Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

CoD: Warzone krijgt tweetrapsauthenticatie voor nieuwe pc-spelers

Ontwikkelaar Infinity Ward heeft tweetrapsauthenticatie in het leven geroepen voor nieuwe pc-spelers van Warzone. Het is een maatregel die alleen geldt voor nieuwe pc-spelers die het battle-royaleonderdeel van Call of Duty: Modern Warfare gratis spelen.

Het gaat om een aanvullende authenticatie via sms, die boven op het inloggen via launcher Battle.net zal komen. Infinity Ward presenteert het als een extra beveiligingslaag voor spelers. De maatregel lijkt niet te gelden voor bestaande pc-spelers die Call of Duty: Warzone al een tijdje gratis spelen en dus het basisspel Call of Duty: Modern Warfare niet in bezit hebben.

Waarschijnlijk is dit een nieuwe maatregel die de maker van het spel inzet in de hoop het aantal cheaters en hackers terug te dringen. Nog altijd is dit een relatief groot probleem in Warzone, dat met name wordt toegeschreven aan pc-spelers. Om dit probleem in te dammen, besloot Infinity Ward eerder al om spelers die van cheaten worden verdacht, bij elkaar in een aparte lobby te zetten. Of de huidige introductie van tweestapsauthenticatie gaat helpen, is maar de vraag, omdat het dus niet lijkt te gelden voor spelers die het spel al spelen en dat zijn er inmiddels al meer dan 60 miljoen.

Uitgever Activision en ontwikkelaar Infinity Ward gaan door met het proberen van nieuwe gamemodi. De makers hebben in het verleden nogal eens modi aangepast, verwijderd of ze later weer teruggebracht. Inmiddels is de reguliere battle-royalesolomodus ingeruild voor de zogeheten Stimulus Solos-modus. In feite gaat het om dezelfde modus, met als wijziging dat spelers die het loodje leggen en genoeg geld op zak hadden, automatisch terug kunnen keren op het slagveld. De Gulag, het een-tegen-eengevecht tussen gevelde spelers dat hen de kans geeft om een respawn te verdienen, is niet meer aanwezig in deze modus.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

13-05-2020 • 07:45

83 Linkedin

Reacties (83)

Wijzig sortering
Ik vind nadeel betrekkelijk, vooral in clutch fights is aim assist een ding. Maar goed perceptie zeg ik dan maar.. Niet voor niks dat Pro pc players een controller aansluiten op de pc. (Ja ook Fov weet ik)

[Reactie gewijzigd door Lienuks op 13 mei 2020 08:10]

Lijkt me nog steeds skill based dat je het lastig vind. De "aim assist" is zodanig geregeld dat het makkelijker wordt om te mikken met een controller. Er is geen sprake van snap-to of iets dergelijks.
Bron: https://www.youtube.com/watch?v=4LzXnUJy6Ss
Persoonlijk ervaar ik het vaak wel als snap-to maar goed ik heb een impopulaire mening , ik heb in ieder geval 100x liever gewoon pc vs pc players.
In de Gulag is het voordeel van de aim assist echt wel duidelijk aanwezig..
De FOV op de PC is wel een dingetje stiekem ja.

Laatst met een squad aan het spelen waarvan 1 op PC.

Laatste cirkel, enkel een console speler over, de PC speler zag iemand op het scherm door zijn FOV die de console player bijlange na niet kon zien.

Nooit gedacht dat het zoveel verschil kon hebben.
FoV is naar mijn mening samen met hogere framerate het echte voordeel voor pc gamers, en die combinatie plus controllers is helemaal win-win
Hoe zit dit eigenlijk? Hebben die ultra wide monitoren ook veel meer zicht?
ik weet niet hoor, maar als ik een muis en toetsenbord aansluit op me xbox en dan tegen de mensen ga spelen is het wel extreem makkelijk. Een muis en toetsenbord zijn altijd veel beter als dat je met een controller speelt, en als je denkt dat het niet veel beter is ben je waarschijnlijk niet heel goed in shooters
Ik zou wat YT videos bekijken van pc vs console spelers in gunfight. Console spelers komen vrij makkelijk mee dus het voordeel is nihil als je een beetje goed bent icm de aim assist.
Ik speel ook met muis en toetsenbord op xbox, ideaal. Speelt gewoon een stuk prettiger plus hoef geen dure game pc te kopen.
Dat komt omdat toernooien op een console worden gespeeld. Activision laat PC compleet links liggen als het gaat om eSports. Een muis is gewoon vele malen accurater, snap niet waarom dit nog steeds een discussie is. Aim assist bestaat voor een reden.
De laatste warzone toernooien waar o.a. nickmercs / teepee en drdisrespect aan meededen was een crossplay toernooi waarbij de twee eerstgenoemden op een controller spelen middels een pc.
Omdat dat verplicht is ja. En als die mafkees met een snor aan zo'n toernooi mag mee doen, zou ik het sowieso niet serieus nemen.
oh is die disrespect een top speler? Zag hem al zo vaak voorbij komen op twich met bizar veel viewers, vraag me af hoe die kerel uberhaubt wat ziet door z'n zonnebril :+
Niet overdrijven. Er zijn idd shooters waar de topplayers een controller gebruiken. Maar ook zat shooters waar je niets bent met een controller. Vaak de games waar geen controller assistentie in gebouwd zit, zie je toch vaak nog tobo/muis players. Ook door de topspelers.

Heel die aim assist is er ingebouwd om controllerplayers gelijk te trekken met tobo/muis spelers. Haal de aim assist weg, en er blijft weinig over van de ' skills' .

Shroud:
“No random schmuck can just pick up mouse and keyboard and do somewhat well, they’re going to suck, and they’re going to suck a lot. But, if you grab like a controller there is a chance it will just assist you in some situations,”
https://www.dexerto.com/c...-warzone-and-apex-1343781
Ik heb inderdaad gegeneraliseerd ik doel met name op dit specifieke onderwerp "Warzone".
Zover ik weet kan je crossplay gewoon uit zetten. Of is dit recentelijk verwijderd?
Op XBOX is crossplay verplicht voor Warzone, voor multiplayer kun je het gelukkig wel uitzetten

EDIT : Haha kunnen jullie wel minnetjes geven, maar dat maakt het niet minder waar hoor!

[Reactie gewijzigd door Recklezz op 13 mei 2020 08:22]

Ook op Xbox kan je crossplay uitzetten, dit is niet optimaal maar het is wel mogelijk.

Here is how you can turn off cross-play on Xbox One:

Go to your Xbox settings
Scroll to Account and click on Privacy and Online Safety
Click on Xbox Live Privacy
Click on View Details and Customise
Click on Communications and Multiplayer
Change "You can play with people outside of Xbox Live" to block.
Je kunt dan geen Solo meer opstarten, die melding kreeg ik namelijk. Plus elke keer aan en uit als je toch met je PS4 / PC vrienden speelt is ook niet handig, praktisch.

Daanaast kan het ook gewoon ingame bij instellingen. Crossplay aan/uit.
Wellicht is de playerbase op de XBOX te klein dat ze dit optioneel te kunnen maken
Op de consoles is het uit te zetten en te spelen zonder. Er komt dan wel het advies om het te activeren om sneller genoeg spelers te vinden.

Op PC is het verplicht, daar kan het niet uit.

Ik zou het mooi vinden als er een crossplay optie komt om tussen de consoles te spelen zonder pc, helemaal uit en alles.
Op PS4 misschien, maar niet op XBOX
Here is how you can turn off cross-play on Xbox One:

Go to your Xbox settings
Scroll to Account and click on Privacy and Online Safety
Click on Xbox Live Privacy
Click on View Details and Customise
Click on Communications and Multiplayer
Change "You can play with people outside of Xbox Live" to block.
Dat klinkt als een optie om het globaal voor alle spellen uit te zetten. Dat is leuk als je alleen CoD speelt, maar wat als je ook andere crossplay spellen speelt die niet met mikken te maken hebben en prima speelbaar zijn tussen systemen? Dan moet je iedere keer die optie gaan toggelen als je van spel wisselt. Niet zo handig. Dit hoor je gewoon in de game zelf uit te kunnen zetten.
Mee eens. Recklezz zegt dat het niet kan maar dit kan dus wel. Hoeven wij geen discussie over te voeren. Dat het niet optimaal is mogen duidelijk zijn.
Fair enough, ik wist niet dat je buiten het spel om diep in de settings dit kon uitzetten. Niet bepaald optimaal inderdaad, aangezien ik soms wel crossplay wil spelen met wat PC vrienden.
Er is al meermaals bevestigd dat het uitzetten van crossplay op systeemniveau er voor zorgt dat je geen lobbies meer kunt vinden in Warzone. Dus helaas geen oplossing, en hiermee "niet mogelijk".
Dit is een optie, maar zou alleen goed werken als alle xbox spelers dit doen, anders kun je geen enkele lobby vinden, of in ieder geval genoeg spelers die dit ook hebben gedaan. Dus niemand doet dit.
Precies. Op de Playstation werkt dit prima, maar daar is dit ook makkelijk uit te zetten. Ik kan alles gewoon spelen zonder crossplay, zelfs Warzone.

Maar als iedereen op de Xbox zo diep het menu in moet, dan zullen beduidend minder mensen dit instellen.
Op de Xbox kan je crossplay ook gemakkelijk via het COD options menu uitzetten. Alleen krijg je dan de melding dat deze voor Warzone weer aan moet. 8)7
Huh, wat zit iedereen hier dan te zeuren? :P
dat dus crossplay niet uit te zetten is voor warzone.
ps4 kan dat via warzone (en dus alleen warzone uit) en xbox spelers moeten het met xbox setting zelf aanpassen (en dus geldt het voor ieder spel) denk ik.
maar op de ps4 word ik constant lastig gevallen of ik crosplay wil aan zetten..
Ik vind inderdaad de implementatie bij warzone niet ideaal maar de implementatie van Fortnite vind ik super: console spelers die een toetsenbord hebben aangesloten spelen tegen pc spelers en pc spelers met een controller spelen tegen consoles en als je in een party zit kom je in een soort mix lobby
ik vind het een nadeel voor pc spelers, ja op lange afstand is pc de koning maar de aim assist is echt niet om aan te zien als het gaat over close combat.

Om precies te aimen moeten pc spelers hun DPI laag zetten, dit hoeven console spelers niet te doen en kunnen dus eenvoudig 180 graden draaien en je met de aim assist bijna instant schieten.

+ bewegingen om kogels te ontwijken zijn gwn minder effectief bij console spelers :(

nee geef mij maar geen crossplay, dan weet ik hoe een persoon reageert en wat ik kan doen om hem te slim af te zijn.
Ik (Xbox one speler) zie eigenlijk nooit mensen met toetsenbord en muis volgens mij. Is dat toeval?
Heb altijd het icoontje van controller bij mensen. Ik kom ook bijna nooit PC spelers tegen. Moet wel zeggen dat ik voornamelijk Plunder speel. Die gamemode is sowieso wat minder afhankelijk van de aim skills.

Het tv icoon is blijkbaar van PS4 (als je op Xbox speelt, en als je op PS4 speelt staat het voor Xbox).

https://stevivor.com/guid...rossplay-icons-explained/
Ja, zo hard in het nadeel met je automatisch aim assist tracking op langere afstanden :). Ik zou ook zeggen, stop de console aim assist noobs lekker bij elkaar.
Mwoah, aim assist doet meer dan je denkt hoor
Jah die aim assist doet goed zijn werk, zeker bij snipers naar mijn mening. die mag soms wel wat minder.
Mwoah, supersnel je map openen en targets pingen doet ook meer dan je denkt.. Niet te doen op console
Targets pingen via de map? Voor het springen, ja, daarna doe je dat toch niet meer hoop ik?
Waarom niet? Als je met mensen zonder mic zit moet je toch even aan kunnen geven waar je naartoe wil gaan. Zelfs als ik met mensen via discord zit ping ik de map om ons doelwit aan te geven.
Hij zegt via de map niet op de map, tuurlijk ping ik maar als je dat via de map (lees kaart) doet dan is het voordeel er niet echt.

Maar dan nog, dat zijn niet echt dingen die je in een kritieke situatie gaat zitten doen dus of dat 2 sec of 1 sec duurt maakt dan ook niet uit.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 13 mei 2020 08:26]

Ja via de map bedoelde ik juist. Dan kun je objectives van ver af marken. Anders mark je alleen enemies in real time en wapens.
Enemies zijn ook targets..
Het werkt alleen niet zo lekker met de recoil van bepaalde wapens. Op pc gooi je dan gewoon lekker je muis omlaag.

Bovendien zijn op PC ook veel spelers met macro's, andere grafische instellingen (zodat je enemies beter ziet). Volgens mij kun je de FOV ook al hoger zetten (maar dat weet ik niet zeker). Dan heb je nog hogere FPS, waar gewoon weinig tegen te doen is. Feit blijft dat je op PC al snel veel kunt doen om een voordeel te krijgen, wat op de console niet mogelijk is.

En als je een beetje mee wilt komen, moet je vele uren elke dag de game spelen om nog een beetje een kans te maken, daar heeft niet iedereen de tijd voor en dat maakt het dus ook oneerlijk.
Nog leuker is je settings zo aanpassen dat je muis en kb in combinatie met aim assist van de controller gebruikt 8-) dit met een hoge fov is het echt leuk om zo te spelen, voelt aan als aimbot 8-) pc master race baby

[Reactie gewijzigd door Rzarect0r op 13 mei 2020 10:55]

Wanneer je een controller aansluit op PC met warzone werkt de muis nietmeer.
Er is software die dit regelt maar door de joycons die een deadzone hebben is dit minder dan fantastisch.
Ik probeer te begrijpen waarom het zo lastig is om een goede anti-cheat te maken?

De 2FA zal vast een beetje helpen, maar het klinkt als een pleister op de wond.

[Reactie gewijzigd door Ramazan op 13 mei 2020 07:52]

Valorant toont dat als er een deftige anti-cheat gemaakt wordt, deze bijna als een malware moet werken om zijn ding te kunnen doen. Geen idee of het bij Valorant werkt maar aangenaam is het alvast niet.

https://www.gamekings.tv/...i-cheat-systeem-valorant/
In plaats van je systeem scannen kunnen ze denk ik beter naar de stats van iemand kijken. Als iemand bovengemiddeld goed speelt (hogere k/d dan meeste spelers) en hij bijvoorbeeld telkens op dezelfde punten mikt dan zou je bijvoorbeeld deze speler kunnen flaggen en door de community na laten kijken.
Ja succes daarmee met de betere gamers dan in de game te houden, profs spelen heel anders en zullen dan 90% ook aangemerkt worden als cheater. Alle pre-aim en headshots die je haalt omdat je al hoort wat de vijand gaat doen maken je meteen verdacht, denk niet dat dit goed werkt.
Sterker nog, ik heb zo veel cheaters gezien die niet eens een bovengemiddelde ranking halen. Het is overduidelijk dat ze een cheat gebruiken maar ze spelen echt zó dom het is onvoorstelbaar. Statistische analyse kan heel krachtig zijn wanneer goed geimplementeerd, maar zie het eerder als een tool om spelers te onderzoeken dan een actieve anti-cheat (zoals FairFight dat bijv. is).
Je moet als dev niet naar 1 of 2 oplossingen grijpen maar bij elkaar optellen om je game te beveiligen. Hoe meer hordes de cheaters moeten nemen, hoe minder er over blijven.

Het liefst zorg je ervoor dat spelers niet meer binnenkomen om te cheaten. Bij jouw suggestie zal de cheater toch echt eerst het spel van aardig wat tegenstanders verneuken voordat ie aangepakt wordt.
Een groot deel van de spelers zal bovengemiddeld goed spelen, en een goede speler zal zelden slecht scoren in de stats. En als je dingen door de community laat nakijken gaat er een heksenjacht onstaan en ga je mensen veroordelen op basis van gevoel, of in sommige gevallen zelfs gewoon een lastercampagne.
Vanguard was al binnen 2 dagen verslagen door cheaters dus het helpt niet echt .
Hoe moeilijker hoe beter natuurlijk, zo zijn CS:GO cheats een tientje per maand maar moet je voor PUBG 150 euro neertellen. Natuurlijk kom je genoeg cheaters tegen in PUBG, omdat men 100 man in een server gooit, maar op een kleine 5on5 schaal zal je het verschil echt wel merken.

CS:GO maakt het cheaten zo makkelijk dat je in 90% v.d. matches een cheater tegenkomt.
Ik denk dat je het een beetje als virusscanner moet zien. Sommige dingen kan je proberen te beschermen maar de meeste virussen worden pas herkent als ze bekent zijn en weten hoe ze werken. En het is soms lastig om te herkennen wanneer iets wat de gebruiker doet, iets wat een goede programma doet en iets wat een virus doet. In de game wereld dus is het echt een muis die klikt, is het een goede programma wat een hotkey maakt waardoor je toetsenbord een muisklik verstuurd of een programma die het automatisch doet. Het is allemaal dezelfde commando die verstuurd wordt wat het dus moeilijk maakt een verschil te zien. Alleen als je weet hoe de bekende hacks werken kan je er iets tegen doen. Maar dan verzinnen de cheaters ook weer nieuwe dingen.
Onder 't mom als de bestaande spelers cheaten moeten ze zich opnieuw registreren. Dat zou betekenen dat ze nog twee keer kunnen cheaten en ben benieuwd of mensen gewoon zo'n random nummer als verificatie kunnen gebruiken van verschillende websites. Als het een uniek telefoonnummer moet zijn valt dat wel mee hoeveel er daar misbruik van gemaakt kan worden.
Ik mag toch aannemen dat ze dan het telefoonnummer aanmerken als een cheater en je bij het registreren met hetzelfde nummer weer direct in de cheaterlobby wordt gezet. Hoe effectief dit is weet ik echter niet. Je kunt toch gewoon zo’n wegwerpvoip huren als je perse wilt cheaten? Dit lijkt me eerder gewoon een nadeel voor eerlijke gebruikers. Je moet verplicht je telefoonnummer afgeven en kunt dus zonder telefoon niet spelen.
Het is bedoeld om een extra barrière aan te brengen, ja het is voor sommige mensen niet zo moeilijk om een extra telefoonnummer te regelen maar dat kost allemaal extra tijd en soms geld. Dat is precies wat de simpele "ik wil cheaten en weet niks van software etc" personen weg zal houden, die weten dit niet en/of vinden het dan teveel werk. Stel je koopt een cheat met een account dan zullen ze nog wel een keer proberen, maar de meeste zullen het teveel werk en geld vinden om het nog eens te doen.
Dus er komt bovenop de battle.net launcher nog een extra laag authenticatie?
Want de battle.net launcher zelf heeft toch al tweetrapsauthenticatie .
Ja maar hier gaat het echt wel om mensen toch te kunnen identificeren. Een nieuwe B.net account aanmaken is snel gedaan, een nieuw gsm nummer toch iets moeilijker.
Ik word werkelijk gek van al die veranderingen in soorten modi.
Ben je gewend aan solo met Gulag, wordt het weer iets anders.
Geef dan een mogelijkheid om te kiezen ofzo.
Doodvermoeiend

edit- serieus, ik begrijp niet waarom dit gemind wordt. Overal zijn hierover klachten gemeld

[Reactie gewijzigd door mhnl1979 op 13 mei 2020 08:09]

Dat jij graag je ei kwijt wilt prima, maar het heeft niks met het artikel te maken, ookal gaat het over hetzelfde spel.

Dit soort irritatie wat blijkbaar bij je speelt is lekker voorbehouden voor het forum of een nieuwsbericht over het wisselen van spelmodi :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 13 mei 2020 08:29]

Uitgever Activision en ontwikkelaar Infinity Ward gaan door met het proberen van nieuwe gamemodi. De makers hebben in het verleden nogal eens modi aangepast, verwijderd of ze later weer teruggebracht. Inmiddels is de reguliere battle-royalesolomodus ingeruild voor de zogeheten Stimulus Solos-modus. In feite gaat het om dezelfde modus, met als wijziging dat spelers die het loodje leggen en genoeg geld op zak hadden, automatisch terug kunnen keren op het slagveld. De Gulag, het een-tegen-eengevecht tussen gevelde spelers dat hen de kans geeft om een respawn te verdienen, is niet meer aanwezig in deze modus.
Eenderde van artikel gaat over spelmodi. Daarnaast zijn er twee soorten artikels hot over over Warzone. Cheatende pc spelers en de manier waarop er met spelmodi wordt omgegaan. Dus volgens mij wel degelijk ontopic. Los van het feit dat ik het spel graag speel om dat het gewoon voor de rest goed in elkaar zit.

[Reactie gewijzigd door mhnl1979 op 13 mei 2020 08:49]

Idd Gisteren wilde we Plunder gaan doen met 4 man maar dat is nu weer terug naar max 3 en het heet weer blood money maar verder in het menu zie je nog gewoon plunder staan?
ik zou ook graag een filter menu hebben waar je kan instellen hoeveel spelers.
en In plunder is het iets minder erg als je een sterk team tegen je hebt omdat je toch altijd kan respawnen.
op den duur kunnen ze dan wel zien wat het meeste word gespeeld lijkt mij.
Ik heb dit spel nog niet eerder gespeeld, maar heb je als pc gamer bij crossplay sowieso al geen voordeel, omdat je met keyboard + muis speelt? Dit moet toch zorgen voor een sneller reactie vermogen t.o.v. een console speler? Kan iemand mij dat uitleggen?

Een pc is niet dichtgetimmerd zoals een console en dus zullen er altijd cheaters blijven bestaan op dit platform. Wat ik vooral fijn vind aan het gamen op een pc is toch wel het gebruik van een keyboard + muis, alleen jammer dat dit in de meeste gevallen niet ondersteund wordt door console games.
Op de console heb je aim assist. Daar heb je nogal voordeel van op short-range.
Ja, die aim assist op console stelt naar mijn idee niet zo veel voor t.o.v. de nauwkeurigheid van muis/tobo icm betere framerates en FOV. Ik heb er vaak zelf last van wanneer ik op iemand aim en er sprint iemand voor hem (of haar) langs. Dan verspringt m'n aim waardoor ik beide spelers mis.
Ook omdraaien gaan met muis sneller dan met controller, ook wanneer daarvan de sensitivity hoger staat (1.75 momenteel).

Wellicht bij short range een voordeel maar bij echte close combat of juist bij snipen is muis/tobo in het voordeel naar mijn idee. Wanneer ik crossplay uitschakel eindig ik ook altijd een stuk hoger. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is hoor om te winnen op console tegen PC gamers.
Voordeel van controller heb je wel wanneer je extreem langzaam en sneaky wil spelen. Door de analoge sticks kun je de snelheid waarmee je loopt bijna traploos regelen. Dat is met toetsenbord een stuk lastiger.

Muis/tobo aansluiten op PS4 is ook mogelijk. Dat heb ik ook voor de grap geprobeerd maar was niet te doen, in mijn geval haperde het als een gek. Dat kwam niet door lag want ik probeerde het eerst in een van de practice modes.
Hoe moet dit cheaters weerhouden? Meestal neem je een applicatie ipv sms en dan is het super eenvoudig een nieuw account te voorzien van tweetrapsauthenticatie. Nieuwe QR code scannen en klaar...
Of de huidige introductie van tweestapsauthenticatie gaat helpen, is maar de vraag, omdat het dus niet lijkt te gelden voor spelers die het spel al spelen en dat zijn er inmiddels al meer dan 60 miljoen.