×

E3: Call of Duty - Black Ops

Door , 85 reacties

Niet te missen

Als je in LA mag zijn om verslag te doen van de E3, levert dat extra voordelen op. Zo waren we aanwezig op een episch feest van Activision waar de ene na de andere wereldster zijn opwachting maakte. Als afsluiter bracht rapper Eminem een aantal nummers ten gehore, en een van die nummers dook ook op tijdens de basketbalwedstrijd tussen de LA Lakers en de Boston Celtics. Activision had een volledig reclameblok ingekocht en het gevuld met een lange trailer van Call of Duty: Black Ops, begeleid door Won't Back Down, een nieuw nummer van Eminem. Kortom: Black Ops was in Los Angeles bijna niet te missen.

Gezien op: Xbox 360
Verschijnt ook voor: pc, PlayStation 3
Afwijkende versie: Nintendo Wii

Erg verwonderlijk is dat niet. Call of Duty: Modern Warfare 2 heeft het vorig jaar uitstekend gedaan en CoD is inmiddels het paradepaardje bij uitstek van Activision. De soap met Infinity Ward heeft de uitstraling van de franchise weliswaar meer kwaad dan goed gedaan, maar de serie staat nog als een huis. Op de E3 was ontwikkelaar Treyarch aanwezig om Black Ops te tonen, en dat was op zijn minst overtuigend. Het spel doet in veel opzichten denken aan Modern Warfare 2. Black Ops is dan ook gebouwd op dezelfde engine als dat spel. Het spel werkt in grote lijnen hetzelfde, en deelt ook elementen uit de user interface. Geen slecht nieuws, want in Modern Warfare 2 was die prima in orde.

*Deniable Ops

Call of Duty: Black Ops draait om geheim agenten, maar dan wel van het type dat ook flink kan uitdelen als het nodig is. De precieze opbouw van het verhaal houdt Activision vooralsnog geheim, maar duidelijk is dat je over de hele wereld missies uit zult voeren die eigenlijk niet bestaan, oftewel: 'deniable ops'. Het gaat om activiteiten die zo delicaat zijn, dat ze in potentie een derde wereldoorlog zouden kunnen ontketenen. Om deze reden bestaan de missies officieel niet, zodat geen enkel land verantwoordelijk kan worden gehouden als je wordt ontdekt.

*