Nintendo bevestigt onder andere Zelda-game voor Wii U met release in 2016

Nintendo heeft op zijn nieuwste Direct-internetpresentatie kortstondig de nieuwe Zelda-game voor de Wii U getoond. De game moet in 2016 uitkomen. Over het nieuwe platform met de codenaam NX heeft het Japanse bedrijf geen informatie losgelaten.

Nintendo heeft de presentatie in volledig op YouTube gezet. De bevestiging van de komst van de nieuwe Zelda-game ging gepaard met weinig informatie. Afgezien van de releasedatum zijn er slechts enkele seconden aan beeld te zien van de nieuwe game. Daarnaast heeft Nintendo The Legend of Zelda: Twilight Princess HD voor de Wii U getoond. Over die HD-uitgave deden geruchten al de ronde. De gameplay van het spel zal gelijk zijn aan de al bestaande versie van de game. Ter gelegenheid van deze versie van de game brengt Nintendo een Wolf Link-Amiibo uit. De vorderingen die spelers maken in Twilight Princess HD kunnen worden gekoppeld aan de nfc-chip van de Amiibo. Zo zullen de vorderingen ook overdraagbaar zijn naar de nieuwe Zelda-game voor Wii U, al zijn hier geen verdere details over bekendgemaakt.

De Japanse gamemaker gaat Hyrule Warriors ook naar de Nintendo 3DS brengen onder de naam Hyrule Warriors Legends. De game bevat onder andere een nieuw personage genaamd Linkle. De dame heeft in meerdere opzichten bijzonder veel weg van de bekende hoofdrolspeler uit de Zelda-franchise. Of dit nieuwe personage een rol speelt in de aankomende Zelda-game, is op dit moment niet duidelijk. De ontwerpen voor een vrouwelijke variant van Link kwamen in 2014 al aan het voetlicht. Hyrule Warriors Legends komt op 25 maart uit.

Nintendo heeft een nieuwe trailer van Star Fox Zero voor de Wii U getoond. Het zal de eerste Star Fox-game zijn die een release krijgt op een Nintendo-console sinds Star Fox: Assault voor de GameCube in 2005. De game krijgt nu een releasedatum mee van 22 april 2016.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Voor Wii U-game Super Mario Maker werkt Nintendo ook aan een update. Volgens het bedrijf hebben spelers tot op heden 3,3 miljoen levels voor het spel geüpload. Dat brengt het nadeel met zich mee dat spelers moeite kunnen hebben met een keuze maken uit zo'n breed aanbod. Daartoe werkt Nintendo aan een portal site waar spelers gemakkelijk door het aanbod heen kunnen zoeken op basis van onder andere tags als full auto, time attack en sound-based. Op de site kunnen spelers levels selecteren, waarna ze verschijnen in de menu's van de game om gemakkelijk opgestart te worden. In december wil Nintendo deze update uitbrengen.

Op het gebied van Pokémon heeft Nintendo ook aankondigingen gedaan. De eerste serie Pokémon-games voor de Gameboy en Gameboy Color, Pokémon Red, Blue en Yellow, krijgen een rerelease. De games komen uit als eShop-titels voor de 3DS op 27 februari 2016. Ook duels met andere spelers zijn mogelijk, maar in plaats van met de System Link Cable van de oude Gameboy, kan dat straks met de draadloze functionaliteiten van de 3DS.

Naast deze aankondigingen heeft Nintendo nog meer nieuws gebracht in deze Nintendo Direct. Onder andere Super Smash Bros. for Wii U, Splatoon, Animal Crossing: Amiibo Festival, Xenoblade Chronicles X, Mario & Luigi: Paper Jam en Fire Emblem Fates zijn de revue gepasseerd. Het bedrijf heeft ook een overzichtspagina van de inhoud van de presentatie op zijn website gepubliceerd.

Door Mark Hendrikman

Redacteur

13-11-2015 • 11:47

63 Linkedin

Lees meer

Reacties (63)

63
63
50
5
1
0
Wijzig sortering
Ik blijf me afvragen of die NX console wel wat word, niet om lullig te doen ofzo, maar kijkend naar die zelda starfox en splatoon? sorry hoor, maar als ze hadden gezegd dat dat gamecube games waren had ik het ook geloofd, de kartelranden en lage resolutie textures springen je tegemoet.

En ja, natuurlijk gaat het bij goeie games meer om de gameplay dan de graphics, en we weten allemaal dat Nintendo echt wel goeie gameplay kan bouwen, maar toch, de graphics worden ondertussen wel echt beschamend slecht.

Oke de xbox one en ps4 zijn misschien ook niet geweldig, ze halen op het moment met moeite 30 fps in recente games (en dat is redelijk schande) maar daar krijg je dan wel graphics voor terug die overeen komen met een leuke gaming pc van een jaar of 1.5-2 terug, de graphics van de WiiU (en zo te zien dus de NX ook) kan je eigenlijk niet eens vergelijken met een gaming pc van 5 jaar geleden.

Volgens mij vinden kinderen graphics (in eerste instantie) een stuk belangrijker dan gameplay, en dat is toch nog steeds de belangrijkste doelgroep voor Nintendo. (hoewel ik vermoed dat tegenwoordig de meeste Nintendo games door 18+ gespeeld worden, in ieder geval in het westen)
Graphics van de Wii U vergelijken met een gaming pc van 5 jaar geleden vind ik overtrokken (het hangt er sterk vanaf wat voor gaming PC, ook al).
De graphics van de WiiU vind ik schitterend: het hoeft niet beter te zijn! Ze geven perfect en scherp weer waar het om draait. Het ontbreken van realisme (en dus eerder voor stijlvolle graphics te gaan) is nog een plus, want dan stoor je je niet aan eventuele foutjes die er in sluipen. Iets dat me mateloos stoort aan AAA games op andere consoles. Met meer realisme vallen de fouten sneller op.

Komt er nog bij dat veel spellen op WiiU continu op 60fps draaien. En ik geef liever wat aan grafische kracht in om aan soepelheid van spelen te winnen.

Kort gezegd, hoewel de WiiU niet mee kan met zijn twee rivalen, hoeft hij aan grafische kwaliteit niet onder te doen.
Inderdaad ik heb liever een mooi en stabiel beeld dan het ene moment een grafische WoW moment en het andere moment de ogen uit schrik dicht knijpen.. daarbij komen ook nog eens frames etc.

Dan nog eens het feit dat er qua efficiency geen concurrentie is voor de WiiU met 30w tegen de 120w van de rest en deze wattages zijn nog niet eens de max.

Vele console en PC spelers denken wat maakt wattage nu uit.. maar ja er zijn ook rijders van Hummers die denken wat maakt het uit of ik een badkuip aan benzine verbruik of een zwembad.
Dat er over mening verschillen en smaken zijn qua grafisch is duidelijk maar het enige wat beschamend is zijn jou woorden en kijk op Zelda.. de gameplay video's zijn elke keer iets beter en het spel is nog niet eens af.

Als ik nu de PS4 versie van Witcher3 vergelijk met Zelda dan valt mij het volgende op.

Witcher3 heeft objecten die van een bepaalde afstand verdwijnen en ja dat hoort zo maar ook van dichtbij sneuvelt er regelmatig iets.
Gras en bomen zijn objecten die met de camera draaien en vaste objecten hebben vaak aandacht nodig zoals muren etc.
Sommige objecten als gras en bomen etc. hebben duidelijk een papieren plat design als je naar blaadjes en takken kijkt.
De grafische structuur van alles is een afstand truc en bij dichterbij zie je het gelijk.

Grafisch is het realistisch en fantasievol en vol details maar door het vermogen van de consoles wordt het geheel al minder en ook al is het grafische pracht en praal door deze punten wordt die illusie verbroken.

Zelda is nog niet eens af en nu valt mij het volgende op.

Design is meer fantasie dan realistisch maar het blijft grafisch mooi en helder zonder schokkende beelden en verdwijningen.
Het gras en omgeving zijn zo te zien volledig gerendered en blijven op het plek ongeacht de afstand.
Als je kijkt naar wat er met het gras gebeurt voordat Epona erover heen dendert en erna wat valt dan op.
De vorige Zelda video had meer leven in de omgeving in beeld en geluid en alles reageerde op Link zijn doen en laten.

Ongeacht de afstand blijven het grafische mooi van gezicht en paard tot flora en effecten en hierdoor blijft de illusie behouden dan is er nog een half jaar om het af te werken.. en nu wordt het spel als Gamecube spel bestempeld.

Blijf aub uit de buurt van consoles oli en haal of maak een GamePC voor een euro of duizend want jou grafische wens heeft minimaal één GTX 980TI nodig of wil je wel grafische vermogen maar geen stabiele frames boven de 30 ? dan zou één 960TI voldoende zijn of een R9 280.
Jammer dat je je aangevallen voelt, was de bedoeling niet. Ik kan best leven met die graphics (hoewel ik dus zeker wel vind dat t beter mag) maar een groot deel van de doelgroep niet, dat was het punt wat ik wou maken.

Verder gaf ik ook al aan dat de PS4/XBO ook echt wel hun problemen kennen, zoals degene die jij noemt in witcher3 (die zich bij veel meer titels voordoen) het verschil is wel dat die 2 consoles proberen om pc graphics te evenaren, en dat verwacht de klant ook, terecht als je het mij vraagt, dan is het gek dat Nintendo nog steeds dit niveau graphics voert.

En ja, nogmaals dus, ik bedoel hier niets kwaads mee, Nintendo is geweldig en ik ben opgegroeid met een NES en alles wat er achteraan kwam, het is alleen dat de markt nu zo groot en anders is dat ze gewoon betere graphics moeten afleveren willen ze weer onder iedere tv eindigen.

En het is helemaal waar dat de Wii en WiiU 'goed' verkochten/verkopen, maar dat is dan wel vooral aan de af-en-toe-gamers/nog-niet-gamers/ouders-die-nintendo-nog-kennen, daar is zeker geld te verdienen hoor, daar niet van, maar dat is maar een klein deel van de markt, de rest laat Nintendo links liggen, en dat is gewoon zonde.

En maak je over mij maar geen zorgen, hangen op dit moment 7 consoles aan m'n tv, 3 van Nintendo, en ik typ dit op een dikke gaming pc ;)
Excuus oli mijn reactie had milder moeten zijn en ik voel mij niet aangevallen dat kan ook niet jou bedoeling zijn.

Maar er zijn duidelijk negatieve gedachten over Nintendo en dat kan en mag zeker als je ook de hardware en software ervaren hebt hoe zuur ik het ook vindt maar ligt dat aan Nintendo of jou wensen ?

Na de onthulling van de WiiU en de software dacht ik gelijk aan kwaliteit en plezier zonder teveel derde ondersteuning vooral de Gamepad zag er belovend uit voor spel en browsen en streaming dat is wel gebleken in mijn geval.

Als Xenoblade en de twee Zelda's uitkomen dan ben ik meer dan tevreden over het succes van de WiiU en zal het blijven gebruiken tot het defect raakt en niet meer te redden valt.

Vooral het commentaar over Zelda.. ik dacht gelijk daar is er weer één want als je nu naar Wind waker HD kijkt of Twilight princess HD of Zelda 2016 en dat met Gamecube grafisch vergelijkt dan denk ik gelijk dat die persoon deze spellen nooit gespeeld heeft.

Voordat Nintendo is wat het geweest was moet tenminste Sony of MS uit de console markt gezet worden of beiden en die prijs vindt ik het niet waard.

Het heeft weinig met hardware specificaties te maken maar meer dat er geen markt is voor drie consoles met dezelfde hardware en dezelfde vraag naar software en daar komt de PC nog bij.

Als de NX geruchten waar blijken te zijn dan heeft Nintendo de kans om hun positie van Keizer te heroveren maar tegen welke prijs ?

Sony is nu goed bezig om de financiële gevolgen van de PS3 bij te werken door het succes van de PS4 maar is deze console al terug verdient plus de schade van de PS3 ? of viel dat genoeg mee die miljoenen verkoop x zoveel eigen bijdrage ?

De XB360 was meer winstgevender maar ook die heeft genoeg kosten mee gebracht anders was de cyclus ook niet zolang doorgegaan en misschien was er nog wel één jaar bijgekomen als de WiiU in 2013 was gelanceerd.

Het is natuurlijk afwachten wat de NX wordt en hoe de consument ernaar kijkt ook al wordt het een succes en neemt Nintendo meer markt naar zich toe dat betekent nog geen slecht nieuws voor de concurrentie.

Maar hoe gaat de concurrentie op de NX reageren ? met prijsverlagingen benadelen ze de launch kopers meer en meer met elke euro die ze verlagen tot het moment dat ze weer zelf de onkosten opeten.

Slim versies benadeelt ook kopers van de series daarvoor en als die versies duidelijk en helder voor ieder te zien is hogere resoluties halen en stabiele frames of minder haperingen doormiddel van verkleinde cpu en ssd.

Dan zou ik mij als XB1 speler zo genaaid voelen dat een zalf en tampon echt geen troost meer bied want de vorige slim versies hadden wel mindere fail rate en minder stroom misbruik maar grafisch bleef het aardig hetzelfde.

Het kan ook zo gaan dat de NX pas in 2017 gelanceerd wordt en dat de PS5 en XB2 het jaar daarna in 2018 gelanceerd wordt en dan heeft elk platform een cyclus van 5 jaar gehad.

Zoals al vaker gezegd ik hoop en wens niet dat er ook maar één platform sneuvelt maar hoop en wens dat ieder platform zich onderscheid in hardware en software zodat er keuze blijft voor elke smaak.

Maar inderdaad naast dat Mario kart en Zelda en Xenoblade etc. grafisch prachtig speelt met fantastische gameplay mag de NX wel iets grafisch steviger zijn inclusief series als Mass effect. Fallout. Destiny. Dragon age. Witcher. maar een PS4/XB1 Killer met elk mogelijk gewenst spel lijkt mij zinloos geweld.

Dat jij verschillende consoles gebruikt is alleen maar mooi voor jou plezier en ervaringen vooral als je regelmatig elke console weleens gebruikt want daar zijn ze voor :)

Maar een 150W idle gebruikende GamePC gebruiken voor typen is aardig stroom misbruik of heb je een eigen Windmolen bij de deur staan oli ?

Jou WiiU is uitermate geschikt voor typen en browsen ^^ ik kan niet zonder deze FunBox!
Ik vind het altijd behoorlijk lullig voor nintendo dat ik bijna 5 jaar geleden pokemon red om mn gejailbreakte ipod touch kon spelen en 3 jaar geleden pokemon silver op mn iphone zonder jailbreak. Man wat had nintendo miljoenen kunnen verdienen ( nu nog steeds) als ze een legale emulator uitbrachtten.
Mja.

Het loslaten van de IP buiten eigen platforms is de directe doodsteek van het eigen hardware. Het verdienmodel van Nintendo is nu eenmaal nog steeds gebaseerd op de synergie tussen hardware- en software afdelingen. En dat gaat, gezien de kasvoorraden, bij vlagen bijzonder goed. Bovendien zijn Japanse bedrijven niet echt van het opheffen of afstoten van kernonderdelen. Het is simpelweg geen onderdeel van hun cultuur.

In die zin zou je Nintendo als software ontwikkelaar naast Sega en Atari moeten zetten. Met die twee voorbeelden, denk ik dat Nintendo voorlopig nog wel even vasthoudt aan het huidige model. Tot het moment aanbreekt dat de hardware van Nintendo een of twee generaties absoluut flopt, denk ik dat de gaming markt zich in de handjes mag knijpen met een consolefabrikant die het gewoon allemaal anders aanpakt. Dus ja. Go Nintendo.
100% mee eens. De flop van de Wii U is erg, maar in tegenstelling tot SEGA (Dreamcast) heeft Nintendo genoeg geld op de bank staan en maken ze ook gewoon winst op de Wii U. (alhoewel kleiner dan verwacht)
Is het een flop dan? Het verkoopt niet zo goed als de andere machines maar volgens mij maken ze er wel winst op. Niet veel maar toch.

Gisteravond tot laat Splatoon zitten spelen met m'n beste vriend en dat blijft een geweldig spel.
Je kan niet ontkennen dat Nintendo teleurgesteld is in de verkoopcijfers. Wat mij betreft kan je het dan een flop noemen.
Wat jou betreft wel maar ik zie de WiiU niet als flop.

1 WiiU tot nu toe winstgevend en blijft het tot 2017.
2 Innovatie in hardware en software door Gamepad.
3 Innovatie in hardware en software door Amiibo.
4 De meeste exclusives dan welk platform dan ook.
5 Backwards compatible met Wii software en hardware.
6 Hoge kwaliteit gameplay en fun vanaf 30 tot 60 fps.
7 Gratis online functies van spel tot streaming.
8 Gamepad heeft functies net als smart devices.
9 De software en hardware behouden waarde.
10 Dit is Nintendo! (jaaaa Sparta style) het laatste wat je wilt doen is hun onderschatten want dat heeft gevolgen.

Trouwens wat reken jij als verkoop Wolfie ? nee ik bedoel geen handhelds maar wel Amiibo dat hoort bij de WiiU hardware en software ;)
Dit komt, denk ik, voornamelijk omdat de Wii een belachelijk groot succes was. Ze dachten het even over te doen.. maar zo slecht doet de Wii U het niet. En omdat ze niet zo third-party gebonden zijn, kunnen ze de meeste centen in hun eigen zak steken.

Ik kan me nog herinneren, dat ze bij Dr.Phil en Oprah gratis Wii's weg gaven. De promotie werd alá Apple gedaan door de mensen zelf. Een dergelijk succes kun je ook niet herhalen..

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 14 november 2015 12:35]

http://www.vgchartz.com/
tegenvallen? ze hebben iets meer dan 20% marktaandeel.
waarom blijven mensen maar denken dat de WiiU het zo slecht doet?

[Reactie gewijzigd door HADES2001 op 13 november 2015 16:29]

Nintendo is binnen een paar jaar van marktleider naar de laatste plaats gegaan. Het is inderdaad geen ramp, maar dit is zeker een grote tegenvaller.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 13 november 2015 16:19]

Dat komt gewoon door enorme succes van Sony. Op de handheld markt is Nintendo nog steeds baas.
Het is een flop als het niet goed verkoopt. Winst betekent niet gelijk dat iets succesvol is. Ze hebben met de Wii U de grote fout gemaakt door het te laten lijken als een uitbreiding op de Wii. Ze hebben het niet gepresenteerd als een apart console. Dat is gewoon super dom, ik kan het niet anders maken. Het is echt een flop actie.

Nu wilt Nintendo eigenlijk weer een nieuw console om dit te fixen met meer kracht maar hebben ze het probleem dat ze voor de huidige gebruikers de console moeten blijven ondersteunen en dus zitten ze vast aan een console die flopt en het niet in zich heeft om succesvol te worden.
De PS3 was een succes met die verkoop cijfers en winst ?

De NX is een mysterie maar laten we hopen voor Sony en MS en hun spelers dat de AMD geruchten meevallen want anders zal het heel zuur gaan worden.

1 Sony en MS laten Nintendo hun gang gaan met vernieuwde technologie en een lijst aan exclusiviteit.

2 MS en Sony gaan Slim versies lanceren om Nintendo tegen te gaan maar benadelen weer hun eerste series en de spelers daarvan.. hetzelfde met de Phats en Slims.

3 PS5 en XB2 worden in 2017 of 2018 gelanceerd en de PS4 en XB1 hebben de spelers 4 a 5 jaar plezier gegeven voor bedragen verschillend van 250 euro tot een euro of 1000.

Ik hoop voor jullie spelers dat de NX meevalt anders gaat het zuur opbreken en dat gun ik niemand ^^ ieder heeft recht op een platform naar keuze.

Update.

Nintendo blijft de WiiU tenminste tot 2017 steunen en dat is geen moeten maar gewoon willen voor de console en de fanbase er is ook meer dan genoeg software om de WiiU te blijven ondersteunen en de NX te promoten.

[Reactie gewijzigd door Tri Force op 14 november 2015 08:26]

Ze hebben enorm veel marktaandeel verloren en ze willen de nieuwe (NX) console nog geen 4 jaar na release van de Wii U al uitbrengen. Dat wil niet zeggen dat het met Nintendo zelf slecht gaat maar het zegt wel op zijn minst iets over de populariteit van de Wii U.
Ten eerste was een console cyclus 5 jaar als de NX volgens de geruchten in july gelanceerd wordt dan is de WiiU van november 2012 tot july 2016 minder dan 4 jaar oud.

Dat is onwaarschijnlijk vooral door de geplande releases van komend jaar en een december 2016 NX release is haalbaar en gewenst dan is de WiiU 4 jaar oud.

De NX release in july 2017 is ook mogelijk dan is de WiiU 5 jaar oud maar dubbele releases als Zelda etc. zullen dan minder gewenst zijn voor spelers die de WiiU versies gekocht hebben.

Voor software en hardware lanceringen zal er vast meer informatie naar buiten komen het enige spel waar ik op wacht van nu tot 2016 is Xenoblade X.

Het zou inderdaad jammer zijn als er geen mogelijk is om deze ook op de NX te kunnen spelen via het acount of eShop.

Maar de release van de NX zegt weinig over de ondersteuning voor de WiiU zelfs Nintendo heeft bevestigd tot minimaal 2016 de console te steunen dus waarom zou deze niet 5 jaar kunnen halen ?

[Reactie gewijzigd door Tri Force op 14 november 2015 08:54]

Precies. De situatie waarin Sega destijds zat en de situatie waarin Nintendo zitten zijn eigenlijk niet te vergelijken met elkaar. Sega had gefaald met de Mega-cd en de 32x, in (het westen) flopte de Saturn en de DC vnl. door mismanagement en slechte marketing. Er zat te weinig geld in het laatje van Sega en er kwam ook te weinig binnen.
De WiiU is dan wellicht niet het succes waar Nintendo op had gehoopt maar ze kunnen zich een dergelijk iets veroorloven. Er komt nog zat geld binnen en ze hebben genoeg geld op de bank staan. Als ze ieder jaar €240 miljoen verlies draaien dan houden ze het tot 2052 vol. Waarom zouden ze dan ook hun corebusiness afstoten en/of zich richten op een versplintering ervan?
Dat komt omdat Nintendo niet westers denkt en een totaal (ouderwetse) ideologie hanteert van 10 jaar geleden. Youtube takedowns, lokale opslag en account, geen online functionaliteit, en gewoon niet willen luisteren naar de consument.
Oosterse ideologie is niet gelijk aan ouderwetse ideologie. Omdat het bedrijf niet noodzakelijk kapitalistisch denkt, wilt niet zeggen dat ze een foute keuze maken. Wij in het westen zijn zo gewoon aan de gang van zaken die de grote Westerse bedrijven hanteren, dat we dat allemaal als normaal beschouwen. Dat wilt niet zeggen dat het de goede gang van zaken is voor een bedrijf. Ook Apple luistert niet noodzakelijk naar de consument, maar dat wilt niet zeggen dat ze daarom slechte keuzes maken.

Nintendo maakt volgens ons wel eens rare keuzes, maar echt zuur heeft ze dat nog nooit opgebroken. Ik kijk daarom nooit met argusogen naar de koers die ze varen: het bedrijf bestaat al 100+ jaar en dat wilt dan ook zeggen dat ze behoorlijk goed kunnen overleven, welke misstap er misschien ook gemaakt wordt.
het lijkt een beetje op de tactiek die Apple ook hanteert....
oh wacht, dat werkt best goed voor ze....

Nintendo houd alles graag in eigen hand, volgens mij is dat helemaal niet zo slecht voor ze. Leuk al die mensen die roepen: "als het op mobile komt, kunnen ze meer verdienen". Maar ik denk dat er dan vooral meer gedownload wordt. Dat kon op de Wii en Nintendo DS ook, maar daar moest je toch echt al de console voor kopen. Dus die "winst" zit al in de zak.

Ik zie ook liever meer nintendo-games op andere platformen.... maar of dat een goed idee is voor Nintendo?
Het is best dat Nintendo alles in eigen hand wil houden, maar Nintendo moet wel kijken naar wat markt en de consument wil en daarmee hun producten verder verbeteren en uitbreiden. Stilstaan is achteruitgaan en al helemaal met concurrenten als PS4 en Xbox One, die vele male betere systemen hebben. En dan laat ik de multimediamogelijkheden even achterwegen, omdat Nintendo dat niet in hun console wil stoppen. Als Nintendo nu eens een betere online-portal zou opzetten, zoals PSN of Xbox Live dan zou dat veel schelen.
Dus je vind betalen voor online gaming een vooruitgang? en games maken die eigenlijk te zwaar zijn voor de consoles in kwestie een verbetering?

Ik ben blij met de online-optie van Nintendo. Liever had ik nog dat je, zoals op de PC, dedicated servers kon opzetten. Maar ik heb geen zin om extra te betalen voor online gaming.

De PS4 en Xbox One zijn krachtiger ja (en kwamen ook later uit), maar wat heb je daar effectief aan? De gameplay wordt er niet beter van, de stabiliteit van de games is belabberd geworden (lang leven day-one/week-one/month-one patches) en het draait enkel om pre-orders. Sony en Microsoft luisteren echt niet naar wat de klant wil, maar wat het meeste geld oplevert.

Consumenten weten vaak niet wat ze willen, tot het er is. Motion controls en de Wii U tablet zijn (een poging tot) vooruitgang. Xbox en PS doen een kleine wijziging tov de vorige controllers, en bam, extra geld vragen voor controllers. En dat terwijl ik op de Wii U nog vrolijk met mijn Wii controllers kan spelen. Dat is meer luisteren naar je klanten (Backwards compatibility van hardware, zoals controllers, discs etc bijvoorbeeld) dan wat Sony en Microsoft doen.
Ik denk dat niemand het erg vind om te betalen voor online gaming als daardoor de kwaliteit een stuk beter is.

Voorbeeld van de PS3/Xbox360 tijdperk. Ik heb ze allebij gehad waar het online gedeelte van de 360 vele malen beter was dan die van de PS3. Sinds ze bij de PS4 met het betaal model zijn ze begonnen moet het daar ook een stuk beter zijn.

De PS4 en Xbox 360 zijn wel eens waar krachtiger. Maar dat was te verwachten. Er zat een klein jaar tussen de release van de WiiU en die van de PS4. Je weet dat je consules er gaan komen. En dan die de best mogelijke peformance gaan neer zetten voor het bedrag wat je er voor betaald. Als je dan een jaar van tevoren uitkomt met een Consule die dat niet kan. Dan kun je verwachten dat je verkopen lager zijn en alleen je eigen fanbase de consule maar gaat kopen.

Ik durft niet te zeggen hoe het in het PS4 kamp zit ik ben bij de PC/ Xbone gebleven. Wat microsoft de laatste tijd aan het doen is, is ronduit geweldig. Ze hebben een platform opgezet dat goede samenwerking heeft tussen de Xbone en de PC. En ik moet zeggen dat het heerlijk is om te gebruiken. Het is voortaan mogelijk om split screen te doen terwijl die andere aan de andere kant van de wereld zit zonder het spel/Consule of een krachtige PC.

Aan de Microsoft kant een hele hoop innovatie die bij de Nintendo ontbreekt. Ze bedenken wel een controller met Tablet. Maar dat heeft in mijn ogen echt 0 toegevoegde waarde voor het doorsnee gamer. Voor een leuk gezelschap spel of met een aantal kleine kinderen is het geweldig om te doen.

Het zou Nintendo goed doen om eens echt te gaan innoveren en niet voort te bouwen op dingen die ze al hebben en proberen nieuwe dingen te bedenken waar ze echt iets aan hebben. Nu blijft het vooral remakes van hun oude games waarmee ze door blijven gaan op het oude.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit echt games van Nintendo heb gespeeld. Ze hebben me nooit zo kunnen boeien als andere games dat hebben kunnen doen.
De reden waarom ik geen XB1 in bezit heb is omdat redens (Fable legends en ESO) om wel een XB1 te halen teniet worden gedaan door Live Gold.

Naast Hololens en Oculus weet ik niet welke innovatie jij bedoelt en waarom de gamepad die met onderscheidende besturing nieuwe ervaringen aan de spelers laat beleven niet innovatief of en toegevoegde waarde heeft vindt ik onbegrijpelijk.

Oh ja MS heeft naast de Elite controller de Kinect opnieuw uitgevonden die op de XB360 al neer geschoten werdt en de XB1 is geen uitzondering gebleken want daar ging anti tank geschut overheen.. ik vindt Kinect een pracht Innovatie die de meeste XB spelers niet waardig zijn!

De meeste spelers geven geen ruk aan innovatie en de techniek erachter ook al is het grafisch pracht en praal en als het grafisch minder is dan wordt het gelijk afgebrand.

Over het Remake verhaal begin ik niet eens.. dat is vrij duidelijk toch het verschil tussen Nintendo en de rest.
Als je een Consule niet haalt omdat je moet betalen voor online moet je inderdaad maar bij Nintendo blijven. Dat spreekt volgensmij die "doelgroep" wel goed aan. Ik en miljoenen anderen hebben daar gelukkig geen probleem mee. 30 euro voor 1 jaar online kunnen spelen heb ik absoluut geen probleem mee.

De Oculus is helemaal geen product van MS dus dat je die meeneemt. Ik doel mee op Backwards Compatibilitie en de samenwerking die er voortaan is tussen een Xbox One en de PC. Daarnaast hebben ze laatst een heerlijke controller uit gebracht. Allemaal dingen die wel iets vast toevoegen.

De kinect is een toegevoegde feauture. Je kunt er wat leuke dingen mee. Maar hij is optioneel. Niemand verplicht het om het aan te schaffen. Het zit niet in het standaard pakket en maakt het dus ook niet duurder. We zijn de kinect wel waardig. We willen alleen niet als een gek voor de tv staan. *knipoog Wii * Maar helaas heeft Nintendo dit nooit bedacht he.

Als je een consule speelt en je geeft het argument als het grafisch niet goed is dan doe je iets helemaal verkeerd. Ik speel op mijn consule voor de online ervaring en het lekker wegknallen als ik na een dag werken thuis kom. Als ik grafische hoogstandjes wil spelen dan koop ik deze wel op de PC. Daar heb ik het geld voor geinvesteerd om de mooiste graphics te krijgen.

Remake doet inderdaad elke ontwikkelaar. Wat ik helaas bij Nintento mis zijn nieuwe titels. Ik hoor alleen maar of remake van spellen die er al zijn of nieuwe delen van spellen.
Leuke goed onderbouwde mening. Maar de kinect is min of meer wel door Nintendo bedacht. Nadat de Wii uitkwam zette sony en microsoft miljoenen euros in om motionbased gaming te kopieeren. Sony kwam met een cheap knock off die grandioos faalde. Microsoft huurde een Nintendo VR hobbyist in en maakte hem een key player van het Kinect project.

Hoewel ik kinect technisch gezien een pareltje vindt. Qua gaming is het grandioos gefaald. Zowel Sony als Microsoft zijm mislukt in hun zoektocht om Nintendo na te doen.
De NX gaat waarschijnlijk verschillende modellen aanbieden waaronder een betaalde service en dat vindt ik prima zolang het geen reclame krijgt van "gratis spellen" en dat er keuzes zijn.

Dat jij wel voor deze onzin wilt betalen is prima maar ik stoor mij aan misleiding en beperkte keuze in software door de verplichte sub en ja ik ga van de officiële prijs uit zoals het hoort.

Die 30 euro voor één jaar is niet via de officiële manier ik heb het zelf aan de Support gevraagd en hun zeiden dat het niet illegaal is maar het kan kwaliteit gevolgen voor ons of en de spelers hebben.

Dus voor die centen waar jij en anderen geen probleem mee hebben blijkt toch niet waar te zijn want anders gingen jullie wel voor de officiële 59.99 euro om XB en hun services volledig te steunen.

MS steekt dus 30 euro winst in de zak of hun missen een paar euro voor kosten om de kwaliteit te waarborgen.. en er zijn regelmatig klachten over Live.

Mijn XB360 heeft wekelijks weleens een dashboard reset of log out en ja dat kan vervelend zijn maar omdat ik gratis gebruik ervan maak is het niet het klagen waard.

Mijn redens om een XB1 te kopen zijn Elder scrolls Online. Fable Legends. Witcher3. Dragon age3. Thief. Dishonered. Destiny. Fallout4 dat zijn 8 redens minus de eerste 2 dus ik wacht nog even .

Dat Oculus geen MS product is wist ik maar dat het voorlopig of nooit op de XB1 komt wist ik niet en vindt het vreemd dat er voorheen bij Oculus de namen PS4 en XB1 genoemd werden.

De XB1 werd gelanceerd inclusief Kinect dus de keuze is dan om het niet bij launch te kopen en als jullie de Kinect wel waardig zijn waarom dan het geklaag ? of spreek jij niet voor miljoenen ?

En nee het ging niet alleen om de stroom en standen het ging ook om het bundel en de prijzen.

Voor XB360 en XB1 is Kinect echt een aanvulling op de gameplay terwijl ik er weinig tot niks aan ervaringen er over hoor bij XB spelers.. waarom ?

De originele xbox was bedoelt als poort tussen console en pc het hele concept is ernaar gemaakt en MS is gebouwd op samenwerking met en voor de PC.

Dat MS nu wel meer richting de PC gaat juich ik alleen maar toe en heb hoge verwachtingen voor de XB1 en XB2 en wat hardware en software voor voor elkaar kan betekenen.

Backwards compatible is zo oud als de eerste computers en heeft MS tot de XB1 minder interesse hier in getoond dan de rest en dat het nu wel gebeurt is prachtig.

De PS3 kan PS1/2/3 software afspelen ik raad dit niet aan.. maar er is 19 jaar aan software tot de PS4 tussendoor zijn er ook mogelijkheden om PSP software via de store te spelen.

De SNES heeft een mogelijkheid om NES software te spelen maar dit raad ik ook niet aan.. de Gamecube had alleen de mogelijkheid om GB/GBC/GBA software te spelen maar telt wel 17 jaar aan software backwards compatible.

De Wii kan naast fysieke GC software ook via de shop classics spelen en daardoor is er een backwards compatible mogelijk van 31 jaar.

GBA kan GB/GBC/GBA afspelen en geeft vandaag de dag nog veel plezier en de DS vervolgt dit met GBA/DS en de new 3DS met DS/3DS je kan met 2 handhelds 26 jaar aan software spelen.

Dit noem ik pas backwards compatible ^^ de WiiU vervolgt dit tot ? en de NX is al helemaal een ?

Ik heb jaren plezier van de Wii besturing gehad vooral met shooters en pas het nog regelmatig toe op de WiiU en in beide gevallen komt er geen taferelen aan te pas die jij en anderen denken.

Welk grafische argument heb ik gegeven ? ik speel Nintendo voor kwaliteit gameplay en niet voor hardware specificatie's maar wel weer voor innoverende gameplay en efficiency en daar heeft de WiiU geen concurrentie in.

De XB Elite controller is een prachtig stukje techniek maar er is weinig tot niks aan innovatie aan te pas het is gebaseerd op hun eigen controllers en die van bijvoorbeeld Razor etc. maar dan verfijnder.

De losse prijs van de Elite controller is gemiddeld 150 euro dat vindt ik een behoorlijk bedrag.. heb liever de Elite bundel maar wacht nog liever 2016 af en dat gaat uitstekend uitpakken ;)

Dat jij een XB1 voor online hangen spelen hebt is niks mis mee de console is inderdaad uitstekend voor goed grafisch werk en heeft veel exclusives maar is het ook nodig ?

Als ik toch een GamePC had zou ik Steam gebruiken vooral vanwege de backwards compatible die de PC bied plus nog vele andere redens.

Mijn punt over Remakes en Remasters is dat Sony en MS mooi werk uitbrengen maar dat het meeste alleen een hogere resolutie heeft en grafisch gepolijst is.

Nintendo brengt Wind waker HD uit en het is een wereld van verschil met het originele GC meesterwerk.

Twilight princess HD is een minder groot verschil in vergelijking met de GC en Wii versie maar toch het verschil is duidelijk en prachtig te zien.

Dat jij geen interesse in Nintendo hardware en software hebt gehad dat is je recht en keuze en zal zo ook wel blijven.

Maar waarom dan wel nieuws in de gaten houden maar ook negatief spreken over Nintendo als je geen ervaringen hebt en het niet wilt.

Dat nog eens op een Nintendo nieuws Topic waar ik en anderen al tijden naar uitkijken.. bedankt maar van mij mag je bij PC en XB blijven.

[Reactie gewijzigd door Tri Force op 15 november 2015 08:36]

Nee, betalen voor online gaming ben ik geen fan van, maar het systeem (even betalingen buiten beschouwing laten) van PSN en XBox live werkt wel vele malen beter.
Luisteren naar wat de consument wil? Ik ben een consument en vind het helemaal prima wat Nintendo doet. Ze hebben de Wii U niet goed in de markt gezet, maar dat doet verder geen afbreuk aan de console zelf. Ik heb mij echt uren vermaakt met games op de Wii U, meer dan op mijn PS3 en Xbox360. De nieuwe PS en Xbox heb ik niet eens meer in huis gehaald. Nintendo probeert altijd iets nieuws en unieks neer te zetten, met motion controls en nu de tablet. Dit spreekt een bepaalde groep mensen aan, met de wii, was dit een mega succes, met de Wii U minder. Maar dat betekend niet dat ze alles maar overboord moeten gooien aan visie, omdat de consument, lees schreeuwers op het internet, dat willen.

Ik zie zoveel comments langskomen, met ze moeten mobile of laat ze het uitbrengen op een ps4, of breng een console uit met gelijke specs als PS4. Allemaal leuk, maar als ze dat doen gaan ze een concurrentie aan, waar ze nu helemaal geen last van hebben. Ze bouwen consoles voor een specifiek publiek, maken winst op die consoles en hun eigen games verkopen goed, dus weer winst.

Voor sommigen vervelend dat er geen third party support is, voor mij totaal niet boeiend, want heb wel een pc of andere console. Dus lekker doorgaan zo.

En nog ff ontopic. Zin in Zelda TP HD!!!! :)
Het gros van de consumenten wil volgens mij gratis spelletjes op hun telefoon.

Volgens mij doet Nintendo er goed aan om dingen in eigen hand te houden. Ze innoveren op andere gebieden wel.
Als iedereen zoals jij en Volger dacht was naast Nintendo de gehele game industrie bankroet 8)7 noem eens één positieve reden voor emulatie dan noem ik één negatieve reden.

De consument weet zelf niet wat hun willen en als ze dat denken te weten en willen heeft het gevolgen voor die industrie.. de film industrie is een mooi voorbeeld en de gevolgen zijn al duidelijk en zullen steeds voelbaarder worden.

[Reactie gewijzigd door Tri Force op 14 november 2015 07:32]

Fijn dat jij die berekening op de achterkant van een papiertje kunt maken en Nintendo niet met een grote marketing en financiële afdeling.
ja dat is ook ongeveer de enige game die lekker werkt op een mobiel omdat het erg langzaam gaat. wel is een mario game geprobeert? waardeloos.
Geeft mij maar lekker ouderwets een controller/handheld in me handen bij de nintendo titels.
Ik hoop dat nintendo een keer nieuw licht gaat zien en meer games gaat maken voor andere devices. Daar kunnen ze zo veel op verdienen. Grafisch is het prima. Dat is gewoon de stijl van Nintendo. Ik sta daarom ook echt te wachten op Pokemon Go.
Wat heb jij eraan als Nintendo voor andere platforms gaat ontwikkelen?

Je krijgt kwalitatief mindere spellen. Ja Nintendo gaat meer verdienen. Maar wat heb jij als consument er precies aan? Ik betaal voor de kwaliteit van een game. Voor niks anders. Ik heb liever alleen maar exclusives die optimaal op 1 console draaien. En dan kies ik wel welke console ik wil (of meerdere). Ik ben niet geinteresseerd in games die maar 80% van hun potentie halen omdat die crossplatform moet zijn. Waarom moet ik met een minder product genoegen nemen?
Inderdaad het is mooi dat er derde spellen als Darksiders. Mass effect. Bayonetta op de WiiU gelanceerd zijn want meer keus is altijd goed ik ben ook fan geworden van Bayonetta en Mass effect.

Deze spellen hebben juist een kans gekregen op de WiiU omdat hier vraag naar was en ik moet zeggen deze spellen waren elke cent waard.

Het blijft mij om de Exclusives gaan ook dit jaar heb ik mij zeer vermaakt en Xenoblade komt volgende maand en Star fox en Twilight princess het begin van komend jaar.

Het was een mooi jaar en kan nog iets beter ^^ maar 2016 wordt Het jaar broeders en zusters wij gaan het zien en horen!
Ik sta daarom ook echt te wachten op Pokemon Go.
Pokémon Company != Nintendo ;) (slechts 30%)
Prachtig, ik kan niet wachten.

Dat van Mario Maker's 3 miljoen levels maakt niet veel uit. Je doet een 100 mario challenge en je krijgt 16 random levels. Het enige probleem is dat tussen Medium en Expert geen middenweg is. De moeilijkheidsgraag tussen deze 2 difficulties is echt gigantisch. Medium haal je letterlijk 100% van de tijd en bevat zelfs levels waarbij je nieteens je controller aan hoeft te raken, terwijl Expert de moeilijkste levels uit de game heeft, waardoor je deze difficulty erg moeilijk uit kan spelen.

Een andere optie voor gamemode is een lijst van populaire levels van een bepaalde Mario stijl integreren in een soort origineel spel. Dus bij Mario land 3 een plattegrond met ipv de originele levels een hoop levels die dan per week oid wisselen. En dan met een normale learning curve in deze levels.
Vroegah was er één stand en de trucs moesten je zelf uitzoeken of via een vriendje te weten komen ^^ vroegah had je met één spel honderden uren plezier tot wel duizend als je alles wou uitspelen.

De enige spellen waar ik die uren dit jaar mee haal zijn Mario. Zelda. Donkey kong. Fable. Final fantasy. Kingdom of amalur. Skyrim dus voldoende maar.. hier zijn ook spellen bij van voorafgaande jaren dus.

Zelda en Xenoblade X kom zo spoedig mogelijk! alvast bedankt voor 2015 _/-\o_ bij voorbaat dank voor 2016.
Het verbaast me dat er nog steeds geen pricecut is aangekondigd voor de Wii U. De Wii U gaat zijn 3de holiday season in en wordt nog steeds verkocht voor 300 euro, wat nu weer nagenoeg gelijk is aan de prijzen van de PS4 en Xbox one.
Er zijn genoeg bundels te vinden voor 250 euro dat jij op een of andere manier dit niet vinden kunt http://tweakers.net/categ...HRZYo6SVbSSqYmFgVJsbW0tAA ligt niet aan Nintendo.

Ik heb in 2014 een Wind waker editie gekocht voor 250 euro en deze is nu nog verkoopbaar vanaf 190 euro en er zijn genoeg aanbiedingen te vinden.

[Reactie gewijzigd door Tri Force op 14 november 2015 09:40]

De Direct van gisteren zat weer boordevol van alles en nog wat, het was een leuke presentatie om naar te kijken. Ik had Cloud nooit maar dan ook nooit verwacht voor Smash! Ook mooi dat men aan het begin even stilstond bij het overlijden van meneer Itowa. :)
Hm, ik heb alleen de oude Wii...heel benieuwd of de nieuwe Zelda mij zal verleiden de nieuwe te kopen, of misschien kan ik dan beter wachten op de NX...
Welkom terug swinfermo en wacht even tot januari ^^ misschien staat Nintendo wel te springen om NX nieuws te delen maar door de beloftes niks in 2015 te kunnen vertellen.
een tijdje geleden las ik hier de aankondiging van pikmin4, maar daar hoor ik helaas niets meer van...
Een weer geen old-style ("2D") Metroid game voor de 3DS :(
Het is jammer en geen vergelijking maar er wordt nu een Megaman collectie aangeboden ;)
Kan aan de ene kant niet wachten op beide Zelda's en hoop een limited edition te krijgen van beide maar.. ik hoop wel dat er intussen nieuws komt over de NX.

Nee niet over het gehele concept maar wel of er mogelijkheden zijn om WiiU software via een acount te koppelen aan de NX of dat mogelijk beide Zelda's ook voor de NX komen via de eShop.

Ieder geval dit wordt een avontuur vol puzzels en actie opnieuw te beleven in HD en een geheel nieuw avontuur ^^ kan niet wachten op wat voor verwonderlijks dit nieuw hoofdstuk gaat bieden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee