Blizzard brengt tweede Diablo IV-seizoen Season of Blood op 17 oktober uit

Het tweede seizoen van Diablo IV heet Season of Blood en begint op 17 oktober. Dat heeft Blizzard bekendgemaakt tijdens de gamescom-beurs in Keulen. Het nieuwe seizoen voegt onder meer een Vampire Hunter-companion en een nieuwe questlijn toe aan het spel.

Season of Blood krijgt volgens Blizzard een vampierthema. Spelers krijgen in het seizoen onder meer nieuwe 'vampierkrachten' en een nieuwe questlijn, waarin ze vampierjager Erys helpen bij het verdrijven van de vampierenplaag in Sanctuary. Erys' stem wordt ingesproken door actrice Gemma Chan, bekend van onder meer Marvel-film Eternals.

Blizzard voegt ook vijf nieuwe en bestaande endgamebosses toe. Het seizoen voert nog andere wijzigingen aan de game door, waaronder een verbeterd inventorymanagement van juwelen. Verdiende Paragon-punten, skillpoints, potioncharges en Obol-capaciteitsupgrades worden daarnaast doorgezet naar nieuwe seizoenen; momenteel is dat nog niet het geval.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

23-08-2023 • 10:06

94

Lees meer

Diablo IV patch v1.1.1
Diablo IV patch v1.1.1 Download van 3 augustus 2023

Reacties (94)

Sorteer op:

Weergave:

Wat is nou precies een 'seizoen' in een spel? Gewoon DLC? En als een seizoen voorbij is, wat dan? Verdwijnt alle content: items, quests etc dan weer?

Kan je ook seizoenen over slaan, of kom je dan niet meer mee met de rest? Of moet je dan alle eerdere seizoenen kopen?

Ik vind het maar een vage term, maarja, als iemand die in 40 jaar tijd nog nooit dlc of in-game items heeft gekocht, kijk ik er misschien ook te argwanend en afkeurend tegenaan.

Voor mij is er een spel en daarna de gratis mods om het langer leuk te houden. Al die geldklopperij doe ik niet aan mee.
Ik heb precies dezelfde vraag :). Ik zou niet eens weten welke zoekterm ik moet Googelen om het precies uitgelegd te krijgen.

Zijn seizoenen b.v. DLC's die je extra moet kopen? Een soort abonnement wat je er bij moet nemen? Of zijn het uitebreidingen op de base game.. of als je begint bij seizoen 6, kan je dan alsnog de eerdere spelen?

Gelukkig is er in ieder geval tijd om te wachten gezien ik nog bezig ben met Blood & Wine van the Witcher 3, dan Phantom Liberty en Baldurs Gate 3. Dat zijn nog uitbereidingsconcepten die ik goed kan bevatten.
Tijdens een seizoen krijg je de keuze om een nieuwe character aan te maken en zijn er sommige elementen net iets anders. Bij het eerste seizoen van Diablo IV dat nu gaande is, kun je naast gems ook "malignent hearts" in je jewelry slotten die allemaal andere bonussen geven. Daarnaast is er een nieuwe questline waarmee je deze nieuwe elementen leert kennen toegevoegd. Niet de grootste verandering maar het houdt het wel leuk als het spel zo nu en dan wat veranderd.

De seizoenen zijn gewoon gratis speelbaar, het enige waar je extra voor zou kunnen betalen is een battlepass waardoor je wat extra cosmetics vrij kunt spelen. Eigenlijk kun je een seizoen dus vergelijken met een officiële gratis mod.

Na een seizoen word je seasonal character overgezet naar de eternal realm (normale wereld), en zullen alleen de seasonal hearts niet mee overgezet worden, maar de rest van alle items en progressie wel.

Als je seizoenen niets vindt, kun je ook altijd de eternal realm blijven spelen. De goede hearts maken je wel een stuk sterker tijdens het seizoen, maar aangezien niemand in de eternal realm deze kan gebruiken zul je niet achter lopen op de rest van de spelers die je ziet. Daarnaast is Diablo IV sowieso niet competitief (behalve voor de echte die-hards/no-lifers), dus maakt het überhaupt niet uit als je minder sterk bent dan de rest.
Veel is door jou en andere hier al beantwoord, behalve deze: kan je later nog 's de content van een vorig seizoen spelen, of is die dan voor altijd weg?

Ik ben zelf nog ergens halverwege de campaign (nauwelijks tijd om te gamen). Het gaat me allemaal niet zo om dat min/maxen en eindeloos grinden, maar een beetje die extra story-lines/lore meekrijgen vind ik wel leuk.
Een battlepass is in bijvoorbeeld destiny speciaal gemaakt om FOMO (fear of missing out) op te wekken in spelers, dus ja, na het seizoen is een deel van de content (story vooral) daar dan weer weg en dan mag je weer geld uitgeven om de volgende niet te missen.

In de meeste andere games word het gebruikt als een soort lokkertje waar bijvoorbeeld de hoofdreden om de season te spelen meteen ontgrendeld word, je sneller exp krijgt zodat je niet weken lang achter elkaar hoeft te spelen (ook bij destiny) of waar alle interessante cosmetics achter de paywall zit.

Je kan het dus zien als een soft-abonnement, de main game blijft speelbaar maar als je de nieuwe content (en dus de relevante content) wilt blijven spelen moet je dokken.

[Reactie gewijzigd door Joshuffle op 27 juli 2024 05:17]

Je antwoord klopt nog niet.
Iedereen kan de nieuwe content (lees: seasons) spelen. Enige verschil is dat je dat je minder cosmetische rewards ontvangt als je geen battlepas koopt.
_/-\o_

Vermeld het goed of niet ;)

Dit item gaat over Diablo en niet Destiny blijf dan ook ontopic :+ .

Niks persoonlijks maar als je al de reacties hieronder leest is het totaal niet duidelijk voor vele dat seasons gewoon voor iedereen gratis zijn.
Hoe kom je daar nou bij? De seasons zijn gewoon gratis te spelen en kosten werkelijk geen €€. Je kan inderdaad een battlepass aanschaffen waarmee je cosmetics vrij kan spelen maar dit is helemaal optioneel
Ik had het meer over het concept van season passes in het algemeen, ik pas me comment wel aan om dat wat duidelijker te maken, ik speel diablo niet want ik doe niet aan blizzard games.

Mijn voorbeeld ging over hoe het bijvoorbeeld werkt in destiny.

[Reactie gewijzigd door Joshuffle op 27 juli 2024 05:17]

Seasonal content komt en gaat, bijvoorbeeld in D3 waren bepaalde armor sets enkel in season te vinden, soms gingen die mee naar eternal realm, maar soms bleven ze ook exclusief voor dat seizoen.
Dat is wel erg makkelijk te spelen, de seasonal content is ongeveer in een uur of 8-10 uit te spelen. Dus als jij in 3 maanden geen 8-10 uur kan uitspelen dan zal je dat ws nooit meer doen. Deze seizoenen vergaan en worden vervangen door een nieuw seizoen. De season pass had ik compleet op level 58 en dat is op zich in een weekend goed te halen (zonder er extra levels voor te kopen oid, dat is zonde, imho en super overpriced).
Erg helder, dank u!
zoekterm " season vs dlc " : https://osgamers.com/freq...atop%20its%20base%20cost.

t is iig vrij vaag qua begrip (soortemet pre-order dlc zonder zeker te weten wat er precies in de dlc gaat zijn eigelijk) dus scam gevoelig.

[Reactie gewijzigd door kr1z op 27 juli 2024 05:17]

Ja dat is meer de season pass voor toekomstige dlc. Vaak is de pass wel voordeliger, ook achteraf als je een oudere game speelt en dlc wilt kopen, zijn alle dlc samen vaak prijziger dan se season pass.
En soms zijn er dlc die buiten de pass vallen.

Al die termen zijn wel verwarrend. Maar seasons in Diablo zijn al zo oud als Diablo 2
Bij Diablo 4 en al helemaal bij Diablo 3 was een seizoen een gratis 'event' waarin iedereen tegelijk opnieuw kan beginnen met een nieuwe hero. Elk seizoen heeft wat aanpassing op de standaard gameplay zoals nieuwe items, andere monsters, locaties etc. Dit is allemaal gratis in D3 en D4. Enige verschil is dat er tegelijk met een nieuw seizoen in D4 een 'battle pass' is geintroduceerd, deze was niet aanwezig in D3. Deze battle pass geeft je als je genoeg speelt wat valuta om cosmetics mee te kopen en wat standaard cosmetics. Wbt gameplay hoef je nergens voor te betalen om de game te ervaren zoals alle andere mensen dat doen.

Na een seizoen komt je hero in een 'eternal' realm waarin al je oude seizoens hero's nog verder kunnen spelen.
De valuta is niet genoeg om iets van te kopen. Leuke manier van bliz om spelers iver te halen om dat bedrag met echt geld aan te vullen tot een bedrag waar je wel wat voor kan kopen
Ach ik zie het als korting op de battlepass, je betaald 1000 om dan 666 terug te verdienen als je hem voltooid. Dus koste de battlepass in feite maar 334 platinum. En gezien de mounts en cosmetics je daarvoor krijgt in verhouding met de belachelijk hoge prijzen in de shop is het eigenlijk nog wel een schappelijke deal.

Als die shop armors 10% van wat ze nu kosten zouden ze veel beter verkopen. Maar 28 euro voor een setje voor één class is schandalig
Je moet alleen wat tijd spenderen in de game om de battlepass natuurlijk te voltooien. Dat is ook waar het voornamelijk om te doen is. Retention en de "leefbaarheid" van de game. Om te voorkomen dat er weer youtubers een game "dood" verklaren.
Tja YouTubers en streamers bingen alles in een weekend en gaan dan negatieve sentiment verspreiden. Ze riden the wave van hype voor content.

Maar de battlepass is niet zo lastig te voltooien, ik heb dit seizoen 2 characters geleveld tot 65 1 hc en 1 sc en was al klaar met de pass. De season challenges nog niet helemaal voltooid.


Wat ik overigens niet snap is, waarom je op YouTube geen film mag vertonen of streamen, maar games wel. Complete verhalen waar jaren aan gewerkt is worden vaak nog voor de launch gespoiled. Zit daar geen auteursrecht op?

[Reactie gewijzigd door Bulls op 27 juli 2024 05:17]

Maar waarom moet je het eigenlijk überhaupt willen? Is het spel niet leuk als je "gewoon" 60€ betaalt om het te kunnen spelen?

Zit er niet genoeg equipment in het spel om de core gameplay van vechten / looten / uitrusten / repeat in stand te houden?
Het gaat hier niet om equipments of andere zaken die invloed hebben op gameplay. Het is allemaal puur cosmetics
cosmetics zijn de echte endgame toch
De seasons voegen extra content toe, al die cosmetics zijn optioneel en totaal overbodig voor de gameplay.

Net als dat je fortnite met de basic skin kan spelen, dat anderen als Darth Vader met een pikachu rugzak op en een hello kitty parachute de macarena ziet dansen geeft ze geen voordeel op jou.
Die 666 coins is waarschijnlijk een marketing truuk.
Mensen zijn over het algemeen niet erg enthousiast over dit seizoen, dus sommige zouden afhaken van diablo in zijn geheel.
Maarja, ik heb toch die 666 coins, dan is dat nieuwe seizoen bijna gratis etc etc etc.
Een seizoen staat los van het spel. Het is geen DLC maar een afgebakend deel van het spel waarin je weer opnieuw begint met tijdelijke aanpassingen op skills en bv crafting.
Een season houd in dat je bij lvl 1 begint en dan je character binnen het season naar 100 levelt. Daarnaast kan je dan items vrij spelen in een battlepas. Er is een gratis en een betaald gedeelte van de battlepas waarbij een betalende speler meer items kan vrij spelen. In season one was dit vrij karig, 1 gear set met een geupgrade versie (animated rook)die je dan op hoger level unlocked en een aantal wapen skins. De gear set was wel mooi voor bv een necro maar voor een sorcerer bv vond ik hem totaal niet mooi. Ook zat er is season one een questlijn maar die was ontzettend kort.

Het probleem op het moment met diablo 4 is dat het voor de meeste mensen een oersaaie grind is naar 100 en na 100 is er eigenlijk niets meer te doen
Gebakken lucht in mijn optiek, maar een goed verdienmodel. Ik zie het als een update met wat toevoegingen wat volgens developers rechtvaardigd om nogmaals 10-20 euro te vragen voor een season pass.
Je hoeft geen season pass te kopen. Je kunt de seasons gewoon spelen zonder een season pass te kopen. Ik weiger namelijk in game aankopen te doen, en ik kan gewoon de season spelen.
Als je de battlepass voltooid kost hij in principe maar 3,50.
Op dit moment zou ik zeggen dat je enigzins gelijk hebt, de toegevoegde content is op dit moment te weinig.

Maar als ik het vergelijk met Diablo 3 seasons dan komt dit uiteindelijk voor Diablo 4 ook helemaal goed.
Men schijnt vrij vaak te vergeten dat Diablo 4 een live service game is. En doordat het een live service game is zal er altijd een verdienmodel moeten zijn, in dit geval een optionele battlepass, en ingame shop helemaal prima mijn ervaring word daar niet anders van.
Wat men gezegd heeft bij de voor aankondiging kon je bepaalde items alleen tijdens deze periode behalen, deze werden dan uiteindelijk overgezet naar de main realm en konden daarna niet meer verkregen worden.
De seizoenen in Diablo 4 hoeven helemaal geen geld te kosten, sowieso zijn "seizoenen" in games gewoon een manier om de game eens in de zoveel tijd een beetje anders te maken. Tijdelijke content, maar nogmaals, je betaald hier niets extra's voor, is gewoon onderdeel van hoe een dergelijk spel in elkaar zit.

je argwaan en afkeuring zijn in die zin volledig onterecht.
Nou ja volledig onterecht... Ik weet (blijkbaar) het verschil tussen een seizoen en een battlepass niet, sorry. Ik dacht dat dat ongeveer hetzelfde was of het elkaar in ieder geval zou overlappen.

Dat ik de (misschien foute) aanname doe dat (bijna alle) AAA games vroeger of later allemaal money-grabs (blijken te) zijn is toch niet zo gek in deze tijd?

edit: wat ik in andere reacties lees is dat het dus wel normaal is om in/onder het mom van een seizoen extra specifieke microtransacties te pushen voor cosmetische items, of je dat battlepasses noemt of nog weer iets anders mag je me vertellen, want ik weet het dus niet ;)

[Reactie gewijzigd door Alxndr op 27 juli 2024 05:17]

In de meeste games tegenwoordig is een seizoen een periode van tijd waarin bepaalde items/evenementen beschikbaar zijn, die inderdaad in het volgende seizoen anders zijn. Per seizoen wordt vaak ook nieuwe content gepusht. Vaak gratis elementen, maar ook wat extra zooi die gekocht kan worden (een pass om sneller de exclusieve items te krijgen of cosmetics)

Het speelt gigantisch in op FOMO en gebruikers forceren om constant in te loggen. Je hebt een x aantal dagen om bijvoorbeeld 100 levels weg te spelen die de exclusieve rewards geven, vaak met een bonus voor het dagelijks inloggen/eerste win van de dag. Game studios maken het vaak onmogelijk (ligt aan het model van de base game, F2P of niet) om er compleet doorheen te komen zonder dagelijks uren te grinden, of een pass te kopen.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 27 juli 2024 05:17]

Kijk, dat is dus precies de reden dat ik spellen met dit soort elementen links laat liggen, dat soort psychologische trucjes werken nu eenmaal gewoon te goed, en als je eenmaal verslaafd bent...

Maar ik ben een oude lul die er met z'n hoofd echt niet bij kan dat je úberhaupt voor cosmetische items betaalt, of uren/dagen/weken gaat grinden om een cosmetisch item bij elkaar te verdienen. Mijn grinds (of centen) moeten met 'echte' rewards beloond worden, items waar je wat aan hebt in een game.

Anyway, volgens mij valt het met Diablo 4 nog wel mee? Ik wacht op de eerste 50% korting dan ga ik 'm wel kopen denk ik, dat wordt de eerste keer dat ik Diablo ga spelen sinds het origineel.
Ik heb hem gebingt voor je:

query: Can you explain what seasons are in Diablo 4 and how they work?

antwoord: In Diablo 4, seasons will be quarterly releases that will add fresh content to the game such as additional gameplay features, questlines (with new and old faces alike), Battle Passes, and more123. Each season will last for three months and will introduce fresh questlines, separate from the campaign narrative, as well as new gameplay features that will change the experience of leveling and developing your new character — all of which will be exclusive to the season and will be retired at the end of the three months2. Players will get “up to four seasons a year.” Each of these seasons will not only shift the meta like they do in Diablo 3, but also add new content. Diablo 4 will get new features and quest lines each season, which players should be able to experience within only an hour of playtime. The quest lines will also flesh out the world of Sanctuary, and offer new stories to discover1. Blizzard’s plan for Diablo 4 seasons sounds much more ambitious than what it did seasonally for Diablo 3, giving player more to do than just restart the game with a new character every few months1. Guiding you through each season will be a Season Journey similar to Diablo 3’s, which is basically a series of achievement-style objectives to complete, organized into chapters. One change here is that you will no longer have to complete every single objective in a chapter to progress to the next one, allowing you to pick and choose somewhat based on your playstyle. Objectives reward you with things like crafting materials and legendary aspects for the Codex of Power (which enhance your character’s skills in a similar manner to legendary loot items) — and also Favor, the resource that levels up Diablo 4’s battle pass2.
Seasons zijn free.
Je hoeft dus niet te betalen alleen ontvang je minder cosmetische rewards.
Moet je niet elke keer een season pass kopen? Want een van de klachten was dat je steeds te weinig punten krijgt om de volgende season te spelen, dus steeds meot bij kopen.
Nee, seasons zijn gewoon free to play.
Wil je extra cosmetisch zooi verdienen dan dien je de battlepas te kopen.
Je "moet" helemaal niks. Het spelen van het season is vrijblijvend net zoals het kopen van een battlepass.

Het hebben van een betaalde battlepass geeft je ingame geen voordelen, het is alleen een manier om cosmetics te verzamelen. De tiers binnen de battlepass die WEL een boost geven aan je char zijn ook beschikbaar voor mensen die geen betaalde battlepass hebben. Dit zijn dus gewoon gratis tiers die je bijv een exp boost geven. Die kom je om de zoveel battle pass tiers tegen.

Dus ze stimuleren je wel om de opdrachten van de battlepass te doen, maar niet om de betaalde battlepass te nemen.
Ik ben wel akkoord dat de seasons bedoeld zijn om je verder te doen spelen, maar je bent echt niet verplicht om iets te kopen tenzij je cosmetics wilt.

Er zijn rewards gebaseerd op achievements die je kan vrijspelen, wat niet sneller gaat door de battle pass te kopen. En die rewards kunnen handig zijn zoals bepaalde runes die je voorheen bijvoorbeeld enkel kon extracten. Wat dus wel voor wat motivatie kan zorgen om minstens die vrij te spelen die je wilt.

Zelf ben ik nu ook niet meer actief aan het spelen, maar ik ga voor het nieuwe seizoen start wel eens kijken hoeveel moeite ik nog zou moeten doen om snel nog wat extra runes vrij te spelen zodat ik in de toekomst niet beperkt ben tot bepaalde zaken steeds te moeten extracten (wat uiteindelijk meer grindy is dan dat je even moeite doet om het te unlocken)
Je hoeft geen battlepas te kopen, je kan een season gewoon gratis spelen 😂
Het enige wat je misloopt zijn wat cosmetics, alle content is gratis speelbaar zonder beperkingen
Diablo 4 is mij al kwijt. Ik heb wel spijt dat ik er zo veel geld voor heb betaald. De game heeft geen leuke endgame en veel problemen die al vantevoren duidelijk hadden kunnen zijn.
Dat is ook mijn ervaring. Na 1 playthrough had ik al geen trek meer in nog eens 100 uur letterlijk hetzelfde te doen. Ook niet met een andere character. Kan me heugen dat de campaign van Diablo 3 een stuk leuker en langer was.
Exact dit.

Ik werd al moe van het idee om NOG een keer al die verdomde altars te zoeken en bij elke factie weer de benodigde reputatie op te bouwen...

Daar komt bij dat ik nog niet eens aan seizoen 1 ben begonnen, na het uitspelen van het verhaal (inmiddels weer bijna 2 maande geleden) heb ik game eerlijk gezegd ook niet meer gespeeld.
Ik werd al moe van het idee om NOG een keer al die verdomde altars te zoeken en bij elke factie weer de benodigde reputatie op te bouwen...
Scheelt dat je die altaars voor altijd op elk karakter hebt vrijgespeeld..
Ik heb begrepen dat je ze bij het eerste seizoen opnieuw moet vrijspelen
Dat klopt niet, zie o.a. https://www.icy-veins.com...efore-diablo-4s-season-1/

Zodra je na 18 juli 1x een character inlogt die de map en alle altars heeft, zijn deze direct voor alle characters unlocked, ook in seasonal.

Wel moet je alles (map ontdekken en altars) het uit mijn hoofd in totaal 2x doen als je ze zowel in hardcore als softcore wil unlocken, want die zijn wel gescheiden.
Hoe maak je een goede end game? Rift runnen of Baal runs waren ook niet je van het. Misschier amor sets farmen wat nu helaas niet kan. Draait meer om de aspects wat in feite de skill runes zijn in d4
Nou ja, ik werd vooral heel moe van door gear heen zoeken voor upgrades. Er was zo veel downtime en als ik inlogde met een volle inventory en volle stash kreeg ik al de kriebels. Dat was weer een half uur uitzoekwerk minimaal.

Een beter sortering van de loot is wel een minimale vereiste voor een endgame in zo'n lootgame, lijkt me. Vooral als je alleen maar op rares vertrouwt en niet op tradeable uniques zoals bij D2 (waar je de meeste rares zonder te kijken kon verkopen).

[Reactie gewijzigd door Grotbewoner op 27 juli 2024 05:17]

Het concept van Seasons vond ik an sich altijd best wel leuk in Diablo 3. Het lijkt me leuk om rond Oktober Diablo 4 te proberen.
Is er tot dusver al een keer een sale geweest op Diablo 4? Ik houd de prijzen in de gaten, maar de game is voor PC alleen via Blizzard zelf te krijgen en E70 vind ik toch net aan de hoge kant.
AFAIK geen sale, vermoed eerlijk gezegd ook niet dat blizz dat gaat doen. Hebben ze met andere titels ook erg weinig gedaan (StarCraft 2 bijv)...
Ook ik vind €70 aan de hoge kant en zal ook pas Diablo 4 aanschaffen als de aanschaf prijs aanzienlijk naar beneden is bijgesteld.
Alsof de duivel ermee speelt, vanaf vandaag tot 4 september zijn er kortings acties, dus nu toch maar de standaard editie aangeschaft voor 55 dollar!
(waar ik zeg 'het is dit of dat' bedoel ik 'ik vind' :+ )

Ik zou aanraden Diablo 4 vooral niet te kopen.
Het is echt veel te duur voor wat je krijgt en het is gewoon geen leuk spel.

Nu weet ik natuurlijk niet hoe erg fan je van de franchise bent enzo, maar ik speel het al vanaf Diablo 1 (Diablo 2 en LOD echt he-le-maal kapot gespeeld) en vind Diablo 4 een ongelofelijk tegenvallende game.

De eerste helft of twee derde van de campaign is slaapverwekkend.
Het laatste deel vond ik dan op zich wat leuker, maar het eind dan weer een enorme anti climax.
Geen memorabele boss fights. Levelen duurt voor mij veel te lang. Itemisation is een RAMP. Inventory management is treurig.

Het eerste seizoen voegt voor mij echt 0 interessants toe. Die nieuwe powers vind ik underwhelming en voegen voor mij geen leuke gameplay toe. Ook het tweede seizoen lijkt me waardeloos. Vampiric vijanden zijn juist irritant omdat ze de hele tijd health leechen en teleporten als een gek.

Resource management is waardeloos. Ik kan het niet meer aanhoren om mijn necro / sorc te horen roepen dat ze ergens geen resources voor hebben.... laat me gewoon lol hebben in het spel, kom op zeg.

Laatst probeerde ik mijn necro toch maar weer wat te levelen (is nu 46 volgens mij) en ik viel met de controller in mijn hand in slaap, like... wtf.

/rant

Volgens mij val ik hiermee niemand lastig / persoonlijk aan, dus -1tjes zijn wel weer jammer.

[Reactie gewijzigd door dartbord op 27 juli 2024 05:17]

Wel een flinke rant inderdaad, resource management los je op door een logische build te kiezen, je moet ook wel een beetje moeite doen hé? Hoe is een spel leuk als je vanaf moment 1 oneindig resources hebt en alles kapot maait?
Een beetje gechargeerd, maar moet je niet gewoon kunnen spelen hoe jij het een leuke build vind?
(ik snap ook wel dat je niet alleen maar resource spenders in je action bar kan stoppen, want dat slaat nergens op)

Wat jij zegt neigt al snel naar cookie cutter builds die iedereen gebruikt omdat 'dat nu eenmaal het best werkt'.

Zoals ik zei, ik ben al heel wat jaartjes Diablo spelen gewend, dus ja die moeite heb ik er heus wel in gestopt.

Oneindig heb ik nooit gezegd, nu is het voor mij gewoon een stuk te beperkt.

Elke keer als ik een shrine gebruik waarbij je even geen zorgen hoeft te maken om resources is het een minuutje genieten en daarna weer meh.
Mensen zijn teveel D3 en PoE gewend waar we hersenloos tientallen vijanden neer maaide per seconde. Nu lijkt het meer op Titan Quest, alles is veel trager, veel minder resources. Het is gewoon anders, het kan je ding zijn (persoonlijk ben ik er geen fan van) Maar de eerste Diablo lijkt erg op Diablo 4 wat betreft snelheid
Wat jij zegt neigt al snel naar cookie cutter builds die iedereen gebruikt omdat 'dat nu eenmaal het best werkt'.
Dat zeg ik niet, ik speel mijn Barbarian met 3 verschillende builds, met geen enkele issues met resources en heb geen guides gevolgd.

Mijn punt is dat je niet op level 20-40 mag verwachten dat je character direct optimaal is. Resource management is onderdeel van het spel. Vind jij het niet leuk om te moeten auto attacken en wachten tot je weer kunt spenden, dan moet je een build maken die daar minder last van heeft, of wachten tot je betere items hebt. Beide zijn onderdeel van het spel en van de vooruitgang.

Heb je toevallig een specifiek voorbeeld waarbij je dit gevoel had? Ik herken dit absoluut niet
Nee daar heb je gelijk, lvl 30 is nog niet het punt waarop je build helemaal kan shinen, niet kwa skills en ook niet kwa gear. Een feit wat het voor mij nog lastiger maakt om door te blijven zetten is dat ik het levelen traag vind en de combat ook niet interessant genoeg om lang te blijven boeien, die auto-level mobs doen het voor mij een beetje de das om ook.

In mindere mate heb ik het met mijn necro. Een build met vooral veel minions, basic skill hemorrage en core skill bone spear. Focus op veel passive effecten in de skill tree.

Meeste problemen had ik met mijn sorc, basic skill shock en core skill frozen orb, met daarbij blizzard en een hydra. Die was echt zo vaak out of mana dat ik er gewoon geen zin meer in had om verder te spelen. Die is inmiddels bijna lvl 60 volgens mij, met wat weinig spectaculaire N3 gear.

Had het trouwens ook wel een beetje met Barb, fury / ww maar ook daar in mindere mate. Daarbij had ik vooral het gevoel dat de damage te laag was om leuk door mobs heen te komen.

Blijkbaar heb ik ook gewoon moeite met aanpassen aan de tragere combat. Ik mis het cleaven door grote groepen vijanden inderdaad wel een beetje.
zeker voor de necro zijn er wel een aantal builds die gewoon goeie resouce management hebben en lekker vloeiend spelen maar je moet dan wel je gear op orde hebben met de juiste aspects
Gelukkig aardig wat QOL aanpassingen die nodig waren. Van mij mogen de tree of whispers ook wat gevarieerder worden, vaak zijn het exact dezelfde bounties op dezelfde plekken.
Sterker nog, die punten zijn er anders ook gewoon, alleen is er dan minder incentive op om ze te gaan doen, dan wanneer een Tree of Whispers er wel op zit. ;)
Klopt ik had die altars ook wel zien staan zonder de bounty, volgens mij droppen de motes dan ook niet.
Persoonlijk vind ik het wel een beetje een ondermaatste trailer voor Blizzard standaards. Het is natuurlijk 'maar' voor een nieuw seizoen. Een echte 3d cinematic had ik toch meer gewaardeerd.
Additionally, we will introduce some community-requested quality-of-life updates with Season of Blood:

More efficient Inventory management for Gems.
Paragon Points, Skill Points, Potion Charges, and Obol capacity upgrades will now carry over into a new Season once achieved with an Eternal or previous Seasonal Realm character.
Changes to the functionality of status effects such as Vulnerable, Overpower, Critical Strike Damage and also Elemental Resistances.
Ik wacht wel op de daadwerkelijke patch notes. Changes kunnen ook aanpassingen zijn van 0.1% of zelfs aanpassingen die de speelbelevenis nog slechter maken.

Vulnerable en Critical Strike Damage zijn momenteel namelijk must haves binnen de D4 engine als je uberhaupt damage wilt doen. Als ze dit nogmaals nerfen is het nog steeds de beste stat en moet je die nog steeds bouwen - het enige wat ze dan wederom bereiken is dat iedereen minder schade doet, joepie :/ .
More efficient Inventory management for Gems.
Dit geeft aan dat ze wel luisteren (hopelijk), maar dat is eigenlijk niet eens het grootste probleem van dit bedrijf. Het is gewoon asinine dat ze initieel niet een betere systeem hebben. Dat Gems vervelend veel ruimte opnemen in de inventory van de speler is iets wat elk persoon die aan dit spel heeft gewerkt heeft moeten inzien, en toch kiezen ze ervoor om het zo te laten.
Het vertrouwen is gewoon weg. Je wordt als speler niet serieus genomen laat staan dat ze je tijd waarderen.

Hier een video van een ex-blizzard-werknemer die de gevoelens die ik (en velen anderen) al jaren heb over het bedrijf goed samenvatten.
Ik vond het wel leuk om de story mode door te spelen en daarna nog even een beetje te grinden. De endgame van dit spel is toch wel erg karig vind ik. Hopelijk is het ergens volgend jaar allemaal wat interessanter. Tot die tijd zal ik D3 weer flink grinden.
Verdiende Paragon-punten, skillpoints, potioncharges en Obol-capaciteitsupgrades worden daarnaast doorgezet naar nieuwe seizoenen; momenteel is dat nog niet het geval.

Het niet moeten opnieuw vrijspelen van renown zou mooi zijn.

"5 additional endgame bosses with the ability to target specific Unique and Uber Unique items as a drop, and more.

More efficient Inventory management for Gems.

Paragon Points, Skill Points, Potion Charges, and Obol capacity upgrades will now carry over into a new Season once achieved with an Eternal or previous Seasonal Realm character.

Changes to the functionality of status effects such as Vulnerable, Overpower, Critical Strike Damage and also Elemental Resistances."

[Reactie gewijzigd door blinded op 27 juli 2024 05:17]

Het niet moeten opnieuw vrijspelen van renown zou mooi zijn.
Renown gaat ook mee. Zie bijvoorbeeld ook deze afbeelding op de in het artikel gelinkte pagina: https://bnetcmsus-a.akama...8SQTNWVB1692658522110.png. De punten die expliciet hier in het artikel genoemd worden, zijn punten waar de community om gevraagd heeft.

Lees https://news.blizzard.com...s-dripping-into-sanctuary even goed door, geeft een wat beter beeld dan wat Tweakers hier schept.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 27 juli 2024 05:17]

Goh, vind de aankondiging best vroeg en ik heb niet het idee dat de inhoud van het nieuwe seizoen mij, en wellicht ook andere spelers, over de streep trekt om weer te beginnen. Na max level begint het toch wel erg saai te worden, wat denk ik komt doordat ik persoonlijk het community-deel/samen spelen mis/onderbelicht vind.
Jup, ik mis ook party finder achtige mogelijkheden.
Ook wat makkelijker samen spelen met je guildies zou beter moeten worden. Als het level verschil te groot, heb je er niets aan om samen te spelen.

Denk dat ze dit soort dingen uitspreiden over meerdere seizoenen, om toch weer iedereen aan het spelen te krijgen. Ik verwacht dat ze set items ook nog in een van de seizoenen "introduceren".
Ze zijn ook ontzettend vroeg. Ze gebruiken Gamescom gewoon als reclame omdat een heel groot publiek van gamers naar de gamescom show kijkt. Dan moeten ze natuurlijk met iets nieuws komen.
Mij gaf het een beetje een 'hey kijk naar ons we zijn er nog' gevoel. :)
Had op iets meer ruimte tussen S1 en S2 gehoopt, zodat er ruimte was mijn eternal characters te spelen. Die mogelijkheid is er altijd wel, maar voelt zonde als het seizoen nog actief is.

Hopelijk doen ze het beter met het verhaal, de quests en de missies, want S1 was wat dat betreft extreem mager.
Dat het tweede seizoen in Oktober zou beginnen is al vrij lang bekend, volgens mij was dat al bekend bij de start van seizoen 1. Een seizoen is meestal zo'n 3 maanden. Deze aankondiging is dan ook vooral om de naam bekend te maken van het tweede seizoen.
Ik speel nog steeds met mijn eternal personages, ben niet aan S1 begonnen. Heb er nu vier in WT3 rondlopen en alles op het gemak. En dan wordt het voor mij nog steeds niet saai.
Je mist wel content, je kan de caged hearts niet gebruiken, welke toch wel gameplay changes mee nemen.
Heb zelf in eternal eerst alle dingen gehaald die mee gingen naar season, en op season andere class gestart. Houd het wat langer leuk vind ik persoonlijk. Aan het eind van het season kan je je seasonal characters gebruiken op eternal (of gear er af halen en in de stash gooien en je characters deleten, voor char space)
Dat is in Diablo 3 ook nooit geweest. Seizoenen volgen elkaar gewoon op.
Er zit wel degelijk een paar weken tussen het sluiten van het een season en het starten van een nieuw season. Niet veel maar toch.
Ah ja, moest echt diep graven. Was dat helemaal vergeten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.