Nintendo geeft details over eerste dlc Zelda: Breath of the Wild - update

Nintendo heeft de details uit de doeken gedaan over de eerste dlc van de game The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Onder andere krijgt het spel deze zomer bij het verschijnen van de dlc een weergave waarmee de speler kan zien waar Link allemaal geweest is.

Nintendo kondigde de uitbreidingen in februari aan en geeft nu de details over het uitbreidingspakket, dat in de zomer verschijnt. Naast de nieuwe map-weergave 'Heldenspoor', dat de bezochte bestemmingen van de laatste 200 gespeelde uur toont, is er het "Reismedaillon", dat de speler een locatie uit laat kiezen waar hij direct heen kan teleporteren.

Zelda Heldenspoor
Ook nieuw is de Zwaardproef-uitdaging bij bepaalde heilige plakken, waar spelers golf na golf van vijanden moeten verslaan in 45 kamers. "Als je deze beproeving doorstaat, kun je de kracht van het Meesterzwaard laten ontwaken, en zal het, zolang het wordt gebruikt, altijd gloeien en opgeladen zijn", schrijft Nintendo. De 'hard mode' geeft vijanden de mogelijkheid om te herstellen tijdens een gevecht, waardoor het raadzaam is om ze zo snel mogelijk uit te schakelen. Verder brengt de dlc nieuwe weergave-opties, waaronder Majora’s-masker, de uitrusting van Tingle en een Korok-masker dat schudt als Link in de buurt is van een Korok-locatie.

De Uitbreidingspas om dlc in een keer aan te schaffen kost in de Benelux 19,99 euro en daarvoor krijgen gebruikers beide dlc's. De eerste daarvan verschijnt deze zomer, de tweede zal aan het eind van dit jaar verschijnen. De Uitbreidingspas is er voor de Wii U- en de Switch-versie van de game.

Update, 14.30: Insteek is aangepast van beschikbaarheid seasonpass naar details dlc.

Zelda Breath of the Wild dlc
Zelda Breath of the Wild dlcZelda Breath of the Wild dlcZelda Breath of the Wild dlcZelda Breath of the Wild dlc

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

02-05-2017 • 08:01

68

Reacties (68)

68
67
39
2
1
17
Wijzig sortering
Zover ik weet, was deze season-pass al sinds de release te koop hoor. Nintendo heeft wel meer bekend gemaakt over het eerste DLC-pakket!
Klopt, die was gelijk met of in ieder geval vlak na Zelda zelf al te krijgen.
En eigenlijk was meeste wat hierboven genoemd staat ook al wel bekend toen. Misschien een paar details extra over hard mode ofzo nu?

[Reactie gewijzigd door Loopx op 23 juli 2024 03:44]

Ik heb deze pass inderdaad direct bij de release erbij gekocht. Eigenlijk omdat hij een beetje werd aangesmeerd door de locale GameMania winkel :P
Eerste DLC pakket dat in de zomer uitkomt is wel erg magertjes. Wat nieuwe armor setjes/items en 1 dungeon met attack waves..
En Nintendo heeft vandaag update 1.2.0 van het spel uitgebracht waarin je de gesproken taal kan wijzigen in één van de beschikbare talen:

Engels, Japans, Spaans, Spaans (Zuid Amerika), Frans, Frans (Canada), Duits, Russisch, Italiaans.

Na het updaten naar 1.2.0 kan je dit wijzigen onder Options op het titelscherm.

(De taal van de schermteksten zijn gekoppeld aan de systeemtaal van je Switch / Wii U)

[Reactie gewijzigd door 90710 op 23 juli 2024 03:44]

Mooi. Ik wist wel dat ze dit zouden doen. Ik koop de game ook vanmiddag!
Dan kan je fijn met Nederlandse schermteksten en Duitsgesproken spelen? :+
Is zowel de gesproken taal als de tekst aanpasbaar?
Gesproken via het Options / Opties menu.
Tekst via de systeemtaal.
Weeb als ik ben vind ik Japans toch wel tof.
Anoniem: 695873 @907102 mei 2017 09:45
Kun je de game op de Switch nu wel of niet met Japanese dub spelen?
Zoals Sanderev66 zegt:
"in één van de beschikbare talen:

Engels, Japans, Spaans, Spaans (Zuid Amerika), Frans, Frans (Canada), Duits, Russisch, Italiaans.

Na het updaten naar 1.2.0 kan je dit wijzigen onder Options op het titelscherm.

(De taal van de schermteksten zijn gekoppeld aan de systeemtaal van je Switch / Wii U) "
Je systeemtaal bepaalt dus de ondertiteling. Als je Japans als geluid kiest in het spel, krijg je dus Nederlandse of Engelse ondertiteling, afhankelijk van je systeemtaal. Of Duits, Spaans, etc. natuurlijk.
Anoniem: 695873 @Weltschmerz2 mei 2017 10:46
Bedankt voor de diepere uitleg. Wordt in mijn geval dus Jap Dub met Eng Sub :)
Ik heb hem helaas nog niet kunnen spelen, maar ik zou Japanse dub met Engelse sub ook de voorkeur geven. Of misschien Engelse dub (klonk in de trailer -erg- goed) zonder sub.
Anoniem: 420148 @Weltschmerz2 mei 2017 16:39
Dat is al de standaardinstelling. Er is namelijk geen Nederlandse dub, dus krijg je standaard de Engelse spreektaal. Engelse voices zijn overigens in de game erg slecht uitgevoerd op 80% van de karakters die kunnen spreken. Amerikanen die een slecht Brits accent proberen.
Dat is echt zwaar jammer : / Was voor mij uit de trailer niet heel duidelijk op te maken (daar vond ik Zelda erg tof klinken).
Anoniem: 695873 @Weltschmerz2 mei 2017 17:47
Al versta ik geen klap van de Japanse taal, Japanse voice actors weten vaak zo'n beleving en emotie in hun rol te leggen daar kunnen IMO American voice actors nauwelijks tegenop.

Zonder de taal te begrijpen kies ik door die reden alleen al voor de Japanse taal zodra een game die optie biedt.
Vergeet niet dat je de emotie ook minder goed kunt peilen omdat je de taal niet spreekt. Intonatie is een groot onderdeel, dus waar jij 'voelt' dat hun emotie en beleving er goed in ligt, zou een Japanner misschien zeggen dat het te dramatisch is.
Dat hoeft niet per se met Zelda aan de hand te zijn, maar ik wilde je meer bewust maken dat je argument wat tekort schiet : )
Zelda in het Russisch, dat heb ik nou altijd willen spelen :D
Japans natuurlijk..
Holy moly. Ik had nooit gedacht dat Nintendo dat nog zou doen maar zelda in het Japans is velen malen beter dan engels.
Dit zijn de type DLC's dat een game kapot maakt. Ze zouden het voorbeeld van GTA V moeten aannemen, het gratis beschikbaar maken van nieuw content. De grote uitgevers zien gelukkig nu ook in dat dit soort type DLC's een game kapot maakt, grote voorbeeld is Battlefront II die gelukkig afstapt van betaalde content. Zo heb ik Destiny compleet links laten liggen, betalen voor meer content doe ik niet. Jammer dat Nintendo dit niet inziet en jammer dat gamers hier juichen voor nieuw betaalde content.
Je hoeft het niet te kopen. Zonder deze DLC is het ook een geweldige game.

Hard mode heb ik geen interesse in (de game is me moeilijk genoeg). En ook de Trial of the Sword lijkt me niet heel boeiend. Dus ik da deze DLC niet aanschaffen.
En ook de Trial of the Sword lijkt me niet heel boeiend. Dus ik da deze DLC niet aanschaffen.
Trial of the Sword past precies in het straatje van de mensen die Eventide Island geweldig vinden.
Eens! En die mensen moeten het ook zeker kopen.
Ik bedoelde vooral aan te geven dat deze DLC niet voor iedereen is, zoals dat bij een eventuele DLC voor Mario Kart wel zou zijn (er even vanuit gaand dat iedereen wel meer circuits wil :) )
Dit zijn de type DLC's dat een game kapot maakt. Ze zouden het voorbeeld van GTA V moeten aannemen, het gratis beschikbaar maken van nieuw content. De grote uitgevers zien gelukkig nu ook in dat dit soort type DLC's een game kapot maakt, grote voorbeeld is Battlefront II die gelukkig afstapt van betaalde content. Zo heb ik Destiny compleet links laten liggen, betalen voor meer content doe ik niet. Jammer dat Nintendo dit niet inziet en jammer dat gamers hier juichen voor nieuw betaalde content.
Want ja waarom zou je betalen voor het werk wat iemand anders voor jou uitvoert? Jij wordt toch ook niet betaalt voor je baan, o wacht.

Vroeger had je een spel en dat spel werd verder (op consoles) niet meer uitgebreid. En door zaken als release schema's kwam het wel eens voor dat een spel uiteindelijk minder content kreeg dan oorspronkelijk verwacht (zie bv The legend of Zelda The Wind Waker) of zouden de devs nog graag verder willen werken aan een spel. Maar dat kon niet want het spel was al af.

En zo kom je bij DLC. DLC voegt iets extra's toe aan een spel wat al af is. Zoals in Mario Kart 8 (Wii U) kreeg je hele leuke nieuwe banen en karakters (bv Link en de Villagers uit Animal Crossing) of nieuwe karakters voor Smash Bros, etc. En als je het redelijk prijst (bv een season pass voor 20 euro is niet duur) is het goed te doen.

Ik heb persoonlijk niets tegen (betaalde) DLC, zolang het maar niet pay-to-win is of dat er delen van het hoofdspel achter een betaalmuur komen. En beide zijn hier niet het geval.

En de enige reden dat grote multiplayer games geen betaalde DLC meer krijgen is omdat dit anders problemen gaat geven in het multiplayer gedeelte wanneer mensen met en zonder de DLC tegen elkaar zouden komen te staan...

[Reactie gewijzigd door 90710 op 23 juli 2024 03:44]

Anoniem: 302359 @907102 mei 2017 14:13
[...]

Want ja waarom zou je betalen voor het werk wat iemand anders voor jou uitvoert? Jij wordt toch ook niet betaalt voor je baan, o wacht.
Eens, al is het wel wat kort door de bocht.
En zo kom je bij DLC. DLC voegt iets extra's toe aan een spel wat al af is.
Dit geld misschien voor Zelda (ik kan het niet beoordelen want heb het niet gespeeld) maar tegenwoordig zie je een trend waar met het ontwikkelen van de game al bewust content wordt achterhouden om enkele maanden na release van de game als DLC te verkopen. Je krijgt dus in feite een game die niet af is en moet er toch de volle prijs voor lappen, en dan ook nog wat voor de DLC. Doordat steeds meer partijen dit soort praktijken hanteren kan ik mij de reactie van sokolum01 best voorstellen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 302359 op 23 juli 2024 03:44]

Dit zijn de type DLC's dat een game kapot maakt. Ze zouden het voorbeeld van GTA V moeten aannemen, het gratis beschikbaar maken van nieuw content.
Nintendo doet ook aan gratis DLC. In de laatste Direct werd er aangekondigd dat Fire Emblem Echoes voor de 3DS zowel betaalde als gratis DLC krijgt. Een ander voorbeeld is Hyrule Warriors op de Wii U dat meerdere malen gratis content updates kreeg.
En Splatoon (2), en de gewone Fire Emblem, en vele updates en content packs voor vele games (incl. Zelda), en de Mercedes DLC voor MarioKart 8 (Wii U), en zo zijn er nog wel meer te noemen :)
De dlc die deze zomer uitkomt is inderdaad meer iets voor een gratis update. Echter is het tweede pakket een verhalende dlc, als die dan net zo goed wordt als de uitbreidingen van The Witcher 3 dan heb ik het er graag voor over.
DLC's net zo goed als The Witcher 3 zullen we helaas niet vaak ( meer ) zien. ( wellicht wel nooit meer ). Die waren van een wel heel erg hoog niveau.
GTA V heeft sinds deze in 2013 uitkwam nog geen enkele uitbreiding gehad.

GTA Online wel, maar dat heeft microtransacties. Als je het wil hebben over iets wat games kapot maakt...
Weet je waarom GTA DLC gratis is? Omdat er gigantisch veel spelers zijn die digitale Dollars kopen.
Wat Destiny voor ogen had, had best kunnen werken en goed kunnen zijn, mits het genoeg toevoegde (deed het niet) en de basisgame genoeg content bevat (heeft het niet) zodat het niet voelt alsof ze content eruit hebben gehaald om als dlc te verkopen.

Niks mis met het model, de uitvoering daarvan, daarentegen, is vaak rampzalig.

Het idee van expansions is al hartstikke oud en is prima om nieuw leven in een game te blazen. Maar het is tegenwoordig grotendeels het tegenovergestelde, de games zijn vaak net iets te mager zonder hun dlc's.
Nu iets kopen voor winter 2018. Dat is wel heel erg vertrouwen hebben in je gamers.
Dat moet zijn winter 2017. Het is een gecombineerde aankoop dus je hebt weinig keus. Als de DLC het niveau heeft van die bij MarioKart 8 is het het wachten wel waard.
Beide. De winter trekt over eind 2017 en begin 2018 heen. Anderzijds kan de tekst ook geïnterpreteerd worden als winter eind 2018 :+.

[Reactie gewijzigd door xoniq op 23 juli 2024 03:44]

Nintendo zelf heeft het over Holiday 2017, dus dat laat in mijn ogen weinig te interpreteren over. Dit jaar dus.

Er staat wel erg veel incorrecte informatie in het artikel vind ik.
Inderdaad, ik kom hier om het artikel te lezen, en daar staat het dus zo:
de tweede zal in de winter van volgend jaar te downloaden zijn
Jouw stelling 'dus dat laat in mijn ogen weinig te interpreteren over' gaat nu niet helemaal op. Ik lees dit artikel, en ga er vanuit dat het artikel klopt, anders had ik het wel direct bij de bron gelezen en was het artikel hier niet nodig geweest.
Wauw, dat is wel heel selectief quoten.

Hij zegt:
"Nintendo zelf heeft het over Holiday 2017, dus dat laat in mijn ogen weinig te interpreteren over. "

Over de tekst van Nintendo dus, niet over het artikel. Als je wat aan te merken hebt op het artikel van Tweakers zijn daar weer andere kanalen voor ;)
Ik heb de pre-order voor BotW ik meen in 2013 al geplaatst. Nintendo heeft mij nog nooit teleurgesteld als het op Zelda aan komt.
Anoniem: 532811 2 mei 2017 08:42
"Nintendo is begonnen met de verkoop van de Uitbreidingspas voor de game The Legend of Zelda: Breath of the Wild."

De Expansion Pass voor DLC Pack 1 & 2 kan je al sinds de Nintendo Switch uit is aanschaffen via de eShop. Ik heb 'm al in het eerste weekend gekocht omdat ik toevallig nog wat eShop-tegoed over had.

Hoe komen jullie erbij dat nu pas met de verkoop van de Expansion Pass begonnen is?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 532811 op 23 juli 2024 03:44]

Klopt, ik heb de seasonpass op dag één al via het spel zelf gekocht in de eShop. Ik ben best tevreden met de content die het gaat unlocken.
dlc, de ziekte van de game industrie
Helemaal mee eens! Breath of the Wild is een fantastisch spel. Vind persoonlijk deze DLC niet zoveel toevoegen, dus denk niet dat deze er komt...

Het idee van extra content is natuurlijk super, maar dat daar dan (zoveel) voor betaald moet worden is mij wel tegen het zere been. Ik voel me min of meer 'verplicht' om het te kopen, omdat ik anders niet het hele spel heb kunnen spelen.

Je geeft een hoop geld uit voor een spel (€ 50 tot € 60,-), maar deze blijkt eigenlijk helemaal niet af/volledig te zijn en om 'm helemaal te kunnen spelen, moet je nog eens extra bijbetalen ook! Voelt dan voor mij heel erg als een miskoop.

DLC's kan best werken, maar dan moeten ze de prijzen van spellen omlaag halen. Zorgen dat je voor € 10,- tot € 20,- een spel kunt kopen (de basis als het ware) die je vervolgens even kunt spelen en, als ik dan écht enthousiast ben erover, kunt uitbreiden. Dan ben ik best bereid om extra euro's te investeren, als ik daar dan ook een hoop voor terugkrijg.

Bevalt het spel dan niet, of zie ik het niet zitten om verder te spelen, dan is het jammer van die 2 tientjes. Wil ik het wel, dan betaal ik uiteindelijk nog steeds net zoveel als nu, maar dan precies de andere kant op. Mogelijk dat dit de makers dan ook stimuleert om met echte spraakmakende updates te komen, in plaats van de 'onzin' die je er nu af en toe bijkrijgt.
en wat maakt DLC anders als een expension pack?

Ik zie alleen maar voordelen in DLC ipv full expension packs.

Het bied minder content als een expension. Maar het kost ook minder dus maakt de prijs redelijk gelijkt. Uiteindelijk kosten ze even veel voor de hoeveelheid. content. Maar DLC heeft 1 groot voordeel. Bevalt DLC 1 je niet maar DLC 2 wel en 3 eigenlijk ook niet. Hoef ik alleen voor 2 te betalen. Terwijl ik in een expension vroeger gewoon 1 en 3 ook moest betalen.

Dus nee het is niet de ziekte van de gameindustrie. Vind je de Content per prijs niet de moeite waard dan koop je hem niet. Net zoals je vroeger niet een expensionpack hoefde te kopen. D3 RoS is daar een prima voorbeeld van 45 euro voor 1 act 1 class en adventure mode.

Terwijl de base 4 acts had. 5 classes. En van begin af aan al adventure mode moest hebben. Maakt dat een expension ineens zoveel beter?
Anoniem: 94337 2 mei 2017 08:15
Dit is echt een DLC van niets... Het zou Nintendo sieren als ze wat aan de gruwelijke framedrops deden die ik en velen ervaren op de Wii U met BotW. Als er meer dan 2 grote goblins op mijn scherm verschijnen en ik ben in gevecht heb ik standaard 10/15 fps. Ontzettend jammer, het is namelijk een fantastische game.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 94337 op 23 juli 2024 03:44]

Vreemd. Ik heb er al een paar honderd uur inzitten op de Wii U en heb nog geen enkele framedrop meegemaakt. Game speelt volledig soepel.
Anoniem: 94337 @tuk2172 mei 2017 09:02
Een paar honderd uur?! Wat ben je allemaal aan het doen joh :D
Lijkt mij heel sterk btw, er zijn duizenden users die de enorme framedrops reporten op de Wii U.
Ik heb geen enkele reden om te liegen of overdrijven. Technisch heb ik gewoon nog geen mankement ondekt. Ik heb al vaker over problemen gelezen, maar ik heb ze gewoon helemaal niet. Daarom vraag ik me af waar het vandaan komt. Ik heb misschien 4 games sinds de launch van de Wii u op die console gespeeld. Misschien is dat het? Ding is nog bijna leeg.

Paar honderd is niet moeilijk als je bijvoorbeeld alle korok seeds zoekt.
Ik denk dat je framerateblind bent helaas. Loop eens rond in Korok Forest.
Je kan het helaas noemen. Je kan het ook blij mee zijn. Als hij dezelfde ervaring krijgt uit 30 fps die jij uit bv 120+ krijgt. Dat betekent dat hij met een pc van 500 de zelfde ervaring heeft als jij met 2k pc. Ik zou dat niet echt helaas noemen hoor.
Heb er voldoende gelopen. Ik heb simpelweg geen drops in framerate. Hij loopt perfect stabiel.
Wat ben jij niet aan het doen dat je er geen honderd+ uur in hebt zitten? ;p
100+ uur zit je zo aan voor je alle shrines hebt en armour sets verzameld en geüpgraded hebt.
Of je gaat niet vragen of de spelers een workaround kunnen maken voor een bug in een spel die er niet in had moeten zitten.
Anoniem: 94337 @KaiTak2 mei 2017 08:26
Onzin, breng dan de game gewoon niet uit voor de Wii U. Nu is het een unfinished product.
Nou het was een leuk spelletje
Volgend jaar pas?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.