Infinity Ward zet CoD-spelers bij elkaar die van cheaten worden verdacht

Ontwikkelaar Infinity Ward heeft nieuwe maatregelen tegen cheaters in Call of Duty: Modern Warfare en het battle-royaleonderdeel Warzone aangekondigd. Spelers die verdacht worden van valsspelen via cheats worden aan elkaar gekoppeld en dus in feite in een aparte lobby geplaatst.

Infinity Ward meldt dat het systeem voor de matchmaking in de multiplayer van Call of Duty: Modern Warfare en Warzone deze week een update krijgt waarmee verdachte spelers aan elkaar worden gekoppeld. Dat betekent in essentie de introductie van rondes waarin alleen cheaters zitten, of in ieder geval spelers die daarvan verdacht worden.

De ontwikkelaar zegt niet hoe het wil voorkomen dat gerapporteerde spelers die geen cheats gebruiken toch onverhoopt in deze aparte queues belanden. Daar bestaan zorgen over, omdat het verschil tussen een speler met cheats en een goed presterende speler niet altijd even duidelijk is.

De maker van het spel zegt verder dat het meer geld heeft gestoken in de technologie van de backend en in teams die de integriteit moeten handhaven. Ook krijgen spelers die een andere speler hebben gerapporteerd nu een bevestiging als er daadwerkelijk een ban wordt uitgedeeld. Verder komt er binnenkort een functie voor de killcam en de toeschouwermodi om spelers te rapporteren.

Met name het battle-royaleonderdeel Warzone is berucht om de aanwezigheid van cheaters. Daarbij wordt vooral naar pc-spelers gewezen, waardoor consolespelers de crossplay-optie nogal eens uitschakelen om te voorkomen dat ze in rondes met pc-spelers terecht komen. Begin deze maand maakte Infinity Ward bekend dat het meer dan 50.000 spelers een ban heeft gegeven en halverwege deze maand lag dat aantal volgens de ontwikkelaar al boven de 70.000.

Door Joris Jansen

Redacteur

22-04-2020 • 13:30

160 Linkedin

Submitter: IceBlackz

Lees meer

Reacties (160)

160
156
58
4
0
86
Wijzig sortering
Ik vraag mij af wat voor impact dit gaat hebben voor de betere spelers die door andere spelers als verdacht gekenmerkt worden maar niet valsspelen. Ik kan mij zo voorstellen dat er onschuldige spelers zijn die vervolgens in zo'n lobby/match terecht komen.

Want wat is in ogen van Infinity Ward "verdacht" en wat niet? Een hoge k/d? Hoge accuracy? Shots op 500m afstand met een LMG?

In de tijd dat Battlefield 2 nog populair was en de servers dedicated waren (en dus eigen admins) werd je om het kleinste dingetje al gereport. En al snel volgde een ban. In combinatie soms met de bekende Nvidia driver bug kon er ook geen goede screenshot gemaakt worden via Punkbuster. Om te zien of je daadwerkelijk hacks/cheats had draaien.

Ook toen ik nog actief Battlefield 2 speelde was een k/d van 6.2 of 7.2 al "cheating/hacking" terwijl je met een paar goede squadmates deze scores met één hand kon halen. Maar toch ontving ik op te veel servers een ban. Terwijl ik nooit een daadwerkelijke EA- of punkbuster-ban heb mogen ontvangen.

Ik denk dat Inifinity Ward ook even naar dit topic moet kijken op Reddit. Geeft inhoudelijk ook wat meer prijs wat de cheats doen in het spel.

[Reactie gewijzigd door Nemean op 22 april 2020 13:43]

Bij Call of Duty 4 werkte Punkbuster screenshots niet wanneer je Anti-Aliasing aan had staan.

Gelukkig wiste de meeste dat niet...Man o man wat heb ik in de goede ouwe tijd een baal wall-hackers gepakt met die Punkbuster screenshots. Hadden een PHP / HTML based tool waar onze admins konden inloggen om screenshots te maken en te bekijken, je kon met een druk op de knop van de hele server een screenshot maken waarna vervolgens de screenshots automatisch gecontroleerd werden op "verdachte" kleurcodes en ook handmatig te bekijken waren.

Goede oude tijd }:O
Dat is inderdaad de bug die ik bedoelde. Bij elke update van NVidia werden je instellingen weer gereset en resulteerde dus in een zwarte afbeelding wanneer Punkbuster geraadpleegd werd. Vervolgens werd je weer van de server geboot. Kon je vervolgens weer de TeamSpeak opzoeken van de clan/server om opheldering te vragen. En kwam je er achter dat je je instellingen vergeten was aan te passen na een driver update. :D

Helaas werkte Punkbuster ook vaker niet dan wel.
Hey Nooberke, :*)

ik denk nog vaak met weemoed terug aan die goede oude tijd :)

Leuk om jouw naam nog eens tegen te komen

Gr, Stressfest / Stresskip ;)
Ervoor zorgen dat je niet in die 1% terecht komt zou ik zeggen.

Ik denk dat je je controle uitvoert op bijvoorbeeld het aantal verschillende headshots per periode tijd. (dus niet headshots per persoon, maar verschillende personen headshots.

Je preciesheid in het schieten, over een langere periode. Je gaat niet in 1 keer van 30% naar 95%.
De snelheid waarmee je loopt, je kan niet sneller dan de maximale snelheid.

Ik denk dat er heel veel dingen zijn die je op die manier kunt controleren.
Hoef je geen eens naar je K/D te kijken.
AImbots gaan al lang niet meer voor de perfecte shots. Daarnaast krijg je al snel hackusations dat je meteen omdraait terwijl er iemand in de buurt komt. Maar dan zit je zelf gewoon met een 7.1 audio headset op en hoor je alles om je heen etc
Dat of ik laat mijn neefje een dagje spelen op mijn account terwijl hij bij ons is en word er een verschil in de headshots opgemerkt omdat hij gewoon een stuk beter is in dit soort games.
Dat zou lastig te bewijzen zijn.
Over die headsets... ik heb maar een goedkope logitech 7.1 set en damn, wat een genot. Rdr2, jagen op herten enzo (geen idee wat de bedoeling is verder ingame, dus. Fck it) en je weet hoe goed zo'n headset is!
Ben meer onder de indruk van de echte 5.1 die ik hier heb staan, op de koptelefoon wil het toch net niet. En ook dan wordt af gaan op geluid heel makkelijk en is het al heel snel "nice hacks".
Daarnaast wordt er in het artikel gesproken over mensen die verdacht worden van cheaten, niet zozeer expliciet cheaters. Je kunt je dus nog afvragen wat ze gaan doen met spelers waarvna ze zeker zijn dat ze cheaten, blijven die ook in deze lobbys komen of worden ze permanent verbannen? In dat geval loop je als goede speler, die vaak door gefrustreerde mensen gereport worden, de kans ook in deze lobbys terecht te komen. Er wordt immers niet duidelijk gemaakt hoe de mensen als verdacht worden gezien.
Want wat is in ogen van Infinity Ward "verdacht" en wat niet? Een hoge k/d? Hoge accuracy? Shots op 500m afstand met een LMG?
Er is al veel ervaring op het gebied van goede tooling.
Het is een voorselectie systeem op basis van idd de dingen die je noemt gescant met statistieken, en 'harde' feiten zoals hashes en bestandsnamen van achtergrondprocessen die je hebt draaien en screenshots van je scherm. Maar ook speler meldingen. Dit wordt allemaal gelogd aan je account.
Vanaf dat moment doen de platformen 2 dingen:
1) op basis van rules worden automatische keuzes gemaakt, jij krijgt een melding en kunt er tegen in beroep gaan, en dan kijkt een menselijke moderator er naar.
of 2) bij het niet triggeren van een harde rule maar wel voldoende aanleiding, worden de gegevens aan een menselijke moderator gepresenteerd, die maakt dan een keuze, en tegen die keuze kun je dan in beroep gaan.

Waar je vaak de negatieve verhalen over hoort is dat de platformen niet graag op hun keuzes terug willen komen, omdat er zo ontzettend veel gecheat wordt en iedereen wel een reden kan verzinnen.
Sommige cheat tools worden bijvoorbeeld aangeduid als 'doodzonde' en daar kan je niet tegenin gaan. Als je dan een achtergrondproces draait waarvan de hash lijkt op de cheat tool dan heb je een heel groot probleem...

Wat je met die queues oplost is dat je dus mensen niet hoeft te bannen. Dus gaan ze niet klagen. Zet ze gewoon bij de andere cheaters in hun eigen league :P
Je vraag is terecht: heb je dit door, en kan je er dan tegenin gaan. Of krijg je op z'n minst de linkjes naar de cheats zodat je weer een gelijk speelveld hebt :+
Dat is inderdaad een goede vraag. Als je bijvoorbeeld deze gozer ziet, dan weet ik zeker dat 99% van de gamers deze gozer gaan rapporten: https://www.youtube.com/watch?v=TibJu39Hqek
(inclusief ik zelf)
Echt gestoord goed gewoon. :P

edit: typo

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 22 april 2020 14:21]

Een hoop van die spelers kijken ook gewoon de andere kant op. Is gewoon pubstomping.
Volgens mij heb jij een andere video dan mij gekeken. Sommige wel ja, maar casual 8 a 9 man afknallen met je PS4 controller en een sniper. Mij lukt het niet in ieder geval en ik kom dit soort gasten ook nooit tegen als ik speel op de PS4.
Sommige je ziet er letterlijk 8 achter elkaar de andere kant op kijken voordat hij de loods in loopt......Direct erna een cyt baar weer zo'n scene waa rhij van de andere kant de loods in pakt.

DIt is al tijden een thing, een nieuw account opzetten dat je met beginners wordt gematched, vaak dan ngo met een vol team erbij die zich positioneren dat de spawn in je voordeel werkt en dan los gaan. Dan lijkt hij ook nog een XIM setup te gebruiken aan zijn movement te zien (heb dat zelf ook een tijd getest). Je ziet het echt terug in hoe langzaam iedereen reageerd in de montage dat terwijl hij rustig los kan gaan.

Vroeger had je dat met Vikstar met zijn tomahwak montages bijvoorbeeld. https://youtu.be/2DwHfZ_kzFw

[Reactie gewijzigd door Sn0wblind op 22 april 2020 16:31]

irritante gast, mogen ze ook in de speciale lobby gooien, alsof je per ongeluk nooit een dubbele kill hebt gemaakt.
Doet mij denken aan die aflevering van Mystic Quest op Apple TV+.
Daar werd de MMO opeens overspoeld met Nazi's, hebben ze deze ook allemaal op 1 aparte server bij elkaar gezet....opgelost.
Ik vind dit een betere oplossing dan bannen. Eigenlijk hadden ze het in het geheim moeten doen. Dat je als cheater totaal geen idee hebt. Je verpest zo het plezier van cheaters meer dan bannen. Ze maken toch weer een nieuw account en gaan vrolijk verder met cheaten. Op deze manier houd je ze uit eerlijke lobby's.
Je houdt het inderdaad niet tegen. Er zijn zelfs nu al wallhacks / aimbots voor Valorant. Dat is die game die een root-kit op kernel niveau installeert als anti-cheat systeem. En dat zou super magisch alle problemen oplossen. En zelfs dat heeft maar eventjes geduurd. :P
Ja maar alle grote "cheat diensten" gaan valorant niet aanraken, puur om het feit dat Tencent de cheatmakers opspoort en aanklaagt ipv het AC beter te maken, dus wat jij ziet zijn mensen die zelf met cheats hobbyen etc.
"Puur om het feit dat Tencent de cheatmakers opspoort en aanklaagt ipv het AC beter te maken"

Je zet dit neer af als iets negatiefs. Maar opzich als die dreiging genoeg is om alle grote cheatbedrijven tegen te houden, zie ik dat als een enorme plus.

Dat ze nu daarnaast mogelijk ook iets zouden moeten verbeteren aan de AC(ken het verder niet) zou mooi zijn. Maar ik zien iet in waarom dat IPV zou moeten zijn en niet gewoon allebei.

(why not zoidberg.gif)
Nee totaal niet; dat is alleen maar iets goeds want het werkt, je pakt het gelijkt bij de core aan(cheatmaker blijft weg van de game). Alleen het vreemde is andere game makers en misschien nog groter dan Tencent hanteren deze wijze niet. e.g Valve. En zetten volop in machinelearning met het VACnet
Wat is het nu van zo;n draconische anticheat dan?
Geen idee, dat is de vraag die je inderdaad moet stellen, waarom blijvend toegang hebben op ring0 moment dat je de computer boot.
Dat maakt het wat mij betreft alleen nog maar interessanter! Als een bedrijf met professioneel personeel zoiets maakt alla, maar hier heeft iemand even een root-kit in de kernel omzeild. Dat is volgens mij best knap.
Haha, in de eu zijn zulke dingen legaal, hoe will tencent ze aanklagen Dan, wat een onzin..
Geen idee, dit is allemaal gaande sinds LoL werd gelanceerd en immens populair is geworden.
https://kotaku.com/riot-s...ating-software-1785149554 < dit is er een van het is wel een amerikaanse rechtszaak; maar het betreft wel 3 duitsers. Riot heeft gewonnen met een schadevergoeding van 10m. En ze mogen nooit meer een product van Riot/tencent aanpassen of modiferen geen idee hoe dat zit met EU wetgeving en of NL wetgeving(volgens mij als je hier iets koopt ben jij de eigenaar en mag je het aanpassen naar je eigen smaak, correct me if i'm wrong)
Maargoed zover ik weet zijn er geen NLse cheatmakers.
Het kan wel maar makkelijk is het niet, In wow had je honorbuddy (bot) was ook door duitsers gemaakt, blizzard heeft jaren en jaren getracht het te verbieden voor het eindelijk gelukt was, vandaar dat de meeste gamemakers het niet eens proberen. Een verbod en het liefst strafbaar maken van het maken en verspreiden van cheats en bots in eu zou het het makkelijker maken om er werk van te maken.
Alsof Valorant de eerste is. Battleye en Easy Anti Cheat gebruiken vergelijkbare methodes. Dus in Fortnite, PUBG, Ark:Survival Evolved, H1Z1, Arma II, Apex Legends, en weet ik wat nog meer zit het al langer.

Niet dat het feit dat meerdere partijen die het doen het gebruik ervan legitimiseert, ik ben er ook op tegen. Al wist ik er tot nu toe ook niet vanaf.

Dit is denk ik hetzelfde kat en muis spel als hackers vs. overheid. (Overheid wil encrpytie backdoor = kernel toegang?)
Voor mij was Valorant de eerste keer dat ik op internet zag dat "shit de fan aan het hitten was". :P
Ik wist eerlijk gezegd helemaal niet dat al die spelen dat ook doen. Ik ben gelukkig een console gamer, en zal dat ook zeker blijven als ze dit soort idiote onzin gaan uithalen. Bij komt dat soort software niet op de PC te staan, ze bedenken maar wat anders.
Voor beide consoles heb je tegenwoordig aimbots helaas..ook daar Ben je niet veilig ;/
Citation please.

Je hebt wat extra aim assist met bepaalde controllers maar zover ik weet zijn er geen aimbots op de consoles.

Dus ben wel benieuwd waar je de info vandaan hebt.

Hopelijk niet van de "USB stick hacks" want dat zijn allemaal scams.
Google maar naar Xim Apex ...en aimbot
En dan allemaal claims zien van "hacks" die vrijwel direct ontkracht worden bedoel je? :)

Tenzij je een toetsenbord en muis gebruiken een cheat noemt.

Je kan theoretisch een pc de netwerk packets van ps4 naar wan swappen en zo eventueel een aimbot creëeren.

Ik zie het niet gebeuren. Maar het feit dat je alleen maar zegt dat ik moet zoeken op %term%, betekend dat je zelf even geen concreet en bevestigd voorbeeld kon vinden.

Heb in korte tijd wel een hoop clickbait filmpjes gezien gek genoeg. :)
Ik zeg dat omdat je hier niet mag linken naar dat soort content, YouTube staat vol met filmpjes en sites in overvloed waar je zon Xim Apex met aimbot kan bestellen....voor zover je theoretische prietpraat.
Nee niet het is geen aimbot. Kan je wel heel geheimzinnig gaan doen maar het bestaat nog niet op consoles.

Tot nu toe zijn alle claims een scam, dus kom nou met een daadwerkelijk linkje want het is allemaal onzin.
Volledig eens met @Flagg hier. Er zijn geen aimbots voor de PS4 of Xbox. Je kunt namelijk nooit inhaken op systeemprocessen.(want geen rechten)
Ik heb hier vorige keer nog een reactie over geschreven richting iemand anders die bleef volhouden dat er aimbots zijn voor de PS4. Zie hier waarom ik denk dat het onmogelijk is: dehardstyler in 'nieuws: Infinity Ward heeft meer dan 50.000 spelers van CoD ...
Je kan van alles "denken" de realiteit is helaas anders...ik was op het punt om een PS4 pro te kopen tot ik ging kijken of er geen cheaters op console waren..wel dus.
Ik geloof er niks van! :)
Verkeerde thread

[Reactie gewijzigd door Joao op 22 april 2020 17:32]

Klopt, de AC van andere verscheidende competitieve organisaties draaien ook op Ring0, maar het grootste verschil is dat het kernel anticheat driver vgk.sys continue op het achtergrond draait vanaf het moment dat je pc opstart. EAC, Battleye, ESL Wire, CEVO en nog meer draaien alleen waneer de applicatie gestart wordt, ben je klaar sluit je het, en er draait ook niks op de achtergrond. En pak erbij het feit dat Riot/Tencent cheatmakers opspoort en aanklaagt i.p.v. AC beter te maken; dat je dan bij jezelf af moet vragen waarom z'n bedrijf 24/7 toegang moet hebben op je PC. Precies hetzelfde toen een van bovengenoemde anti-cheats (volgens mij Esea of ESL Wire) had een van de medewerkers het AC aangepast om er voor te zorgen dat de PC's die de AC aanhebben gaan Cryptominen. Zoek het maar op google.
Het gaat hier om simpele AHK scripts, Riot games heeft bevestigd dat die er zijn en dat ze in eerste instantie AHK scripts niet willen verbannen omdat er ook scripts voor worden gemaakt die je niet direct beter maken... Er zijn nog geen cheats bekend die geïnjecteerd worden in het spel.

Ook je opmerking:
die game die een root-kit op kernel niveau installeert als anti-cheat systeem
De meeste grote anti-cheat platforms werken ook zo. Denk aan Face-it, ESEA (oh nee die moet ik niet opnoemen want dan ga je over bitcoin farming praten) etc.

Misschien eerst onderzoek doen?

[Reactie gewijzigd door Joao op 22 april 2020 17:32]

Het gaat hier om simpele AHK scripts, Riot games heeft bevestigd dat die er zijn en dat ze in eerste instantie AHK scripts niet willen verbannen omdat er ook scripts voor worden gemaakt die je niet direct beter maken... Er zijn nog geen cheats bekend die geïnjecteerd worden in het spel.
Het is dat ik het zag terwijl ik een filmpje keek van Shroud. Ik heb voor de rest geen code review gedaan of zo. Jij wel?
De meeste grote anti-cheat platforms werken ook zo. Denk aan Face-it, ESEA (oh nee die moet ik niet opnoemen want dan ga je over bitcoin farming praten) etc.
Je lijkt een beetje salty te zijn, waarom? Het feit dat ze allemaal zo werken, moet mij een goed gevoel geven om een rootkit te installeren of zo? :P
Klopt, beste oplossing lijkt te zijn om zo veel mogelijk hordes neer te zetten voor een account aan te maken. Phone number verificatie of 2FA als voorbeeld zouden goede opties zijn voordat ze in een game kunnen komen. Stel je moet je nummer koppelen, dan kunnen ze niet meerdere accounts aanmaken, omdat ze 1 nummer hebben, óf ze moeten iedere keer een ander nummer spoofen / nemen.
De reguliere gebruiker heeft er geen last van, zij hoeven dit namelijk maar één keer te doorlopen.
Hoop dat ze in de toekomst ook nog zo iets implementeren. Voorop gesteld, dit is een goede 1ste (en 2de) stap. Zou wel eens willen spectaten in zo'n cheater lobby om te zien wat er gebeurt :+

[Reactie gewijzigd door Dazzler2120 op 22 april 2020 13:45]

Voor phone numbers zijn er gewoon diensten, soortgelijk aan de 10 minute mail adressen. Gaat ze in eerste instantie niet tegenhouden vermoed ik. Verder zal dit misschien wel populariteit inperken omdat sommige spelers niet hun telefoonnummer willen gebruiken hiervoor.

[Reactie gewijzigd door zjorsie op 22 april 2020 13:49]

Zal ze niet direct tegenhouden, maar die illusie moet je ook niet hebben als bedrijf dat je een oplossing vindt die 100% bullet proof is.
Daarom zei ik al, je moet zo veel mogelijk hordes op de weg leggen. Kijk naar CS:GO, zij hebben deze stap genomen (phone number registration), en de hoeveelheid cheaters zijn drastisch verminderd. Zo'n relatief simpele oplossing, als dat 90% cheaters weerhoudt om een nieuw account aan te maken, is dat een gewin.
Nee daar heb je gelijk in. bulletproof zal het niet worden.

Een verschil tussen CS:Go en Warzone is echter wel dat CS:Go geld kost, in tegenstelling tot Warzone. Voor veel cheaters - mensen die het eens uitproberen, of een beetje mensen willen irriteren - zal dit al een stap schelen om elke keer een nieuwe game te kopen. Voor diehard cheaters zal dit niet veel uit maken, je kan vast wel gestolen accounts/keys kopen om de boel te activeren.

Cheaters kun je volgens mij het best tegen gaan met spelbedervende of tijdrovende maatregelen. Lijkt mij dit al wel een aardige stap in te zijn, cheaters een mooi koekje van eigen deeg geven, kunnen ze mooi elkaar lastigvallen.

Positief bijverschijnsel is dat je misschien op de hoogste cheatranking een test krijgt tussen mensen die de beste cheats proberen te bouwen. Soort olympische spelen met gelegaliseerde doping zegmaar.
CS:GO is gratis tegenwoordig. Wel heb je initiëel veel beperkingen als je het spel wilt spelen zonder dat je ooit al geld hebt uitgegeven op die steam-account.
Joh, dat wist ik niet. Ik heb ooit het spel gekocht, dus nooit meer naar gekeken.
Dan heb je geen prime matchmaking alleen, en kom je wel vaker cheaters tegen.
Op zich vind ik dat csgo wel een aantal goede maatregelen heeft. Die phone number registration is er één van, maar het feit dat je eerst enkele uren in casual moet spelen alvorens je competitive mag spelen vind ik ook best goed.

Het zal niet iedereen tegenhouden en er zullen altijd manieren bestaan om het alsnog te doen, maar dan moet je er toch al een stuk meer moeite in steken :)
maar het feit dat je eerst enkele uren in casual moet spelen alvorens je competitive mag spelen vind ik ook best goed
Dat is echt niet nodig hoor. 2-3 potjes Arms Race en je bent level 2.
Lijkt mij wel heel snel, ik dacht ook dat je een hogere rank nodig had dan dat? Maar toegegeven, het is even geleden dat ik nog iemand in die situatie geweten heb =) Maar je begrijpt het punt wel, het werkt ontmoedigend voor cheaters.
Ja, bwa in CS werkt het niet naar behoren als je een niet al te hoge Trust Factor hebt. En geloof me, het is echt niet moeilijk om aan level 2 te geraken (genoeg ervaring ;) )
Dit lijkt mij inederdaad ook 1 van de meest foolproof oplossingen. Alleen vervelend als je je telefoon abbo veranderd en toevallig net een nummer krijgt wat gelocked is ofzo. Kans is klein maar het kan altijd natuurlijk. Dat is met non static IP's ook het probleem.

Mar lijkt me wel de best eoplossing voor nu. Dat in combi met data trackign om mensen die extreem buiten de gmeiddeldes te presteren ook te monitoren.
CSGO heeft dat uitgezet omdat het niet werkte. Geen idee waar je die 'statistiek' vandaan haalt..
Dat soort maatregelen zijn er dan ook niet om het helemaal te voorkomen maar om het te ontmoedigen.
Ontmoedigen, tja, speel je net een potje tegen shroud, summit, sacriel etc, die zijn toch wel goed ze meppen ons van het veld, die moeten wel cheaten, laten we ze melden en vervolgens komen alle goeie spelers en streamers als nog in de shit games terrecht...
Of je bespaart al het geld wat je steekt in achterlijk preventie methodes die zonder enig reden prive info van je vereisen en steekt het in dichten van de buggy software om mee te beginnen.
Ik bedoel 2FA was niet genoeg voor je maar je moet ook je telefoon nummer koppelen? Je kan ook een telefoon nummer spoofen hoor dus dat lost totaal niks op.
Dan wordt het volgende argument dat je een paspoort moet laten zien om een game te spelen maar ja tenzij ze volledig toegang krijgen tot het overheid paspoort registratie systeem van elke land op aarde kan je gewoon een fake paspoort maken.
Waar houdt het rabbit hole op? en dat allemaal vanwege buggy software???
Iedere game valt the Hacken / Modden. Vandaar dat het geen totaaloplossing is. Zoals hierboven meerdere keren benoemd, het tegengaan van hacken/modden doe je niet door het onmogelijk te maken (Dat kán namelijk niet). Het tegengaan van hacken/modden doe je door zoveel mogelijk barrières te plaatsen waar ze doorheen moeten om nieuwe accounts aan te maken. De meeste game hebben er al automatisch 1, een betaald account / betaalde game.
Warzone heeft dit niet, dus moet je kijken naar andere methodes, een veel voorgestelde mogelijkheid zou idd een telefoonnummer connectie, met een registratie bevestiging. Dit zet een extra barrière in de weg, die voor een groot deel van de cheaters te lastig zal zijn om te omzijlen. Lost zeker iets op, de afweging is echter of ze hiermee non-cheatende mensen verliezen. Dat zal vast en zeker een afweging zijn die gemaakt moet worden wat het ze oplevert (hoeveel spelers stoppen door cheats vs hoeveel nieuwe spelers missen ze door een telefoonnummer-link). Het is dus zeker niet 'zonder enige reden'.
Dat snap ik dus niet wat je nu zegt, iedere game valt te hacken...
Je speelt via een server, deze server moet toch kunnen zien dat iemand door een muur loopt en van a naar b komt op een manier die niet zo hoort te zijn of dat een speler van punt a naar b schiet, als er dan in die lijn een muur staat dan hoort het schot niet bij b aan te komen.

Je hoeft het niet eens bij elk schot te gaan controleren, maar doe het ten minste in de killing shots of schoten die iemand raakt om processor tijd te besparen. Op een gegeven moment heb je dan alle cheaters zo te pakken.

vertel mij maar eens waarom je dit niet kan controleren op een server.
Geen idee, ik ben verder geen game designer, of heb ervaring met netwerken en servers.
Kan jij mij vertellen hoe de server detecteert of het een 'legale' wallbang is en wanneer niet? En wat voor impact dit heeft op server stability, game load, server load etc? Lijken mij namelijk allemaal dingen waar dit invloed op heeft.
Kan ook wel, als ze games zo maken dat ze alles via server side registreren, helaas doen ze meestal via clientside en dat maakt het veelste makkelijk om cheats te maken, daarna is het dwijlen met de kraan open, het Kan dus wel ..
VAC(net) is serversided... of het werkt is een ander vraag, meer dan genoeg cheaters daar.
Dude de game dient seversided te zijn, zolang de meeste games alle data clientside laten berekenen is het makkelijk om die data door hackers eruit te krijgen en cheats te ontwikkelen.
Dude dat is gewoon cloud gaming ? Dan kom je gewoon weer in het gebied van consoles..
beste oplossing lijkt te zijn om zo veel mogelijk hordes neer te zetten voor een account aan te maken.
dus je wil de overgrote meerderheid van nieuwe spelers het lastiger maken om een paar cheaters te pesten die deze procedure toch al vlot weten te doorlopen?
Als ik mijn telefoonnummer moet gaan delen met allerlei games dan hoeft het van mij niet meer. Het gaat geheid een keer uitlekken waardoor je weer van die Algeriaanse bellers krijgt. En bovendien gaat nog best veel verificatie via telefoon waardoor het ook een potentieel veiligheidsrisico is. Met een e-mail adres kan je het tenminste nog makkelijk op een spam alias zetten, die je verder kan negeren en je er geen last van hebt.
Koppelen aan je BSN, zorgt er ook gelijk voor dat je te jong publiek niet aantrekt en kan er bij melding van pesten of hacken gelijk een busje agenten worden langs gestuurd.
Cheaters hebben dit al lang door.
Het circuleert al dagen rond, het gerucht van de lobbies voor cheaters op cheat fora's.

Cheaters noemde het zelf een shadowban in plaats van een permaban.

[Reactie gewijzigd door Haruhi op 22 april 2020 13:48]

Dat is een probleem ja, Email adressen, telefoon nummers, ip adressen, netwerk id's, alles is na te maken en de software daarvoor krijg je waarschijnlijk er wel bij als je de cheat software koopt.

Je zou een account kunnen koppelen aan een bank rekening, en iets van 1 euro / dollar vragen bij het aanmaken van een account, en bij cheaten deze rekening nummers op een zwarte lijst zetten, maar ja krijg je dan niet met de privacy wetgeving te maken.

Ze zullen het echt bij het ontwikkelen van de games moeten gaan oplossen, dit gaat zo ook weer niet werken, spelers zullen onterecht bij cheaters worden ingedeeld als ze te goed worden.

De matchmaking loopt via een server, dus programmeer je games zo dat die server gemakkelijk kan zien of aan het eind van de match na kan gaan of iemand cheat of niet.

Als jij zo een goede game cheat vrij kan houden dan denk ik dat een hoop spelers en streamers wel bereid zijn om daar voor te betalen.
Er was vroeger een text based browser based mmorpg waar je expliciet kon aangeven dat je 'cheate' (in dat geval primair geautomatiseerde tools) en dan kon je openlijk tegen de andere bots spelen. Was wel grappig dat als je zelf aangaf dat je een 'bot' was kreeg je een kroontje naast je naam, terwijl als je op de normale server werd gepakt als 'bot' kreeg je een kleine penalty en had je geen kroontje... en op 1 of andere manier wisten ze daar een community te maken waar volgens mij de meeste cheaters met veel plezier tegen elkaar aan het cheaten waren. Deel daarvan was denk ik ook dat de maker van het spel op die 'cheat server' honderden low-effort bots had draaien om het spel te testen (hij gebruikte het als debug server eerst denk ik), dus als cheater kon je jezelf nog steeds goed voelen vergeleken met 'de rest'.
Heb je daar een naam van, dat relateert wat makkelijker.

[Reactie gewijzigd door trogdor op 22 april 2020 16:33]

Bedoel je: wat is de naam van dat spel?
Denk je nou echt dat je als cheater totaal geen idee hebt dat je tegen andere cheaters speelt? Tuurlijk wel :) Ik heb dit zo vaak gezien in CSGO matches. Zelfs ik als niet cheater merk wanneer iemand cheat. Zelfs als ze het proberen te verbloemen. Maar dan kun je achteraf de demo terug kijken en dat is hilarisch als blijkt dat de andere random dude bij jou in het team blijkbaar ook een cheat had. Je ziet ze dan letterlijk door de muur heen op elkaar reageren.

Nee het is een leuk idee. Maar het is en blijft een free2play game. Dus er moet meer gebeuren. Want ze kunnen gewoon zodra ze merken dat ze in cheater lobbies komen een nieuw account maken en weer vrolijk verder gaan.

Overigens wel nice dat ze er iig wat aan willen doen. Hoop dat het iig iets scheelt. Heb zelf nog niet mega veel last gehad van cheaters in MW. Op een enkel potje daar gelaten dat je gewoon instant gebeamed wordt. Maar heb wel verschillende videos op YT gezien van mensen die duidelijk cheaters tegen zich hadden. Erg jammer dat het de laatste jaren in bijna elke shooter feest is.
Precies dit, ...
Zo houdt je de illusie dat ze iemand anders hun game play aan het verzieken zijn en (on)bewust word er voor alle cheaters bij elkaar, toch weer een gebalanceerd speel veld gemaakt en de enige skill nu is wie cheat er 'meer' dan de ander. :+

Nu heb ik te weinig kaas gegeten van hoe een player geïdentificeerd word, op basis van account, hardware ID en dergelijken. Dus hoe makkelijk men hier dan weer omheen komt op het moment dat ze een vermoeden hebben, door met een schone 'ID' die niet ge'tagged' is voor verdenking van cheating moet nog blijken.

Helaas voor wie het vals spelen interessant vind, komt hun plezier vaak niet uit het winnen van een game en lang niet altijd in het verzieken van het spel voor anderen, maar vaak in het onopgemerkt valse spelen door maar een 'klein' beetje beter te zijn, waar door een niet pro speler over komt als een 'skilled player'.
Ik vind dit een halfslachtige maatregel. Is iemand aan het cheaten, ban hem dan. Eerst voor een dag of week, daarna permanent. Voor die gasten die meteen weer een nieuw account aanmaken zijn veel betere methodes te verzinnen.Koppel de multiplayer aan een gekochte versie van het spel. Ban? Dan kan je met deze versie van CoD MW lekker niet meer online. Natuurlijk lastiger voor gratis games als Warzone, maar daar kan je het weer koppelen aan iets anders unieks dat toch enigzins waardevol is, bijvoorbeeld een 2FA via telefoonnummer.
Ben het helemaal met je eens! Alleen hoe zit het als je een cheater uitnodigt in jouw groep? Kom jij dan ook in de cheaters lobby.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 22 april 2020 14:43]

In het geheim moet niet echt, dan voelen ze bewust hoe het spelen tegen ook cheaters aanvoelt .
kill them with kindness. :+
Ik ben geen die-hard gamer, maar is dit in al die jaren nog nooit eerder bedacht?

Is toch een briljante oplossing, kunnen ze lekker tegen elkaar cheaten en kijken wie de beste is :)
Ik ben het met je eens, maar je zal maar zo goed zijn dat je een false flag krijgt. Dan zit je toch ff te janken.

Ik hoop dat hun methodes geen false positives opleveren.
Maar dat was voorheen toch niet anders? Tot op heden werd je geband bij (een vermoeden van) cheaten, nu wordt je in een apart groepje met cheaters gezet.
Waar ik vooral bang voor ben is dat men met deze 'ban light' optie minder de noodzaak inziet om bans fatsoenlijk af te handelen. En een onterechte ban is, kan ik uit ervaring vertellen, behoorlijk vervelend.

IK kreeg in World of Warcraft ooit een ban omdat ik gold zou hebben gekocht. Ik had slechts een grote hoeveelheid gold van een character op één van mijn accounts naar het andere account gestuurd. Omdat ik die accounts niet had gekoppeld, kon niet omdat ik mijn oudste account ooit met een fake name had aangemaakt, hadden ze dat niet door.

Een paar dagen lang beide accounts geblokkeerd gehad terwijl ik contact had met support. Gelukkig werden beide van dezelfde CC betaald en had mijn recente account wel mijn echte ID. Dat was voldoende voor Blizzard, maar de customer support rep gaf wel aan dat het een probleem was geweest als ik gamecards had gebruikt. Dan was ik dus permanent twee accounts één met een hoop gold en farming characters en één met een hoop achievements kwijt geweest.

On a side note: Warcraft spelers krijgen vaak te horen dat een fake name tegen de TOS is (klopt!) en dat ze die nooit wijzigen en dat je daarvoor altijd wordt gebanned (klopt niet!). In mijn geval hebben ze de accounts meteen samengevoegd onder mijn echte naam. Je moet echter wel met een goed onderbouwd verhaal komen.
Als je een ban krijgt merk je dat direct en kun je de ban aanvechten, nu wordt je in een queue met cheaters gegooid zonder dat je iets merkt.
Dat ga je echt wel merken hoor..
Ik weet niet of de kans dat je een cheater in je team hebt opweegt tegen je hebt alleen maar cheaters in je team. (of de tegenstander).

[Reactie gewijzigd door Oyxl op 22 april 2020 14:43]

GTA online doet dit ook, die zetten alle "bad sports" in een aparte lobby. Laat ze maar tegen elkaar cheaten. De beste cheater "wint".
'Bad sports' houdt bij GTA Online niet (persé) in dat je cheat, je bent ook 'bad sports' als je de auto van een vriend (PSN vriend bijvoorbeeld) opblaast
Ja, maar ik heb het idee dat ze veel meer doen dan dat. Ik doe niet aan cheaten maar ik doe ook niet steeds wat de game van mij wil. Heb het gevoel dat ik steeds op "een zijspoor geparkeerd word".
GTA V komt op mij behoorlijk autoritair over, je moet dit je moet dat.
Dan nog niet over de autoritaire gedrag van de cheaters en hackers in gta 5 online.
Die je ip weten te pakken met de mods en je uit de sessie trappen met een error in session! met een bad sport! meldingen het is gewoon verschrikkelijk op dit moment.
Titanfall van EA deed het ook; prima oplossing
Dit is al wel vaker gedaan. Bij csgo bijv. worden spelers met een lage trust factor, waaronder verdachte cheaters, bij elkaar gezet.
Het leuke is dat er hackers zijn die dit soort servers opzetten in CS:GO. Dat zijn HvH servers, hack vs hack. En dan is het inderdaad wie heeft de snelste aimbot etc.
Ik snap er niks van, maar als ze mij er niet mee lastig vallen, vind ik het prima! :)
dit was (is) ook het geval in GTA V. Bijkomend kreeg je dan ook een belachelijk hoedje op
CS-GO werkt al een tijd met een trust-factor. Het probleem lijkt te zijn dat ook niet cheaters een low-trust factor kunnen krijgen om wat voor reden dan ook. En low-trust lijkt een soort zwart gat waar je amper uit kan komen en constant gematched word met wallhackers/aimbots en andere sketchy accounts.

Maar goed bij CS-GO zijn de problemen zo groot dat ik vaak hoor dat mensen alleen ESEA of Faceit spelen in plaats van CS-GO's eigen matchmaking systeem.
Klopt, meeste grote cheatmakers die dergelijke diensten aanbieden blijven weg van competitive leagues.
Dus als je faceit of Esea speelt zul je heel weinig tot helemaal geen cheaters krijgen, de enige cheaters die je daar zult vinden zijn de prive cheaters.
Je start gewoon een nieuw account, koopt prime, speelt tien matches, bam nieuw account met een goede TF. Het was nog nooit zo easy.
Dat valt toch wel mee hoor, probeer maar eens te spelen met mensen die echt een hoge trustfactor hebben, Volgens mij krijg jij dan een melding dat je een te lage TF hebt in verhouding met de mensen waar je mee speelt.
Maar wat ik niet begrijp is waarom de software niet beter in elkaar zit zodat cheaten minder makkelijk wordt. 70.000 bans... dat is nog al wat.
Ik heb totaal geen ervaring met dit onderwerp, maar is het niet zo dat het gewoon een klassieke wapenwedloop is? Tuurlijk proberen ze hun software beter te maken. In dit nieuwsbericht wordt toch juist een softwareverbetering genoemd? Blijkbaar is het niet genoeg.

Het blijft altijd een afweging. Ja ze kunnen nóg meer investeren in meer en beter personeel om het tegen te gaan, maar dat is ook duurder. Het is volledig aan het bedrijf wanneer ze genoeg genoeg vinden.
Anti-cheat software is al zeer ingrijpend in je systeem, het installeert drivers en dergelijke om je applicaties en netwerk te monitoren en je beeld te onderscheppen. Maar het blijft een race tussen de cheaters en de anti-cheat.
Een normaal mens zou zich toch kapot schamen om een spelletje te winnen door bedrog. Okay, dan heb je misschien gewonnen maar niet omdat je goed bent maar omdat je valsspeelt. Zielig 8)7
ik denk dat als je gaat zoeken op CoD BO accounts met een hoog level, en alles unlocked dat hier best nog wel prijzen voor gevraagd worden. Volgens mij is het voor sommige gewoon een business model, en gebeurd dit met elke game.

Dan gaat het dus niet om plezier, maar om geld.
Overgrote deel doet dat echt wel voor de plezier in het winnen en niet om de verkoop.
True, maar als er maar 1 cheater in een spel zit verziekt die het voor degenen die het spelen voor het plezier. Minder dan 5% cheaters is al genoeg.
Goede zaak, dan kunnen die sneuneuzen zelf eens zien hoe het is.
Ik speel het niet, simpelweg omdat ik nooit goed ben geweest in shooters. Als ik met cheats een kans maak (waarschijnlijk zou ik alsnog verliezen van een meer dan gemiddelde speler), zou ik het niet eens zo heel erg vinden om in een aparte lobby te komen. In de dungeons van Minesaga (Minecraft) word ik bijvoorbeeld gemiddeld gekilled binnen 15s met full armor en goede wapens. Dan kom ik dus niet verder dan de eerste load mobs. Ga er alleen in als er mensen/vrienden zijn die mij verdedigen en zorgen dat me niets gebeurt. Ik vind het daarentegen wel leuk om dat te doen, maar zou mij dus zonder hulp never nooit lukken.
Maar gaat het ook niet een beetje om de lol? Ik ben er ook niet erg goed in maar Plunder daarentegen scoor ik heel veel 1e plaatsen. En dat heeft uiteindelijk niets met shooten te maken maar wel met slim spelen. Met de reguliere shootmodes ben ik een middenmoter, niet meer dan dat, maar uiteindelijk heb ik wel lol en dat vind ik ook belangrijk.
Gaat zeker om de lol. Als ik nooit langer dan pakmbeet een minuut in leven ben, heb ik er echt geen lol in.
In tijden van Battlefield Bad Compay 2 (spel waar ik echt goed in was) ben ik nog al vaak van een server gebaned omdat mijn cheat-o-meter hoog was en ik te veel punten per minuut scoorde. Toen de spelers aantal terug liep heb ik veel last gehad van die onterechte bans. Maar ja, als je eenmaal de verdenking tegen je hebt succes.

Ik weet natuurlijk niet hoe de systemen van Infinity Ward werken. Het systeem van een cheat-o-meter, waar alleen naar bepaalde stats wordt gekeken is basaal. Geef de spelers tenminste een kans om dan (met een clan) een eigen server te beheren. Dan heb je tenminste nog altijd de mogelijkheid om het spelletje te blijven spelen.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 22 april 2020 15:53]

In dat spel kon je gestoord veel punten scoren door voertuigen met enemy's op te blazen of de payload met c4 ipv de normale bomb...
Heerlijke eerlijke oplossing! _/-\o_
Ik ga hier geen last van krijgen want ik sta toch altijd onderaan. Ik beticht altijd iedereen van cheats, maar achteraf blijk ik er gewoon zelf niets van te bakken.
Zo lang ik in plunder alle tegenstanders weet te ontwijken wordt ik altijd 1ste of 2de.
Alleen dat raak schieten is echt verrotte moeilijk
Oh lol dus jij zoekt ipc gewoon het geld en plundert dus niet? Ga ik ook is proberen :P
Nu alleen nog de melding weghalen waarbij gevraagd wordt om crossplay weer in te schakelen. En uiteraard moeten alle console spelers crossplay sowieso uitschakelen! Maar dat is mijn mening..
De melding is inderdaad super irritant, vooral voor elk potje tweemaal |:(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee