Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 98 reacties

Het vierde dlc-pakket voor Call of Duty: Black Ops krijgt de naam Rezurrection. In de vijf levels spelen zombies de hoofdrol. De dlc is gratis voor gamers die de Prestige- of Hardened-uitvoeringen van Black Ops hebben gekocht.

De nieuwe downloadable content die Activision voor Call of Duty: Black Ops heeft aangekondigd, bestaat uit vijf levels. De eerste vier levels zijn remakes van levels uit Call of Duty: World at War, te weten Nacht der Untoten, Verrückt, Shi No Numa en Der Riese. 'Moon', zoals het vijfde level heet, is geheel nieuw en zoals de naam al doet vermoeden, speelt dit level zich af op de enige natuurlijke satelliet van de Aarde.

De eerste vier levels waren al inbegrepen bij de Prestige- en Hardened-uitvoeringen van Black Ops. Wie een van deze edities heeft aangeschaft, kan de complete Rezurrection-dlc, inclusief het Moon-level, dan ook gratis bemachtigen.

Rezurrection is vanaf 23 augustus via Xbox Live te downloaden voor 1200 Microsoft-punten, omgerekend 15 euro. Naast de levels zijn er ook een dashboard-thema en drie soundtracks van de zombie-levels bij het dlc-pakket inbegrepen. Releasedata voor andere platformen heeft Activision nog niet aangekondigd.

CoD: Black Ops - Rezurrection-dlc Moon level CoD: Black Ops - Rezurrection-dlc Moon level CoD: Black Ops - Rezurrection-dlc Moon level
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (98)

Oke, even een snelle rekensom.
Spel kost 60 euro
DLC per stuk 15 euro. 4 DLC dus 60 euro totaal.

Dus mocht je alle DLC hebben gekocht dan heb je straks dus 120 euro gespendeerd. Uitgezonderd de prestige- en hardened edities.

Nou kan het aan mij liggen, maar ik vind dit dus echt veel. Ik betaal al best een pak geld voor het spel (oke, aanbiedingen zijn links en rechts te vinden), maar wil ik het spel als nieuw blijven spelen dan moet ik dus uiteindelijk nog een keer 60 euro neertellen! Want geef nou toe, de oude maps worden minder gespeeld --> minder servers die dit draaien --> minder waar ik uit kan kiezen.

Ik vind het erg jammer dat de industrie deze kant op gaan. Ik snap dat ze geld willen verdienen. Ik vind het gewoon jammer dat voor alle beetjes extra content, waarvan overigens je je soms afvraagt waarom het niet standaard in het spel zit, moet gaan betalen. Ik heb toch al betaald om het spel te spelen. Alle dlc zijn toch ook onderdeel van het spel, waarom moet ik dan nog een keer betalen?

De ontwikkelingskosten van spellen zijn erg hoog. Maar ik heb geen gevoel dat ze geen winst zouden maken als ze het bij de verkoop lieten van de dvd bij release...
Even de berekening voor de budgetgamers onder ons.

Game = 40 euro

4x 1200 punten = 4800 punten
1x 4200 punten kaart = 33 euro . (amazon)
800 punten kaart = 9 euro (amazon)

81 euro dus voor het totale pakket van Black-ops . En het zijn ook nog eens leuke mappen :)

Het volgende map-pack haal ik dus ook gewoon weer op vanwege de zombies .

[Reactie gewijzigd door Rockvee2 op 4 augustus 2011 13:55]

Welke amazon heb jij waar je 33 Euro betaald voor 4200 punten? De prijs voor 4200 punten is 50 Euro (op .de en .fr), enkel in Groot Brittanie kan je een kaart kopen voor 33 Pond...
Je hebt gelijk ;-)

Ik heb zelf de game toen ook voor 40 euro kunnen halen maar over het algemeen zullen gamers die de game gewoon willen toch de hoofdprijs betalen.
Totdat je erachter komt dat je als PC speler op steam niet met microsoftpunten kan betalen en ze wel 15 euro per stuk kosten. Kom ik alsnog uit op 100 euro.

Verder geef ik Mu.siQ gelijk qua de servers. Steeds minder servers draaien de oude vertrouwde maps waardoor ik als speler bijna gedwongen wordt tot het aankopen van mappacks om het spel leuk te blijven spelen. Daar er vervolgens weer nieuwe mappacks uitkomen. Dit betekent weer een hele lading servers niet langer leuk speelbaar voor mij, wat vervolgens betekent... ja? u raadt het al, weer 15 euro spenderen voor mappacks.
In Modern Warfare 2 was dit nog beter geregeld qua matchmaking, heb je de packs, word je of bij een match ingedeeld die deze packs ook had, of je speelde packloos. De packloze mensen worden vervolgens gewoon heerlijk random ingedeeld bij mede packlozen. Hier heb ikzelf dan ook weinig tot geen moeite gevonden om het spel te blijven spelen (in tegenstelling tot Black Ops).

Ik vind het gewoon jammer dat spelers op deze wijze bijna verplicht worden de packs aan te schaffen, alleen om het spel leuk en langer te kunnen blijven spelen.
Waar ik mij vooral aan stoot is wanneer er een dlc map laad, dat de server meteen leeg is. Juist omdat niet iedereen dlc's heeft, worden ze eruit gegooid. Niemand heeft in zekere zin profijt van de dlc's, want ikzelf ben ook genoodzaakt om een andere server te joinen omdat er niemand meer is, of omdat het spel niet wilt beginnen omdat er te weinig spelers zijn. Het is zelden dat ik met de dlc mappen kan spelen.
Klopt, erg vreemd dat ook de wager mode servers dlc maps bevatten... heb je eindelijk een potje gedaan en dan wordt je de volgende ronde weer gekicked.
Pre-order kun je ook doen, scheelt weer een paar euro per DLC.
Juist. En wanneer koop je een 4200 msp,kaart? Nooit. Want je weet in het begin niet hoeveel mappacks uit gaan komen voor een spel. Bovendien is het uitgeven van punten net als roken: hoe minder je voorneemt te roken, hoe sneller je pakje leeg is. weinig man houdt het een jaar vol met een 4200msp kaart.
Je koopt een spel, dan mag je ook wel wat loyaliteit verwachten van de uitgever. 1200 punten is nou eenmaal teveel voor een paar,maps, wanr zo hoog liggen de ontwikkelkosten niet.
Ik koop altijd een 4200 punten kaart want je kan het altijd gebruiken/komt altijd van pas. Zie het als een creditcard of een bankpas . ;)

[Reactie gewijzigd door Rockvee2 op 4 augustus 2011 14:29]

Valt wel mee ik heb 0 mappacks daar doe ik namelijk niet aan (borderlands op de xbox uitgezonderd), en ik speel nog dagelijks met alle plezier COD:BO en vind 1000den servers of dat er nou 6000 zijn of 4000 maakt echt niet uit, mijn spel wordt echt niet minder waard, daarbij heb ik denk ik al z'n 300 uur gespeeld ondertussen (dagelijks een uurtje) dus dat is 10 cent per uur :D Poeh poeh...
Ik denk dat Mu.siQ het over de PC versie had.

De matchmaking van MW2 is veel over gezeurt enzo, maar nu blijkt toch dat het geen slecht systeem was. Ik koop gewoon geen extra DLC voor een game ( behalve als al m'n vrienden het ook doen ofc :P) en in MW2 kan ik gewoon 1,5 uur lang achter elkaar gamen zonder dat ik uit een game wordt gekicked.

Bij BO zijn er natuurlijk Dedicated servers. Ik had gehoopt door de komst van dedi servers dat er weer custom maps konden worden gemaakt en leuke mods, maar nee doordat er nu dedicated servers zijn ga ik om de 1/2 games uit een server omdat ik de maps niet heb.
Dit is echt heel irritant en een van de redenen dat ik het eigenlijk niet meer speel i.t.t. MW2

Ik geloof inderdaad dat je op de consoles geen tot weinig problemen zult ondervinden zonder de mappacks.
4 DLC met ieder 5 maps, dat zijn evenveel (of zelfs meer?) maps dan je bij de release krijgt. Of dit 60 euro waard is moet je voor jezelf bepalen, maar je kunt echt niet zeggen dat dit bij de release had moeten zitten. Het spel komt uit met meer dan genoeg content om gewoon de volledige prjis waard te zijn, en na release worden er gewoon nieuwe maps bij gemaakt. Dat is dus puur EXTRA content, en om die allemaal gratis weg te geven zou een beetje raar zijn. De map developers en dergelijke zullen toch nog steeds in dienst zjin, die moeten toch ook betaald krijgen, je kunt niet eeuwig teren op een spel dat al maanden uit is.

Dat je verplicht wordt de maps te kopen is ook echt onzin, er zijn meer dan genoeg servers die geen DLC maps draaien (ik vind het zelf af en toe zelfs lastig een server te vinden die ze wel draait).

Ik vind 15 euro per DLC ook veel, maar als je bekijkt hoeveel uur je daar mee speelt is het echt niet zoveel. Als je het daar niet mee eens bent dan koop je de DLC toch niet? Dat is het mooie van DLC, het is niet nodig, je kunt prima zonder spelen.
Wanneer je spel op voorinschrijving kocht via Steam was het geen 60 euro maar iets van 50 euro meen ik me te herinneren. De eerste 2 DLC's kon je op voorinschrijving ook via korting kopen via Steam, was iets van 12,50 per DLC volgens mij.

Nu is deze mappack niet echt interessant omdat ik zelf alleen maar MP speel in BO (zombies trekt me niet zo). Maar wanneer ik kijk hoe veel speelplezier ik er van heb (gemiddeld toch zo een 20 uur BO per week) dan is het spel inclusief 2 maal DLC rete goedkoop.

En ja, er zijn leukere shooters dan BO, maar het is maar wat je leuk vindt tenslotte :)
Ik heb alle map pack gekocht. Ik ben dan wel wat goedkoper uit geweest dan de 120 die je schetst, maar goed.

Ik heb 25 dagen aan INGAME speeltijd er op zitten. 120 euro / 600 uur = 20 CENT per uur. Ga daar maar eens van naar de bioscoop..... :+

Mensen, stop zeuren dat het te duur is. Als je het te duur vind, dan speel je het spel te weinig.
MW2 Prestege PS3 169 euros + PC versie + PS3 gewone versie.
270 euro.
Het mij waard om single player in volle glorie op een high-end pc bak te spelen in 3D.
En dan online op PS3.
En in de tuin rond dolen met die nep night vision voor een dagje.
En jaar online te gamen waardoor je amper andere games koopt of iig minder.
Valt dat reuze mee
Vier levels die ik al eens gekocht heb dus. Heel fijn, ik ga ze wel in WaW spelen. Dat was tenminste nog een èchte Call of Duty game.

[Reactie gewijzigd door TvdW op 4 augustus 2011 13:47]

Wanneer je de 4 levels al gekocht hebt (dan heb je Hardened of Prestige versie) dan krijg je hem gratis, dus de ene nieuwe krijg je er gewoon gratis bij.
hij bedoelt dat ze al in world at war aanwezig waren
Veel mensen (waaronder ik) hebben waw niet actief gespeeld omdat het de minst goed cod is sinds cod4. Ik vind het daarom geniaal dat ik die oude zombie maps nu voor 15 euro kan downen plus een extra map op de fokking maan.
Heb alle cod de singleplayer gespeeld. Maar pas met sinds MW2 online gegaan. Dus voor mij is het ook nieuw.
Wat heeft dit qua DLC uberhaubt nog te maken met BO zelf? Als het nu een spinoff/vervolg zou zijn op het verhaal, maar dit is gewoon uitmelking van een zombie-hype.
Het heeft dezelfde engine als blops. Het heeft dezelfde wapens als blops. Alles er aan is cod, alleen niet multiplayer of storyline achtig wat mensen gewend zijn. Als je de zombie mode actief had gespeeld dan had je geweten dat dit niet het uitmelken van een hype is, maar een heel groot aantal cod spelers extra content geven.
Het gaat erom dat het verkocht wordt, en aangezien de zombie-modus van BO blijkbaar populairder is dan de andere game-modes (mogelijk vanwege de cheaters?) gaan ze daar mooi DLC voor bakken.

Ik zou er geen moeite mee hebben als Activision een zombie shooter franchise opzet.
het is neit populairder dan de normale online mode, maar het is wel populair in het algemeen.
Volgens mij weet je niet waar je het over hebt, Black Ops heeft helemaal geen cheaters, is de best beveiligde CoD tot nu toe. Alle glitches zijn al gepatcht voor mensen er überhaupt van weten.

Veel mensen vinden BLOPS wel saai worden, en kopen de mappacks alleen maar voor de zombie maps (me included). Ik heb gelukkig al de hardened edition dus ik krijg hem gratis :D
Hardened editie, was dat niet de uitvoering met metalen doosje?
Alleen speel die zombie zooi nauwelijks.
Klopt ja. Als we even uitgaan van de adviesprijzen had je deze versies:

- De normale editie. Gewoon de game zonder extra dingen, misschien wat preorder bonussen van bepaalde retailers maar die waren niet ingame.

- De hardened editie: 90 euro, en extra kreeg je (bij 360) een pakje voor je XBL Avatar, de 4 originele zombiemaps (Nacht der Untoten, Verrückt, Shi No Numa en Der Riese), een steelcase doosje en een (stomme) medaille in een shiny doosje.

- De prestige editie: 150 euro, en het bevatte alles uit de Hardened editie, plus een radiografisch bestuurbare RC-XD (die killstreak) met een camera voorin.
http://www.youtube.com/watch?v=Ol4g4eS70w8
Volgens mij zijn ze aan het testen hoe lang ze een product kunnen uitmelken. Ik heb de eerste 2 gekocht maar elke keer als er eentje uit komt op de pc hoor je dat er vrij snel een nieuwe uit komt. al bij al ben je zo 52 euro kwijt aan dingen die je toch wel verwacht als service. Ik vind Activision nog veel erger dan EA games. Battlefield hebben ze een keer een uitbreiding uitgebracht voor extra wapens die optioneel is. Je mist geen maps omdat je die SPECACT niet hebt. Voor een keertje + 1 voor ea. (dat ik dat ooit zou zeggen)
Op de dag dat COD:BO gelaunched werd was die bij de MM maar 35 euro voor de PC...

Dat juij er dus 52 euro voor hebt betaald is jouw eigen domme fout/schuld ;)

Mod maar weg maar ik was wel lekker goedkoop uit, gewoon door die massa in me hoofd te gebruiken :) Het leven is zo mooi als je ten minste na kan denken!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 4 augustus 2011 15:19]

15 euro voor 4 geherkauwde maps en 1 nieuwe? Afzetters..

Ik bedoel, als ik de oude maps wil spelen, start ik Cod5 wel op. Nu ben je verplicht om ze allemaal in 1x te kopen. Deze nieuwe map lijkt me best leuk :/

[Reactie gewijzigd door JGDB op 4 augustus 2011 14:10]

Jammer dat de Wager-matches alle mappen roteren.
De kans is redelijk groot dat indien de server de volgende map laadt, je de map niet hebt.
Kan je weer op zoek naar een nieuwe server.. ben je verbonden.. loopt de prematch-tijd af na 30 seconden.. laadt hij opnieuw een map die je niet hebt!

DLC vind ik wel ok, maar dan moeten ze ook Wager-servers aanbieden die geen DLC laden.
Op deze manier hopen ze echt dat de gamer gefrustreerd raakt (begint aardig te lukken) en uit miserie de mappack aanschaft (maar daar doe ik niet aan mee!).
Geld uitmelkerij noem ik dit, DLC hebben ze misschien al bij de ontwikkeling klaar. Het is gewoon een manier om mensen geld af te troggelen.

Had het maar meer toegevoegde waardes zoals spelmodi, wapenarsenaal of storyline-addon...

Zombies als extraatje is leuk, maar om er speciaal een betaalde DLC er van te maken... :|
Ik herinner me de tijd van Counter-Strike, Unreal (Tournament) en Quake. Word hier als PC-gamer een beetje verdrietig van...
De game-industrie gaat met zijn tijd mee. Ik weet je leeftijd niet maar je hebt 2 keuzes : Meegaan met dit of stoppen met gamen. Ik vind juist dat Activision het goed doet. Mensen raken uitgekeken op een game en als er dan weer 4 nieuwe mapjes+ 1 zombie map komt dan kan je weer even weer verder . En je hoef echt geen 15 euro te betalen voor een uitbreiding, voor de pc kon je ze voor 12,50 per stuk op de pc kopen
Ik kies optie drie. Ik ga hier niet in mee en ga door met spelen van spellen waarbij je niet gezien wordt als een soort van melkkoe en het spel ook fatsoenlijk gespeeld kan worden als het uitkomt.
Laat ik jou ook eens 2 keuzes geven: 1) je laat je behandelen als melkkoe en geeft toe aan dit geldzuchtige gedrag van activision waarbij je voor veel geld bijna niks terug krijgt. Of 2) de oplossing die zij (activision) niet wil horen: download de game (inc. Dlc) gratis van usenet/bittorrent. Ook al had ik mw2 gekocht ik heb de (il)legale versie misschien wel meer gespeeld, wel gratis dlc (die echt geen 10-15€ waard is) en toen ook nog mods en dedicated servers die niet toegestaan waren. Het word misschien wel als killer van (pc) games gezien, maar het voegt wel dat toe wat die hebberige game maatschappijen niet hebben toegevoegd omdat ze met een niet af spel net zo goed miljoenen verdienen. Het is ook bijna beter om die commerciele games te downloaden totdat ze eens inzien dat de liefde van 2 kanten mag komen, oftewel waar voor je geld. Die indie game ontwikkelaars leveren dat bijvoorbeeld wel, zij weten dat ze van hun klanten afhankelijk zijn en komen dus nooit met deze onzin en verdienen die 10-20€ wel.
Ik snap niet dat iedereen zo moet ragen op Activision. Je hóeft de DLC niet te kopen... Hell, je hoef heel de game niet te kopen... Als je het er niet mee eens bent speel je maar lekker een andere game. Activision gaat heus niet naar je luisteren. Ze verdienen hier geld aan, en dat is het doel van de organisatie. Snap dat dan; Activision heeft niet als doel om jou een goed en leuk spel voor te zetten, maar om miljoenen dollars te verdienen! Zo werkt de wereld nou eenmaal, daarover gaan whinen helpt toch niks.
Ik hoef het inderdaad niet te kopen nee. Maar als ik op multiplayer een Wager-match speel, roteert de server wel alle mappen (inclusief de DLC mappen). Dan wordt je telkens verbroken van de server en kan je op zoek naar een nieuwe!

Een jaar geleden heb ik dit spel gekocht. Intussen zijn er meer DLC-mappen dan originele mappen. Met andere woorden.. Ik kan het originele spel niet meer zonder onderbrekingen spelen want ik moet steeds op zoek naar nieuwe servers!!!
Ja je kan als krent door blijven zeuren.
Stoppen met die game.
Doorgaan met server hoppen.
Of gewoon die DLC kopen.
Probleem opgelost. Die 60 euries. kom je wel overheen.
Meeste hobbies kosten geld en gamen is er ook een en zeker niet de duurste.
Ja ik zeur...

Bekijk het zo: Je koopt een auto die net nieuw op de markt is. Je vind hem geweldig en je rijdt er een paar maanden zonder problemen mee rond. Plots blijkt dat je wagen af en toe er plots mee ophoud! Op je console komt de melding dat je een bepaald onderdeel van de wagen niet hebt?!

Ik vind dit een soort van chantage.. Koop het onderdeel, en je kan terug verder rijden zonder problemen!

Daar heb je in het begin bij de aanschaf niet voor gekozen!
BIj MW2 heb ik beide map packs gekocht, bij Black Ops niet, geen een.
De gameplay, variatie en balance voldoen gewoon niet.
Nu voor 13 euro uit de ballenbak BF:BC2 gekocht, koop je een compleet spel waar je weer iets nieuws te leren hebt, dat is iets waar je wat aan hebt en mee vermaakt.

BF3 word mijn volgende spel, voorlopig laat ik CoD met z'n vele scheldende pubers achter....

De kosten/baten bij dit soort map packs zijn gewoon bizar, iedere econoom zou met me eens zijn dat dit gewoon geld harken bij het leven is.

[Reactie gewijzigd door Vandread op 4 augustus 2011 14:18]

Online gamen is vele uren bezig zijn. En die DLC betaal je eenmalig. Net als de game.
Dus Game die je al 150 uur aan besteed hebt.
DLC de eerste 30 de 2de 20 de laaste 5 uuren. En je gaat er mee door.
Dan is het net als kraan water Veel voor weinig.

Dit is dus voor mij paar centjes per uur en hoe vaker online hoe cheaper.
.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True