Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 106 reacties
Submitter: scubix

Loadiine, de eerste backup loader voor de Wii U, is uitgebracht door de Fransman Golden45. De backup loader is in staat om de bestanden die normaal gesproken te vinden zijn op een Wii U-disc uit te lezen vanaf een sd-kaart. Loadiine werkt niet met alle Wii U-titels.

Eerder bericht over de backup loader van Golden45 meldde dat Loadiine alleen kleinere sets met bestanden kon uitlezen omdat het laden van de backup nog via het netwerk ging. Dat lijkt de Fransman nu met versie 1.0 van de backup loader deels opgelost te hebben. Om Loadiine in te zetten, hebben gebruikers een Wii U met firmwareversie 5.3.2, een sd-kaart met maximaal 32GB capaciteit en een exemplaar van Super Smash Bros. for Wii U nodig.

Loadiine werkt onder andere door middel van een exploit in de browser van de console. Wanneer de backup loader via de browser geladen is, kunnen gebruikers hem openen door naar de Mii Maker te navigeren. Daar opent Loadiine zich en kunnen gebruikers aangeven welke backup op de sd-kaart ze willen opstarten. Daarna moeten gebruikers Super Smash Bros. for Wii U opstarten, en in plaats van dat spel start dan de aangewezen backup op. SSBU wordt gebruikt omdat die game uitgebreide toegang heeft tot de sd-kaart.

Door limitaties in hoe groot bepaalde bestanden van de backups mogen zijn, werken lang niet alle Wii U-backups. De gebruikers van het gbatemp.net-forum hebben daarom een compatibiliteitslijst opgesteld. Het gebruik van zogenaamde homebrew, oftewel zelf geschreven software, is nog niet mogelijk op de Wii U. Nintendo kan de gaten in de firmware die het laden van backups mogelijk maken wel dichtmaken met een update, maar het kan gebruikers alleen verplichten tot het installeren van dergelijke updates door ze mee te leveren bij nieuwe games.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (106)

Opvallend dat aantal mensen hier vinden dat het te duur is om meerdere spellen te kopen. Kan, mee eens.

Wat dan vreemder is dan dat op andere momenten wordt gezeurd dat de Wii u te weinig titels heeft door ontbreken third party spellen.

Maar die kun je dan toch ook niet allemaal betalen?

[Reactie gewijzigd door horizon1978 op 2 oktober 2015 21:42]

Gewoon de spellen kopen en na uitspelen weer verkopen. Spellen van Nintendo zelf houden aardig hun waarde vast en het merendeel is single player. Dat is wat ik heb gedaan in ieder geval :).
nog beter: gewoon de spellen 2e hands kopen (dus even wachten) en dan weer doorverkopen als je uitgespeeld bent. De waardeverlies zal dan nog kleiner zijn.
Als je ze 2e hands koopt kan je net zo goed een backup loader gebruiken natuurlijk. Op beide manieren ziet de ontwikkelaar geen cent.
Nee, 2e hands: 1 spel wordt verkocht en door 1 persoon gebruikt
Backup loader: 1 spel wordt verkocht en door duizenden personen gebruikt
De meeste Third party games zijn sinds de Gamecube helemaal niks meer waard na enige periode.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 3 oktober 2015 17:03]

Enige titels die een beetje waarde hebben zijn de Mario Games _/-\o_
Meer budget titels denk ik, of gewoon leuke kleine games voor weinig geld. Als er meer te kiezen valt is dat alleen maar goed en tja je kunt ze nou eenmaal niet allemaal kopen :)
Genoeg indie games op de Wii u voor weinig geld. En de third party games die gemist worden zijn de grote AAA titels, dus duurdere titels, valt uit de comments op te merken.

[Reactie gewijzigd door horizon1978 op 2 oktober 2015 22:02]

Het grappige is net dat door de 'weinige' games die uitkomen op de Wii U, ik ook het gevoel heb dat ik zowel voldoende geld als tijd heb om alle games die de moeite waard zijn te kopen en te spelen. Geen idee waarom, maar ik vind het best fijn :)
Aii...

Slecht nieuws voor Nintendo die het al niet heel erg makkelijk hebben. De lijst is nog enigszins beperkt, hopelijk breidt deze zich niet al te snel uit.

Wat ik me afvraag is of gebruikers nog steeds gebruik kunnen maken van alle onlinefunctionaliteit als zij er voor kiezen niet te updaten.

[Reactie gewijzigd door Jirachi op 2 oktober 2015 18:40]

Ach Nintendo heeft zelf eigenlijk de WiiU al "afgeschoten" toen ze de NX aankondigden ;) Op dit moment denk ik juist dat een bootloader de verkoop juist nog een beetje kan triggeren :)
Er is enkel verteld dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van de NX.
Ik kan je verklappen dat Sony al bezig is met de ontwikkeling van de PS5 en Microsoft met de volgende XB. Zijn die nu ook afgeschoten?
ja maar de PS5 en volgende XB zijn nog niet aangekondigd ;) er is een reden dat Nintendo dat 'verklapt' heeft (aandeelhouders tevreden houden, het merk interessant houden etc.). Door het aan te kondigen geeft het ook aan dat de Wii-U toch wel een (ver)korte levenspan nog heeft.

En tja over de bootloader...tot nu toe zijn ALLE consoles gehacked. Dus zo een grote verassing is het niet, wel apart dat het eigenlijk zo lang heeft geduurd....
(niet alleen op Sankara, maar om netjes aan te sluiten)

En de NX is een console, want dat is bekend. Toch? Nee. :9
Dedicated Game System. :+

Misschien een console, misschien niet. En bestaat naast 3DS en Wii U. (afbeelding van presentatie)

Er is te weinig bekend, misschien is het wel een GameBoy Advance SP 2, bij wijze van. Of een NAS waar Wii U en 3DS games van kunnen streamen in samenwerking met het programma dat Club Nintendo vervangen gaat, inhakend op 'new membership service'. Of een ander bijzonder apparaat met veel betere functionaliteit waar andere mensen jaar en dag langer over na hebben gedacht dan wij.

Of toch een console, weten wij veel. De GBA zou ook blijven bestaan naast de eerste DS, bewijs hier van was de GameBoy Micro. Kwam alleen zo goed als geen bekende Nintendo-titel meer uit en het GameBoy merk is nooit meer terug gekomen.

Nintendo gaf aan dat er pas meer bekend wordt over de NX in 2016, ik wacht het rustig af.

Iets meer OT:
Hoewel het verleidelijk is om meer games te kunnen spelen zonder nog meer geld uit te geven, ik heb nu al een backlog van Wii U games op disc in de kast staan. Voor mij komen er meer dan genoeg goede titels uit om de Wii U als aankoop te verantwoorden. Ik heb gewoon te weinig tijd! :'(


Edit: emoticons ter verduidelijking

[Reactie gewijzigd door Revoc op 3 oktober 2015 00:12]

Revoc, wil niet de party pooper zijn, maar de PS4 werd ook gepresenteerd als een console 'naast je PSP Vita en PS3', terug in 2013. Kan nu alleen even een japanse afbeelding vinden:

http://cdn2-www.playstati...s/2013/09/sonytgs2013.png

Tja achteraf is daar weinig van waar natuurlijk :+ hoewel de PS3 nog mondjesmaat ondersteund wordt vanuit de third party ontwikkelaars (base is ook nog steeds groter), vind het het wat te ver om te zeggen dat hij 'naast de PS4' staat (of je speelt de nieuwste games op de PS4 of PS3, niet beide).

En dat is niets meer dan logisch, gezien de PS3 toendertijd nog steeds ondersteund werd en natuurlijk Sony's current console was tot de PS4 te koop was. Het is dan ook logisch dat Nintendo aangeeft dat de NX niet de Wii-U zou vervangen omdat het anders gewoon een naaistreek zou zijn van big N en de fans dat niet zouden waarderen (dezelfde fans die als basis markt gezien wordt voor de NX).

Tja ik hoop dat de NX zelf wel echt iets speciaals wordt, iets in de trend van direct VR (dus inclusief 1 VR bril en games die daarvoor geschikt zijn). Wellicht dat het ook gebruikt kan worden met Wii-U (games) voor wat VR actie. Aan de andere kant kan ik me nog herinneren dat big N niet lang geleden nog een nieuwsbericht stuurde waarin ze aangaven dat ze geen grote interesse hadden in VR (wat gek is, gezien ze al een VR device hadden).

Edit: Wie weet wordt de NX meer een clouddienst (als Ouya), waarmee je ala steam gewoon alle N games (inclusief Wii-U) kan spelen. Zoiets klinkt voor mij best logisch.

[Reactie gewijzigd door Sankara op 3 oktober 2015 11:46]

Oei pas maar op, de PS6 ontwikkeling begint al voor de PS5 in de schappen ligt.
Ik denk dit te fixen is door een update van de browser en Mii maker ding.
Een kwestie van niet updaten gaat dit weer tegen natuurlijk. Ik weet niet of vorige versies verplicht waren om te upgraden.
Een kwestie van niet updaten gaat dit weer tegen natuurlijk.
Dat kan, maar Nintendo kan vervolgens eisen dat je de laatste firmware draait voor onlinefunctionaliteit.
Bij de 3DS/Wii U is dat alleen de winkel IIRC.
En online multiplayer games? Smash Bros? Splatoon?
Om de laatste update van deze games te verkrijgen heb je de laatste versie nodig gezien deze van de store gehaald worden al bestaad daar ook spoofing voor maar om ze daadwerkelijk online te spelen is dat niet noodzakelijk.
ik denk dat met latere updates de wii volledig gebrickt word. waardoor deze niet meer bruikbaar is.

net als met de 3ds
Jirachi: "Slecht nieuws voor Nintendo die het al niet heel erg makkelijk hebben."

Onzin, de verkoop is dramatisch, juist als men backup games kan spelen gaat de massa ervoor en zullen de verkopen de grond uitschieten (mits het nu niet al te laat is voor dit zinkende schip) . De meeste mensen hebben geen geld om een hele collectie aan te kunnen schaffen, ja wel die eenzame kiddies op deze site die niet weten wat ze moeten doen met hun geld, maar de meeste gezinnen kunnen niet telkens 60 euro uitgeven.
Maar die mensen spelen echt niet enkel backup games, die kopen er ook een paar en stijgt de verkoop van games ook.
Oftewel goede zaak dit, voor iedereen.
Dit is nooit een goede zaak. Zeker niet op hardwareniveau en verkopen - vrijwel iedere fabrikant maakt marginaal winst op een console en meestal zelfs verlies. Men moet het hebben van software-verkopen. Drie keer raden wat keldert als een console om te bouwen is..

Als fervent collector en Nintendo-addict van het eerste uur (nou ja, niet hun eerste uur :+ ) krijg ik ernstig jeuk van dit soort praat. Zeker als er weer gepraat wordt over "geen geld". Geen geld is niets kopen, prima. Dan ook niet downloaden - als je iets graag wilt hebben dan spaar je er maar voor. Het is niet dat we het hebben over een Ferrari.

Geen goede zaak.
"You wouldn't download a car."

Jawel.

De Wii's hier in de buurt stonden allemaal ruim een jaar stof te happen omdat de 6-10 jarige kinderen toen het geld niet hadden voor nieuwe games en de ouders vonden dat de oude games nog wel goed waren.

Uiteindelijk heb ik met 1 Wii gekeken hoe ombouwen ging, de overige 11 in de buurt ook gedaan en t ding werd weer gebruikt, vooral mario party en kart werden populair en ook gekocht door de ouders.

Uiteraard uitgelegd dat ze ook af en toe wat aan moesten schaffen..

Was dat niet gebeurd? Waren er geen Wii U met games gekocht nu. En hadden die 10+ Wii's nooit meer daglicht gezien.

Het verantwoorden voor 16+? Nee. Maar van heel jonge kinderen en ouders die hooguit een gameboy met 300 games op 1 cartridge gewend zijn? Ze kunnen het betalen maar zien het nut van méér en nieuwere games kopen niet. Nu hebben ze gezien dat het hun kinderen wel degelijk uitmaakte.

Ben verder ook niet langsgeweest met de r4 kaartjes voor ds en 3ds daarna, was niet meer nodig ;). Ze kochten nu af en toe wat.
Volgens mij heb je niet helemaal door dat de fabrikanten het niet moeten hebben van de console verkoop, maar van de game verkoop. Ik weet niet of het nu nog zo is, maar vooral in de beginperiode zijn de kosten niet in verhouding met de opbrengst.
Ze maken zelfs verlies met het verkopen van een Wii U. http://money.cnn.com/vide...-wii-u-teardown.cnnmoney/
Dat is nieuws uit 2013. Sinds 2014 is het iets genuanceerder:
"With respect to the impact of Wii U hardware sales on profit and loss, in order to sell 3.60 million units, we have to produce some more hardware units on top of our current hardware inventory. However, since the loss arising due to the hardware production costs being higher than our trade price was taken into account in the previous fiscal year, you could assume that there will be almost no loss this fiscal year for the sales of the 3.60 million hardware units."

This means that Nintendo will continue taking an overall negative gross profit margin on the Wii U until their previous shipments of hardware have sold their current inventory.
Er staat nog steeds dat ze verlies maken per verkochte unit ;)
due to the hardware production costs being higher than our trade price

[Reactie gewijzigd door maniak op 3 oktober 2015 08:55]

Nintendo kan de gaten in de firmware die het laden backups mogelijk maken wel dichtmaken met een update, maar het kan gebruikers alleen verplichten tot het installeren van dergelijke updates door ze mee te leveren bij nieuwe games.
Een dergelijke update zal inderdaad de gaten kunnen dichten, maar doorgaans is een console na installatie van een softmod ook gewoon van een nieuwe firmware versie te voorzien zonder de backup loader functionaliteit kwijt te raken. Dat was in ieder geval bij de Xbox 360 en de Playstation 3 het geval. Daarnaast is het ook nog wel eens mogelijk om de updates van de gamediscs te strippen. Vaak werken games ook nog wel met een oudere firmware versie.

Het dichten van dit gat zal in de praktijk dus wel niet zo eenvoudig zijn. En dan gaan we er nog maar van uit dat ze in één keer alle gaten weten te dichten. Bij de eerste Wii was het probleem vooral dat er in iedere nieuwe update ook weer nieuwe lekken ontdekt werden.

Los daarvan ga ik er overigens van uit dat Nintendo de updates ook wel zal pushen als je online komt, zoals Sony en Microsoft dat ook doen. Ik heb echter zo'n vermoeden dat het merendeel van de Wii-U consoles geen internet verbinding heeft en dus zal er voorlopig nog wel een aardig aanbod aan 'kwetsbare' consoles blijven.

Edit: Ik ben er gemakshalve van uit gegaan dat het in de toekomst ook gaat lukken om unsigned code te draaien, als dat niet het geval is zal het dichten van het lek aanmerkelijk makkelijker zijn.

[Reactie gewijzigd door Tribits op 2 oktober 2015 21:28]

Betreffende lek is allang gedicht door Nintendo. Lek zit in firmware 5.3.2 (en eerder) en is gedicht in 5.4. Er is al een hack voor 5.5 (meest recente) maar deze is nog niet uitgebracht om te verkomen dat Nintendo die ook dicht.

Wil je trouwens online gamen dan moet je op 5.5 zitten. Helaas is er sinds twee weken een firmware spoofer, maar die zou relatief makkelijk te fixen / stoppen zijn door Nintendo. Dus het is wachten op firmware 5.6 om te zien of Nintendo de spoofer kan / wil uitschakelen. Maar het aantal mensen dat de hacks gebruiken is relatief klein.
Met dichten bedoel ik in deze context eigenlijk het uitbannen van consoles waarop deze exploit ingezet kan worden, oftewel het updaten van de consoles. Als er een nieuwe firmware versie is die slechts op een klein deel van de consoles geïnstalleerd wordt kan het nog lang duren voordat alle consoles met dit lek de wereld uit zijn. Zelfs bij de Xbox 360 en de Playstation 3 heeft dat wel een tijdje geduurd, terwijl die waarschijnlijk veel vaker online kwamen. Daarnaast weet ik niet of Nintendo bij de WiiU het downgraden van firmware af heeft gevangen, anders is het resultaat van een nieuwe firmware versie nog kleiner.

Staat tegenover dat dit een hack is die niet heel erg praktisch bruikbaar is waardoor er waarschijnlijk ook geen run komt op WiiU consoles met oude firmware. Zonder de mogelijkheid om unsigned code/custom firmware te draaien kan je hooguit wat oude games draaien omdat je voor de nieuwe de firmware moet updaten.
Wel grappig dat het wederom een game uit de Super Smash-franchise is. Dat is nota bene ook een game die ontwikkeld is door Nintendo zelf en voor de Wii kon je het homebrew channel ook installeren middels Super Smash Bros. Wii. :)
Veels te veel gedoe voor een console waar maar weinig mensen op zitten te wachten anno 2015/2016 en wellicht nog maar 1 jaar effectief te gaan heeft (end of life).
Een hack als deze me beperkingen gedoe zit vrijwel niemand op te wachten en zal ook zeker geen verkoop boost opleveren.
Dit is nog steeds zonder IOSU hack. Zodra er een werkende IOSU hack is de console pas gekraakt. Dit is net als vroeger op de PSP, bestandjes van Lumines op een memorystick zetten en spelen maar. Leuk, maar de echte spellen werken nog niet (zoals daar zijn Splatoon, Mario Maker, Mario Kart 8, etc.)

Met een IOSU hack (in combinatie met een Usermode hack en een kernel exploit) kun je een EmuNAND (neekU) maken en een echte iso/WUD loader.
Hiermee kan je dus met een SD kaart in je console illegaal games spelen? Slechte zaak, alsof het nog niet slecht genoeg gaat met mijn geliefde WiiU :(
Deels mee eens, maar voor de verkoop van de WiiU kan het ook positief zijn. Hoewel het aan de andere kant ook kan gebeuren dat er bijna geen spellen uit komen.
Consoles gaan over het algemeen zonder winst weg, het is de software en toebehoren waar het grote geld mee verdiend moet worden.
Toen bleek dat de Sega Dreamcast zonder chips of wat dan ook "backups" kon draaien was het snel voorbij met de Dreamcast.
Game uitgevers wil helemaal geen games uitgeven op consoles die makkelijk illegale software kunnen draaien.
Nintendo heeft behoorlijke marges op hun hardware hoor. Dat doen ze door hardware te gebruiken die bijna onder doet voor een moderne smartphone en er vervolgens ¤350 voor te vragen. De games van Nintendo zijn ook echt niet meer AAA (met enkele uitzonderingen), maar hebben wel AAA prijzen.
40 euro (adviesprijs) voor een spel als Splatoon die op Metacritic een score noteert van 81 noem ik niet echt prijzig.

Super Mario Maker die op Metacritic een score van 88 noteert. 50 euro adviesprijs.

Hele redelijke prijzen voor games die simpelweg goed in elkaar steken. Dat is wat Nintendo ook met de Wii U bied.

En welke moderne smartphone kan 60fps simultaan op 2 schermen in (full) HD toveren en heeft ook nog eens fatsoenlijke controls? Knappe jongen die een smartphone kan vinden met hardware die als totaalplaatje de Wii U overstijgt.
De Wii U tovert ook niet in full HD op twee schermen 60FPS. Die pad is 480p, niet 1080p en als je met twee man Hyrule Warriors speelt merk je al gauw dat de FPS dropt als een baksteen op beide devices.
Ik kan met 4 man probleemloos Mario Kart 8 spelen. Of Super Smash.
Maar hoezo is dat dan
kan 60fps simultaan op 2 schermen in (full) HD toveren
Je speelt dan met z'n allen op 1 scherm met Smash en Mario Kart. En eventueel 1 persoon op de pad, mogen ze zo masochistisch willen zijn. Daarbij is Warriors geen Smash of Mario Kart, want in die game worden honderden characters tegelijk gerendert.
Jij wil ook met 4 personen op 1 pad spelen. Helaas, dat behoort niet tot de mogelijkheden. Daarnaast is het dus schijnbaar wel mogelijk enkel niet bij Warriors. Big deal, blijft staan dat er geen enkele smartphone hoe high end dan ook de hardwaremogelijkheden bied of overstijgt die de Wii U wel heeft. Als is het maar om de controls.
Volgens mij heb je geen flauw idee waar ik het over heb, of je weet jezelf niet uit te leggen.

Jouw eerste argument is dat een Wii U makkelijk op twee schermen tegelijk full HD weergeeft op 60FPS.

Ten eerste heeft de Wii U niet de mogelijkheid om twee full HD schermen aan te sturen, want een TV is max 1080p (HD) en de Wii U Pad is 840x480 (SD)

En bij bepaalde games kan de Wii U dit zelfs niet aan, want in het geval van Warriors krijg je op beide schermen 30FPS wanneer er teveel actors zijn. Vervolgens begin je over Mario Kart en Smash, games waar alle spelers normaal gesproken op de TV kijken en waar lang niet zoveel actors worden gerendert.
Anders kijk je eerst even waar ik op reageer. In grote lijnen blijft dat gewoon als een huis staan.

En ja, ik weet dat de GamePad geen HD weer geeft, daarin heb ik mij verslikt. Alsnog blijft de rest staan.

Als het idee dat ik er geen bal verstand van heb jouw gemoedsrust geeft hou dat dan lekker vast. Een fijne dag nog.
Super Mario Maker is een 2D platformer met een level editor en de graphics zijn nog hergebruikt ook. Het is absoluut belachelijk om daar ¤50 voor te vragen, dat is puur de naam Mario. Splatoon daarentegen is prima geprijst.
Ja want dat is precies wat Nintendo heeft gedaan, even alle graphics van oude games gepakt en klaar waren ze. Ga het spel eens spelen zou ik zeggen, voorat je erover begint.

Advies prijs is misschien 50 euro, maar de games zijn bijna overal goedkoper te krijgen.

Ontopic
Vind het knap dat iemand het voor elkaar heeft gekregen, hopelijk blokeert Nintendo de firmware spoofer snel, zodat mensen met de loader niet online kunnen spelen. Wat ze er offline mee doen, moeten ze zelf weten.
Ik hoef het spel niet te spelen om te zien dat het gewoon een level editor is voor new super mario bros. Het is geen nieuwe gameplay zoals Splatoon, gewoon zelfde engine als alle andere Super Mario Bros games. Je snapt toch ook wel dat dit geen tientje minder hoort te kosten dan Fallout 4 waar met 300 man 4 jaar aan gewerkt word?
New Super Mario Bros. U is één van de 4 games in Super Mario Maker. Ik denk dat je een beetje onderschat hoeveel werk het is om een editor te maken die consistent werkt voor 4 Mario games tegelijk die niet allemaal precies dezelfde physics en items, en nee, oorspronkelijk niet dezelfde engine hadden (daarom hebben ze ook gewoon aanpassingen moeten doen aan de games, die kan je sowieso niet 1 op 1 in zo'n spel plakken als je van play naar edit mode moet kunnen gaan wanneer je wil). Er moesten nieuwe sprites gemaakt worden voor vijanden en items die niet in alle games voorkwamen, de jump physics zijn overal gelijkgetrokken (in SMB1 sprong Mario niet hoger vanaf een vijand bijvoorbeeld, nu wel).
Plus alle bijkomende content zoals costumes, geluidseffecten, challenges en het hele online platform, gewoon prima prijs dan hoor.

Super Mario Maker is tenminste een game die echt een nieuw element toevoegt i.p.v een hoop games die gewon rehashes zijn met ietwat opgepoetste graphics, zoals al die shooters die elk jaar met een nieuwe kopie uitkomen voor minstens hetzelfde bedrag.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 3 oktober 2015 15:44]

Het is geen nieuwe gameplay
Super Mario Maker is geen subset noch een superset van bestaande Super Mario spellen. Bepaalde dingen die bijv. in SMB1 mogelijk waren zijn niet mogelijk in SMM, maar er zijn ook dingen mogelijk in SMM die in geen enkel vorige spel mogelijk zijn.
gewoon zelfde engine als alle andere Super Mario Bros games
Probeer dat maar eens te beweren tegenover de echte SMB fanataci. Die zullen je vertellen dat de physics in SMB1, SMW en NSMBU sterk van elkaar verschillen.

Super Mario Maker lijkt er trouwens op physics gebaseerd op NSMBU te gebruiken (voor alle themes).
Je snapt toch ook wel dat dit geen tientje minder hoort te kosten dan Fallout 4 waar met 300 man 4 jaar aan gewerkt word?
Prijs is niet louter een functie van gemaakte kosten.
Mario maker is Nintendo waar ze goed in zijn als jij daar niks aan vindt of het bedrag te hoog vindt dan wacht je even voor die 20 euro ^^ Fallout serie is inderdaad een pracht werk en Fallout 4 is een reden om een pc of console te hebben of te kopen.

[Reactie gewijzigd door JehannesWeggen op 5 oktober 2015 00:05]

Bijna de enige spellen die uitkomen zijn van Nintendo en die hebben nou niet erg veel keus of ze spellen uitbrengen.
Dit zou de druppel kunnen zijn om ze door te schuiven naar het volgende platform, maar ik hoop dat het gewoon met een update goed wordt opgelost. Wil nog graag de Zelda voor de Wii U en op de Wii U spelen en niet op de opvolger (koop ik pas veel later na mijn Wii U ervaring en wil de nieuwe Zelda graag snel spelen).
Ook Xenoblade zou hierdoor doorgeschoven kunnen worden, hoewel ik dat betwijfel gezien deze bijna uitkomt en dus al in productie is.
Ik denk niet dat Nintendo games gaat opschuiven. Doen ze ook niet bij de 3DS en deden ze niet bij de Wii en DS. Ik verwacht wel dat ze alle nieuwe games met een verplichte update gaan uitbrengen.

Gezien update 5.5.0 al uit is en de hack daar niet op werkt.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 2 oktober 2015 19:11]

Helaas is er ook al een firmware spoofer, waardoor je dus ook online kunt met deze loader en cheats. Maar goed dat zou vrij makkelijk door Nintendo te blokken zijn (controleren of bepaalde bestanden van nieuwe firmware aanwezig zijn, die niet in oudere firmwares zitten).
Ga ervan uit dat afspraken nagekomen worden ook al wordt het later Nintendo probeert zoveel mogelijk tevreden te houden met huidige spelers en toekomstige.

Zelda zou uitkomen op de WiiU en misschien voor de NX met de E3 zal het duidelijk zijn Starfox en Xenoblade en Fire emblem X komen eind dit jaar of begin komend jaar of in het uiterste geval ook met de E3 besproken worden.
Heeft de Wii U überhaupt nog relevante games? Los van wat niet veel meer is dan HD versies van mario party en kart?

Super smash brothers, misschien.. maar verder?
Moet ik hier echt op in gaan? De WiiU heeft een fantastische game catalogus, als je dat niet weet heeft verdere discussie met jou weinig zin denk ik..
De Wii U heeft niets wat andere consoles of een midend pc niet beter doen..

Van de 10-15 AAA games is 1/3 dan nog enkel in het japans. En de rest niet Wii U exclusive.
De Wii U heeft niets wat andere consoles of een midend pc niet beter doen..
Probeer Splatoon en Super Mario Maker maar eens goed op een ander platform te doen.

In Splatoon wordt het touchscreen gebruikt om je direct een realtime overzicht te geven van de map waarop je speelt. Je ziet meteen wat vijandelijk turf is. Je kunt het zien veranderen en afleiden in welke richting de vijand zich beweegt. Je kunt direct zonder tussenkomst van menu's naar teamgenoten springen (of terug naar spawn). Je kunt met een ongekende precisie een inkstrike afvuren.

In het geval van Super Mario Maker is het touchscreen geniaal voor het gebruik als editor en biedt de gamepad de mogelijkheid om enorm korte en snelle iteraties uit te voeren. Je schakelt zo tussen de edit- en playmodus. Je kunt zelfs tijdens de playmodus Mario oppakken via 't touchscreen en snel ergens anders positioneren.
SMM vergeten. Maar dat is dan #4 van de exclusives, naast party, kart en ssb.

Splatoon één keer gespeeld bij een vriend van me die het helemaal geweldig vindt.

Na de 15 minuten Wii U kon ik niet wachten om weer écht te gamen...

Splatoon speelt én ziet er uit als een game die je op je telefoon zou moeten kunnen spelen....

Voor mij enkel nog portable consoles. Op een enkele console exclusive na kan ik makkelijk alles met 2 1440p schermen spelen in het geval van RTS (dual screen supreme commander valt nog steeds niet te evenaren...) óf op mijn 55" 4k tv. Of 3d 1080p als ik dat zou willen.

Speelt soepeler, mooier en groter.

Consoles, ik heb ze allemaal gehad m.u.v. de xboxes want... Bevooroordeeld omdat ik de psx al had gehad.

Maar de Wii stond na 2 weken stof te happen. Mijn ps3 heeft +- 20 uur speeltijd gezien tot hij ruim 2 jaar oud was. Toen kwam er een hd remaster van iets.

Ding kapot, nieuwe gekocht. Ook die heeft na 40 uur niet veel meer gedaan dan stof happen.

PS4 is tijdelijk een veredeld streaming apparaat en de Wii U... Voor als er eens mensen langskom en er behoorlijk gedronken wordt. Serieus gamen daar zijn de andere platforms voor.

Uiteindelijk heeft mijn PSP met mijn psx games honderden dan wel duizenden uren speeltijd gezien. 3 jaar terug een nieuwe moeten kopen omdat hij gewoon versleten was.

Datzelfde met mijn DS en 3DS.
Splatoon speelt én ziet er uit als een game die je op je telefoon zou moeten kunnen spelen....
Heel fijn dat je dat vindt, maar je legt niet uit waarom Splatoon beter tot z'n recht zou komen op een telefoon. Om je te herinneren aan je oorspronkelijke stelling:
De Wii U heeft niets wat andere consoles of een midend pc niet beter doen..
Ik heb in mijn oorspronkelijke reactie al aangegeven welke zaken in Splatoon de functionaliteit van de gamepad benutten. Aan jou de taak om aan te geven hoe een telefoon op deze gebieden dezelfde functionaliteit kan evenaren of overtreffen.
Oh, een pc kan dat uiteraard prima met een touchscreen erbij. Die zijn tegenwoordig ook niet al te duur meer.
Het is dus ook makkelijker voor Nintendo om game devs te vinden die een game willen maken omdat er meer consoles verkocht zijn.
Want die gamedevs denken natuurlijk dat mensen die een Wii U kopen vanwege het bestaan van een backuploader natuurlijk netjes hun games zullen kopen. 8)7
Ja want Nintendo weet echt hoeveel mensen hem komen vanwege een loader...
Tuurlijk verdient nintendo niks aan de loader wat denk je zelf man? Maar snap dat je graag je illegalen praktijken goed wilt praten.

[Reactie gewijzigd door Ritchie007 op 3 oktober 2015 19:48]

Je doet als of je nintendo helpt door illegalen spelen te spelen wat natuurlijk te triest is voor woorden. Ik snap dat je liever je geld uitgeeft aan hardware ipv van spellen maar hoe je het ook goed wilt praten ze lopen inkomsten mis. En zonder de loader had je gewoon de spellen gekocht want ze maken meer winst op spellen dan op hardware. Maar grappig dat je denk een soort robin hood te zijn door illegalen spellen te spelen en alleen hardware te kopen. En nee, ik heb geen probleem met illegalen spellen maar wel aan de manier waar op je het zegt.
Het is maar net wat je met die download doet... als je het gebruikt als gratis spelen dan is het verlies voor de ontwikkelaars en uitgevers.

Ik ben een gamer en verzamelaar sinds de NES tot nu wil alles zo origineel en exclusief mogelijk maar destijds met de RPG's voor de PSX wist ik niet waarmee ik moest beginnen dus.. gebruikte ik copies eerst en als beviel kocht ik ze daarna.

Wat ik deed was niet juist maar uit eindelijk hebben hun mijn geld ontvangen en de prijzen van toen voor spellen als Suikoden etc. kun je niet vergelijken met hedendaagse prijzen en toen waren er ook bijna geen demo's.
Tuurlijk lopen ze inkomsten mis want die paar euro's die ze verdienen op hardware is niks bij het verkopen van software. Vaak worden de consoles en hardware met een verlies verkocht omdat ze weten dat ze dik verdienen aan de spellen. Maar je hebt duidelijk last van het "robin hood" syndroom als je dit niet wilt inzien en als het echt zo zou wezen dan zouden ze het nooit patchen natuurlijk want in jouw wereld staat een hack gelijk aan winst voor de console bouwer.
Ik denk dat ik je logica begrijp: Ik ga naar de supermarkt en reken de helft van mijn boodschappen af. De eigenaar mag blij zijn dat ik dat doe anders was ik nooit naar die supermarkt gegaan.
Of ik loop een computerzaak binnen koop een kast, moederbord en processor en neem het geheugen gratis mee. Ook hier mag de eigenaar blij zijn dat ik dat doe want anders was ik nooit naar die winkel gegaan.

Als je vindt dat een product te duur is geeft je dat niet het recht om eigenhandig wat aan de prijsstelling te doen.
Nee dat is nou diefstal....

Software kopiëren is geen diefstal.
Als jij eten uit de supermarkt kan verdubbelen zonder dat de supermarkt zijn product verliest is het wel hetzelfde.
De definitie van stelen is dat 1 persoon het product niet meet heeft en de ander het nu wel heeft.
Als ik iets download is de uitgever zijn product niet kwijt.
Fijne vergelijking. Fysiek en digitale goederen kun je zo niet vergelijken...

Ik heb een r4 voor mijn ds en gebruik deze enorm veel. Al jaren.

Maar de games daarop zijn vrijwel niet aan te komen.

Bestellen? Nee, dat gaat niet.

Elke gamewinkel die ik tegenkwam in 3 jaar tijd ben ik binnengelopen en heb ik het gevraagd.

Er staan nog geen 20 games op en +- 14 heb ik hier ook als cartridge liggen.
Nee als iemand het niet snapt dan ben jij dat wel want het kwartje is nooit gevallen bij jou als ik je reactie zo lees. Nintendo gaat er van uit dat er per verkochte console een x aantal games word verkocht. De 1 koopt er 3 en de ander koopt er 20 maar ze berekenen het gemiddelde en de reden dat ze dit doen is om de prijs van de hardware niet te hoog te laten zijn. Want niemand gaat een console kopen van 1000 euro of wel? Dus ze verkopen vaak de hardware met verlies omdat ze bij de software de winst moeten maken om in de toekomst weer een nieuwe console te ontwikkelen. Dus als jij met je praatjes komt van ze maken nog steeds winst blablabl door de loader te gebruiken heb je dat dus mis. Maar feit dat je dat al niet eens weet zegt al genoeg en reageren op jou reacties is net als pissen tegen de wind in want het schiet niet op... met je BMW fiets trieste nerd.

[Reactie gewijzigd door Ritchie007 op 3 oktober 2015 21:41]

Mooi. Dat gaat heel wat herrie schelen in de woonkamer. Sm4sh en Splatoon gaan direct naar een goedkoop extern SSDtje wanneer mogelijk. Blijft ook gewoon bizar dat dit nog geen standaardoptie is anno 2015.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 2 oktober 2015 18:35]

Euhm... Je kan gewoon in de eShop een spel kopen en die op je externe SSDtje opslaan. Kan al sinds dag 1.

Acties als deze backuploader is 100% illegaal en wat mij betreft verbant Nintendo elke console en user voor het leven van Nintendo's netwerk.
Het probleem is dat je dan geen spellen kan uitlenen en dat je dus aan een account vastzit om je spel uberhaupt te laden. Ik ga mijn gekregen en gekochte games niet opnieuw kopen zodat ik van de herrie af ben.
Laat je Wii U maken. Hij hoort geen herrie te maken, althans dat doet die van mij niet.
De DVD drive maakt altijd herrie, simpelweg omdat het ding draait. Zet je volume maar eens laag tijdens gamen. Elke console, laptop en PC doet het wanneer de DVD wordt gelezen.
Natuurlijk maakt het geluid. Maar als je de TV op een normaal volume zet dan heb je daar totaal geen last van.
Ik heb hem hier op het bureau aan een monitor, dus ik zit dichtbij en zet het geluid niet al te hard. Ook hoor ik het erg goed als ik pad-only zit te spelen en stoort het apparaat mensen om mij heen.
De meeste mensen spelen zoals het hoort, dus op een degelijke TV met dito versterker. Dat jij toevallig op 30CM van het apparaat zit is niet het probleem van Nintendo, de WiiU of alle andere gebruikers.

Ik heb alle consoles in huis en de WiiU is wel de laatste die "lawaai" maakt. Als je daar al last van hebt dan heb je wel meer problemen dunkt me.
Net als wat Thorgrem zei even laten nakijken want de WiiU hoort met gaming licht te zoemen onze Wii en WiiU doen dat ook en zonder game disc is de console nauwelijks hoorbaar.
"Backup Loader" Yeah sure ;)
Dat is precies wat het is.

Óf het je eigen back-ups zijn is een ander verhaal. ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True