Apple vernieuwt betaalde AppleCare+-dienst met onbeperkte hardwarereparaties

Apple stopt met reparatielimieten via AppleCare+, de ondersteuningsdienst die het bedrijf aanbiedt voor zijn producten. Gebruikers kunnen hun apparaten tijdens de duurtijd onbeperkt laten repareren. Eerder werden maximaal twee schadegevallen per jaar gedekt.

Op de AppleCare+-pagina's van verschillende Apple-producten, zoals de iPhone, staat vermeld dat de verzekering vanaf nu dekking biedt voor hardwarereparaties 'inclusief een onbeperkt aantal schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje'. Daarbij meldt het bedrijf dat de betaalde dienst alleen dekking biedt voor fysieke schade als gevolg van een ongeluk. Diefstal wordt bijvoorbeeld niet gedekt

Het bedrijf rekent daarnaast nog steeds een eigen risico voor reparaties onder AppleCare+. De hoogte daarvan blijft ook ongewijzigd en is afhankelijk van het soort schade en het product. In het geval van een iPhone 12, 13 of 14 kost een reparatie van het scherm of het glas aan de achterkant bijvoorbeeld 29 euro. Voor 'overige schadegevallen' bij die iPhones rekent de techgigant een eigen risico van 99 euro. Dat is echter minder dan wat de reparaties zouden kosten zonder AppleCare+. Een schermreparatie voor de iPhone 14 Pro kost zonder verzekering bijvoorbeeld 405 euro.

Onbeperkte reparaties via AppleCare+ lijken beschikbaar te zijn voor alle Apple-producten waarvoor de dienst beschikbaar is, waaronder iPhones, iPads, Apple Watches, Macs, AirPods en monitoren. De wijziging lijkt ook te gelden voor bestaande AppleCare+-abonnementen. De prijs van de dienst blijft ongewijzigd, ook nu het aantal gedekte reparaties is opgehoogd. De tarieven van de dienst verschillen per product.

De iPhone 14 Pro die Apple op 7 september aankondigde

Door Daan van Monsjou

Redacteur

10-09-2022 • 11:45

184 Linkedin

Submitter: WhatsappHack

Reacties (184)

Wijzig sortering
Mijn inboedelverzekering dekt ook valschade. Zowel thuis als onderweg. Al 2x gebruikt (helaas).
Reageer
Mijn inboedelverzekering dekt ook valschade. Zowel thuis als onderweg. Al 2x gebruikt (helaas).
Klopt, alleen krijg je nagenoeg altijd wel een verhoging van je eigen risico per schadegeval. Dat is bij Applecare+ niet zo.
Reageer
Bij mij verzekering is dat alleen voor het huidige jaar. Vergelijk dat dus met hoe vaak je de inboedelverzekering zou aanspreken.
Reageer
Dat kan dus twee kanten op gaan.

Aan de ene kant dus ws gemiddeld minder dan 2x per jaar. Dat is dan dus de reden dat Apple die 2X weglaat. Gemiddeld kunnen ze het daardoor beter verkopen zonder significant hogere kosten.

Of meer dan 2x per jaar en dat is de reden dat ze het nu toch aanbieden, omdat er veel over geklaagd wordt.

Ik ga echter voor die eerste. 4x in twee jaar tijd een significant schadegeval betekent toch dat je iets niet goed doet.
Reageer
O? Die is nieuw voor mij, en ik werk al even in de verzekeringen. Dat verschilt echt per polis, en verhoogd eigen risico na schade is echt niet gebruikelijk. Veelclaimers aanpakken is wel gebruikelijk.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 10 september 2022 21:58]

Reageer
O? Die is nieuw voor mij, en ik werk al even in de verzekeringen. Dat verschilt echt per polis, en verhoogd eigen risico na schade is echt niet gebruikelijk. Veelclaimers aanpakken is wel gebruikelijk.
Ik weet in ieder geval dat de centraal beheer groep dat erg goed kan.
Reageer
Tijd om te gaan shoppen dan... ;)
Reageer
Een goede inboedelverzekering is een stuk goedkoper dan AppleCare. Apple heeft gewoon het laatste jaar gezien dat van 2 naar 4 potentiele reparaties (onder AC+) niet ervoor gezorgd heeft dat mensen vaker het toestel laten repareren. Dus onbeperkt is beetje marketing, en als je er veel gebruik van maakt houden ze vast ook het recht om je bij een volgend product te weigeren.
Reageer
Reden voor ons om toch voor AppleCare te gaan is de reparatiesnelheid. Je krijgt sneller service.
Reageer
Nee hoor. Ik kan gewoon een afspraak maken bij de Genius Bar en de kosten worden door de verzekering gedekt. Precies hetzelfde als bij AppleCare.
Reageer
Verschil is dat je bij AppleCare geen afspraak hoeft te maken, je kan gewoon binnenlopen en binnen een kwartier weglopen met een vervangend toestel (of je device ingeleverd hebben voor reparatie).
En er is geen gedoe met foto’s sturen naar de verzekering, wachten op goedkeuring etc.
Reageer
Ik heb nog nooit foto's hoeven toe te sturen voor een claim.
Ligt er een beetje aan of je voor een duppie op de eerste rij wilt zitten of bereid bent meer te betalen voor service.

Mijn 3 claims (inboedel) zijn alle 3 binnen 24 uur goedgekeurd en uitbetaald.
Reageer
Deze ervaring heb ik ook, zit bij Interpolis en elke keer zit ik nog geen kwartier later in de auto naar hersteller. Via de app moet ik wel maximaal 3 uur wachten en dat is zelfs Snachts
Reageer
Interpolis is sowieso erg solide. Of het nu inboedel, buiten-de-deur, of rechtsbijstand is, ik heb altijd binnen een paar uur een bedrag op de rekening staan of anderzijds een oplossing, wat ik ook claim.

Ze doen wel steeksproefsgewijs controle, zo is er ooit iemand langs gekomen om mijn kapotte wasmachine (gevallen met verhuizen) te controleren.

Overigens mocht ik het gebroken scherm van mijn iPhone X indertijd gewoon door Apple laten repareren van Interpolis i.p.v. hun eigen bedrijf, was ook geen enkel issue.

[Reactie gewijzigd door Aiii op 10 september 2022 23:18]

Reageer
Bij Univé mag je hem zelfs zelf repareren. Mag je zelfs een vergoeding per uur rekenen :)
Reageer
Dat is meestal. Toen ik per abuis water over mijn PC gooide heb ik ook mijn uren mogen declareren bij Interpolis.
Reageer
Nooit geweten! :) Zag het in mijn polis staan en stond er wel van te kijken :D
Reageer
dan kan je wel problemen krijgen als je gaat verhuizen, want zo’n verzekering mag je alleen afsluiten als je maar een paar keer een verzoek tot reparatie hebt ingediend de afgelopen jaren.

ik ging bij onze laatste verhuizing van all inclusive naar alleen het wettelijke :(
Reageer
Dat lijkt me nogal logisch. Hoe meer mensen gaan claimen, hoe hoger de premie wordt. De verzekeraar heeft namelijk geen geldboom maar moet winst maken.
Reageer
nee bedoelde dat ik all inclusive niet mocht.

en alle verzoeken telden mee, ook als het niet gehonoreerd was en alleen een vraag.
Reageer
Je kan niet eerder een afspraak maken met Apple voor fysieke service met AC+. En ook zullen ze het toestel repareren voor je. Daarom wordt het ook onbeperkt waarschijnlijk, de kosten zullen een stuk lager zijn zonder swap toestel. En mensen die ff een nieuw toestel willen door omruilen zal dus ook minder voorkomen.

edit:
je kan wel een toestel laten opsturen binnen 24h en dan je kapotte toestel terug sturen.

[Reactie gewijzigd door mare op 12 september 2022 12:21]

Reageer
Je hebt geen afspraak nodig met AppleCare+, dat was m’n punt. Ik loop altijd gewoon binnen, dan vragen ze ook of je AppleCare hebt voordat ze je helpen. Het scherm enz. zullen ze gewoon repareren, maar als je achterkant/zijkant stuk is krijg je altijd een nieuwe.
Reageer
Je kan niet eerder een afspraak maken met Apple voor fysieke service met AC+. En ook zullen ze het toestel repareren voor je. Daarom wordt het ook onbeperkt waarschijnlijk, de kosten zullen een stuk lager zijn zonder swap toestel. En mensen die ff een nieuw toestel willen door omruilen zal dus ook minder voorkomen.

edit:
je kan wel een toestel laten opsturen binnen 24h en dan je kapotte toestel terug sturen.
Wat doen ze tegenwoordig: krijg je nog altijd een refurbished toestel als ruil? Bij mij lukte de reparaties via Apple Care+ nooit binnen de termijn, waardoor je je eigen toestel niet meer terug kreeg.

[Reactie gewijzigd door ucsdcom op 13 september 2022 11:07]

Reageer
Mag ik vragen bij welk bedrijf dit is?
Reageer
Dat is dus eigenlijk een schandaal.
Reageer
Nou ja je belt Apple en ze sturen een koerier en paar dagen later brengen ze terug.

De verzekering moet eerst een prijs opgaaf hebben. Je gaat naar amac. Je vraagt een offerte die kost al snel 75 euro. En een paar dagen later pas de offerte per mail. Je gaat terug naar de verzekering. Die doet er ook nog een paar dagen over om een beslissing te nemen. Bij goedkeuring mag je hem laten repareren. En je bent dan ook weer een paar dagen verder. Al met al ben je met je verzekering je iPad zo’n 2 weken kwijt. Bij Apple binnen 3 dagen. En je krijgt een nieuwe. Ipv een gerepareerd toestel.
Reageer
Kan je 'm niet gewoon laten repareren en dan de rekening sturen?
Reageer
Zie ook bericht van @NLkaiser als je geen geld hebt om de reparatie voor te schieten. Dan moet je wachten tot de verzekeraar goedkeurt.

Dan is een fixed fee van Apple een beter alternatief. Voor een iPad scherm wordt 150 euro gerekend. Dat klinkt als een fors bedrag maar is beduidend lager dan een nieuwe iPad. Zeker binnen het eerste jaar.
Reageer
De fixed fee van Apple is helemaal geen beter alternatief. Ja, misschien in de denkwijze dat je altijd 'nu' 'meteen' moet hebben wat je moet hebben, en dat enig vooruit denken niet aan je besteed is.

Maar anders... de inboedelverzekering is niet alleen goedkoper, hij dekt ook nog wat andere essentiele zaken. Als we het dan over geldzaken hebben... Dat geld wat je bespaart kun je dus opzij leggen. Het is allemaal niet bijster ingewikkeld, handig met je centen omgaan. Het vergt enige discipline, maar je kan natuurlijk ook gewoon zorgen dat je nooit wat uit te geven hebt door voor elke onzinnigheid een abo aan te schaffen. Dan ben je inderdaad sneller geholpen, en geef je ook tegelijk aan dat je geen enkele buffer hebt voor onvoorziene uitgaven. Dat zal echt heerlijk leven zijn, yolo!
Iedereen zou bijna alles kunnen kopen mits de persoon slim genoeg is om geld tijdig op zij te leggen. Zelfs voor iemand die goed verdient, en makkelijk een nieuwe tv kan kopen denkt ook na over zijn aankoop. Gaat de tv kapot bij ophangen of door de stofzuiger tegen het scherm te laten vallen zal deze ook zijn achterhoofd krabben en denk ja ik heb het geld niet om nu nog eens 2500 uit te geven voor een tv.
Geld opzij leggen met de wetenschap dat je het al uit gaat geven aan een of ander product, zonder dat je daarnaast nog een buffer hebt voor onvoorzien (want dat zeg je), is helemaal niet 'slim'. Dat is geld uitgeven voordat je het werkelijk hebt.

Dit gaat niet over zwart wit denken. Dit gaat over nádenken en misschien ook wat keiharde reflectie. Wat ik ook tussen de regels door in je post lees, is een klassieke Nederlandse handelswijze, we willen alles wat los en vast zit verzekeren en elk risico mijden. Daar zijn we wereldsterren in, geen enkel land verzekert zoveel onzin. De trend in de samenleving is steeds sterker risicomijdend gedrag. Denk eens aan de helmpjes op de fiets. Zelfs in een rustig dorp, geen kip op de weg, zie je ze steeds meer. De ratio is er allang uit verdwenen.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 10 september 2022 21:55]

Reageer
Het gaat hier niet om een buffer maar sparen voor zaken die je graag zou willen hebben of zelfs zou willen doen.

Hier is onlangs na 7 jaar de wasumkap, oven en de vaatwasser stuk gegaan allemaal redelijk snel achter elkaar. Nu kon ik garantie claimen. Maar denk je dat de verzekering een oven vaatwasser en wassum kap gaan vervangen. Daar bouw je buffer voorop. Om die zaken die je nodig hebt te kunnen betalen. Nu heb ik zo’n buffer en ik hoef mij daar geen zorgen om te maken. Maar het is nog steeds een boel geld.

Ik weet niet of je kinderen hebt of die wens heb. Simpel dingetje met autootje over je gloed nieuwe tv crossen. Of een schaar in de gordijnen die dingen gebeuren. En de kosten voor het vervangen kan in de honderden soms duizenden euro’s kosten. Of gewoon een fiets ongevalletje tegen de auto van de buren.

Na een paar schades ben je wel door je buffer heen en mag je blij zijn dat je goed verzekerd ben.
Reageer
Die schades zijn allemaal te claimen, van je kinderen, en ook van jezelf als het bij anderen gebeurt want als het goed is heb je een AVP van drie tot vijf euro per maand. Daarom dus: niet zomaar alles bijverzekeren, maar kritisch bekijken waar je een onacceptabel risico loopt. En de rest van de centen hou je in je zak.

Ik heb een dochter en afgelopen week ging de afwasmachine stuk. :D

Maar wat jij in je post eerder zegt is een voorbeeld van een TV, en dat iemand dan nadenkt over de aankoop en dus maar iets bijverzekert want 2500 euro heeft ie niet in zijn zak. Zo ook voor velen met een Apple product: waar gaat dit nu echt over? Zijn dat onacceptabele risico's? Je kan het niet uitzingen met een tijdelijk vervangend apparaat dat goedkoper is mocht het even krap zijn? En denk je nu echt dat het handig is om op die manier alle risico's weg te verzekeren? Dan heb je dus exact wat ik schets: al je centen gaan op aan abo's, terwijl die buffer kunnen zijn. En de grap is, heb je een buffer volgebouwd, dan is de rest van het geld weer extra beschikbaar. Verzekeringen zijn een bodemloze put.

En wat nog grappiger is, je ziet dit gedrag ook en met name bij mensen met minder geld. Het is echt compleet irrationeel. Buiten de basis verzekeringen is het doorgaans echt niet handig om individuele zaken te gaan verzekeren.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 10 september 2022 22:17]

Reageer
Aansprakelijk en inboedel verzekeringen dekken geen schade die je zelf veroorzaakt bij je eigen eigendommen. Aansprakelijkheid is voor als je de telefoon van iemand anders laat vallen, niet die van jezelf.
Reageer
Klopt voor aansprakelijk maar niet voor inboedel
Reageer
Dan zou ik je voorwaarden nog maar s goed checken.
Reageer
Ik ben van mening dat iedereen overal voor kan sparen. Of het nu een spel computer is of een tablet of een auto.

Maar te zeggen je mag ondier of het is dom om dit of zus te kopen want je hebt er geen budget voor omdat je een laag inkomen hebt is bull.

Tuurlijk moeten mensen goed nadenken over hun aan kopen en de juiste beslissingen nemen om aankopen te doen.

Maar niet iedereen heeft een buffer van 10k op zijn rekening staan. Dat je mogelijk wel een tijdje zonder tv kan of zelfs een iPad. Daar kan ik zeker inkomen. Ook het feit dat veel mensen maar kopen zonder nadenken.

Maar het is heel zwart wit om te zeggen. Je kan geen tweede iPad kopen omdat je dat geld niet hebt. Koop die iPad niet.
Reageer
Maar het is heel zwart wit om te zeggen. Je kan geen tweede iPad kopen omdat je dat geld niet hebt. Koop die iPad niet.
Als je het geld niet hebt kun je 'm niet kopen, lijkt me, maar verder, op dat punt zijn we het dan eens. Iedereen kan en mag overal voor sparen, why not.

Waar het misgaat is de reflex die daarna komt, waarbij dat dure item individueel verzekerd wordt. Zeker als je weinig geld weg te zetten hebt is dat niet verstandig.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 12 september 2022 20:07]

Reageer
Precies dit. Net als heel private leasend Nederland geen zin meer heeft om te sparen voor een auto, maar liever levenslang aan een contract vastzit. Want de werkelijke kosten berekenen is te complex. Dus men kiest voor gemak (Ja, er zijn/waren echt wel aardige deals waarbij je voor dat geld niet zelf iets vergelijkbaars kan/kon rijden).

Of neem bijvoorbeeld de zorgverzekering. Ons (ik + m'n vrouw) eigen risico is maximaal, want de kans dat je dat in een keer af moet tikken is klein, laat staan in meerdere aaneengesloten jaren. Het op voorhand afkopen betaalt zich in enkele jaren flink uit, zoals je zegt, in de buffer. Zo ook de tandarts: Ik ben gemiddeld de helft kwijt aan de tandarts op jaarbasis, ten opzichte van de premie die ik anders zou betalen. Een elektrische tandenborstel, wat flosdraad en 1-2x per jaar een controle met zelfs af en toe een gaatje is doorgaans goedkoper dan een dure tandartsverzekering.
Reageer
Klopt, zo doe ik het ook, maar je moet wel blijven opletten. Ik heb mijn max eigen risico voor zorg een jaar te lang laten staan en was het haasje... Dat vergt toch geregeld wel wat werk, want zo is er ook aardig wat te halen op je energiecontract, en legio andere zaken. Ik begrijp ook wel weer dat er zat mensen zijn die dat allemaal niet trekken, naast de andere dagelijkse zaken. Maar waar men die lijn legt tussen teveel moeite en 'toch maar even doen' dat bepaalt ook wel mede hoe je er financieel bij zit.

Ik denk dat dat het punt is waarop iedereen zou moeten reflecteren. Waarom doen we het (alles verzekeren) werkelijk? Waarschijnlijk uit luiheid of een te beperkt begrip van hoe zaken werken.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 12 september 2022 20:11]

Reageer
Als je financieel niet in staat bent geld achter de hand te houden om voor te schieten in dit soort situaties moet je je eens heel kritisch afvragen of je überhaupt een Apple product of een high-end model van een der merk moet overwegen
Reageer
Waarom? Ik spaar voor een nieuwe iPad dat ding kost 449. Ik leg elke maand geld op zij. Om hem te kunnen aanschaffen.

Nu heb ik hem gekocht en ik kan opnieuw sparen voor over 2 of 4 jaar een nieuwe te kopen maar na 6 maanden valt hij van tafel. Oeps. Ik ben blij dat ik een verzekering/Apple care heb afgesloten want ik kan wel het eigen risico betalen. Maar een nieuwe iPad is nog even buiten mijn bereik.

Er wordt zo zwart wit gedacht. Dat men niet wat extra op zij zou kunnen leggen om een computer, iPad, iPhone e.d.

Iedereen zou bijna alles kunnen kopen mits de persoon slim genoeg is om geld tijdig op zij te leggen. Zelfs voor iemand die goed verdient, en makkelijk een nieuwe tv kan kopen denkt ook na over zijn aankoop. Gaat de tv kapot bij ophangen of door de stofzuiger tegen het scherm te laten vallen zal deze ook zijn achterhoofd krabben en denk ja ik heb het geld niet om nu nog eens 2500 uit te geven voor een tv.

[Reactie gewijzigd door To_Tall op 10 september 2022 18:47]

Reageer
Verzekeren is gemiddeld altijd duurder dan de schade zelf betalen, anders zou een verzekeraar geen mensen in dienst kunnen hebben en winst maken. Om dit reden is het financieel het beste om alleen die risico's te verzekeren die je zelf niet kan dragen (voor de meeste mensen is dit niet meer huis, auto, ziektekosten en inboedel)

Als je een nieuwe Ipad hebt maar geen 1000 euro buffer dan ben je gewoon op de verkeerde manier met je geld bezig. Kijk voor de grap even wat het Nibud adviseert als financiele buffer, en als je nog niet aan dit bedrag zit, koop dan a.u.b. geen nieuwe Ipad.
Reageer
Sparen is niets mis mee. En verzekeringen zijn er voor risico's die je niet wilt of kunt lopen.

Willen. Of kunnen. Als je het risico op een kapot scherm niet kunt lopen,.. is een goedkoper product misschien verstandiger. Of een andere verzekering.
Reageer
-snip- toegevoegd aan de andere reactie

[Reactie gewijzigd door Vayra op 10 september 2022 21:51]

Reageer
Ligt aan de verzekeraar, ik werk bij de grootste verzekeraar van Nederland en bij onze labels kun je rekeningen voor telefoon claims gewoon indienen via de website of de App en dan wordt die meestal automatisch verwerkt en direct uitbetaald, tenzij het anti-fraude systeem triggert dan moet er een medewerker naar je claim kijken
Reageer
Als ik via de mediamarkt of coolblue hem moet laten repareren is het toch logisch dat het langer duurt dan dat ik hem direct bij Apple inlever. Als ik hem niet direct bij Apple heb gekocht is Apple care + dus een manier om hem sneller gerepareerd te krijgen, vind er weinig schandaligs aan.
Reageer
Sneller dan normale reparatie kan bijna niet. Dag 1 ophalen per post. Dag 2 reparatie. Dag 3 terug in huis. Of je vaat naar een servicecenter en bent binnen de kortste keren weer buiten.
Reageer
Mijn inboedelverzekering dekt ook valschade. Zowel thuis als onderweg. Al 2x gebruikt (helaas).
Dat is fijn voor jou.. maar dat hangt natuurlijk helemaal af van welke inboedelverzekering je hebt. Het is zeker niet (meer) standaard.

https://weblog.independer...an-je-inboedelverzekering
Reageer
Klopt. Maar mijn uitgebreide inboedelverzekering dekt nog meer. Niet alleen schade aan Apple telefoons.
Wat ik wil zeggen dat consumenten soms iets laten verzekeren wat al onder een andere polis gedekt is, of voor een klein extra bedrag gedekt kan worden, zonder een nieuwe verzekering af te hoeven sluiten.
Reageer
Mijn creditcard ( 160 euro per jaar ):
dekt telefoon laptop etc etc
reisverzekering
annuleringsverzekering
huur auto op vakantie
aankoopverzekering 180 dagen
etc etc
Reageer
verzekering van creditcard is doorgaans 180 dagen?
Reageer
De anwb Goldcard heeft idd 365 dagen dekking op aankopen. De eigen risico dekking bij huurautos is ook prettig. Kaart kost 38,50 p/j, komt wel het losse anwb-abbo nog bij, dat begint bij 15,50 p/j.
Reageer
Geen annuleringsverzekering ongeacht de preis van de reis. Geen telefoonverzekering als je die gewoon laat vallen. Niet kosteloos geld opnemen bij een automaat wereldwijd.
Verder is dat een koppelverkoop. En dat heb ik niet nodig met alleen maar leaseauto's.
Reageer
Offtopic: €160 per jaar voor de CC? Dat is best wel duur. Ik betaal €53 €54 voor anwb goldcard en krijg hetzelfde maar dan 1 jaar lang.

Aangezien ik een telefoon tussen de 3 of 4 jaar gebruik is het natuurlijk niet helemaal verzekerd gedurende de gebruiksduur, maar het eerste jaar wel :)

Edit: prijscorrectie

[Reactie gewijzigd door david-v op 10 september 2022 15:46]

Reageer
Das idd afschuwelijk duur. Vgs mij heeft IcS gold die ik heb dit alles ook…
De ICS Mastercard Gold kost € 37,50 per jaar (1e 3 jaar € 20,-).
https://www.icscards.nl/g...ragen/ics-mastercard-gold
Reageer
Geen annuleringsverzekering. Geen telefoonverzekering als je die gewoon laat vallen. Niet kosteloos geld opnemen bij een automaat wereldwijd.
Reageer
Hoe vaak heb je daar al gebruik van gemaakt?
Reageer
Yep maar je staat nu geboekt als iemand die snel of vaak schade claims. Dat kan gevolgen hebben wanneer je overstapt of acceptatie in de toekomst. AppleCare verschilt trouwens fors in prijs qua Appleproduct, voor mij een reden om dit keer over te slaan.
Reageer
Yes, iedere melding bij een verzekeraar lijdt tot een melding in CIS! Zelfs al valt het buiten je dekking, zodra jij aan je verzekeraar iets vraagt om mogelijk uit te keren is dat een melding.

Bij X aantal meldingen per jaar gaan er inderdaad alarmbellen af! Let hier mee op, met name bij kleine schades.
Reageer
Je mag er ook gewoon in staan, en het punt daarvan is natuurlijk wat je zegt, vergelijkingsmateriaal. Denk dus niet dat het zomaar om veel claimen gaat. Het gaat veelal om de aard en hoe kort op elkaar. De telling in het systeem (en de vlag) verjaart. En sommigen hebben ook gewoon veel meer pech, anderen vinden dat ze elke scheet moeten claimen.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 10 september 2022 22:02]

Reageer
Zeker, maar als ze de dekking ook zo belachelijk ruim maken dat bijna alles er onder valt, kunnen ze ook flink wat claims verwachten. Zelfs een lekke rioolbuis in de kruipruimte valt er onder.
Maar aantal (inboedel) schades vallen mee. 6 stuks over de laatste 11 jaar.
Reageer
welke verzekering als ik vragen mag?
Reageer
Dat vraag ik mij ook af, net een paar polissen door zitten kijken en geen van de grote dekt schade aan apparatuur door eigen nalatigheid (waar laten vallen onder valt).

Ik wil ook wel zo’n verzekering die het toe laat om met je telefoon te gooien en hem dan verzekerd kan laten repareren.
Reageer
https://www.unive.nl/woon...oedelverzekering/all-risk

Inboedel All Risk met Buitenshuis dekking
Wat is gedekt?
......
Schade aan uw inboedel in de woning door een ongelukje is verzekerd.
Schade door vallen en stoten in de woning is verzekerd.
......
Reageer
De toevoeging met buitenhuis dekking is wel een belangrijke. Bij veel verzekeraars is dit een losse module of een geheel losse verzekering. Je betaald er dus ook extra voor, al bied het meestal wel meer als de AppleCare die je per product moet afsluiten.
Reageer
Klopt, ook Android telefoons zijn gedekt 😉
Reageer
Zojuist mijn verzekering (Aegon) gechecked maar schade door eigen toedoen/nalatigheid wordt niet gedekt. En volgens mij is dat bij de meeste verzekeringen zo.

Tevens de voorwaarden van Interpolis all-risk (omdat in andere comments genoemd) gechecked en daar staat valschade ook niet in benoemd als zijnde verzekerd.

Het lijkt mij dan ook vreemd als er inboedelverzekeringen zijn die schade aan apparatuur door eigen toedoen verzekeren. Een telefoon laten vallen kan gebeuren maar kan makkelijk worden aangeduid als nalatigheid.
Reageer
Blijft wel de kracht van Apple dit soort dienstverleningen, evenals het voorzien van systeemupdates, zelfs op toestellen die niet meer de grote iOS updates krijgen.
Reageer
Maar weet je ook wat het inhoud?


https://applecoach.nl/applecare/
Even een site wat het snelst iets aangeeft,

Applecare kost je 229€ + 99€ wat uitkomt op 338€ als er iets mis gaat.


En ongeluk wordt ook nog een smal geïnterpreteerd;
water/vocht schade is geen ongeluk en je iphone zit vol met die sensoren, maar met applecare krijg je dan wel weer “korting” wat dat ook moge betekenen.


Ik ga er van uit dat het een manier is om onder de streep meer geld binnen te harken door de reguliere reperaties te gaan verhogen.

Op dit moment kost een batterij vervangen niet duur, een van de “reparaties” die vaak voorkomt.
Reageer
Ik denk dat als je een Apple telefoon, tablet of computer professioneel gebruikt dit best een redelijk bedrag vind. Mits je snel weer verder kan natuurlijk, maar hoe snel gaat dat? Ik heb er geen ervaring mee.
Reageer
Ik denk dat als je een Apple telefoon, tablet of computer professioneel gebruikt dit best een redelijk bedrag vind. Mits je snel weer verder kan natuurlijk, maar hoe snel gaat dat? Ik heb er geen ervaring mee.
Ik heb wel een aantal ervaringen met vervanging onder Apple Care.

Is een topservice.

Alle keren binnen 24 uur na het initiele telefonische contact het nieuwe artikel in huis.
Reageer
Net als met alle verzekeringen speelt men in op gevoelens van onzekerheid. Als ik voor al mijn Apple devices AppleCare afgesloten had dan zou echt een veelvoud kwijt geweest zijn dan wanneer een apparaat daadwerkelijk zou sneuvelen en ik gewoon direct een nieuwe gekocht had.

Er zijn in de afgelopen 15 jaar letterlijk nul gevallen geweest waarbij ik gebruik had willen maken van deze verzekering.
Reageer
Net als met alle verzekeringen speelt men in op gevoelens van onzekerheid. Als ik voor al mijn Apple devices AppleCare afgesloten had dan zou echt een veelvoud kwijt geweest zijn dan wanneer een apparaat daadwerkelijk zou sneuvelen en ik gewoon direct een nieuwe gekocht had.

Er zijn in de afgelopen 15 jaar letterlijk nul gevallen geweest waarbij ik gebruik had willen maken van deze verzekering.
Tja N=1

Feit is dat je productiviteit door Apple Care niet of nauwelijks in gevaar komt.
Reageer
Maar je kunt toch gewoon direct een nieuwe kopen. Kan me niet voorstellen dat AppleCare sneller is dan dat.
Reageer
Maar je kunt toch gewoon direct een nieuwe kopen. Kan me niet voorstellen dat AppleCare sneller is dan dat.
Apple Care is net zo snel als bestellen bij Apple.

Maar veeeeeeeel goedkoper.

En wat bedoel je met je opmerking "je kunt gewoon direct een nieuwe kopen" ?

Dus als het scherm van mijn iPhone kapot gaat (al dan niet door mijn schuld) moet ik niet het eigen risico van € 29 betalen maar gewoon een nieuwe kopen voor het 50-voudige?
Reageer
Je moet dit niet over 1 device berekenen maar over alle devices die je gekocht hebt * de kosten van AppleCare.

Voor mij zou dat gigantisch veel hoger uitkomen dan gewoon een nieuw device kopen. Maar goed ik heb dan ook een schare aan MacBooks, iPhones, iPads, iPods en een Watch kunnen gebruiken zonder ze kapot te maken.
Reageer
Ieder zijn keuze en ieder zijn peace of mind
Reageer
Verzekeringen tegenwoordig zijn ook zo duur, dat je echt een kluns moet zijn om daar voordeel mee te kunnen doen en zo niet ben je niet een beetje (zoals een verzekering hoort) maar een hoop geld kwijt.
€229+99 voor een telefoon als verzekering is écht veel. Apple dekt zich daarmee letterlijk bij iedereen volledig in.
Reageer
Verzekeringen tegenwoordig zijn ook zo duur, dat je echt een kluns moet zijn om daar voordeel mee te kunnen doen en zo niet ben je niet een beetje (zoals een verzekering hoort) maar een hoop geld kwijt.
€229+99 voor een telefoon als verzekering is écht veel. Apple dekt zich daarmee letterlijk bij iedereen volledig in.
€ 405 voor een nieuw scherm is ook natuurlijk ook maar "klein geld"
Reageer
İdiote prijzen vragen voor een scherm om daarna je dure verzekering goedkoop te doen lijken is blijkbaar een strategie dat werkt. Zie ook de reactie van @yoranpower
Reageer
İdiote prijzen vragen voor een scherm om daarna je dure verzekering goedkoop te doen lijken is blijkbaar een strategie dat blijkbaar werkt. Zie ook de reactie van @yoranpower
Die reactie in de trend van "vroeger was alles beter"?

Spoiler Alert: vroeger was niet alles beter!
Reageer
Het is een beetje als extra garantie op een tv of wasmachine, in de meeste gevallen is het zonde van je geld.
Reageer
In de meeste gevallen is verzekering een zonde van het geld, dat is eigenlijk wat een verzekering onderligt (de kosten van een kleine kans die veel geld kost verspreiden naar deelnemers).

Moeten we dan geen autoverzekering afsluiten of ziekteverzekering, want de meeste mensen komen niet dagelijks in aanraking met ongevallen.
Reageer
Die zijn beide verplicht. Als dat niet zo was zouden veel mensen het denk ik niet doen nee.
Reageer
Het vervelende is dat er veel mensen vocht schade hebben van de mist van de douche bijvoorbeeld, als ze hun kleding en telefoon opzij leggen en op die manier toch die sensors triggeren.
Reageer
heb je het hier over nieuwere toestellen met ip68? Deze zouden toch tegen wat druppels water moeten kunnen. Ik film er gewoon mee onder water, dan zou ie toch tegen wat mist moeten kunnen.
Reageer
Er is een verschil tussen water-resistant en water-proof. ip68 is water-resistant;
Meer info https://support.apple.com/en-us/HT207043
Reageer
in dat geval heb ik waarschijnlijk heel veel geluk gehad met mijn iPhone SE 2e gen die ik wel eens meeneem onder water, en soms ook op een nat aanrecht ligt.
Dit is overigens wel anders dan motregen of mist misschien?
Het artikel biedt wel meer duidelijkheid, of apple wil zich gewoon indekken, want waar maak je het onderscheid als er een telefoon met waterschade zich bij de apple store meldt?
Reageer
Zo snel zijn die niet getriggered in mijn ervaring. Natgeworden in de douche, zeewater en regelmatig gebruik in regen en nog niks
Reageer
Applecare kost je 229€ + 99€ wat uitkomt op 338€ als er iets mis gaat.
Waar heb je die 229 vandaan?
€ 249: iPhone 14 Pro, iPhone 14 Pro Max
€ 219: iPhone 14 Plus
€ 179: iPhone 14, iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 12
€ 89: iPhone SE (3e generatie)
per twee jaar.

https://www.apple.com/nl/support/products/iphone/
Reageer
Die €99 is voor het eigen risico dat je moet betalen in "andere gevallen".
Reageer
Ik vind 229 voor een batterij toch aan de stevige kant hoor
Reageer
Batterij kost dus voor de meeste toestellen rond de €75,

die moderne schermen zijn klote omdat bepaalde delen mee moeten worden overgenomen.

edit; €75 zonder apple care dus.

[Reactie gewijzigd door Iblies op 10 september 2022 12:50]

Reageer
Schermen? Gaat me om de accu. Maar een accu is gewoon niet zo duur, hartstikke simpel. Kijk naar bijv. OnePlus die blijkbaar niet voor pure winst op reparatie gaan. Daar is een accu vaak onder of rond een tientje
Reageer
Max €75 en dat is bij Apple zelf.
Reageer
Kracht? Zowat elke grote bedrijf bied tegen betaling herstellingen aan hoor.
Ik heb altijd de indruk dat ze dat als excuus gebruiken om geen herstellingen te geven; "valt niet onder garantie je hebt apple care nodig voor dit" meerdere malen met apple meegmaakt.
Reageer
Je reinste onzin. Je kunt gewoon garantie claimen. Apple wijst je daar zelfs op voor je AC+ aanschaft, dat je ook wettelijke garantie hebt tijdens de duur van AC+.

Reparaties die onder de garantie vallen worden ook gewoon kosteloos uitgevoerd en betaal je die eigen risico niet. Dat is echt alleen bij valschade. Het is dus helemaal geen excuus en echt een verzekering voor dat soort ongevallen.

Dus jouw ervaringen waren dus waarschijnlijk dat je kosteloze reparatie wilde voor ongelukschade. Geen enkel bedrijf repareert dat kosteloos. Die reparaties zijn doorgaans wel duur bij Apple.

Zoals enkelen aangeven kun je het ook claimen via je inboedel, als betaal je daar tegenwoordig ook een eigen risico.
Reageer
Neen het ging over wat eigenlijk onder garantie had moeten vallen (scheurtjes in 3gs en batterij problemen bij de 6/6s ) maar er werd altijd verwezen naar apple care als excuus.

En TIL dat al de herstellingen tegen betaling die ik heb laten uitvoeren bij fabrikanten nooit gebeurt zijn.
Reageer
batterij bij de 6s werd onder garantie kosteloos vervangen... tenminste bij mijn telefoons destijds wel.
Reageer
En hier 2 niet, gekend probleem, binnen garantie maar noppes.
Reageer
Dan heb je dat niet slim aangepakt. Als je garantie hebt dan moeten ze dat onder garantie herstellen. Ik zou me dan niet weg laten sturen.
Reageer
Weinig aan te doen als ze nee blijven zeggen.
Reageer
Neem een Rechtsbijstandverzekering, dan ben je er meestal snel uit. Je wijst ze op de garantiebepaling, je zegt dat je dit anders laat uitzoeken door je verzekeraar. Dat kan iedereen.

En dan ben je samen met je inboedelverzekering nog steeds ongeveer hetzelfde kwijt als een jaar AppleCare. En is de inhoud van je huis en je handelen als consument veiliggesteld.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 10 september 2022 22:09]

Reageer
Dan zouden ze een hele slechte aan mij hebben. Recht is recht.
Reageer
Niet iedereen staat even stevig in zijn voeten. Garantie moet gewoon voor iedereen zijn en niet alleen de "sterken" of doorzetters.
Reageer
Voor die batterijen van de 6S had je achteraf zelfs nog een terugbetaling kunnen krijgen als je daar wel voor hebt betaald. Is breed uitgemeten geweest.

Dus vraag me af of er geen aanvullende schade is geweest?
Reageer
Nee deze 6s'en vielen daarbuiten. Dat was maar voor een bepaalde range. Onzin natuurlijk was een ontwerpfout.
Reageer
Ik heb nog nooit Apple Care gekocht. De twee keer dat ik binnen de garantie een reparatie nodig had heeft Apple die keurig uitgevoerd. Apple support deed helemaal niet moeilijk. Ik weet ook van vrienden van mij met een vergelijkbare positieve ervaring. Ik herken dus niet van het excuus. Heb jij praktijk ervaring met Apple, dat je niet geholpen werd terwijl je nog garantie had?
Reageer
Betaald samsung een schermreparatie zonder enige vorm van betaalde verzekering? Nee.
Reageer
Ook bij Apple betaal je. Ofwel voor de herstelling, ofwel voor AppleCare+ en een deel van de herstelling.
Reageer
Lees eerst even terug op wie Johan9711 om 12.17 reageert

En welke vraag Jochem2500 stelt
Reageer
Jochem doet met zijn vraagstelling bij mij overkomen alsof Apple gratis herstellingen zou doen.
Reageer
Of je nu voor de herstelling betaald of voor de verzekering maakt weinig uit hoor .

Daarbij vraagt apple voor de meeste herstellingen ook een franchise hoor zelfs bij apple na een heel dure verzekering is het dus niet "kosteloos"

[Reactie gewijzigd door k995 op 10 september 2022 14:46]

Reageer
Destijds mijn scherm van Note 8 gratis laten vervangen incl accu wegens burn in.
Reageer
Garantie dus. dat is wat anders dan dat je hem laat vallen...
Reageer
Ik vind dit juist de scam van bedrijven tegenwoordig. Reparaties zelf onbruikbaar maken, of 3rd party stores geen optie meer geven een scherm of batterij te laten vervangen en ondertussen zulke hogen prijzen gaan vragen. Vroeger kon je een scherm en batterij voor een paar 10tjes tot eventueel 100 euro vervangen. En nog van goede kwaliteit ook. Of zelf een scherm kopen en vervangen als je een beetje handig bent.
Reageer
Vroeger waren schermen 3x15 karakter LCD. Ik heb vroeger nog aan schermen gewerkt voor onderzoek en industrie, een 12 cm 1080p touch screen koste wel twee tot driemaal zoveel als een moderne iPhone.

[Reactie gewijzigd door Guru Evi op 10 september 2022 15:55]

Reageer
Hiermee proberen ze toch tegen right to repair te gaan? Deze dienst is om je in de eco systeem te houden natuurlijk.
Reageer
Dat kun je ook zeggen van telefoonmakers, die voornamelijk lijm in hun telefoon gebruiken, dan bijvoorbeeld schroefjes..
Reageer
Dat vullen ze anders in.

Apple introduceert Self Service-reparaties. Apple onderdelen, tools en handleidingen zijn nu ook beschikbaar voor consumenten – te beginnen met iPhone 12 en iPhone 13

https://www.apple.com/nl/...nces-self-service-repair/

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 10 september 2022 12:55]

Reageer
Alleen heb je nog steeds de mogelijkheid om het op een andere (mogelijk goedkopere) manier te repareren, in plaats van deze verzekering te betalen voor als het mogelijk mis gaat.
Reageer
Hier in Belgie is er geen AppleCare+ voor Iphones.
Best wel raar want voor bv macbook is het er wel.
Reageer
In Polen ook alleen voor iPad en Mac. Vreemd en jammer! Ook geen inboedelverzekering in Polen die telefoons dekt.

Met een telefoon van €1500, vind ik het eigenlijk toch wel fijn om verzekerd te zijn, aangezien een scherm vervangen blijkbaar €405 kost.

Nog maar eens verder zoeken naar een oplossing hier.
Reageer
Er staat helaas geen kink bij, maar …
AppleCare+ voor iPhone is een verzekering waarmee je tot twee jaar lang recht hebt op
In het artikel:
Gebruikers kunnen hun apparaten tijdens de duurtijd onbeperkt laten repareren.
Hoe moet ik dit lezen? Is het 2 jaar of gedurende levensduur van een apparaat?


Als het nog steeds 2 jaar is, dat is het geen grote verbetering. Je moet wel heel achterlijk met je spul omgaan als je meer dan 2 x een reparatie hebt.
Reageer
Er staat helaas geen kink bij, maar …


[...]


In het artikel:

[...]


Hoe moet ik dit lezen? Is het 2 jaar of gedurende levensduur van een apparaat?


Als het nog steeds 2 jaar is, dat is het geen grote verbetering. Je moet wel heel achterlijk met je spul omgaan als je meer dan 2 x een reparatie hebt.
Apple care duurt 2 jaar en dat loopt vanaf het moment van afsluiten (wat tot 60 dagen na aanschaf kan).

in de oude situatie mocht 2x per jaar een claim maken (daarvoor zelfs 2x per looptijd) en dat is nu aangepast naar onbeperkt. Dat is het nieuws hier zeg maar.
Reageer
Na een jaar of 8 braaf telkens Apple care afgenomen te hebben toch maar eens aan het rekenen geslagen.

Pure geldklopperij, de kans dat er wat met je telefoon gebeurt is, in normale omstandigheden, zo klein. Ik heb het in ieder geval al die jaren nooit nodig gehad, maar kocht graag het risico af.

Beter niet nemen, die ene keer dat je toch uit eigen zak de reparatie moet betalen is nog altijd vele malen voordeliger dan jarenlang betalen voor Apple care.
Reageer
Geen geldklopperij, want je kiest er zelf voor. Zo zijn er wel veel meer verzekeringen die eigenlijk niet nodig zijn en die heel veel mensen heel normaal vinden. Als je een beetje fatsoenlijk inkomen hebt is een aanvullende ziektekostenverzekeringe in vrijwel alle gevallen ook onzin. En toch denken heel veel mensen dat het handig is om te hebben.

Stelregel zou moeten dat je alleen risico's verzekert die normaal gesproken niet zelf te betalen zijn. Als je telefoon kapotvalt of je PC vliegt in de brand dan zijn dat geen onoverkomenlijke bedragen om zelf op te hoesten.

Maar als mensen er zelf voor kiezen waarom zou je dat dan niet aanbieden als bedrijf?
Reageer
Valt gewoon te berekenen en dat is wat actuarissen precies ook doen. Over het algemeen geldt dat als je het geld op de bank hebt staan het bij dit soort aankopen niet loont een verzekering af te sluiten. Als je voorzichtig omgaat met je telefoon, zal je zien dat over een termijn van bijvoorbeeld 10 jaar, de meesten weinig tot geen schades hebben en je dus beter af bent met het geld voor de verzekering gecombineerd met het eigen risico op je spaarrekening. Mocht er dan ooit iets zijn, kan je dat het beste zelf betalen van je uitgespaarde geld en dan hou je nog over ook. Dit soort bij-verkoop is dan ook voor het gros van de klanten en slechte aankoop. De meesten kopen iets wat ze nooit zullen verbruiken.
Reageer
Het zou Apple sieren als ze dit onderdeel van hun One abonnement maakten. Desnoods als extra optie. Of een andere mogelijkheid als in meerdere Apple producten dan x korting op AppleCare+.

Maar met een inboedelverzekering/buiten de deur verzekering/goed hoesje en de gok nemen kun je je ook redden. Om niet te spreken van de wettelijke garantie termijn van 2 jaar in NL.
Reageer
Voor 'overige schadegevallen' bij die iPhones rekent de techgigant een eigen risico van 99 euro. Dat is echter minder dan wat de reparaties zouden kosten zonder AppleCare+. Een schermreparatie voor de iPhone 14 Pro kost zonder verzekering bijvoorbeeld 405 euro.
Die e99 dekt hoogstwaarschijnlijk alle kosten, want Apple gaat niet actief verliesposten aanbieden.
Reageer
De eerste 6 maanden moet de verkopende partij sowieso al aantonen dat schade door verkeerd gebruik is ontstaan.
En valschade is dan een zeer discutabel punt, een telefoon moet tegen een stootje kunnen.

[BRON]
Reageer
De wijziging lijkt ook te gelden voor bestaande AppleCare+-abonnementen.
Kreeg vandaag inderdaad een mailtje dat m’n lopende Apple Care + voor m’n Apple Watch gewijzigd is naar onbeperkt schades melden.
Reageer