Door , , reacties: 342, views: 290.572 •

Je moet het Activision nageven. Er komt elk jaar een nieuwe Call of Duty uit en toch slaagt de marketingmachine van de uitgever er jaarlijks in om ervoor te zorgen dat grote groepen gamers in de aanloop naar de release staan te springen voor de nieuwste versie van hun favoriete shooter. Heel verwonderlijk is dat niet: Call of Duty staat al sinds Call of Duty 4: Modern Warfare op eenzame hoogte als het gaat om populariteit, helemaal voor wat betreft de multiplayer.

Getest op: Xbox 360, en PlayStation 3 voor 3d
Ook verkrijbaar voor: pc
Afwijkende versie: Nintendo Wii

Call of Duty: Black Ops

Onderdeel van de aanpak van Activision is dat er zorg voor wordt gedragen dat de media uitgebreid de kans krijgen de game te zien en te spelen. Daardoor konden we je twee maanden geleden al het een en ander vertellen over de multiplayer en kregen we op de E3 en de Gamescom al een aantal singleplayer-missies te zien. Afsluitende stap van dit traject was een review-event in Londen, waar journalisten de kans kregen ruwweg twee dagen aan de slag te gaan met alles wat Call of Duty: Black Ops te bieden heeft. Dat we, doordat de game zo uitgebreid is en zoveel tijd vergt, geen tijd over hadden om de eigen golfbaan, stallen of spa van het The Grove-resort nabij Londen te verkennen, moesten we maar voor lief nemen.

*Meest uitgebreide CoD ooit

Daarmee overdrijven we niet. Black Ops is waarschijnlijk de meest uitgebreide Call of Duty-game ooit. Natuurlijk, de game bestaat uit een singleplayer, multiplayer en een extra modus, in dit geval Zombies - dat is weinig baanbrekend. De invulling van deze hoofdmodi is echter wel bijzonder te noemen. In het geval van de singleplayer komt dat doordat deze anders is dan je van Call of Duty gewend bent, terwijl de multiplayer vooral kan leunen op zijn enorme veelzijdigheid. En als je dat allemaal hebt gehad, moet je nog beginnen aan Zombies.

Populaire gebruikersreviews

Meer gebruikersreviews over deCall of Duty Black Ops I