Nintendo presenteert NX-console donderdagmiddag

Nintendo zal donderdagmiddag om 16.00 uur Nederlandse tijd zijn nieuwe console onthullen. Het gaat om een voorlopige aankondiging van het apparaat met codenaam NX, waarbij in ieder geval een 'previewtrailer' getoond zal worden.

Nintendo NX portableDe aankondiging van de trailer staat op Twitter en op de websites van de fabrikant. Verder heeft Nintendo nog geen nieuwe details gegeven. Wel maakte de Japanse consolebouwer eind april al bekend dat de Nintendo NX in maart 2017 op de markt wordt gebracht.

Volgens geruchten en uitgelekte informatie is de Nintendo NX is een handheld console, die over afneembare controllers beschikt en in een dock geprikt kan worden om op een tv te gamen. Het apparaat zou gebruikmaken van een Nvidia-soc en van cartridges voor games.

Vorige week kwam naar buiten dat Nintendo met de NX zich zou richten op 1080p-gameplay met 60fps en dat de console 299 dollar gaat kosten. Of die informatie klopt, zal donderdagmiddag moeten blijken. De presentatie is om 16.00 uur te zien op de Nintendo-website.

Update 10.13 uur: Volgens de Nederlandse Nintendo-website gaat het om een voorlopige aankondiging van het systeem.

Nintendo NX-release

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

20-10-2016 • 07:32

176

Reacties (176)

176
171
93
3
0
55
Wijzig sortering
Ben erg benieuwd naar de NX! Voor Nintendo is het wel erg belangrijk op z'n minst de performance van de ps4 en xbox one te hebben, aangezien ze anders weer de ondersteuning van 3rd party developers teleurstellend slecht is.
Anoniem: 636203 @MazeWing20 oktober 2016 08:01
Ik denk dat dit daarom de laatste Nintendo console zal zijn. Nintendo zal nog wel handhelds blijven maken vermoed ik, maar op console gebied konden ze al langere tijd niet meer meekomen.
Ik snap deze reactie niet helemaal. Ok, de Wii U was geen succes, die heb ik zelf ook overgeslagen. Met wie moet Nintendo meekomen? Sony? Microsoft?... Nee, Nintendo maakt unieke producten en ik zie het ook als apart product.

Ik koop persoonlijk geen standaard gaming consoles, zoals een Xbox of PS4, omdat 80% ook beschikbaar is voor de PC. Alles wat Nintendo maakt en uitbrengt is vrijwel uniek, heeft ook te maken met de rechten natuurlijk. :)

Daarom begrijp ik dit soort reacties nooit, net alsof Nintendo dezelfde producten wilt maken, maar dan beter. In mijn ogen is dit niet het geval.
Dat is juist het grootste probleem met de Wii-U geweest. Naast het feit dat Nintendo zelf amper de Wii-U support op orde had, was er ook totaal geen 3rd party support.

Wil je als console maker jouw hardware zolang mogelijk in leven houden, dan red je het echt niet met de Mario en Zelda titels.
Het concept was niet vernieuwend, het bestond al en bracht niet genoeg mee om de Nintendo Wii te vervangen. Als een console te weinig verkocht wordt en er is geen animo voor, tja, hoef ik niet te vertellen. ;)

Ik denk dat er iets meer bij komt kijken.
Maar dat geldt toch ook voor de PS3 --> PS4.
En je kunt nu niet zeggen dat de PS4 niet verkoopt.

Je moet de gebruikers ook wel een reden geven om een console in huis te halen. Wat dat betreft is het een vicieuze cirkel.

Geen games <--> Geen consoles over de plank <--> Geen games.
Dat zou kunnen, daar let ik persoonlijk niet op. PS3/4, Xbox etc.. Ik kan dit ook niet terughalen uit mijn reactie. Er zijn vast een tal punten die meespelen, waaronder prijs/performance en contracten met leveranciers.

Ik weet nog wel dat performance een groot issue was met de Wii-U en dat ontwikkelaars veel tijd moesten investeren in de ontwikkeling van games, terwijl de console in die periode niet voldeed aan de verwachtingen.
Er zijn bijna alleen Nintendo spellen voor de Nintendo consoles en die beginnen sleets te worden na dertig jaar. Tevens is Nintendo hardware helemaal niet nodig. Waarom maken ze niet gewoon Mario voor de PS4 of XBox One? Omdat ze graag dikke winsten maken op de hardware. Maar ik voorspel dat mensen niet meer een Nintendo console willen kopen om de volgende Mario te kunnen spelen.

De Wii was een uitzondering omdat dit echt uniek was. Maar dat is het nu allang niet meer het geval. Nintendo loopt zelfs achter op VR gebied. De 3D weergave van Nintendo consoles is ook minder dan die van Sony / Microsoft omdat zij gewoon veel goedkopere hardware gebruiken (maar verkopen deze toch nog voor een relatief hoge prijs).

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 636203 op 24 juli 2024 09:56]

Wat je zegt klopt niet. Nintendo heeft verlies gemaakt door de Wii U op de markt te brengen (hardware) en het alsnog doorgezet met de hoop alles te verdienen met games.

Of Nintendo achter loopt met VR en 3D weergave weet ik niet, aangezien de Wii U in 2012 is uitgebracht en de technologie, ook van Nintendo blijft veranderen.
Vele spelfabrikanten hebben zich wel teruggetrokken van de Wii-U-markt. Zoals EA, en daardoor dus bv. geen FIFA op Wii-U. De 2 jongens hier van 6 en 10 zouden maar al te graag een voetbalspel in de Wii-U schuiven... (en de papa/sponsor doet dan mee)
papa had gewoon een andere console moeten kopen ipv van naar mama te luisteren die het zo leuk leek om voor te tv te tennissen ;)
Anoniem: 181786 @rammes20 oktober 2016 15:33
Over het algemeen heeft mama hier een prima keuze gemaakt pedagogisch gezien. De doorsnee Nintendo game is vele malen kindvriendelijker. Naast wat sportspellen is het op andere consoles erg mager qua kindvriendelijke games.
Ik hoop echt oprecht dat je ongelijk hebt. Anders is er straks nog maar een soort mainstream console. De Sony Xbox versie X.

beetje topic en niet op ArtGod
Het valt me op dat mensen altijd afgeven op de Wii U. Vaak denk ik dat de mensen die dat doen er zelf geen hebben. We hebben hier thuis de PS4 en de Wii U staan en er wordt uiteindelijk tot mijn verbazing, ook door mijn 2 zonen, meer op de Wii U gespeeld dan op de PS4. Vooral als ze samen gaan spelen dan gaan ze voor de Wii U. Mario Kart, Splatoon, Mario Maker zijn games die leuk blijven

[Reactie gewijzigd door KaiTak op 24 juli 2024 09:56]

Het probleem van nintendo is dat ze nog altijd teren op oude IP's. Zolang ze geen nieuwe IP's gaan aankondigen zal een nieuwe console ook wederom gaan floppen zoals de WiiU. De zoveelste mario/pokemon/zelda maar dan op een nieuwe console gaat Nintendo uiteindelijk de kop kosten. Maar ik blijf hoop hebben dat ze met nieuwe IP's gaan komen :)
Langere tijd als in jaren dat zou kunnen kloppen. Langere tijd als in generaties vind ik niet aangezien de WII 1 generatie geleden is en dat is 1 van de best verkopende consoles geweest.

Toch denk ik dat Nintendo lang genoeg er is om mee te blijven komen. Ja ze zullen misschien niet meer de grote aantallen verkopen als van de WII. Maar het blijft een markt waar je een hoop Nintendo liefhebbers hebt. En die zullen het ook blijven kopen.
Ik vind een Nintendo voor mn kids ook echt geweldig. EN gezin-vriendelijk ook nog eens.

ben zeer benieuwd naar de aankondiging en wat er gebracht gaat worden.
De Wii was ontzettend populair. De Wii U niet maar dat gaat wel vaker om en om bij Nintendo. Daarnaast onderscheid Nintendo zich van Sony en Microsoft (die gelijkwaardige consoles hebben).
Nintendo heeft veel casual games en een aantal franchises die ontzettend populair zijn en blijven: Zelda, Mario, etc.
Ik ben het met je eens dat ze een aantal dingen (geen HD op de Wii) niet slim gedaan hebben.
Ben erg benieuwd naar de NX! Voor Nintendo is het wel erg belangrijk op z'n minst de performance van de ps4 en xbox one te hebben, aangezien ze anders weer de ondersteuning van 3rd party developers teleurstellend slecht is.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Developers zijn al lang niet meer zo enthusiast geweest over een Nintendo console, en met de rekenkracht heeft dat niet zo heel veel van doen volgens mij. Waar het uiteindelijk om gaat is of de publishers hun games kwijt kunnen. Bij de Wii U en de Wii was de userbase gewoon niet bereid geld uit te geven aan AAA games. Wat Nintendo moet doen is zorgen dat de NX bij zoveel mogelijk mensen beland die ook bereid zijn geld uit te geven aan games. Meedoen met de PS4 en X1 is volgens mij onnodig hiervoor; toptitels op de 3DS verkopen bijvoorbeeld net zo goed als voor de PS4 en X1, terwijl dat systeem veel minder krachtig is.

We zullen vandaag hopelijk zien wat er mogelijk is met de NX, maar als het inderdaad mogelijk is om het aanbod van de 3DS en de home consoles te combineren, dan denk ik dat de NX heel succesvol kan worden. Voor de vorige generatie kochten mensen bv. Smash Bros op de Wii U en op de 3DS; voor de NX zou je, als de geruchten kloppen, maar één keer de game hoeven te kopen. Stel je hetzelfde voor bij Mario Kart en alle populaire RPG titels, en hopelijk ook een redelijk aantal AAA titels; dan heeft Nintendo volgens mij een flinke troef in handen. Ik heb de Wii U of 3DS niet gekocht, maar als ik de Wii U en 3DS in één apparaat had kunnen kopen, had ik dat zeker gedaan.
De meeste mensen kopen maar 1 console. Als die console vervolgens weinig 3rd party games heeft is dit een reden om juist niet voor die console te gaan. Het gevolg is een kleinere userbase met als resultaat nog minder spellen.

De WiiU was hier een uitstekend voorbeeld van. Als hij qua specs mee had gekund met de ps4/xbox one dan zouden veel spellen gewoon 1 op 1 gepoept worden met als gevolg meer spellen voor de WiiU. Of wanneer hij een paar jaar eerder was uitgekomen en qua performance vergelijkbaar was met de ps3/xbox 360.

[Reactie gewijzigd door MazeWing op 24 juli 2024 09:56]

De hardware moet inderdaad in staat zijn om de games te draaien, maar dat is zeker niet het enige. Ook de 3rd party titels die gewoon naar de Wii U geport werden (met wat mindere graphics maar qua gameplay elementen gewoon 1 op 1), werden veel minder verkocht dan op de PS3/Xbox 360. Dat komt volgens mij doordat Wii U eigenaren als groep weinig interesse hebben in dat soort games. Het zal helpen wanneer de NX krachtig genoeg is om met de PS4 en X1 mee te kunnen, maar het succes van de NX zal er volgens mij meer in schuilen het aanbod èn de markt van de handheld en home console in één apparaat te krijgen (wederom: als de geruchten kloppen). Die handheld markt is veel groter dan je denkt, en het zou publishers wel eens een grote impuls kunnen geven meer 3rd party titels uit te brengen wanneer ze een veel grotere en diversere userbase hebben dan op de Wii U. Vanmiddag weten we meer!
Die groep heeft weinig interesse in die games omdat ze vaak nog een Xbox of Playstation hebben staan, en dus de 3rd party games liever spelen op een console die deze beter aan kan.
Spannend, ik ga er zeker voor zitten!

Er is veel kritiek geweest over 1080p-gameplay met 60fps, maar als ze met unieke besturing en games komen is 1080p met 60fps toch prima?

Overigens is mijn Wii U stof aan het verzamelen, dus als ze willen dat ik de NX aanschaf moeten ze me vanmiddag wel echt verrassen.
Als het een handheld (/hybride) gaat worden is 1080p imho zelfs nog een beetje teveel van het goede. Voor een 5" scherm is 720p wel voldoende zolang je erop gaat gamen.
Het is immers geen smartphone waarop je tekst leest en foto's kijkt en/of een VR bril omheen vouwt :)
Ik mag toch wel hopen dat het scherm iets groter dan 5 inch gaat worden:P, daarbij moet hij weer een paar jaartjes meegaan ( een console gaat gemiddeld langer mee dan een smartphone ) dus laat ze er maar lekker 1080p van maken met voldoende horsepower.
Vooral dat laatste is belangrijk, maar als ze echt met Nvidia in zee zijn gegaan heb ik het vermoeden dat dat wel goed komt :)
Waarom zou iets dat nu goed is, over een aantal jaar niet meer goed zijn? Enkel in vergelijking met andere zaken zal het minder zijn.

Als ze nu een schermresolutie kiezen die mooi past bij het formaat, er goed uitziet binnen en buiten (want handheld), dan is dat over 5 jaar nog steeds waar.
Zelf ben ik van mening dat een groot deel van de huishoudens de komende 5 jaar nog wel op de standaard van 1080p zit. Als jij als Nintendo een ervaring aan kan bieden die uitstekend is door middel van het bieden van constant 60 FPS, dan zou ik dat doen! Verder lijkt me dat het gross van de games ook geen high-end graphics nodig heeft.
offtopic:
Als je ziet wat een 4k tv tegenwoordig kost... voor 550€ heb je een uitstekende LG met webos3.0, de TV van mijn familie is kapot dus ik gaf ze mijn 1080p tv maar aangezien ze een smarttv wilden kopen heb ik ze deze LG aangeraden kunnen ze tenminste een aantal series van netflix in 4k kijken.
Momenteel ligt het meer aan content, er is nog zo weinig wat 4k ondersteund maar als de consoles 4k gaan bieden (wat ze nu dus ook binnen een half jaar gaan doen) loopt Nintendo weer achter de feiten. Op zich geen probleem maar Nintendo doet het niet goed met zijn huidige strategie van gameplay over gametech (zie marktwaarde en verkopen Nintendo). Laten we eerst maar kijken wat ze te bieden hebben.
(zie marktwaarde en verkopen Nintendo)
Die zijn bij lange na niet slecht hoor! Maar ze leunen erg op de 3DS; de Wii U doet het niet zo goed, maar met Nintendo als geheel gaat het príma volgens mij.
Mijn Wii U is volop in gebruik op dit moment met het zeer recente Paper Mario.
Mijn WiiU wordt nog enkel gebruikt voor Mario Kart 8. Ik zit er over te denken om Mario Kart Wii nog te kopen (die ken ik door en door). Daarnaast vind ik 8 een stuk minder.
Maar Nintendo moet van zeer goede huize komen om mij de NX te laten kopen. En zeker Kart Wii/8 onderteunen, hoe dan ook :)
Nintendo zal donderdagmiddag om 16.00 uur Nederlandse tijd zijn nieuwe console onthullen. Het is nog niet duidelijk of het gaat om een volwaardige presentatie
Aldus Nintendo:
quote: Nintendo site
Deze previewtrailer vormt een voorlopige aankondiging van Nintendo van dit systeem.
Het lijkt me dus dat een vooraankondiging van de echte presentatie is, dus geen volwaardige presentatie. Meer een sneak-peek.
Dat klopt, dat gaat het ook worden.

https://twitter.com/nintendo/status/788900045089181696
De video gaat 3 minuten duren.

Edit: er zijn twee mensen met bronnen van binnen de industrie, die gisteren al wisten te melden dat vandaag de onthulling zou komen. Zij hebben meer beweringen gedaan, mogelijk kloppen deze geruchten dus ook:
- Hardware wordt vanmiddag niet bekend gemaakt, maar er zou een custom Nvidia chip in zitten onder actieve koeling.
- 6" 720p multi-touchscreen
- 32GB opslag met SD-kaartslot. USB 3.0
- Afneembare controllers en cartridges kloppen
- Systeem krijgt een nieuwe naam, dus geen 'Wii'.
- Beelden van nieuwe Zelda BotW op NX worden ook getoond
- Later deze maand zullen meer game-aankondigingen volgen

[Reactie gewijzigd door Richh op 24 juli 2024 09:56]

720p in 2017!? Nou, daar begint het gezeik dus alweer.

Zelfs als het verder niets uitmaakt voor de uiteindelijke beleving, is er toch meteen een kritisch punt wanneer je nu nog een nieuw scherm uitbrengt met 'maar' 720p, terwijl zo'n beetje iedere phone van 100 euro of meer inmiddels gewoon standaard 1080p heeft. Daar gaat men sowieso over lopen zeuren. En niet geheel onterecht.

Dat schetst dan ook meteen weinig hoop voor multi-functionaliteit, de kracht van het apparaat, en hoe future-proof die console zal zijn vergeleken met de concurrentie.

Maar goed, we gaan het allemaal wel weer zien.
720p is prima, als het maar 60fps is. Zeker op een 6" scherm.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 24 juli 2024 09:56]

Onzin.

Heb je zelf een WiiU en ook een PS Vita ?
Nee ? Nou ik wel en het scherm van de WiiU van de handheld controller is bagger naast het Oled scherm van de Vita.
Wat ik hiermee wil aantonen is dat scherm kwaliteit wel degelijk uitmaakt en als je in 2017 in stapt moet je niet lopen klooien met een lowres scherm (als het een 720P scherm blijkt te zijn).

Dit is al meer als een decennium het probleem van Nintendo, Consoles releasen die qua hardware bij release al duidelijk achterhaald zijn.

Gevolg: 3rd party ziet dat niet zitten en maakt nauwelijks games voor dat platform. ---> Net als de WiiU is je platform na 2 jaar zo goed als dood en alleen nog leuk voor de Die hard nintendo exclusive gamers.
Ja, ik heb ze beide, heel toevallig. 720 is prima voor low-power fun games, zeker op zo'n klein schermpje. Iedere hogere resolutie zal een impact hebben op andere zaken, waaronder lagere framerates, grotere impact op de accu, hogere kosten, enz.

We hebben genoeg 4K/1080p spul, maar daar heb ik een PC voor. Laat nintendo toch lekker nintendo zijn met goedkope hardware en leuke games.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 24 juli 2024 09:56]

Dan moet je het niet doen mijn inziens ...
Maak iets waar je wat mee kan.
Smartphones en tablets hebben soms vergelijkbare formaten met plenty power en gelikte schermen.
720p is gewoon erg weinig.

Kijkende naar de trailer kan je beter een Ipad pakken die velen al hebben en een paar tientjes uitgeven voor een BT controller.
Games kosten relatief niks en de scherm kwaliteit is super en geen issues met accu's en dergelijk want die gaan flink mee.
Je hebt uiteindelijk gewoon gelijk; 720p is weinig, maar niet -te weinig-. Ik vind het minimaal acceptabel. Als de games verder mooi zijn en goed draaien, ben ik content. Ik verwacht dan wel een prijs van 300 euro max na een jaartje, en nog verder zakkende de jaren erna.

Ook ben ik benieuwd hoe de resolutie is als je 'm op de TV aansluit

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 24 juli 2024 09:56]

Ga een na wat je voor 300 usd in zo'n ding kan hebben dat power heeft, stamina en dan ook grafisch iets op een UHD scherm kan toveren dat er indrukwekkend uit moet zien.

Als je verstand van hardware hebt en de prijzen kent dan weet je dat je tegen beperking gaat aanlopen en je te maken gaat krijgen met Smartphone/tablet chipssets en die zijn niet echt in staat om te impressen op grotere schermen met hogere resoluties.

Laten we wel wezen, UHD schermen zijn steeds meer de standaard en de komende jaren zit iedereen achter zo'n ding.
Als je dan in 2017 zoiets released dan moet je hardware meer dan 'minimaal acceptabel' zijn want anders heb je helemaal voorzettingsvermogen.

Let wel, dit is waar 3rd party softwarehuizen naar kijken.
Je kan dus weer jaren wachten (en dan overdrijf ik niet) voor een vervolg op je favoriete nintendo exclusive game.
Kijk eens naar je Zelda voor de WiiU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er is eerder een aankondiging van de nieuwste console dan een final version van zelda op de vorige console (WiiU).

Ik zie het somber in.
300 USD is de prijs voor de consument. De prijs voor Nintendo ligt een stuk lager, zo kunnen ze de prijs voor de consument ook laag houden. ;). Ik vind zelfs de 3DS een goed scherm hebben voor Nintendo games etc. Een hogere resolutie verhit de console en het is alleen het portable gedeelte. Nintendo wil zoveel mogelijk mensen kunnen bereiken en genoeg 3rd party companies zeiden te gaan ontwikkelen + ze zeiden dat het een echt goed systeem is.

[Reactie gewijzigd door TheRealProcyon op 24 juli 2024 09:56]

Ja dat hebben we meer gehoord en ook gezien met de WiiU. En toen haakte ze massaal af !
In de tijd dat de nieuwe Zelda op de WiiU te krijgen is verkoopt Nintendo inmiddels de nieuwste console !!
Aan de ene kant geef ik je gelijk, aan de andere kant... Je gaat geen tekst lezen op de NX, wel op je smartphone. De resolutie is minder belangrijk voor gaming dan voor de taken van je smartphone.
Juist een lage resolutie geeft meer hoop voor de kracht van het apparaat, immers minder pixels bij dezelfde hoeveelheid power zorgt voor meer fps.

Er zal inderdaad wel om gezeikt worden, maar ik denk dat het best een goede keuze is.
Je hebt een goed punt over een lage resolutie, dat dat meer hoop geeft voor de kracht van het apparaat, maar ik hoopte eigenlijk wel op goede prestaties met 1080p!
Zoals het er nu uit ziet kan de NX worden aangesloten op een 'dock', die met je TV verbonden is. Wellicht zorgt het dock voor wat extra energie en een iets betere koeling, waardoor een overklok mogelijk is die 1080p mogelijk maakt?
Jaja snap ik, maar ik doel op het handheld-gedeelte. Het wordt nu wel eens tijd dat ze met hun handhelds overstappen op 1080p vind ik!
Begrijp me niet verkeerd; ik ben een Nintendo-fan, maar de resolutie van de handhelds mag wel eens worden een upgrade krijgen!
Hoe hoger de resolutie, hoe meer rekenkracht er nodig is. Vergeet niet dat de Wii U (ook 6" display) het deed met 800x480 en de PS Vita over 960x540 pixels beschikt. 720p is al best een vooruitgang denk ik.

Verder ga je er ook geen tekst op lezen, dus de resolutie is sowieso al minder belangrijk.
het maakt weinig uit of het een sneak preview is of een echte presentatie. het feit dat nintendo is een keer van de flop van de WII U en de 3ds(verkoop kwam te langzaam op gang) afwijkt. ik koop hem waarschijnlijk als er goede spellen op zijn uitgekomen.
het feit dat nintendo is een keer van de flop van de WII U en de 3ds(verkoop kwam te langzaam op gang) afwijkt.
Euhm wat?

Nintendo komt gewoon met een nieuwe console (/handheld/hybride, dat moet nog even blijken). Dat lijkt me zeer normaal, de 3DS is bijna 6 jaar oud en de Wii U 4 jaar. Op de PS3/360/Wii na, duurde iedere consolegeneratie ongeveer 5 jaar.
ze komen niet met een WII U 2/XL of een new 2DS (de zoveelste).
maar ze komen met wat nieuws
Ja, dat is logisch toch? De oude DS heeft het ook zo'n 6 jaar volgehouden, dus het is nu weer tijd voor wat nieuws.
Ik ben benieuwd wat Nintendo kan brengen! Zelf heb ik de Wii en Wii U niet meegemaakt, maar hopelijk word dit weer een oldskool knaller!
Eens, ik gun ze een succes! Nintendo: zorg eens dat ik weer een console van jullie in mijn woonkamer wil hebben staan!
Inderdaad, laat nintendo nu maar eens met een console komen waar ze hun eigen games (Mario, Zelda en etc) op uitbrengen maar waar ook de games die nu alleen uitkomen voor Xbox one en PS4 en dan geen aangepaste nintendo versie !
Waarom? Ik vind Nintendo games altijd erg vermakelijk juist omdat het zijn eigen stijl heeft. Wie gaat er nou Call of Duty spelen op een Nintendo?
Voor de volwaardige prijs van €300 heb ik graag meer opties dan alleen die (vaak geweldige) Nintendo-originals.
Als de kinderen dan COD zien en het willen spelen hoeven we niet eerst een extra console aan te kopen...
Meer content maakt automatisch toch een leukere console ?
Ben ik het niet mee eens. Wanneer Nintendo het uitbrengen van games op hun consoles beperkt kunnen ze beter instaan voor de kwaliteit ervan, en die is -mijns insziens- altijd hoog.
Nintendo games hebben inderdaad hun eigen stijl en dit hoeft ook niet te veranderen. Je vraag: Wie gaat er nou Call of Duty spelen op een Nintendo? uhm nu niemand omdat het er niet is (behalve wat gare versies)

Een nintendo console die de games als GTA, Call of Duty en nog tig andere games ook ondersteunt is toch prima, één divice die aan al je wensen voldoet of koop je liever een nintendo voor nintendo games en een xbox one / ps4 voor de test ?
Omdat het én Nintendo-titels én Call of Duty-achtige games moet zijn, wil je de gehele markt aantrekken.
Waarom zou je geen Call of Duty op een Nintendo-systeem willen spelen? Als de NX genoeg power biedt en een goede online service heeft... waarom niet?
Ik heb pricewatch: Call of Duty Black Ops II, Wii U hier liggen. Kost een appel en een ei. Graphics zijn heel goed m.i. en het speelt lekker. En ik ben niet eens zo'n fan van fps op een console.
Dat hoop ik wel anders zijn de control's verschrikkelijk ! :S

[Reactie gewijzigd door fedele op 24 juli 2024 09:56]

Je gunt ze een succes? Je weet dat de Wii de best verkopende console was van Nintendo in de zevende generatie, de PS3 en Xbox360 ver achter zich latend? Volgens mij was het een daverend succes en hebben ze bij elk gezin in de huiskamer een Wii weten te verkopen.
Ja, veel mensen hadden een Wii. Maar volgens mij zijn er bij lange na niet zoveel games voor de Wii verkocht als Sony en Microsoft over de toonbank hebben doen vliegen.

Volgens mij is er weinig third party ontwikkeling op dit moment voor Nintendo's consoles. En imho zijn de Mario en Zelda games erg vermakelijk, maar om nu verrast te zijn door Mario Kart deel 100?
Statistieken hebben aangetoond dat de game/console ratio van de Wii tijdens zijn leven vrijwel net zo hoog was als dat van de PS3 en dat de X360 daar ver bovenuit stak.
Ik vond je opmerking interessant aangezien ik wat anders had verwacht, namelijk dat de gemiddelde Wii niet verder zou komen dan zo'n 3 spellen, dus ben die cijfers even op gaan zoeken.

Onderstaande cijfers zijn wereldwijde verkopen.

Wii (Wii)
Consoles 101.18 miljoen
Software 925.77 miljoen
Software per console ratio 9,15

PlayStation 3 (PS3)
Consoles 86.57 miljoen
Software 958.22 miljoen
Software per console ratio 11,06

Xbox 360 (X360)
Consoles 85.56 miljoen
Software 978.48 miljoen
Software per console ratio 11,43

Het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel, had ik niet verwacht.

Bron http://www.vgchartz.com/yearly/2016/Global/
https://en.wikipedia.org/...est-selling_game_consoles
Om die cijfers nog wat beter te duiden: de Wii heeft in principe een 2 jaar kortere levensduur gehad omdat de Wii U twee jaar eerder op de markt kwam dan de opvolgers van de PS360.

Geen idee of je ergens nog grafiekjes kan vinden, maar in mijn herinnering stond de Wii het gros van de tijd nog hoger dan de PS3 qua games per console, Sony heeft flink gescoord in de laatste 3 jaren.
De verkopen op de ps3 en xbox360 zullen in bijvoorbeeld 2013 nog een behoorlijke boost hebben gekregen door de jaarlijke verkopen van bijvoorbeeld Call of duty, GTA 5 en Fifa.
Zou het kunnen dat Wii Sports (die bij de console werd geleverd) ook wordt meegeteld?
Ja die word meegeteld.
In Japan zat die er niet bij.
Niet echt, software verkocht net zo goed als de console zelf.

In 2009 verkocht Nintendo de Wii 9,5 miljoen keer, meer dan de Xbox360 en PS3 bij elkaar. In de top 10 best verkochte games van 2009 staan 6 Nintendo Wii games:
Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360) / Infinity Ward, Activision
Wii Sports Resort (Wii) / Nintendo
New Super Mario Bros. Wii (Wii) / Nintendo
Wii Fit (Wii) / Nintendo
Wii Fit Plus (Wii) / Nintendo
Mario Kart Wii (Wii) / Nintendo
Wii Play (Wii) / Nintendo
Call of Duty: Modern Warfare 2 (PS3) / Infinity Ward, Activision
Halo 3: ODST (Xbox 360) / Bungie, Microsoft
Pokemon Platinum Version (NDS) / Nintendo
Zie http://vgsales.wikia.com/wiki/NPD_2009_sales_figures
Nou daarom is het weer tijd voor een verkoopsucces, Wii U was nou niet bepaald een knaller.

Ben hartstikke benieuwd waarmee ze komen.
Anoniem: 181786 @EpPart20 oktober 2016 15:28
En jouw kennissenkring was gelijk aan de doorsnee van Wii gebruiker?

De fabel van de lage game/console ratio is inmiddels ontkracht. En ook in de nadagen van de Wii stonden er nog regelmatig Wii games in de verkoop top 10. Denk dan aan titels als Just Dance. Hoe kan dat als hij bij vrijwel iedereen stof stond te happen?
Als ik op VGChartz kijk, zie ik overigens ook dat de Wii 101,18 miljoen keer is verkocht, de PS3 86,57 miljoen keer en de Xbox 360 85,56 miljoen keer, dus zo'n groot verschil is dat nou ook weer niet
Lol, dus als je wii op 100% stelt dan verkocht een ps3 maar 86% en een xbox 360 maar 85%, dat is 14% verschil... Dat is zeker wel een groot verschil hoor.

En dan nog te bedenken dat een Wii altijd winstgevend is geweest, terwijl een ps3 en xbox 360 in de begindagen met verlies over de toonbank gingen om maar marktaandeel te halen.
Oldskool knaller? Duidelijk dat je geen Wii en Wii U in huis hebt. Genoeg old skool knallers in een nieuw jasje :)
Dit wordt alleen een succes als er ook 3rd party support voor de NX is. Tuurlijk, de Zelda's en de Mario's zullen altijd hun fanbase blijven houden. Maar om een gevaar te vormen voor Microsoft en Sony moeten ze toch echt flink de 3rd-party zeilen bij zetten.
Yup, eens! Ik ben vooral fan van de Mario en Zelda spellen, maar om een grotere massa aan te spreken moeten de populaire spellen als Fifa, PES, GTA enz. toch wel snel op de NX verschijnen.
Ik heb de Wii nog geprobeerd, maar het hele Nuchuck gebeuren was niet mijn ding. De Wiiu had ik het idee dat ik deels voor iets zou moeten betalen wat ik niet echt wil gebruiken, die handheld zeg maar. Als de NX nou weer een meer traditionele console zou zijn zie ik dat wel weer zitten, maar ik vrees dat het inderdaad weer een high gadget niche achtig apparaat gaat worden.
Je kon ook gewoon een GameCube controller op de Wii aansluiten ;)
Dit viel me ook op net:
Nintendo's website refers to the NX as a "Home Gaming System" what happened? If it was a hybrid, you'd call it just a "game system" right?
bron

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 24 juli 2024 09:56]

Ja, dit onderbouwt de eerdere geruchten (leaks) dat het een console is met dan misschien interactie 'on the go' zoals het in dat gerucht wordt genoemd.
Misschien dus de game streamen vanaf de 'NX' naar je mobiel. en voeg je de controller toe aan je mobiel as in, detachable controllers?

vanmiddag weten we hopelijk meer! :D
Ik ben gewoon benieuwd! Zoveel maanden speculatie en etc. eindelijk eventjes alle geruchten weg en eindelijk uitkijken naar de NX! :)
Oh wacht dat is al vandaag! Ik voorspel dat ze opnieuw iets aparts gaan doen, en het weer niet een daverend succes gaat worden. Meeste gamers willen gewoon een console waar je lekker voor op de bank kan hangen, een normale controller en grafisch ook van niveau.

Dat zegt niet dat de Wii en Wii U slecht waren, integendeel ik heb mij enorm vermaakt met de Wii U. Toch als hun nieuwe console net zo wordt geaccepteerd door ontwikkelaars als bij de andere consoles (mede door de juiste specs), en ik koop de NX, kan ik tenminste daar ook andere third-party games op spelen. Die miste ik nu op de Wii U.

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 24 juli 2024 09:56]

Ik ben vroeger gaan gamen dankzij Nintendo en heb jaren alleen Nintendo een hart toegedragen.
Nu speel ik al 2 generaties ook op een PS3 en PS4 en drie generaties op de consoles van Microsoft.
Ik ben erg benieuwd naar deze aankondiging en ga er dan ook zeker even voor zitten. Ik hoop dat Nintendo van een aantal fouten heeft geleerd de afgelopen jaren. Wat zie ik graag een nieuwe Mario platformer zoals Mario 64 en Sunshine. Alleen dan al haal ik dat ding in huis en dat Zelda ook naar deze console gaat komen zorgt voor een nog mooier toetje.

De timing van de aankondiging doet mij wel even stiekem denken; "Ik vind het erg toevallig dat dit precies een uur voor de trailer van RDR2 gaat gebeuren, zit hier misschien meer achter?". Lijkt me anderzijds ook heel erg sterk dat die twee iets van een deal hebben gesloten.
Natuurlijk hebben zij geen deal gesloten. Rockstar geeft geen ruk om exclusiviteit.
Vorige week kwam naar buiten dat Nintendo met de NX zich zou richten op 1080p-gameplay met 60fps en dat de console 299 dollar gaat kosten.
Ik blijf dat toch rare stellingen vinden. 1080p en 60fps zegt toch helemaal niets. Een simpele telefoon kan ook 3d weergeven op 1080p en 60fps. Alleen zullen de modellen, textures, shaders etc van een stuk lagere kwaliteit zijn als bv een PS4. Er wordt zoveel over resolutie en fps als target gesproken terwijl het in mijn ogen maar een klein beetje iets zegt over de grafische kwaliteit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.