Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties

Valve gaat volgende week, tijdens de Game Developers Conference, zijn SteamVR virtual reality-bril tonen. Ook het definitieve ontwerp van de Steam-controller zou gepresenteerd moeten worden tijdens het evenement.

Op zijn website heeft Valve een teaser geplaatst waarin een 'nog onaangekondigde' SteamVR-bril wordt genoemd. De bril is echter niet geheel nieuw; Valve toonde een jaar geleden al een prototype van een vr-bril met die naam. Daarbij diende de Oculus Rift als basis. Oculus VR, het bedrijf achter de Rift, is inmiddels echter overgenomen door Facebook en mogelijk heeft Valve in de tussentijd een nieuw model ontworpen.

Daarnaast zal Valve op de Game Developers Conference de definitieve versie van de Steam-controller laten zien, evenals 'nieuwe apparaten voor de huiskamer'. Onduidelijk is of Valve met deze laatste mededeling doelt op mogelijke opvolgers van de eerder aangekondigde Steam Machines, een project waar Valve lange tijd niets over heeft laten horen. De Game Developers Conference van Valve wordt tussen 2 en 6 maart georganiseerd in San Francisco.

Prototype Valve vr-headset

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (22)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

Hopelijk verbazen ze vriend en vijand door een steambox met VR headset en Half-Life 3 aan te kondigen.
A man can dream...
That's the dream. _/-\o_

Zou wel de release van de eeuw zijn, dat setje. xD
Half-Life 2 - Episode Three dan?
Die moet ook nog komen... toch?
Die eerste twee zie ik nog wel gebeuren.
Dat laatste (HL-3)..... :9~
Tussen 2 en 6 maart... zit 3...
6 / 2 = 3

3+3 = 6 / 2 = 3
Half life 3 confirmed!

OT: Ben vooral benieuwd naar de controle en het OS, ideaal om het als huiskamer PC te gebruiken, en alles streamen vanaf de 'mainpc' in de kelder ;-)
(...)
Half life 3 confirmed!
Alle gekheid op een stokje, maar dit is natuurlijk wel iets wat Valve best wel eens als 'technology demo' kan gebruiken om bij HL3 te bundelen.

HL1 en HL2 hadden ook redelijk vooruitstrevende features dus ik verwacht dat ze met HL3 juist naar iets op zoek zijn dat net zo vooruitstrevend is in graphics of gameplay.

Gezien er op 5 maart op de GDC ook een keynote van Valve is over glNext, zou het me echt niets verbazen als dat ook in HL3 als demonstratie-game zal zitten en er dus 5 maart een officiële aankondiging van HL3 volgt.

[Reactie gewijzigd door Stoney3K op 24 februari 2015 15:03]

Dan ben je niet de enige die dat gevoel had... Valve houd er wel van natuurlijk om techdemo's te koppelen aan Half-Life.

Het zou ook zeker kunnen dat glNext als mooie demo gepresenteerd wordt met 'HL3' beelden. Hoezo explodeert het internet dan _/-\o_
Just shut up and take my money. Ik koop (ondanks dat ik ze nooit zal vergeven dat ze me jaren laten wachten) die hele steambox met vr-bril... als ik dan maar HL-3 krijg!
wist je dat:
Half-Life 3 dezelfde release dag heeft als Dwarf Fortress? :o
:'(

Maar Dwarf Fortress kan je nog tenminste spelen...
maar het is nog steeds in alpha
Je bedoeld half life 3 komt op dezelfde dag als gta 5 voor de PC. Want gta 5 pc word wel een eeuw uitgesteld...
wat een vergelijking van niks!
gta 5 pc heeft op z'n minst een release date, heeft een console versie, is precies bekend hoe het verhaal is en word op z'n minst uitgesteld ipv een half product af te leveren of een extreem zwakke port(die je in een dagje zou kunnen maken).
half life 3, tast nog volledig in het duister, de enige informatie ervan is in foto's van gabe waarin de wallpaper het half life logo met een 3 op de achtergrond (iets wat makkelijk met paint ofzoiets te maken is).

Ik hoop alleen dat half life 3 niet word zoals golden sun 3. 6 jaar duisternis, 1 jaar wachten en dan een game afleveren gemaakt voor kleine kinderen (in moeilijkheid).
GTA 5 heeft meerdere release dates op de PC gehad. dat is nou juist het hele punt.
en mijn punt was:
Games werden wel vaker uitgesteld.
Je kan het niet vergelijken met een game die in de duisternis word gehouden. (nul info over in development of niet, geen screenshot NIKS)

Tegenwoordig worden brakke ports en jaarlijkste melkkoeien uitgegeven.
Eigenlijk zou een los team van ontwikkelaars of een kleine studio half-life 3 moeten gaan maken. Leuk cadeautje aan valve als ze in 2016 20 jaar bestaan.
Eigenlijk zou een los team van ontwikkelaars of een kleine studio half-life 3 moeten gaan maken. Leuk cadeautje aan valve als ze in 2016 20 jaar bestaan.
Dan hoeven we echt niet meer te twijfelen aan de release-datum van Half-Life 3: 24 augustus 2016.
zo vreemd zou dat niet eens zijn, gezien ze halflife 2 ook gebruikten om de source engine te introduceren
Als ze dat zullen doen schrijven ze legende in de game historie. SteamVR zal dan meteen als winnaar uit de VR-bus gaan komen.
Wat helemaal niet gezegd wordt is dat er al tijdens in dota2 wordt uitgekeken naar begin 2015. De meeste schatten dat het een poort van Dota naar source2 wordt. Ze hebben ook altijd aangegeven dat het vervolg van halflife iets bijzonders moest brengen. Dit zou zo source2 kunnen zijn. Een VR, controler, source2 en daarbij halflife zou best wel super zijn!
Dus dat is wat ze met al die tijd hebben gedaan!
Zou ook tijd worden ook.
Lijkt me wel erg kort dag voor ontwikkelaars om nu in een paar weken een demo in elkaar te knutselen.
En ik vraag me af of er aparte versies komen met/zonder VR bril.

En het valt me erg op dat ze niets zeggen over de SteamMachine of OpenGL...
Hebben ze de strijd met Microsoft opgegeven?

[Reactie gewijzigd door crackletinned op 24 februari 2015 13:52]

OpenGL? Valve heeft al een presentatie aangekondigd voor glNext :)
5 maart om precies te zijn! Ben er erg benieuwd naar!

http://schedule.gdconf.co...aphics-presented-by-valve
Ben erg benieuwd naar het nieuwe ontwerp van de Steam-controller!
Dit was een van de redenen dat de 'Steam Machines' nog niet uitgebracht werden:
- Controller zou nog iets aangepast moeten worden;
- Steam OS zou hier en daar nog wat getweakt moeten worden.

Twee aanpassingen die van groot belang zijn voor het gebruik van een Steam Machine: draait op SteamOS (zie het een beetje als Steam in Big Picture modus dat direct in deze functie opstart) en de Steam-controller is dé manier om deze dan te besturen.
Ik hoop wel dat het originele idee van de Steam Controller overeind is gebleven met die ronde aanraakdingen in plaats van pookjes. Dat bleek in eerdere testversies moeilijk goed te krijgen, maar zonder dat is het niet veel anders als een Xbone of Playstation controller.
Is er uberhaupt al wat uit gekomen met valve. Het bedrijf lijkt vrijwel niks uit te brengen zelf of enorm vertraagd.

Ik heb er geen vertrouwen in.
Ehm....

Het hele Steam platform?

Team Fortress 2, Lef 4 Dead 1 en 2, Dota 2, CS:GO?

Ze nemen hun tijd, maar doen het wel goed :)
Portal niet vergeten!
Half-Life niet vergeten!
Eigenlijk alleen die. De rest was zeer awesome, maar eigenlijk compleet door andere (evt. later overgenomen) studios gemaakt.

Ze hebben zich vooral op steam gefocust lijkt het. An sich niks mis mee, al is steam veel minder interessant dan een paar jaar terug, als het gaat om eigen sales etc. Ik ben stiekem toch wel een beetje benieuwd naar wat HL3 gaat brengen, áls het ooit al komt. Al is het maar om het verhaaltje een beetje af te sluiten.

Ik ben ook best benieuwd naar die controller, want op het 1e gezicht bracht het weinig echt vernieuwends, wat ik niet met mijn x360 controller kan. En ik ben eigenlijk ook weinig draadloos spul tegengekomen dat opkan tegen de techniek in die controller. Het bereik is fantastisch en stabiel. Mijn PC (en de receiver / transmitter voor controller) staat boven, en ik kan gerust beneden op de bank gamen zonder ooit het signaal te verliezen. De meeste draadloze spullen reiken amper een paar meter en dan nog alleen maar met een direct line of sight naar de receiver. De 360 controller gaat door dikke muren en deuren heen, en reikt zelfs dan nog véél verder dan 90% van de draadloze controllers / muizen etc die ik ben tegengekomen.

VR is iets wat ik wel interessant vind en zeker eens uit wil proberen, maar niet zo snel aan zal schaffen voor thuis. Ik zal niet graag zo afgesloten zijn van de rest, als ik bezig ben met gamen (tenzij ik alleen thuis ben natuurlijk).
Mwa, alleen al om het feit dat Microsoft weinig lijkt te geven om couch PC gamers als we afgaan op de nieuwe controller (xbox one) zou het interessant zijn om eens een goede concurrent te krijgen. Mijn 360 controller begint langzaam een beetje te verslijten, was een tijdje terug al aan het kijken voor de nieuwe maar kan er niet goed bij waarom microsoft weigert om een wireless receiver voor windows voor dat ding uit te brengen. Alsof PC gamers per se altijd aan een draadje willen hangen?
Tja, ik vind het ook vreemd dat die niet meer geleverd wordt. Blij dat ik er al eentje heb, nu maar hopen dat hij niet kapot gaat. Voor xbox one hebben ze het ook niet?
Werkt de xbox one controller niet met gewoon bluetooth, zodat je juist geen aparte receiver nodig hebt? Je kan iig zonder al te veel moeite een ps4 controller pairen (kon met ps3 controller ook, maar had je wel pairing software nodig). Lijkt mij dat microsoft het zelfde doet, of niet? (geen idee, heb geen xbone)
Qua connectiviteit gebruikt Sony PS4 vooral open standaarden ja.

Iig de x360 gebruikte een eigen wireless techniek voor de controller, ik gok dat het bij de xbox one controller ook zo is.

http://kotaku.com/how-the...er-has-changed-1109126240

[Reactie gewijzigd door Sjekster op 25 februari 2015 14:50]

Het feit dat ze bij Valve liever een deadline verplaatsen dan een brak product afleveren zorgt er net voor dat ik wél vertrouwen in ze heb.
Tot hiertoe is zowat alles wat valve uitbracht wel een geslaagd product, iets wat van veel andere bedrijven/studio's niet gezegd kan worden. *kuch* EA O-)
een product is af als het af is.
Indien later af, dan uitstellen en netjes zeggen dat het nog niet af is.
Indien eerder af, dan uitgebreid testen en een paar filmpjes leaken. :P
En niet day-one non-cosmetic content verkopen! (wat valve netjes niet doet _/-\o_ )

Gameplay>graphics _/-\o_
graphics stijl > technisch _/-\o_ (stijl & feeling > fotokwaliteit)

Vroeger werden deadlines jaren uitgesteld, nu worden er titels jaarlijks uitgewrongen met microtransacties (niet alleen voor cosmetisch(skins))
En sommigen vinden het gek dat ik vertrouwen kwijt ben.
Ik heb liever dat ze wachten om iets uit te brengen en dat het dan kwalitatief hoogstaand is, dan halfslachtig te werk te gaan.
Ze hebben immers maar 1 kans om de consolemarkt te penetreren by storm.
Ik ben zeer benieuwd naar de controller en de eerste hands-on testjes. Wanneer het goed werkt, is een innovatie in de maak :)
Steam neemt wel zijn tijd want iedereen is die Steam Machines toch alweer vergeten? Als het niet doorbreekt in winkels als MediaMarkt dan is het lastig om het grote publiek kennis te laten maken met deze ervaring. Voor de Tweaker maakt het niets uit want die bouwt toch liever zijn eigen game-pc.
Ik kijk meer uit naar de Steam Controller.

Waar blijft dat ding eigenlijk?
"SteamVR hardware system" betekent niet automatisch dat ze hun eigen VR-bril op de markt gaan brengen Tweakers :P . Lijkt me ook gek want een aantal VR-mensen van Valve zijn bij Oculus gaan werken. Ze werken eerder samen dan dat ze met elkaar de concurrentie aangaan.

Tot dusver is het niet duidelijk wat voor vorm deze hardware gaat aannemen.

[Reactie gewijzigd door Joerdgs op 24 februari 2015 14:40]

half-life 3 exclusief voor het steam platform. Gedemonstreerd op een steambox met steamOS en VR bril en nieuwe controller. WTF really?
Benieuwd naar het GDC, Steam controller, Opengl next, SteamOS release, hopelijk ook Valve games.... Fun!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True