal aanspreken.
Codemasters zal meer aan de centen denken dan aan de "kleine" groep gamers die staan te springen om nog meer realisme.

Bohemia heeft (mede dankzij de games) een aantal overheids opdrachten achter de hand. Ik denk dat zij hierdoor de simulatiegamers kunnen bedienen.

Tot nu toe heb ik alle delen van de bohemia serie gekocht, omdat de replay value extreem hoog is. Er worden nog steeds heel veel mods gemaakt (nieuwe vliegtuigen/tanks/schepen/nieuwe lokaties etc), met de support van de developers (welke regelmatig te vinden zijn in de forums).
Deze amerikaanse propaganda is echt slecht te verteren. Oh oh wat zijn de marines toch een helden etc. :O elk filmpje weer.
Filmpjes waar ze dood zijn, dat trekt niet zo veel nieuwe medewerkers. Hooguit bij de oppositie.

Maar back on topic, waarom is dit amerikaanse propaganda? Het hele spel speelt zich af in een fictionele setting. De acties komen misschien wel realistisch over, maar het verhaal strookt nergens met de waarheid.

Daarbij kunnen de meeste (westerse) spelers zich beter identificeren met Engels sprekende personen.

Bovendien zou ik ook geen game maken waarin Nederlandse soldaten worden afgeslacht.
ze hoeven niet te worden afgeslacht, maar meer iets à la generation kill of jarhead zou ik wel eens in een spel willen zien.

[Reactie gewijzigd door haarbal op 23 maart 2011 12:07]

Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik die trailer zag haarbal. De toon is helemaal die van de propaganda/recrutering filmpjes in 'Starship Troopers'. En voor degenen die de film niet hebben gezien, dat is geen compliment.
Dan wil ik je even wijzen op America's Army. Deze is zelfs gemaakt met geld van defensie.
De eerste operation flashpoint was echt masterlijk incl. de uitbereidingen. En de mogelijkheden om zelf een complete wereld te maken etc.

Die versie 2 jaar terug kwam was echt een aanfluiting.
En moet eerlijk zeggen dat ik nou niet sta te springen om dit spel aan te schaffen. Ben niet overtuigd. Misschien moet ik die eerste versie vergeten is alweer 10 jaar terug maar damn wat was dat een heerlijk spel veel uren aan besteed.
Ik raad je inderdaad ARMA aan. Bohemia is overgenomen door codemasters(correct me if i'm wrong) en nu is ARMA de nieuwe versie van OF.
Bohemia is niet overgenomen door Codemasters, CM heeft de rechten voor Operation Flashpoint opgekocht. Bohemia is vervolgens zelf verder gaan ontwikkelen en bracht een onofficiële opvolger van de originele OFP uit: Armed Assault :)
Dank u, dat is het inderdaad. Bohemia heeft ook een heel software pakket samengesteld wat gebruikt word voor training van officieren. Ook hier in Nederland.

Edit:
Hier meer info over wat ik net vermelde:
http://en.wikipedia.org/wiki/VBS2

[Reactie gewijzigd door Keuvie op 23 maart 2011 13:59]

ga je toch arma spelen?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True