Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 214 reacties

De standaardeditie van de Nintendo NX gaat 299 dollar kosten en Nintendo zorgt dat de console in staat is om gameplaybeelden in 1080p met 60fps weer te geven. Dat zijn althans de beweringen van een anonieme werknemer van een grote Amerikaanse winkelketen.

De informatie vindt een weg naar buiten via de Nintendo NX-subreddit. De moderators daar zeggen zelf kritisch te zijn richting lekken en vragen van mensen die zich met zulke zaken aandienen dat ze bewijsmateriaal opsturen om hun beweringen hard te maken. In dit geval zeggen ze dat de insider van een grote Amerikaanse winkelketen daaraan voldaan heeft. De bron van het lek blijft anoniem en de moderators posten de informatie zelf in hun eigen woorden.

Naast het 1080p60-streefpunt weet de bron te vertellen dat de games geleverd zullen worden op cartridges, zoals in eerdere lekken ook al beweerd werd. Verder wordt er ook gesproken van 4K-streaming, waarmee de insider waarschijnlijk doelt op content van diensten als Netflix. Het 'hybride gedeelde' van de NX, wat vermoedelijk als een soort gamingtablet werkt, zou een output in 900p-resolutie kunnen leveren. Dit gedeelte draait mogelijk op dezelfde Nvidia-soc als de Shield Android TV-console, volgens een ander lek.

Verder maakt de anonieme bron bekend dat er in voorbereide marketinguitingen gesproken wordt van de mogelijkheid om onderweg games te spelen, dat de console bij de release vier verschillende games in zijn line-up zal hebben en dat Amerikaanse winkels in februari hun demonstratie-exemplaren zullen ontvangen. Dat is een maand voor de release van de console. Er komt ook een bundel, maar de inhoud daarvan is niet bekend. Die zou 399 dollar kosten.

Nintendo logo grootNintendo heeft zelf, afgezien van een release in maart 2017, nog niets officieel bekendgemaakt over de nieuwe console. Nintendo-president Kimishima liet eind 2015 weten dat de NX een unieke console wordt, die anders zal zijn dan de Wii U. De geruchten over een hybride console die als gamingtablet en als gewone spelcomputer gebruikt kan worden, voldoen in ieder geval aan die beschrijving.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (214)

Het klinkt een beetje onwaarschijnlijk dat een "next-gen" console als de NX, zoals hij ten minste over komt, zich richt op 1080p-60fps gaming, nog nádat de XBOX en PS4 zich alweer richten op 4K gaming. Dan zou je toch redelijk achter de feiten aan lopen denk ik.

Maar cartridges lijken me daarentegen wel weer érg interessant. Als ik iets vervelend vind dan is het wel de lange(re) laadtijden van BluRays/schijfjes i.c.m. games, maar alleen digitale games vind ik ook niet interessant omdat je die niet kunt doorverkopen om de bekostiging van games een beetje te kunnen drukken. Gamen is en blijft een redelijk prijzige hobby als je graag vaak gamed ten slotte. Maar de voordelen die cartridges bieden zou daar een mooie winst op maken! :)
Zover ik weet, ondersteunt de PS4 Pro geen native 4K voor gaming, maar alleen upscalen naar, plus een beetje extra grafische kracht om tot (waarschijnlijk?) 1440p30 of 1080p60 te komen. Lang niet alles op de PS4 standard ondersteunt 30fps. Xbox Scorpio beweert wel 4K gaming aan te kunnen, maar die komt pas najaar 2017 uit.

https://www.playstation.com/en-us/explore/ps4-pro/
http://www.xbox.com/en-US/project-scorpio
Oh, ik dacht dat de PS4 Pro óók volwaardig 4K kon gamen? :)

Maar dan nog, ik weet niet wanneer de NX uit gaat komen, maar zowel de PS4 als de XBOX bewegen zich in ieder geval al ríchting 4K gamen, dus ik hoop dat Nintendo die beweging ook nog gaat maken. Anders zit je voor je gevoel weer met "subpar" graphics na een paar jaar. Begrijp me niet verkeerd hoor... ik heb de Wii gehad en vond 't écht een leuk apparaat, zelfs toen de PS4 al in de huiskamer stond hier. Maar hij voelde sneller "oud" aan dan de PS4, die hier nu nog steeds staat te draaien. Ik hoop dat Nintendo dat een beetje voorkomt door niet alleen op 1080p te richten.
Nintendo heeft zich de laatste tijd nooit op graphics gefocused. Daarnaast realistisch... Hoeveel huishoudens hebben nu al een 4K TV?

"echte gamers" geven extra geld uit aan hun hobby en zullen eerder speciaal hiervoor een nieuwe TV kopen, maar het gros van de markt (lees casual gamers/gezinnen met kinderen) zullen dit niet doen. Kortom wat is de meerwaarde?

Daarnaast liever eerst maar eens stabiel 1080P met stabiele framerate voordat we weer hoger gaan graag.
Naar schatting 15% van alle Amerikaanse huishoudens heeft eind 2016 een 4k tv.
Ik heb liever mindere graphics en een goede gameplay dan andersom..
Eerst maar eens minder reperatieve games maken die er gelikt uitzien maar nog niet af zijn en na verloop van tijd vervelen. 4K.. is nu nog niet interessant.. Ik sluit me bij bovenstaande aan.
Daarvoor is juist PS en XB tussen alles in qua aanschafprijs en prestaties en beiden zijn populair maar ik ga liever op het moment voor PC voor prestaties en software keuze en Nintendo voor de Exclusives.

Of de NX nu Cartridges heeft of CD's op een resolutie van 720P of 1080P of 4K voor de Exclusives maakt het weinig uit dus komt NX gezellig tussen de WiiU en PC in :D
Want "next-gen" betekent alleen hogere resoluties? Ik hoop dat ze bij Nintendo toch iets meer nagedacht hebben over wat "next generation" gaming zal zijn. Want tja, hoe revolutionair is het nou om de volgende console iets krachtigere hardware te geven en vervolgens dezelfde soort games weer te spelen, maar dan deel 2-3-4-5 etc.

Het is jammer dat "gameplay" niet uit te drukken is in cijfertjes...
Nee, dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht. Maar het telt wel degelijk mee. Nintendo staat er ook om bekend om méér te doen met "next-gen", zoals motion sensor in hun Wii e.d.

Maar je richten op 1080p gaming terwijl de beweging richting 4K (video én gaming) al volop in beweging is, met een console die nog uit moet komen... dat lijkt me niet helemaal de juiste keuze. Ik vond de Wii érg leuk, vooral de soort gameplay die het bood, en zelfs toen ik de PS4 er naast had staan in de woonkamer. Maar toch voelde die Wii sneller "verouderd" door de graphics en andere tekortkomingen dan de PS4 en XBOX. Deels door de graphics, deels door de interface, en deels door het online portal die best matig was vergeleken met de PS4/XBOX.
Het is alsof je een gezinsauto vergelijkt met een sportwagen. Zijn beiden autos toch? Ja die sportwagen heeft een betere motor, dus is beter toch? Nee, ze zitten gewoon in een ander marktsegment en zo doet Nintendo dat ook. De markt is nu eenmaal groot genoeg voor Nintendo om niet te hoeven concurren op graphics only, dat doen PS en XBOX maar lekker met elkaar. Online en Nintendo is helaas geen denderende combinatie nee.
Ik vergelijk een console met een console, en graphics is nu eenmaal één van de dingen die mensen (niet allemaal misschien) meerekenen in "next-gen". Dat was al zo toen de Wii uit kwam, en daarvoor trouwens even goed. Ik zeg ook niet dat dat het enige is, maar wel dat het mee telt.
Als je kijkt naar de huidige generatie consoles, dan is 1080p 60fps nog steeds wel een streef punt, want veel spellen halen het niet of houden het niet stabiel.

De haast om naar 4K te komen is meer media gedreven dan dat het technisch eigenlijk goed mogelijk is voor een redelijke prijs, waardoor Sony bijvoorbeeld al lapmiddelen zoals checkerboarding gaat toepassen in de PS4 Pro om aan die 4K upscaling te komen zonder al te veel druk te leggen op de hardware, zodat die ook in die resolutie nog goed kan presteren.

En mensen vergeten wat de NX betreft de SCD's. Die zijn al vaker vermeld als zijnde volledig gepatenteerd en goedgekeurd voor productie, en meerdere geruchten geven ook aan dat ze daadwerkelijk gemaakt gaan worden.

Als dat zo is, dan zullen die add-ons ervoor zorgen dat de NX ook mee kan richting het hele 4K verhaal, maar het eerste doel lijkt mij persoonlijk toch inderdaad eerst een rotsvaste 60fps op 1080p en als dat ze lukt, dan kijken we wel weer verder wat er allemaal mogelijk is met die SCD's en dergelijke... ;)
Ik ben ook benieuwd naar hoe dat cartridge systeem er uit gaat zien dan. Zal denk ik niet meer worden dan een SD kaartje in een nieuw plastic hoesje, dat lijkt me kosten technisch de enige mogelijkheid. Een beetje moderne game heeft toch al gouw enkele tientallen gigabytes nodig, dat lijkt me met een cartridge systeem echt beduidend duurder dan blu-ray's drukken. Dus cartridges vergelijkbaar met de (S)NES/N64 lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

[Reactie gewijzigd door MenN op 10 oktober 2016 21:53]

De 3DS heeft ook cartridges. De prijs om die te maken zou <$20 (voor flashcarts van Gateway3DS) zijn

De 3DS cartridges van Nintendo zijn nog goedkoper om te maken, dit ging over Gateway en flashcarts, aka R4 achtige dingen, Nintendo verkoopt met een hoge winst marge op de cartridges, maar ik kon geen bron met bronnen vinden voor officiële cartridges, dus haalde ik Gateway aan.

En er kan 8GB op een 3DS cartridge.
Dus zo duur zijn die niet. Overigens zit daar ook een custom printplaat bij. Dat alles komt erop uit, dat het niet zo duur is en dat er custom flashmemory cartridges bij zitten.

[Reactie gewijzigd door ce_dev op 11 oktober 2016 11:06]

$20 is een idioot groot bedrag, in vergelijking met de <$1 voor een optisch schijfje (oke, $6 met doosje, stickers etc)

Neem een SD kaart van 8GB (voor de eerlijke vergelijking) voor een fractie van de genoemde $11 en je bent er ook.

Als je SD te fragiel vindt dan giet je hem in in een stuk kunststof voor <$0.50.
Cartridges op een mobiel system is niet zo gek. Optische media is daar niet echt geschikt voor. UMD was bij de psp ook geen succes.
Maar het werkt omdat traditiegetrouw mobiele games een stuk goedkoper waren om te produceren. De hoge kosten voor die cartridges kon je daar mee opvangen.

Wil Nintendo met de NX de WiiU overstijgen, dan zullen die games ook beduidend duurder zijn om te maken.

Als je dan per game al 10/15 euro kwijt bent alleen al aan die cartridge, wordt dat lastig om voor ¤59 een game te verkopen.
Nintendo richt zich sinds jaar en dag op gameplay, ik zie ze hooguit een 4K signaal uitsturen. Renderen op 4K is niet te doen.
Dat gezegd hebbende, heeft Nintendo wat dat betreft altijd al achtergelopen (sinds PSX in ieder geval*).
Met 1080p60 zou de NX krachtiger (al is het maar een klein beetje) zijn dan de huidige PS4 en XB1, deze renderen genoeg spellen in een lagere resolutie of op 30fps.

@MenN, grote cartridges zoals bij de NES-N64 zijn vooral onwaarschijnlijk omdat ze niet meer zo groot hoeven te zijn. Dat kleine beetje plastic voegt weinig toe in de kostprijs. Hoogstwaarschijnlijk zal de cartridge in afmetingen vergelijkbaar zijn aan die van de 3DS, maar een andere vorm om ze uit elkaar te houden.

De techniek zal waarschijnlijk ook gebaseerd zijn op die van de 3DS of een opvolger daarvan, een 4GB 3DS cartridge schijnt rond de $1-2 te kosten, een stuk duurder als een bluray persen, maar lang niet meer zo hoog als de kosten in de tijd van de N64.
Dit klinkt juist ontzettend waarschijnlijk imho. We weten allemaal dat Nintendo consoles op het gebied van brute rekenkracht achterloopt bij de concurrentie. Dat proberen ze goed te maken met innovatieve manieren om te spelen, nieuwe markten aan te boren (google maar eens op de Blue Ocean strategie van Nintendo) en de hoge kwaliteit van de games die ze produceren.
het is vooral dat je bij CD aan een vast oppervlakte zit per GB totaal
een blu-ray kan nu tot 50GB (gtaV) en duurdere blu-ray kunnen tot 100GB

daarnaast zit je ook vast aan een slome laad/play times.

wat bij cardridges niet het geval is aangezien deze tot SSD snelheiden kunnen krijgen.

een cardridge van bv een nds kan opslag tot 128-256GB bieden dmv een sd kaartje. (flashcards)
hierdoor kan je incalculeren hoe groot een spel kan worden, en namelijk ook nog geweldige graphics zijn door die snelheid mogelijk.

daarnaast zijn cardridges ook weer een heel eind mobieler, dan blu-ray.
aangezien je 10X zoveel ruimte bespaart in de console doordat je geen lees-gedeelte nodig hebt voor disks
De huidige consoles hebben moeite met 1080p 60fps, richten op 4k gaming voor de refresh is nog altijd slechts upscaling en vooralsnog 30fps.

Nintendo heeft qua specs de laatste jaren altijd achter gelopen, echter zou ik dat zeker niet achter de feiten aan lopen noemen. Zeker niet ALS dit gerucht waar is.
Ik hoop dat het een high end console wordt
Nintendo hoort altijd bij de console oorlog
voor 299 gaat het echt geen high end console/tablet worden tenzij ze heel veel geld toe gaan leggen, maar dat heeft Nintendo nog nooit gedaan, dus daar gaan ze nu echt niet mee beginnen.
Ik vind het wel een slimme zet om zich te richting op 1080p60. Het gros van de huishoudens hier heeft niet zo'n beeld diagonaal dat 4K nut heeft, laat staan in Azie. Alleen in Amerika laten ze misschien een segment liggen. Maar als de games en de innovatie goed zijn....
Maar nee, geen high end, maar dat was Wii ook niet en dat was toch wel een succes te noemen! (en net als de fipo, meer concurrentie worden uiteindelijk alle gamers beter van!)
Laat staan in Azië? Waar Japan al geruime tijd met 8k televisie aan het testen is? Waar Zuid Korea de grootste producent van 4k- en Oled-televisies is?
Tja, in japan waren ze in de jaren 70 al met 1080 aan het testen... 8k is voor tv's ECHT zware overkill..
Ik doelde op kleine huiskamers in Japan, maar misschien zit ik er wel naast. Heb gegoogled, maar kan geen cijfers vinden voor marktaandeel 4k in verschillende contintenten... Vermoed dat Amerika aan kop gaat....?
Bepaalde merken hebben al voor ~600 euro een 4K TV (heb 2,5 jaar geleden nog 750 betaald voor mijn 1080P Samsung).
https://tweakers.net/cate...dlpgDNCI0p6QoUcHDRam2thYA

Dus opzich is 4K redelijk makkelijk te krijgen voor niet al teveel geld, ik zeg niet dat ze super zijn voor gamen maar dat is een ander verhaal. Zeker in Azie (China/Qingdao - Hisense waar ik in de fabriek ben geweest voor rondleiding) gaan er duizenden per dag weg voor de lokale markt.

Maar ik moet zeggen dat ik gewoon tevreden ben met 1080P@60Hz op mijn PC, echt een reden om over te stappen zie ik nog niet. En wil je op 4K spelen moet je al snel richting een GTX1080/Titan XP/Fury X denken (Of SLI/CFX als dat werkt).

Als Nintendo voor 299 een 1080P60Hz systeem kan neerzetten (zonder in te leveren op kwaliteit) dan vind ik dat mooi.
Ze hebben voor de Wii U wel heel veel geld betaald aan IBM voor een custom CPU. En hij werd in het begin ook nog met verlies verkocht (maar dat willen ze niet weer gaan doen, hebben ze gezegd)
Wees eens lief! :P
Ik bedoel, kom op, de Wii kon best goed concurreren met de PS3 en de Xbox 360!
Qua Hardware specificaties was het verschil vrij duidelijk tussen de Consoles en hoeveel heeft dit in Nintendo hun tegendeel gewerkt en Sony en MS in het voordeel ?

Resultaat was eerder het tegenovergestelde dat Sony en MS uiteindelijk met het Succes van de Wii mee konden komen en dat was maar goed ook voor velen.
Waarom was 'dat maar goed ook'? Vanwege aandelen, doel je daar op?
Hoe het destijds met de aandelen van MS en Sony ging geen idee maar een product met verlies verkopen lijkt mij geen gezonde situatie..

De software heeft weer winst opgeleverd en de duur van de cyclus heeft veel goed gemaakt maar het had raar kunnen gaan zonder die omschakeling.
Nintendo is eigenlijk nog nooit met een echte high end console gekomen maar zet veel meer in op family en gameplay. Voor de prijs (als die klopt) van 299,- (dollar!) kun je ook geen high end materiaal verwachten.
Ik denk dat hij met high-end gewoon bedoeld dat hij ongeveer dezelfde of betere prestaties bied dan de Xbox One S en de PlayStation Pro maar dan zonder "4k". De Wii was vroeger veel minder qua prestaties dan de Xbox 360 en PS3 idem met de Wii U en de Xbox One en de Ps4 dat je geen gtx 1080 prestaties moet verwachten weet iedereen.
Hoe is een hybride console tussen gaming tablet en console nou anders dan de Wii U? Dat is toch precies wat de Wii U is.

Please nintendo!! Alsjeblieft niet weer een Wii U. Ik kijk uit naar echt iets vernieuwends weer!

[Reactie gewijzigd door ro8in op 10 oktober 2016 20:25]

De Wii U heeft meer een controller met een scherm erin. Deze houdt ook op met werken als je te ver van je Wii U weg gaat. Bij de NX zou dit wel kunnen dankzij de veranderingen op hardwaregebied.
Maar kwa game ervaring veranderd er dan weinig, behalve dan dat je dan op je nintendo in de andere kamer kan gamen. Maar opzich niks nieuws tegenover bijvoorbeeld de nvidia shield tablet waar al 1000en games voor beschikbaar is.

Bedoel begrijp me niet verkeerd ik vind de wii U hartstikke leuk en ben een trouwe fan van nintendo games van het eerste uur, maar helaas kon mijn mede mens er niet echt warm voor lopen. Ik hoop dat Nintendo gewoon weer met een Wow want!! Console komt zoals de Wii dat was, zodat mijn volgende nintendo weer een wat langere levensduur heeft.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 10 oktober 2016 21:47]

Het idee is dat het zowel de Wii U als de 3DS vervangt. De 3DS-vervanger is tegelijkertijd de controller voor de Wii U-vervanger.
Je bent goed geïnformeerd, beter dan Tatsumi Kimishima (CEO van Nintendo). Nintendo heeft dit jaar nog aangegeven dat het voor beide geen vervanger is.

Bron: Nintendo President: NX is not the successor to the Wii U nor to the 3ds

[Reactie gewijzigd door D3F op 11 oktober 2016 07:57]

Dat zeiden ze ook over de Nintendo DS die zou geen vervanging zijn voor de Game Boy, noemden ze toen ook een zogenaamde "Third pillar", naast de Gamecube en de Game Boy Advance. Maar uiteindelijk is er nooit meer een nieuwe enkel scherm Game Boy gekomen (uitgezonderd een paar kleinere versies van de Gameboy Advance).

Met de recentelijke omzwaai naar mobile games vermoed ik dat Nintendo ook geen nieuwe handheld console gaat uitbrengen naast de NX.
De WiiU had een ongelukkige branding (Wii / WiiU te weinig distinctief) en geen goede prijspositionering. Hij kwam daardoor traag op gang waardoor de 3rd-party support (nog verder) terugliep. Wat er aan 3rd-party support was, maakte weinig gebruik van de mogelijkheden van de WiiU. (Misschien was dat zelfs wel zo voor 1st-party titles.) Wellicht was de motiongimmick er een beetje vanaf en was het te moeilijk om echt iets creatiefs met het extra scherm te doen, dat voornamelijk slechts een inventory/map view werd. De userbase bleef uiteindelijk zo klein dat de WiiU gewoon geen interessante console was om voor te ontwikkelen. Nintendo liep bovendien zelf tegen het probleem aan dat ze door de twee totaal verschillende architecturen niet gemakkelijk konden porten om zo in ieder geval 'kunstmatig' het aantal games een beetje op orde te houden.
Met de NX wordt wel echt een geheel andere route ingeslagen. Hoewel de 3ds vast nog wel even zal blijven bestaan, komt er nu één console. Doordat de aandacht zo minder versnipperd is, zou alleen al daardoor het aantal games moeten toenemen. (De 3ds heeft serieus een paar goede games! Als die allemaal met wat betere graphics op de WiiU waren verschenen, had het landschap er misschien anders uitgezien.) Enfin, als ze direct bij launch met een Zelda en Pokemon gaan komen (volgens mij is dat al bevestigd?) en snel van 300 naar 250 euro gaan zakken, dan zouden ze aardig snel momentum moeten kunnen opbouwen. Het blijft natuurlijk enorm gissen wat nu de formfactor en de gimmicks gaan wezen, maar vermoed zelf zo'n beetje dat het - behalve het hybride aspect - weinig heel vernieuwend tov de WiiU wordt, maar we juist door de grotere focus en hopelijke grotere userbase en daarmee 3rd-party support, weer meer creatieve dingen gaan zien.
Er komt ook een bundel met de console en minstens een game erbij. Die bundel zou 399 dollar kosten.
Ik mag hopen dat je wel meer erbij krijgt dan alleen 1 extra game voor $100 meer :P
Ja, ik hoop dat er dan minstens nog een extra controller bij zit.
Er gingen ook al geruchten dat sommige Wii U titels een remake zouden ondergaan, dus wie weet is het een bundel met Smash Bros / Mario Kart 8 (met alle DLC) en een extra controller of nieuwe mario titel. Helaas kunnen we alleen nog maar speculeren :'(
Als ze specifiek 60 fps noemen moet ik meteen aan F-Zero denken. Daar hebben we lang geen nieuwe game van gezien. Zou die eraan zitten te komen? :)
Pas geleden is de game Redout uitgekomen, een game die veel lijkt op F-zero X en WipeOut!
Ik las het gerucht eerder al, ik denk dat je z'n gerucht van een willekeurige reddit gebruiker met een korreltje zout moet nemen. Sowieso zegt het helemaal niks dat een console in staat is in 1080@60 helemaal niks, dit kon de ps3 en de wii u ook. Maar nintendo mag wel opschieten met de nx aan te kondigen, al heb ik het gevoel dat we nog wel even moeten wachten.
heb t gevoel dat t al weer te laat is. welke markt willen ze bedienden met de NX ? weer familie&kids? daar heb je gezien de spellen die daar bij horen geen zware rekenkracht voor nodig. Of willen ze concurreren met xbox/ps? dan vallen ze weer precies tussen de release van de snellere xboxs-ps4s en hun opvolgers.
Als het een tablet achtig apparaat wordt zoals de eurogamer geruchten die je aan je tv kan koppelen. Mikken ze denk ik toch vooral op de handheld markt, die het in thuis land Japan nog goed doen. De 3ds is met z'n 65 miljoen sales niet echt een groot succes, maar ook geen mislukking. Denk dat Nintendo het daar maar van moet hebben, direct concurreren tegen de ps4 en xbox one gaat niks worden, 60 miljoen console gamers hebben hun platform al gekozen en daar gaat Nintendo niet zomaar tussen komen.
Juist, maar denk niet dat ze een fatsoenlijke tablet kunnen doen met deze specs voor 299..
Tablets kosten geen "reet" meer, als je niet te hoog grijpt en je os goed afstemt op de hardware. ( Heb een CHUWI HiBook Pro 64GB Intel X5 Cherry Trail Z8300 Quad Core 10.1 Inch Dual OS Tablet voor 208¤, niet mis dacht ik zo)
Ja als je ze uit china haalt en hoopt dat die door de douane komt zonder extra kosten..
Maar kijk eens naar het aanbod dat nu hier in de winkels ligt, geen beetje fatsoenlijke 10.1" die onder de 200 euro is, en dan hebben we het over verouderde specs, de nieuwste zijn allemaal nog 300+..
Nouja de 4k 55" televisies gaan hier in china voor 600-800 over de toonbank, niet mis zeg ik zo, en over tablets gesproken, er zijn hier verschillende windows hybrids en android tablets met prima hardware voor een matig prijsje, ik wil niet weten hoe ze het doen maar de prijzen zijn in iedergeval laag, en kwaliteit valt ook niet tegen.
Niet mis? Voor dat geld heb je een Hisense. Inderdaad 4K, maar daarmee is dan ook alles gezegd.

Ow ze worden ook al hier verkocht:

pricewatch: Hisense LTDN55K321UWTSEU Zwart

[Reactie gewijzigd door Roel84 op 11 oktober 2016 10:17]

En wat is er mis met high sense? Krijgt anders behoorlijke reviews overal.
door de douane raken valt best mee. het enige wat je nooit mag doen is de aflevering via 'snelle' transport laten gebeuren ( zelfs als je het gratis zou krijgen ( ala UPS, DHL, .. ). D
gewoon china post, postNL waar je dan wel 2 a 3 weken moet wachten ipv 4 a 5 dagen maar dan krijg je het wel gewoon zonder extra kosten thuis ( in vrijwel alle gevallen , er zullen we hier en daar een steekproef waar je eens kan bijzijn maar zelf nog nooit gehad )
maar nintendo gaat die "NX" niet via china post versturen om die duane te omzeilen.........

dus die kosten moeten wel berekend worden.. waar SuperDre op doelt.
Via Gearbest uit EU magazijn zelfs nog iets goedkoper. Geen gok met douane....
Op amazon.de heb je er anders zat...
Je hoeft niet z'n strak apparaat als een nieuwe ipad te verwachten, maar vooral een high end soc, een paar buttons en een degelijk scherm zijn belangrijk voor een tablet gericht op gamen. Dan kan je met 300 euro een heel eind komen.

[Reactie gewijzigd door Nieuwevolger op 10 oktober 2016 21:00]

Wel eens de Nvidia Shield K1 gezien? Dit word de spirituele opvolger.
In de tijd van de Wii was er ook ruimte voor twee consoles in de meeste huishoudens - een Wii en een andere. Nintendo richt zich niet precies op dezelfde markt, ze trenden iets jonger en hebben andere soorten 1st party IP. Kunnen ze het succes van de Wii evenaren? Dat hoofdstuk is nog niet geschreven, maar tegen $300 word het een stuk moeilijker dan de Wii's $179.
Natuurlijk moeilijk te vertellen of de nx een succes wordt als de wii als we niet weten van de nx is. Maar de NX hoeft ook echt niet zoveel te verkopen om geld op te leveren voor Nintendo. Als nintendo er voor zorgt dat ze goeie games die daardoor goedverkopen en daarmee consoles kan verkopen, valt er genoeg aan te verdienen. Ook al zou de nx maar de helft van het aantal wii's verkopen.
De Wii was bij release geen 179 dollar, maar 249,99. Met inflatie zou dat uitkomen op 298,66 in 2016 (bron), in 2017 wordt dat waarschijnlijk meer dan 300 dollar. Dat is helemaal geen verkeerde prijs, maar de concurrenten zijn wel nog wat goedkoper.
Je weet dat een pond meer waard is dan een euro en een euro meer dan de dollar. 180 pond was toen wel ongeveer 250 dollar.
De 3ds is met z'n 65 miljoen sales niet echt een groot succes, maar ook geen mislukking. Denk dat Nintendo het daar maar van moet hebben, direct concurreren tegen de ps4 en xbox one gaat niks worden, 60 miljoen console gamers hebben hun platform al gekozen en daar gaat Nintendo niet zomaar tussen komen.
Niet zoveel verkopen als de Gameboy of de Nintendo DS nee, maar 65 miljoen is nog best indrukwekkend. XBox one en PS4 bij elkaar opgeteld zijn dat getal nog niet zo lang voorbij. En je hebt gelijk, Nintendo moet hun eigen weg inslaan, daar zijn ze goed in.
De psp was met 80 miljoen sales ook geen succes, maar de 3ds opeens wel? Nintendo zal er best wat geld mee verdiend, maar het kan nooit zo heel veel zijn. Ik denk dat nintendo over de 3ds hef zelfde denkt als sony met de ps3.
Je bekijkt het per generatie om de statistiek zinvol te laten zijn. Met 80 miljoen was de psp best succesvol en ik neem aan ook flink winstgevend. Echter niet zo'n succes als generatiegenoot DS.
3,5x de inwonersaantal van NL en jij noemt dit geen succes? LOL
Ben je serieus man? 65.000.000 sales noem jij geen succes? Dat zijn er 20 miljoen meer dan de PS4 en dat zijn aardig wat gamers.

Niet iedereen kiest voor 1 console. Ik heb het geluk dat ik alle 3 de consoles heb (Wii U, Xbox One en PS4) maar ik ben niet de enige. Ik heb daarnaast ook de New 3DS XL en ik zit echt aardig veel op de Nintendo. Het zijn leuke games en het aanbod op de 3DS is groot zat.

Ik denk dat het om en om wordt met Nintendo qua succes. Na de N64 was de Gamecube ondergewaardeerd en na de Gamecube werd de Wii een succes. Na de Wii kregen we de Wii U en ik denk dat de NX een grote ''comeback'' wordt.

[Reactie gewijzigd door Sciletto op 11 oktober 2016 13:02]

De psp en ps3 waren met 80 miljoen sales ook geen succes, maar de 3ds opeens wel?
De PSP had wel een succes kunnen worden maar Playstation is daar met een verkeerde manier mee omgegaan. De PS3 vind ik echt wel een succes, net als de PS4. Ik heb alle 3 de consoles, Nintendo, Xbox en PS4, en daardoor kan ik wel goed kijken welke richting alles op gaat. Persoonlijk vind ik dat playstation zich in een gevaarlijke situatie plaatst waardoor ze mensen kunnen verliezen. Ik hoop dat het niet zo wordt natuurlijk.

Ik probeer ook te kijken naar aanbod en als ik zie dat Nintendo gewoon zijn eigen games blijft produceren, ook al zijn er ''maar'' 12 miljoen Wii U's verkocht, dan nog blijven ze eigen games uitbrengen want het zijn er toch 12 miljoen die je moet serven. Dat kan ik wel waarderen man.
Ik bedoel met succes meer het financiele succes, Sony heeft met de psp en ps3 uiteindelijk maar weinig geld verdiend. Zelfde geld voor de 3ds, het zal nintendo vast geld hebben opgeleverd, maar zo heel veel kan het ook niet zijn.
Oh zo bedoel je. Ik vind dat ook wel een beetje hun eigen schuld. Er is een reden geweest waarom Xbox maandelijks een bedrag vroeg voor het online gedeelte en dat is wel 1 van de redenen waar Sony geld op verloor.

Nintendo heeft het in dat opzicht slimmer aangepakt moet ik zeggen ;) Nintendo designen hun eigen hardware en software he, kijk naar Apple, die zijn er niet armer van geworden en Nintendo is daar wel mee te vergelijken. Sony heeft dat gedeelte toch meer verspreid waardoor ze meer kosten kwijt zijn. Ook microsoft heeft daar weer een voordeel in met Xbox qua software. Direct X is daar een groot voorbeeld van. Daar komt ook nog eens bij dat Nintendo echt veel verdiend aan merchandise, licenties en eigen helden/personages. Denk alleen al aan de Amiibo's.

Kijk bijvoorbeeld alleen al wat Xbox en Playstation neer moeten leggen voor al die exclusieve spellen en lanceringen.

[Reactie gewijzigd door Sciletto op 11 oktober 2016 14:17]

Ja nintendo heeft het "geluk" dat hun first pary games als een malle verkopen en dingen zoals amiibo's en de nes mini. Daarmee compenseren ze de slechte verkopen van de wii u.
Inderdaad, ik snap veel van de reacties echt niet. Stel je voor dat je voor de prijs van een Wii U een Wii U + 3DS had kunnen kopen, en dat alle games die nu in die beide libraries zitten gewoon na 1 aankoop crossplatform speelbaar waren en geoptimaliseerd voor het scherm waar je op speelt, en kijk dan nog eens naar de verkoopcijfers van de 3DS en haar games. Terwijl MS en Sony steeds meer moeite hebben het onderscheid tussen hun platforms en de PC duidelijk te maken, heeft Nintendo nog steeds de meest populaire exclusives van allemaal. Developers zijn sinds de N64 volgens mij niet meer zo enthusiast geweest voor een Nintendo console; ik denk dat Nintendo hier een heel goed idee in handen heeft, dat ze hopelijk succesvol in de markt kunnen zetten.
Daarom, dat zijn goede cijfers vind ik maar het wordt echt op het moment ondergewaardeerd. Het crossplatform met de Wii U en de 3DS mis ik nog wel een beetje, vooral qua savepoints. Ik heb bijvoorbeeld Resident Evil Revelations op de Wii U en de 3DS maar de savepoints kunnen niet overgezet worden naar elkaar :( Dat is ook het enige eigenlijk. Voor de rest vind ik die virtual console erop echt geweldig :D

Onderstaand klopt wat je zegt. Ubisoft, EA en nog een paar zijn heel enthousiast over de NX en gaan er ook weer voor ontwikkelen.Nu hoop ik echt dat ze net zoals vroeger gewoon een Nintendo product maken en niet zoals met de Wii U Black Ops 2 en Watchdogs gaan porten.
Waar haal jij die 65 miljard vandaan? Nintendo heeft iets meer dan 100 miljoen Wii's gemaakt. Van de Wii U 13 miljoen. PS4 zo'n 45 miljoen. (en ja dat is minder dan de Wii maar de PS4 is ook nog niet zo lang op de markt).

Als het zo'n succes was waarom zijn de cijfers bij Nintendo dan al jaren dalende?
3DS + Wii U staan op zo'n 65 miljoen. Beide Nintendo consoles van deze generatie. De vorige generatie deden ze het veel beter, maar met deze cijfers zijn ze ook nog koploper in de console markt.

Waar Sciletto die 65 miljard vandaan haalt is mij echter een raadsel.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 11 oktober 2016 07:01]

Zal mss paar nullen teveel getikt hebben :-)
Ik haal die 65 miljard van teveel nullen vandaan :) excuus.

Ik denk dat die getallen ook wel blijven omdat ze een hele andere beleving van gamen hebben waardoor ze zich kunnen onderscheiden. Ik heb bijvoorbeeld Zelda Windwaker HD net uitgespeeld en waarschijnlijk als die op de PS4 uit zou komen lachen veel spelers het product uit, op de Nintendo hoort het erbij. Dat verschil houden ze en dat kan juist je voordeel zijn.

Mijn hartje hebben ze voor de NX nu al gewonnen, helemaal met Zelda : Breath of the Wild
Oeps, 3 nullen teveel op dat tijdstip :) excuus.

Van de Nintendo 3DS zijn er bijna 65 miljoen verkocht, de handheld van Nintendo is echt een grote markt en persoonlijk vind ik het wel vergelijkbaar met een console qua cijfers voor Nintendo. Ik heb zelf ook een 3DS XL en als ik zie wat het aanbod is dan verbaas je je zelf nog. Hij kost ook nog eens 200,- dus dat is best wel serieuze business.

De cijfers van Nintendo zijn dalende in de console markt omdat in 2012 de Wii U uitkwam en niet goed verkocht. Ik denk dat de NX straks echt wel een succes gaat worden.
Waarom niet 'weer familie & kids'? Dat is al jaren hun grootste afzetmarkt... niet alleen wat betreft consoles, maar ook de handhelds. Nintendo brengt simpelweg stukken meer kind en familie vriendelijke games uit. De Nintendo consoles en handhelds zijn wat dat betreft eigenlijk ook nooit een echte directe concurrent van de PS en XB geweest, ze vullen juist voor een groot deel een gat in de markt wat juist die twee minder bedienen. In Europa doen ze het misschien niet zo sterk, maar in Azië verkoopt het nog steeds goed en ook in de VS hebben ze nog altijd een redelijke markt. Ze hoeven toch ook niet perse qua aantallen te concurreren met PS en XB, al zouden ze een kwart van de aantallen van XB of PS doen dan verkopen ze miljoenen stuks... er wordt wat dat betreft echt veel te veel naar de breedte gekeken, Nintendo wil die strijd wss niet eens aangaan.
Precies de juiste vertaling. Nintendo houd zich niet eens bezig met de graphics bullshit van tegenwoordig. Nintendo heeft een bedrijfsfilosofie die ik heel erg waardeer: ''Gamen zoals games bedoeld zijn''. Ze doen gewoon hun eigen ding en concurreren niet met XB of PS4. Dat is ook goed want anders wordt alles 13 in een dozijn.

Persoonlijk vind ik de techniek en software die in de Nintendo Wii U en in de 3DS zit echt vernieuwend. De 3DS heeft 3D zonder bril en de gamepad van de Wii U is focking geweldig als second screen. Echt geweldig bedacht gewoon. Op de map kijken met resident evil en zelda zonder pauze te zetten. Geniaal gewoon.

Ik geloof ook wel in potentie in het Mii gebeuren maar dan zouden mensen daar wel open voor moeten staan.

[Reactie gewijzigd door Sciletto op 11 oktober 2016 02:38]

En toch zien echte Nintendo games er altijd gelikt uit ondanks de mindere hardware, en qua moeilijkheidsgraad zit het meestal ook wel goed.
daar ben ik het ook mee eens. Alleen het artikel focust zich op performance ipv functionaliteit en gameplay.
Als ze met een VR console afkomen gaan ze nog op tijd zijn denk ik.
verwacht maar dat ze een VR attachment gaan maken.

hopelijk word het dan geen failure zoals de virtual boy.
Het wordt geen VR console, en het is nog maar afwachten hoe groot die markt gaat zijn. Nintendo is gespecialiseerd in local multiplayer en mobile. Dat zij net twee dingen die op geen enkele manier met VR te combineren zijn, en je gooit je specialisme ook niet zomaar om.
Zijn beide prima te combineren met VR. Probeer eens verder te denken dan hetgene wat je nu kent.
Het lijkt me dat je voor zowel lokale multiplayer als voor mobiel gamen goed contact moet houden met de 'echte' wereld. Je moet kunnen zien en horen wat de mensen om je heen doen, bijvoorbeeld of er nog mensen om je heen zitten in de trein als je mobiel aan het gamen bent, en je wil je vrienden kunnen zien + horen en weten waar je biertje staat tijdens lokale multiplayer. Hoe zou je dat soort zaken met de huidige VR platformen willen combineren? Ik had het er met mijn maatje over waar ik regelmatig mee multiplayer, en we waren allebei niet erg enthusiast om met een VR headset op te gaan gamen omdat dat voor ons toch wel een beetje de charme eraf haalt. Ik geeft toe dat ik het natuurlijk wel eerst eens wil proberen, want VR opzich lijkt me erg gaaf, dus wie weet hoe cool die multiplayer is. Desalniettemin vraag ik me af of lokale multiplayer met VR ooit zo toegankelijk en laagdrempelig gaat worden als 'ouderwets' op een scherm gamen. Bij mobiel VR kan ik me echter helemaal niks voorstellen.

[Reactie gewijzigd door Dorstlesser op 11 oktober 2016 11:20]

Kijk eens naar de Rift zijn super veel games waarbij je enkel hoeft te zitten dus hoef je nauwelijks rekening te houden met de omgeving. Daarnaast zit er bijvoorbeeld in de Vive een camera ingebouwd + de base stations die objecten zien. Die kun je dus gewoon in je spel omgeving meenemen/rekening mee houden.

Als er 2 of meer mensen in een kamer zitten met een VR bril op zou het spel gewoon rekening kunnen houden met elkaar zodat je elkaar ziet en niet tegen elkaar aanloopt. Er zijn al filmpjes van te vinden op internet hoe er 2 mensen te gelijk in hetzelfde gebied een spel aan het spelen zijn in VR.
Kijk eens naar de Rift zijn super veel games waarbij je enkel hoeft te zitten dus hoef je nauwelijks rekening te houden met de omgeving.
M'n bezwaar is ook niet zozeer dat ik niet geloof dat het technisch mogelijk is; ik vraag me meer af of er een markt voor is.

Als de techniek erop vooruit gaat en de apparatuur veel kleiner wordt, en als er inderdaad populaire games komen die wél voordeel ondervinden van immersie zónder dat je daarbij al te spastisch moet bewegen, kan ik me wel voorstellen dat een deel van de mensen mobiel VR zal gaan gamen. Maar om wat voor games gaat het dan, en spreken die de mensen aan die bereid zijn te investeren in de nodige apparatuur en bereid zijn daar in het openbaar mee rond te lopen? Misschien dat we het over 5 of 10 jaar normaal vinden (net zoals we het nu normaal vinden dat mensen met een koptelefoon op over straat gaan), maar ik vraag me dus af of een grote groep zich daardoor aangetrokken zal voelen.
Als er 2 of meer mensen in een kamer zitten met een VR bril op zou het spel gewoon rekening kunnen houden met elkaar zodat je elkaar ziet en niet tegen elkaar aanloopt.
Wederom is de technische kant niet m'n bezwaar. Als ik in mijn vriendengroep kijk (die langzaam ouder wordt), zie ik dat er steeds minder mensen te porren zijn voor online multiplayer maar dat er nog steeds veel mensen graag op de bank een spelletje spelen. Ik denk dat dat komt omdat het leuker is om spelletjes te spelen met iemand die je goed kent, die je kan horen, zien, waar je de lichaamstaal van meekrijgt, de emotie op het gezicht, terwijl je een bak chips + bier op tafel hebt staan. Ik kan je zo vertellen dat als we met helmpjes op gaan spelen de helft van mijn vriendengroep zal aftaaien, waaronder ikzelf waarschijnlijk. Kan niet voor andere mensen of vriendengroepen spreken natuurlijk, maar volgens mij is dit toch wel de aantrekkingskracht van lokale multiplayer die je met VR kwijtraakt.
Nou nou, het is wel een beetje laat vergeleken met de PS4 en Xbox one, maar misschien wil Nintendo wel een ander publiek bereiken ja.
Nintendo heeft toch al vaak gemeldt dat ze mikken op gezinnen en niet proberen te concurreren met de 'gamer' consoles.
Er is geen concurrentie voor Nintendo als het gerucht waar is dat NX een Hybride is van console en handheld dus waarom zijn dan Sony en MS relevant ?
Ja, het nieuws _dat_ er een console aan zat te komen is de reden dat ik de Wii U niet aangeschaft heb.. Ondanks Mario Maker (of hoe dat spel heet). Gezien de geruchten eerst gingen over een handheld leek het mij niet heel interessant, maar een volle TV console.. It's got my interest.
Sowieso zegt het helemaal niks dat een console in staat is in 1080@60 helemaal niks, dit kon de ps3 en de wii u ook.
Haha WAT. PS3 en WiiU 1080p60 fps??? De huidige generatie consoles (PS4 en Xbox One) hebben al de grootste moeite om overal 1080p60fps te halen. Die upscalen bijna altijd van 900p naar 1080p. Halen de framerate in de meeste gevallen niet, ze zitten dan vaak op 30, en als ze 60 targetten dan zitten er drops in waarbij je af en toe 40 haalt.

De WiiU haalt dan wel 1080p60fps bij veel games, maar heb je dan ook wel gezien dat de grafische details dan ook flink lager gaan? Staat nooit anti-aliasing aan wat leid tot gigantisch vervelende hoeken van objecten, lage schaduw details etc.

1080p60fps is een prachtig streven, en als ze het waarmaken met fatsoenlijke anti-aliasing en andere grafische details lopen ze voor op de gemiddelde Xbox One en PS4 game :D
In principe kan de PS3 gewoon 1080p60fps aan, alleen dan moet je dus wel inboeten op de graphics die getoond kunnen worden..
Ja zo kan elke console het wel :D De N64 draaide F-Zero X ook op 60fps, maar die was wel een flink stuk lelijker dan een Mario 64. Het speelde dan door die 60fps wel veel beter natuurlijk.
Maar de N64 presteerde ook dat niet op 1080P. Daar zit wel een groot verschil. Het probleem zit hem meer in de definitie wanneer iets 1080P60fps ondersteund.
1080p bestond toen nog niet eens :P Ik maak meer het punt dat er op console te vaak wordt gezegd dat 1080p60fps makkelijk kan, maar dat het altijd een beetje op een flauwe manier wordt bereikt door gewoon visual effects weg te halen. Dan is de hardware dus echt niet capabel genoeg in mijn ogen.
FOUT. 1080P is al tenminste uit 1995. Carmack heeft geprogrammeerd op een 1080p monitor.

http://www.geek.com/games...-monitor-in-1995-1422971/

Dat gaming dat natuurlijk nog niet kon aansturen zegt natuurlijk niet dat de tech nog niet bestond.
zoals nander al zei het bestond toen al, heb een asus V7700 kaartje wat tot 2k resolutie ka nondersteunen.

daarnaast heb je een 120hz monitor nodig om het 3d bril gedeelte goed te gebruiken
tja, definieer dan eens wat nu 1080p60fps is.. enige wanneer het zin heeft om daar iets zinvols over te zeggen, is als je ook aangeeft WAT er dan allemaal op het scherm te zien zou moeten zijn.
Correct. Ik zat een tijdje terug te klooien met de settings van ENBoost voor Skyrim en zag daar vrolijk 2000+ (nee, geen typfout) fps voorbij komen - in een laadscherm waar alleen een statisch 3D model van een zwaard te zien was naast een regeltje tekst, maar JAY 2K FPS @ 3440*1440 !!1!!

Ik heb het al eerder gezegd, ik draai liever netjes 30 fps maar dan met een prachtig gedetailleerde en rijk ingevulde spelwereld, dan 60 fps waar ze de meeste details en invulling uit moeten slopen. Hele hoge framerates zijn misschien nodig voor shooters, racers of fighters, maar voor adventures, RPG's of 4X games is het niet meer dan een leuke extra.
Leuk dat jij dat vindt, maar ik (en zo weet ik ook velen anderen) hebben liever 60 fps (of hoger) voor een vloeiende en gewoonweg beter voelende ervaring, om dan maar te beboeten op wat eye candy. Fps zie ik dan ook niet als een graphics dingetje, maar een game play element. Alles voel t gewoon logger en stotterig op 30 fps, en dat trek ik niet.
Seal en ik hebben aan 30 Frames genoeg en op een TV en een meter afstand vindt ik het resultaat Prachtig!

Of het nu de WiiU is of mijn bescheiden Budget PC mijn ogen en de rest van het lichaam zijn voldaan en comfortable :D
Ja veel ps2 remasters draaide 1080@60 op de ps3 en super smash bro's op de wii u ook, Ik wil alleen maar zeggen dat 1080@60 niet veel hoeft te betekenen.
Nouja 1080p60 voor gameplay is natuurlijk geweldig, 30 heb je echt veel meer inputlag en is de gameplay ervaring gewoon echt objectief slechter. Maar 1080p60 wordt op het moment dus al mee gesjoemeld met lagere resoluties, zware grafische details die dan uit worden gezet enz.
Als iemand de inputrefresh heeft gekoppeld aan de displayframerate, dan heb he gelijk ja, maar de meeste engines hebben dat al heel lang niet meer..
Maar dat is toch geen sjoemelen. Het is gewoon een balans die je moet maken. Aan de ene kant heb je je fps doel en aan de andere kant je ambities op grafisch niveau. Zo zul je aan een van de twee concessies moeten doen. Nintendo kiest dus blijkbaar voor meer fps in plaats van mooiere plaatjes.

Het zal dus geen Uncharted 4 kwaliteit zijn, maar hopelijk wel net wat mooier dan de beste Wii U games.
Ja, en dat sjoemelen gebeurd dus op het moment niet bij Nintendo, maar juist bij Sony. Die met hun PS4 Pro een fancy upscaler verkopen als 4K gaming. Daar wordt ook bij de meeste games niet native 4K gerenderd. En al helemaal niet op 60 fps.
Mwoah, Nintendo haalt vaak ook die 1080p niet, hoor. Xenoblade Chronicles X bijvoorbeeld rendert op 720p en upscalet het vervolgens gewoon. Heb ik ook geen problemen mee, als je dan maar niet gaat zitten blèren dat je game 1080p doet.
De games zijn helemaal niet zwaarder. Het is niet alsof dat zomaar een verdrongen feit is.
De ontwikkelaar kiest gewoon andere prioriteiten. Je hebt hardware die een bepaald niveau heeft en daarna ga je als ontwikkelaar gewoon kijken wat je wil. Grafische pracht of hoge fps.

Dat games tegenwoordig groter zijn heeft er puur mee van doen dat de huidige hardware meer kan. Waardoor er meer gedetailleerde modellen gebruikt kunnen worden en hogere resoluties textures. En dat vreet GB's.

En verder zijn de problemen precies het zelfde als bij elke generatie die er al geweest is. Of je wil solide 60fps of je probeerd een console uit te knijpen en er het mooiste plaatje eruit te halen.

En zomaar een ps3 titel in een ps4 steken zal je geen betere game opleveren. Sterker nog de meeste werken niet eens. PS3 titels moeten gemuleerd worden omdat de PS3 en 4 totaal verschillend werken van binnen.
De PlayStation 4 en Xbox One zijn in feite gewoon PC's (zelfde hardware). Daarom is de FPS dus ook heel laag, voor zo weinig geld kan een PC gewoon geen goede kwaliteit leveren. De Wii U heeft echte console-hardware en die lukt het dus wel. Hopelijk gaat de NX ook weer een echte console worden.
Tja, de PS3 heeft ook exotische "console" hardware. Ook aangekondigd met 1080P@60FPS.
Voor de meeste spellen simpelweg niet waar. Eerst maar eens zien wat die Nintendo kan laten zien.
Want laten we eerlijk zijn, graphics is niet waarmee nintendo de laatste 2 generaties console het van moest hebben.
Nee Nintendo spellen zijn grafisch niet hoogstaand. Geen GTA5 of the last of us op de wiiU.
Wat heeft dat een paar studio's geen zin hadden om een Wii U-versie van hun spel te maken hiermee te maken?
Benieuwd waar jij een pc haalt van 220 euro die net zo krachtig is als de xbox one.
Een tijd geleden was er een Twitter thread met verzonnen NX geruchten, ik heb daarop geantwoord dat de console van cartridges gebruik zou maken. Zou me niks verbazen als het zo de geruchtenmolen in is gekomen.

In een tijd van digitale distributie zijn cartridges wel héél erg 1980.
Het klinkt prima. 1080p is nog geen schande hoor.
Ik ben toch ontzettend benieuwd naar de officiële aankondiging, ik word altijd blij van nieuwe Nintendo hardware.
Opvallend, maar 4(!) games bij de release, Op de verpakking zou nog steeds NX staan, kan mij niet voorstellen dat dit de naam wordt.
De eerste generatie Wii is weer in gebruik bij ons. Inclusief saved games van 2008 😆. Maar als deze versie uitkomt gaan we er zeker een kopen! Eindelijk weer een verse Wii in huis, voor vele jaren plezier. Ik zeg; kom maar op!! :D
Die $ 299 komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Hierdoor zal het weinig impulsaankopen uitlokken, maar het is voor velen geen onoverkomelijk bedrag. Als de video output van deze geruchten kloppen, vind ik dat een knappe prestatie, zeker gezien het feit dat Nintendo over het algemeen geen hardware onder de kostprijs wil verkopen. Het cartridge concept spreekt mij ook aan, maar vooral vanwege het jeugdsentiment, wat dit bij mij oproept. Ik ben wel benieuwd of Nintendo, in tegenstelling tot Sony en Microsoft, vasthoudt aan het abonnementsloos online gamen. Dat zou sympathiek zijn en waarschijnlijk een aantal twijfelaars over de streep trekken. Ik kijk uit naar het officiële nieuws uit Japan, maar ga sowieso een NX preorderen, vanaf het moment dat dat kan. ☺

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True