Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 166 reacties

De patch die ontwikkelstudio Treyarch gisteren heeft vrijgegeven voor Call of Duty: Black Ops op de Xbox 360 en de PlayStation 3, lijkt PS3-eigenaren weinig op te leveren. Gamers melden nog steeds dezelfde problemen als voor de patch.

Patch 1.04 zou volgens Treyarch en Activision onder meer de vele connectieproblemen op de PlayStation 3 de kop in moeten drukken, maar uit reacties op diverse forums blijkt dat niet het geval te zijn. Veel spelers klagen over dezelfde problemen in Call of Duty: Black Ops als voor de patch en sommige gamers rapporteren zelfs groter ongemak dan voorheen. Boze gamers verwijten Activision een 'placebo patch' te hebben uitgegeven om de fans onder de duim te houden, zo meldt Examiner.com.

Sinds de lancering van Black Ops kampt het spel met fikse problemen op met name de PlayStation 3 en de pc, terwijl de Xbox 360-versie er om onduidelijke redenen een stuk beter vanaf komt. PS3-gamers klagen onder meer over de tijd die nodig is om online een spel te vinden en over het verlies van verbinding met de host, waarna host migration veel tijd in beslag neemt. Ook verliezen spelers regelmatig de verbinding met een lobby of een spel en loopt de PlayStation 3 tijdens het spelen vast. Deze problemen zouden ook na installatie van patch 1.04 nog bestaan.

Hoewel van dergelijke problemen op de Xbox 360 bijna geen sprake is, hebben ook die gamers na patch 1.04 reden tot klagen; Treyarch heeft om onduidelijke redenen de mogelijkheid om spelers in een lobby te muten uit het spel gehaald.

Treyarch vraagt gamers die nog steeds problemen ondervinden hun ervaringen te delen op het officiële Call of Duty-forum. Om gericht feedback te verzamelen, heeft de ontwikkelaar aparte topics geopend voor de connectieproblemen en de freezes op de PlayStation 3.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (166)

1 2 3 ... 8
Bij Bad Company 2 speelde een aantal van dit soort problemen ook in het begin (niet allemaal). Bleek voor veel mensen te zijn opgelost als ze bepaalde instellingen veranderden. Misschien gaat het ook voor veel mensen met dit spel op dus bij deze een poging:

Kort:
- Niet ondertussen downloaden/uploaden op je pc-tje (als mijn laptop maar met 30 upload heb ik al vaak connectie verbreking.
- Statisch ip adres invoeren in router/PS3
- DMZ activeren

Uitgebreid:

Geachte heer/mevrouw,

Uw probleem kan wellicht verholpen worden door uw internetinstellingen aan te passen.
Wij raden u dan ook aan de volgende stappen te ondernemen.
Alvorens de stappen te ondernemen dient u de volgende gegevens via een PC op uw netwerk op te vragen (IP-adres / Standaardgateway)

Windows XP:
Ga naar "Start" en selecteer "Uitvoeren"
Hier voert u "CMD" in, druk op [Enter] of klik op "OK"

Windows Vista / Windows 7:
Ga naar het start-menu
Voer bij 'zoeken naar programma's en bestanden' 'CMD' in, en druk op [Enter]

Een zwart scherm zal verschijnen, nu voert u "ipconfig" en druk op [Enter]
De gegevens komen nu naar voren

Als u het IP-adres en Standaardgateway heeft genoteerd kunt u de volgende stappen ondernemen

1. U gaat in het hoofdmenu van uw PS3 naar: Instellingen > Netwerkinstellingen > Instellingen internetverbinding
2. Zorg ervoor dat uw PS3 door middel van een Ethernet-kabel is aangesloten of een draadloos netwerk beschikbaar is
3. Selecteer [Ja] wanneer een bevestigingsscherm verschijnt dat aangeeft dat uw internetverbinding zal worden verbroken
4. Instelmethode, Selecteer [Aangepast]
5. Verbindingsmethode, Selecteer [Verbinding met kabel] of [Draadloos]

> Indien u met kabel bent aangesloten ga naar stap 9 <

6. WLAN-instellingen, Selecteer [Scannen]

Een overzicht van beschikbare netwerken zal naar voren komen, selecteer uw netwerk en noteer het type beveiliging van dit specifieke netwerk.
Een signaalsterkte van boven de 50% is wenselijk, is de signaalsterkte lager dan kan dit problemen veroorzaken.
U kunt eventueel de locatie van PS3 of Router aanpassen om de sterkte te bevorderen.

7. SSID, deze moet u niet veranderen, druk op het pijltje naar rechts om door te gaan
8. Selecteer het type beveiliging en voer daarna indien nodig de netwerk sleutel in, druk op pijltje naar rechts om door te gaan

> Ga naar stap 10 <

9. Gebruiksmodus, Selecteer [Automatisch detecteren]

> Indien u gebruik maakt van enkel een modem ga naar stap 12 <

10. Instelling IP-adres, Selecteer [Handmatig]
11. Voer nu gegevens die via de PC zijn opgehaald hier in:

IP-adres:
Van het IP-adres wat u via de PC heeft opgevraagd zal het laatste cijfer met 20 moeten worden verhoogd.
Bijvoorbeeld: 111.111.1.1 wordt dan 111.111.1.21

Subnetmasker: Moet 255.255.255.0 zijn
Standaardrouter: Dit IP-adres is gelijk aan wat op uw PC als standaardgateway wordt aangegeven.
Primaire DNS: Voer in "208.67.222.222"
Secundaire DNS: Voer in "208.67.220.220"

> Ga naar stap 16 <

Indien u een modem heeft kan de functionaliteit per provider verschillen, neem eventueel contact op met het SCE Support Center voor vragen.

12. Instelling IP-adres, Selecteer [PPPoE]
13. Voer het gebruikersnaam en wachtwoord in, uw provider heeft deze aan u verschaft
14. DNS-instelling, Selecteer [Handmatig]
15. Voer bij "Primaire DNS" in: 208.67.222.222, voer bij "Secundaire DNS" in: 208.67.220.220

16. MTU, selecteer [Automatisch]
17. Proxyserver, selecteer [Niet gebruiken]
18. UPnP, selecteer [Inschakelen]
19. U krijgt nu een overzicht van uw instellingen.
20. Selecteer [Verbinding testen]

Een test rapport zal verschijnen:

IP-adres ophalen:
Indien "Time-out" kunt u het beste de eventuele netwerk-sleutel controleren op juistheid.
Indien "Mislukt" dient u het IP-adres van de standaardgateway te controleren.

Internetverbinding:
Indien "Mislukt" vraag de DNS-server gegevens op via uw provider en voer deze in wanneer gevraagd word naar de primaire- en secundaire DNS.

DMZ router
Wij raden u aan het IP-adres van de PS3 in de DMZ functie van uw router te zetten.
Uw provider, router fabrikant of router handleiding kan u hier bij helpen.
Om het IP-adres van uw PS3 te achterhalen gaat u in het hoofdmenu van uw PS3 naar: Instellingen > Systeeminstellingen > Systeeminformatie

Mocht de test mislukken probeer eerst de router of modem te resetten, tijdelijk de stroom eraf halen, en test de verbinding nogmaals.

[Reactie gewijzigd door Subbase op 15 december 2010 12:40]

Ik heb bij BO dus juist freezes OMDAT ik DMZ aan heb en daarmee dus veel vaker de host wordt. Freezes komen bij mij non stop voor als ik host ben, waarbij ik een freeze krijg en de rest(party genoten enzo) krijgen een Host Interrupted. Dus weet niet of DMZ activeren per se helpt bij dat probleem...
Klopt, als ik merk dat ik host ben vraagt dat ook meer van de CPU lijkt het (minder soepele fps), erg slecht! Bij MW2 ook het geval, maar bleef binnen de perken.
MW2 had niet zulke geweldige graphics (draaide op zo'n 30FPS op een MacBook in Wine op de hoogste settings), en gezien de PS3 niet zo'n krachtige video kaart heeft maar een overpowered CPU laten ontwikkelaars de graphics voor een deel aan de CPU over.
Black Ops heeft veel hogere systeems eisen en daarom zal je lag krijgen als je veel CPU gebruikt.

Overigens is Treyarch ook geen Infiinity Ward qua kwaliteit, want ik vond Black Ops sowieso helemaal niks.
lol heb je de review van de 6900 kaarten gelezen? mw2 schijnt zwaarder te zijn dan BO :+ De game-engine van BO draait echter niet goed omdat die de cpu te veel belast. Bij sommige systemen, vaak met quad cores draait het echter wel soepel door de extra kracht. Echter veel i7 x58 gebruikers hebben ook stutter... de logica van de problemen ontgaat mij dan ook volledig. Dat duo cores van een paar jaar geleden op zijn top zitten is nog enigszins logisch maar mw2 doet het prima bij mij en vele anderen dus dat zou niet veel uit moeten maken.
Wij raden u aan het IP-adres van de PS3 in de DMZ functie van uw router te zetten

Serieus, wtf? Een aanrading om DMZ te gaan gebruiken? :')

Een lap tekst, met als enige 'oplossing' gebruik van andere DNS servers, verder veranderd er 0,0 aan alles wat ze daar vermelden.
"terwijl de Xbox 360-versie er om onduidelijke redenen een stuk beter vanaf komt"

Zo onduidelijk is dit niet. BO is in eerste instantie ontwikkeld voor de XBox en MS heeft hier flink wat centjes voor neergelegd. Vervolgens is het geport. Het is ook niet voor niks dat er bij demonstraties op gamebeurzen e.d. en bij de launchparty ook enkel en alleen XBoxen stonden. Toen daar vanuit het publiek een vraag over werd gesteld gaf Activision aan die vraag niet te kunnen beantwoorden. Kijk op het COD forum naar de releasenotes voor de diverse platforms en je weet genoeg. Een waslijst voor de 360, een redelijk lange lijst voor de PS3 en wat aantekeningen voor de PC.
Dat van die placebo patch kan best wel eens waar zijn. Dat is de laatste patch voor de PC ws ook geweest. Problemen werden, met name de vele haperingen door absurd hoog CPU gebruik, werden vrijwel niet verholpen, terwijl er voor de XBox allerlei kleine fixjes en aanpassingen werden gedaan om de al goed lopende game, ng beter te maken. Want ja, MS heeft hier immers grof voor betaald. Zo werkt het vandaag de dag helaas.
Consoles waren toch zo geweldig. Begint het eindelijk door te dringen dat er geen ultieme game platvorm is ? PS3 en Xbox360 geven altijd lekker af op de PC maar onderling geven ze ook nog eens op elkaar af.

Bij de volgende generatie consoles zal het alleen maar erger worden. Die consoles zijn net PCs want ze krijgen alleen maar meer functies en hoe meer functies hoe meer er kapot kan gaan of dat bepaalde functies niet functioneren. Dus krijg je een stortvloed aan patches die je net zoals op de PC lekker mag downloaden/installeren. Het zal mij zelfs niet eens verbazen als de volgende generatie consoles door virussen geteisterd zal worden. Vervolgens zullen de eerste virusscanners voor de consoles al komen.

M.a.w. console beweegt steeds meer richting de PC qua functionaliteit met alle gevolgen van dien.
Het ligt niet aan de consoles. Er zijn genoeg games die heerlijk lopen, er mooi uitzien en weinig bugs kennen. Het ligt aan de developers en deadlines en financin.
Ik speel meestal Demolition met vrienden, voorheen ging dat nog wel en daarmee bedoel ik dat we wel een paar potjes konden spelen zonder Connectie problemen of Host Migrations.

Na de patch van gister is het helemaal erg geworden, ik heb zeker 4 tot 5 minuten zitten wachten in de lobby om een spel te joinen terwijl er over de 50000 spelers zijn :?

En dan hebben ze de mute functie ook nog is weg gehaald :? Waar ik me helemaal aan erg zijn die rare gasten die tijdens het wachten in de lobby het nodig vinden te gaan schreeuwen rare geluiden maken of je gaan uitschelden...


Thank you Treyarch ga zo door !

BTW laat ik het niet hebben over hoe vaak ik m'n ps3 moet uitzetten !
Het vreemde is dat ik zelden vastlopers had, maar het wordt steeds ergen. Sinds de update heb ik het 1x per 5 spelen (HTDM). De vastloper vindt plaats tijdens het spelen van de match en PS knop werkt zelfs niet. Ik heb ook het idee dat het bij de Hardcore TDM erger is dan bij de normale TDM. Bij Wager matches heb ik het nog niet meegemaakt.

Verder had ik vandaag twee nieuwe vastlopers. Bij het opbouwen van de multiplayer match (dus voor de start) liep hij vast nadat hij bij "100%" was gekomen. Maar dit keer liep hij vast vast als in niet meer reageren op de PS knop. Dat was de eerste keer dat dat gebeurde.

Verder gebeurde het ook bij de single player (het starten ervan).
ik vind het persoonlijk gewoon raar, er werd zoveel van het spel verwacht. er zijn zoveel mensen teleurgesteld in het spel, het online spelen is echt kwaliteit van niets en laat staan de killcam van de laatste kill, sorry maar je kan daar duidelijk zien dat je achter de persoon schiet.. wat ik nog raarder vind is, waarom hebben ze het niet realistisch gemaakt? ik ben persoonlijk een enorme fan van BFBC2, het realisme maakt alles zoveel spannender, leuker en uitdagender in mijn mening althans.. ik verheugde me heel erg op black ops, tot ik het een keer speelde.. toen was het bij mij op..

Ik vind de term placebo patch wel leuk bedacht :P
Die killcam klopt vaker niet dan wel. Vaak als ik zelf de laatste kill heb mik ik echt wel op/voor de rennende persoon, maar op de killcam zie je alsnog dat ik erachter zou hebben gemikt.
De killcam neemt misschien geen lagcompensatie mee in de weergave (vertraging is normaal 2 keer de helft van de ping*, die van die persoon die je ziet rennen en die van jou. Met allerlei trucjes zoals extrapolatie/anticipatie van iemands volgende positie tijdens het rennen proberen ze dit te compenseren, maar jouw beeld loopt altijd achter op wat er bij die ander op het beeldscherm gebeurt of de positie die bij de server bekend is).
Een totale vertraging tijdens sprinten van 90 ms (uitgaande van 3* 60 ms / 2 latentie) is toch al bijna een half metertje verschil**. Drie keer omdat je ook nog een keer de vertraging hebt van het bericht van jouw console/pc dat er weer 30 ms (60/2) over doet naar de server om door te geven dat je hebt geschoten...


*: ping is heen en terug, een richting op dus gedeeld door 2
**: 15 km/u / 3.6 -> 4.167 m/s * 0.09 s = 0.38 m

[Reactie gewijzigd door Propheticus op 15 december 2010 12:43]

Ik heb een ps3 en een xbox360, en ik ben zeker geen fanboy.
Xbox live is zekers die 60 euries waard, psn network heeft nog niet de helft aan opties als party , invite en join sesion opties,veel stabieler en doet het altijd.
Bij mw2 zaten weer meer glitches bij de xbox (care packige en div. Andere).
Ik vermoed zeker dat de glitches bij tryarch vandaan komen , maar aan de netwerk problemen zekers sony een groot aandeel heeft.iets dat niets opleverd mag niets kosten ,in het bedrijf waar ik werk is dat zeker zo
AL mijn andere games werken prima via het PS network.

Dus omdat BO niet goed werkt, ligt het aan het PS network.

Vreemde redenatie.

Mijn PS network meldt zich niet af. De connectieproblemen doen zich voor INgame. Het spel verliest de verbinding met "".

Het ligt dus aan HET spel is mijn conclusie. Mijn andere spellen vertonen namelijk geen kuren.
Als Tryarch hier niets aan kon doen, omdat het aan Sony ligt dan hadden ze dat wel aangegeven om zodoende hun naam te zuiveren. Dat is natuurlijk niet het geval, want het ligt niet aan Sony.

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 15 december 2010 13:26]

Ik speel nu enkele maanden online met de PS3. grotendeels speel ik MOH en heb hier werkelijk nog nooit een storing gehad. terwijl ik soms bijna een hele dag achter dat ding zit.
Dus denk niet dat al die COD problemen door PSN komen.
Ik vind het echt een top spel eerlijk waar! Alleen ben ik gestopt met spelen omdat mijn PS3 gewoon 2x in het half uur in het spel vastloopt. Ik had echt gehoopt dat het met deze patch zou zijn opgelost :'(
Ik dacht dat het bij mij aan mijn oude PS3 lag, maar dat is dus niet zo. Zo vaak als hij bij jou vastloopt heb ik trouwens niet. Mss moet je het spel even opnieuw installeren?

Betreft de patch heb ik ook niet heel veel gemerkt, maar vind ik wel dat het spel soms erg buggy aan doet. Vastlopers zijn niet zeldzaam en soms staat de mic van spelers nog open als iedereen is gemute.
ik moet op sommige dagen om de tien minuten de hoofdschakelaar uitzetten als ie weer is vastgelopen, aangezien de ps3 nergens meer op reageert.

Af en toe is mijn PS3 daardoor de weg helemaal kwijt, waardoor ik tijd en datum opnieuw moet instellen, de videosettings niet meer kloppen (schakelt terug naar een lage SD resolutie), en de netwerksettings zijn verdwenen.

Wel knap dat Treyarch het voor elkaar heeft gekregen om de boel zo erg te laten crashen. Ik ben door de crashes nog maar op level 25, terwijl ik met mijn skills toch zeker al op level 30 had kunnen zitten :P

[Reactie gewijzigd door SecondReality op 15 december 2010 13:06]

Skills & Black Ops = appels en peren?

:P
Als ik deze ellende zo lees, komen er hoofdzakelijk herinneringen aan MW2 in me op. So much voor dedicated servers dus...
Bij mij precies maar dan ook precies hetzelfde !!:'( Toen ben ik het weer proberen te gaan doen (weet niet of dat nou zo'n goed Nederlands is) omdat er een nieuwe patch maar gelijk eerste potje connection lost.... *zucht*
Dat krijg je helaas als je ieder jaar een spel in de CoD franchise uit wil geven zoals activision doet. Dan is de kans op afgeraffeld werk gewoon enorm.
tja of de engine zou zo doorontwikkeld moeten zijn dat het juist heel stabiel loopt... tis maar hoe je het bekijkt.

Vaak zijn nieuwe franchises (of engines) buggy, niet de langlopende en jaarlijks terugkerende game series.
Nou voor call of duty WAW (5) hadden ze naar mijn idee toch iets meer tijd, maar daar waren de problemen ook problematisch. Een geheugen lek zorgde er in MP voor dat je na zon 10 minuten het spel 2 gig aan geheugen in gebruik nam. Ik vind het altijd al een slechte studio geweest en mijn (voor)oordeel wordt alleen maar meer gevoed hierdoor.

Tegenwoordig lijkt het wel standaard te zijn, dat een spel veel bugs bevat. Bij bfbc2 bijvoorbeeld was het in het begin ook een drama en lijkt het spel nu eindelijk wat stabieler te noemen. Maar bij steeds meer spellen is het 'normaal'. Vroeger installeerde je maar de patch, omdat het moest, maar zelf merkte ik nooit wat van de bugs. Tegenwoordig kan je er zowat niet meer omheen.

Alleen bij infinity ward merkte ik zelf nooit zoveel van die bugs, naar mijn idee hebben hadden zij hun zaakjes een stuk beter op orde. Hoewel ook zij regelmatig patches uit moesten brengen, merkte ik zelf nooit zoveel van de fouten die er in zaten. Ik weet niet hoe dat bij andere is ervaren, maar ik had bij hun spellen, daar veel minder last van.

[Reactie gewijzigd door BlackHawkDesign op 16 december 2010 08:52]

Iedereen kan Anonymous zijn :)

Dit is de reden waarom ik een hekel heb aan CoD. Overrated spel wat niet meer lekker loopt. Eigen schuld dikke bult zeg ik in feite, had dit zo zien aankomen :)

*
Ah.. voelt goed: op de pc spelen. En iedereen maar altijd zeggen dat het altijd voor de console geoptimaliseerd wordt vanwege dezelfde hardware.

OT: Ik vind het wel wat jammer dat dit er nog in zit, de engine is nu al wel een paar jaartje oud en de networking mag dan ook wel wat beter zijn. Waarom kunnen ze dit niet goed krijgen? Er zit zoveel geld achter..
Zoals gezegd loopt het op de xbox helemaal prima. Vooral de ps3 kampt met connectie problemen. Waarschijnlijk omdat microsoft servers heeft die beter werken dan de eigen servers van treyarch.
Black Ops werkt met een p2p host systeem. Buiten het vinden van een lobby gebeurt er eigenlijk niks meer met treyarch servers. De huidige hypothese van mensen op twitter/fora is dat de connectie problemen (die er trouwens ook zijn op xbox heb beide versies) te wijten is aan het vastlopen van PS3s.

Ik had voor deze patch op ps3 weinig problemen, misschien 2 of 3 keer een vastloper op 2 dagen playtime. Wel redelijk wat connection lost issues, maar daar kom ik nog wel overheen. Sinds de patch heb ik 10 potjes gespeeld, waarvan 2 potjes volledig, 3 complete console freezes en de rest connection interrupted (waarschijnlijk omdat de host dus hing).

De PS3/PC issues zijn gewoon belachelijk. De framerate op de xbox is vrijwel constant 60, je moet aardig wat brekend glas+napalm op het scherm toveren voordat hij zo hard inkakt als op de PS3 het geval is. De ps3 krijgt op sommige maps niet eens de 60 FPS op het scherm die de engine zou moeten leveren.
Tel daarbij op de game freezes en de connection issues en zelfs als je een potje kunt spelen is het geen feest. Ik vind het belachelijk dat een studio als treyarch en een publisher als activision de grootste multi platform titel aller tijden durven uit te brengen met zoveel gebreken sinds launch. Het ergste is dat ze er niet eens voor uit durven te komen. De framerate problemen die er overduidelijk zijn woorden na een placebofix in de voorlaatste patch niet eens genoemd. En zo zijn er nog veel meer issues die niet genoemd worden.

Een youtuber heeft al een paar videos online gezet waar hij gewoon de xbox & ps3 versie naast elkaar zet en gewoon duidelijke verschillen laat zien. De scopes (red dot, reflex sight en acog) zijn op de PS3 duidelijk wazig, er zit allerlei smurrie in de scope die op de xbox niet te zien is. Hierdoor zijn die dingen op de PS3 vrijwel nutteloos, terwijl ze juist bedoeld zijn om je zicht te verbeteren.

Vind het gewoon jammer, MW2 was in potentie een geweldige game, maar door nalatenschap van IW is het nooit helemaal eruit gekomen. BO is misschien zelfs nog wel beter, maar door andere problemen komt het er niet uit. Niemand op m'n friends list speelt nog regelmatig black ops op het moment. Dit terwijl de meesten door de ergernissen van MW2 heen gebeten hebben en dit wel zijn blijven spelen.
Jammer voor de PS3 gebruikers. Zelf speel ik hem op de xbox360 en voor de patch liep alles idd vlekkeloos. Sinds de patch kom ik in een lobby met 11/12 spelers (inclusief mezelf). Blijft hij gewoon staan met de melding: Waiting for 1 more player to balance teams. Dat heeft ongeveer 5 minuten geduurd, toen waren 2 andere spelers het zat en die vertrokken zodat er 9/12 spelers in de lobby zaten. Ja je mag 3x raden, het spel begon direct. Sorry maar ik zie niet het verschil tussen 11/12 spelers waarbij je een team van 6 spelers en een team van 5 spelers hebt en 9/12 spelers waar je een team van 4 en een team van 5 spelers hebt. Dat ging voor de patch ook altijd goed. Lijkt wel of het nu allemaal wat langer duurt.
PC heeft anders ook nogal wat problemen met stuttering/freezes enzo en Activision (en dus Treyarch) besteedt daar totaal geen aandacht aan. (in zekere zin terecht om eerst console te doen: 700k PC sales t.o. 7 miljoen console) maar in PC versie zitten echt bugs die met 1x testen boven waren gekomen..
Oh ik ben het met je eens: consoles zijn ook belangrijker voor de gamemakers. Maarja zoals ik al zei: de game engine gaat al langer mee: updaten ze hem wel? of voegen ze gewoon kinderlijk functies toe zonder alles te optimaliseren? Ik neem aan dat bepaalde code wel uitwisselbaar is met de consoles.
Er komt deze week wss een pc patch? 8)7 of die werkt of net zo goed is als de ps3 versie durf ik echter niet te zeggen...
Voor de rest blijft het eerst pc > console jammert dat ze tweede zijn, eerst console > pc pc mensen jammeren dat ze achtergesteld worden tov van de consoles.
Logisch dat Xbox het beter doet, dat is gekoppeld aan de Live-servers
Waarom precies?
Op het 360 netwerk draait multiplayer op de infrastructuur van Microsoft, bij de PS3/PC maak je gebruik van de infrastructuur van de developer.
Nog beter, bij de 360 draait 1 van de consoles binnen het spel de server :) met als gevolg dat je eigenlijk geen drukte krijgt.

Alleen de matching servers draaien centraal (de server die de ingelogde accounts bijhoud en groepen maakt)

Hierdoor blijft de belasting op het netwerk laag.
Andere spellen hebben daar geen last van. Dit komt omdat ze de PS3 versie niet goed getest hebben.
Hij legt net uit waarom dit gebeurd en alsnog snap je het niet? Andere spellen hebben daar bij de ps3 geen last van omdat die uitgevers hun servers goed hebben ingericht.
Behalve bij EA, die heeft de servers in eigen beheer, volgens mij een van de eisen voor ze op live wilden ondersteunen, vermoedelijk omdat ze dan zelf kunnen bepalen wanneer de stekker uit een spel getrokken kan worden.
Blijkbaar weet je niet dat de PC versie dedicated servers gebruikt en dus niet de infrastructuur van treyarch gebruikt ....

tevens heb ik geen problemen met CoD: BO op de pc geen freezes geen haperingen geen connection lost (alleen als ik gekicked word door men score...) dus loopt prima bij mij ^^
Dat maakt het nog niet logisch dat het beter loopt? De code moet gewoon goed zijn.
Deels wel, maar het behoeft wat meer uitleg.

Bij Live krijgt Microsoft constant inkomsten om het live netwerk en daarmee de hosting van de multiplayer omgevingen te onderhouden. Terwijl de devver bij Sony de inkomsten moet halen uit de verkoop van het spel. Daardoor is de stimulans lager om na verloop van tijd de multiplayer te blijven onderhouden.
Microsoft onderhoudt geen hosting van multiplayer omgevingen. Ze hebben enkel een server om mensen naar elkaar door te sturen en hun daarna zelf te laten hosten.

Zoals gezegd, dit is een probleem van Treyarch en wat verwachten mensen nog anders van Vivendi dan dit soort grappen.
xbox heeft ook host migration problemen, dat de game zomaar crashed ligt toch echt niet aan de servers hoor.
Maar dat kan je weer verhalen bij de speler die de host is, als zijn verbinding in ene wegvalt dan snap ik dat er een host migration plaats vind.

Zelf speel ik het op de 360 en heb eigenlijk nooit problemen met matchmaking of dat de verbinding wegvalt.
Van de 500 (ongeveer) matches die ik gespeeld heb zijn er miss 5 waarvan de verbinding weggevallen is en daar dus een host migration plaats vind.
Black Ops = P2P? Wat hebben de live servers er dan mee te maken?
Je stats worden daar opgeslagen, maar that`s it

Daarbij kampt de XBOX360 toch ook nog redelijk vaak met het "connection interupted probleem" bij Black Ops. Daarnaast vind ik het gewoon retarded dat als iedereen een vote uitbrengt op 1 map en het dus duidelijk is dat die map het wordt, en de lounge vervolgens vol staat je alsnog meer dan 40 seconden moet wachten alvorens de game start....

Laat ze dan een check inbouwen if lounge full and map votes >= (bijv) 6 start game!

Daarnaast is het soms ook echt Lag Ops als je wel een verbinding krijgt met iemand met een ruk verbinding... Zie toch af en toe nog mensen met 1 geel streepje verbinding in de lijst staan terwijl ik altijd de volle 5 strepen groen heb.
Erg lekker weer. Ik vindt de term placebo patch wel leuk gevonden trouwens.

Is de mute functie van de ps3 dan ook weggehaald?
The update notes for Patch 1.04 list a number of issues it was supposed to resolve, but as we learned with the release of 1.03 these should be viewed with caution. Whilst I can’t comment on the glitch/exploit fixes I will touch upon some of the more important points. Firstly the party system, which has been pretty erratic to date, doesn’t seem to have improved and I’ve had terrible difficulties playing with parties since 1.04. We seem to be disbanded more often than ever, particularly when assembling a larger party for Ground War. Several players get left behind before the game starts. On the plus side I can now see everyone’s microphone icons, even if I can’t hear all of them or mute people in the lobby most of the time. In regards to the "measures to prevent the “Transmission error” and other disconnects” I can say I haven’t seen a transmission error so far. Unfortunately I’ve only been able to complete a handful of matches as almost all of them have had a host migration at some point (losing more members of the party) and a high proportion have gone on to fail due to the “Connection interrupted” error. This makes trying to play extremely frustrating. Add to that the fact that unless I’m in a party it finds it nigh on impossible to actually put me in a lobby despite attempting to connect to a lot of games. This means that multiplayer is currently pretty unplayable.
Zie http://tsardom.net/2010/1...n-ps3-a-poisoned-chalice/
Er zitten nog veel veel bugs in dit spel, het is echt overduidelijk dat Trearch dit spel gewoon aan tijd gebonden zat en dit spel dus te vroeg heeft moeten releasen.

Behalve de connectie problemen zijn er bijvoorbeeld ook tientallen bugs m.b.t. models en textures.

Ik mis CoD2!
Klopt, in de laatste 2 - 3 weken zijn de wapens nog aangepast met de performance die ze vandaag de dag nog hebben.
Het is de bedoeling van Activision om elk jaar een CoD uit te brengen.
Maar ik heb liever 1 jaar geen CoD dan een CoD die nog altijd niet goed functioneert.
Treyarch heeft anders gewoon 2 jaar aan dit spel gewerkt. Net als infinity ward 2 jaar aan modern warfare 2.
1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True