Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 178 reacties
Submitter: Zeror

In een interview met Time gaat Nintendo's president Tatsumi Kimishima dieper in op de NX. Hij geeft aan dat het systeem met de codenaam NX afwijkend is aan de Wii en Wii U en dat het een 'toegewijd gameplatform' is.

Sports Connection, Wii UDe NX moet weer anders en uniek worden. Volgens Kimishima moet de console zo anders zijn dan de Wii en Wii U dat het platform aantrekkelijk wordt. Dat laatste is lastig bij de Wii U geeft de topman aan. Om consumenten ervan te overtuigen dat de Wii U anders is dan de Wii, is geen gemakkelijke opgave, zegt Kimishima in het interview in Time.

Verder liet de topman niet veel los over de NX en moet er gewacht worden tot volgend jaar tot er meer duidelijk wordt. Er doen al geruime tijd geruchten de ronde over de NX. Het zou een hybride worden die zowel bestaat uit een console en een mobiel apparaat met een eigen besturingssysteem.

Kimishima wijdde verder uit over het ecosysteem waar Nintendo's intellectueel eigendom zich in bevindt. Het doel om dat allemaal in hard- en software bij elkaar te brengen, is nog niet helemaal gelukt. Zo is Miitomo, een app voor smartphones en tablets, uitgesteld tot volgend jaar maart. Miitomo moet gebruikmaken van Mii-figuren en alles wat daaromheen zit. De reporter van Time vraagt zich af of westerse consumenten Miitomo zullen begrijpen. Kimishima denkt dat Nintendo daar uiteindelijk in zal slagen en dat amiibo's en alle eigen software steeds meer mensen mee zullen krijgen, zelfs in de overvolle gamemarkt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (178)

Ik denk dat vooral het probleem de 'kleine' grafische vooruitgang van de Wii naar de Wii U was (afgezien van de ongelukkige naamgeving, hoewel dit bij de PS2, PS3 enzovoorts ook is).

De Wii presteerde minder dan de Xbox360 of de PS3, terwijl de Wii U ongeveer gelijk presteerde aan die consoles. Men kijkt niet het idee "wow Nintendo spellen zien er nog beter uit dan spellen op de Xbox/PS" en anderen zijn nog tevreden met hun Wii omdat de spellen vaak leuk blijven.

Dus voor nieuwkomers weinig interessant, voor outgedienden leuk en voor de casual gamer ook niet interessant omdat het oude platform nog voldoening geeft (slinger een N64 of Gamecube aan met Mariokart en iedereen speelt vrolijk mee, ook al zijn het hartstikke oude spellen).

Het lijkt mij dan ook zeer komisch als Nintendo nu ineens met een console op de markt komt die veel krachtiger is dan de X1 en PS4, die wel heel makkelijk AAA FHD spellen kan spelen en misschien zelfs met 4K support zit. Dan is er voor 3rd party developers geen reden om de NX aan de kant te laten liggen, immers kunnen ze op die console laten zien hoe goed hun spel er echt uit kan zien, waardoor meer mensen juist de NX kopen ipv X1 of PS4 die dan ineens 'oud' is geworden.

Daarbij zie ik de NX ook niet ineens met geweldige VR support komen, zeker omdat VR voor kleine kinderen (wat ook tot een grote doelgroep van Nintendo behoort) mij niet bepaald praktisch lijkt. Misschien heb ik het mis en wordt het totaal iets anders maar ik ben oprecht benieuwd, dit zou wel eens een gigantische marktverschuiving kunnen veroorzaken!
Inderdaad, het zou wel heel erg gaaf zijn als de NX de PS4 en Xbone achter zich laat, alleen zou dan de prijs waarschijnlijk wel wat hoger liggen, ook zou het ideaal zijn als de NX AAA games vele malen beter kan afspelen dan de competitie, maar 4K zou het super zijn, hopelijk komen ze wel met een betere naam dan met wat ze nu bezig zijn.
Vergeet voor het gemak niet dat Nintendo een gigantisch kapitaal heeft, een console met verlies verkopen zou zomaar een optie zijn. Marktaandeel is denk ik belangrijker dan een miljarden spaarrekening.
Volledig mee eens, op lange termijn moeten ze dat ook wel doen imo. Dan moeten ze dat wel aan de aandeelhouders kunnen verkopen, natuurlijk - alleen geld in kas is niet alles gek genoeg ;)
Onvoorstelbaar veel geld zelfs. Als mensen toch eens wat vaker de cijfertjes serieus zouden nemen.

Ik kan me nog herinneren dat het vorige generatie altijd alleen maar over Call of Duty ging als het grootste ding in de industrie!! Wat een gelul zeg :S Tegelijkertijd tikte Mario Kart Wii even de 35 miljoen stuks aan, New Mario Bros? +/- 30 miljoen. New Mario Bros op de DS ook 30 miljoen. Reggie werd uitgelachen toen hij claimde dat New Mario Bros Wii meer zou verkopen dan COD op in ieder geval 1 console. Volgens mij werd het 2x zoveel op Wii t.o.v. Call of Duty op alle consoles gecombineerd.. Die 3 Nintendo games verpulveren de complete Halo franchise.

En misschien dat iemand zich dat dingetje genaamde Pokemon kan herinneren. Is alleen van Nintendo, sure. Maar denk wel dat ze een leuk zakcentje hebben overgehouden aan de....... 50+ miljard..... Die de beestjes in hun balletjes opbrachten tot 2013 of zoiets. Volgens heb ik eens gelezen dat dit meer is dan frkn Star Wars. Maarja dat terzijde.

En dan zijn er mensen die een paar jaar geleden nog zeiden dat Nintendo failliet zou gaan XD hahahahaha. Fantastisch.
4k video playback misschien. Geen games. Ga maar eens kijken wat je nooit hebt om games in 4k te draaien. Daar koop je meerdere consoles voor, tenzij je voor 15/20 fps als standaard gaat :p
Ja, je hebt inderdaad gelijk, maar hopelijk vindt Nintendo toch een manier om het voor elkaar te krijgen, dit zou Nintendo namelijk een hele andere naam geven, en zullen "gamers" ook voor deze console gaan ipv de concurrent.
Op welke manier dan? Door low textures en low polymodels te gebruiken? Dan is 4k nog niet interessant. Doe mij maar FHD met goede anti aliasing en filtering.
Je hebt inderdaad gelijk, er zal dan wel een boel tegenover de 4K resolutie staan, maar hier hoop ik dat er een oplossing voor wordt bedacht. Nintendo is al een tijdje bezig met de NX, en hopelijk hebben ze zelf al nagedacht over hoe ze zoiets kunnen bereiken.
Ik las ergens dat Nintendo met de nx opnieuw niet voor grafisch gaat. Ik zie hier hoopvolle tweakers.. Ik heb zelf een wii u en Mario kart 8 en splatoon worden veel online gespeeld. Grafisch ziet het er duidelijk beter uit dan een x360 of ps3. Mij zal je niet echt horen klagen over het grafische. Van mij mogen ze wel weer terug naar het oude controller tijdperk.
Ik heb zelf ook een Wii U, en ik ben hier ook helemaal met je mee eens, SSB en Splatoon zien er geweldig uit, veel beter dan mijn ps3. Ik blijf toch wel hopen dat ik mijn Wii U zal kunnen blijven gebruiken na de release van de NX. Ook blijf ik hopen op 4k support.
4K playback is in deze tijd niet eens meer zo gek, er zijn al GPU's die hardwarematig HEVC kunnen decoderen.

dus streaming app (zoals Netflix) en je hebt 4K.
eind 2015 zouden 4k blu-ray spelers in de winkel moeten liggen, dus ik vraag me af of nintendo dit zou integreren (als ze daadwerkelijk High-end console bouwen).
maar het zou daadwerkelijk kunnen.
voor een console uit 2016.
Ocarina of Time draait op 20fps, 4k remake hype? :p
Dat gaat zeer waarschijnlijk ook gebeuren. AMD spreekt al een tijdje over een grote klant in 2016 en volgens geruchten heeft de NX de nieuwste generatie chips, oftewel 14nm-class ipv de 28nm van de huidige generatie consoles.
Zeker omdat de Xbox One en PS4 (in tegenstelling tot hun voorgangers) gebaseerd zijn op midrange hardware, moet Nintendo vrij eenvoudig de huidige generatie (flink) kunnen overtreffen.
Het zou gek zijn als de NX onder gaat doen, of het moet een half mobiel device gaan worden of iets dergelijks.

Of dat genoeg is, is echter nogal de vraag. Ook in deze thread zie je al weer dat enkele gamers Nintendo hoe dan ook niet serieus gaan nemen door de Wii en Wii U. Nintendo moet eerst de gamers weten te overtuigen dat zij wel degelijk een hardcore console neer kunnen zetten (wat ze wel degelijk kunnen gezien de NES tot GC) en daarbij third party developers eveneens kunnen overhalen.
De eerste stap in dit te doen zou zijn om een hele goeie precieze en "normale" controller uit te brengen. Vind de GC controller nog altijd de meest comfortabele controller ooit dus dit moet ze lukken. Dit gekoppeld met goede hardware die wel makkelijk 1080p 60fps waar kan maken zal een hoop gamers (ook pc gamers) overhalen
Ja want we hebben niet al genoeg consoles met normale controllers. Wii U controller is best relaxed, raad ik je echt aan om te proberen. Alleen mag die wat lichter, compacter en langer op de accu mee gaan.
Ben het met je eens dat innovatie op het gebied van controllers gewenst is. Het probleem is dat een speciale controller zoals de Wii U's tablet ook zorgen dat "hardcore" gamers (COD, BF) ervan weg blijven. De tablet was niet zozeer slecht maar bijvoorbeeld de silly motion controlls jagen veel gamers weg.
"hardcore" gamers (COD, BF)
CoD en battlefield, zijn niet echt hardcore te noemen, zeker niet op console (aim assist).

De Wii/Nintendo richt zich daar ook totaal niet op, juist het arcade achtige en local multiplayer is uniek aan de Wii. De markt voor controller gaming met fancy 3D is moordend.

Nintendo gaat juist een geheel andere kant op, zoals deze dat eerder ook heeft gedaan (input met beweging en tablet). En zal de verschillende Mario spellen en afgeleiden niet zomaar vervangen.
Het zou me niets verbazen als ze juist meer amiibo's/input methoden/VR? etc toevoegen, eerder dan ruwe rekenkracht.

Concurreren met xbox, PlayStation en Steam, voor het harde gamen, lijkt me geen (logisch/tactisch) doel.
Daarom had ik Hardcore ook tussen quotation marks staan. Ik verwacht ook niet dat Nintendo gaat proberen te concureren met ps4 en xbox maar helaas zit daar wel het grote geld.
Hardcore is geen officieke defenitie en ieder heeft zijn eigen. Aimassist bepaald niet of iets hardcore is of niet.
Zolang de gameplay competatief en skill based is.
En e- sports mogelijk maakt. Valt het ook onder meest ruime begrip van hardcore.
Gamepad zijn ruk voor snel accuraat mikken.
Aimassist compenseerd dat.
Het is dat het een constante game mechanic rule is die gelijk is voor iedereen. Cod is zeer fastpace en de Teen gamer heeft het grootste voordeel. Gezien hun boven gemiddelde snellere tijd beleving en dus hoge reactie.

Waar als je van jongs af aan FPS games speeld je hersenen ook daarnaar getrained en ontwikkeld worden.
Dat mis ik dus, te veel singleplayer gedaan en laat online gegaan. Meer dan boven gemiddeld wordt ik toch niet. Maar toch wel fun met Cod.
Bij mij vallen de grotere nintendo IP titels ook onder hardcore.
De milsim game valt bij mij onder simulator de boven kant van hardcore. En BF valt daar niet onder.
R6 siege en ARMA en OperationFlashpoint
.
Hardcore is nogal fuzzy begrip.
Ben het inderdaad ermee eens.. ik vindt de gamepad voor vele dingen uitstekend en de Pro controller werkt op 8 van de 10 spellen maar van mij mocht er een gehele vrijheid komen van besturing.
Als ik de gewone controller kan gebruiken dan gebruik ik die ook. Ik zit er niet op te wachten om die tablet in mijn handen te houden.
In het geval van spellen zoals Mario Maker is een tablet-style input simpelweg geniaal. Denk ook aan de vele DS spellen, die juist met twee spellen en pen-input werken.
Zoals op de normale Wii de bewegings controllers worden gebruikt bij boogschutten, bowlen, rennen, fitness etc.
Natuurlijk is het voor een serieus/realistisch spel wat minder aantrekkelijk. Maar de Wii spellen zijn ook heel anders en specifiek hiervoor gemaakt. Veel Wii spellen zouden lang niet zo vermakelijk zijn met een reguliere controller.
Ik vind nog steeds de N64 controller de beste die er ooit geweest is, lag ongelooflijk goed in de hand, verveelde niet na lang spelen en ze waren licht en duurzaam :)
Die controllers hebben vele uren spelplezier opgeleverd thuis...
Duurzaam? Ja, alles behalve de analoge stick. Dat ding overleefde Mario 64 niet, met al het Bowser-gooien. Latere versies waren een stuk beter overigens.

Verder heb je wel gelijk qua hoe het in de hand ligt. Ergonomie prima, zeker met de trigger knop die echt als een gun trigger aanvoelde. Alleen dan wel weer apart dat je eigenlijk nooit het ding aan de buitenste handvatten vast voor fighting games en dat soort dingen zoals Nintendo het ooit beoogd had.

Maar dat is wel vaker zo met Nintendo, het gaat nét niet zoals ze het beogen. Heeft ook wel weer zijn charme, je kunt ze zelden betrappen op 'op safe' spelen.
Ik denk dat het belangrijker is om de uitgevers te overtuigen... Als er vette games uit komen in grote getalen die er veel beter uit zien op de NX dan komen de gamers van zelf.

Daarnaast blijven de oude garde die altijd Nintendo spellen hebben gespeeld altijd trouw aan Nintendo. Ik vind het iig geweldig om weer een nieuwe mario te kunnen spelen! Al moet ook ik bekennen dat ik geen wii U heb gekocht. Ik vind het de upgrade niet waard. Als echter volgend jaar de nieuwe Zelda uit komt op de Wii U dan komt hij toch in huis.

Maar ik denk ook dat Nintendo nu de kans van hun leven krijgen om de vloer eens aan te vegen met de twee giganten. Beide hebben in mijn ogen flink gefaald door midrange hardware uit te brengen. Nintendo deed er geweldig slim aan te wachten. Nu kunnen ze met de NX echt terug slaan. Ik verwacht niet dat sony of MS de eerst komende 2 a 3 jaar met een nieuwe console gaan komen. Ze zijn vrij duur en correct me if im wrong. maar ik heb niet echt het gevoel dat de consoles super goed verkopen.

Ik ben echt heel benieuwd wat Nintendo gaat doen volgend jaar. Als ze weer met een low/midrange console komen dan denk ik dat het afgelopen is met Nintendo. Nog zo'n klap verduren kunnen ze denk ik niet meer.
Beide hebben in mijn ogen flink gefaald door midrange hardware uit te brengen..

Ze hebben niet gefaald, kijk naar de verkoopcijfers. Daarnaast maken zowel Sony als MS vanaf dag 1 geen verlies op hun consoles terwijl ze bij de vorige generatie jaren hebben moeten wachten voor ze break even waren en daarna pas begonnen met geld verdienen.
Voordeel voor ons is dat we nu al voor ¤349 een redelijk goede console kunnen kopen terwijl we anders nog minstens de helft meer neer hadden moeten tellen.
Ja winst maken vind ik in dit geval niet een succes. Ze kunnen best winst maken. Maar dit gaat in mijn ogen helemaal tenkoste van "vooruitgang". De ps3 was in zijn tijd revolutionair. Ik snap dat dit tegenwoordig niet meer haalbaar is. Maar de ps4 presteert in mijn ogen ver ondermaats waarbij de 60 fps niet eens gehaald worden in de wat zwaardere games. En om nou te zeggen dat deze games er geweldig uit zien... We zijn op het punt aangekomen waarbij de technologie te duur wordt om nog echt revolutionair te zijn. Jammer... Want in mijn ogen remt dat ontzettend de ontwikkeling van nieuwe dingen.
helaas zullen third party games meestal niet geoptimaliseerd zijn voor consoles, dus zal het waarschijnlijk voor de NX ongeveer hetzelfde uitzien. echter kan er altijd een uitzondering komen, als de console zichzelf bewijst.

want er zijn een aantal parameters die vrij snel in te stellen zijn.
zoals render resolutie en FPS.

mocht dit inderdaad een sterkere console zijn, dan betekend dat dat je met FPS en resolutie alleen al een betere game ervaring heb en dan komen het extra werk vanzelf.
lukt wel als je met een console uit komt die beter presteerd dan de PS4 en XBO.
gamers is wel een groep die zich snel aanpassen.
Ik hoop het, het is voor iedereen het beste dat er wat concurrentie in de consolemarkt is. Ik hoop heel erg dat Nintendo zich weer terugvecht.

Maar ik moet het nog zien. De Wii U lanceerde immers ook met vrijwel enkel core titels, daar staat de 'U' immers voor. En ondanks dat er meerdere generaties Call of Duty games op beschikbaar zijn, zijn de verkoopcijfers dramatisch. Ik snap waarom, het is logisch... Maar het is een hele opgave voor Nintendo om zich terug te vechten. Ookal is de NX twee keer zo krachtig.
moet nintendo ook wel denken aan de core gamer, in plaats van al dat motion gedoe. als ze een console maken die motion controllers van de wii en wii u aan kan en met redelijke traditional controllers heeft voor hardcore gamers.
ze moeten zich dus wel focussen daarop.

Ik vind de PS4 en XBO zwakke consoles, en daar kan nintendo als ze nu AMD APU's gebruiken van deze tijd, makkelijk overheen komen. met hogere resolutie en meer GPU kracht. hoeven ze nu niet eens een High end APU te gebruiken. maar als ze nu wel eens investeren in CPU, dat zou nintendo vast weer een sterkere positie krijgen in de core business.
want nintendo is een hele tijd een high end bouwer geweest, dacht ik (ik kom niet uit die tijd).

Ik had liever gezien dat de console bouwers krachtigere hardware hadden gebruikt, want huidige games kunnen niet eens FHD resolutie aan dan moeten game devs al concessies doen, (dat is iets wat in deze UltraHD) tijd toch echt niet kan.

hetzelfde als toen nintendo een gat liet vallen waar Playstation en Xbox mooi in kon duiken, en het gat daarna alleen maar groter maakten.
laten deze 2 nu weer een gat open voor nintendo.
Voor de core gamer hoeven ze alleen gelijke hardware en FPS capable gamepad te leveren. Dan gooi je eigen platform open als in toegankelijk voor developers zonder dat de game reduceerd door te lage spect. Meer spec bieden hebben je eigen exclusieve titels alleen wat aan en alle unieke fearures van je platform.
Je kan dan 4K ondersteunen voor de corridor games en arena achtige dense games. Mits de hardware op aankomende procede's uitkomt met veel krachtige GPU deel.
Ook kunnen ze met nieuwe aankomende procede huidige xb1 ps4 spect met 16 of 14 nm APU in mobile ulv incarnaties bieden.
De XB1 en PS4 14 of 16 nm revisies zullen ook heel zuinige apparaatjes worden.
Voor alle fabrikanten zijn de verkoopcijfers "dramatisch" en dit was de verwachting ook! Dit is allemaal ingecalculeerd. Bij de planning van de huidige consoles was er al sprake van weinig innovatie! En dat is terug te zien in de verkoopcijfers zeker in vergelijking met de consoles van de vorige generatie!

Oftewel de koek is op!
Sarcasme neem ik aan? Zelfs de Xbox one verkoopt beter dan de 360 binnen dezelfde tijdspanne. Ps4 al helemaal veel beter dan de Ps3. Gaat juist compleet tegen alle verwachtingen in...

Ben ik nu volledig er in getrapt? :P
In het westen misschien! You ain't the entire world!

PS4 ruim het dubbele inmiddels, vorig jaar al ruim het dubbele op zo'n 5 miljoen voor microsoft (voor december)! Zoals ik al zei "dramatisch" dus! Geloof je bronnen maar niet, want dit was ook al het verhaal met de xbox 360 en de ps3. Westerse propagenda! Pff...
In Azië kun je kiezen uit maar twee consoles de PS4 en de wii-U en voor de rest hoor je er nie bij met een Xbox one!

Zelfs Sony had meer verwacht en toch de schaarste van afname ingecalculeerd!

[Reactie gewijzigd door Cybertek op 3 december 2015 23:06]

Nog een paar uitroeptekens en je had me overtuigd!! ;)
Hoeveel denk je dat er nog verkocht worden als de AMD geruchten wel waar zijn ?

Huidige spelers zullen wel bij hun consoles blijven maar wat gaan de spelers doen zonder current gen ?

Nintendo op een kracht toer met hun exclusiviteit en derde ondersteuning.. gebruik eens je fantasy van wat er gebeuren kan.
Nintendo deed - voor het eerst! - iets speciaals met de Wii en dat was nou eenmaal een enorm groot succes. Geen wonder dat ze het met de Wii U opnieuw probeerden: het was een bewezen succes. De tijden zijn echter veranderd en dat heeft Nintendo niet helemaal door gehad, samen met een hoop andere fouten. Kan je ze kwalijk nemen, en terecht, maar je kan ze ook een kans geven met de NX ;)

Zowel de Wii Remote als Kinect waren financieel gezien een enorme kaskraker, trouwens. Zelfde geld trouwens voor Eyetoy en Singstar games sinds de PS2 en ook Move leverde (veel) centen op voor Sony. Hell, iedereen deed het en iedereen verdiende eraan. Prima toch?
Ja, de gamepad was verplicht. Maar het is gewoon een controller met een scherm waar je ook gewoon niet naar kan kijken. Lekker boeiend :P sterker nog, liever een echte controller met een scherm dan een Wii Remote of een always-on Kinect. Zowel Microsoft als Nintendo dacht dat die features een goed idee waren maar ze hadden het fout... Tja. Kan gebeuren toch?

Ik heb zelf een Wii U, een PS4 en een PC (zie ook mijn inventaris). Ik ben nu bij deel 3 van de Uncharted Collection en dat is imo ook een stap terug vanaf GTA V in 4K om maar wat te noemen. Maar Uncharted is wel ijzersterk dus ik speel het wel gewoon. En de framerate van de remake maakt een hoop goed. Ik ben gek op goeie graphics maar ik kan nog steeds Pokeren Red spelen...

Wat betreft Wii U games, die proberen er sowieso niet realistisch uit te zien, dus dan maakt het al direct een stuk minder uit. Ik heb geen moeite om Super Mario Maker, Splatoon of Mario Kart te spelen door de artstyle (en 60fps natuurlijk). Het OS van de Wii U is wel een draak inderdaad.
je moet de wii U ook vergelijken met de PS3 en XBOX 360
Ja daar heb je ook gelijk het grote probleem. Omdat de Wii dat ook al was... Mensen hadden bij de wiiu veel meer verwacht. En terecht... Als ze met de nx niet iets geweldig op de markt zetten of op zijn minst gelijkwaardig met de ps4 dan gaan ze denk ik echt problemen krijgen
Het was misschien niet zozeer de naam maar dat de Wii U als een accessoire werd gezien, een tablet controller voor de Wii en niet als een nieuwe console.

PS1, PS2, PS3 maakt zeer duidelijk dat het een nieuwe versie is. Zie ook de plaatjes, je ziet heel erg in beeld de controller, niet die console. Veel mensen dachten gewoon dat het een zeer dure controller was voor hun bestaande Wii die stof stond te verzamelen.

En voor de mensen die het wel wisten waren er eigenlijk geen spellen beschikbaar. En toen waren de echte next-gen consoles uit en was het te laat.

Nintendo overleeft nu op de "eigen" content, die heeft een loyale fan base en die content is nergens anders te krijgen dan bij Nintendo. Maar dan moeten ze wel zorgen dat die spellen bij de lancering beschikbaar zijn en dan ook nog eens op juist die momenten in het jaar dat mensen grote uitgaven doen.

Nintendo gedraagt zich eigenlijk als of ze nog steeds marktleider zijn. Dat is gewoon niet meer zo en dat vraagt een andere aanpak. Mensen staan niet meer in de rij voor een nieuwe Nintendo console, je kunt er niet meer gewoon een lanceren met 1 titel en de klanten vechten om er een te bemachtigen.

Ze zullen echt met goede lanceer titels moeten komen en zich richten niet op "Oooh een nieuwe nintendo console, die moet ik hebben want daar zullen mooie spellen voor uitkomen in de toekomst", maar op "Oh dat spel ziet er leuk uit! Dat wil ik spelen. Alleen voor NX? Nou het ziet er zo leuk uit en die andere spellen eigenlijk ook wel, okay, ik koop de console."

Ze kunnen niet langer vertrouwen op hun merk naam en fanbase, dat hebben ze gedaan met de Wii U en het ging totaal mis. Ze moeten opnieuw mensen voor zich winnen.
Ikzelf geef de naam wel grotendeels de schuld. Eigenlijk hebben ze een vergelijkbare fout gemaakt met de 3DS - bijvoorbeeld mijn moeder kon maar moeilijk begrijpen waarom 3DS games niet gingen werken op haar bestaande DS. Het is toch een Nintendo DS? Er waren ook geen problemen toen de DSi uitkwam, letterlijk maanden voordat de 3DS uitkwam...

Je moet een duidelijk "overtreffende trap" hebben in je naamgeving en nummers zitten nu eenmaal ingebakken vanaf de kleuterschool. Er is simpelweg niets te verwarren als je het over een PS2 of een PS3 hebt, je kunt duidelijk zien dat een PS3 nieuwer is dan een PS2 - en haakt ook in op het domweg aannemen "een hoger nummer is altijd beter" wat veel mensen doen. En wat doet Nintendo? Ze brengen een 3DS uit en vervolgens een 2DS. En toen de 'New 3DS'. Ik begin ook moeite te krijgen om dat te volgen hoor.

Uiteraard flikte Sony day ook vroegah met de PSOne die uitkwam na de release van de PS2 :) Rare jongens.
Ik vind het makkelijk maar ja als beetje volgt is het geen probleem.
Maar ja gezien Nintendo de casual en nongamer heeft aangeboord en de instap prijzen het ook binnen de cadau klasse brengt.
Ouder die dingen aanschaffen voor hun kroost.
Die zijn niet zo op de hoogte van deze apparaten.
Als je pecht hebt die verkoper in de winkel ook niet.
Maar wel advies geeft.
Of ze hebben het even druk en er toch overgegaan wordt tot aankoop.
Niet helemaal waar hoor. De Xbox 360 wordt vervangen door een Xbox one en toch weet iedereen dat de one nieuwer is. Het probleem is gewoon dat ontwikkelaars niets willen uitbrengen voor de Wii u. En zonder hardcore games zul je een hoop gamers mislopen. Op dat moment krijg je alleen de huismoeders en die snappen inderdaad de naam niet. Daar door mis je ook nog die doelgroep en wordt je console een flop. Nintendo brengt gewoon te snel nieuwe consoles uit die bij release al achter lopen op de concurrentie. Waardoor ze steeds weer snel een nieuwe uitbrengen om bij te blijven. Maar mensen blijven niet oneindig nieuwe consoles kopen... Ze moeten nu echt met iets goeds komen anders is het afgelopen
Uh, Wii naar Wii U was een gigantische grafische stap. Van 480p naar 1080p. GC naar Wii was bijna geen vooruitgang.
Ik ruil niet zomaar ineens een franchise om wegens, voor mij:

- Gameseries die ik volg
- Sneller en krachtiger betekend niet automatisch beter
- "AAA FHD" spellen zijn veelal multiplatform, ik heb een krachtige PC
- De huidige console komt mij voorlopig in mijn wensen tegemoet

Dus dat hele "Ik wil NX", Nintendo zal zich eerst moeten bewijzen. En al dit pre-hypen is op dit moment echt veel geschreeuw, weinig wol.
Daarom ben ik nu juist zo benieuwd, welke richting gaat Nintendo op? Gaan ze door zoals ze bezig zijn en is de CEO meer alles aan het goedpraten of is er echt wat op komst?

Nintendo heeft de consoles al vaak 'anders' gemaakt. De Wii is dan ook het meest succesvolle vergeleken met de Xbox360 en PS3. De Wii U lijkt echter een stille dood te sterven.

Zoals jij blijf ik ook hoogstwaarschijnlijk op de PC spelen (niet voor niets een QHD scherm gekocht) en had ik het ook meer over de console gamers op dit moment. Deze groep is groter dan de PC gamers op dit moment (met betrekking tot AAA spellen/grote releases, MMORPG en indie games lopen ver ver achter op de consoles).

Ik pre-hype op dit moment het ook alleen dat er wat gaat gebeuren en dat ik nieuwschierig ben wat de ontwikkelingen van zijn. Komt dan ineens de PS5 en Xbox two sneller uit? Sterft Nintendo echt een stille dood? We zullen zien.
De Wii was even leuk, maar afgezien van het enorme verkoopsucces is het in mijn ogen nog steeds een geflopt systeem.
Ook al doen ze 4k voor ontwikkelaars is dit niet uitnodigt aangezien ze dan maar voor 1 console bezig moeten
Nou zou het gpu of APU op 14nm of 16 nm krijgen en genoeg compute power om een xb1 of PS4 render last in 30 fps op uHD te spelen op de NX. Of zoon render last in VR.
Die kans is er toch beetje.
Houd ook in dat igv FHD monitor 120 fps mogelijk wordt. Als zullen ze meer op TV gericht zijn.
Inderdaad! Dit is ook wat Kimishima zegt in het interview bij de vraag of de Wii U een mislukking was qua verkopen: 'The point that I was trying to get across was that Wii has sold so much and is being played by so many people, it’s not going to be easy to make them leave that and come to the next system.'

Ik denk dat als Nintentdo nu echt goed zijn huiswerk doet en inderdaad een krachtige console neerzet (gameplay > graphics blijft natuurlijk beperkt, dus ze moeten wel), ze al een betere kans hebben. De huidige Wii-bezitters zijn nu waarschijnlijk wel klaar voor een nieuw systeem. En als het krachtiger is dan de huidige Sony en Microsoft consoles, dan is dat natuurlijk een mooie bonus.n En dat mag ook wel, want die systemen zijn ook al weer enige tijd op de markt.

Ook veel bezitters van een PS4 of XBone zullen waarschijnlijk wel een console erbij willen (iets nieuws is altijd leuk, line-up valt misschien tegen etc), maar vinden de Wii U niet krachtig genoeg.
Zelf twijfelde ik of een Wii U echt iets zou toevoegen aan mijn console-verzameling en tot nu toe heb ik er nog geen gekocht. Ik wacht dus met spanning op meer nieuws over de nieuwe Nintendo.
Nintendo moet het vooral hebben van de exclusives voor de die-hard fans van hun eigen franchises(Mario, Zelda). Voor de rest van de casual gamer. Die casual gamer, die de Wii(Fun for the whole family!) kocht, heeft die allang weer in de kast liggen naast mens-erger-je-niet en monopoly.

Wil nintendo weer de huiskamer in, zullen ze met een goedkope console moeten komen, die naast een hoop "casual games", ook spullen van hun franchise draait, en dat die er gewoon goed uitzien op een fullHD scherm, en "ouderwetse" gameplay hebben. "dure innovaties" zullen de kosten voor hun hardware alleen maar opdrijven, en daar hebben ze het geld niet voor.
Ik denk dat vooral het probleem de 'kleine' grafische vooruitgang van de Wii naar de Wii U was (afgezien van de ongelukkige naamgeving, hoewel dit bij de PS2, PS3 enzovoorts ook is).
Nintendo heeft marketingtechnisch een cruciale fout gemaakt. Ze dachten te kunnen voortborduren op het aanvankelijke megasucces van de Wii door de nieuwe naam daarop te baseren. Het probleem is alleen dat voorgaande consoles van Nintendo andere namen hadden, dus juist in dit geval denkt de consument eerder dat het meer van hetzelfde is. Dat is anders bij Sony, want die maakt al sinds het begin gebruik van de naam Playstation en het publiek weet dat elk nieuw nummertje een grote stap naar een volgende generatie is.
Het lijkt mij dan ook zeer komisch als Nintendo nu ineens met een console op de markt komt die veel krachtiger is dan de X1 en PS4, die wel heel makkelijk AAA FHD spellen kan spelen en misschien zelfs met 4K support zit.
Het zou technisch mogelijk zijn, maar het lijkt me marketing technisch niet voor de hand liggen. Als die console zo krachtig wordt dan wordt hij hoogstwaarschijnlijk ook wat prijziger, en dat is denk ik niet echt waar de huidige doelgroep op zit te wachten.

De andere groep klanten (die nu een ps4 of xboxone koopt) zal vast bereid zijn een soortgelijke prijs te betalen voor een NX als deze oppeens AAA titels gaat voeren. Maar de groep klanten die nu Nintendo koopt moeten ook niet weglopen bij het merk
Hopelijk wordt het niks te geks, maar nog steeds wel anders dan de concurrentie, het zou helemaal mooi zijn als ik mijn 3DS en Wii U nog zou kunnen blijven gebruiken na het uitkomen van de NX.
Je kan nu ook nog gewoon een DS of Wii gebruiken. Of GBA of GC. Of N64 of GBC. Of als je erg veel zin heb, zelfs NESen werken nog steeds. Of de NX de opvolger van de 3DS/Wii U is of niet, je 3DS/Wii U vallen niet ineens uit elkaar en er komen zeker volgend jaar nog verschillende grote games op uit.

Ik denk dat Nintendo iig in het begin de NX náást de Wii U / 3DS gaat positioneren. Ik denk ook dat de NX geen B/C heeft, dus is het belangrijk voor Nintendo om de huidige console/handheld aan te houden.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 3 december 2015 21:38]

Nee nintendo, het heeft geen zin om mid-cycle een nieuwe console uit te brengen.

Als ze zich nou eens zouden focussen op een goede console met goede third-party games, en die over 3 jaar uitbrengen, tegen die tijd zullen zelfs de casual spelers (hopelijk) al realiseren dat de consoles niet krachtig zijn.

Omdat PS5/XBTwo op dat moment nog niet uit zijn gekomen, zullen de early-adopters zorgen voor al een grote playerbase en zullen de vrienden dus ook een NX kopen.

Het moet en kan een why-not situatie worden in het voordeel van Nintendo, waar de Nintendo exclusives simpelweg een bonus zijn op de Cross-platform third-party games.
Nee nintendo, het heeft geen zin om mid-cycle een nieuwe console uit te brengen.
Dat maakt Nintendo voor zichzelf wel uit. Dat is ook het leuke aan Nintendo, die doen dingen anders. Wat zou de gamer er aan hebben als 3 consolebouwers steeds zo'n beetje 1 op 1 hetzelfde zouden doen? Juist ja, meer eenheidsworst en minder daadwerkelijke keuze.
Dat weet ik, Het was misschien een iets te harde uitspraak.

Echter, wat ik duidelijk probeer te maken is dat Nintendo kan zorgen dat het bijna geen afweging hoeft te zijn. Als ze hun fantastische first-party games combineren met goede hardware en third-party games, zal er bijna geen reden meer zijn om voor de andere merken te kiezen. Het is een win-win-win situatie, aangezien Nintendo weer een gezonde user-base krijgt, de consument heeft een grotere game keuze en de concurrenten(MS/Sony) zullen meer hun best doen op exclusives en scherpere prijzen.
Nintendo kan dan misschien wel doen wat ze willen maar uiteindelijk zijn ze toch afhankelijk van de consument en ontwikkelaars. In het midden van een huidige generatie consoles een nieuwe console uitbrengen is gewoon stom. Mensen hebben al een console, er is al een fanbase en ontwikkelaars hebben al ingezet op die consoles. Als daar opeens een derde speler bij komt dan heeft een ontwikkelaar een paar keuzes:

1 - Multiplatform, waarschijnlijk met de focus op de Xbox en Playstation. Komt ook nog eens bij dat de NX mogelijk krachtiger is dan de concurrentie, maar er wordt bij multiplatform altijd rekening gehouden met de zwakste schakel en daar heeft de sterkste onder te lijden.

2 - Negeren, wat de makkelijkste optie is. Een nieuwe console heeft geen fanbase dus een game daarvoor ontwikkelen is een risico. Geen zin in risico? Dan geen games maken. Net als wat met de Wii en Wii U is gebeurd.

3 - Exclusives maken. Hier heb je echter hetzelfde probleem als bij optie 2, namelijk het risico dat de NX niet aan slaat waardoor je uiteindelijk verlies zult draaien op je game.

Ik snap dat Nintendo wel met iets nieuws moet komen, maar het vertrouwen is inmiddels een beetje weg. Weg bij ontwikkelaars omdat zowel de Wii als Wii U behoorlijk geflopt zijn (de Wii niet in verkoopaantallen, maar volgens liepen 3rd-party-verkopen niet lekker en de console staat bekend als meest verwaarloosd door de gebruiker) en het is deels weg bij gamers vanwege de tegenvallende first party support. Veel van wat Nintendo de afgelopen jaren gedaan heeft is heel erg 'net niet' en ik denk niet dat een nieuwe console dat probleem op gaat lossen.
Serieus, dan heb je alleen nog x1, ps4 en PC met hun eenheidsworst.

Laat Nintendo lekker hun ding doen en eigen consoles plus spellen uitbrengen.
Nintendo games op XBOX One, PS4 en PC? Dat kan me niet snel genoeg gebeuren eerlijk gezegd.
Want dat gaat zó goed bij SEGA. |:(

De kans dat Nintendo "een sega" doet is nihil. Nintendo heeft genoeg geld om consoles te maken voor alleen Nintendo games. En deze zijn nog steeds een grote hit bij de fans.
Daarbij hoop ik dat de NX daadwerkelijk een grote verbetering gaat worden.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 3 december 2015 21:21]

Ik zie het zelf ook niet gebeuren helaas.
Sega was al op hardware gebied een verloren zaak. Nintendo kan er nog een hele hoop geld tegenaan smijten.
Aan het hele Sega gebeuren heeft de PC community er wel een aantal leuke games aan overgehouden.
Veel egoďstischer als dit kan bijna niet.. ik ga even een peuk roken voordat .. :X
Ik zie niet in hoe dit egoistisch is. Het is sinds de switch naar 3rd party development/publishing juist beter gegaan met Sega.
Kan zo zijn en dat is mooi voor Sega en voor ons omdat hun software een bestaans recht heeft maar Sega is niet meer wat het geweest is.

Het is nu een schaduw van wat het geweest is en afhankelijk van anderen en dit wens jij Nintendo ook toe om alleen maar om te kunnen PC te spelen.

Dat terwijl de PC al de meeste software heeft moet Nintendo maar even bijna failliet zodat jij nog even meer kunt spelen.. en dat zal een paar spellen worden tot Nintendo inderdaad failliet gaat.

Dit is geen egoďstisch gedrag ?
Ik begrijp niet wat jij in je tendensieuse comment mij in de schoenen probeert te schuiven...

"Het is nu een schaduw van wat het geweest is"
Dat komt dus door de falende HARDWARE kant van Sega. Het is juist de switch naar alleen een developer/publisher dat het bedrijf uit de rode cijfers heeft gehaald.

"wens jij Nintendo ook toe om alleen maar om te kunnen PC te spelen"
Nee, leg mij de woorden niet in de mond alsjeblieft. Ik zie graag dat Nintendo tot in het einde der dagen nog games maakt. Ik zie alleen graag gebeuren dat Nintendo haar games op andere platforms uitbrengt. Dat is in het belang van de consument.

"moet Nintendo maar even bijna failliet "
Wat het resultaat is van het multiplatform gaan van 1st party games is pure speculatie.

"Dit is geen egoďstisch gedrag?"
Nee, ik laat als geinformeerde consument niet over me heen lopen.
Een ieder die wenst dat Nintendo een Segatje doet is niet echt een games liefhebber. Of heeft bitter weinig verstand van hoe SEGA was en hoe SEGA nu is en wat er in dat proces allemaal verloren is gegaan.
Volgens mij hou jij niet van games anders zou jij wel weten wat er met Nintendo gebeurt als hun het lot van hun software in de handen leggen van de vijanden.

Daarnaast iemand die van games houd kijkt niet alleen naar grafisch.. dus waarom commentaar op de hardware van de Wii en WiiU.

Volgens mij heb jij ook nog nooit of heel weinig de Wii en WiiU gespeeld want dat had je geweten dat er voor de Wii een classic controller is en voor de WiiU een Pro controller.

Als laatste als jij zo van games houd en vooral lovend bent over Mario etc. wat maakt die honderden euro's uit ? volgens mij is Nintendo het meest betaalbare en je krijgt er standaard BWC bij.
"Volgens mij hou jij niet van games"
...

"wat er met Nintendo gebeurt als hun het lot van hun software in de handen leggen van de vijanden"
Dat weet niemand, het enige wat je daar over kan doen is speculeren. Ik zou het zelf erg fijn vinden als Nintendo games niet aan een console gebonden zijn. Ik was blij verrast met het nieuws van een tijd geleden dat Nintendo games aan het ontwikkelen is voor het iOS platform.

"Daarnaast iemand die van games houd kijkt niet alleen naar grafisch"
Graphics zijn niet alles inderdaad. Maar dat statement is hetzelfde als zeggen dat je geen filmliefhebber bent als je van special effect houdt.

"Volgens mij heb jij ook nog nooit of heel weinig de Wii en WiiU gespeeld want dat had je geweten dat er voor de Wii een classic controller is en voor de WiiU een Pro controller."
De controller is in de laatste twee generaties van Nintendo consoles het ondescheidende aspect geweest. In mijn ogen gelijk ook het grootste minpunt van de consoles. Ik betwijfel het bestaansrecht van een Nintendo console dat zich niet kan onderscheiden van de rest van de concurrentie.

"Als laatste als jij zo van games houd en vooral lovend bent over Mario etc. wat maakt die honderden euro's uit?"
Ik houd liever mijn geld in mijn zak als het kan. Een game als Super Mario Galaxy zou veel beter draaien en spelen op een PC of Playstation bijvoorbeeld. Waarom zou ik honderden euro's aan Nintendo moeten overhandigen voor een doos met inferieure hardware alleen om hun first party games te kunnen spelen?
Hier ga ik niet op reageren behalve dan het volgende.

Als NX de AMD x86 setup krijgt volgens de geruchten en er bundels zijn van Consoles + Pro controller + spel of Console + Handheld + spel of Handheld + spel dan zijn er voor jou geen redens meer om het niet te kopen.

Het zal mij benieuwen wat de NX wordt en wat jij komend jaar zegt en doet.
Klopt, kom met een mooie, unieke/onderscheidende console, een goede en uitgebreide library aan 1st en 3rd party games en ik wil er best overnadenken om wat geld Nintendo's kant op te gooien.
Met het oog op het verleden heb ik er weinig vertrouwen in dat de NX een dergelijke revolutie gaat worden.
Natuurlijk bieden in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst. Ik veroordeel de NX nog niet, de tijd zal het leren of dit een interessante console voor mij gaat worden.
Blijf het frappant vinden dat Nintendo zo graag eigen hardware moet bouwen speciaal alleen voor hun games die hele gedachten gang mag van mij de prullenbak in

Maak een goede console waar developers voor weinig geld hun games op hoge kwaliteit kunnen maken en je krijgt veel meer potentiële kopers

De reden waarom de wii en wii u faalden uiteindelijk was omdat ondersteuning weg viel of te gesloten was of omdat de hardware niet toereikend was
überhaupt de uitspraak dat de Wii "faalde" maakt je hele verhaal ongeloofwaardig. Zelfs in Nederland is de Wii nogsteeds de meest gebruikte console. Volgens mij is het in Nederland zelfs de meest verkochte console ooit. Hoe je dat "faal" kunt noemen ontgaat mij volledig.

nieuws: Multiscope: meerderheid Nederlandse consolebezitters heeft een Wii

[Reactie gewijzigd door Croga op 3 december 2015 21:16]

De wii staat bekend als de grootste stoff happende console dat hij vaak verkocht is betekent niet dat deze veel gebruikt word

Na 10 jaar xbox 360 en ps3 zie ik deze consoles nog steeds vollop in gebruik met een grote player base dit in tegenstelling tot de wii en wii u

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 3 december 2015 21:24]

Bij jou misschien... Er is geen enkele bron die dat heeft onderzocht en het kon bevestigen. Sterker nog, ik citeer de bron van Croga: " Mensen die een Wii hebben, gebruiken hem veelal niet wekelijks. Een kwart van de bezitters zet hem nog elke week aan" - best knap voor een console van 10 jaar oud waarvan de opvolgers al in de winkel liggen. 25% gebruikt m nog wekelijks... Hoezo stofhappen?

Wist je dat er voor de Wii (waar overigens massaal voor gepirate wordt) meer games per console zijn verkocht dan voor de PS3? Dat bewijst in ieder geval dat er veel gespeeld is op de Wii.
Mijn PS3 staat stof te happen, juist omdat je op de PC games goedkoper en gevarieerder kunt krijgen.
Een PC doet op veel punten weer niet wat een Wii wel doet, manier van input en beleving. PS3 had je ineens niets meer aan toen de PS4 uit kwam. Wii daarintegen.
Misschien geen grote online player base. Maar hoe vaak ik op een verjaardag de wii of wii u niet aan zie gaan me mario kart of party is niet op een paar handen te tellen want iedereen, jong of oud kan overweg met die games en meedoen. Ik heb hier een xbox one en een wii u staan en op feestjes is de wii u fantastich omdat de drempel laag ligt en ook niet gamers super snel de basis snappen en de games gewoon super zijn om met meerdere mensen op 1 console te spelen. Daar kunnen de Xbox en de Playstation echt nog een puntje aan zuigen.
Ik heb de Wii puur als party casual en onrailshooter platform.
Als hardcore veteranen gamer. Boeid mij alle Nintendo IP mij niet. Maar vooral die thirdparty onrail shooters.

Ik vermoed dat je de zeer grote groep casual party groep maar een keer kan aanboren. Dus onetime sucses is. Dit is geen groep die snel voor nextgen gaat. WiiU is voor hun een dure console. En heel anders. Dan is er groep die gamen door de Wii ondekken en die al snel die andere games missen. Zij migreren naar die andere platformen ipv WiiU.
Kinderen worden pubers en krijgen door leeftijd genoten te maken met CoD manie.
Door de Wii kan je als non gamer doorgroeien tot noob en hardcore. Je ontgroeid de Wii die hou je voor de party en casual stuff. En PS of XB voor online of geweld titels.

De Wii heeft ook geleid tot de kinect en move. Vorige gen is ook betaalbaar casual geworden alleen niet zo effectief als Nintendo en te laat. Heeft mogelijk ook tot uitstel van huidige gen geleid.
Tsja en voor elk 'in mijn omgeving'-verhaal bestaat het tegenovergestelde. In mijn vriendenkring zie ik net de PS3/4 en Xbox'en verdwijnen omdat PC's tegenwoordig zoveel krachtiger en niet eens zoveel duurder zijn geworden en het gros van de games nog steeds ook daarop verschijnen (en vaak een stuk goedkoper!), terwijl de Wii en de Wii U nog steeds unieke features hebben en de nog steeds ijzersterke Nintendo exclusives blijven uitkomen.
Maar er zijn sterke indicatie dat wiiU grote faal wordt.
En Wii nog steeds sterk staat. En naast de WiiU loopt.
In deze tijd een zeer betaalbaar platform.
De wii staat bekend als de grootste stoff happende console dat hij vaak verkocht is betekent niet dat deze veel gebruikt word
Van alle console eigenaren heeft 60% een Wii staan.
Van alle Wii eigenaren gebruikt 25% hem nog regelmatig.
Van alle console eigenaren gebruikt 15% regelmatig een Wii.

De PS3 zit grofweg gelijk (30% ownership, de helft gebruikt hem)
De XBox 360 staat bij slechts 21%, wordt procentueel minder gebruikt ergo: De Wii wordt ook nogsteeds meer gebruikt dan de 360.
De rest is minder in bezit dan dat de Wii gebruikt wordt.

Ja, van de Wii staan er verreweg het meeste stil. Dat betekend niet dat hij niet gebruikt wordt; hij wordt ook nogsteeds het meest gebruikt van allemaal.
Maar gebruik is niet het allerbelangrijkste. Het doel van console is verkopen van games DLC etc. Veel units geeft hoge sales potentie. Alleen casual markt kopen niet regelmatig games. Laat staan dat ze voor nextgen platform gaan.
Dus uiteindelijk is welk platformen de top 20 sales domineren.
Iemand die af en toe voor drie jaren sport games op party aan zwengelt.
Of gamer die de popularste triple A games uit speeld 24 per jaar.
Online games houden je ook van de game markt af en dan zijn DLC belangrijk.
Het is dat je makkelijk games kan boycotten omdat je toch amper de tijd hebt om allemaal te spelen.
Het vergt veel game time om CoD en R6 siege en BF te spelen. Dus geen fallout4.
En te veel platformen dus kans groot dat ze stof happen.
Dan is er Rocksmith 2014 met zooi gitaren.
En dan ook nog de tijd vinden om games te maken. 44 u werkweek.
Denk dat WiiU soms spiked als er hardcore nintendo titel net gereleased is. Dat die andere platformen stuivertje wisselen afhankelijk van highprofile exclusives die net gereleased worden.
Maar dat nintendo gemiddel nogal tegenvalt tov de rest.
Ben daar juist benieuwd naar.
Dan kom je niet in gezinnen met kleinere kinderen.
Vreemd.. van de 100+ miljoen verkochte consoles staan er 4 duizend op Marktplaats.

Van 80+ miljoen verkochte PS3 staan er 8 duizend te koop...

Van de 80+ miljoen verkochte XB360 staan er 5 duizend te koop..

Of heeft de Wii zo hoge fail rate dat daarom er zo weinig te koop staat ?
Fail rate mischien de reden voor xbox360.
Wii is vooral ook leuk voor aanvulling van je andere platformen.
En als casual party leidende platform hou je hem vaak alsnog voor die party gelegen heden.
Inderdaad maar na de Slims waren de fail rates aardig overeen.

Nadeel bij XB360 is de een plaats een slim onder Elite vanwege de HDD ruimte de ander plaats het bij overige waar het hoort.. dus hoe kan dit juist berekend worden ?
http://www.marktplaats.nl...ryId=1629&postcode=9001CW

Voordeel van PS3 is het kan bijna niet verkeerd geplaatst worden. http://www.marktplaats.nl...ryId=1741&postcode=9001CW

De Wii is al helemaal een puzzel omdat de Originele en de Mini niet gefilterd kan worden.

Over het Party aspect inderdaad het blijft leuk vooral Mario party en Sports etc. er wordt heel gemakkelijk een excuus gevonden om weer even de Wii aan te doen.

Mijn bibliotheek had ook Mario etc. maar ik was bijna altijd solo bezig met Zelda. Resident evil. Fire emblem. Metroid. The last story. Pandora's tower. Xenoblade chronicles. Baten kaitos. Tales of symphonia. Skies of arcadia. Grandia. Monster hunter. etc. dit zijn niet echt Party games :)

Ik was en blijf gelukkig met XB spellen als Fable. Unlimited undiscovery. Tales of vesperia. Mass effect. Eternal sonata. Fall out. Bio shock. Blue dragon. FF. Reckoning KOA. Magna karta. Dragon age. Lost oddessey. Witcher. Blades of time. LOTR. Dragongs dogma. etc. en dezen zullen ook wel bij mij blijven.

Spellen als Thief. Dishonored. Shadow of mordor. DA3. Witcher3. Destiny etc. moeten nog komen maar haal dezen liever voor de XB1 en ik wou graag Fable legends en ESO spelen maar.. dan zit ik met maandelijkse onkosten terwijl 8 van de 10 gratis spellen mij weinig tot niks interesseert.
Misschien handig om dat eerst eens te bekijken, want de Wii is juist de Console die het minst op Markplaatst staat
Wat een onzin. Nintendo wil JUIST zoveel mogelijk developers naar hun console trekken. Zij waren de eerste die de indie markt probeerden aan te boren...

Dat de Wii U faalde lag aan ontzettend veel, en dat is (en zal ook hier vast nogmaals...) enorm vaak besproken worden. Maar het lag zeker niet aan de wil van Nintendo - het lag aan verkeerde keuzes.
Hun daden wijzen er niet op.
En gezien hoe het gaat in de Japanse cultuur houden ze niet van veranderingen en kunnen zich moeilijk aanpassen aan markt verandering
Hun daden wijzen er niet op.
Nogmaals... Zij waren de eerste die de indie markt probeerden aan te boren :)
Op meerdere E3 beurzen stonden third party developers vooraan. Dat heb je waarschijnlijk niet goed in de gaten gehouden.
En gezien hoe het gaat in de Japanse cultuur houden ze niet van veranderingen en kunnen zich moeilijk aanpassen aan markt verandering
Wat een sterke onderbuikgevoelens! Je weet dat Sony ook een Japans bedrijf is, om maar wat te noemen?
Nintendo maakt gewoon weer winst de laatste kwartalen en heeft meer geld in kas dan compleet Sony. Het heeft verder geen reet te maken met jouw stelling "Blijf het frappant vinden dat Nintendo zo graag eigen hardware moet bouwen speciaal alleen voor hun games" - Nintendo's hardware is namelijk toegankelijk voor iedereen.

Dat de hardware niet aantrekkelijk genoeg is voor iedereen is totaal iets anders dan dat Nintendo niet zou willen, wat jij zegt.
De 3ds verkoopt gewoon goed.

1,5 miljoen monster Hunter exemplaren afgelopen week verkocht als game.
Alleen in Japan.

[Reactie gewijzigd door horizon1978 op 3 december 2015 22:31]

Waar haalt iedereen dat 'feit' dat Nintendo het moeilijk heeft? Ze maken als volledig bedrijf jaar na jaar nog steeds winst (in tegenstelling tot Sony of de Xbox-divisie van MS die verlies draaien), zelfs met de flop die de Wii U qua verkopen jammer genoeg is. En de Wii een flop noemen is ook wat gedurfd, het is hun meest winstgevende console ooit geweest en heeft ze zoveel geld opgeleverd dat ze gerust nog eens een Wii U-fiasco aankunnen.

En daarnaast: Volledig onterecht ook dat de Wii U zo slecht verkoopt. De andere consoles heb ik ondertussen terug de deur uitgedaan want de XBone en PS4 zijn eigenlijk niets meer dan midrange PC's, die je even stil zelf kunt bouwen maar dan wel veelzijdiger als mediacenter etc. in te zetten zijn. De Wii U is de enige die ook daadwerkelijk iets anders doet dan je met een PC kan: Dualscreen gamen of desnoods de TV vrijlaten. En natuuurlijk de vele exclusive Nintendo-games ;)

We zijn misschien met niet zoveel, maar ik ben bijna zeker dat de meeste Wii U-bewitters best wel uitkijken naar wat de NX zal brengen.

[Reactie gewijzigd door darkjeric op 4 december 2015 00:20]

Ja mensen blijven het maar herhalen dat Nintendo de eerste was die de Indie markt wilde aanboren.
Maar toch liggen ze betrefende de Indie markt achter op Microsoft en Sony.

Sony en Microsoft waren veel actiever bezig met de Indie ontwikkelaars en hielpen hun met expertise en geld.
Nintendo beperkte zich tot het aanbieden van de shop. Geen hulp, geld en enkele jaren geleden werden er zelfs Indie games geweigerd in de shop.

Nu Microsoft en Sony succes hebben met de Indie games begint Nintendo zich aan te passen.
Ze wilden het, maar ook voor indies is een platform waar je een afzetmarkt hebt van slechts 10 miljoen niet bijzonder aantrekkelijk. Sony kwam pas 2 jaar later met een eenzelfde plan, maar pakte dat veel groter en beter aan. En maakte dat veel 'wereldkundiger'. Echter, dat maakt ze niet de eerste, dat blijft Nintendo.
Ze waren de eerste die indie scene aanboorden. Dat voordeeltje is makkelijk gecorrigeerd en heden supporten alle platformen indie scene redelijk tot goed.
Dat voordeeltje weegt niet op tegen het wegblijven van thirdparty en grotere crossport titels.

Een druppel op gloeiend hete plaat die al lang verdampt is.
Het weg blijven van de rest van grote deel van game industrie ligt meer aan de lager dan vorige gen consoles CPU spects en online gaming dienst en de zeer populaire online shooters die daar op leunen.
Maakt Sony games voor Xbox? Zover ik weet niet. Nintendo gaat binnenkort ook mobiel
Nee Sony maakt consoles voor developers die ook games maken voor de xbox

Snap je het verschil nu wel?
Nintendo stond bij de Wii U aankondiging groot op het podium met bijvoorbeeld EA Games. Ze lanceerden met een exclusive van Ubisoft. Ze bouwden een speciale controller op verzoek van Activision. Nota bene de drie grootste 3rd party studio's die er zijn.

Nintendo wil heel graag hoor. De developers willen alleen niet, omdat niemand een Wii U heeft. En niemand heeft een Wii U omdat de developers er geen games voor maken. Jammer dat je dat niet inziet.

[Reactie gewijzigd door Richh op 3 december 2015 20:59]

Nee het is al meerdere keren herhaald door grote third party developers dat de hardware in de wii en wii u dik ondermaats is en gezien de totaal andere hardware architectuur is het ook gewoon duurder om naar de wii u te porten


Hier kun je de schuld niet weg schuiven naar de developers het is immers de keuze van Nintendo zelf geweest om dit soort producten te maken
Nee het is al meerdere keren herhaald door grote third party developers dat de hardware in de wii en wii u dik ondermaats is en gezien de totaal andere hardware architectuur is het ook gewoon duurder om naar de wii u te porten
De Wii U is gewoon een doorontwikkelde Wii, wat een doorontwikkelde GameCube was. De console draait op een PowerPC CPU (die krachtiger is dan die van de XBOX 360). Totaal anders? Nee. Gezien de PS4 en XBO ná de Wii U uitkwamen is het niet raar dat de Wii U geen X86 heeft. Plus dankzij de architectuur heeft de Wii U hele goede backward compatibility. Wat de XBOX ONE pas heel laat kreeg en de PS4 helemaal niet heeft.
Hier kun je de schuld niet weg schuiven naar de developers het is immers de keuze van Nintendo zelf geweest om dit soort producten te maken
Het is de schuld van de developers, of eigenlijk de uitgevers, dat ze geen heil (=geld) zien in het porten naar de Wii U. De architectuur veranderd hier niks aan.
Als je het mij vraagt is het gewoon een soort van Westers boycott met een uitzondering van Sony, omdat hun nogal de nodige invloed hebben op groot gebied. Dit is iets wat Nintendo niet doet! Het staat hierboven ook al aangegeven en ik ben dat ook van mening, dat het niet Nintendo is geweest die bewust verkeerde dingen heeft opgezet in de ogen van uitgevers en developers!

Er is ruimte genoeg voor de wii-U, dat deze niet benut word, is een ander verhaal. Het hangt nog altijd van de games af, of een console succesvol wordt of niet! Nintendo wordt hier kei-hard ge-boycott.
Nintendo boycot met hun pasifistiche beleid de geweld games die door realistische render theme hogere compute en GFX eisen hebben door met low system spects te komen tov competitie.

Ze kiezen ervoor om competitie te mijden en daarmee een zeer grote doelgroep.

Blijven de lichte geweld games over. Zoals onrailshooter of FPS games met GFX uit grijs verleden.
Nintendo is eigenlijk de platform waar onrail shooters zijn. En soms wil je gewoon knallen.
Dat mis ik op de PS3 waar men move gewoon te onpas toepast in hardcore games. killzone met de move was frustrerend.

Als ik aan de WiiU denk met de sherm controler dan denk ik aan startrek the next generation waar je met een Pad en vooral een touchscreen in tobo positie een starship managed en bestuurd.
Mij lijkt de wiipad net iets te klein.

Ik heb namelijk totaal niks met Nintendo IP's en ben totaal afhankelijk van third party aanbod.
Daar zijn zeker grote fouten gemaakt, die Nintendo nu overigens ook zeker in lijkt te zien. Volgens de laatste geruchten gaat Nintendo 14nm-hardware gebruiken en dat moet hoe dan ook flink over de PS4/Xbone heen gaan.

Echter, je zei wat anders.
Blijf het frappant vinden dat Nintendo zo graag eigen hardware moet bouwen speciaal alleen voor hun games
Dit is gewoon pertinent niet waar. Ze willen net zo'n aantrekkelijk platform maken als de PS4/Xbone... Alleen daar zijn ze bij de Wii U dan toevallig in gefaald.
Het kan zijn dat ik het mis heb Ja.
Zou het toch mooier vinden als Nintendo de hele gameboy structuur omgooit naar de smartphone markt of gewoon hele mooie smartphones maakt waar ik als 25+ jarige wel mee rond durf te lopen en gamen.
Dat weet ik niet. Ik wil graag gamen op een device met een analoge stick, bijvoorbeeld die op de 3DS of de PS Vita. Een dedicated device is sowieso erg handig gezien de batterijduur van smartphones.
Sommige games wil ik ook wel op mobiel spelen maar in heb het idee dat veel games beperkt gaan worden als mijn halve scherm word bedekt met duimen voor de controls. De huidige smartphone games zijn imo veeel minder dan wat er nu te krijgen is op handhelds.

Dat je als 25 jarige niet met een handheld over straat 'durft' vind ik gewoon zielig. Genoeg mensen die met een 3DS in de trein te vinden zijn (maar vooral waren, ten tijde van grote game releases).
Ik heb liever dat iedereen handhelds gewoon serieus gaat nemen en dat we lekker daarop kunnen gamen. Het maakt mij opzich niet uit van wie de handheld is - een Nvidia Shield is mij ook best - maar alles naar smartphones vind ik een slecht plan.
Ubisoft heeft anders een pak goed verkopende games op de wii gehad :D
Ik snap je niet.

Het is de luiheid van developers die niet de moeite willen doen om te ontwikkelen voor de WiiU.

Want als je kijkt naar de 1st party games scoren vrijwel allemaal gewoon 95/100 terwijl bij SONY/MICROSOFT ze dat heel moeilijk halen.

De console kan het prima aan, maar ontwikkelaars zijn te lui en willen er gewoon niet voor bouwen :) Prima maar ik vindt bijvoorbeeld UBI soft die samen met EA geen games voor de WiiU maakt een slechte studio.
Al hun laatste games zijn zo gigantisch gefaald :) dat ik het niet eens meer waard vindt om naar hun games te kijken. Terwijl als je kijkt naar WiiU games deze gewoon tot in perfectie gemaakt worden ...
Je hebt echt nooit gehoord Mario game is slecht geworden dit dat, ga maar een Assissins creed game na ;) dan gelijk hele lijst. Je komt echt ongeloofwaardig over en kan je eigenlijk niet eens serieus nemen...

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 3 december 2015 21:27]

Het is niet luiheid maar technische design vereisten.
Als 4 platformen ondersteund. Pak je de meest gemene deler. Xb1 en PS4 er is verschil maar deze generatie zit heel dicht bij elkaar. pC kan krachtiger zijn masr het gaat om mainstream PC dus de massa en midrange hoge mainstream vereisten en lowbudged lage grite massa mainstream dus 3 platformen die redelijk dicht kwa compute power zitten.

Nou heb je een WiiU waar de GPU goed kan mee komen met vorige gen, maar een CPU die stuk lichter is dan vorige gen.
Je gaat je game design voor vorige en huidige gen consoles en PC niet kortwieken amputeren met ultra low physics en AI load dat de WiiU ook meegenomen kan worden.
Als nieuw komer tussen vorige gen zou je minimaal die vorige gen spect moeten hebben zodat iig de cross xbox360 en PS3 games de WiiU kunnen mee nemen.
De reden is ook bekend Nintendo consoles mogen niet veel kosten . Het is kwa console juist goedkoop. Het is de scherm controller die de prijs stuk opdrijft.

Dat maakt de WiiU duurder dan wat de Wii koste maar kwa hardware gen is de console zelf lowbudged zo ook de spects. En daarmee ondesteund Nintendo ermee hun eigen game beleid van gameplay first GFX niet. Maar daarmee sluit je thirdparty crossplatform titels uit.

Als de thirdparty crossplatform dus niet komen. Dan moet je zelf met IP komen exclusive voor datzelfde publiek. FPS hardcore WiiU exclusive games.
Van betere onrail shooters tot milsim. Maar dit druist tegen Nintendo pacifistische beleid in. Zal niet gebeuren onder Huidige Nintendo leiding.
Sinds de N64 begon het al op te vallen dat derden minder interesse toonden en dat kwam denk ik door de cartridge.

Maar met de GC en Wii was het ook niet als met de NES en SNES tijden terwijl de Handhelds Big Booming Business waren en blijven.

IK hoop wel op meer ondersteuning van derden voor de WiiU en NX en zal ook AAA kopen maar het aanbod zal nooit meer zijn als uit de NES tijd.

Volgens mij gaat Nintendo ook niet wachten op derde partijen ze zijn wel welkom maar ze kunnen het niet veroorloven om te blijven wachten.

Een tijdje terug was er een nieuwe site of ze hebben hun sites aangepast maar de vraag naar talent en om in contact met Nintendo te komen schijnt nog nooit zo gemakkelijk te zijn geweest als nu.

Inderdaad voor de WiiU heeft het weinig zin meer ook al wordt deze gesteund tot in 2017 of zou de volgende Miyamoto of Aonuma JR er tussen zitten :)

En de NX heeft een Lancering nodig waar sommige een regenboog in hun broek zullen **** en deze komt in het einde van 2016 of begin 2017.
Dat Nintendo meesterwerken maakt is duidelijk maar is Nintendo zoveel beter dan de rest ?

Waarom kan Nintendo en Platinum games en Monolith wel zulk grafische werk leveren en de rest niet ?
Nintendo zijn meesters in gameplay GFX is ondergeshikt. Hun games zijn ook zo abstract en kiddy dat GFX ook geen probleem kan zijn. Ze hoeven voor hun eigen titels geen zware console spect te hebben.

Triple A titels onderscheiden zich door high dev content en zware GFX. En de nood van zwaar optimised engine voor rendering maar ook effecient content productie pipeline waar zelfs wel boven performance staat.
Daarom is en blijft Nintendo ook mijn eerste keus in software ongeacht de hardware en XB of PC blijven een tweede keus ^^ Nintendo software is voor mij nooit verandert het blijft Fun & quality.

De eerste patches http://www.nintendolife.c...to_expedite_loading_times voor XCX waren al beschikbaar voor de lancering en ik heb het spel zelf nog niet gespeeld maar dit spel zal en moet besteld en gespeeld worden :)

Uitzondering van Xenoblade X is er op het moment niet veel aanbod van AAA software maar 2016 is in het zicht en de verwachtingen zijn hoog voor WiiU en NX!
Ondermaats?
Mk8, XCX, splatoon.
Grafisch mooier dan het wanabee realisme van witcher e.d.
Ik denk dat GFX geen probleem is tov xbox360 en PS3. Corridor en arena ganes waar de fudelity en scene complexity en budged dense is zien er goed uit.
Maar BF3&4 kan je vergeten.
En daar speeld GFX power maar ook CPU power een grote rol.

Als je bij WiiU zorgt kwa tech game design dat je GPU bound bent dan kan xbox360 PS3 titels evenaren.
De WiiU heeft dan als voordeel dat hoge gen gpu tech heeft.
De developers willen alleen niet, omdat niemand een Wii U heeft. En niemand heeft een Wii U omdat de developers er geen games voor maken. Jammer dat je dat niet inziet.
Wij zien dat niet in, omdat het onjuiste info is. De Wii U is ruim 10 miljoen keer verkocht. De Xbox One is maar enkele miljoenen vaker verkocht: 13 miljoen keer*. Denk je nou echt dat als de Wii U 13 miljoen keer verkocht was dat er dan veel meer third-party games waren?

* http://www.vgchartz.com/a...xbox-one-136m-wii-u-101m/

Er spelen zoveel meer factoren mee:
- De mensen die een Wii U kopen, kopen die die alleen voor Nintendo-games, en zijn ze wel geďnteresseerd in third party games?
- Hoe vaak zet men de console aan. Zet men een Wii U wel even vaak aan als een PS4 of een Xbox One?
- Hoe veel games schaffen de mensen in totaal voor hun console aan? Is dit aantal gelijk voor PS4, Xbox One en Wii U? Hoeveel % hiervan zijn third party games?
- Hoe groot zijn de sales van third party games die al op de console zijn uitgekomen in het verleden?
- Wat is de leeftijd van de gemiddelde gebruiker van de console? Als ik dan een 18+ game aan het ontwikkelen ben, sluit dat dan aan bij die leeftijd?
- Hoe gemakkelijk is het om een game te porten naar de console? Hoe krachtig is de hardware?

En dan heb ik nog lang niet alle factoren opgenoemd.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 3 december 2015 22:30]

De Wii U is 2 jaar langer op de markt. Dat maakt het verschil vooral zo groot.

Verder heb je natuurlijk gelijk. Nintendo moet de gamer die nu een PS4/Xbone koopt weten te overtuigen dat hun console niet op kinderen is gericht. Dat probeerde men overigens wel bij de Wii U: veel 3rd party games getoond pre-release, grote partnership aangekondigd met EA, hype volledig neergezet op coregames zoals een 18+ zombietitel, Darksiders, Tekken, Assassins Creed, Call of Duty, Mass Effects...
Het lijkt vrijwel onmogelijk te zijn om gamer en developer te overtuigen van een corestrategie sinds de Wii...
De grote factor is dat ze de boot gemist hebben.
Online gaming is hot met BF en CoD.
Ze moeten ten eerste iets hebben zoals Xboxlive en PSN. Dat zal eerst gratis zijn om online te kunnen gamen en te kunnen groeien. Probleem is dat men nu als online group gezamelijk een platform kiezen en platform meerderheid van de group bepaald wat iedereen zal hebben.
Dus de kliekje mixed xbox pc en ps gamers van ons waren PS3 casualclan nu PS4 clan. Vooral door BF one time level migratie. Cod en BF
Tja daarnaast als achter loper moet kwa singleplayer game toch met grote wave aan concurrerende must have exclusive komen. Dat is hoe consoles groot worden.
De spect van je console moet ten minste overeen komen of wat meer zijn dan de concurentie om de crossplatform titels aan te trekken.

10 mil lijkt veel maar is het niet. Ik denk ook dat publisher kijken naar hoe die afzet markt groeid.
Tov de bijna faal van Xb1 release tov PS4 deed WiiU het heel veel slechter met 3 jaar tov XB1 en nu daarop achter loopt.
Een publisher ziet dat xb1 uiteindelijk wel de potentie heeft om de 50 mil te halen PS4 groter dan PS3 kan worden. En de WiiU 20 mil? De release titels zijn meer een investering in toekomstige. En gamers die jaren later toe treden kopen ook nog betere first release titels.
Na 3 jaar half console main lifecycle valt het dus zwaar tegen.
Op het moment is deze groep kleiner dan de rest maar er zal altijd een groep voor Nintendo zijn en op het moment kan het alleen maar groeien.

Daarbij weet Nintendo er nog een beperkt succes van te maken zonder de ondersteuning die XB en PS wel krijgen.. ik noem dit een oprecht Wonder of denk jij daar anders over SG ;)

Voor mij en anderen is het heel simpel om wel Nintendo als eerste te kiezen en dankbaar zijn maar daarbij altijd wensen naar meer ^^ genoeg Nintendo software bestaat niet.
Volgens mij was de Wii het meest succesvol van die generatie dus.. als jij dat falen vindt wat vindt jij dan van de andere platformen ?

Al krijgt NX het beste mogelijk hardware en meest gebruiks vriendelijke ontwikkelaars kits dan wordt het systeem nog steeds niet zo ondersteunt als XB en PS en waarom zouden hun ?
Hopelijk gooit nintendo alles in de strijd: 4k ondersteuning, minimaal 1TB SSD, enz. Wat is nu eigenlijk belangrijker in een gameconsole GPU, CPU of toch beide?
Volgens mij is 'playability' het belangrijkste. Nintendo weet daar altijd best goed in te slagen. Hardware was bij Nintendo altijd een middel om dat te bereiken en geen doel op zich.

Desalniettemin zou ik het wel grappig vinden als ze een apparaat neer gaan zetten die qua specs voorbij de xbone en ps4 gaat. Geeft in ieder geval weer wat beweging in die markt.

Mario in 4k zou me geweldig lijken! Zou voor mij een reden zijn een 4k tv aan te schaffen. In ieder geval leuk dat er weer een nieuw platform aan komt om Nintendo exclusives op te spelen. Weer iets om naar uit te kijken.
Als het zo belangrijk is en Nintendo daat het best goed in is, waarom verkoopt het dan niet?

Verbaast me altijd als mensen zeggen dat X heel belangrijk is voor klanten maar je kunt het aan de verkoop cijfers totaal niet terug zien.

Of playability is niet belangrijk of Nintendo is er niet goed in of ze hadden meet Wii U consoles verkocht.
Omdat 'ergens goed in zijn' en 'flink wat verkopen' niet per definitie aan elkaar gerelateerd zijn. Plenty voorbeelden uit het verleden:

Philips had met het V-2000 systeem de beste videorecorder in handen, maar die heeft het niet gered. Citroen bouwde voor zijn tijd futuristische en technisch vooruitstrevende auto's, maar is daar keer op keer failliet door gegaan en is inmiddels niet meer dan een 'brand' van de PSA groep.

In het geval van de Wii-U moet je het ook nog goed kunnen vermarkten. Je markt moet je overtuigen dat dit toch iets heel anders is dan een Wii. Verder heb je ook nog support van 3rd party developers nodig, en zo zullen er nog wel veel meer redenen zijn waarom de Wii-U niet goed verkoopt.

Maar ga nou niet zeggen dat 'Nintendo er niet goed in is', denk niet dat je daar veel medestanders in hebt.

Met de Wii-U hebben ze gewoon de plank mis geslagen. Hopelijk doen ze het met de volgende console beter. Zou jammer zijn als deze markt verschraalde.
Ze zullen toch de ontwikkelaars mee moeten krijgen want dat is iets wat wel wat lastiger is aangezien porten niet altijd de beste oplossing is en dedicated development klauwen vol geld kost voor ontwikkelaars.
Als hun platform nogal anders is dat het kwa gameplay en HID nieuwe paden bewandeld. En dus buiten de comfort zone van de vaak onder tijdsdruk van de gemiddelde studio ervaren. Dan kunnen ze beter een nintendo studio opzetten gericht om zelf grote voorbeeld te geven aan third party industry hoe je dat nieuwe gameplay goed implementeerd voor je excotische innovatieve platform.
Wat Nintendo goed doet is gameplay uitwerken. Als je buiten de routine genres en gamepads valt. Heb je veel meer tijd en resources nodig voor gameplay uit te werken. Dus uitgebreid prototyping. Dit crusiale R&D dat bepaalde third party Wii tiltles missen.
Hopelijk gaan ze de kant van de Gamecube op, wat een prachtig apparaat was dat!
Ik heb juist altijd nog een schurft hekel aan die controller knoppen indeling. Heb daar als een van de weinige console toch altijd weinig van begrepen en slecht aan kunnen wennen.
Zal wel hebben gelegen aan het feit dat ik een Xbox had en vrienden meestal Xbox of Playstation.
Gamecube met Wii U Pro controller = win.
Zal best kunnen want ik heb het juist andersom. Ik speelde hiervoor op een N64. Maar aan de Xbox 360 kon ik redelijk snel wennen, de PS niet.
Smaken verschillen, maar de gamecube controller is nog steeds de beste controller die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad. En ja zelfs next gen. Ik speel op mijn Wii U (als het kan) met de gamecube controller.
Pas nog een GameCube + spelletjes in een kringloop winkel voor ¤5 weten te bemachtigen :D . Alleen al voor de controller was het die prijs al dubbel en dwars waard.

[Reactie gewijzigd door Odious Trident op 3 december 2015 22:24]

Beetje vreemde titel: Topman gaat dieper in op NX. Het enige wat we meer weten is dat het ern toegewijd gameplatform wordt, whatever that may be. Dat is niet heel.veel dieper dan we al wisten.
Precies. Ik heb het bericht drie keer overgelezen en lees eigenlijk niets nieuws.
Ja, ik heb nog steeds geen flauw benul behalve dat het naast mijn WiiU kan neer poten!?
Ben ik de enige die de Wii U een geweldige console vind en nog geen behoefte heeft aan de NX? Ik vind de games erop fantastisch en grafisch vind ik het prima. Games als Mario Kart, Xenoblade en Bayonetta zijn toch grafische hoogstandjes? Zouden niet misstaan op een PS4 imo.

Ik vind het zonde dat de Wii U zo ten onder gaat. Er hadden echt veel meer games op uit moeten komen. Wat betreft third parties vraag ik mij af of dit aan de third parties zelf ligt, of dat Nintendo gamers gewoon geen third parties kopen
Dit dus, ik heb ook op de dag van release een wiiu gehaald. tot op de dag van vandaag nog steeds ontzettend veel lol mee. Voor mij was juist het off-tv spelen op de gamepad een belangrijke reden, daar mijn gezin ook graag de tv gebruikt. Sterker nog, mijn wiiu heeft meer uren gemaakt dan mijn ps3 in de afgelopen jaren.
De volgende spellen Zelda. Twilight princess. Neo racing. Fire emblem X. Star fox Zero etc. komen er nog aan en deze lijst wordt nog aan toe gevoegd.

De release van de NX heeft geen invloed op de ondersteuning voor de WiiU en 3DS dezen zullen tenminste tot 2017 ondersteuning krijgen.

Mijn WiiU verzameling bestaat uit 50/50 van eigen tot derde partij dus aan mij zal het niet liggen.. bij de NX lancering gaat blijken wat de derde partijen van het platform denken en waarom.

Voor nu is mijn hoop gevestigd op Platinum games. Monolith. Capcom. Square enix. Atlus.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True