Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Mario Kart 8 Deluxe is in de VS de snelst verkopende Mario Kart-game ooit

Door , 64 reacties

Nintendo heeft bekendgemaakt dat Mario Kart 8 Deluxe voor de Nintendo Switch de snelst verkopende Mario Kart-game in de geschiedenis van de serie is. De game is op 27 april, de eerste dag van de verkoop in de VS, in totaal 459.000 keer over de toonbank gegaan.

Dit aantal maakt duidelijk dat in de VS bijna één op de twee bezitters van de Nintendo Switch ook een exemplaar van Mario Kart 8 Deluxe hebben aangeschaft op de dag dat de game uitkwam. Dat blijkt uit een persbericht van Nintendo op de website Businesswire. Er zijn tot nu toe wereldwijd meer dan 2,7 miljoen exemplaren van de Nintendo Switch verkocht.

Het vorige record stond op naam van Mario Kart Wii uit 2008, waarvan in de VS op de eerste dag 433.900 exemplaren zijn verkocht. Nintendo wijst erop dat Mario Kart 8 Deluxe op Metacritic een gemiddelde score van 9,3 heeft; daarmee zou het de best beoordeelde Mario-Kart-game in vijftien jaar tijd zijn. Deze week zal ook op Tweakers een review van de game verschijnen.

Begin maart werd duidelijk dat de Switch in de eerste twee releasedagen in Noord- en Zuid-Amerika de snelst verkopende Nintendo-console was en het qua verkoopaantallen in deze twee eerste dagen zelfs beter deed dan de Wii. In Japan bleek de Switch het met 313.700 exemplaren minder goed te doen dan de Wii tijdens diens introductie, maar de Switch deed het wel beter dan de Wii U, die in de eerste week uitkwam op 308.600 verkochte exemplaren.

Het gaat ook goed met de verkoop van een andere game voor de Nintendo Switch. Eerder bleek dat Nintendo in de eerste maand meer exemplaren heeft geleverd van de Switch-versie van The Legend of Zelda: Breath of the Wild dan van de Switch-console zelf. Uit kwartaalcijfers bleek dat er sinds de release tot aan het einde van het kwartaal 2,76 miljoen exemplaren van de game zijn verkocht, tegenover 2,74 miljoen geleverde exemplaren van de console. Het Japanse bedrijf ging niet in op de vraag hoe dat kan.

Joris Jansen

Nieuwsredacteur

Reacties (64)

Wijzig sortering
Ik heb zowel Mario Kart 8 op Wii U als Switch, en het verbaast me niets dat de Switch variant beter verkoopt. Voor mij waren de hoofdredenen om opnieuw 60 euro voor een spel te betalen die ik eigenlijk al had het volgende:
  • Nieuwe characters, zoals de Inklings van de Splatoon IP. Zonder enige twijfel een van mijn favoriete Nintendo IP's :)
  • Alle DLC. Niet echt een argument voor sommigen, maar ik had geen op de Wii U versie en maps zoals Hyrule Circuit bevallen mij zeer goed.
  • En uiteraard het belangrijkste.. Het is portable, en multiplayer!
Ontzettend veel lol gehad met MK8 Switch. Je neemt het apparaat zo even mee, geeft een van de Joycons aan je maten en spelen maar! Nadeel is wel dat splitscreen, en zeker 3 of 4 spelers het scherm van de Switch wel een stuk kleiner maakt. Ook krijg je met 3 en 4 players 30 FPS in plaats van de zeer smooth-e 60 FPS die je wel met dual splitscreen hebt of enkele speler.

Enige nadeel wat ik nog kan bespeuren is de Wi-Fi. Ben meerdere keren uit matches gekickt. Alhoewel mijn internet verbinding niet de sterkste is, had ik dit probleem met Mario Kart 8 Wii U nooit. Meerdere mensen rapporteren dit probleem, dus ik denk dat er gewoon te weinig antenne in het apparaat zit.. Ik heb het weten op te lossen door mijn S7 als een hotspot te gebruiken en deze naast de Switch te leggen, maar Nintendo mag nog wel even flink aan de weg timmeren mochten ze voor deze online diensten geld vragen..
De grootste reden is natuurlijk dat er nauwelijks een game uit is voor de Switch.
Dus als je iets aan de console wil hebben is Mario Kart wel een essentieel onderdeel van de console (naast Zelda en in veel mindere mate 1-2-switch)
Dat werkt allicht mee natuurlijk. Van de grote IP's zijn er al 2 uit (Zelda en Mario Kart dus) en voor de rest zijn het wat minder bekende games. Er is echter meer te krijgen. Puyo Puyo Tetris bijv. ook. Mensen die een Nintendo kopen voor de speciale Nintendo games zullen ongetwijfeld gewacht hebben op Mario Kart en straks ook op Mario Odyssey. Je zult heel waarschijnlijk zien dat die ook ontzettend hard gaat. Als mensen over een jaar een stuk meer te kiezen hebben, zal de aandacht en daarmee ook de portemonnee over verschillende games verdeeld worden. Nu duikt men massaal op de kwaliteitsgames van Nintendo, zodra er eentje verschijnt.
Lol nauwelijks een game voor the switch. Voor jou wel ja maar dat geldt niet voor die miljoenen gamers die de switch heeft aangeschaft. Bomberman is goed verkocht met minimaal een half miljoen. Puyo puyo tetris zal het ook heel goed doen. Heb je de laatste Nintendo direct wel gezien? En dat nog zonder de e3 ;) je mag het merendeel meuk vinden vele miljoenen mensen zijn het niet eens met je

Ik snap niet waarom mijn reactie gedownmod wordt. Hij zegt dat er nauwelijks games zijn voor the switch terwijl dat helemaal niet klopt

[Reactie gewijzigd door dimitrios007 op 2 mei 2017 03:25]

Wel gezien ja, en heb hem in huis. En ben niet order de indruk van de games die je verder noemt.
Niet gelijk aannemen dat ik de Switch niet heb.

Maargoed, laten we het op 4 goede games houden in 2 maanden tijd nu... dat zijn inderdaad heeeeeel veel games.
Heeeeell veel goede games bij introductie zie je nooit.
De ps3 had een zeer slappe start , Ps 4 idem.
Sterker nog: Lange tijd waren er echt wel weinig goede titels voor die ps4, maar dat is inmiddels meer dan goed gemaakt.

Op basis van het feit dat Nintendo op de (3)DS uiteindelijk veel 3d party ontwikkelaars heeft weten te krijgen EN de eigen ondersteuning altijd wel goed zit zal het wel gaan loslopen. Alleen zal je daarbij misschien wel geduld moeten hebben . Grote kans dat pas vanaf begin volgend jaar de grote Pokemon, nieuwe Mario games, etc goed en wel gelanceerd worden.
Kwa launchgames is dit wel de slechte launch ooit misschien voor consoles. 1-2 mega hits en nu komen er heel langzaam een paar meer.

En de Zelda game is niet eens exclusief voor de Switch.

[Reactie gewijzigd door The Chosen One op 2 mei 2017 12:01]

Maar het was toch al van te voren bekend welke strategie Nintendo zou volgen... Launch met Nintendo switch & BotW, dan zo'n beetje uiterste maand een grote titel van Nintendo. Door is nog voor de early adoptors. Pas na de launch van Mario zou het grootte publiek worden gezocht, met een grootte focus rond het "Holiday Season 2017", met 3rd party games, als de switch een succes is gebleken.

Ik vind het knap van Nintendo hoe ze hype opgebouwd hebben rondom de switch en BotW, waardoor er bijna geen aandacht is voor de hoeveelheid games.
Helemaal met je eens.
Er zijn misschien niet veel games, maar er zitten wel wat toppers tussen die paar games die er wel zijn: Zelda, Mario Kart, Fast RMX, maar ik ben ook zeer te spreken over Puyo Puyo Tetris: ontzettend veel content en game modes voor een schappelijke prijs (39 euro).
Misschien in je router Bluetooth coexistence inschakelen als je op 2.4ghz WiFi verbindt. Die joycon zelf hebben ook niet het beste bereik met bluetooth. Jammer dat ze nog geen bluetooth 5.0 hadden kunnen implementeren.
Kun je toelichten wat deze optie precies doet?
Een van de mogelijkheden is lage snelheden van 1 en 2 mbit/s uitschakelen op WiFi. Zodat de mogelijkheid tot interferentie minimaal is. Verder weet ik het niet exact, alleen dat het dus mogelijke interferentie probeert te voorkomen. Omdat Bluetooth ook op 2.4ghz werkt.
Het heeft niks te maken met snelheid maar meer met op welk kanaal je router zit. Neem je telefoon en downloaden een app die laat zien op welke 2.4 GHz kanalen jij en je buren kies het kanaal waar de minste mensen op zitten en het verste weg van de sterke andere zenders. Nu stel jou router of modem in op dat kanaal en presto betere Wi-Fi. Ook het vast zetten van snelheden van je Wi-Fi kan leiden naar een stabieler é verbinding omdat apparaten niet gaan switchen in snelheden
https://www.google.nl/img...JwQxiAIGigC&iact=c&ictx=1

[Reactie gewijzigd door j1b2c3 op 2 mei 2017 00:04]

Preemptive mode in mijn Asus router, een van de keuzes van Bluetooth coexistence, zorgt er voor dat WiFi snelheden niet dalen naar 1 of 2 mbit, waarschijnlijk binnen de range waarin Bluetooth snelheden zitten. Als ik het goed heb is dan de laagst mogelijke connectie met WiFi 5mbit/s.
Ik zie namelijk geregeld mijn router switchen naar 1mbit/s verbinding bij inactiviteit van de verbinding. Neem aan dat dat een vorm van energiebesparing kan zijn.
In ieder geval zou het moeten helpen om interferentie met bluetooth te vermijden, hoe het exact werkt maakt niet per se uit als het werkt.
En anders 5ghz WiFi gebruiken indien mogelijk. Minst mogelijke storing.
2,4 ghz heeft 14 kanalen in Nederland gebruiken wij er 12 . WiFi signalen zitten op 1 kanaal maar storen op de andere kanalen er direct om heen . Door verder weg te gaan zitten van je Bluetooth signaal geeft dat veel meer effect dan de snelheid van je router aan passen.
Het probleem is volgens mij ook dat bluetooth van nature graag veel wisselt van frequentie. In tegenstelling tot Wifi, waarvan het "slechts" een bepaald bereik van frrequentie (20-40mhz meestal op 2.4ghz) bezet.

Maar ik heb het hier, als je terugleest, over een optie in de firmware van een router (als deze bij desbetreffende persoon aanwezig is). Bij mijn asus heet dat Bluetooth Coexistence, wat er voor zou moeten zorgen dat beide protocollen elkaar minder in de weg zitten. Hoe asus dat exact flikt heb ik geen idee van, er is ook weinig documentatie van te vinden als je iets over specifieke routerfuncties wilt opzoeken. Maar onder die setting kun je in een dropdown menu kiezen voor preemptive, waar de firmware zelf beschrijft dat het snelheden van 1 en 2 mbit/s bij voorbaat niet toelaat bij WiFi 2.4ghz. Hoe en waarom weet ik niet, maar het zal wel een bepaalde rol spelen, anders zou het geen optie zijn.
Als je zoekt op bluetooth coexistance kun je was genoeg wetenschappelijke/technische artikelen vinden.

Maar het komt neer op het feit dat bluetooth en wifi elkaar in de weg kunnen zitten. De optie zal hoe binnen wifi op een of andere manier rekening mee houden.

Overigens is last van de buren z'n wifi (op zelfde kanaal) en/of gewapend ook vaker een probleem.
Het belangrijkste is denk ik voor velen de Battle modus. Ik denk ook dat ze die bewust 'erbuiten' hebben gehouden voor Wii u. MarioKart was anders te goed geweest voor het platform, hoe spijtig ook. Nu kunnen ze alsnog extra cashen.

MK8 vond ik eigenlijk de beste MK ooit maar zonder battlemodus kon het dit niet verzilveren. Nu wel.

(hoewel Super MarioKart nog steeds voor mij eigenlijk de beste is, puur vanuit nostalgie en het feit dat het tijdens uitbrengen echt revolutionair was. Ik hield helemaal niet van racegames, maar deze hadik zo gigantisch veel gespeeld)
Ik moet ook zeggen dat het wel meer is dan een simpele port. Ze hebben er wel werk van gemaakt om alles op te poetsen, de nieuwe battle modes toe te voegen en meer kleine verbeteringen.
De Wii U-versie heb ik verkocht voor 30 euro waardoor de Switch-upgrade me "maar" 3 tientjes gekost heeft.
Dat probleem met Wi-Fi herken ik ook. Raar want er staat een AirPort Extreme vlakbij en de Switch maakt gewoon gebruik van het 5-GHz-netwerk.
De 2e grote Nintendo Switch game die je ook op de Wii U kan spelen. De Switch is een leuk apparaat, maar het aantal games blijft mager. Zelda is gewoon dé system seller.

Ik heb de mijne na uitspelen van Zelda dan ook gewoon lekker verkocht, zelfs zonder verlies. Misschien als de game-lineup groter is dan ik kan tellen met 2 handen haal ik 'm misschien wel weer

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 1 mei 2017 20:07]

Ik weet niet hoe groot jouw handen zijn maar ik heb laatst (vorige week) in het lokale Nintendo Switch topic een lijstje geplaatst van de 24+ games die al uit zijn op de Switch........... Dat in nog geen 2 maanden tijd vind ik best veel.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 1 mei 2017 20:29]

Laten we even eerlijk zijn Sander. Veel van die releases zijn niet echt releases natuurlijk.
Als je goed kijkt zijn veel van die games retro en gewoon zonder al te veel moeite geport en tegen een (naar mijn idee) "lekker lang uitmelken" prijs verkocht. Verder heb je dan nog al die games die al vaak jaren geleden op steam te krijgen waren. 1-2 switch, tja, wat moeten we daar over zeggen met die belachelijke prijs.

Wat is er dan wel: zelda, fast rmx, snipper clips en nu mario kart. Waarvan Maria Kart natuurlijk ook gewoon opnieuw is gereleased, voor wii u spelers waarschijnlijk ook niet interessant. Ik kan me ook wel voorstellen waarom hij zo goed verkocht is: mensen zitten te wachten op echte spellen met potentieel party mode. Het mag dan wel een bestaande game zijn, maar het is gewoon broodnodig op de switch.

Als Zelda fan ben ik voorlopig blij met Zelda en bovengenoemde games maar verder kan mij wat nu "gereleased" is weinig interesseren.
Ik wil zeker Bomberman nog kopen en Tetris (heb nu Mario kart en Zelda). Dat zijn 4 titels die ik wil hebben in 2 maanden. Ik kan het nu dus al niet meer bijbenen ivm vrije tijd of het gebrek er aan. Ik denk dat veel volwassenen daar last van hebben en dus helemaal niet zitten te wachten op vele AAA titels elke maand.
Ik ken de games niet hoor, dus ik probeer even een objectieve observatie te doen.

Je lijstje bevat 8 retail games (daarmee denk ik dat je games die je fysiek in de winkel kunt kopen bedoelt?).
De rest zijn downloadable games, waarvan ik niet kan inschatten of het AAA games zijn of "tabletachtige" games. Zo zie ik bijvoorbeeld World of Goo staan. Tof spelletje, maar dat is meer van het niveau Angry Birds dan een Zelda.

Is dit aantal "serieuze" games niet juist schrikbarend klein? De woorden "best veel" zou ik zelf in mijn mond durven nemen.
Dus een spel is enkel serieus wanneer je er 100+ uur in hebt zitten? Sorry maar dat is een onzinargument en iets wat direct de deur dichtgooit voor een groot aantal geweldige indie games, zoals World of Goo, Shovel Knight of Fast RMX. In de twee maanden dat ik mijn Switch heb heb ik letterlijk even veel tijd in de download only spellen gestopt als in de grote retailgames. De kwaliteit van een spel zit hem niet in het hoeveelheid miljoenen dat de uitgever / devs er tegenaan gegooid heeft. Zie Mass Effect 4, No Man's Sky, etc. Maar in de hoeveelheid verzorging er in is gegaan, en dan zijn spellen als Shovel Knight, Fast RMX en Zelda niet verschillend.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 1 mei 2017 20:45]

Ik zeg ook nergens dat de games niet goed zijn. Ik geef nota bene aan dat World of Goo een gaaf spelletje is. Dus ben het volledig met je eens dat de kwaliteit van een game niet bepaald wordt door een AAA status.

Maar dat is het punt hier niet. Het gaat erom dat Nintendo een nieuwe console heeft gelanceerd. En een console verkoopt zich voor een (misschien wel het grootste) deel door games die er (exclusief) voor de console te verkrijgen zijn.

Laten we eerlijk zijn, mensen gaan geen Nintendo Switch aanschaffen omdat World of Goo te koop / downloaden is. Waarom niet? Omdat we die op alle andere consoles, smartphones, tablets, Mac of PC ook kunnen spelen.
Nee, mensen kopen de Nintendo Switch vanwege de grote jongens: Zelda, Mario, etc. Dat zijn dé headliners waar mensen voor in de rij gaan liggen.

Aan Nintendo de taak om mensen te overtuigen om de Switch te kopen. Daarom mijn opmerking van: Goh, ik zie eigenlijk maar 8 games die exclusief voor de Switch te koop zijn. Waarvan Zelda echt een system seller is en Mario Kart een goede tweede. Maar de rest zijn dat voor de meeste gamers niet.
Vandaar mijn opmerking dat ik het aantal games, kaliber system seller, echt schrikbarend laag vind voor een console die al 2 maanden uit is.

@Gamebuster is misschien iets te cynisch met "mensen willen wat anders spelen dan Zelda op hun Zelda-tablet", maar in de basis heeft hij mijns inziens wel een punt.

Kan je je wel een beetje vinden in het verhaal hierboven?
Laten we eerlijk zijn, mensen gaan geen Nintendo Switch aanschaffen omdat World of Goo te koop / downloaden is. Waarom niet? Omdat we die op alle andere consoles, smartphones, tablets, Mac of PC ook kunnen spelen.
Nee, mensen kopen de Nintendo Switch vanwege de grote jongens: Zelda, Mario, etc. Dat zijn dé headliners waar mensen voor in de rij gaan liggen.

Aan Nintendo de taak om mensen te overtuigen om de Switch te kopen. Daarom mijn opmerking van: Goh, ik zie eigenlijk maar 8 games die exclusief voor de Switch te koop zijn. Waarvan Zelda echt een system seller is en Mario Kart een goede tweede. Maar de rest zijn dat voor de meeste gamers niet.
Vandaar mijn opmerking dat ik het aantal games, kaliber system seller, echt schrikbarend laag vind voor een console die al 2 maanden uit is.
Zelda is inderdaad een systemseller en voor sommigen een reden genoeg om een Switch te halen. Als Zelda de enige game was op de Switch dan had ik zelf mogelijk nog getwijfeld om het apparaat meteen te halen.

De multiplatform ports voor de Switch zijn op zichzelf staand niet per se een systemseller, maar kunnen wel voldoende zijn om i.c.m. een titel als Zelda de aankoop van een Switch te rechtvaardigen. Zo zijn bijv. Puyo Puyo Tetris en I Am Setsuna op andere platformen te krijgen, maar alleen de Switch-versie geeft je de mogelijkheid om deze spellen onderweg of ver van huis te spelen.

Daarnaast zijn beloftes ook systemsellers. Ja, het aanbod van games is nu nog beperkt (voor mijzelf op dit moment voldoende; haal al genoeg uren uit Puyo Puyo Tetris, I am Setsuna en MK8D op dit moment), maar het uitzicht op games in de nabije toekomst kunnen ook een reden zijn om een systeem nu al aan te schaffen (Splatoon 2 bijv. in de zomer).
Kwantiteit zegt weinig over de kwaliteit. :O
Je ziet het, Mario Kart 8 spelen bijvoorbeeld. Zelda BotW is de laatste grote release voor Wii U en de 3DS wordt nog maar tot (en met?) 2018 ondersteund. De Switch heeft intussen een redelijk stabiele stroom van games die er aan zitten te komen, waaronder gegarandeerde klappers zoals Mario Oddysey.

[Reactie gewijzigd door Thomas op 1 mei 2017 21:41]

Arms, Splatoon 2, Sonic Forces, Sonic Mania, Oddysey dus. Daarnaast ook nog een flinke schep 3rd party titels, Skyrim, FIFA en NBA (wat me games bij uitstek voor een Switch lijken), redelijk aantal JRPG's (Xenoblade, Dragon Quest), en dat is nog niet alles.
Tja, als er een nieuwe generatie consoles op de markt komt dan is het altijd hetzelfde verhaal: "Je kan die ook op de oude generatie spelen, dus waarom zou ik een nieuwe kopen". Als je het verschil tussen een Switch en een WiiU niet kan zien dan heb ik daar vrij weinig over te zeggen.

Dat je je console direct hebt verkocht vind ik een beetje jammer want na het verhaal is er nog genoeg te doen, er komen nog een paar DLC's, allemaal best leuk. Nintendo heeft al lang en breed hun hele line-up bekend gemaakt en gezegd dat ze de releases gaan uitspreiden om ervoor te zorgen dat het niet weer verzadigd (zoals bij de WiiU).
Het is misschien bizar, maar de Nintendo Switch heeft meer consoles verkocht dan de Wii U in dezelfde periode en ook nog eens veel aan mensen die de Nintendo Wii U niet hadden, en dan voelt Mario Kart 8 Deluxe gewoon aan als een nieuwe goede game.

Ga je objectief naar de verschillen kijken dan voegt Mario Kart 8 Deluxe naast iets betere graphics en wat kleine verschillen het volgende toe op Mario Kart 8 met de twee DLC's :
  • 6 nieuwe characters: Bowser Jr., Dry Bones, Gold Mario, Inkling Boy, Inkling Girl en King Boo.
  • 5 Battlemode's: Balloon Battle, Renegade Roundup, Bob-omb Blast, Coin Runners & Shine Thief met 8 tracks: Urchin Underpass en Battle Stadium, Sweet Sweet Kingdom, Dragon Palace, Lunar Colony, Battle Course 1, Luigi's Mansion, en Wuhu Town
  • 2 nieuwe items: Boo (steel het item van iemand anders) en de Feather (spring over iets).
  • 3 nieuwe vervoersmiddelen.
Persoonlijk vind ik dit wat karig voor een adviesprijs van ¤ 59,99. Ik had dan liever ¤ 39,99 gezien. Dit is een prijs die ook vaak op de PlayStation en XBOX voor remakes en remasters van exclusives wordt gehanteerd. Nintendo zit altijd hoog in de prijzen.

[Reactie gewijzigd door Jumpman op 1 mei 2017 20:47]

Tel daar ook nog eens het voordeel bij op dat je nu Mario Kart 8 onderweg met vrienden kunt spelen. Had vanmiddag even met m'n vriendin Mario Kart 8 in de trein gespeeld en dat is voor mij het geld al meer dan waard. _/-\o_
Zet de Switch op zo'n moment een adhoc wifi verbinding op tussen de consoles?
Want over het brakke treinnetwerk wil je het niet spelen lijkt me
Dit was gewoon lokaal met de twee joy-cons.
Mario Kart 8 of je vriendin? :)
De grote winst is inderdaad het feit dat je eigenlijk áltijd twee controllers bij je hebt. Al krijg je er wel nekpijn van als je dat veel doet als je in zo'n omgeving zit. Weet niet of het scherm groot genoeg is eigenlijk?
Persoonlijk vind ik dit wat karig voor een adviesprijs van ¤ 59,99. Ik had dan liever ¤ 39,99 gezien.
Dus Mario Kart 8 Deluxe moet lager worden geprijsd dan Mario Kart 8 (momenteel 47 EUR en dat is zonder DLC)? Dat terwijl je er meer voor krijgt?
Persoonlijk vind ik dit wat karig voor een adviesprijs van ¤ 59,99. Ik had dan liever ¤ 39,99 gezien. Dit is een prijs die ook vaan op de PlayStation en XBOX voor remakes en remasters wordt gehanteerd. Nintendo zit altijd hoog in de prijzen.
Toen ik mijn PS4 kocht heb ik daar ook Tomb Raider Definitive edition op gekocht, deze was amper beter dan de PS3 versie die ik al had maar koste ook gewoon 60 euro.. Verder is het geen remake of remaster, het is een port van de Wii U game van 60 euro + 15 euro van de DLC. Verder krijg je er de dingen bij die je al genoemd hebt en draait het spel beter 60fps vs 59fps en op een hogere resolutie wanneer in z'n dock.

Verder is de prijs gewoon zo omdat Nintendo het er voor kan vragen, ze zullen niet veel meer spellen verkopen als ze er 40 euro voor vragen, dus waarom zouden ze 20 * miljoenen euro's verlies willen draaien??

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 1 mei 2017 20:39]

Als het ook de best beoordeelde Mario Kart van de afgelopen 15 jaar is, dan lijkt het mij zeer verdient dat het de snelst verkopende Mario Kart game ooit is.

Zou het beperkte aanbod van goede games op de Switch op dit moment de sales nog een extra boost gegeven hebben? Ik ben geen Nintendo kenner, dus ik weet niet of Mario Kart 8 op dit moment minder concurrentie van andere games dan tijdens launches van eerdere Mario Karts
Er zijn zat goede games voor de Switch al, maar weinig echt grote. Mario Kart is daar een van. Overigens is het inderdaad de beste Mario Kart ooit, met gemak.
Ja ik denk het wel. Al die mensen die Zelda uitgespeeld hebben willen toch echt even een andere game doen op hun Zelda-tablet

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 1 mei 2017 20:13]

Ik hoorde dat 't hard ging, en zag dat ie bij de Media Markt waar ik 'm wilde halen ook al uitverkocht was, dus ik heb 'm even snel besteld bij BOL, morgen in huis. Was van plan 'm vrijdag te halen, maar is niet gelukt, en ik heb pas volgend weekend weer de tijd om bij de Media Markt langs te gaan, dus dit was makkelijker.

Dat gezegd, ik was digitaal aan 't overwegen.. Bij een spel als dit kan 't erg van pas komen om 't ten alle tijden bij je te hebben voor impromptu multiplayer sessies on the go, maar ik ben ouderwets en wilde toch graag een fysieke cartridge hebben. Mocht ie ooit een flinke korting krijgen dan koop ik 'm misschien nog 'ns digitaal (maar dat ga ik niet te vaak doen. Eigenlijk zouden alle fysieke games een optie voor downloaden moeten hebben natuurlijk).
Microsoft heett het geprobeerd met de xboxone, dat je fysieke games ook zonder disk kon spelen (ala downloaded games). Vond dat ook echt een vette toevoeging, grote nadeel was de 2de hands markt en games uitlenen....dat kan dan niet echt meer. Feature is uiteindelijk nooit live gegaan zover ik weet. De feature werd zelfs zo afgebrand door de users dat het wellicht zelfs 1 van de redenen is dat de xboxone minder verkoopt dan de ps4.

[Reactie gewijzigd door Erik070 op 1 mei 2017 22:39]

Je weet dat Microsoft een idee had om digitale games ook door te kunnen verkopen enzo? Maar dat uiteindelijk die feature is komen te vervallen omdat bij de release van de xbox iedereen er op tegen was? (daar kwam het namelijk uiteindelijk op neer omdat iedereen het systeem van de digitale games onderuit haalden)

Overigens verwacht ik dat het wel terug komt. Ze hebben immers ook het 'terugbrengen want ik vind de game toch niet goed' ook weer weten te implementeren.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 1 mei 2017 22:46]

Kan me het vaag herinneren idd. Maar om 1 of andere rede was de massa tegen zoals je zelf zegt. Jammer, was echt een stap vooruit geweest naar mijn idee.
Ik wist niet dat X-Box gestopt was met die feature? Hoe zit 't met Playstation?

Ik ben naast Nintendo gamer ook PC gamer, gebruik regelmatig Steam, dus dat hele gedoe boeit me echt niet. Ik koop geen games om ze weer te verkopen. Heb in m'n hele gamers carriére nog geen enkele game verkocht. Maar goed, daar moet vast ook een oplossing voor zijn?
Ik blijf de Switch echt een briljant concept van Nintendo vinden. Een full-range gameconsole, nu alleen nog meer spellen, then I'm Hyped :D
Wij hebben nu 2 switchen in huis en Mk8 deluxe... wat een lol! Voelt als 20'jaar terug. Mario Kart 64 in het studenten huis. Dat kan alleen Nintendo voor elkaar krijgen.
En er dan zonder schaamte de volle pond voor vragen... 8)7

Ik doe er niet meer aan mee bij Nintendo. Als ik een Nintendo console wil koop ik hem na een jaar of twee wel voor een prikkie via Marktplaats wanneer de mensen erop uitgekeken zijn.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 1 mei 2017 22:15]

Zonder enige schaamte erken ik als eigenaar van de Wii U versie inclusief alle DLC dat ik hem donderdag voor het volle pond heb gekocht en sindsdien er al weer vele uren van genoten heb.

Ik wens je nu al vast heel veel game plezier voor over een jaartje of twee.
Tja, ik zou 'm wel willen kopen icm een Switch, maar die zijn overal uitverkocht...
Heeft iemand het ook gespeeld in LAN modus? Hoe bevalt dat?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*