Nothing: Phone (3) komt in derde kwartaal van 2025 uit

Carl Pei, de oprichter en ceo van Nothing, heeft aangegeven dat de Nothing Phone (3) in het derde kwartaal van 2025 op de markt komt. De man heeft verder geen details over de smartphone gedeeld.

Pei heeft de aankondiging tijdens een Ask Me Anything-sessie op X gedaan. De ceo van het bedrijf kreeg een vraag van een gebruiker over de releasedatum van de Phone (3) en vertelde enkel dat die tijdens Q3 zou uitkomen. Wanneer precies, is niet duidelijk.

Nothing heeft de Phone (2) op 11 juli 2023 aangekondigd. In maart van 2025 heeft de smartphonefabrikant de Phone 3a en 3a Pro geïntroduceerd. Beide modellen hebben een 6,77”-amoledscherm met een resolutie van 1080x2392 pixels en een verversingssnelheid van 120Hz. De toestellen worden aangedreven door de Snapdragon 7s Gen 3-chipset, geproduceerd op het 4nm-procedé van TSMC. Beide modellen hebben een 5000mAh-accu met 50W snelladen. De Nothing Phone 3a is vanaf 11 maart beschikbaar voor 349 euro voor de 8GB/128GB-versie. De Phone 3a Pro volgt op 25 maart voor 479 euro en komt met 12GB werkgeheugen en 256GB opslagruimte. Beide telefoons krijgen drie jaar Android-upgrades en zes jaar beveiligingsupdates.

Nothing Phone 3a & 3a Pro - Design
Nothing Phone 3a & 3a Pro

Door Jay Stout

Redacteur

20-04-2025 • 10:33

48

Submitter: knijn

Reacties (48)

48
47
33
1
0
13
Wijzig sortering
Super! Ik kijk er naar uit, ik ben onwijs blij met mijn Phone (2), ik koop meestal een nieuwe om de twee jaar dus dan is de Phone (3) zeker een optie tegen die tijd. Ik hoop dat hij qua prijs een beetje rond die van de Phone (2) blijft, 599 euro voor de Phone (2) vondt ik een super goede prijs/kwaliteit verhouding.

Enige nadeel wat ik ondervindt is dat er weinig accessoires voor gemaakt worden door derden, bijna geen hoesjes voor te vinden en super frustrerend dat merken als Quadlock geen prettige opties aanbieden voor merken die geen Apple/Samsung/Google zijn.
Ehm mis ik iets ? De 3a is al lang te krijgen aangezien ik er nu op aan het typen ben.
Plus het bericht lijkt mij nogal laat als het op de 20e maart uit kwam.
Nothing heeft de volgorde van uitbrengen omgedraaid.

Eerder brachten ze eerst het premium model uit en later het budget model. Maar hierdoor was het budgetmodel op sommige fronten beter dan het premium model, omdat het nieuwer was (bijv. grotere accu).

Nu brengt Nothing eerst het budgetmodel uit en later het premium model.
Deze verwarring is exact wat ik zo jammer vind aan de naamstrategie van Nothing. Toen ze alleen de (1) hadden viel het wel mee, maar met de budgetlijn onder hetzelfde nummer maar met een toevoeging wordt het niet echt overzichtelijk.

Volgens mij doet Google hetzelfde met de Pixel toestellen.
Dat valt nog mee toch? Ik vindt het juist heel duidelijk, met toevoeging voor de budget versie, en zonder voor het high end model. Ik vind dat Samsung het ingewikkelder maakt.
Persoonlijk vind ik de aanpak van Samsung beter. S-lijn voor topmodellen, A-lijn voor goedkopere modellen.
De Samsung heeft ook nog de FE serie voor de midrange versie van de premium modellen.

Google doet wel hetzelfde als Nothing door een a achter de budget versie te plakken.
Maar binnen de A lijn heb je ook nog weer verschillende niveaus. En dan heb je nog het FE model binnen de S serie, dat klinkt als een betere versie van de het normale S model (Fan Edition), maar is juist een goedkopere variant van hun flagships.

Google en Nothing hebben het dan vrij duidelijk en simpel. Google heeft het normale model, de duurdere pro variant met betere specs en de A goedkopere variant met iets mindere specs.

Toegegeven, Nothing heeft nu ook de A Pro, en heeft eerst de A modellen uitgebracht en komt later pas met het normale model.
Alleen heb je bij Google eerst de 9, en daarna komt de 9a uit. Waat ik hier begrijp is dat de 3a al verkrijgbaar is en de 3 nog moet komen en onbekende specs heeft. Bij Google is het gewoon een iets versimpelde versie van de flagship. Ik vind dit van Nothing erg verwarrend. Maar goed, voor mij geen punt, want ik ben geen klant van ze en wil dat niet worden ook. Alleen snap ik hier niet veel van.
"De Nothing Phone 3a is vanaf 11 maart beschikbaar voor 349 euro voor de 8GB/128GB-versie. De Phone 3a Pro volgt op 25 maart"

(3) en 3a zijn andere producten
Ehm mis ik iets ? De 3a is al lang te krijgen aangezien ik er nu op aan het typen ben.
Plus het bericht lijkt mij nogal laat als het op de 20e maart uit kwam.
De 3 en 3a zijn 2 verschillende telefoons. De 3a valt onder de budget serie, de 3 (zonder letter) is onderdeel van de flagschip serie. De 3a is al uit, de 3 (zonder letter) nog niet.

Flagship serie: Phone 1 > Phone 2 > Phone 3

Budget serie: Phone 2a / Phone 2a Plus > Phone 3a / Phone 3a Pro

Van de Phone 1 is nooit een aparte budget versie gemaakt.

[Reactie gewijzigd door Fourtrain op 20 april 2025 13:22]

Hier ga ik dus slecht mee; wat doet de Pro versie in de budget serie? Bij andere telefoons is de Pro meestal een top of the line model. Gelukkig maakt mij de naam niet zoveel uit, alleen de specs en ondersteuning zijn belangrijk, de rest is marketing.
Het gaat om de 3 ipv 3a. Was ff verwarrend.
Is het niet het idee van de fairphone dat je niet zo snel jouw telefoon vervangt, maar juist jouw telefoon zo lang mogelijk houdt? Om de twee jaar een nieuwe telefoon kopen staat haaks op de boodschap van het bedrijf achter de telefoon zelf.

Edit: oeps, ik ben een oen.

[Reactie gewijzigd door Terriongaming op 20 april 2025 14:30]

denk dat je fairphone en nothing door elkaar haalt, fairphone is een nederlands bedrijd die inderdaad inzet op duurzaamheid, nothing is het nieuwe bedrijf van de man die oneplus ooit heeft opgezet.
Precies, nothing phones hebben geen onderdelen die je kan upgraden. Ik gebruik mijn telefoon gewoon heel veel dus 2 jaar vindt ik dan prima qua vervangen, ken genoeg mensen die ieder jaar de nieuwe iPhone aanschaffen en de oude in een laatje leggen om nooit meer te gebruiken. Ik verkoop de 2 gewoon op tweakers of aan een bekende, dus qua e-waste probeer ik na te denken over de mogelijkheden.
Die man is inderdaad oprichter maar inmiddels is er ook een Zweedse cofounder. Nothing is een Engels bedrijf, dus naast Fairphone een van de weinige Europese smartphonemakers.
Volgens mij zijn alleen alle investeerder Amerikanen, dus heel europees is het eigenlijk niet.
Reken maar dat de 3 800-1000 gaat kosten, als je de prijs stijgingen ziet van de A modellen.

De phone 2 kwam overigens uit op €699 en niet de door jouw genoemde 599

[Reactie gewijzigd door valhellis op 20 april 2025 13:53]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb hem ook in een actie voor 630 euro gekocht zie ik nu, dus 699 is correct. Dan heb ik mij vergist, dankjewel voor de correctie.

Ik ben er ook bang voor dat hij duurder gaat worden, maar als ik kijk wat de (3a) kost ten opzichte van de (2a) bij release heb ik hoop. (2a) 379 vs (3a) 399 voor de 12GB modellen.
De 2a en 3a zijn best vergelijkbaar in gpu en cpu prestaties dus daar snap ik de bijna gelijkwaardige prijs wel, bij het top model zullen ze daar niet mee weg kunnen komen.

De 2a heb ik een jaar geleden aangeschaf voor 189 en mijn vrouw gebruikt deze nog dagelijks met plezier en hij is overigens altijd nog snel genoeg voor alles en draait ook op android 15, een betere aankoop kan je niet doen voor dit geld

[Reactie gewijzigd door valhellis op 20 april 2025 12:25]

Ik zou er vanuit gaan dat de prijs een stap omhoog gaat. Carl Pei was ook een van de motoren van Oneplus. De One was de flagship killer. Elke volgende iteratie maakte qua prijs telkens een stap omhoog. Lijkt bij Nothing ook te gebeuren.
Oh absoluut heb je gelijk in . Gaat de prijs omhoog. Zo hebben ze ook hun andere merk CMF gepositioneerd als budget optie
om de twee jaar een nieuwe? waarom?
Ik kan mij voorstellen dat door batterij slijtage een nieuw model wenselijk is. Maar mischien is er een andere reden.
zou kunnen maar in 2 jaar tijd zou de batterij toch niet moeten slijten.Met tweedehands verkoop is het wel te doen
AliExpress staat vol met hoesjes voor de NP.
‘Nothing available’ lees ik dan plotseling weer heel anders.
Enige nadeel wat ik ondervindt is dat er weinig accessoires voor gemaakt worden door derden, bijna geen hoesjes voor te vinden en super frustrerend dat merken als Quadlock geen prettige opties aanbieden voor merken die geen Apple/Samsung/Google zijn.
Herkenbaar, ik heb nu een Samsung Galaxy S23+ (waar ik overigens wel heel tevreden over ben) omdat ik daarbij hoesjes voor mijn SP Connect systeem kan kopen. Nu heb je ook wel van die SP Connect plakkers die je op een normaal hoesje kan plakken maar daarmee tikte ik toch een keer tijdens het fietsen met mijn knie mijn telefoon uit het minder sterke hoesje en was het scherm stuk.
Al vind ik dit nieuws interessant, dat ongeveer de helft van het item gaat over de specs van een andere telefoon voelt voor mij als onnodige vulling.
Ik vind dit wél interessant. De 3a en 3a pro zijn namelijk 'budget' varianten die eerder dit jaar zijn uitgekomen.
De phone 3 zal dus waarschijnlijk nog betere specs hebben, maar wel hetzelfde update beleid krijgen.
Overigens zijn de Phone 3a en pro heel goed ontvangen door gebruikers en reviewers. Door deze te benoemen kan iemand alvast een inkijkje doen in wat we ongeveer kunnen verwachten.

Het noemen van wanneer de phone 2 was aangekondigd is naar mijn idee het enige wat een beetje gek is; handig zou zijn als de exacte release datum van de phone 2 daar bij bij zou staan, zodat we een periode tussen aankondiging en release kunnen schatten voor de phone 3.

[Reactie gewijzigd door rohitpenace op 20 april 2025 11:54]

Ik verwacht wel dat de 3 meer dan 3 OS upgrades krijgt. Een 6 en 6 combinatie zou het meest passen gezien de concurrentie rond de vermoedelijke vraagprijs.

Zowel de release datum van de Phone (1) als de Phone (2) was binnen een week na de aankondiging, tussen 15 en 20 juli.
Tja daarom heb ok 2 jaar geleden een samsung A34 gekocht vanwege jet update beleid en zit nog steeds op Android 14.... terwijl 16 al bijna uit is
Eens, onnodig in die zin dat het natuurlijk anders wel een heel kort artikel zou zijn geworden en het wel een klein beetje duiding gaat geven betreft de prijsklasse en specs die waarschijnlijk beter en hoger zullen liggen dan bovengenoemde telefoons. Ik zit persoonlijk te azen op die Phone 3 aangezien ik wat features mis bij de nieuw uitgebrachte telefoons, zoals draadloos laden.
ik begrijp sowieso niet waarom nothing phone sinds de launch zo onevenredig veel aandacht krijgt. De telefoon biedt helemaal niks aparts wat het vermelden waard is

[Reactie gewijzigd door tw_gotcha op 21 april 2025 11:11]

Wat maakt dat deze telefoons populair zijn? Omdat ze Europees zijn? Dat is wel een groot pluspunt inderdaad, aangezien ik geen VS spullen meer zal kopen
De Glyph interface is een leuke toevoeging (Alhoewel een beetje een gimmick), het design ziet er goed uit en het OS zelf is vrij van bloatware. Daarnaast krijg je ook best goeie hardware/performance voor de prijs.
Geen bloatware, volgt redelijk vanilla Android, goed geprijsd met goede specs. Eigenlijk geen dealbreakers. Niet USA en niet Chinees.
Redelijke prijs, goede specs, geen bloat, goede software. Alles werkt gewoon goed
Dank allen voor de uitleg. Helder!
Nice. De phone 2 is me erg goed bevallen, ik ben vooral verrast over hoe goed de accu nog is na anderhalf jaar. Het enige nadeel bij deze is dat je weinig controle hebt over de led verlichting en dit hierdoor een leuk ogende maar redelijk nutteloze gimmick is.

Als ze de functionaliteit van deze de leds verbeteren dan ruil ik mijn 2 in voor een 3, gaat hij alleen betere specs krijgen dan blijf ik bij de 2.
Ik gebruik die leds enkel om te weten of er een notificatie is. Voor de rest zo nutteloos als iets. Ik zou liever gewoon een simpele gekleurde led hebben zoals bvb Nexus die vroeger had. Kleur in te stellen per applicatie.
Ik gebruik die leds enkel om te weten of er een notificatie is. Voor de rest zo nutteloos als iets. Ik zou liever gewoon een simpele gekleurde led hebben zoals bvb Nexus die vroeger had. Kleur in te stellen per applicatie.
Een RGB optie zou inderdaad al een grote stap vooruit zijn. De huidige notificatie led heb ik niet zo veel aan omdat ik niet kan zien van welke app het bericht is. Voor mij is een whatsapp bericht is niet belangrijk, een skype bericht wel want daar zit vaak meer haast achter maar met de huidige led kan ik daar geen onderscheid tussen maken.

Naast RGB kleuren zou ik ook graag zien dat de alle leds aanspreekbaar worden. Dan zou ik kleuren en locatie kunnen combineren om notificaties van heel verschillende apps weer te kunnen geven waardoor het meteen zichtbaar is of ik wel of niet iets moet met een notificatie die binnen komt.

[Reactie gewijzigd door Fourtrain op 20 april 2025 13:11]

Als ze nou eens 2 versies maakte, een 6.1 inch versie, en die achterlijk grote 6.7 dan bedienen ze 2 groepen. want ik zal nooit van mijn leven met zo'n groot ding gaan rondlopen.
Mee eens, de 3a en 3a pro hadden eigenlijk 1 model moeten zijn. Zoals Samsung het vroeger deed was veel logischer, toen had je bijvoorbeeld de Galaxy S4 en de S4 mini. Superduidelijk. Plak er gewoon mini achter en iedereen weer dat het een kleiner toestel is.
Mooie toestellen, zelf net van iPhone 16 pro terug gestapt naar een nord 4.

Android heeft toch wel wat speciaals.
Heb de Nothing phone 2.
Ondanks dat ik het een super telefoon vind. Ga ik wellicht toch eens terug naar een iets smaller toestel. Vind het gebruik met 1 hand zeer moeilijk soms :(


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn