Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Call of Duty: Warzone heeft meer dan 60 miljoen spelers

Warzone heeft de grens van 60 miljoen spelers gepasseerd. Het battle-royaleonderdeel van Call of Duty: Modern Warfare is ongeveer twee maanden geleden uitgebracht en het aantal spelers groeit nog altijd.

Activision maakte het aantal bekend tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers van de afgelopen drie maanden. Het bedrijf vergelijkt het in oktober vorig jaar uitgebrachte Call of Duty: Modern Warfare met alle eerdere Call of Duty-titels en stelt dat Modern Warfare wat het aantal spelers en verkochte exemplaren betreft het beste scoort op dit moment in de tijd, een half jaar na de release.

Volgens Activision waren er met name in maart flinke leveringen te zien, wat de uitgever mede verklaart door de coronacrisis. Daarnaast stelt het bedrijf dat ook upgrades vanuit het gratis te spelen Warzone een bijdrage leverden. Dat betreft spelers die besluiten om niet alleen het gratis Warzone te blijven spelen, maar ook het volledige Call of Duty: Modern Warfare aanschaffen. Zaken als wapenvorderingen, rangen en de Battle Pass worden gedeeld tussen het basisspel en Warzone.

Als het afgelopen eerste kwartaal van Modern Warfare wordt vergeleken met het eerste kwartaal van 2019 van Black Ops 4, dan was er sprake van meer dan een verdubbeling van de in-game net bookings. De term net bookings staat voor het nettoaantal producten en diensten die tijdens een periode digitaal of fysiek zijn verkocht, waaronder licentie-inkomsten, merchandise, in-game advertenties. In dit geval gaat het om de in-game net bookings, dus de digitale aanschaf van bijvoorbeeld in-gamegeld, skins of de Battle Pass.

Warzone groeit nog altijd flink door, al gaat dat niet meer zo hard als voorheen. Het gratis te spelen battle-royaleonderdeel kwam op 10 maart uit en had na 24 uur al een spelersgroep van zes miljoen spelers aangetrokken. Dat aantal zat na drie dagen al op vijftien miljoen en ongeveer een maand na de release werd de grens van vijftig miljoen doorbroken. Om het huidige aantal van ruim 60 miljoen spelers te halen was een kleine maand nodig.

Activision Blizzard haalde gezamenlijk in het eerste kwartaal een omzet van 1,79 miljard dollar, een kleine daling ten opzichte van de 1,83 miljard dollar in dezelfde periode een jaar eerder. De winst steeg wel en kwam uit op 505 miljoen dollar. Dat was in de eerste drie maanden van 2019 nog 447 miljoen dollar.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

07-05-2020 • 11:32

81 Linkedin

Reacties (81)

Wijzig sortering
En hoeveel dubbele accounts en bots/cheaters?
Ik speel warzone 3 weken actief en ben tot heden 0 cheaters tegen gekomen, of ik heb het simpelweg niet door maar het valt volgens mij echt reuzen mee.
Cheaters in Warzone zijn minder opvallend dan in andere games, ze spelen hooguit met aimbot en wallhacks (mijn ervaring). Ik ben er zelf al meer tegen gekomen dan ik op 2 handen kan tellen, maar in verhouding met het aantal potjes valt het vooral recent erg mee.

Enige manier om er echt achter te komen is via de killcam, ik ben vaker gekilled waarbij mijn eerste gedachten was "dat was sketchy" maar in de killcam leek alles legit. Andere keren zie je pre-aim (ghost + cold blooded...) en een 100% headshot aim terwijl je springt / slide en dan weet je voldoende.

Ik merk ook dat je in dit spel enigszins kans maakt tegen cheaters, door een variatie aan sterke wapens (RPG / Akimbo) en flinke bullet drop met snipers.
Ik vind wel vaak dat pre- aiment vaak gebruikt wordt om het label cheater op mensen te plakken.

Ik zelf ben hiervoor vaak gereport geweest.

De realiteit was gwn als je al meer dan 700u dezelfde maps gespeeld hebt weet je waar je het best moet mikken als je het hoekje om komt.

Nu ja als je ziet dat iemand je echt door muren volgt is dat wel een heel ander verhaal.
Helemaal mee eens, ik zou ook nooit o.b.v. een pre-aim iemand reporten. Wellicht heb je een voetstap gezet tijdens het draaien of clip je door de muur, dat kun je lastig bewijzen.

Ik heb nog een leuke clip waarin ik boven op een berg achter een boom lig met Ghost en Cold Blooded (ik en mijn team mate waren strategies aan het doornemen), vervolgens rijdt een quad recht op me af tegen de boom waar ik achter lig. Nu is het een bug van Warzone dat je daardoor toch damage krijgt, terwijl je eigenlijk niet geraakt wordt. Dat was dus ook een van die "dat is sketchy" momenten.
Zoveel cheaters zitten er volgens mij echt niet in het spel. Ik schiet zelf met regelmaat headshots op springende mensen, slidende mensen etc. Daarbij heb je veel mogelijkheden iemand te spotten. Zoals een UAV of een Hartbeat sensor.

Pre-aimen doe ik ook vaak, en ik maak ook vaak kills door objecten heen door te schatten waar iemand loopt. Ook bij veel huisjes is het interessant om gewoon er door heen te schieten wetende dat iemand down is bijvoorbeeld.

Ik speel echt vaak met mensen en die noemen alles en iedereen een cheater terwijl ze zelf nog niet eens een positief KD hebben. Voor mijn gevoel wordt door veel mensen het verschil in skill dan ook erg onderschat.
Echter spelen de meeste cheaters ook nooit met de hele pot aimbot en wallhacks. Dat doen alleen domme mensen die binnen 2 uurtjes gebanned zijn.

Wat de meeste aimbotters doen is hun aimbog aanzetten op key moments. Ik kijk b.v veel vods terug in OW en hier zie je duidelijk dat heel veel losers cheaten op key moments. En dat zie je duidelijk met shots die binnen 0,0001 seconden naar een hoofdje gaan, en dan precies weer terug naar waar ze waren.

Dus wat doen mensen. Ze cheaten in princiepe de hele pot niet, behalve in die key moments. Hierdoor winnen ze toch de pot en likt het minder verdacht. In princiepe hoef je in Overwatch niks te doen op de eerste 3 min, zolang je op het laatst maar de 3 punten pakt. Hierdoor is de kans dat je opgepakt word aanzienlijk kleiner. Plus potten waarbij deze gasten toch gecarried worden, hoeven ze niet te cheaten.

Sterker nog, je hebt ook zogenaamde "crit bots". Deze aimbotten op iemand totdat ze "low" zijn. Dan gaan ze of door iemand anders dood, of schiet je ze met een spamshot neer. Hierdoor lijkt het alsof je finishing blow "legit" of dat de killcam de cheater net opneemt. Maar goed, dat is OW. Geen idee hoe dat met CoD zit.

Cheaters zijn slimmer dan je denkt. Maar tja, deze losers moeten iets met hun treurige leventje.

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 7 mei 2020 12:40]

Critbots zouden niet werken in MW. De killcam is te lang en de tijd die nodig is om iemand te doden veel te kort om dat bruikbaar te maken.
Sterker nog, je hebt ook zogenaamde "crit bots". Deze aimbotten op iemand totdat ze "low" zijn. Dan gaan ze of door iemand anders dood, of schiet je ze met een spamshot neer. Hierdoor lijkt het alsof je finishing blow "legit" of dat de killcam de cheater net opneemt.
Wow, dit is echt next level man. Super slim als je er zo over nadenkt aangezien de cheater nooit op de killcam komt zo
Je kan gewoon via codstats (google) zien hoeveel potentiele cheaters er in je game zaten.. en dat valt echt reuze mee. Verder.. check die cheater list is zeker niet alleen op de pc. (https://codstats.net/)
die bullet drop en muzzle velocity is echt schandalig.
"OH daar! 200m verderop zie ik iemand! Moet je je schot bijna 30 graden omhoog schieten vanwege de bullet drop, maar ook niet vergeten dat je pakweg 25 meter moet leaden en dat je na je schot tijd hebt om een slok cola te nemen vooraleer de impact er is.

Battlefield is daar ook irritant ergerlijk in.
Misschien een andere game spelen zoals cs:go(misschien valorant?) daar heb je dat niet en zijn er andere game mechanics die meer de boventoon hebben.

De game mode die moet hebben en die vergelijkbaar is met BR heet blacksite.
Maar ik wil net realistische bullet drop, penetratie, shot leading, ... Maar dan inderdaad 'realistisch'. Hell let Loose, Escape from Tarkov, ... En geen bullet sponge gedoe zoals in Valorant.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 8 mei 2020 16:30]

Wat speel ik een ander spel ofzo?! Ik vind het net laser wapens die snipers, ik twijfelde lange tijd of het nou hitscan was of niet. Bulletdrop maakte battlefield juist zo mooi vind ik, opzouten met die point en click hitscan op alle wapens. Het is juist lekker uitdagend om lead te geven. Ik geef door ervaring juist standaard lead en daardoor kon ik op het begin met snipers juist niks raken op warzone. Daarnaast is de TTK tegenwoordig altijd zo laag in shooters, zo anti skill, je kan door elke noob gekilled worden als hij als eerste schiet, vroeger kon je nog zigzaggen, bukken en sprinten, tuurlijk is dat niet realistisch, maar als je naar realisme opzoek bent dan zit je sws verkeerd bij cod of bf.

Zou graag weer online battlefield bad company 2 spelen, wat een prachtspel was dat, vond battlefield 1 ook nog goed, maar V vond ik helemaal niks, snipers waren daarin belachelijk slecht en de TTK te laag.
Het gaat mij om het overdreven bullet drop gehalte, daarom dat ik er ook overdreven getallen bijplakte. Zit je daar kogels uit je loop te duwen aan 7-800 meter per seconde (volgens officiele) specificaties, duurt het een wat wel een halve seconde lijkt eer die kogel 100 meter verder vliegt? Alleszins geen 700m/s... En dat kan je best verifieren omdat je de kill distance te zien krijgt bij long range shots.

Of dat je projectiel een volledige meter zakt op 200 meter en het feit dat de damage drop over zo'n afstand echt bizar hoog is.

Of dat je je target bijna net uit het zicht moet hebben om een long range moving target te leaden... kom zeg.

Zeker in BF zijn de maps vaak groot genoeg om wat 'juistere' specs te implementeren voor deze long-range wapens. Dit is gewoon nerfing onder het mom van 'balancing' en wat mij betreft de meest luie vorm ervan.

Voor echt realisme weet ik mijn entertainment wel te vinden maar een beetje meer casual lust ik ook wel, maar niet als er zoveel fantasie bij aan te pas komt

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 8 mei 2020 20:47]

In de EU servers lijkt het heel erg mee te vallen. Laatst wel een cheater gezien maar die werd in hetzelfde potje nog geband. Op de servers in Azië schijnt het echter heel erg te zijn met cheaters. In de VS hebben ze daar ook last van, met name doordat cheaters vanuit Azië met een VPN op de VS servers terecht komen.
Nou sorry maar dan speel je niet veel of je hebt zo ontzettend veel mazzel.
het is echt erg met de cheaters, en dan bedoel ik die mensen die op 75 Kills en 3 deaths staan terwijl diegene die erna komt op 11 staat of zo. En dat gebeurt zeker wel 3 van de 10 potjes.

Het spel is op zich goed, maar jezus wat een geklooi met die updates iedere keer weer, Dan weer krijg je opeens slechte grapics (van die rare lijnen om je wapens blokkerig etc) en nu sinds de laatste update weer dat je , of niet kan joinen en soms 10 min moet wachten, of dat je na een potje er gewoon wordt uitgeflikkerd.

Nee mooi spel maar die updates en cheaters (pc) verzieken echt alles !

edit : En Updates van 30Gb -60 GB kom op zeg dat zijn geen updates meer

[Reactie gewijzigd door oldsmelly op 7 mei 2020 14:09]

edit : En Updates van 30Gb -60 GB kom op zeg dat zijn geen updates meer
Want?

20 jaar geleden waren het 20-500 MB patches (wat ook al gigantisch is als het hele spel op slechts 1 700MB CD-ROM kwam), 10 jaar geleden waren het 2-10GB aan updates dus nu effe 20-50 GB voor een update is niet van de pot gerukt in mijn mening... afhankelijk of er ook daadwerkelijk wat wordt toegevoegd/gefixt.
Het probleem is een beetje dat voor heel veel mensen op de wereld internet snelheden en opslag niet proportioneel gegroeid zijn met patch groottes.

20-50 gb niet zoon probleem als het spel op een 1-2tb SSD staat en je dat met een 100/100 glasvezel verbinding binnen hengelt.
Maar als je een 500gb PS4 hebt en een 20/5 coax verbinding, of minder, Ja dan hakt het er wel in.
Qua updates heeft ie wel een punt, slaat toch helemaal nergens op... Wat is er zo belangrijk dat 60gb kost, een nieuw spel?!
Wellicht dat het komt omdat ze meerdere textures/shaders? voor het zelfde gebruiken.

Warzone ziet er bijvoorbeeld iets minder mooi uit dan de reguliere multiplayer lijkt het bij mij.

Maar wanneer je een weekendje gratis spelen op 3 multiplayer maps weg geeft en je tegelijkertijd ook een update met fixes uitgeeft.

Dan zouden die updates imo wel eens HUGE kunnen worden.

De bug fixes voor moeilijk het vinden van servers lag/rubberbanding van de afgelopen dagen waren niet bijzonder groot namelijk allemaal rond de 200mb. Dat valt nog best mee met 800kb/s down. :')
Mijn ervaring van afgelopen weken is dat het juist is toegenomen, of ik had badluck ;). Alhoewel ik het niet eens erg vind wel jammer natuurlijk maar de cheaters die ik ben tegengekomen waren zo overduidelijk aan het hacken dat het spectaten hiervan stiekem wel even vermakelijk was + instant reports.
Het zou kunnen komen doordat ik de laatste tijd meer multiplayer doe i.p.v. Warzone.
De multiplayer is immers niet free to play wat een perm ban een stuk pijnlijker maakt voor een hacker.
Ik ben er niet 0 tegen gekomen, maar ik en mijn vriendengroep spelen het spel sinds Launch en ik heb er maar 1 gezien. Dit zijn dus zeker andere getallen dan ik gewend ben van PUBG oid.
Ik speel Modern Warfare sinds launch en ik ben ook nog geen enkele cheater/hacker tegen gekomen. Kudos naar Infinity Ward.
Ligt ook heel erg aan de skill based matchmaking, hoe hoger de sbmm je inschaalt, hoe meer vreemde zaken ervoorbij komen. Speel je een setje goede rondes, dan merk je dat mensen 1) sweatier zijn en er dus meer challenge inzit maar ook 2) kom je vreemde zaken tegen die niet helemaal zuivere koek kunnen zijn (mensen die iets te goed je kunnen volgen door muren heen, om blinde hoekjes precies weten waar je zit zonder UAV, of dat je van de overkant van de map met een headshot wordt uitgeschakeld terwijl ze 30ms 1 pixel van je hebben gezien).

Vooral in Hardcore games kom je met regelmaat situaties tegen die niet lijken te kunnen. Ook in Warzone de laatste weken meer en meer situaties tegengekomen die erg verdacht zijn.

Wat wel fijn werkt is dat IW je nu in-game feedback geeft wanneer mensen die je gerapporteerd hebt verbannen zijn, nu al een aantal van ontvangen.
Ligt ook heel erg aan de skill based matchmaking, hoe hoger de sbmm je inschaalt, hoe meer vreemde zaken ervoorbij komen.
Ah, vandaar dat ik nooit cheaters of vreemde zaken zie ;-)
Helaas kom ik er steeds meer tegen.. en speel maar een paar potjes per dag en soms gewoon niet.

Gisteren een gast in de Gulag die op 1 of andere manier zijn RPG / M4 mee had genomen de Gulag in...
Deze hebben een random kans om te spawnen in Gulag. Dit is een zeldzaam maar zeker niet onbekend fenomeen.

https://dotesports.com/ca...atic-weapons-in-the-gulag

Zelf ook al een paar keer gehad. Is een glitch..
Vanochtend nog 2 gezien en ze aangegeven.

Je ontkomt er helaas niet aan.
Ik ben er gisteren weer een paar tegen komen. Die waren vanuit een gebouw dwars door muren met een LMG + full metal jacket aan het aimbotten en moordde zo mijn hele squad uit zonder ook maar een seconde zicht te hebben gehad :P

De killcam was grappig en daarna de server maar verlaten.
Hier zitten zeker heel veel dubbele accounts voor cheaters bij.
Als ik het hier zo lees lijkt men er geen last van te hebben maar ik kom ze dagelijks tegen, dan zit je halverwege bij de 3e cirkel en dan zijn er nog 20 of 30 man over en dan weet je al bijna zeker dat er een cheater in de game zit. Dit word later vaak ook wel bevestigd als je er zelf door gedood word en dan zie je op de killcam overduidelijk hoe ze zitten te cheaten. En dan hebben ze vaak al 40+ kills.

De duo game mode wat na maanden nog steeds mist vind ik aardig treurig.

De teamplay bij random console spelers is vaak ver te zoeken en ik vind het hinderlijk dat crossplay aan moet staan voor pc spelers bij warzone.

Ook is de server performance dramatisch en hier stoor ik mij nog het meeste aan.
Zeker 50% van de servers zijn bijna onspeelbaar terwijl je speelt met een ping van rond de 30ms en 0 packet loss.. Naar mijn gevoel is de tickrate van de servers heel laag.

Ik heb heel veel te klagen over deze game maar ik blijf het nog steeds een geweldig spel vinden en ik blijf het spelen ondanks de vele problemen die ze hopelijk weten op te lossen.

[Reactie gewijzigd door Realtec op 7 mei 2020 12:44]

Ik speel al sinds het eerste weekend en de laatste 2 weken dagelijks en eigenlijk heb ik nog geen kill cam gezien dat ze me al volgden door muren heen. Sommige snipe shots dat ik wel denk, dat was heeeeeel veel geluk met die headshot of misschien wel een cheat, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Maar nu zie ik je zeggen dat als de cirkels kleiner worden... Dat is misschien het grootste verschil, ik speel alleen maar plunder/blood money. Ik hou niet van spelletjes met maar 1 kans zonder respawn, omdat ik daar niet skilled genoeg voor ben en in plunder kan ik vaak wel heel hoog eindigen of winnen. Misschien dat daar minder cheaters zitten of minder opvallen?
Ik ben gisteren met mijn hele squad door 2 aimbotters door maarliefst 2 muren heen overhoop geschoten. Het leverde een hilarische killcam op, maar als te veel mensen zulke cheats gebruiken dan gaat het ten kostte van het speelplezier en ten koste van legitieme spelers die wel echt goed zijn en daardoor misschien onterecht van cheaten worden verdacht.
Duo's hebben ze bij de plunder-mode even gehad maar daarna weer verwijderd, begrijp ik ook niks van?!? Heel irritant ook omdat ik hoofdzakelijk slechts met 1 bekende deze game speel, dus we zitten bijna altijd met een random opgescheept.. Geef spelers gewoon alle opties, solo, duo, trio of quad.. Er zijn meer dan genoeg spelers om al die modes te vullen lijkt mij..
Valt denk ik wel mee, met deze cod heeft activation slim ingespeeld op wat de jeugd graag wil.
Ik kom toch echt om de ~3 games echt blatant cheaters tegen. Zal niet het spelersaantal echt inflaten maar wou het toch gezegd hebben.
Zit je in Azie op de servers of speel je gewoon beroerd? Speel dagelijk zeker 2-3 uur en kom zelden tot noot cheaters tegen. Wel goede spelers, maar dat is een ander verhaal. Hoe kan jij bewijzen dat je elke 3 potjes een 'blatante cheater' tegen het lijf loopt, ik geloof er niets van..
Ik speel dagelijks meer dan 8 uur, en geloof me er zijn genoeg cheaters. Als je iets meer in de hotzones dropt zoals Hospital als voorbeeld. Kom je zat mensen tegen wiens aim wel erg verdacht goed blijven plakken op mijn hoofd. Geen idee of er een ELO system is (vermoed van wel). En kan zijn dat jij in een lagere klasse zit en hier dus minder last van hebt. Een wapen waarbij je er bijna van uit kan gaan dat iemand cheat is de KAR98k. Als je hiermee 3/4e van een squad kan downen in de timeframe van pak hem beet 10 seconde weet je genoeg.
Je weet dat PS4 en XBOX sowieso auto-aim hebben en dus op het hoofd blijven plakken? En daarnaast is een maat van mij erg goed met een kark, die downde laatst dus 5 man in nog geen 10 seconde, dan is hij dus een cheater? Ik denk dat je je filter wat bij moet stellen..

[Reactie gewijzigd door millman op 7 mei 2020 15:30]

Of die maat van jou is niet zo zuivere koffie als je misschien denkt?

Ben in ieder geval blij dat in jouw elo het allemaal wel mee blijkt te vallen. Prettigere speelervaring.

En op console is geen auto aim, hooguit aim assist en in sommige gevallen bullet magnetism. Totaal ander verhaal ;)
We nemen de filmpjes op samen, ik heb de replay ook gezien, die kerel is goed, (ook top 1000 pubg geweest o.a.)
Zo moeilijk is het niet om 3 mensen een headshot te geven hoor. Lukt mij ook wel eens. Er zijn gewoon mensen met een goede aim. En wat Millman zegt klopt ook. Op de console locked hij, dus dan wordt het wel makkelijkere om snelle headshots te maken.

Ik denk dat jij gewoon erg veel goede mensen tegen komt. Pas je als je ziet dat ze locken door gebouwen heen of 360 no scopes maken vanuit het niks kun je stellen dat er gecheat wordt..
Nou veel cheaters verbergen hun cheats niet hoor. 1 van de 2 vanochtend had duidelijk wallhack en aimbot. In zijn ééntje verwerkte hij 5 teams in de laatste cirkels totdat hij won.
Valt me eigenlijk reuze mee. Ik speel op PC en Xbox (crossplatform en -progression en -save, yay! \o/ ) en gezamelijk slechts één keer een aimbot tegen gekomen (waarvan ik het weet via de killcam). Ik heb inmiddels 22u erop zitten.

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 7 mei 2020 11:55]

Naar mijn ervaring genoeg. Ik denk dat het ook een beetje ligt aan hoe goed je bent of je ze veel tegen komt of niet. Hier zit een logische verklaring achter:

1. Infinity Ward claimt dat er geen skill-based matchmaking in de game zit maar daar is geen consensus over in de community. Sommige Youtubers hebben onderzoek gedaan en kwamen tot een andere conclusie. Ben je dus een minder goede speler, kom je ook bij minder goede mensen in. Laten cheaters nou vaak erg goed spelen door het gebruik van cheats, je zult dus als minder goede speler minder cheaters tegenkomen.

2. Al zou er geen sprake zijn van skill-based matchmaking, zul je als minder goede speler alsnog sneller gekillt worden door spelers die beter zijn dan jij. Hoe meer spelers er over zijn, hoe groter de kans dat je niet gekillt wordt door een cheater. Een cheater haalt echter vaak gewoon in ieder geval de top 5 dus hoe dichter je hierbij komt, hoe groter deze kans wordt.

Ik ben vaak genoeg in de top 10 gekillt door iemand met Chinese tekens in zijn username die vervolgens de overgebleven spelers nog even headshot vanaf 100 meter afstand.

[Reactie gewijzigd door ThaJens op 7 mei 2020 15:00]

Wat maakt dat uit? Dit wordt bij elke game bij elke aankondiging over aantal spelers weer op gerakeld.
Elke game maken neemt alle accounts mee. Of dat nu dubbele accounts of cheaters zijn.
Dat zul je nooit weten, maar aangezien het een gratis game is zullen dat er een behoorlijk aantal zijn..
En hoeveel actief?

Ik heb het spel even gespeeld maar na 2 weken wel mee gehad, heb het nog steeds op de PC and heb ook een actieve Battlenet account omdat ik andere Blizzard games doe.

Ze kunnen wel elke keer aantallen spelers omroepen maar inhoudelijk betekent het maar weinig. Helemaal voor een game die volledig gratis is. Hoeveel mensen zullen het wel niet gedownload en geprobeerd hebben maar ook zo snel afhaken?
Ik ben niks anders dan tevreden (over MW en Warzone). De hoeveelheid content, crossplatform, crossprogression en -save, indrukwekkende campaign, super multiplayer (online en couch), super coop (online en couch) en BF achtige groundwar.

Er is wel twee dingetjes dieecht beter moeten en dat is betrouwbaarheid van de servers en matchmaking. K;leinigheidje is nog dater er al na 2 minuten gekicked wordt vanwegr "inactity", zelfs als je in de gulag zit, of twee recon contracts achter elkaar op de zelfde plek hebt. Bewegen of actief zijn maakt dan niet, binnen twee vierkante meter wordt je na twee min keihard gekicked.

Buiten dat is het de toegangsprijs meermalen waard!
Daarnaast stelt het bedrijf dat ook upgrades vanuit het gratis te spelen Warzone een bijdrage leverden. Dat betreft spelers die besluiten om niet alleen het gratis Warzone te blijven spelen, maar ook het volledige Call of Duty: Modern Warfare aanschaffen.
Dus wat ze zeggen is dat als je een goed product maakt dat mensen dit willen ondersteunen? Woah.
Call of Duty na zoveel jaar heeft eindelijk weer een fatsoenlijke game uitgebracht. Ben uiterst tevreden over het spel. Ik kan het iedereen aanraden.
Zelfde, ik begon ook gewoon bij Modern Warfare eind vorig jaar, en het is toch één van de tofste Call of Duty games.
Ik zou het wel graag eens proberen, alleen staat er bij mij een update van 170gb te wachten, en ik heb geen opslagruimte meer op mn pc ...
Een update van 170gb?
Volgens mij was de complete game niet eens zo groot toch of mis ik iets?
Nee, klopt inderdaad, maar dat is wat er in de battle launcher staat ...
Ik kan natuurlijk MW eraf gooien en enkel Warzone downloaden, maar ja ...
Ze moeten echt wel ff wat aan de stabiliteit en cheaters doen. Kom steeds meer cheaters tegen, onmogelijke kills, wapens uit de game meenemen de Gulag in (die laatste was nieuw voor mij..)

Ook de stabiliteit is beetje brak. Hoop crashes.. of mensen die gekickt worden midden in een game wegens inactiviteit. Zelf ben ik bij elke keer opstarten al mijn settings kwijt, dat verveeld ook wel om dat elke dag te doen.

Zou fijn zijn als ze eens een week of wat spenderen aan de game stabiel en cheater vrij te maken ipv alleen content pushen. Anders klapt de COD Warzone bubble nog wel eens.
Wat ze moeten toevoegen is de optie dat je tijdens de game nog een team kan samenstellen.
Nu drop je met een team van vier en soms ben je na enkele minuten nog alleen over. Dan heb je pech want je komt altijd groepjes van 3 of 4 tegen.
Als je kon aanzetten dat je team open staat zodat mensen die alleen zijn kunnen joinen dan maak je nog een eerlijke kans. Dat kan dan uit als op het moment dat de Gulag ook dicht gaat.
Ik zie alleen maar een hoop opties op potentiële misbruik in zo'n feature.

Daarnaast neemt het natuurlijk het hele idee van een battle royale modus weg, dan kun je in feite net zo goed gewoon Modern Warfare gaan spelen natuurlijk.
In gewoon Modern Warfare zit zoiets niet. Als je TDM speelt dan blijven de teams altijd hetzelfde.
In dit geval wordt het deelnemers aantal nog steeds kleiner maar het blijft wel wat eerlijker tijdens het verloop van het spel tot een bepaald moment.
Als je nu met 8 man samen wil werken kan dat ook door gewoon samen te spelen.
Ja maar het hele punt is dat je het probeert te overleven met de team waar je mee begint. En wat ik zei, ik zie hier gewoon een hoop mensen misbruik van maken. Teaming is vaak al verboden in dergelijke games, als in de zin dat bv. 2 groepen van 3 man samen als 6 man lopen te spelen. Zulke dingen gebeurden ook wel eens in PUBG en werd hard tegen gestraft dacht ik.
60 mil spelers.
Ik heb het idee dat ik tegen 50 mil cheaters speel als ik warzone doe.
Normaal wordt ik best vaak 1e of in iedergeval top 5, maar nu wordt je gewoon gewallbanged of geaimbot...
60 miljoen spelers, en dan nog de verplichting instellen om met crossplay te moeten spelen.
Laat mij die keuze zelf maken aub.
60 miljoen spelers, maar blijkbaar nog steeds niet in staat om lobbies gevuld te krijgen zonder crossplay tussen xbox en pc af te dwingen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True