Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Meerdere ontwikkelaars achter Kodi-add-ons stoppen door rechtszaak'

Door , 200 reacties

Meerdere ontwikkelaars van add-ons voor Kodi hebben hun add-ons offline gehaald, waarschijnlijk uit angst voor een rechtszaak waarin een Amerikaanse provider Dish Network twee ontwikkelaars heeft beschuldigd van auteursrechtenschending en 150.000 dollar per overtreding eist.

Volgens TorrentFreak gaat het om enkele prominente add-ons voor Kodi; de ontwikkelaars achter de add-ons zouden in ieder geval tijdelijk zijn gestopt. Eén van de add-ons waar de maker genaamd Cosmix de stekker uit heeft getrokken, is Phoenix. Een andere ontwikkelaar, One242415, stopt er ook mee en sluit zijn eigen add-on binnen enkele dagen. Ook de add-ons van de ontwikkelaar Echo Coder zijn door hem inmiddels offline gehaald, zo meldde hij op Twitter. Hij zei dat de flinke groei van add-ons van derde partijen niet gunstig zou uitpakken en volgens hem heeft dat nu geleid tot een 'implosie'.

Geen van deze ontwikkelaars noemt een specifieke redenen of directe oorzaak voor het sluiten van de add-ons, maar waarschijnlijk zijn deze beslissingen mede genomen met het oog op de huidige rechtszaak van Dish Network. Dit Amerikaanse bedrijf heeft de mensen achter TV Addons en ZemTV aangeklaagd voor auteursrechtenschending en eist 150.000 dollar schadevergoeding per inbreuk. Volgens Dish Network schendt de ontwikkelaar van ZemTV de auteursrechten door programma's die Dish Network op afgesloten zenders uitzendt, beschikbaar te maken voor de gebruikers van de ZemTV-add-on.

De website Kodigeeks heeft een lijst bijgehouden van add-ons die zijn gestopt of verwijderd. Uit de lijst, die dinsdag voor het laatst is geüpdatet, blijkt dat het in totaal om ongeveer vijfentwintig add-ons gaat.

Kodi ligt al langer onder vuur vanuit de film- en tv-industrie. De voorzitter van de MPAA, de belangenbehartiger van de filmindustrie, sprak eerder zijn zorgen uit over het illegale gebruik van Kodi. Hij schaarde het gebruik van add-ons, waarmee illegaal films te vinden zijn voor het mediacenterplatform, onder de 'nieuwe generatie van piraterij' en vindt dat er harder tegen moet worden opgetreden.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

07-06-2017 • 17:55

200 Linkedin Google+

Reacties (200)

Wijzig sortering
Ik ben enorm groot fan van Kodi, maar eerlijk gezegd kan ik dit niet heel erg vinden. Wel dat de ontwikkeling van het product als geheel daarmee trager zal gaan verlopen (immers, de community maakt de applicatie in dit geval) maar het was ondertussen ook wel een behoorlijke wildgroei aan het worden die ook vroeg of laat natuurlijk een keer moet gaan stoppen. Jammer dat het dan voor het grote publiek afbreuk aan de merknaam Kodi doet. Die lezen niet veel verder dan "kodi = illegaal". Ontwikkelingen die voort vloeien uit community-projecten worden op die manier keer op keer de nek om gedraaid.

Daarnaast denk ik ook dat met de komst van DRM in hopelijk Kodi 18 eindelijk de deur open gaat voor legale oplossingen van content-aanbieders zoals Netflix, Videoland, Amazon etc. Veel mensen, waaronder ikzelf, zijn echt niet te beroerd om te betalen voor content, maar de stevige prijzen (Vrij gemiddeld is een Ziggo alles in 1 abonnementje met een extra zenderpakket voor een tientje of 7 en een paar online diensten van 10,- per stuk en je gaat al snel naar de 100,- per maand... niet echt goedkoop meer te noemen om vervolgens nog steeds geen fatsoenlijk programma op je scherm te mogen ontvangen), en daarnaast de 20.000 verschillende applicaties, systemen etc doen zoveel afbreuk eraan dat ik er in ieder geval mee ben gestopt om nog diensten die niet via Kodi kunnen af te nemen. Jammer voor een dienst als Netflix, maar zo leuk zijn hun programma's nu ook weer niet. Kan het niet via Kodi? Dan hoef ik het niet..

Ook de landen-beperkingen blijven enorm hinderlijk en eigenlijk ook onbegrijpelijk. Als je netjes betaald voor je content, mag je op vakantie geen gebruik van de dienst maken.... Waarom dat zo is, is een volledig raadsel, want je betaald er immers netjes voor. Niet raar dat je vanzelf richting minder legale oplossingen gaat denken dan.
Ja het is een beetje triest dat Kodi hier nu weer een slechte naam door krijgt. Wat er nu gaande is is als zeggen dat Windows software ontwikkelaars gestopt zijn met hun Windows programma's die illegaal content beschikbaar stelde. Dus de gedachte "Windows = illegaal". :/
Het team achter Kodi zou meer moeten doen met bepaalde add-ons die duidelijk over de grens gaan om de eigen naam te beschermen. Niet zo extreem als Apple en Google met de App stores, maar de invloed op wat er nu beschikbaar is is duidelijk te weinig.
Wat is over de grens gaan? En wat is het verschil met een Linux distributie waarop een hele verzameling p2p, torrent en andere clients met een enkel commando zijn te installeren?
Naar mijn idee is juist het linke hieraan dat het eigenlijk aanstuurt op kunstmatig beperkte software. In dit geval kan Kodi dus 'te veel', is dat niet een beetje een belachelijk idee?
Het verschil in dit geval zit hem in het feit dat p2p, torrent en andere clients niet voor illegale doeleinden bedoeld zijn. Hoewel ze daar wel voor gebruikt kunnen worden is dit niet hun doel. Zo ook het Tor netwerk, dit is bedoeld voor annonimisering niet perse voor illegale handel, dat gebeurd daar ook.

De Kodi-Addons in kwestie zijn bedoeld om tegen de regels in van de originele verspreider (dus illegaal) tv kanalen ofwel series/films/etc te verspreiden. Dit is hun hoofddoel, daarmee zou de grens dus overschreden zijn.
Dan zal iemand Kodi forken en een versie uitbrengen waar dat wel op kan.
Ach maak mij hier niet zo druk om. Net als met torrent sites, waar 10 offline gaan komen er 15 weer bij.
Is dat wel echt zo? Alle torrent sites die ik ooit gebruikt heb werken niet meer of zijn maar een schim van wat ze ooit geweest zijn (thepiratebay werkt wel maar de community is verdwenen), isohunt heeft net de deuren gesloten, mininova heeft alleen legale content dus is uitgestorven. Torrentz is net gesloten enzovoort
Time to start using private trackers. :D
Je bent niet de eerste die het zegt, maar net als de rest vertel je niks over waar je nou zit zodat ik er uiteindelijk nog niks aan heb
Is dat wel echt zo? Alle torrent sites die ik ooit gebruikt heb werken niet meer of zijn maar een schim van wat ze ooit geweest zijn (thepiratebay werkt wel maar de community is verdwenen), isohunt heeft net de deuren gesloten, mininova heeft alleen legale content dus is uitgestorven. Torrentz is net gesloten enzovoort
Zijn beiden aan het verdwijnen of heeft er een verschuiving plaatsgevonden? Uiteraard is het gebruik van illegale bronnen afgenomen door Netflix/Spotify/etc. Maar tegelijkertijd heeft er een verschuiving plaatsgevonden van het gebruik van torrents naar videostreamingsites.

Hoe ik het nu zie is dat torrents, door de daling van eerdere genoemde streamingskastjes, mogelijk weer gaan stijgen. En terecht, illegaal downloaden is één ding, maar je winstmodel baseren op illegale activiteiten en daar mee wegkomen ihmo onacceptabel en dan vraag je er ook om.

p.s. Isohunt bestaat nog steeds, maar is eerder een archief dan een actieve torrentsite.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 7 juni 2017 23:36]

Ja maar op de meeste streamingsites zijn geen ondertitels en je kan ze zelf er ook niet op toevoegen en synchroniseren. Ben je dus niets mee als je nederlandse ondertiteling wilt in 1080p.
Als je een stream kijkt via kodi kan je ondertiteling toevoegen
Er zijn addons voor Kodi genoeg die automatisch subs toevoegen.
Er zijn nog voldoende gesloten trackers die petabytes aan illegale content aanbieden, je moet ze alleen weten te vinden. Er zullen hier genoeg Tweakers zijn die weten waar ik op doel :)
Moest even scrollen maar daar is ie. En idd ;)
ExtraTorrent maybe?

DaFuq? Ook al pleitte? |:(

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 7 juni 2017 18:43]

Jup. Net als Bitsnoop. Ik heb hun archief in handen en dat is een impressieve lijst. In vergelijking daarmee is tbp bijvoorbeeld een kleine speler.
Kwam ik ook achter inderdaad, vond het al verdacht stil in mijn RSS feeds... :(
Nyaa is weer levend.
Thepiratebay is er nog altijd. Al die andere op torrentz na (waar allang weer een versie 2.0 van in de lucht is) gebruikte ik toch niet, buiten wat private trackers, die al sinds jaar en dag met rust gelaten worden. Alles wat op andere public trackers geupload wordt, komt ook op TPB voorbij.

[Reactie gewijzigd door batjes op 7 juni 2017 18:54]

Torrentz2 kwam ervoor terug. Oké het is niet meer zo goed als dat het was.
Maar alsnog de meeste dingen kan je prima vinden.
Je moet gewoon weten welke torrent sites je moet gebruiken..
Ik zit al 12 jaar bij een en dezelfde torrent site dat een seeder/leecher ratio van 2646% heeft :)
ja dat is echt zo
En Skytorrents werkt nog steeds.

Er is een tijd van komen en gaan. Kat en muis spel.
Ik ben nu lid van een private tracker en icm met een seedbox ga ik nog wel even door. Het wordt inderdaad moeilijker maar ik kan de copyright parasites niet laten winnen.
Zou je me een invite kunnen sturen? Ik heb altijd een seed ratio van minimaal 2.0.
Ik gebruik momenteel nieuwsgroepen omdat ik niet afhankelijk wil zijn van seeders, maar de notice en takedowns gaan zo hard momenteel dat je meerdere keren per dag moet kijken of je iets leuks vind (na een dag zijn de meeste films al niet meer te herstellen) en nieuwsgroepen aanbieders die de notice en takedowns niet antwoorden zijn ontzettend duur en worden vaak per gig betaald
encrypted communities for the win
En Couchpotato+Sickbeard, geniaal :)
Automatiseer je downloads met sabnzb couchpotato(films), sonar(series) en headphones(muziek) en laat elke 15 minuten checken en je zal weinig missen.
Ik stream een hoop via Netflix en Spotify. De rest gaat via Exodus. Dus waar heb ik dan nog torrent sites voor nodig ?
Waar moet je dan zijn voor goede subs? Ik gebruik het bijna niet want zonder nl-subs vind ik het niet plezierig kijken. Ik heb er een paar in de lijst staan maar die vinden nooit een passende nl ondertitel.
Subscene, opensubtitles
Addic7ed en podnaspi zijn ook prima met nl subs heb ik gehoord
In Exodus kun je automatische ondertiteling inschakelen. Werkt op zich prima. Zelf heb ik dit niet nodig - mijn Engels is gelukkig goed genoeg.
Jij hebt misschien geen torrents meer nodig maar bedenk wel dat als iedereen zo zou denken dat de links voor streamen ook zullen verdwijnen omdat niemand ze meer upload naar storage lockers.
Nee, alleen slaan we als mens soms door met wat we zogenaamd nodig hebben en wat we willen.
Ik bedoelde ook niet dat het een levensbehoeften is ik bedoel dat hij misschien geen torrents meer nodig heeft om zijn film/serie te kunnen zien maar als iedereen zo zou denken dat het dan vanzelf erg lastig word om stream links te vinden.
Ik snap je wel.
Maar wat is nu eigenlijk het probleem als er geen stream links te vinden zijn?
Precies dit, kom maar eens met een degelijk legaal alternatief, dan switch ik wel over, allerlei mieperds gaan nu weer huilen natuurlijk, maar sinds Spotify, geen nummer meer gedownload, en alles wat je nodig hebt met premium abonnement.
Ja, een alternatief als Spotify zou fantastisch zijn, het probleem is alleen dat we of een versplintering zien, of een completere dienst maar met hier ook een prijs naar. Voor 10-20 euro ga je echt niet alle content in 1 service krijgen.

Wordt wel een beetje moe van het goedpraten van illegale handelingen door te zeggen moeten ze maar dit en dat. Dat je het doet prima, maar probeer het niet goed te praten.
Is dat wel helemaal waar? Retail prijzen zijn sowieso onredelijk. Als ik 15 albums luister had ik daarvoor in de winkel al gouw 150 euro betaald, terwijl een spotify abbo 10 euro is... deze logica is voor een Netflix(voorbeeld) ook waar toch?

Mocht er overigens een dienst komen waar je alle (ja alle) series bij release kan kijken en alle films, na bioscoop run, meteen kan kijken en beschikbaar blijven wil ik daar best 50 euro per maand voor betalen. Want dat is nog steeds goedkoper dan het hebben van ziggo prime, Videoland, Apple video, Netflix en Amazon prime! Ik wil al die content hebben maar niet betalen voor de overlappende content, snapt u. En het belangrijkste vind ik gebruiksgemak, iets wat je niet hebt wanneer je deze 5 diensten gebruikt die niet eens allemaal een app hebben op mijn geprefereerde consumptie apparaat (al zou ik wel een Apple tv willen kopen om de xbox one te degraderen tot een game console ipv een totaal consumptie apparaat mocht ik daar meer media consumptie kunnen hebben)

De opzet van tv, film en serie streaming zal alleen echt slagen wanneer alle content in een dienst beschikbaar word. En pas dan zal piraterij tot het verleden horen, tot die tijd mogen de grote media bedrijven zeiken wat ze willen over een oorlog die ze niet zullen winnen
Een abonnement van spotify kost ongeveer ¤10 oer maand. Voor EUR 150 kun je inderdaad 10 a 15 albums kopen, maar ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zoveel albums per maand wilde hebben. Met één album per maand kan ik een hele leuke collectie opbouwen.
Een gedeeld Spotify abonnement kost ¤3,- p/m. Daar koop je op jaarbasis 2 albums voor.
Tja, uitgavepatronen qua media zijn heel divers. De meeste films kunnen mij gestolen worden en koop sporadisch weleens een game maar ik geef gemiddeld 100 euro per maand aan muziek releases uit. Ieder z'n ding :Y)

Stel dat films opeens écht onmogelijk worden om te downloaden, kijk ik gewoon niet. Tot nu toe werken torrents perfect voor mij.
Ja ik snap je wel hoor. Echter maakt Spotify nog steeds verlies, plus de rechthebbenden krijgen niet al te veel, ik denk dat de prijs van Spotify te laag is op langere termijn (al ben ik er als consument blij mee nu).

50 euro zou ik ook redelijk vinden voor een dienst waar alle content beschikbaar is en denk dat die prijs ook realistischer is dan 20-30 euro die mensen in topics als deze vaak aanhalen er voor over te hebben. Er zullen altijd mensen zijn die elke euro die iets kost aan zullen grijpen om illegaal te downloaden.

Persoonlijk zie ik meer in een on demand waar alle content beschikbaar is. Bij een onbeperkt abbo betaal je ook voor content die je niet kijkt, zeker bij een hogere prijs kan dat voor kritiek zorgen. Gewoon pay per view voor een eerlijke prijs, moet haalbaar zijn toch?
Muziek is goud geregeld tegenwoordig ja (spotify, deezer, Apple music, YouTube red), films en series daarintegen HELEMAAL KUT!!!

alle series en films zijn versplinterd over meer dan 5 diensten die alleen al in Nederland actief zijn.
Ik betaal netjes voor mijn muziek maar Spotify heeft lang niet alles. De ondergang van what.cd blijft een drama.
Genoeg alternatieven inmiddels.
Dat is appels met peren vergelijken.
Als ik bij vijf werkgevers een contract van 40 uur pw heb en ik kom bij allemaal maar 1 dag gaan ze me ook niet voor 40 uur betalen ook al ben ik zo waardevol.
Als ik bij vijf content aanbieders een abonnement heb ga ik niet 5 keer zoveel consumeren maar zal het verdeeld zijn over de 5. Dan ga ik toch ook niet 5 keer zoveel betalen...
Een BMW en Mercedes zijn hardware terwijl series en films digitaal zijn... Appels met peren vergelijken dus.
Het zijn beide producten die men moet fabriceren... ook al is dat bij films een hoofdzakelijk initiële kost (al is dat voor een wagen ook zo in de vorm van R&D).

Waarom proberen mensen zich er toch steeds uit te l.llen omdat het een digitaal iets is ?
Omdat je vergelijking totaal niet in de buurt komt. Je hebt het over een auto rijden die daardoor minder in waarde wordt. Je zou het beter kunnen vergelijken met 10 autos. Stel je zou 1 mercedes willen kopen en een bmw voor je vrouw. Bij de filmindustrie zou je nu dus 10 mercedessen moeten kopen en 10 bmw's...
Er is heel weinig nl content beschikbaar tegenwoordig, buiten private trackers dan. Het heeft wel effect volgens mij.
Het lijkt hier toch anders te gaan, een paar worden aangepakt, en de rest gaat er als een haas vandoor :P
Wanneer dat zo is dan ben ik benieuwd naar dat lijstje. Er zijn alleen maar sites weg gegaan en niks voor teruggekomen. Aanbod is ook nagenoeg opgedroogd of je moet aziatische cam versies ambiëren.

Hoor het argument zo vaak maar zie nooit de bewijzen.
Zou je zeggen, echter is wel gebleken dat 'ze' aan het winnen zijn. Alleen piratebay blijft overeind, maar die staat te wankelen op zijn laatste goeie been. Aargh ;( h.
Tenzij ze Kodi eisen hun programma offline te halen. Dan hebben addons geen zin meer.
Natuurlijk maken anderen alternatief voor Kodi, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.

De kwaliteit van Kodi mag wel weer omhoog, door niet teveel addons te maken en dus minder wildgroei. Kodi is gewoon makkelijk voor veel media, dus waarom zouden we zonder Kodi moeten?
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit gehoord van 1 van deze add-ons.
Zijn volgens mij ook geen add-ons die in de gewone repository te verkrijgen zijn.
Klopt. Zijn via de andere repo's en daarom kan Kodi er vrij weinig aan doen.
Heel simpel op te lossen, maak een streaming versie als netflix waar gelijk alle seizoenen en gelijk alle nieuwe afleveringen op komen te staan.

Ik volg een serie die niet in NL wordt uitgezonden. Ik moet deze wel of streamen of downloaden, want de hoop dat deze serie ooit naar nederland is 0,00001%.
Of niet kijken. Waar baseer je je recht op dat je het moet kunnen kijken.
Ik vind dat een beetje onzinnig.
Je zit met een verkoper die jou iets niet wil verkopen, zelfs niet voor 'oneindig' veel geld. Hij verkoopt het daarentegen wel in veel andere landen.
Stelen is nooit goed maar als iemand jou echt iets niet wil leveren zelfs niet tegen een hoog bedrag dan is het niet heel gek dat iemand het dan wellicht illegaal downloadt.
En dat heeft niets met rechten of wetten te maken, maar met emotie (gevoel van onrechtvaardigheid) en hoe mensen nu eenmaal in elkaar steken.
Het niet verkopen aan bepaalde gebieden is een vorm van discriminatie. Maar zelfs met zaken die wel naar nederland komen komen die vaak dermate laat dat je al duizend keer gespoilerd bent.
Wat hier eerder ook al gezegd wordt; kom met een totaalaanbod en take my fucking money already.
Ik zeg niet dat het mijn recht is, geen idee hoe je er bij komt. Maar als je op vakantie bent en je ziet daar een goede docu tv serie, dan wil je de rest ook blijven volgen. En de kans dat het in NL komt is dus danig klein dat ik wel genoodzaakt ben om het via een andere weg te kijken.

Als er een legaal alternatief was, dan ben ik de eerste die zegt, come and take my money!
Grijze import. Van bijna alle TV series zijn er wel DVDs / BluRay discs te koop, die kan je dan zo naar Nederland laten komen.
Maar niet alle series worden tegenwoordig nog op DVD/Bluray gedrukt. Dat is aan het dalen omdat er ook minder mensen nog een speler bij hun tv hebben staan. En mijn laptop heeft tegenwoordig ook geen speler meer ingebouwd (natuurlijk kun je ze nog wel los kopen, maar die drempel blijft)

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 7 juni 2017 19:20]

Een dvd of blu-ray kijken vanaf je laptop neemt een beetje weg van de ervaring imho. Maar mijn mening is niet representatief voor de massa aangezien ik geniet van subliem geluid en subliem beeld (dingen die met streaming niet mogelijk zijn. Maar laten we eerst de content in orde maken voordat we daar over gaan zeiken)
Laptop kan ik altijd nog op de TV aansluiten, maar het gaat me meer om het idee dat schijfjes gewoon uitgefaseerd zijn geworden.
en vaak door die zelfde geo blocking niet bekijken :+
Met HD BlueRay hebben ze GEO blokking overboord gegooid. 4K content is regio vrij.
BluRay discs zijn 9/10 keer regiovrij of regio AB (US en EU). Dus dat is meestal geen probleem.
Moet het echter wel uitgegeven worden, wat in veel gevallen niet gebeurt, bijvoorbeeld Smash of How I met your mother (waarvan alleen S4 op Bluray is uitgebracht).
Of dan zorgen dat je blurayspeler hebt die wel regio'vrij' is (ofwel oa kan switchen van regio wanneer nodig).
Bwahahahahaha. 'Het recht'. Uhuh.

Dit is zo'n slecht argument gezien piraterij naar alle waarschijnlijkheid komt door mensen dat 'recht' ontnomen is d.m.v. 'staggered release' of 'region lock' of andere methodes.

En als uitgevers dit type piraterij een probleem vinden, dan zouden ze dat moeten omzetten in het uitgeven van de te consumeren media. Anders is het geen piraterij, immers er wordt geen geld aan verdient.
Dat 'recht' is ze ontnomen door de rechthebbende. De content-creator of de uitgever daarvan. Of is het normaal dat bedrijven niet zelf mogen beslissen waar ze hun content vrij geven?

[Reactie gewijzigd door JoeyPrr op 7 juni 2017 20:03]

Nee, dat is niet normaal. Aan de andere kant is dat, is het normaal datde consument niet zelf mag kiezen wat hij wil kijken? Er zijn best voorbeelden (in elk geval in NL) waar dat wel zo is. Een zorgverzekering mag mij bv. niet weigeren voor de basisverzekering.

Dat men niet overal gelijktijdig iets uitbrengt, ok. Maar dat er opzettelijk voor gekozen wordt om iets in een bepaald deel niet beschikbaar te maken vindt ik wel een vreemde zaak.
Ja, zo denken criminelen er ook over. Mijn god, wat een uitspraak weer. Normen en waarden hebben niks, maar dan ook niks met de wet te maken. Het is illegaal, klaar. Ik download zef ook, maar mensen hier doen echt alsof het een recht is ofzo..
De wet en 'normen en waarden' zijn wel degelijk verbonden met elkaar. De wet hoord namelijk de normen en waarden van het land te representateren en waarborgen. Dat is die van de individu en ook van bedrijven (en dat is waar de botsing in deze discussie zit)
Je moet helemaal niks. Als het nier niet te krijgen is, jammer dan. Je steelt toch ook niet de stokbroden bij AH omdat er geen echte franse stokbroden te koop zijn?
dat is onzin,, als een maatschappij een serie maakt willen ze geld verdienen ,, hoe meer mensen die serie legaal kunnen zien hoe meer geld er binnen komt . dus het is helemaal geen probleem om dat zo te doen ,, alleen de industrie werkt gewoon tegen.
ze zeiken over piracy terwijl ze het idd op deze manier kunnen oplossen ,,
wat is er mis met 1 streaming dienst waar alles gewon op staat , films en series . series gelijk of evt een paar weken na tv premiere en films evt na 2 maanden van bioscoop release,, voor 10-15 euro per maand weet ik zeker dat miljarden mensen bereid zijn dat te betalen ,, reken maar uit .. en dan is gelijk piracy opgelost . hoeft de industrie geen miljarden meer te steken in rechtzaken en kunnen ze instanties zoals brein ook sluiten en kost ze dat wereldwijd ook miljoenen / miljarden minder .. deze oplossing lost wel degelijk veel op . de hele industrie is gevuld met mismanagement ,, logisch nadenken een goed systeem invoeren waardoor ze veel bnnen krijgen en nog veel meer besparen levert meer op dan hoe ze nu bezig zijn ,,
Omdat de verdienmodellen per regio verschillend zijn. CableTV in de VS is veel goedkoper en uitgebreider dan het ooit in Europa zal worden. Bovendien wil men in Europa er altijd veel meer aan verdienen, waardoor allerlei mediastreams in verschillende pakketten worden aangeboden waardoor je dus per definitie duurder uit bent. Zolang je ¤ 10 of meer per maand berekent per pakket zal je altijd mensen houden die illegale streams blijven kijken. Tel daarbij op dat de studio's het grootste gedeelte van de winsten opslokken en niet bereid zijn daar ook maar 1 cent van in te leveren en het plaatje is rond.

Persoonlijk denk ik dat mensen op zich wel bereid zijn om voor content te betalen, mits die prijzen wat redelijker zouden zijn. Als ik nu avond na avond helemaal niets van interesse of de zoveelste herhaling van (vul de film of serie maar in) kan kijken terwijl ik meer dan 60 kanalen heb, ben ik niet echt geneigd om dan ook nog eens extra te betalen voor een pakket waarvan waarschijnlijk maar een paar zenders interessant kunnen zijn, met het risico dat die zenders ook het eindeloze herhalingen systeem gebruiken waardoor ik nog steeds niets te kijken heb op tv.
Omdat de verdienmodellen per regio verschillend zijn.
CableTV in de VS is veel goedkoper en uitgebreider dan het ooit in Europa zal worden.
Tja de afgelopen jaren is het zenderaanbod hier verminderd van 30 naar 20 kanalen (analoog) maar ongeacht welke extra zenderpakketten (digitaal) je erbij neemt uiteindelijk geld voor de inhoud wat Bruce Springsteen in 1992 zong over de TV in de USA:"There's fifty-seven channnels and nothin' on".
Bovendien wil men in Europa er altijd veel meer aan verdienen, waardoor allerlei mediastreams in verschillende pakketten worden aangeboden waardoor je dus per definitie duurder uit bent.
Misschien moeten we hier in Europa maar gewoon de consequentie trekken en stoppen met het afnemen van dergelijke, verhoudingsgewijs veel te dure, TV- en streamingpakketten totdat ze besluiten dat het toch goedkoper kan.

Onze cultuur is al meer dan genoeg veranderd door die overzeese rommel.
Zolang je ¤ 10 of meer per maand berekent per pakket zal je altijd mensen houden die illegale streams blijven kijken.
Zolang het kan wel.
Tel daarbij op dat de studio's het grootste gedeelte van de winsten opslokken en niet bereid zijn daar ook maar 1 cent van in te leveren en het plaatje is rond.
Het zijn niet zozeer de studio's alswel de distributeurs.
Persoonlijk denk ik dat mensen op zich wel bereid zijn om voor content te betalen, mits die prijzen wat redelijker zouden zijn. Als ik nu avond na avond helemaal niets van interesse of de zoveelste herhaling van (vul de film of serie maar in) kan kijken terwijl ik meer dan 60 kanalen heb, ben ik niet echt geneigd om dan ook nog eens extra te betalen voor een pakket waarvan waarschijnlijk maar een paar zenders interessant kunnen zijn, met het risico dat die zenders ook het eindeloze herhalingen systeem gebruiken waardoor ik nog steeds niets te kijken heb op tv.
Zelf kijken wij vooral nog het journaal en af en toe wat anders op de publieke omroep. Daarvoor en voor internet hebben we nog de kabelaansluiting.
Spannende films brengt die publieke omroep echter niet, daarvoor moet je naar de commerciëlen echter het merendeel daar is moord en doodslag (Criminal Minds, CSI) reality TV (Stop politie, idioten op de weg, bezopen bestuurders) of geweldadige actiefilms met verder weinig inhoud.

Om wat licht op de hollywood-films en hun verborgen boodschap te brengen de volgende documentaires:
Deel 1: ''Battlefield Hollywood'
Deel 2: "De huis-hypnotiseur"
Deel 3: "Loskomen van Hollywood"
Hoe verder je komt in deze serie, hoe beter hij wordt. Over deel 3:
Prachtige getuigenis van Scott Mayer die jarenlang in Hollywood heeft gewerkt. In deze presentatie worden veel voorbeelden gegeven van films uit Hollywood. Al deze films bevatten een diepere boodschap. Veel mensen zeggen: het is slechts amusement! Maar welke boodschap proberen ze ons echt te vertellen?
Een bakker wilt ook zoveel mogelijk verkopen, wilt nog niet zeggen dat ze dan maar hun brood beschikbaar moeten stellen over heel de wereld. Zo simpel is het niet, ook niet voor deze industrie.
Zo simpel is het niet, omdat het ingewikkeld wordt gemaakt.
De vergelijking met bakkers en stokbroden raakt kant noch wal.
Goede vergelijking is software. Stel dat Microsoft zegt dat Windows voortaan niet meer in Nederland geleverd kan worden. Of dat Windows 10 hier pas 2 jaar later uitkomt.
Je kunt het ook niet via een omweg in Amerika legaal bestellen (=dvd/BD-import vergelijking of Netflix met een VPN).

Kortom, enige optie is Linux gebruiken (=een andere serie kijken die er wel is) of illegaal gebruiken.

Microsoft zou wel gek zijn om opeens Windows niet meer in bepaalde landen te gaan verkopen. Waarom contentproducenten dat wel zo doen, is en blijft mij altijd een raadsel.
Dat is niet zo ingewikkeld, ze verdienen meer door hetzelfde product aan veel lokale distributeurs te verkopen. De bargaining power van een Nederlandse distribiteur is een stuk minder dan een die het voor de hele wereld zou regelen. Dit betekent dat ze met iedereen apart om de tafel moeten en dat duurt langer en in sommige gevallen komen programmas dan niet uit in bepaalde landen omdat ze het niet eens worden over de prijs. Blijkbaar is dat voor de content providers het model met de hoogste RoI.

Dan snap je ook waarom er wrijving is tussen de content providers en Netflix. Als Netflix zo groot wordt dat het het voor elkaar krijgt om de rechten van een content provider voor de hele wereld te kopen, dan hebben ze een hele sterke onderhandelingspositie en krijgen ze of een groter deel van de koek. Met andere woorden, de content providers zijn helemaal niet gebaat bij een mono-provider richting de klant, maar helemaal zonder Netflix kunnen ze ook niet.
[naiviteitsmodus]
Maar juist daar was toch de EU voor bedoeld?
Eén Europa, dat zich sterk maakt voor de Europese markt en door de bundeling van de landen en veel betere onderhandelingspositie heeft.
[/naiviteitsmodus]
natuurlijk is het zo simpel wel. Alleen moeten content creator af van stokoude verdienmodellen. Globalisering is er op vrijwel alle vlakken, behalve voor de entertainmentindustrie. Noem één reden waarom het moeilijk is voor bv de makers van scrubs om die serie niet alleen op de Amerikaanse netflix aan te bieden maar wereldwijd?
Omdat ze in andere landen misschien akoorden hebben met TV providers waarvoor ze ook geld krijgen.
Het ding is dat het werkelijke doel van elk bedrijf winstmaximalisatie is, dit is niet altijd gelijk aan zoveel mogelijk verkopen
Hoezo niet? Als ik in het vliegtuig stap om in Amerika dat brood wil kopen bij die bakker gaat deze me heus niet zeggen: 'Nop sorry, alleen voor Amerikanen'. Die wilt zoals jezelf zegt ook zoveel mogelijk verkopen.
Echter als ik deze Amerikaanse content wil kijken krijg ik dus wel exact de opmerking 'Nop sorry, alleen voor Amerikanen'.

Maar zoals @vrow zegt, is dit een zeer kromme vergelijking.
"als een maatschappij een serie maakt willen ze geld verdienen"

Ja, en de industrie mag toch zelf bepalen waar en hoe ze daar geld aan willen verdienen? Toch? Releasen ze de content niet in NL? Pech voor ons. Downloaden is daar inderdaad een oplossing voor, maar die oplossing goedpraten gaat nergens over. Er moet inderdaad een betere oplossing komen, maar dat is niet zo gemakkelijk als dat jij het nu stelt, want dan was dat al 10x gebeurd.
De muziek industrie is al overstag. iTunes, Groove, Spotify.
Koste wat moeite en er was weerstand, maar het is gebeurd en dat al jaren geleden.
Dus ik kan met niet in vinden in de stelling dat het niet gemakkelijk zou zijn.
Sterker nog, er worden miljarden mee verdiend inmiddels.
wat is er mis met 1 streaming dienst waar alles gewon op staat
Wat er mis is met een monopolie? Het kan tot misbruik leiden,vraag maar eens na bij diverse consumenten organisatie, de EU, of Microsoft.

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 7 juni 2017 19:41]

Het hoefd niet per se één dienst te zijn smartass... gewoon alle content tegelijk aan alle aanbieders geven zonder exclusiviteits dealtjes. Voor de studio's maakt het geen drol uit want de inkomens zijn hetzelfse
Hoe kunnen deze diensten zich dan onderscheiden?
Klopt niet helemaal. Ik kan best Franse stokbroden importeren. Als je er maar genoeg geld voor over hebt. Voor series zijn er simpelweg soms geen opties. Of het komt met zulke enorme vertraging dat een serie gewoon niet meer relevant is.
Nee natuurlijk niet. Dan ga ik naar de bakker. Vind ik die te duur ga ik naar de andere bakker 50 m verderop. Vind ik dat nog te duur, dan kan ik nog naar de Aldi 1km verder. Ben ik daar nog niet tevreden mee, dan kan ik hem zelf bakken. Uiteindelijk heb ik een frans stokbrood voor een voor mij acceptabele prijs/kwaliteit verhouding en al mijn andere gebakken producten van dezelfde bakker. Helaas is dit bij films en series niet mogelijk. Laatst rade een collega mij een series op Netflix aan. Na het aanmelden op Netflix kwam ik erachter dat hij pas verwijderd is. Hetzelfde voor een andere serie die alleen beschikbaar is op Amazon prime. En zo ben je wel een hele avond zoet met zoeken. Nee voorlopig ben ik weer terug bij torrents icm kodi. Niet voor het geld, maar voor het gebruiksgemak. En ook omdat kodi met afstandsbediening werkt en Netflix niet (op htpc).

[Reactie gewijzigd door windows8fan op 7 juni 2017 19:43]

In de tv-wereld worden contracten afgesloten op basis van exclusiviteit in een bepaalde regio. Soms kan Netflix niet eens een eigen serie laten zien in een bepaald land, omdat ze die voor een jaar aan een tv zender hebben verkocht.

Dus stel dat je voor Nederland alle rechten voor alle series zou kopen, dan krijg je de mededingingsautoriteit op je dak, omdat je dan een absoluut monopolie zou hebben en andere zenders niks meer zouden hebben, op nieuws en talk shows na.
Die stelling opzichzelf is al krom. Een film of serie moet pay per view zijn, niet exclusief verkocht voor x aantal dagen aan 1 aanbieder (dat is monopolie trouwens!). Als alles betaald word middels pay per view kan alles beschikbaar zijn voor alle aanbieders en worden de knaken alsnog verdient
TV heeft wel altijd al zo gewerkt. Is ook de reden dat je de voetbal enkel kan zien op Telenet en niet op Proximus
Het legale alternatief is er wel degelijk, namelijk emigreren 8)7
Nope.

Want in de VS mis je weer de andere Netflixen, maakt niet uit waar je heen gaat.

Het complete Netflix aanbod, de VS, Canada, UK en NL tesamen was een vrij fatsoenlijk aanbod. Je had ook dan gewoon eigenlijk bijna al het interessante (voor mij dan) kijkvoer te pakken.

Geen UK is geen BBC meuk, geen NL Is geen Nederlandse meuk.

Emigreren is geen alternatief, maar een kwestie van probleemverplaatsing.
Fair enough...
Fulltime wereldreiziger worden dus
Of vpn met keuze voor land waar je wil kijken. Hup kies nu engeland en engels aanbid, 5 minuten later usa en hup. Alleen maken ze dat moeilijk.
Deze oplossing is ook niet legaal. Kan je beter gaan downloaden
Als het maar even kon haha. Lijkt me wel awesome om in de USA te wonen en te werken.
* ik woon nu in de VS

het kan inderdaad 3 main opties

J1 (studenten visum)
HB1 ("tech visum") *loterij
O1 (extraordinary ability visum) *artist/ high end tech etc

dat gezegd hebbende is het enorm veel werk en heb je een veelal werkgever nodig die je sponsort (en zo niet is het zoveel werk dat ik het wel aanraad)

nu met Trump aan het roer zal het er ook niet makkelijker op worden,
visums beginnen langer te duren, en nog meer vragen te stellen.
maar ik moet zeggen wonen in California is echt wel relaxed, nooit meer regen ^^
En mocht je een partner hebben dan kan het in veel gevallen voor hem/haar lastig zijn om werk te vinden ook al heb je een high-end visum. Voor mij 10 jaar geleden een reden om geen baan in de VS te nemen.
Daar kom je snel van terug als je de secundaire arbeidsvoorwaardes ziet (pensioen, collectieve verzekeringen) en vooral: de vakantiedagen.

Je ligt er ook zo uit zonder outplacement regeling.
Mensen gaan naar VS voor mogelijkheden en avontuur. Niet voor het sociaalzorgstelsel
Mee eens, bovendien hoef je je niet druk te maken als je over unieke kwaliteiten beschikt. Een 13 in een dozijn manager zel het erg moeilijk hebben met een baan vinden daar. Echter hoef je je dan ook niet druk te maken over emigreren want dat lukt bijna niet als je geen baan hebt of een geen flinke som geld meeneemd
En waarom denk jij recht te hebben op content die niet hier wordt uitgebracht?
lokale content is niet meer van deze tijd.
Anders schaffen we internet gewoon weer af, want daar hebben we dan ook niks aan.
Dat ben ik met je eens hoor, ik vind het ook niet meer van deze tijd. Maar ik verbaas mij er meer over hoe mensen menen recht te hebben op bepaalde dingen.
Sorry maar je stelt een onmogelijke eis. Alle afleveringen van alle seizoenen? Ik kijk nu naar The Expanse en Game of Thrones. Moeten de makers dan eerst alle seizoenen maken voor ze kunnen releasen?

[Reactie gewijzigd door D-Three op 7 juni 2017 18:30]

nee dat moet niet kan ook elke week een nieuwe aflevering bijkomen ,.
Hoe kun je die volgen als die niet in NL wordt uitgezonden?

Waarschijnlijk ben je ooit al eens begonnen met het gebruiken van illegale bronnen. Omdat die serie nu nog steeds niet legaal in NL te zien is, geeft je niet het recht om die illegale bronnen te blijven gebruiken.

Je gebruikt iets wat er gewoon niet is in NL, je hebt een probleem gecreëerd voor jezelf wat er eigenlijk helemaal niet is!

In NL zijn de auto's ook duurder dan in DE, moet ik ze dan maar via illegale bronnen kopen? Amazon is er ook niet in NL, maar wel in DE, daarom maar illegaal (lees stelen) van Amazon DE?
Ik begrijp zelf ook wel dat we graag alles overal willen kunnen zien voor een zo laag mogelijk bedrag, maar dat is niet realistisch.
Er is nog een veel beter alternatief.
Een andere serie kijken die wel op netflix staat!
Heb het een beetje moeilijk met de mentaliteit dat je elke serie MOET gezien hebben.
Jammer voor de gebruikers (en verkopers van voorgeladen Pi's), maar wellicht wel goed voor Kodi zelf. Het verdwijnen van deze addons zorgt er wellicht voor de andere partijen eerder geneigd zijn een officiële add-on uit te brengen.
En hoe is dat goed voor Kodi? Als deze aanpak effectief is dondert het gebruik van Kodi in elkaar.
Omdat Kodi helemaal geen nood heeft aan mensen die het gebruiken voor minder legale praktijken. Hun naam wordt er steeds mee genoemd en dat is negatieve reclame. Die kan je missen. Kodi heeft voldoende gebruikers en voldoende nut binnen wat wel wettelijk toegestaan is. Zij zullen die add-ons dan ook liever kwijt dan rijk zijn.
Dat is dan ook meteen het probleem. Ik zie alleen maar nut voor illegale praktijken wat betreft kodi. Geen man die ooit tegen mij heeft gezegd...ken je Kodi al waarmee je NPO gemist kan bekijken. :? Kortom, wat kun je er legaal mee dan?

[Reactie gewijzigd door MrX_Cuci op 7 juni 2017 21:41]

Huh? Ik keek elf jaar terug altijd Uitzendinggemist met XBMC. Daarnaast streamde ik rips van m'n cd's en dvd's. Zal tegenwoordig ook nog wel kunnen?
Ja, maar waarschijnlijk dan wel op je (omgebouwde! Oh ironie) Xbox waarop je dat anders helemaal niet kon.
Vandaag de dag zit Uitzending gemist op elke tv en Android TV-box en met een veel betere interface dan in Kodi.
Rips van DVD's en cd's is nog wat ja, maar ik denk niet dat je zelf heel vaak je eigen dvd's met films en series kijkt. Daarnaast is het doorbreken van elke beveiliging nog eens strafbaar, dus ook het rippen van je eigen dvd's. En ja, je betaalt thuiskopieheffing. Had ik ironie al genoemd?

Kortom: het wordt tijd voor een soort open platform zoals Kodi waarop je de content van Netflix, Videoland, Amazon etc kunt I pluggen, allemaal betaal en legaal.
Mijn vorige Samsung tv had dat hé, als ik daar een zoekopdracht gaf voor een film, kreeg ik in een interface resultaten uit zowel Videoland, Pathé thuis en nog wat bronnen. Heeft helaas een paar maanden gewerkt maar het zag er erg goed uit. Zo zou het moeten zijn. Elke provider via api's en Kodi als centrale. Ziggo een api voor live tv, Veronica een api voor een goed gids Etc etc. Ik zie zo wel een ultieme media player.
Ik zit nog steeds te wachten tot er een dienst op staat die alles samenvoegd. Streams van Netflix, HBO, Amazon etc. 1 dienst om ze allemaal te overheersen. Tegen betaling, met een Kodi plugin waarbij je series kunt opslaan in je favorieten, waarna nieuwe afleveringen automatisch in je series lijst komen te staan. Ik zou daar zo 30/40 euro per maand voor overhebben. Dat samen met een Ziggo plugin voor als ik een keertje live TV wil kijken en ik ben compleet. De dag dat dat uitkomt, zet ik mijn thuisserver uit.
Welleens van smart tv's gehoord? Heb je geen apart kastje voor nodig. Wie koopt er nu nog een apple tv..

'Vrow' had wss een paar proef maanden op de betreffende diensten.
Smart TV's staan ook wel bekend om advertenties te tonen en nalatig te zijn qua software- en beveiliginsupdates. De algemene vraag op Tweakers is doorgaans een 'domme' TV/Monitor met voldoende HDMI aansluitingen. Daarnaast biedt een Apple TV wel meer dan dat, maar ben zelf ook niet bekend met de mogelijkheden van het kastje.
Jammer dat de grote 'domme' monitoren vaak minder luxe bieden en daardoor bv geen hdr of verhoogde framerate's bieden.
Afgezien daarvan de logische keuze idd.

Maar Appletv?! Waarom zoveel meer betalen terwijl er snellere, uitgebreidere en goedkopere opties zijn.
En kom niet aanzetten met slappe argumenten als 'de ervaring is beter'. Wat krijg je een koud biertje en rug massage van het apparaat? Wel met een happy ending dan..

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 8 juni 2017 10:13]

Ik gaf het als voorbeeld, ik ben niet zo bekend op gebied van mediaspelers en heb ook niets tegen Apple :p
Zoals je kunt zien ben ik niet zo'n fan van apple producten :P
Het grote voordeel aan apple TV als je veel apple producten hebt, is airplay
Nee, een firmware-update verwijderde dat portaal :-(
Uitzending gemist van de NPO is wel een fijne (en de interface op android is misschien beter, maar bij de kodi add-on kan ik tot een maand terug kijken... ipv 1 week ofzo).

youtube add-on is ook handig en fijn.

M'n eigen geripte muziek-cd collectie, dvd-collectie. MAME, TED Talks, Apple Trailers. Eigenlijk bedenk ik me net dat ik kodi niet zo uitgebreid gebruik, maar er zijn genoeg legale add-ons met interessante content.
Zou jij als bonafide organisatie afhankelijk willen zijn van dingen die over het randje gaan?
Dat hangt er vanaf wat de kans is dat ik er gedonder mee krijg, wat het opbrengt en hoe ik moreel aankijk tegen de kwestie.
Verkopen van voorgeladen pi’s is al verboden mits dit adverteert met illegale media. Zijn al meerdere aanbieder gesommeerd te stoppen met hun praktijken.
Als Netlix e.d. hier nou heel erg handig op gaat inspringen. Je hebt nu een potentieel enorm grote markt van klanten die nu niet kunnen doen met hun apparaatje wat zij wouden. Kondig een wereldwijde trial aan o.i.d. die de hele maand augustus en/of september duurt. Bijv. iets in de vorm van "wereldwijd vrije licentie + HD voor 24,99 ¤ per maand". Ik heb al geen TV-abo, dus dit heb ik er ECHT wel voor over. Ik kijk prima met Engelse ondertiteling of zelfs zonder. Geen probleem.

Entertainment industrie, dit is je kans. Wordt. Wakker.
al zijn het 3 maanden gratis ,, dit gaat nooit werken ,
de industrie werkt dat gewon tegen dmv het licentie gebeuren wat er nog steeds is ..
wil je alles zien moet je je aanmeleden op meerdere sites want netflix is een heel goed idee natuurlijk, maar ze hebben best weinig . de amerikaanse netflix heeft veel meer dan onze nl netflix . vanwege regio gedoe en vanwege licentie gedoe kan en mag netflix niet alles uitzenden.
en als ze bepaalde series of films wel in hun aanbod hebben gaan ze er ook een keer uit terwijl je mss net die serie aan volgens bent .
en als je meer wilt zien moet je meerdere diensten nemen zoals hbo videoland etc etc dat is gewoon niet te betalen voor de meeste.
en zo word een heel goed alternatief altijd om zeep geholpen door de industrie ..
Zinnen beginnen met een hoofdletter.
Een komma gebruik je bij een pauze in een zin. Voor een komma komt geen spatie, na een komma wel.
Een punt gebruik je aan het einde van een zin. Voor een punt komt geen spatie, na een punt wel.
Dubbele punten (..) en dubbele komma's (,,) bestaan niet.
Je idee is mooi. Maar gaat niet werken.

A: er is nog geen DRM. Dus gaan de Content boeren niet mee akkoord.

B Licenties: dan verbreken ze in 1 klap een hoop Contracten. En zijn ze flink de sjaak.
Wellicht is dit een snellere oplossing voor het probleem van de raspberry pi's die met Kodi en (illegale addon) verkocht worden op elke hoek van de straat.

Echter ben ik niet op de hoogte of een verwijderde addon ook bij de eindgebruiker verwijdert word? Mocht dit niet zo zijn zal de mpaa deze ontwikkelaars niet met rust laten tot ze de addon onklaar hebben gemaakt. Verwijderen zal dus niks doen voor deze ontwikkelaars
Als de add-on ook op een bepaalde online infrastructuur werkt kan dat natuurlijk ook offline worden gehaald. Kan me voorstellen dat het Kodi-team blij is met deze actie in ieder geval. Die lijden aardig onder het sentiment van de piraterij-add-ons.
Nou, laten we eerlijk zijn, die dingen zouden lang niet zo goed verkopen als piraterij er niet zo makkelijk op was.
Kodi verdient niks aan die verkopen. Raspberry zou er meer onder leiden denk ik
Maar aangezien verkoopaantallen helemaal het doel niet zijn van de Raspberry Foundation is dat voor hen geen enkel probleem.
Maar het hoeft niet groot te worden. Ze verdienen er namelijk niet aan.
Ze krijgen donaties zodat ze bijvoorbeeld apperatuur om te ontwikkelen en testen kunnen aanschaffen, en webserver in de lucht houden.
Verder is het vrijwilligers werk. Zeker niet bekend met de open source community? Veel van die software is door mensen ontwikkeld zonder dat ze er een cent mee verdiend hebben. Dus ja, het is de goede wil van veel mensen waarmee het gemaakt word.

Juist als een project groot word, heb je kans op meer problemen dan je wilt. Of mensen verwachten steeds meer van het product, of mensen doen dingen zoals illegale addons maken wat je niet wilt. Dus heb je soms ook liever dat iets klein blijft. Slaapt wel een stuk beter.

[Reactie gewijzigd door gjmi op 7 juni 2017 21:01]

Oke misschien schat ik dat dan verkeerd in. Ik zou verwachten dat ze toch geld verdienen, via inversteerders en reclame. Maar wellicht redden ze het dan alleen met donaties (wat ik betwijfel, maar ik wil het wel van je aannemen). Neemt niet weg dat het wel hypocriet is gezien XBMC ontstaan is op een gehackte Xbox.

[Reactie gewijzigd door BrutalDave op 7 juni 2017 22:19]

Een iPhone jailbraken mag ook van een Amerikaanse rechter. Dus een xbox zal ook mogen.
Tegenwoordig misschien, maar destijds absoluut niet.

En ik heb het nog even opgezocht. Een console heeft geen uitzondering zoals apparaten als iPhones dat wel hebben.

https://www.theverge.com/...nsole-sony-microsoft-dmca

https://copyright.gov/120...eg-publicinspectionFR.pdf
Dit is eigenlijk een andere discussie.

Het verschil dat deze mogelijkheid er voor heeft gezorgt dat een deel van de mensen voor een xbox heeft gekozen in plaats van een PS. Microsoft heeft geen inkomsten verlies gehad door XBMC. Eerder extra verkopen.
Maar of dit dus goed of slecht is is een andere discussie die ik hier verder niet aan ga.

XBMC zelf is/was niets illegaals aan.
En al was dat zo, mogen mensen/ groeperingen niet tot inkeer komen? Zou je ze dan juist niet moeten toejuichen? Als iemand op het verleerde pad zit en besluit het goede pad te kiezen, moet je ze het verleden altijd kwalijk blijven nemen?

[Reactie gewijzigd door gjmi op 8 juni 2017 07:50]

Ik zeg daarom ook "veel van die software"
Het waren alle 25 streaming add-ons?
Het enige wat we willen, is elke serie zien wanneer we willen, waar we willen. Elke serie moet beschikbaar zijn. Seizoen afgelopen? Volgende serie. Honger naar meer goede series, meer spektakel, meer sterke dialogen en "seizoen 8 werd qua kwaliteit wel minder hoor". Meer meer meer!

Hebben wij thuis ook. En er is geen uitgever, network of streamingdienst die legaal aan deze honger kan voldoen. Gaat ook niet gebeuren. En daarom hebben add-ons als Skynet, Exodus en Phoenix een illegaal bestaansrecht. Het is als een snoeppot waar geen deksel op zit. Zolang we onszelf niet kunnen beheersen, zal er altijd illegale content zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*