Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apps en games op Facebook krijgen toegang tot minder data

Apps en games op Facebook krijgen vanaf nu standaard toegang tot minder data. Dat heeft Facebook-voorman Mark Zuckerberg bekendgemaakt als reactie op het schandaal rond de datavergaring van analysebedrijf Cambridge Analytica.

Zo krijgen spelletjes en diensten alleen toegang tot de naam, profielfoto en e-mailadres. Als ontwikkelaars meer data willen, zoals toegang tot posts, moeten ze een contract ondertekenen. Als gebruikers apps drie maanden niet gebruikt hebben, hebben de ontwikkelaars bovendien niet langer toegang tot de Facebook-data van die gebruikers.

Het verminderen van toegang is een van de maatregelen die Facebook-voorman Mark Zuckerberg aankondigde als reactie op het schandaal rondom Cambridge Analytica. Dat bedrijf kreeg data van vijftig miljoen Facebook-gebruikers in handen, toen het data kocht van een spelletje dat enkele honderdduizenden mensen hadden gespeeld. Het spelletje had toegang tot data van contacten van die gebruikers, waardoor het totaal aantal profielen opliep tot vijftig miljoen.

Bovendien gaat Facebook nog eens goed kijken naar ontwikkelaars die tot 2014 toegang hebben gekregen tot veel data van gebruikers. Daarnaast krijgen gebruikers komende dagen bovenaan het nieuwsoverzicht de al bestaande tool te zien om te bekijken welke apps toegang hebben tot hun data. Daar is die toestemming ook makkelijk in te trekken. Door die tool bovenaan te zetten, moeten gebruikers betere controle hebben over hun data.

Zuckerberg kondigt aan dat de komende dagen meer maatregelen zullen volgen om de toegang van apps en games tot Facebook-data te verminderen. Welke maatregelen dat zijn, is onbekend. Zuckerberg claimt dat met de huidige regels de grote dataverzameling zoals van Cambridge Analytica niet meer mogelijk is.

Door

Redacteur mobile

70 Linkedin Google+

Submitter: smartbit

Lees meer

Reacties (70)

Wijzig sortering
Laten we er even bij stil staan dat Facebook nu dus praktisch toegeeft aan alle apps en games zomaar data te hebben gegeven die die apps en games dus nooit nodig hadden in de eerste plaats.
Niet helemaal, daar moet je toestemming voor geven op t moment dat je de app gaat gebruiken. Dat sommige van die apps veel meer vragen dan nodig is om een stom spelletje te kunnen spelen: tja... Geef dan ook geen toestemming. :+ Maar that’s how they roll.
Ik overweeg ook soms om het op te zeggen... Het stomme is dat ik destijds mijn spotify family heb gekoppeld aan mijn facebook..... en ik denk niet dat ik dat zo eenvoudig over kan laten zetten naar mijn mailadres. Een export functie van mijn contacten naar whatsapp zou ook handig zijn. Ik weet natuurlijk dat hetzelfde bedrijf is maar ik ben toch meer van de 1-op-1 gesprekken en niet de newsfeed vol onzin van mensen die ik eigenlijk al jaren niet ken..... Voor mijn nieuwsgaring zal ik dan wel terug overstappen naar een RSS-Feed
Dat probleem had ik ook; ik heb gewoon een mailtje gedaan aan Spotify en ze zetten dat direct voor je over naar een e-mailadres. Binnen 10 minuten geregeld en je behoud alle playlists en andere account-gegevens.

Inmiddels al bijna 2 jaar Facebook-vrij; aanrader!
Thanks voor deze comment :) gaan we even doen vanmiddag.
Geen probleem, gewoon doen; je gaat er geen spijt van hebben.
Ik heb het exact op deze manier gedaan en ook exact dezelfde ervaring hiermee.
De helpdesk medewerkers van Spotify reageren snel en uiterst behulpzaam.

Heb nu mijn Spotify los van FB en ben inmiddels een jaar FB vrij.
Klinkt wel alsof we bij een AA-meeting zitten. :P
Klinkt wel alsof we bij een AA-meeting zitten. :P
My name is [...] and I'm a Facebookholic..

Nice!

(ben trouwens zelf nog niet helemaal gestopt, aan het minderen. Alleen op feestjes FB nog. :P )

[Reactie gewijzigd door S-Face op 22 maart 2018 09:32]

Gewoon even contact opnemen met de support van Spotify. Als jij een nieuw account aanmaakt kunnen ze zo alles voor je overzetten. :)
Bedankt..... wel nog enkele vraagjes:
- Dat nieuwe account moet ik daar dan al een family account van maken (lees: dezelfde creditcard gegevens gebruiken).
- Worden ook mijn medegebruikers van mijn family account overgezet? Behouden zij hun playlists?
- Ook al zijn het niet echte familieleden? Beetje schrik dat ze dat gaan merken en lastig beginnen doen...... :D
Ja deze vragen zit ik ook een beetje mee :+
Ik weet niet of ze ook je family over kunnen zetten (iig wel al je playlists, artiesten, etc.).
AFAIK mag je gewoon met andere dan je familie een Family account hebben zo lang je maar (doet alsof) je op het zelfde adres woont.

Je kan ze natuurlijk altijd even vragen of je het voor je over kunnen zetten. Anders gewoon even cancellen op de oude en toevoegen op de nieuwe.
Je "familieleden" houden hun account je zou ze wel opnieuw moeten aanmelden op je nieuwe family account. En dan gaat het zelfde riedeltje weer in gang zelfde adres etc.
Ik had een uitdaging dat mijn account niet meer te bereiken was. Moest toen een nieuwe aanmaken hadden ze even alles overgezet (dat kon wel maar de oude gebruikersnaam verwijderen of pass resetten kon niet). En toen moest ik weer al mijn familieleden aanmelden.
Een password reset uitvoeren is ook een optie. Kreeg gelijk een gebruikersnaam op de email. Een lange cijfer string.
Hierdoor heb ik 2 login opties, handig op locaties waar FB geblokkeerd is.

Al denk ik dat een mail aan support een betere optie is.

[Reactie gewijzigd door Sir Guinhill op 22 maart 2018 10:57]

Paniek bij Facebook. Mooi! Laat het bedrijf maar een vrije val maken. Ik heb van de week mijn account op non actief gezet, even wachten tot 26-05 en dan verzoek indienen om mij volledig te vergeten!
"Volledig vergeten"? Geloof je dat werkelijk? Ze behouden sowieso alle interacties die je met andere hebt gehad zodat hun interactie historie niet verloren gaat (heb je zelf voor getekend in de privacy voorwaarden). Verder vertrouw ik er niet op dat Facebook jouw data weg gooit. Er is ook geen overheidsinstantie of andere derde partij die ze controleert dus jij en ik kunnen dit niet eens weten tenzij er een klokkenluider komt met nieuwe informatie.

Daarnaast; heb je nog instagram of Whatsapp? Is ook van Facebook...

[Reactie gewijzigd door MaestroMaus op 22 maart 2018 08:15]

Mijn ervaring is anders.

Ik heb een aantal 'oud-Facebook-vrienden', en hun posts zijn daadwerkelijk verwijderd uit mijn tijdlijnen. Als ik dus in m'n "vandaag een jaar geleden" kijk, zie ik dus dat 'tags' naar die personen zijn veranderd in 'voornaam achternaam' of 'voornaam' zonder tag/link, en hun reacties zijn niet meer zichtbaar. Dit geldt in elk geval voor mensen waarvan ik 'weet' dat ze daadwerkelijk hun account hebben laten verwijderen. Ik heb ook een aantal mensen die hun account hebben 'verlaten', en die staan nog wel met link e.d. in m'n geschiedenis.

Er zit overigens wel een verschil tussen je gegevens op het 'product' Facebook, en het bedrijf Facebook Inc. Ja, Whatsapp is van Facebook Inc. Maar Facebook Inc. mocht in elk geval niet de data van Facebook en Whatsapp aggregeren. Daar was een tijdje terug nog heel wat gedoe over.
Zaken die voor jou niet meer zichtbaar zijn wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk verdwenen zijn uit de databases en servers van Facebook. Ze hebben alleen een vlaggetje gekregen dat ze niet zichtbaar meer zijn in welke tijdlijn dan ook.

Ow, en dat WhatsApp en Facebok hun data niet mogen delen betekent niet dat het ook écht niet gedaan wordt.

[Reactie gewijzigd door sypie op 22 maart 2018 08:53]

Ik zeg alleen dat het daadwerkelijk niet meer zichtbaar is. @MaestroMaus gaf aan dat de geschiedenis wel zichtbaar blijft.

Buiten dat zijn ze zover ik weet (op z'n minst door Europese regels) verlicht de persoonlijke data fysiek te verwijderen van de systemen als iemand z'n account verwijderd.

Er staat me iets bij dat ik ooit heb gelezen dat 'het systeem' van Facebook 3 maanden nodig heeft om al jouw data te verwijderen als je jouw account 'weggooit'. Als ze daar over liegen, dan lieg ik ook, maar als dat ooit naar buiten komt dan hebben ze, in elk geval in Europa, wel echt een probleem.

Update:
Het klopt inderdaad dat ze op de achtergrond alles kunnen doen met 'hun data'. Zoals hierboven. Liegen zij, dan lieg ik ook. Het is misschien naïef van mij, maar ik denk dat het voor een mega-concern als Facebook Inc. te risicovol is om bewust Europese regels te overtreden, zeker als die zoveel media-aandacht krijgen.

[Reactie gewijzigd door lenwar op 22 maart 2018 09:08]

Mijn ervaring is anders:

Ik heb een jaar of 8 geleden een persoonlijk account aangemaakt, omdat ik een account voor een bedrijf wou aanmaken., Dat laatste gaat niet zonder persoonlijk account.
Een jaar of 7 mijn persoonlijk account verwijdert (dus compleet laten vergeten).
Een maand of 3 geleden kreeg ik van familie met Facebook berichten dat mijn account weer actief was. Blijkt het "spontaan" na 7 jaar weer actief te zijn, inclusief alle foto's, berichten en dergelijke van die tijd. Waarschijnlijk ergens een backup teruggezet.

Faceboek reageert niet op mijn emails.

Dus als je eenmaal een Facebook account hebt, kom je er nooit meer vanaf!!

Edit:
En zonder bewijs geloof ik niet dat mijn persoonlijke data uit alle backups wordt verwijdert. Dat gebeurt bij de meeste bedrijven niet (en ik weet van een paar grote in Nederland dat data in backup's inderdaad bewaart blijft).

[Reactie gewijzigd door wjn op 22 maart 2018 09:45]

Dat is wel een interessante. En je hebt dus ook geen bedrijfsaccount meer neem ik aan? (want ik dacht dat er altijd een persoonlijk account aan een bedrijfsaccount moet zitten?)

Het niet reageren van Facebook op e-mails is ook mijn jammerlijke ervaring. (erg irritant als bedrijven dat doen)

Reactie op Edit :) :
Het zou me zelfs verbazen als Facebook uberhaupt backups maakt op de 'klassieke manier'. Ik geloof best dat ze iets van snapshots maken van bepaalde dingen als ze bepaalde wijzigingen doorvoeren, maar ze hebben zo gigantisch veel data op zo'n manier verspreid dat het er eigenlijk altijd is. Dan is het bijna niet meer zinvol om backups te maken denk ik.

[Reactie gewijzigd door lenwar op 22 maart 2018 10:52]

Ik vraag me ook heel erg af wat ik nu het beste kan doen. Mijn account verwijderen, non actief zetten of gewoon uitloggen en nooit meer iets mee doen.

Het lastige is dat je nooit weet wat ze gaan doen met de data die ze reeds hebben. Je kunt de data die je verstuurd hebt niet meer terug halen. Je kunt er wel voor zorgen dat ze geen nieuwe data meer van je kunnen opslaan (voor zover dat mogelijk is ivm de acties van derden) De data die ze hebben raakt vanzelf outdated.
Je hebt het recht om alle data die ze van je hebben in te kunnen zien (en geloof ik ook om het allemaal te laten verwijderen). Voor grote bedrijven (google / facebook etc) kun je die data downloaden).
De link staat in je instellingen. De uitleg van wat hier in zit en wat je ook makkelijker kunt achterhalen kun je hier zien.

Zie dat facebook van mij gelukkig vrij weinig weet. Maar wel hele lijsten met telefoonnummers en emailadressen in mijn account opgeslagen heeft, heel veel die ik niet ken. Misschien van whatsapp, want ik heb maar een paar mensen als 'friend' op facebook dit zijn er honderden.

PS: Facebook zet niet zomaar per ongeluk je data van jaren geleden terug door een backup terug te zetten hoor, ze hadden het dan niet echt verwijderd en door een bug of feature is het weer zichtbaar geworden.

Edit: Hier nog even hoe je echt permanent facebook kunt deleten, je moet ze een bericht sturen. Er zijn ook veel pagina's van derden over het echt verwijderen van facebook.

[Reactie gewijzigd door Thirler op 22 maart 2018 10:57]

Dat data in backups bewaart blijft heeft wel een bepaalde logica natuurlijk. Als je volgens de GDPR iemand moet vergeten, is het voor een gemiddeld bedrijf dat backups heeft eigenlijk praktisch onhaalbaar om bij ieder verzoek al je backups te restoren, de betreffende records te verwijderen en de backup weer opnieuw te maken.
Echter, je moet dat als bedrijf wel aan kunnen tonen als 'onhaalbaar'.

Deze pagina geeft hier een goede uitleg over vind ik.
hier al op het "Tip" linkje geklikt?
Ik was in 2007 een van de eerste in mijn vriendengroep met een Facebook account. In 2010 was ik er op uitgekeken en verwijderde ik mijn account. Zeker in de begintijd werd je doodgegooid met Framville verzoeken die je maar beperkt kon uitzetten. Twee jaar later maakte ik er weer een aan omdat het handig was voor de studie die ik toen volgde. Al mijn foto's en posts bestonden nog, niets was verwijderd.

Toen ik een jaar later klaar was met studeren heb ik handmatig al mijn foto's en posts verwijderd maar mijn account wel laten bestaan. Sindsdien nooit meer gezien dat er een foto of post werd teruggezet. Of Facebook ergens nog een backup heeft liggen met al mijn info blijft natuurlijk de vraag. Sowieso zullen ze wel een profiel van me hebben opgesteld omdat ik ook WhatsApp heb. Het lijkt me erg moeilijk helemaal aan Facebook te ontsnappen.
Zo te lezen hebben jullie beiden het account in eerste instantie gedeactiveerd in plaats van deze volledig te verwijderen.
Dat kan natuurlijk altijd, maar dat is dan wel ondubbelzinnig illegaal volgens de GDPR die over 2 maanden van kracht wordt.
Ik betwijfel sterk of een mastodont als facebook met zijn tienduizenden werknemers en bijgevolg evenveel risico op lekken het risico zou lopen om hiervoor een boete van 4% van de wereldwijde jaaromzet te krijgen.
4% met een maximum van 20 miljoen euro. Toch net iets minder indrukwekkend ;)
Los van het feit dat ik 20 miljoen een aardig bedrag vind, het is 4% of 20 miljoen, whichever is greater.
Als de FTC zich er ook mee gaat bemoeien kan de boete nog veel groter worden, zie artikel in the Washington Post:

Vladeck, now a professor at Georgetown Law, said violations of the consent decree could carry a penalty of $40,000 per violation, meaning that if news reports that the data of 50 million people were shared proves true, the company’s possible exposure runs into the trillions of dollars. Vladeck said that such a fine is unlikely but that the final penalty still could be very large.

https://www.washingtonpos...s/?utm_term=.665f06d0ecc2

[Reactie gewijzigd door Wouter81S op 22 maart 2018 10:25]

Facebook maakt gewoon heel zakelijk een kosten baten analyse. Als die data meer waard is dan de kosten van de eventuele boete dan betalen ze die boete gewoon.

Het is ook belachelijk dat er een maximum van 20 miljoen voor deze boetes staat. Het geeft mij het gevoel dat dit soort wetgeving er meer voor de buhne is dan dat ze dit soort bedrijven daadwerkelijk willen aan pakken.
De maximumboete van 20 miljoen EUR is eigenlijk geen maximumboete. Als de 4 % van je globale jaaromzet hoger is dan 20 miljoen, dan is dit de effectieve boete die zal moeten betaald worden. Men neemt de hoogste van de 2 waarden.
Inderdaad, lijkt zo te zijn.
In de documentatie van het bedrijf dat ons begeleidt op het GDPR traject (en dienst doet als DPO) staat letterlijk 4% met een maximum van 20 miljoen.

Heb toch maar eens een mail gestuurd om te vragen hoe het nu in mekaar zit.

En 20 miljoen is inderdaad wel een mooi bedrag maar peanuts voor Facebook en consoorten.

Net even opgezocht en in de EU tekst staat :
Organizations can be fined up to 4% of annual global turnover for breaching GDPR or ¤20 Million. This is the maximum fine that can be imposed
Weet niet hoe ik dit eigenlijk moet interpreteren

In de tekst van de Belgische privacy commissie staat het duidelijker
Inbreuken op onderstaande bepalingen zijn overeenkomstig lid 2 onderworpen aan
administratieve geldboeten tot 20 000 000 EUR of, voor een onderneming, tot 4% van de
totale wereldwijde jaaromzet in het voorgaande boekjaar, indien dit cijfer hoger is

[Reactie gewijzigd door Kenhas op 22 maart 2018 11:28]

4% van de globale jaaromzet of 20 miljoen EUR, welke van deze 2 de hoogste is. Dus geen plafond van 20 miljoen.
Per overtreding. Zag al twee keer een overtreding in voorgaande posts, dus dat zal al 40 miljoen zijn.
Dat iets niet zichtbaar is wil nog niet zeggen dat de gegevens ook helemaal weg zijn natuurlijk. Aangezien Facebook (net als andere 'social media') ook data verzamelt van mensen zonder account, ben ik er van overtuigd dat ze niets weggooien.
Ze zijn verplicht om de data te verwijderen. Dit moeten ze ook aantonen (naar eer en geweten). Volgens mij moeten ze ook "interacties" verwijderen. Dit is ook data. Net zoals een A4tje in een archief kast met data van mij ook verwijderd moet worden.

Al verwacht ik niet dat het vlekkeloos zal verlopen. De aankomende jaren zal de toetsing wat wel en niet verwijderd moet worden plaats vinden in de rechtbank. Nu is het gebied nog te grijs.
mooie worden naar eer en geweten.

Laat ik nu denken dat eer een wordt is dat ver te zoeken is bij facebook.
Geweten wat is dat, nooit van gehoord.

Het bedrijfsmodel van facebook is data, jou data jou profiel daar verdienen ze geld mee, veel geld. Als het om veel geld gaat zijn eer en geweten daar vaak geen onderdeel van.
Dit moeten ze ook aantonen
Hoe kan Facebook (of elk ander bedrijf) aantonen dat iets niet bestaat? Simpele doch een redelijke vraag.
Mede omdat dit lastig is te bewijzen (en heel makkelijk om te laten doen lijken) dat iets niet bestaat heb ik me eigen data eerst gecorrupt.
De enige manier voor een bedrijf om dit te bewijzen is volgens mij gebruikers volledige toegang tot de servers (en backup systemen) in te laten zien. Iets wat men niet wil. Zowel Facebook zou dit niet willen alsook gebruikers. Dit omdat het simpelweg betekent dat je hiermee toegang geeft tot alle data van alles en iedereen geeft.
Ik geloof het niet, maar ik geloof wel dat zodra (niet als) dat uitkomt, de belastingen in de EU bijna omlaag kunnen van de miljarden aan boetegeld die ze kunnen opeisen.

Bij Whatsapp heb ik destijds het vinkje uitgezet dus mogen ze die data ook niet bezitten. Uiteraard mogen ze het niet, maar dat maakt me eigenlijk vrij weinig uit omdat ze zichzelf alleen maar harder aan een tikkende tijdbom vastbinden.
Dit zag je toch aankomen...
Ze zullen adje123 echt niet missen op Facebook in totale getallen kan ik je verzekeren.
Voor de meeste mensen verandert er niks en boeien ze het nieuws rondom het 'schandaal' totaal niet.
Toch eigenlijk idioot dat je zelf geen controle hebt hierover. Als je foute vrienden hebt die de verkeerde apps gebruiken is je data weg...
Nee, die apps kunnen alleen zien dat je een vriend van die persoon bent en je interacties met die persoon.
Tot een paar jaar geleden in ieder geval niet. Haalde voor een site de gebruikers profielen op, de profielen van hun vrienden en van die vrienden ook weer de vrienden en pas hier was er een beperking van de beschikbare data.

Je kon met relatief weinig gebruikers, start profielen een groot veelvoud aan profielen ophalen.
Je bedoelt alle data die friends-only was van die friend?
Maar dat was vrij wel alles zoals likes en dergelijke.
Nog even terug naar het originele verhaal. Want, ik vind het altijd maar erg onduidelijk wanneer er over datalekken\doorspelen wordt gesproken over wat voor data het precies gaat. En met name wanneer dit over een social media platform gaat. Gaat het hier alleen om de informatie die mensen aan hun profiel toevoegen (woonplaats, werkplaats, vrienden etc.), of gaat het ook over het actieve gedrag van de gebruiker? Welke site ze bezoeken, wat ze 'leuk vinden' en delen?

Uit het artikel van the Guarian versta ik dat het gaat over een gebruikersanalyse, dus dan zal dit wel over 'generieke' profieldata gaan. Maar je weet toch als Facebook gebruiker dat je in principe al je data deelt wanneer je van (derde partij) apps gebruik maakt? (ik gebruik zelf geen Facebook, dus ik weet het niet precies)
The ultimate product of the training set is creating a ‘gold standard’ of understanding personality from Facebook profile information,” the contract specifies. It promises to create a database of 2 million “matched” profiles, identifiable and tied to electoral registers, across 11 states, but with room to expand much further.
Het is misschien dan wel geen datalek. Maar er is wel data gestolen.

Vergelijking:
Datalek - Iemand breekt in je appartement en steelt je spullen
Situatie Cambridge Analitica - Je beheerder van appartementen complex (Facebook) geeft de sleutel van jouw appartment aan de inbrekers en zij stelen je spullen.

Volgens mij moet je het zo ongeveer zien.
Niet helemaal eerlijk om het te vergelijken met fysieke diefstal. Er is eerder een kopie gemaakt van je inboedel dan daadwerkelijk gestolen. Ook is de beheerder niet medeplichting omdat dit simpelweg het systeem was wat Facebook had gebouwd en Analitica simpelweg alle gegevens opgevraagd had waar ze toegang toe hadden.
Ik heb zelfs begrepen dat Facebook de data gewoon verkocht heeft aan dat bedrijf. Niets data lek, gewoon data verkocht. Het schijnt dat Zuckerberg door het stof is gegaan op de Amerikaanse TV.
Zuckerberg claimt dat met de huidige regels de grote dataverzameling zoals van Cambridge Analytica niet meer mogelijk is door andere mensen dan Zuckerberg zelf
Het is geen geheim dat hij zelf politieke ambities heeft ;)
Dat is al beter dan dat ja en alleman data kan verzamelen maar het is nog steeds 1 te veel en genoeg reden om met Facebook te breken.
Klinkt als daadwerkelijk goede en verstandige zetten. Een bedrijf dat kwaad wil moet nu een stuk meer moeite doen om meer gegevens te krijgen, echter het is niet uitgesloten dat dat toch kan gebeuren.
Too little, too late...
Zuck had eerder dit jaar aangegeven dat hij/Facebook sneller wilde reageren.
Cambridge Analytics? Twee jaar na dato, en wat doen ze? Het account van de klokkenluider op zwart. En ondertussen de boel lekker laten etteren., zowel intern als in de pers.
En dan nu de opmerking dat CandyCrush minder mag weten van de spelers. |:(

Ik heb van de week besloten dat ik Facebook ook maar aan de kant zet. Ik vond het een beetje gek dat ik wel tegen de WIV ging stemmen en vervolgens gratuit en vrijwillig aller zut deelde met een bedrijf dat eraan verdient dat ik die zut deel.Een bedrijf dat de mensen die gaan over jouw en mijn privacy aan de kant zet, omdat ze te vaak botsen met de club die reclame moeten verkopen.
Het is voor Facebook te hopen dat ze hun vertrekkende klanten vee overigens anonimiseren. * Jester-NL bedenkt wat er zou kunnnen gebeuren als 1 Amerikaan merkt dat er nog data van hem bij FB bekend is, na een verwijderverzoek....
Zuck: Yeah so if you ever need info about anyone at Harvard
Zuck: Just ask
Zuck: I have over 4,000 emails, pictures, addresses, SNS
[Redacted Friend's Name]: What? How'd you manage that one?
Zuck: People just submitted it.
Zuck: I don't know why.
Zuck: They "trust me"
Zuck: Dumb fucks
Bron:
priveberichten Mark Zuckerberg in 2004
http://www.businessinside...s-privacy-problems-2010-5

[Reactie gewijzigd door Ynst2003 op 22 maart 2018 09:31]