Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Call of Duty: Warzone noteert vijftien miljoen spelers in drie dagen

Er zijn inmiddels vijftien miljoen spelers van Call of Duty: Warzone, zo hebben de uitgevers van de game bekendgemaakt. Dat aantal werd drie dagen na het uitbrengen van het spel bereikt, en daarmee is de groei hoger dan bij Apex Legends.

Via een bericht op Twitter maakten de uitgevers achter Call of Duty: Warzone op vrijdag bekend dat er inmiddels vijftien miljoen mensen de game spelen. Dat is ruim een verdubbeling van de zes miljoen die er werden genoteerd in de eerste 24 uur na de release. Apex Legends kwam drie dagen na de release tot slechts tien miljoen spelers.

Call of Duty: Warzone kwam dinsdag uit en gaat als battle-royale-game de concurrentie aan met Apex Legends en Fortnite. Het spel is gratis beschikbaar voor de pc, de PlayStation 4 en de Xbox One. Er is al een mobiele Call of Duty-game met battle-royalemodus. De Android-versie daarvan is al meer dan 50 miljoen keer geïnstalleerd.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door RoD

Admin Mobile

15-03-2020 • 09:33

123 Linkedin

Submitter: Anoniem: 63672

Reacties (122)

Wijzig sortering
Gisteren even gespeeld, maar de game voelt behoorlijk chaotisch aan. De snelheid van de game ligt al heel hoog en de elementen die erin zitten zorgen daardoor voor veel chaos. Voor een beginner is dat allemaal beetje onduidelijk wat ik er mee moet doen.

Er zitten wel een aantal nieuwe functies in, maar die maken het soms ook complex:

Voorbeeld: als je dood bent komt je in een soort cel. Eerste moet je met vuisten iemand dood maken en daarna kom je in een soort ring. Nu knalde ik laatste iemand dood en ik kwam weer terug in de game.

Er zijn trouwens een paar kleine dingen die er naar mijn mening voor zorgde dat de game snel opgepakt kon worden na launch:

- Als ik battle.net opende kwam ik gelijk op deze game uit (terwijl ik normaal op world of warcraft scherm uit kwam)
- Je kan via battle.net automatisch een activision account aanmaken. 2x next en je bent "geregistreerd"
Als je de eerste keer dood gaat kom je in de Gulag showers terecht. Je hoeft niet iemand met je vuisten dood te maken, dat is zodat je wat te doen hebt terwijl je wacht op je echte beurt om te strijden voor een terugkeer. :)
Verder moet ik zeggen dat het er echt aan ligt waar je je landingsplek kiest. Meestal starten we buiten de ring, kan je op je dooie gemakje een paar gebouwen plunderen en heb je alles wat je nodig hebt. Daarna op je eigen tempo naar het strijdveld.

Edit: typos

[Reactie gewijzigd door Roio-Sangro op 15 maart 2020 16:56]

Wel eerst cash voor de revive ;) anders kom je toch ook in de gulag terecht ;)
1 opmerking, je komt alleen in de Gulag terecht als je vóór de 5e cirkel dood gaat. Anders kan je alleen terug gekocht worden.
Je gaat dood en krijgt een 2e kans. Indien jij 1vs1 wint met je pistol (of vuist, maar de pistol lijkt mij handiger), dan spawn je opnieuw.
Ik snap niet zo goed wat jij hier complex aan vind?

Snelheid van COD ligt hoog, klopt, daar is COD voor gemaakt.

Een beginner in een Battle Royale game kan het idee van Battle Royale inderdaad onduidelijk vinden, je moet namelijk heel veel doen; binnen de cirkel blijven.

battle.net en al die gekke dingen heb ik dan geen ervaringen mee aangezien ik het spel op de One X heb: 1 omgeving voor al je games.
Het enige wat in eerste instantie complex lijkt is dat je vaak als toeschouwer begint in de Gulag. Dit is ook met een reden: je bent dan even "publiek" tot jij aan de beurt bent. Links bovenin zie je ook hoeveel ronden het nog duurt. Als je toeschouwer bent heeft het echt geen nut om te gaan slaan of stenen te gooien, je zult je respawn moeten verdienen in de 1 vs 1 battle (met random wapens, maar wel allebei dezelfde).
Niet helemaal waar, de stenen hebben zeker invloed op de speler. Ten eerste wordt je geraakt en ziet de player toch een instantie van damage wat hem even kan afleiden midden in een gevecht. Daarnaast zijn er ook al mensen geweest die het voor elkaar gekregen hebben om iemand met een steen te doden vanuit het publiek. En je kan zelfs iemand indirect doden door een geplaatste claymore op te blazen met de steen, dit is ook al gebeurd! Dus hoe klein de kans ook lijkt, de stenen kunnen waardevol zijn.
Het blijkt dat je met een steen, bommen af kan laten gaan in de ring ;)
Plunder is ook een optie dan, is een modus in battle royale waarbij je 1 miljoen dollar het eerste moet krijgen door looten, kills te maken. Dat is een stuk minder fast paced. Ik ben wel tevreden met de nieuwe modus.
Inderdaad. Ben een tijdje weggeweest bij CoD, deze maar eens geprobeerd en Plunder bevalt mij het best. Feit dat je "gewoon" weer teug kan keren in het spel is daarbij voor mij het belangrijkst. Als je met randoms in een team zit willen ze meestal niet de moeite nemen om je terug te kopen bij Warzone, enorme afknapper, dat zouden ze gewoon moeten veranderen.
Als je dood gaat kom je in de Gulag inderdaad, maar je hoeft niet eerst iemand met je vuisten dood te maken hoor :P dat is gewoon om te tijd te 'doden' tot je aan de beurt bent voor je gevecht ;)

Ik vermaak me trouwens erg goed met het spel tot nu toe en vind het goed opgezet.
Als je dood gaat heb je dus als eerste mogelijkheid die Gulag om terug te keren, daarnaast kun je ook nog een self-revive kopen als je genoeg cash hebt gevonden onderweg of kunnen je teammates je nog terugkopen indien je je Gulag gevecht verliest.
De snelheid ligt hoog? Heb hier juist het gevoel dat ik 10 minuten rondloop voor ik eindelijk iemand anders tegenkom.
Er kan ook een leven worden gekocht door je teamgenoten voor 4500$ bij een buystation :+
Niet de training doorlopen? Daar wordt echt alles super goed uitgelegd. Als je dan tijdens het spelen het nog niet snapt, dan ligt het meer aan jouw dan de game.
Meeste van deze issues worden in de tutorial mode netjes uitgelegd
Ik heb gisteren twee potjes gedaan en reed wat rond in een auto naar buitengebieden en boerderijen ofzo en loodsen etc. en tot ik iemand tegen kwam en mijn auto pakte en ik mee kon rijden en die reed naar een gebouw toe en ik ging maar mee en opeens was het afgelopen en had ik het meest geld verzameld ofzo. Ik snap niet wat het doel is van de game ,maar ik denk gewoon zoveel mogelijk geld zoeken net zoals in Mario :)

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 15 maart 2020 10:20]

Dat is plunder mode, en als je daarmee won ben je vast pro in Mario, want je moet best hard geld verzamelen wil je de snelste zijn van meer dan 100 spelers in een potje :+
En iedereen ziet je 9p de kaart staan.
echt dan had ik mazzel :) maar zat ook alleen maar in de buitengebieden .
Je komt na een death inderdaad in die cel, maar daar kan je niemand doodslaan met je vuisten. Maar het is wel leuk om even te boksen daar ja ;)
Vind het juist totaal niet on duidelijk, alles wordt zeer duidelijk aangegeven met timers en icoontjes op de map.
hoi hoi,

Heb jij de tutorial overgeslagen? Want de uitleg is best duidelijk.

Het is de map leren kennen :-) en niet door het veld rennen alsof je team deatch match speelt.

De chaos vind meestal in de laatste ringen plaats, omdat het speel veld dan kleiner word.

Uiteraard als je weinig ervaring hebt met battle royale games kan ik mij zeker voorstellen dat je het zo ervaart.

We kunnen een keer samen spelen :-) ik speel het vaak en heb al 3 wins haha, maar ben geen pro :-)

[Reactie gewijzigd door Ramazan op 15 maart 2020 17:37]

En ik snap het echt niet. Het spel is veel te groot, houterig, 5 miljoen campspots en heeft overal snipers op de daken zitten.
Juist door de BR setting moeten de steeds weer verkassen. In reguliere marches kunnen ze daar eindeloos blijven campen .
Houterig? Dat vind ik dus alles behalve...vind het juist erg soepel spelen.
Heb me prima vermaakt tot nu toe al verschilt het per ronde enorm.
De ene keer zit je constant in actie en vind je allemaal epic loot en de ronde erna kom je 10min lang niemand tegen. Misschien is de map wat te groot of duurt het te lang voordat de cirkel kleiner wordt.
Al met al prima BR game.
Snipers op het dak, dan gooi je er toch een precision strike op.
moet je het wel hebben. En op 3 andere daken zitten ze toch wel.
Als je een grote map met veel campers niet leuk vind is Battle Royale misschien niet iets voor je.

Ik denk dat veel mensen zich gaan realiseren dat deze game net wat dichter bij PUBG ligt dan bij Apex of Fortnite, en dat is misschien wat minder comfortabel, maar wel spannender.
Ik moet zeggen dat ik het dichter bij apex en fortnite vind liggen dan bij PUBG.

In PUBG heb je veel meer rust. Je komt niet altijd elke 10 seconden een speler tegen en je hebt meer firefights. Dit laatste is bij CoDWZ minder aanwezig heb ik het idee door dus het grote aantal spelers die je snel tegen komt (zo groot vind ik de map nog niet) en de behoorlijk snelle TTK (in vergelijking met PUBG).

Het voelt ook wat vloeiender en vlotter dan PUBG en diezelfde feeling heeft Apex ook. Verder kan je niet attachments vinden maar die zitten op de wapens afhankelijk van de rarity. Ook dit is erg vergelijkbaar met wapens in Fortnite.
Als jij in Warzone elke 10 seconden mensen tegenkomt, dan moet je ergens anders landen. De map is gigantisch.
Niet altijd. Maar wel vaak. Ik ervaar het tot nu toe wel zo. Dat kan per persoon verschillen.
Nee, je hebt het gewoon nog niet ervaren. Je kunt echt kiezen voor veel heat of weinig. Gewoon kijken waar men land.
Ook even geprobeerd, speelt erg lekker en het schieten voelt stukken beter dan bij Apex. Bij Apex heb ik soms echt het gevoel dat ik met losse flodders schiet, misschien omdat ik geen 144hz heb en alles op low moet hebben om het speelbaar te maken. Upgrade binnenkort toch maar ff aanschaffen.
Apex servers hebben een tickrate van 20hz, misschien is het dat.
Alles op low voor speelbaarheid? Misschien ligt het dan gewoon aan je specs, ik heb het kunnen spelen op een MX150 met de settings op low, +/-45fps.
Speelt inderdaad erg lekker. Apex speel ik ook best veel. Vind dat deze games prima naast elkaar kunnen staan. Het " realistische" versus de legend based surrealistische shooter
Ik ben hem aan het downloaden, verwacht er vanavond mee te kunnen beginnen
Same here! Eventjes 99GB aan het downloaden.... Duurde 5uur gaf ie aan, nog 2uur te gaan... :P (PS4)
Oh hij is ook gratis op PS4? Ik zit hem via b.net te downloaden op pc.
Maar als ie op PS4 ook is......
Jep zeker gratis op PS4!
Dit is een vertekend beeld. Heeft grotendeels met de corona virus te maken dat het zoveel spelers heeft in zeer korte tijd. Amerika is het aantal corona gevallen al een stuk verder opgelopen en is al deels op slot. De europese unie is al op slot grotendeels
En het spel is gratis te spelen.
Een gratis call of duty.
Waar gaat het naartoe met deze wereld ;)
Die hele battlepass is alleen voor cosmetische dingen. En omdat je als je alle tiers vrijspeelt je al meer dan 1000 punten binnenhaalt, hoef je die pass maar één keer te kopen.
Daarbij krijg elke speler om de zoveel tiers ook gratis punten. Als je 2,5 seizoenen lang alle tiers hebt gehaald, kan je met die gratis punten óók de pass halen.

Al die items die je vrijspeelt in die pass bieden echt nul komma niks aan tactische toegevoegde waarde. Je gaat niet sneller lopen of nauwkeuriger schieten, en op een felroze wapenskin of een blauw trainingspak na is er ook werkelijk niemand die jouw items kan zien, of zich daar voor interesseert. Sprays, stickers, gestures, taunts, charms.... De enige die dat kan zien ben jij en hooguit mensen die vlak bij je staan.

Er is dus geen enkel voordeel voor mensen die de pass hebben en het is dus wél een volledig gratis spel. Totaal niet te vergelijken met de doorsnee mobile freemium.
Alleen die tiers vrijspelen gaat vrij moeizaam, in fortnite is dat een stuk makkelijker te doen. Hier is het gebonden aan tijd besteed ingame, niet hoe goed je het doet.
Er is dus geen enkel voordeel voor mensen die de pass hebben en het is dus wél een volledig gratis spel. Totaal niet te vergelijken met de doorsnee mobile freemium.

Er is wel een voordeel als je het volledige spel hebt gekocht, als je begint in 'Plunder', dan kan je kosteloos meteen vanaf het begin je uitrusting 'Custom Loadout' gebruiken, dit geeft je een voordeel mbt spelers die zelf de wapens moeten zoeken, vinden ze iets? Dan kunnen de attachments niet veranderd worden, jij kan dat wel (mits de dood gaat) dan kan je het snel veranderen.

En die battle pass ga je wel nauwkeuriger van schieten met betrekking tot het unlocken van nieuwe wapens die er soms tussen zitten (zelden)...
Dat is hetzelfde als naar een gratis pretpark gaat en je als je wilt lunchen je patatje moet betalen. Jij zal dan blijkbaar stellen dat het pretpark geld kost een niet gratis is, merendeel snapt dat je niet voor het pretpark betaald maar voor het patatje en snapt dat het pretpark zelf gratis is maar het pataje dus niet.
Ik betaal liever gewoon eenmalig een all-in prijs voor een pretpark, dan weet je precies waar je aan toe bent. Nu is het in games maar al te vaak de volle mep voor het pretpark, maar ook betalen voor iedere attractie anders dan de drie die standaard in de prijs zitten, ondanks dat er wel mee geadverteerd wordt. Én voor je patatje. En je cola. En het gebruik van het toilet. En je dacht toch niet dat je gratis kan parkeren, he?

Ik vind je pretpark-analogie interessant, trouwens. Ook daar zie je dus pay2win mechanics terug komen, in de vorm van de 'Als je extra betaalt, kun je (een deel van) de rij gewoon skippen'-fastlane tickets. Hoeft op zich niet een probleem te zijn, tot je de rijen kunstmatig langer gaat houden, waardoor mensen zich eerder geroepen voelen om zo'n fastlane ticket te kopen. Zie je een beetje waar ik naartoe wil?
Maar in call of duty heb je geen voordelen als je het spel wel gekocht hebt, je speelt letterlijk hetzelfde spel (warzone)
Voor fastlane tickets betaal je niet.
Je bent een zuurpruim meer niet. Pauper.
Ik ga helemaal niet voorbij aan je punt, ik ga er juist op verder om je in te laten zien dat je vergelijking kant noch wal raakt. En dat freemium gewoon onzin is, omdat een freemium game gewoon niet leuk is om te spelen als je er geen geld aan uit wilt geven, JUIST omdat het freemium is. Zo'n game speelt alleen maar in op je verslavingsgevoeligheid en werpt barrieres op die je alleen maar mer onnoemelijke hoeveelheden tijd kunt doorbreken. Of, je weet wel, geld. Maar nooit skill. De discussie voeren is niet onmogelijk omdat jij van mening bent dat ik je punt niet snap, die discussie is onmogelijk omdat je eigen voorbeeld twee kanten heeft en je de andere kant van je eigen verhaal niet in wil zien.
Je pretpark bestaat ook vast wel, alleen is dat dus geen analogie voor COD.

Waar je in jou geval voordeel hebt aan betalen in jouw pretpark heb je dat niet in CoD. Skins kopen in cod is te vergelijken met een knuffel in de winkel in het gratis pretpark wat je geen fastlane en dat soort bullshit hebt.

Anyway als je het niet wilt snappen wil je het gewoon niet, dus succes verder met onzinnige dingen er bij halen, ik ben er weg van :Y)
Als je er geen geld aan uit geeft zoals ik, is de game volledig gratis. Heel simpel, je bepaalt zelf of de game gratis is of niet. Ik kies voor de gratis Call of Duty en vermaak me er kostelijk mee.
Freemium niet leuk? Als het pay to win is niet nee, ik heb in fortnite al 500+ uur op zitten met nog geen enkele euro uitgegeven.
Die skins geven je geen voordeel ofzo, league of legends vind ik dan wel weer kut, of ontzettend lang grinden of geld uitgeven.

[Reactie gewijzigd door Rzarect0r op 15 maart 2020 14:35]

Hoe lang speel je league of legends? Een tijdje geleden is er inderdaad een omschakeling geweest van Riot Points (RP) en Influence Point (IP) naar Orange essence en Blue essence. Met de IP ging het veramelen van champions wel sneller naar mijn id, maar de RP kreeg je lang niet zo snel als de orange essence. Inmiddels speel ik het spel 10 jaar ofzo, enpas afgelopen jaar alle champions ulocked, 0 euro aan uitgegeven.
Daar zeg je het zelf, na 10 jaar spelen, ik speelde 1 potje per week, maar wilde wel de nieuwe heroes proberen, toen maar afgehaakt en naar Dota overgestapt waar alles direct unlocked is.
Ja ik weet het, 10 jaar, en redelijk veel gespeeld. vooral de laatste paar jaar veel ARAM, ongeveer 5000 potjes 8)7 . Maar je unlocked best snel nieuwe characters, en het verschil in gameplay met Ashe of Missfortune is ook te verwaarlozen.
Tja nog steeds hindert het mij, en heb ik liever alles gelijk unlocked. Cosmetics kunnen me gestolen worden.
though there’s nothing about them you could consider pay-to-win
Het is gratis, met iedereen evenveel kans om te winnen, mensen die betalen hebben geen extra win kansen. Dus wat is er dan niet gratis? Je kan cosmetics kopen in de game, wauw. Mensen kopen dat, dus dat blijven ze aanbieden.
Het spel Warzone is inderdaad gratis maar als je het volledige spel hebt, dan heb je wel een Custom Lootout voordeel, als je bent in Plunder dan kan je meteen je eigen wapens gebruiken. Ik zie dit als een voordeel....
Dat wellicht, maar de strekking van het initiële bericht is dat je troep in-game moet kopen om betere gear te krijgen.

Deze game was in de eerste instantie ook een gratis game mode voor MW, maar is achteraf vrij beschikbaar gemaakt.
Nou, gratis, gratis...

Blijft natuurlijk gewoon Activision, dus écht gratis is het niet.
Jawel het is wel echt gratis. Zie ook het artikel wat je zelf aanhaalt.

As with most free games, it has monetisation via microtransactions, though there’s nothing about them you could consider pay-to-win.

Oftewel, je kunt hem gratis spelen en je kunt dan net zo goed zijn als de rest. Wil je een ander poppetje dan betaal je daar wat voor.

Dit afschepen als een niet gratis game is gewoon zeuren om wat te zeuren te hebben.
Inderdaad. Het is gewoon precies het model dat (zover ik weet) Fortnite heeft geintroduceerd. Mag ik even herinneren dat Fortnite goed is voor bijna 2% van de gehele omzet in de game industrie?
Ik weet het, maar dat wil niet zeggen dat het een gezonde ontwikkeling is. Het lijkt tegenwoordig alleen voor indie-developers nog mogelijk te zijn om een complete game af te leveren. En die zijn vaak tenminste nog origineel in concept, gameplay of artstyle, dat kun je van de totale eenheidsworst die de triple-A markt is geworden niet bepaald zeggen. Releases waarvan de launch compleet verkloot worden, games die vol met game-breaking bugs zitten of niet meer zijn dan een verdienmodel, waarvan de gehele gameplay er op is gericht om maar zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen en in te spelen op verslavingsgevoeligheid. En dan natuurlijk het probleem dat veel van de bij de aankondiging beloofde features nooit, maar dan ook nooit in het uiteindelijke product terug komen. Het lijkt volledig onmogelijk om een grote uitgever te zijn en ook nog passie voor je product te hebben en dat is gewoon eeuwig zonde.
Optioneel esthetische dingetjes.

Je betaald niet voor vooruitgang of betere spullen. Je betaald om het uiterlijk naar je zin aan te passen.

Dus ja de game is gratis, tenzij je zo'n puber bent die de nieuwste skins moet hebben omdat dat de ervaring voor je verbetert.
dat ze bijna geen problemen meer oplossen in de betaalde versie :P
Een beter moment kan je een game niet uit brengen.
Prachtige BR game.
Lekker intens en speelt lekker weg.
Geweldige game. Je beloningssysteem wordt behoorlijk geprikkeld met alle wapen upgrades en andere dingen die je vrijspeeld.

Ik heb zelf de afgelopen dagen veel uurtjes doorgebracht in de plunder-mode.

De gameplay is even wennen, met de verschillende knoppen. (speelde voorheen veel cs:go). Maar als je eenmaal een wapen hebt en onderdelen vrijgespeeld die je goed liggen is het lekker spelen.

Als je nou alleen of met 3 man in een squad zit geeft je weer gelegenheid tot het spelen met verschillende tactieken.
Van agressief tot stealthy.

Mijn eerste indruk is positief.
Leuke game. Ik speel vooral de "plunder" gamemode. Dit is een soort team deathmatch achtige battle-royale mode. Geen gezeur van dode teammates, want je respawned weer na 20 seconden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True