Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties
Submitter: Tigran

De Poolse ontwikkelaar CD Projekt RED heeft met patch 2.0 een omvangrijke gratis update vrijgegeven voor The Witcher 2: Assassins of Kings. De patch voegt Arena Mode en Dark Mode aan de game toe, en bevat een geheel nieuwe tutorial.

In de nieuwe tutorial, die met patch 2.0 wordt toegevoegd aan rpg The Witcher 2: Assassins of Kings, wordt vooral het combat system van het spel uitgelegd. De patch voert ook diverse kleine wijzigingen door in de manier waarop hoofdrolspeler Geralt zijn tegenstanders te lijf gaat. Niet alleen is de besturing van Geralt op diverse punten verbeterd, ook kunnen de aanvallen van de hoofdrolspeler niet langer geblokkeerd worden.

Verder voegt de patch een nieuwe spelvorm toe in de vorm van Arena Mode. Spelers kunnen het in een duel in een kleine arena opnemen tegen diverse tegenstanders uit het spel. De resultaten van de duels kunnen naar het forum van het spel geëxporteerd worden. Het spel krijgt bovendien Dark Mode, een nieuwe en meer uitdagende moeilijkheidsgraad. Spelers kunnen in Dark Mode bovendien nieuwe sets uitrustingsstukken verzamelen. Patch 2.0 is gratis en wordt automatisch gedownload als de game tot versie 1.3 is opgewaardeerd.

De Poolse studio werkt ook aan een Xbox 360-versie van het spel. Die verschijnt in het eerste kwartaal van 2012 en wordt uitgegeven door THQ, terwijl de studio voor de pc-versie een overeenkomst had met Namco Bandai.

The Witcher 2: Assassins of Kings

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Wordt een betaalde DLC voor de Xbox versie:
"Als je game voor de PC koopt, hoef je je geen zorgen te maken over verdere kosten. We leveren alle updates en nieuwe content gratis", zo legt Badowski uit.

"Dit is niet het geval bij de Xbox 360, omdat bepaalde beleidsvormen van Microsoft gevolgd moeten worden." In het interview praat Badowski niet concreet over of er nog toekomstige downloadbare extra's verschijnen voor The Witcher 2.
Van nu.nl

[Reactie gewijzigd door NoUseWhatsoever op 30 september 2011 11:15]

Je verspreidt misinformatie. De Xbox360 versie is gelijk aan Witcher 2.0. De citaat die jij noemt gaat over toekomstige DLC. Ze zijn namelijk nog updates na 2.0 / Xbox 360 release van plan.
Bleh, dus je mag van Microsoft geen extra content toevoegen zonder dat ze er geld voor krijgen?

Lijkt me misschien ook wel logisch, als de updates via de netwerken van Microsoft verspreid worden. Maar zelfs dan vindt ik het niet echt netjes.

* YopY is blij dat hij een PC heeft. Nu het spel nog kopen :p.
Hm, ik heb toch al gratis add-ons gezien. Dat gaat dan wel om eenvoudige dingen zoals nieuwe skins voor karakters in mortal kombat ofzo, maar het kan dus wel.
Voor de 360 had MS een best wel evenwichtig en redelijk beleid mbt dlc. Tegenwoordig is het een absurd beleid dat alleen maar gericht is op de klant zo hard mogelijk uit te wringen. Nouja, ze hebben succes, ik heb XBL sinds dag 1 op de oude xbox maar zal hem niet verlengen als hij af loopt. MS's visie is niet een visie waar ik mezelf in terug zie. Nee, dan is steam een veel redelijker alternatief.

EDIT: Het is altijd wel grappig om dingen van vroeger met nu te vergelijken. Hoeveel zou de LOD uitbreiding van diablo 2 op XBL kosten? Of al die geweldige gratis uitbreidingen van UT. Denk dat MS een hartaanval zou krijgen bij de gedachte. ;)

[Reactie gewijzigd door actionInvoke op 30 september 2011 12:15]

Een hartaanval... of een harde je-weet-wel van al het geld dat ze ruiken? :+
Uhm... ik denk dat het eerder is vanuit het oogpunt van bandbreedte. Ik weet niet hoe groot die patch is, maar aan de beschrijving kan ik me voorstellen dat het een redelijke last op de servers van XBL kan leggen als ... wat zullen we zeggen? 50.000 gebruikers 't willen downloaden.
En al weer PC>consoles.

Ja mod me maar omlaag, waarheid doet pijn, maar ik vindt het wel fijn zo :)
Zie hier nogmaals het bewijs; CD Project Red verdiend je geld! Koop allen deze fantastische game en support deze ontwikkelaar :)

Hulde voor deze update, ik ben erg benieuwd! Grafisch zou het ook opgepoetst worden toch?
met deze acties ja dan krijg je wel weer zin om een game te kopen, met games als COD betaal je dikke 50 euro, en na 1 jaar moet je weer 50 euro betalen voor een vergelijkbare game. Nu zeggen jullie moet je niet kopen, nou het punt is koop je het niet dan kom je in een lege community omdat iedereen waarmee je online speelt wel de andere game neemt en ineens jouw game niet meer speelt.

Vandaar dat wanneer er gewoon een officiele goede update gewoon gratis is, heb ik een en al hulde voor ene bedrijf zoals dit.
Alleen is het met CoD een kromme vergelijking om maar n reden: The Witcher 2 heeft geen multiplayer.
Klopt maar zijn punt is duidelijk; CoD is een franchise die commercieel compleet wordt uitgemolken. Je betaald ieder jaar 50,- voor een nieuwe game maar je krijgt eigenlijk een mod omdat ze al jaaaren dezelfde engine gebruiken. Beetje oppoetsen, nieuwe wapens, maps en perks en voila; CoD is klaar! Het heeft niets meer te maken met liefde voor een game, het is puur een commerciele uitzuig truc die goed werkt.

CD-Project Red luistert naar de community, brengt gratis dit soort updates en heeft passie voor hun product. Tuurlijk moet er geld verdiend worden maar de prioriteiten liggen duidelijk anders. Ik vind dat die insteek geld verdiend en dat iedere PC gamer alleen daarom deze game al zou moeten kopen, of je het nou leuk vind of niet :P Gewoon puur om te laten zien dat we deze manier van werken willen en dat andere ontwikkelaars daar wat van kunnen leren!!

[Reactie gewijzigd door Jaapoes op 30 september 2011 11:49]

Nee MW3 is een nieuwe game.
Wel binnen bepaalde IP en thema: MW.
Dus de assets blijven hetzelfde. M16a4 blijft een M16a4 in alle games.
Maar de scenery veranderd. Tenzij de gear van VS en UK forces veranderd is, blijft dat ook hetzelfde groten deels.

Dat de engine oud is is totaal niet relevant. En is voor die huidige ouwe console nog steed up to date.
Unreal3 enginen is ook oud maar de games die daar op ontwikkeld zijn. Verschillen aanzienlijk en ook voor verschillnde genres.

Kern is dus whatever de engine een Total Conversion kan altijd en dat vooral op profesioneel dev niveau.
Dus de engine bepaald niet de game maar de content. De content maakt de game de game engine is de fundering.

Als het theme hetzelfde is en de objecten characters grotendeels ook dan kan dat hergebruikt worden. En of verfijd. Net zoals de gameengine verder geoptimaliseerd en verfijnd wordt. En nieuwe scrips of aangepaste de gamemechnics bepalen.
Waar een nieuwe full campain wordt uitgewerkt en nieuwe mappen.

Met main target markt consoles met ouwe hardware is nieuwe engine niet nodig die bied al de features die men wilt.
PC is ander verhaal daar kan je DX11 en GFX verbeteren.
Dat zie ik eerder als een extra effort dan een must crossplatform oogpunt gezien.
Oppoetsen lijkt mij niet nodig, performance tunen lijkt me eerder logisch.
Je kunt de graphics dusdanig opschroeven (Ubersmapling) dat een Dual 580/6990 setup moeite heeft. De game is al schitterend maar ook veeleisend.

Helemaal eens ben ik het dat deze game met support zeker zijn geld waard is.
ik lees hier 2 dingen, het spel krijgt daadwerkelijk een tutorial en het krijg een impossible moeilijkheids graad.

Ik vond het nu al een lastig spel, en de tutorial hielp er in het begin niet echt mee. Het duurde vooral even voor ik door had welk balkje leeg liep terwijl ik probeerde te blokken en het niet werkte.

Arena mode lijkt me ook wel vet, al snap ik niet waarom ze op het forum terecht komen.

[Reactie gewijzigd door LOTG op 30 september 2011 11:21]

Het komt op het forum en dan kun je jou score vergelijken met anderen. Daar komt dus een soort wedstrijd/vergelijk element in. Mits je daar gevoelig voor bent. En mits je je stats niet met een tool hebt ge-upgrade. Ze gaan op die manier de vergelijking eerlijk willen houden.
Woow, geweldige game en blijft nog steeds goed, heb het al uitgespeeld maar een andere modus is zeker niet verkeerd.

Keep up the good work.
Kijk zo hoort het. In plaats van iedere keer 15 euro te vangen voor een paar nieuwe maps of nieuwe functionaliteit gewoon gratis updates.
Ben nog steeds blij dat ik deze game gewoon gekocht heb
Dit is zeker de mooiste spel die ik ooit gezien heb. Zo veel detail in alle levels, huizen, kamers whatever! Top spel en nu dit erbij...ik ben helemaal blij.
Zo blijft het steeds een leuker spel worden!
Geniaal spel maar ook op "hard" word het halverwege act 2 best makkelijk. De uitdaging die je hiervoor had word wat minder omdat je karakter enorm sterk word. Niet echt een probleem want er zijn zo veel pluspunten dat dit mij helemaal niet irriteerde.

Als ik nu dit lees:

"Niet alleen is de besturing van Geralt op diverse punten verbeterd, ook kunnen de aanvallen van de hoofdrolspeler niet langer geblokkeerd worden."

Heb ik hier wel mijn twijfels over. Wat mij betreft had het juist wat meer hardcore gemogen wat natuurlijk wel in de nieuwe moeilijkheidsgraad zit verwerkt.
Ik ben ook niet perse blij met die combat change...
Het is tegenwoordig een trend om 'enigzins' moeilijk te beginnen en dan later alles te vereenvoudigen, een soort van "Cater to the Masses" mentaliteit.
Ik weet niet of het komt door de crybabies die zeuren dat het te moeilijk is of dat een bewuste keuze van de developper is.
Ik vind het juist een pluspunt als spellen je aansporen om het beste uit jezelf te halen, maar tegenwoordig wil men het de speler zo gemakkelijk mogelijk maken lijkt het haast. Daarmee wil ik niet suggereren dat ik een diehard/hardcore gamer ben, maar een beetje op de proef gesteld worden is geen schande.
Ik vind dat een pluspunt eigenlijk, ik heb er zo'n enorme hekel aan dat wanneer je wel steeds sterker en beter wordt de wereld om je heen exact hetzelfde doet.

Dan komt het op mij allemaal een tikkie nutteloos over.
Tja als alleen het hardcore hoogste moeilijk heid volk bediend moest worden.
Dan geen Witcher 3 want die afzet markt is te klein om top DX11 game op te leveren.

De meer casual core gamer die grote groep maakt juist zoiets mogelijk om de grote investeringen terug te halen.

Niet zoals vroeger waar 500.000 sales van iets super moeilijks een top hit was in de periode dat vooral alleen nerds PC hadden en er op los gameden.
Maar toen games kwa investeringen en teams veel kleinschaliger waren.
Het is gratis omdat het spel in Polen is gemaakt door een pools studio, in polen gaan ze echt geen 15 euro betalen voor een map dus dan doen ze het meteen wereldwijd gratis.

Trouwens ik ben iets mega raar tegengekomen, op de pc van een kennis loopt crysis 1 alles max op full hd met 55 frames, crysis 2 loop op alles max 61 frames, metro 2033 loopt op 53 frames ook alles op max maar the witcher 2 loopt alles op max maar 14 fps!! het schijnt dat dit komt door de slechte engine van het spel, klopt dat??
als je wat meer informatie over die van pc van een kennis hebt, hiervalt niet zo een 123 iets over te zeggen. Ik vind juist dat de engine het juist zeer goed doet, hij schaalt perfect. Beter dan de engine van crysis1 en metro2033 ;) Crysis2 is achteruit gegaan qua GFX imo.
'Het is gratis omdat het spel in Polen is gemaakt door een pools studio, in polen gaan ze echt geen 15 euro betalen voor een map dus dan doen ze het meteen wereldwijd gratis.'
hahaha geloof je dat echt? :+

De game is grafisch mooier dan beide crysis titels en metro dus daarom ook zwaarder. De engine is juist een van de betere omdat het specifiek voor de PC is gemaakt. Probeer deze gouden tip voor magisch hogere frames; zet ubersampeling uit in settings
Toch jammer dat er niet vanaf release al een goede tutorial was. Dat zou velen heel wat frustratie hebben gespaard.
Voor gamers die al aan het spel waren begonnen (ongeveer iedereen die het spel al had gekocht) komt het als mosterd na de maaltijd.
Ik ben intussen al weer een beetje uitgekeken op het spel, deels vanwege frustraties met het spel die met deze patch worden verholpen.
Ikzelf heb deze game vorige maand gekocht samen met mijn nieuwe pc. Had reeds een tijdje gespeeld, maar nu die patch er is gisteren opnieuw begonnen. De tutorial toont al een hoop zaken die ikzelf niet had gevonden tijdens het gamen.
Verder geen negatieve ervaringen met de game (behalve dan de iets of wat hogere instapdrempel. Maar of dit nu echt een negatief punt is... Hedendaagse games moeten het al te vaak hebben van super veel snelle actie stukken die elkaar in super rotvaart opvolgen. Om dan na 7 uur gamen op te houden...)
Een Epic lineair verhaal van 5 tot 15 uur tot in langdradigheid.
vs
Open wereld mainquest 15 tot 50 uur missies af werken. En side quest.
Lekker dolen grinden etc. Hapstukken verhaal sporadis wanneer je zin heb.

Nou nee die 5 uurtje MW2 waren tof. Intensief.
Maar Fallout3 + DLC is toch heel wat anders.
Lekker lang maar verhaal beetje veel op de achtergrond.

Speel beide soort games.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True