Gerucht: Apple maakt 'Ultra'-varianten van AirPods en MacBooks

Apple zou 'Ultra'-varianten overwegen voor diverse producten. Daarbij komen duurdere opties bij in het assortiment van de fabrikant. Dat zou gebeuren met een vouwbare iPhone, MacBooks met oledscherm en AirPods met camera's.

Het is onbekend of Apple de naam Ultra op al die producten zal plakken, meldt Bloomberg-auteur Mark Gurman. Gurman staat al sinds jaar en dag bekend om zijn betrouwbare informatie over onaangekondigde Apple-producten. De naam Ultra gebruikt Apple al bij de Watch en de eigen M-socs.

De vouwbare iPhone is een van die producten. Daarover gaan al jaren geruchten en die zou dit jaar uitkomen. Daarnaast krijgt de MacBook Pro een duurdere versie met oledscherm. De goedkoopste MacBook Pro is nu al 1929 euro, volgens Gurman wordt een Apple-product met oledscherm ongeveer 20 procent duurder. Daardoor zou de prijs ver boven 2000 euro uitkomen.

Ook AirPods zouden een 'Ultra'-variant krijgen. Die oordopjes krijgen naar verluidt camera's mee die als invoer kunnen dienen voor Apples virtuele assistent Siri. Dat zou gaan om camera's met lage resolutie die niet bedoeld zijn voor het maken van beeldmateriaal. De prijs van de AirPods 'Ultra' zou hoger liggen dan die van de AirPods Pro. De derde generatie daarvan kostte bij release vorig jaar ongeveer 250 euro.

Apple AirPods Pro 3 - uiterlijk
AirPods Pro 3

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

09-03-2026 • 18:53

71

Reacties (71)

Sorteer op:

Weergave:

Ik word een beetje moe van Gurman. Hij schiet praktisch altijd met hagel en dan raakt ie af en toe wat. Het is ongekend hoeveel geruchten er wekelijks zijn van deze man. Een korte blik op macrumors.com laat dit duidelijk zien: 90% van de geruchten op die website komt van hem.

Al jaren roept hij dat er Macbooks met een OLED scherm komen. De nieuwe AppleTV komt al 2 jaar "in the following months" en een nieuwe HomePod kunnen we volgens hem ok al ene hele tijd "ieder moment" verwachten.

Vroeger had hij echt contacten en bronnen die niemand had en was hij accuraat. Nu is gewoon een "educated guess" voornamelijk op basis van markttrends, whisful thinking en andermans geruchten over bijvoorbeeld een supply chain....
Auteurarnoudwokke Redacteur Tweakers @MazeWing9 maart 2026 20:51
Ik ben dit niet met je eens.

Het brengen van geruchten over onaangekondigde producten en diensten is lastig. Informatie is schaars, onbevestigd en - belangrijker nog - plannen wijzigen in de loop van de tijd. Functies worden geschrapt of toegevoegd, producten worden uitgesteld. Zelfs een groot bedrijf als Apple zal van binnen best chaotisch kunnen zijn.

Ook in de afgelopen jaren was Gurman vaak spot-on met informatie die we achteraf kunnen verifiëren. Een aantal voorbeelden:

- nieuws: Mark Gurman: Apple en OpenAI staan op punt om overeenkomst te sluiten - dit kondigde Apple daarna in juni aan en ChatGPT kwam in iOS 18
- nieuws: Gerucht: iPhone 17e krijgt A19-soc en MagSafe, kost evenveel als 16e - de 17e is inmiddels aangekondigd en de informatie is exact juist
- nieuws: Gurman: volgende iPhone SE krijgt eerste Apple 5G-modem - dit ging over de 16e en die was inderdaad de eerste met een 5G-modem van Apple
- nieuws: Mark Gurman: Apple werkt aan 'aanzienlijk' dunnere iPhone 17 - dit ding ging iPhone Air heten, maar de informatie is wederom correct en dat 15 maanden voor release

Gurman is echt geen prutser. Sommige artikelen zullen niet uitkomen, maar dat is niet omdat hij met hagel schiet. Ik vermoed dat, misschien zelfs mede door zijn publicaties, plannen veranderen binnen Apple. Daardoor klopt de informatie niet meer die op moment van publicatie nog wel juist was.

Het is makkelijk om dit te bekritiseren vanaf de zijkant, maar hij de enige met zoveel juiste informatie over het bedrijf dat juist zo bekend staat om geheimhouding. Dat is het resultaat van jarenlang hard werken, informatie verifiëren, netwerk opbouwen en goed weten wat je wel en niet publiceert. Ik heb daar enorm respect voor :)
Sinds 2021 roept hij regelmatig dat er een nieuwe homepod mini uitkomt "de volgende maand". De mac mini zou een complete redesign krijgen. De apple watch 7 zou een nieuw design krijgen. TouchId zou terugkomen op de iphones. Er zou een imac pro uitkomen. De airpods pro 2 zouden lichaamstemperatuur kunnen opmeten. Apple tv 4k zou in november 2025 uitkomen. En zo zijn er nog vele andere geruchten.

Vaak roept hij zelfs nog vol overtuiging vlak voor een keynote dat iets uit gaat komen en dan blijkt dat er uberhaupt niks in productie is.

Dus hij zit er weldegelijk regelmatig naast.

EDIT: Tweakers nieuws zeer betrouwbaar
13 januari 2025 nieuws: 'Apple komt eind dit jaar met nieuwe HomePod Mini en Apple TV'
Eerste reactie in de comments: "Mark Gurman roept al meer dan een jaar dat Apple een nieuwe AppleTV gaat aankondigen. Als je elke maand iets roept heb je uiteindelijk wel een keer gelijk"

3 november 2025: nieuws: Apple brengt mogelijk volgende week nieuwe HomePod mini en Apple TV uit
"Apple brengt mogelijk volgende week een nieuwe versie van de HomePod mini en Apple TV uit."
"Het moment zou een kans zijn om beide producten nog voor de feestdagen uit te brengen; anders komen ze begin volgend jaar, aldus Gurman."

[Reactie gewijzigd door Valinor op 10 maart 2026 02:12]

Tweakers kan iedere dag 10 artikelen publiceren met geruchten. Dan zijn er op jaarbasis 3650 artikelen met geruchten. Dan kan ik het jaaroverzicht mooi gepronkt worden dat Tweakers 25 geruchten bij het juiste eind had. Ik hoop dat je mijn punt snapt....

Zeker een journalist zoals jij zou gewoon objectief naar Gurman moeten kijken en eens onderzoek doen naar hoe hij het gerucht de wereld in brengt en de hoeveelheid van geruchten.
Versta me niet verkeerd: ik ben super-geinteresseerd in al die geruchten. Ik vind het wel een beetje makkelijk om altijd te zeggen “Apple zal z’n plannen wel veranderd hebben”. De kritiek is ook niet zozeer dat hij het nooit goed zou hebben, de kritiek is dat veel van zijn aankondigingen ofwel gemakkelijk zijn, of dat hij “de plannen van Apple zijn veranderd” gebruikt als excuus.

De nieuwe AppleTV is daar waarschijnlijk ondertussen de karikatuur van, maar is wel tekenend. Het kan zijn dat hij Tweakers is gaan lezen, maar zijn nieuwste gerucht (https://www.macrumors.com/2026/03/09/apple-tv-4k-new-homepod-launch-timing/) is hier op Tweakers al tig keren “voorspeld”. Daar heb je geen netwerk voor nodig, en een beetje logisch nadenken had hem in het verleden ook van foute voorspellingen kunnen weerhouden (het was in 2024 zeker niet maar in 2025 ook niet logisch dat er een nieuwe AppleTV zou komen).

Dus, laat ze maar komen, die geruchten. Ik lees ze heel graag. Maar dat korreltje zout mag er ook wel bij…
De lijst met dingen die niet uitkomen of dingen die wel waarheid worden maar net zo zeker zijn als dat de zon iedere ochtend opkomt is net zo lang...
  • Is de beloofde Apple TV er al?
  • Of de touch screen macbook?
  • Of het nieuwe bandjes systeem voor de Apple Watch?
  • Is de AI health coach er al?
  • Of de AI Pin?
  • De table top robot?
  • De wall mounted tablet?
  • TouchID op de Apple Watch?
  • Waar is de nieuwe HomePod mini?
  • Etc. etc. etc.
Het ene moment zegt hij dat er geen nieuwe MacPro komt dit jaar, maar pas in 2025, een paar maanden later dat men de stekker uit de MacPro trekt. Als je werkelijk denkt dat Apple zo wispelturig is in zijn bedrijfsvoering vraag ik me af of je het bedrijft wel echt kent. Over het algemeen is het geen Google of Samsung die maar van alles proberen en kijken wat 'sticks to the wall' of gewoon de stekker trekken uit de zoveelste dienst of product.

Ik pak mijn oude post er weer even bij:

Apple's smarter, AI-infused Siri may not come until 2025 | Mashable
Apple is Reportedly Planning a New Apple TV, HomePod Mini in 2025 - CEPRO
Gurman: No New Mac Studio and Mac Pro Until Mid-2025 - MacRumors
Apple reportedly releasing a wall-mounted smart home tablet in 2025 — and yes, it does AI | TechCrunch
Apple (AAPL) Pushes Ahead with Tabletop Home Device in Shift to Robotics - Bloomberg
New Mac Pro and an 'Extreme' Chip: Here's What the Latest Rumors Say - MacRumors
Apple could release a touchscreen MacBook Pro in 2025

[Reactie gewijzigd door 19JM81 op 10 maart 2026 14:01]

Ik denk dat het meer het idee is van klakkeloos geruchten over nemen. Als jullie twee bronnen combineren of wellicht er zelf induiken heeft het wel/meer nieuwswaarde.

Niet gewoon posten omdat @arnoudwokke het “er mee eens is”.
Je ongelijk toegeven is niet je sterkste punt, Okke.
Maar dat levert geen clicks and engagement op… iedereen blijft de “journalist” Mark Gurman maar na papegaaien…
Ik word een beetje moe van Gurman. Hij schiet praktisch altijd met hagel en dan raakt ie af en toe wat. Het is ongekend hoeveel geruchten er wekelijks zijn van deze man. Een korte blik op macrumors.com laat dit duidelijk zien: 90% van de geruchten op die website komt van hem.

Al jaren roept hij dat er Macbooks met een OLED scherm komen. De nieuwe AppleTV komt al 2 jaar "in the following months" en een nieuwe HomePod kunnen we volgens hem ok al ene hele tijd "ieder moment" verwachten.

Vroeger had hij echt contacten en bronnen die niemand had en was hij accuraat. Nu is gewoon een "educated guess" voornamelijk op basis van markttrends, whisful thinking en andermans geruchten over bijvoorbeeld een supply chain....
Ja eens, hetzelfde voor Ming-Chi Kuo overigens. Ze zitten er ongelooflijk vaak naast, maar zodra ze een keertje goed zitten wordt dat onthouden.
Gurman staat al sinds jaar en dag bekend om zijn betrouwbare informatie over onaangekondigde Apple-producten.
Ik vraag me ook af waarom Tweakers dit zo positioneert. Geruchten =! "betrouwbare informatie".
Klopt helemaal. Ik snap ook niet waarom Tweakers geruchten plaatst. Als er concrete informatie zou zijn dan snap ik het maar Gurman gokt tegenwoordig gewoon veel te vaak. Dat maakt hem juist onbetrouwbaar.

Door hem zit ik inmiddels al een jaar te wachten op de nieuwe apple tv en zelfs 2 jaar op de nieuwe homepod mini.

Als je als tweakers zijnde alsnog zijn geruchten wilt plaatsen, zet dan er tenminste niet bij dat hij betrouwbaar is, maar geef aan dat hij er ook regelmatig compleet naast zit.

[Reactie gewijzigd door Valinor op 9 maart 2026 21:20]

Het is niet omdat jij het niet snapt dat anderen er niet in geïnteresseerd kunnen zijn. Ik heb een tip voor je: lees ze niet, er is niemand die je dwingt.
Ja want anderen vinden het zo fijn dat hun tijd wordt verspeeld met geruchten die komen van iemand die er tegenwoordig regelmatig naast zit.

Ik lees het niet totdat het tijd is voor een upgrade van mijn hardware wat op dit moment het geval is. En dan vertrouw ik erop dat tweakers informatie plaatst dat van een betere bron komt dan Gurman. Zou handig zijn als ze een andere titel zouden gebruiken.

"Gurman: Apple maakt 'Ultra'-varianten van AirPods en MacBooks"

Hoef ik ook niet meer te klikken.

[Reactie gewijzigd door Valinor op 10 maart 2026 01:59]

Wat een onzin. Ik zou me in de toekomst baseren op feiten en niet op je buikgevoel.
Ik neem aan dat deze uitspraak betrekking heeft op Gurman?
Waarom volg je dan nog zulke kanalen vraag ik mij af?
Ik vraag me af of ze dan de pro-naam vervangen. Heeft toch al laatste tijd niets meer met professionaliteit te maken. Zeker met de M chips is de gat tussen Air en Pro minimaal, en Ultra is een betere benaming voor de extra features.
Ik denk dat ze "Ultra" gaan gebruiken om een nog duurder model dan de Pro te verantwoorden.
want Apple is zooo duur toch?
Ja maar als je ziet hoe goed die spullen verkopen zullen ze nog meer geld geroken hebben. Ik heb een kennis die in de Apple Store in Brussel werkt en die zegt dat de AirPods Pro verkopen als zoete broodjes. Ze moeten een paar keer per dag met een nieuwe kar komen om de rekken te vullen.
"Duur" is een heel subjectief woord. Iets wat duur is voor jou, is niet duur voor een ander. Je stelt net zelf dat Apple producten verkopen als zoete broodjes. Veel mensen vinden het dus niet "te duur", anders werd het niet gekocht.

BMW is volgens velen ook "duur". Toch is het het 4de best verkochte merk in Europa.
Dat mensen ze kopen, betekent dat dat ze het geld hebben en ze niet te duur vinden of dat ze boven hun stand leven? Er zullen er genoeg zijn die het kunnen betalen, maar er zijn er ook genoeg die boven hun stand leven. En dan nog: ook al kan je het betalen, wil dat nog niet zeggen dat je het niet te duur vindt. Ik heb een Dyson en kon die prima betalen, maar ik vind eigenlijk wel dat ze wat overpriced zijn, ook al zijn ze het waard.
Er bestaat letterlijk geen énkel ander consumer products bedrijf ter wereld dat zoveel omzet draait met producten uit eigen merk/ontwerp. Meer specifiek 7de grootste bedrijf ter wereld qua omzet, het enige dat groter is zijn (online) retailers / market places en oliegiganten.

Ik lees in verschillende bronnen dat er momenteel over de 2 miljard actieve Apple devices in omloop zijn.

Wie ben jij om te stellen dat mensen massaal boven hun stand leven? Met de cijfers die Apple neerlegt kan je alleen maar concluderen dat hun producten correct geprijsd zijn. Dat is objectiveerbaar.

Jouw stellingen zijn subjectief en slaan nergens op. Het 2de grootste bedrijf ter wereld (in market cap) dankt zijn status aan mensen die boven hun stand leven?! Onzin man.

[Reactie gewijzigd door CoreData op 9 maart 2026 23:02]

Ik heb gezegd dar de AirPods Pro verkopen als zoete broodjes, niet de Max of Apple producten in het algemeen.

Dat Apple producten verkopen wil niet zeggen dat ze ook zullen blijven bestaan. De iPhones mini zijn daar het perfecte voorbeeld van.

Je vergelijking met BMW gaat niet helemaal op want BMW heeft net zoals andere merken veel aanbod in verschillende prijsklassen. BMW is ook niet beter dan andere merken, zelfs in tegendeel, en kan daarom ook niet meer vragen zoals Apple dat kan. De AirPods Pro, iPhones en iPads zijn wat mij betreft ook perfecte voorbeelden dat als je uitzonderlijk goede producten kan maken dat je er ook meer voor mag vragen, omdat er voldoende mensen zijn die het ervoor over hebben. De AirPods Max zijn duidelijk niet succesvol gezien Apple ze over 5 jaar tijd niet hebben geüpdatet, op de poort na.
Deleted

[Reactie gewijzigd door CoreData op 9 maart 2026 23:04]

Nou. Bijna €600 voor een koptelefoon vind ik wel veel geld. Ze hebben hem zeer zeker goed in de markt geplaatst als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld alternatieven van Dali en Denon, maar nog steeds. Niet goedkoop he?
Het is wel logischer. Pro, slaat op professioneel, wat doet suggereren dat het voor zakelijk gebruik is, of dat het is bedoelt om je geld ermee te verdienen.

Ultra is latijn voor ‘Aan de andere kant’, ‘meer’ of ‘verder dan’. Dit zou je dus kunnen vertalen naar ‘een betere versie’ Dat is dus een logischere suffix dan ‘Pro’, in het geval van veel consumentenproducten. In het geval van oordopjes slaat pro dus al helemaal nergens op, en in het geval van de laptop, maakt een snellere cpu (en zo) ook niet een ‘pro-feauture’. Dan zou het logischer zijn er een seriële poort in zit of zo (ik noem maar iets)
Dan was het toch wel ‘professional’? Airpods pro is nou niet bepaald professioneel en Stadia ‘pro’ was dat ook niet en zo zijn er nog veel meer. Vaak is het achtervoegsel meest uitgebreide of luxe optie, net als ‘ultra’ maar dat is meer iets voor maandverband ofzo ;) (Always Ultra bijvoorbeeld, zo vaak die reclame op tv..)
edit:
misschien zijn juist de door werkgever aan werknemer geleverde iphone’s geen ‘pro’ modellen ondanks dat ze voor professioneel gebruik zijn? Ook macbook air wordt volgens mij wel veel professioneel gebruikt.

[Reactie gewijzigd door bite op 9 maart 2026 23:03]

Precies. ‘Pro’ is een hele gekke suffix voor ‘iets beter dan de andere’. Ultra is een logischere suffix. (Als zijnde een ‘betere’ versie)

Uiteindelijk is het natuurlijk niets meer dan slappe marketing allemaal😊

En uiteraard is Apple zeker niet de enige die dit doet.
Voor videobewerking of AI wil je zeker wel een Macbook Pro en voor het schieten van content een iPhone Pro. Voor een standaard kantoor medewerker is natuurlijk een Air of zelfs Neo of 17e ook prima. De noise canceling van de AirPods vind ik dan ook wel weer een echte pro functie.

Waarschijnlijk is er daarom ook geen Watch Pro maar juist een Ultra. Er is niet echt een professionele doelgroep voor een Apple Watch.
Verschil tussen Air en pro minimaal?
No way, het scherm alleen al.....
De persoon waar je op reageert had het over de rekenkracht van de chips, niet over het scherm of andere zaken.
Net als de nieuwe Apple TV en HomePod Mini 2 zeker? 😉
Ja nou idd, als die Apple TV nou eens kwam zou ik hem wel kopen maar ik wil niet net nu op de valreep nog het 4 jaar oude model kopen voor de hoofdprijs.

Met name ook omdat hij inmiddels ook belangrijke functies mist zoals de AI upscaling en AV1.
Met name ook omdat hij inmiddels ook belangrijke functies mist zoals de AI upscaling en AV1.
Waar heb je AI upscaling voor nodig? Standaard 4K bronnen zien er prima uit op mijn 4K tv, en FHD bronnen worden met AI echt niet beter vergeleken met de standaard tv of Apple TV upscaling.

Een Apple TV met minimaal een A17 voor AV1 hardware ondersteuning zou wel leuk zijn.

[Reactie gewijzigd door ikweethetbeter op 9 maart 2026 19:32]

Waar heb je AI upscaling voor nodig? Standaard 4K bronnen zien er prima uit op mijn 4K tv, en FHD bronnen worden met AI echt niet beter vergeleken met de standaard tv of Apple TV upscaling.
Het schijnt er flink beter van worden volgens de makers van infuse. Ik ga hem vooral gebruiken voor streaming van mijn eigen server, niet voor netflix of Apple TV+. Ik heb nu ook nog geen 4K TV maar ik koop zoiets niet voor dit jaar maar voor de toekomst.

Maar het grootste punt blijft: Ik ga gewoon geen 4 jaar oude meuk kopen. Ik wil er een jaar of 8-10 mee doen en dan heb je altijd problemen met dingen die niet meer mee kunnen. Daar ben ik al eerder mee gebeten door Apple (ik heb jarenlang mac gehad en ook zelfs een tijdje iOS).
Oke, als FireCore het zegt, dan zal het waarschijnlijk wel zichtbaar beter zijn.

Een oude Apple TV is nog steeds beter dan 90% van de andere streamers, maar ik snap het, je wilt iets hebben dat bij de tijd is. Met hardware die aan de laatste (AI, codec) eisen voldoet.
Tijd voor de marketing bingo kaart?

Ik wacht wel op de MacBook Pro Ultra Max XL Super edition met Hypercolor Radiant Extreme wide XDR dispay en NewDolby Immersive OmniSound

[Reactie gewijzigd door fenrirs op 9 maart 2026 19:07]

Pffft… “NewDolby Immersive OmniSound”… dat is zó 2026!
Jij mag door voor de koelkast
Wel eentje met Hyper Antarctic Frost en EverCrispytm Vegetable vault
Gurman staat al sinds jaar en dag bekend om zijn betrouwbare informatie over onaangekondigde Apple-producten
Nooouuuuu….

Er had ook kunnen staan:
Gurman staat al sinds jaar en dag bekend om het met hagel schieten met nieuwtjes over onaangekondigde Apple-producten
Gurman roept gewoon heel veel en je dan klopt en wel eens wat ja.
Dus Gurman de Elon Musk van producten over Apple? Elke dag duizenden dingen roepen en dan later zeggen ik zei het….

Maar ja Elon heeft heel veel letterlijk uit oude films overgenomen.
Veel reacties die gelijk weer van het ergste uit gaan. Appel is geen eiland. Als het prijsverschil met de concurrentie te groot wordt, zakt de verkoop in en moet Apple de prijs aanpassen of haar verlies nemen. Daarnaast: je krijgt in feite als consument meer controle over wat je uit wil geven, aan welke features.
Ze moeten eens dringend die AirPods Max gaan updaten. Ik wil er graag kopen maar nik ga geen 480€ geven aan een koptelefoon van 2020.
Nog goed genoeg blijkbaar.
Wat zouden je verbeterpunten zijn?
  • Lichter
  • Bluetooth 6
  • Ja/nee knikken wanneer Siri je iets vraagt zoals "will je opnemen?"
  • Losless
  • Adaptive Audio
  • Conversation Awareness
  • Iets goedkoper
Dat laatste zal waarschijnlijk niet gebeuren maar ik hoop toch ergens op een besparing van 100 euro. Want 480 adviesprijs betekent 400-430 euro bij Amazon.

Volgens mij wordt ie niet geüpdatet omdat ze nog te veel R&D kosten achterop lopen en dat ze er te veel op stock hebben en ze dit eerst volgende willen wegwerken. Dat denk ik...

[Reactie gewijzigd door Darida op 9 maart 2026 19:23]

De prijs? 😊

Pro/ultra/plus/Andere superlatieven suffix is meestal de ‘niet-verkreupelde’ versie van een apparaat die kunstmatig duur is gemaakt.
Ja precies, dat is het nare aan Apple. Soms slaan ze jaaaren over en mag je nog steeds de hoofdprijs betalen. En als er dan net volgende week een nieuwe komt heb je maar pech gehad.

Mensen zeggen altijd van "maar het werkt toch prima", ja maar het is wel oude tech die natuurlijk ook 4 jaar minder ondersteuning krijgt. Zoiets koop je niet voor 1 jaartje.

Wat Samsung in zo'n geval doet is de prijs laten zakken, na een jaar betaal je zo 40% minder. Bij Apple betaal je na 4 jaar nog steeds 100% van de originele prijs. Een van de redenen dat ik er niet meer voor ga.

Maar een Apple TV zou ik op zich wel willen want ik word die ads in Android TV zo zat nu.
Het gaat me niet alleen over updates maar ook over het feit dat ik weiger dat Apple zoveel geld krijgt voor zo'n oude hardware. De USB-C versie van de Max die ze in 2024 uitgebracht hebben tonen volgens mij aan dat ze veel stock over hebben en dat ze enkel de vorm van de opening in 1 van de 2 schelpen + de poort zelf hebben moeten aanpassen om het USB-C friendly te maken. Die update deed me dan ook meteen vermoeden dat een volledig geüpdate AirPods Max niet voor meteen zou zijn, want anders hadden ze meteen een echte update doorgevoerd.

Ik heb al eens gekeken bij Sony en Bose die ook goede koptelefoons hebben. Maar ik vind de AirPods Max toch wel heel gaaf, voornamelijk hoe je de schelpen kan schuiven om de positie aan te passen. En de integratie met Apple toestellen (ik heb niets anders).

Ik denk dat je op Amazon goede deals kan vinden voor de Apple TV. Koop er nu maar eentje want die worden alleen geüpdatet met kleine dingen zoals een nieuwe chip. En ook al wacht je op de nieuwe, als je de nieuwe koopt betaal je de volle pot.
Nee Apple deals zijn er nauwelijks. Misschien gaat er een keertje 10 euro af.

Maar dit is voor mij ook het punt:
Het gaat me niet alleen over updates maar ook over het feit dat ik weiger dat Apple zoveel geld krijgt voor zo'n oude hardware.
Daar ben ik het dus ook precies mee eens. Ik blijf wel wachten. Voorlopig heb ik een werkende Fire TV stick, en ik kijk sowieso bijna niks momenteel.
Ik vraag me af wat je aan ultra functies kunt toevoegen aan bijvoorbeeld de airpods. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ze toekomstige pro modellen functioneel kunnen uitkleden, maar nog niet genoeg dat de airpods niet meer interessant worden.

De huidige airpods pro heeft eigenlijk geen verbetering nodig om daar een ultra van te maken.
Ik vraag me af wat je aan ultra functies kunt toevoegen aan bijvoorbeeld de airpods.
Artikel gelezen?
en AirPods met camera's.
De huidige airpods pro heeft eigenlijk geen verbetering nodig om daar een ultra van te maken.
Geluidskwaliteit? Ik heb ook pro oortjes maar het geluid is echt maar middelmatig net zoals zoveel oortjes.

Ook de Airpod max klinkt maar gemiddeld.
De Max klinkt neutraal, dat is niet hetzelfde als “gemiddeld”.

Her klankbeeld is niet zo “basgeoriënteerd” als de over-ears van Sony en Beats bijvoorbeeld, maar wel kristalhelder en vervormingsloos.
Vergelijk de air max eens met de Sennheiser HDB 630 dan zal je zie dat er nog veel ruime is voor een ‘ultra’ label.

En de Airpod Pro’s zijn sowieso gemiddeld wat geluidskwaliteit betreft. Ik leg de lat natuurlijk (ultra) hoog.
Ik heb uitgebreide luitersessies gedaan bij Hifi klubben. De airpods max zit echt serieus goed in de mix voor zowel geluidskwaliteit als ANC.


De airpods zijn serieus neutraal en erg strak in het laag. Onder de 500 zijn er praktisch geen headsets die daarbij in de buurt komen.
High res audio, desnoods via een eigen nog niet bestaande high res codec.

Ik heb dat zelf niet nodig, daar heb ik bedraad voor (en draadloos voor normaal gebruik), maar een Ultra model zou dat kunnen hebben.
Het wordt wel eindelijk tijd voor OLED ipv de ips uit de dinosaurustijden
Ik heb met mijn miniLED macbook oprecht weinig te klagen, terwijl ik afgestapt ben van een OLED laptop en elk ander scherm in mijn huis eveneens OLED is.
Heb sinds kort een Samsung QD-OLED scherm naast mijn 16" macbook staan, 32". Ja als je heel goed kijkt zie je de typische oled verschillen mbt contrast, maar daar zeg ik het precies: als je heel goed kijkt. Macbooks hebben prima schermen, en dat al een hele tijd.
Ik ken wel mensen die de responstijden van MacBook-schermen te traag vinden. Heb er zelf niet zo’n last van, maar ik kan me best voorstellen dat je liever een oled ziet als je daar gevoelig voor bent.
Ze zijn zelfs redelijk traag vergeleken met IPS panelen van 7 jaar terug.

Maar meeste mensen hebben geen last van, als je niet specifieke games erop speelt merk je het niet, en op de Air zorgt 60hz ervoor dat hef paneel ook niet super snel hoeft te zijn.

Moet wel zeggen, ik heb beide Air en Pro gezien en het viel wel op dat Pro z'n paneel inderdaat trager is (zelfs merkbaar voor mij) qua responstijd, op Air geen issues gezien (kan aan de MiniLed liggen op de Pro, die zijn met normale monitoren vaak ook trager dan IPS zonder)

En ik heb geen OLEDs aan mijn PC hangen, die zijn dan na 2 jaar (met mijn gebruik) vrij zeker al ingebrand.
ikzelf heb in het begin van het jaar een Oled scherm gekocht , en vindt het oprecht een miskoop , want ik wordt gek van het het geflikker in games bij VRR .. nee dank je ik houd het in de toekomst wel bij miniled , mn macbook pro's scherm is brilliant :Y)
Je zal maar PWM issues hebben (zelf geen last van, maar ik ken mensen ermee en die hebben zelfs problemen met chinese merken smartphones met hun zogenaamde "1000hz" of zelfs "2000hz" panelen (niet refreshrate).
Yes please :) laat de enthousiaste flinke marges betalen zodat wij van de geweldige value lijn gebruik kunnen maken ( 17e, Neo )

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn