Diablo IV krijgt vanaf 12 mei laatste open bèta om servers te testen

Diablo IV is in het weekend van 12 tot 14 mei nog een laatste keer als bèta te spelen, als een Server Slam. Daarbij wil de ontwikkelaar de servers van de game testen. In de bèta zijn de eerste zone en Act te spelen, tot level 20.

De Server Slam is van 12 mei 21.00 uur Nederlandse tijd tot 14 mei 21.00 uur te spelen op Windows, Xbox One- en Series-consoles, en PlayStation 4 en 5. In de bèta wordt de progressie niet meegenomen, al kunnen spelers wel rewards vrijspelen voor de uiteindelijke release. Het spel was eerder al in maart als bèta te spelen en moet op 6 juni volledig verschijnen.

Diablo IV

Wat een kort bericht, wat is dit?

Tweakers experimenteert tijdelijk met korte nieuwsberichten zoals deze, die nét niet lang genoeg zijn voor een volledig artikel. Wil je meer informatie over dit experiment of wil je feedback geven over de vorm, dan willen we je vragen dat in deze post op Geachte Redactie te doen.

Door Hayte Hugo

Redacteur

21-04-2023 • 08:02

170

Submitter: WalterEbbers

Reacties (170)

Sorteer op:

Weergave:

Hopelijk is de capaciteit van de servers wat vergroot ten opzichte van het vorige beta weekend. Anders weer lang wachten tot je door de poorten van hel mag.
Had ik eigenlijk alleen de eerste avond last van, daarna altijd direct toegang, jij niet?
Yep, eerste avond was het onspeelbaar, kwam er gewoon niet in of werd meteen disconnect. Rest van het weekend gewoon instant toegang. Benieuwd hoe het deze keer gaat zijn.
Ze hadden ook al eerder toegegeven dat expres te doen zodat andere systemen ook getest konden worden (alleen maar logisch imho). Later in het weekend was de capaciteit al vergroot en was het probleem niet zo zichtbaar.
Het is inderdaad vooral de eerste lading die voor het hek staat te trappelen. Beste zou zijn per regio gespreid laten inloggen en niet allemaal tegelijk wereldwijd. Komt het ook nog beter uit met de tijden.
Of ook gewoon een single player mode hebben zodat ik ook kan spelen. Daar ben ik prima tevreden mee ;-).
Om cheaten tegen te gaan staan alle characters op de server nu, er is altijd gedonder met mod chars
Die mensen hoeven toch niet op de server te komen?

Offline is offline en online is online. Eventueel LAN is whatever je wil.
Dat moet je aan blizzard vragen. D2 was offline en online en bnet, de open mp was een hackfest.

D3 console heeft ook offline maar dat is online dus ook een hack gebeuren. Weet niet meer of d3 pc always online was.

[Reactie gewijzigd door Bulls op 24 juli 2024 22:17]

Ja alleen mis je dan weer hun Battle Pass systeem waar ze geld aan verdienen om "gratis" het verhaal uit te breiden tevens draait de feeling van d4 om events en world bosses. Vandaar(denk ik) de keuze voor online only.
In principe zou het wel offline kunnen, maar dan zonder de world bosses, verder zou het spel prima solo te spelen zijn.
Daar denkt AB toch anders over. Ik speel liever niet een slap aftreksel dat bepaalde key elementen mist omdat ik gekozen heb voor offline only.
Dat lijkt mij nou ook, vooral omdat ik d1 en d2 grijs heb gespeeld met community mods.

d1:
The Hell
The Hell 2 moddb, patreon met install instructies + meer info
The Hell heeft een actieve discord.

d2:
Eastern Sun
(Had een schitterende wiki die helaas foetsie is)
Chaos Empire
Had levendige online servers, zal er niet druk meer zijn, maar volgens mij nog steeds online.
En natuurlijk Median XL, een heel drastische overhaul en bijna een andere game - ben ik nooit zo ingeraakt maar dit is wel de meest doorontwikkelde mod denk ik met (net als ES en CE extensive end-game content). Review.

Het zou nou zo leuk zijn als er modders aan de slag kunnen met de D4 engine, assets, skilltrees, etc etc, mensen met een andere visie op difficulty scaling en itemisation en skills dan de huidige d3-achtige console-achtige simplistische casual insteek. Maar dat zullen we helaas niet mee maken ;)
Wat bedoel je precies met d3 achtige console achtige simplistische casual insteek?
Nou, dat er geen echte builds zijn: geen attributes, en geen echte skilltree, dat is meer iets van d2. Het is zo gemaakt dat alles eigenlijk wel lukt. Je kiest af en toe dingen uit zoals wil je dat je skill af en toe 2x slaat, of wil je dat hij 10% sneller slaat, maar de progress daarin is lineair. Er zijn net als in consolegames veel cutscenes, waarin je vooral de breedgeschouderde macho bent (ook de "Cain" uit deze versie is zo'n tough guy). Press space to climb, nog zo'n console element. De game voelt technisch ook als een console port, met option wheels etc, en de single size inventory space items zijn daar ook een voorbeeld van. De action bar is beperkt - ook een consoledingetje. Dat zijn wel de grootste dingen.

De game is hard geëvolueerd richting een soort interactieve film, net als console games. Daar horen ook opmerkingen bij als "toch dertig uur lol voor 60 euro het is het wel waard". Dat suggereert dat je het spel 1x "uitspeelt" en dat het dan eigenlijk klaar is. Je ziet gewoon dat de game daarop gemaakt is, nog meer dan D3 zelfs: wie zou er nou 30 keer al die cutscenes willen bekijken? Het is echt een andere insteek dan de traditionele arpgs waar de roots liggen van het spel. Ik vind het dus dan ook niet zo'n interessant spel.

[Reactie gewijzigd door Znorkus op 24 juli 2024 22:17]

Ik zie toch wel echt een skill tree. En ik verwacht met Paragon points en codex of power dat je wel een echte build kan maken.(net zoals bij d3 alleen anders) Bij Diablo 2 vind ik de progressie van skills ook niet bepaald geweldig. 20 punten in iets gooien om er voor te zorgen dat het meer dmg doet...

En in console games veel cutscenes en in pc niet? Ook een ladder beklimmen is niet echt een console ding.... Single size inv kan van console komen al heeft d2:r op console ook niet ineens single size inv. Al werkt single size op console wel prettiger.
En cut scenes kan je gewoon skippen(er is wel een big dat het niet altijd werkt maar daar is het beta voor).

En ja voor de 1 is 1 keer voor het verhalen spelen prima de andere wilt grinden tot hun ogen bloeden. Dat is een keuze die je zelf maakt. Ik zelf ga er tussenin zitten.

Ik merk voornamelijk een extreme negatieve houding tegenover console games en alsof dat er voor gezorgd heeft dat het allemaal interactieve films zijn geworden.
Ik denk eerder dat het komt omdat die spellen in trek zijn. En niet veel mensen weer willen bezig zijn met inventory management bv. Ik vind d4 meer lijken op d2 net QoL als op d3 maar dat ben ik. Ik heb genoten van d4 beta en ga dat nu ook weer doen.
Ik heb D3 zowel op de pc als de console gespeeld, en vind de direct character control movement beter dan point and click.

Ik snap het punt van gelimiteerde skillslot “builds” maar zeg nou eerlijk. Zou je anders meer dan 6 skills gebruiken? Zelfs in D2 was het onnodig en omslachtig om zoveel skills te gebruiken. En dan had je nog select skill en cast skill in plaats van direct cast.

Over de inventory item size, dat is alleen maar QOL improvements, geen tangram puzzel dat je een 8 slot item wil pakken die wel past maar je eerst wat moet rond schuiven. De inventory size in d2 is echt super krap en stop je de helft ook nog vol met charms en potions.

De builds maak je nu meer permanent door de items die bepaalde skills aanpassen of verbeteren.
Ik vond persoonlijk path of diablo super.
Oja zeker! Die mag niet ontbreken!
Same, helaas is alles online tegenwoordig
en of dat het waard was :D zelfs bij pre-orders was dit het geval, alleen de eerste avond beetje dramatisch. maar heb toch goed kunnen spelen in die eerste avond.
Zou intressant zijn als ze mensen die meer spelen/content aanraken prio geven in de wachtrij, of gebaseerd op hardware configuratie. Klinkt oneerlijk voor andere spelers maar het doel is testen, niet plezier.
Dat is weer eens een hele andere manier van 'the rich get richer'...
Wat zou daarmee getest worden?
Ze testen niks anders. Ze laten gewoon mensen toe gebaseerd op of ze ook echt veel van de content in het spel aanraken.

Waarom zou iemand die een uurtje speelde even veel prioriteit moeten krijgen als iemand die de hele dag speelt? En het is 100% in je eigen macht want jij kiest hoe lang je speelt.
Waarom zou iemand voorrang moeten krijgen die de hele dag speelt? Tevens als je na 1 uurtje stopt maak je weer een plekje vrij voor een ander om te testen. En krijg AB dus meer inzicht ;)
Omdat die persoon meer tijd besteet met spelen, en dus met testen. Al helemaal als iemand een unieke hardware configuratie heeft.

Als de persoon waar je plek voor maakt een generieke hardware configuratie heeft of die persoon speelt max een uur dan heb je daar niet zo veel aan. En aangezien er een queue is, is er wel degelijk een max aan hoeveel tegelijk naar binnen kunnen.
Er is 9/10 keer niet een max hoeveel er per uur kunnen inloggen maar eerder hoeveel mensen tegelijk spelen. En dan gebruiken 10 mensen die 1 uur spelen net zoveel ruimte als 1 persoon die 10 uur speelt.
Waarbij je met 10 pc configuraties meer kan halen als 1.

En de kans dat 1 iemand non stop 10 uur e het speelt is vrij klein die zal altijd pauze nemen etc. Daarintegen 10 mensen die even 1 uur hun focus houden En dus ook 10 andere item/skill configuratie hebben is net zo veel al niet waardevoller voor AB als 1 iemand. Maar ik denk dat AB om komt in de Data.
En dan gebruiken 10 mensen die 1 uur spelen net zoveel ruimte als 1 persoon die 10 uur speelt.
Waarbij je met 10 pc configuraties meer kan halen als 1.
Niet relevant tenzij die 10 ook verschillende configuraties hebben die niet al eerder getest zijn.
Ben ik het niet mee eens. Genoeg games hebben bugs die op bepaalde hardware/software configuratie voor komt en op andere weer niet.
Dus dan zou je het met mij eens moeten zijn, aangezien je met mijn idee specifiek kan selecteren voor verschillende hardware configuraties en die meer toegang kan geven zodat je meer data verzameld.
Met de hardware configuratie ben ik het eens. Ik ben het alleen niet eens met mensen die meer/langer spelen meer/sneller toegang krijgen tot de Beta.
Maar waarom niet? Je hebt er vrij weinig aan als je veel mensen krijgt die soortgelijke hardware hebben (bijv allemaal dezelfde videokaart). Dan zou het nuttig zijn om mensen die niet die videokaart te hebben prioriteit te geven in de queue.

Volgensmij vergeten sommige dat deze Beta er niet is zodat mensen kunnen zien of ze het spel willen kopen. Het is er zodat de devs data kunnen verzamelen.
Dus zoals ik al zij hardware ben ik het mee eens(zij ik al) maar lastig te regelen vandaag de dag. Keys worden vaak verkocht. Maar niet voorrang op basis van hoe lang je speelt.

En volgens mij vergeet jij OPEN bèta. Dus toegankelijk voor iedereen. Bij Closed Beta deden ze dat vroeger wel eens. Maar die keys werden dan ook weer doorverkocht.
Open betekent niet dat er geen wachtrijen zijn, en het doel is en blijft het verbeteren van het spel. Jouw toegang tot het spel is alleen zodat zij het spel kunnen verbeteren, niet zodat jij plezier kan hebben.
Het doel is de server testen, hoe jouw hardware is is totaal niet van belang
Dat bleek wel, toen ik na character creation, toen ik daar eindelijk zonder crashes doorheen kwam, het spel 22GB RAM opvrat tijdens het inladen van het eerste spawnpoint.

Regelmatig crashes gehad omdat het spel gewoon uit ram loopt en veel meer ram vreet dan nodig zou moeten zijn. Ik heb op QHD resolutie m'n instellingen naar low/medium moeten terugschroeven om minder crashes te krijgen.

Hopelijk hebben ze hier wat aan verbeterd inmiddels. Mijn PC kan de graphics en alles prima aan maar door het memory issue klapt de boel er steeds uit. Terwijl ik 32GB ram heb.

Wat betreft server: doe mij maar gewoon offline. Dat hele always-online voor Diablo viel mij alleen maar tegen. Het leuke aan Diablo is juist dat je in een verlaten wereld rondloopt waar je zelden iemand tegenkomt behalve je eigen party members. Elke keer dat je iemand tegenkwam een hoop lag en het doet mijn inziens af aan de ervaring. Maar, dat is mijn mening, er zullen er vast zijn die er anders over denken dan ik.
Heb jij een PC met maar 32GB RAM ppffff.... dat kan toch niet meer anno 2023 😜
Geen crashes gehad op max detail en maar 16 GB ram.
Enkel lag de eerste 10 seconden na het laden in de hoofdstad, verder nooit lag gehad, maar zou ook liever enkel single player gehad hebben. Of enkel vrienden die ik zelf toelaat...
Maar als je 32GB RAM hebt, daar 22GB van naar de game gaan zou je nog 10GB RAM over hebben voor het systeem. Als je systeem dat niet aan kan zou ik toch eens gaan kijken wat er dan mis is met je systeem.

Daarnaast als er in Windows staat dat er 22GB RAM in gebruik is, dan is dat vaak niet het geval. Windows reserveert namelijk RAM (dat is dus RAM die eigenlijk nog vrij is maar in taakbeheer als gebruikt verschijnt). Normaal gesproken met meer RAM, reserveert Windows daar ook meer van.
Ik heb het in de gaten gehouden per proces en het was letterlijk 22GB voor het spel alleen. Ik heb normaal gesproken twee browsers, Discord open. Daarnaast draaien standaard diverse game launchers in taakbalk en dan heb je al met gemak 10-12GB aan RAM in gebruik dus tik je i.c.m. deze game makkelijk over de 32GB. Overigens om ram vrij te spelen zodat het niet meer zou crashen heb ik natuurlijk ook tijdelijk diverse launchers afgesloten en tijdelijk beperkt tot 1 browser.

Ik vermoed dat je het over de pagefile hebt maar die heb ik handmatig ingesteld op 8GB. Want zodra je gaat swappen in de pagefile ben je eigenlijk al te ver qua ramgebruik, dat doet af aan de performance, ik wil helemaal niet swappen :). Tuurlijk zou ik die automatisch kunnen zetten zodat die dynamisch kan groeien. Daardoor wellicht geen crashes meer moeten krijgen maar wel licht merkbare performance degradatie. Maar mijn punt is juist dat het niet zo ver hoort te komen :).
Ik speelde prima met maar 16gb ram in me tien jaar oude pctje. Op normal mode heb je in d4 niet exht hulp nodig maar als je op torment speelt verschijnen er events in de wereld die toch wel beter te doen zijn met wat hulp
Maar waarschijnlijk was dat niet op 2560x1440 met settings op het hoogst. En wat ik in bovenstaande reactie op jimzz schrijf wat betreft het ram gebruik zal dan ook uitmaken als je dat niet handmatig zet zoals ik :+ .
Heb mijn settings op meduim met resolutie van 3840x1080
Oh, dat vind ik wel knap dan. Ben benieuwd hoeveel ie bij jou swapt op zo'n moment.
Heb je ook DLSS etc. disabled? (ik render graag op native resolutie).
Geen idee, gewoon op medium gezet en ben gaan spelen
Dit zou vreemd zijn, om goed te testen wil je zowel oude als nieuwe hardware van spelers kunnen testen, zo divers mogelijk.

Ik heb een gloednieuwe PC, maar zou het vreemd vinden om op basis hiervan "voorrang" te krijgen.
Dat zei hij ook niet he, hij zei alleen maar 'gebaseerd op hardware configuratie'. Het kan dus ook juist zo zijn dat ze crappy-ass computers voorrang kunnen geven zodat ze die kunnen testen. Of alle Intel CPU's eerst.

Ik denk niet dat ze dat doen, en verwacht ook niet dat daar reden voor is, maar dat zou prima aan kunnen sluiten bij het statement van @Parrotmaster
Ik heb een gloednieuwe PC, maar zou het vreemd vinden om op basis hiervan "voorrang" te krijgen.
Ik ook, en daarom heb ik ook nooit gezegd dat je voorrang moet krijgen gebaseerd op hoe nieuw je PC is.
Het gaat toch om een beta? Daarvan zul je toch niet al weten of iemand veel of weinig speelt. En andere content zoals call of duty of een andere blizzard game zou ook niet de maatstaf mogen zijn aangezien ik genoeg mensen ken die heel de dag cod spelen. Best lullig als jij die al jaren op d4 zit te wachten het niet mag spelen omdat iemand die veel cod speelt denkt van hey zal ik t eens proberen?

Je zou dan nog kunnen zeggen mensen die in de vorige beta veel gespeeld hebben, maar ook dat is in essentie niet fair. Ik kon de vorige beta niet meedoen vanwege verbouwing/verhuizing. Zou dus betekenen dat ik in de volgende beta ook geen prio zou krijgen. Terwijl mij het doel nou juist lijkt zo veel mogelijk mensen proberen over te halen om t spel te kopen.

Pre order is voor mij geen optie simpelweg omdat ik in de laatste 10 jaar zoveel games gepreordered heb waar t zwaar tegenviel dat dat dus niet meer blindelings gaat gebeuren. Als ze het op die manier zouden doen dan zijn ze een hoop potentiele klanten (zoals ik) gewoon kwijt. Want ik ga niet af op videos, ik ga af op ervaringen en als ik die niet kan op doen omdat iemand anders toevallig niet hoeft te werken en er heel veel tijd in kan steken dan weet ik ook gelijk waar dat wij als klanten staan bij zo'n bedrijf en daar hoef ik niet aan mee te werken.

Dus nee dit plan is echt super slecht.
Je eerste zijn toont al dat je het gesprek niet gevolgd hebt.
Best lullig als jij die al jaren op d4 zit te wachten het niet mag spelen omdat iemand die veel cod speelt denkt van hey zal ik t eens proberen?
Het is een Beta. Prioriteit is het spel verbeteren. Ik ben niet zo arrogant dat ik eis een Beta te kunnen spelen omdat ik al lang Blizzard games speel.
Ik zag op stream dat de US north server wel werkte de eerste avond. Via VPN geprobeerd en inderdaad kon ik daar de eerste avond wel spelen.

Dit was ook het geval met diablo3 maar daar kon je het toen in de launcher aanpassen.

[Reactie gewijzigd door mac5er op 24 juli 2024 22:17]

Ik heb alle open beta dagen gewoon vanaf dag 1 kunnen spelen, 1 keer gehad dat ik een disconnect had en 50 minuten moest wachten maar dat was het dan ook
Voornamelijk de closed beta weekend schijnt echt drama geweest te zijn.
Closed beta was prima te doen, tijdens de launch een queue van half uurtje voor sommige. Ik en wat vrienden kwamen eigenlijk gelijk online en hebben toen goed kunnen spelen
Hier hetzelfde inderdaad. De eerste keer 35 min wachten, de keren daarna max 5.
Meestal ook prima speelbaar. Af en toe wat vage lag.
In de livestream van gisteravond werd daar over gesproken.
Capaciteit is iig aangepast, en ze hebben veel wijzigingen (bugs geplet, optimimalisaties) doorgevoerd.
En dat is ook precies waar de serve slam voor is, om er voor te zorgen dat zodra het live gaat (voor of tijdens 6 juni) het een goede ervaring word.

Er werd letterlijk gezegd, kom met zoveel mogelijk mensen om te testen.
Dit viel echt reuze mee vond ik. Er was zoveel animo op voorhand en ik kon na 20min al spelen. Het is al weer even geleden dat ik met een grote open beta had meegedaan, maar in het verleden was dit altijd drama bij andere games.
Ik denk niet dat je echt gespeeld heb tijdens het beta-weekend, als dit het geval was wist je dat enkel bij de start er een queue was en dat je de rest van het weekend heel vlot zonder problemen binnengeraakte...
Ik heb gisteren de stream gekeken en ze willen zovel mogelijk mensen laten spelen en inloggen. om de servers te stressen en testen. in mijn ogen al een betere start zoals met vele games op launch..
De capaciteit was bewust te laag om zo te kunnen kijken hoe het schalen werkt. Daarom nu een nieuwe servertest
Ik hoorde meer mensen die er direct in konden (ik ook geen last gehad) dan dat mensen uren stonden te wachten, er lijkt veel sentiment van Diablo 3 nog mee te gaan naar D4 terwijl ze wel mee bezig zijn om D4 zo vlot mogelijk te laten verlopen.

De titel zegt het overigens al voor deze test, "server slam" dus ze willen ze veel mogelijk mensen tegelijk laten inloggen
Heb over het gehele weekend 10+ keer ingelogd en nooit een queue gezien...
Mja, nee, dank, ik sla over... De eerste ronde heeft mij niet kunnen overtuigen. Dit is meer Diablo 3 dan 2, helaas.
Hoe kom je er bij. Dit is veel meer 2 dan 3. En in opzichten meer 2 dan 2.
D2 met de QOL van D3
Onzin. In d4 zit veel meer qol :}

[Reactie gewijzigd door Visgek82 op 24 juli 2024 22:17]

Ja idd QOL op QOL :Y)
In welk opzicht is dit meer 3 dan 2?
Weer d2 spelen heb ik meer last van alle quirks en houterigheid.
Wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is of alle characters al gewist zijn, of dat de characters van de eerdere beta weekenden nog beschikbaar zijn. Het zou mooi zijn om dat weekend met mijn eerder gemaakte characters door te kunnen gaan en die world boss the verslaan voor alle goodies, want de timing is wat ongelukkig met de release van een andere titel waar ik al een tijd naar uit kijk...
Max level is nu 20, ga er vanuit opnieuw te moeten beginnen.
Was vorige beta dan 25? Weet al niet meer. Maar het gaat vrij rap, helemaal met die potions
Yep, was level 25😊
Bij de open beta was je character van de closed beta ook beschikbaar. Hopelijk is dat nu ook weer het geval.
Nee, je begint opnieuw. Zie:
Any character progress made during the Early Access and Open Beta weekends will not carry over to Server Slam. Additionally, any character progress made during Server Slam will not carry over to launch.
https://news.blizzard.com...iablo-iv-server-slam#What
Alle chars worden voorafgaand gewist. Zowel die van de closed alpha als eerdere beta weekend(en).
Blizzard zegt hierover:
For those who played during our Early Access and Open Beta weekends, these details may seem familiar—however, there are a few nuances we’re ushering in with Server Slam.

Any character progress made during the Early Access and Open Beta weekends will not carry over to Server Slam. Additionally, any character progress made during Server Slam will not carry over to launch.

Players may level up their characters to Level 20, after which you will cease to gain Ability Points, but can continue to slay demons and earn alluring gear.

The Legendary Item drop rate has been altered to reflect the drop rate that will be present in the launch version of Diablo IV.

The version of Diablo IV available during Server Slam will include all the bug fixes and updates detailed in our Open Beta Retrospective blog.
https://news.blizzard.com...the-diablo-iv-server-slam
Op de dag dat Zelda uit komt... ;) slim
Zelda en Diablo ?
Dat zijn 2 totaal verschillende games met totaal verschillende doelgroepen en leeftijdscategorie.
Dat waren destijds Animal Crossing en Doom Eternal ook. Toch waren er genoeg mensen die beiden haalden.
Zijn niet alle games bedoeld voor tieners met tijd teveel dan? :+
Zijn we dat niet allemaal in ons hart? ;)
Het zal je verrassen hoeveel mensen gewoon beide spelen.
De doelgroep is gamers ;) voor beide games. Ik zou heel graag D4 willen spelen maar ga definatley ook nolifen op Zelda.

Mja de 12e is m'n dochter ook jarig dus daar moet ik ook nog wat tijd voor vrijmaken.
Ik denk dat beide fanbases een behoorlijke overlap hebben op de andere game. Juist meer dan de gemiddelde Fifa, Minecraft of fortnite speler dat zou hebben met Zelda of Diablo. Ook de leeftijdscategorie zal eerder rond de 30jarige speler zijn inmiddels voor beide games. Ik zie de tiktok generatie nou niet echt instappen bij dit soort games.
Je haalt beide, je kan dan immers Zelda spelen terwijl je in de queue wacht voor de Diablo IV servers... ;)
Kans bestaat ja. Moet nog even kijken waar D4 op uit gaat komen... ik zie alleen reclames voor PC/Xbox (wil 'm dan wel op PC hebben) maar geen idee nog of er andere platforms in aantocht zijn. PS5 zou mooi zijn. Switch is dacht ik wel uitgesloten... die laatste zou écht perfect zijn.
Die wordt momenteel ook veel door m'n dochters gebruikt voor Overwatch... dan maar op PC denk ik, zij spelen geen Diablo
Komt voor PC/Windows en previous en current gen console(met uitzondering van Switch) en is cross save. Dus lekker van de PS5 op de bank naar de pc op zolder😁
Ja maar om ‘m nou 2x te kopen…… 😑
Dat is inderdaad het geval. Maar met een beetje geluk is hij binnen enkele maanden in de aanbieding voor 30 euro ofzo. Of een PS5 disc van marktplaats halen.
Ja slim omdat je dan misschien geen 180 minuten hoeft te wachten maar enkel 78 :Y)
moet je ook maar weten, ik hou me niet bezig met Nintendo games :)
Tsja. Of het nou Nintendo is of niet, het is nogal een ding voor gamers in het algemeen. Ook als je er niet mee bezig bent..
Kan je deze beta spelen zonder pre-order? Of moet je het spel al hebben aangeschaft? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Kan je spelen zonder pre-order, net als de meest recente open beta.
Oke goed om te weten! Dan maar eens kijken of ik dat weekend tijd kan vinden!
Leuk cadeautje, helaas kan ik er geen gebruik van maken! O-)
Spijtig dat er geen MacOS release komt :(
Ik ga alvast de beta eens proberen op linux met lutris, als het werkt leuk. Maar ga wel diablo 4 spelen, daarom heb ik nog een dual boot. Na "een tijdje" zal dit altijd wel mogelijk zijn, maar niet alles werkt zomaar out of the box, en veel zal ook afhangen van welke anticheat etc ze gebruiken. COD bijvoorbeeld mag je dus vergeten
Apple maakt het ook niet echt makkelijk om hun platform te supporten. Andere CPU architectuur, andere graphics API, andere ontwikkeltools. Het lijkt er een beetje op dat ze graag willen dat dingen die voor Apple ontwikkeld zijn exclusief blijven, maar hierdoor lopen ze ook games die de andere kant op geport kunnen worden mis.
Gaaf! Ben benieuwd of Druid nu wel een beetje te spelen is. Afgelopen beta helaas 2 dagen 'verspild' aan het levelen van Druid. Wel tot level 25 gekomen maar als ik zo de Necromancers en Sorcerers zag spelen kreeg ik toch het idee dat ik die 2 dagen beter anders had kunnen besteden.
Er zijn al flink wat balance veranderingen geweest binnen D4. :)
Ik heb prima viable met een druid kunnen spelen. Sorcerer en rogue idem. Het was wel zo dat van de twee druid builds die ik had gezien, er eentje niet viable was. Op de laatste dag van open beta zag ik dat de community een nieuwe viable druid build voor ogen had. Helaas die niet kunnen testen.
Ben heel benieuwd in hoeverre deze server tests een goede voorspelling zijn voor de release. Gaan er dan toch wachtrijen ontstaan of niet. Of snap ik de reden voor de tests niet?
En dan uiteindelijk met de release weer servers down of vol. Altijd hetzelfde liedje

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.