Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

Via een video kondigt CD Projekt het nieuwe The Witcher 2: Assassins of Kings aan. De rpg wordt bloediger dan de voorganger. Bovendien maakt de Poolse studio gebruik van de Havok-engine, wat de animaties natuurlijker moet maken.

Op YouTube is een video verschenen van de Poolse ontwikkelaar CD Project. De video, waarin overigens vermeld wordt dat deze uitsluitend voor intern gebruik bedoeld is, kondigt directeur Marcin Iwinski het nieuwe spel aan van CD Project, de rpg The Witcher 2: Assassins of Kings. In de video melden de makers vooral wat er in het nieuwe deel allemaal verbeterd is ten opzichte van het eerste deel, dat CD Project in 2007 afleverde. Van dat deel werden er 1,2 miljoen verkocht, meldt Iwinski terloops.

In het nieuwe spel maakt CD Project gebruik van een nieuwe engine die overweg kan met normal en parallax mapping en die dynamic shadows kan produceren. Het spel heeft bovendien een verbeterde dag- en nachtcyclus en een nieuw dialoog-systeem, waarbij ook de cameravoering verbeterd is. De video laat bovendien zien dat de kunstmatige intelligentie in het spel is aangepast. Het gedrag van de terugkerende hoofdpersonage Geralt heeft nu effect op de omgeving. Als de speler Geralt iets laat slopen, zullen de omstanders daar nu hun afkeuring over uitspreken. De AI regelt bovendien dat belangrijke personages in het spel een 'eigen agenda' hebben, met dagelijkse bezigheden die los staan van de acties van Geralt.

Tot slot gaan de makers in op het vechten in The Witcher 2. De van het eerste deel bekende 'finishing moves' zullen terugkeren, maar dan in bloederiger vorm. Om het vechten te verbeteren maakt CD Project gebruik van de bekende physicsengine van Havok. Geralt heeft nog steeds beschikking over wapens als zwaarden, maar kan ook gebruik maken van magische spreuken. De video toont hoe hij gebruikmaakt van een spreuk die nog het meeste lijkt op de force push die Jedi kunnen gebruiken in het Star Wars-universum. Wanneer The Witcher 2: Assassins of Kings gaat verschijnen, is niet bekend en ook niet welke uitgever het op de markt gaat brengen.

De makers reppen met geen woord over een consoleversie van het spel. Van het eerste deel van de serie zou wel een consoleversie verschijnen, onder de naam The Witcher: Rise of the White Wolf. De ontwikkeling daarvan werd echter in mei van dit jaar stilgelegd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Geweldig nieuws!!! Ik heb pas overlaatst nog eens de Enhanced Edition van The Witcher gespeeld en het is toch een geweldige RPG.

Een geweldige RPG met zelfs in de Enhanced Edition nog wat ruwe kantjes en minpuntjes. Als die nu aangepakt worden in The Witcher 2 staan er weer heel wat uurtjes plezier te wachten voor de RPG liefhebbers.

Ik hoop op vooral wat uitdagendere combat, want ik speel The Witcher op hard met de vingers in mijn neus uit (wel goed gebruiken van potions en blade coatings). En ook mag het aspect van de gear wat meer in de ver komen te staan, want meer dan 2 keer je armor vervangen is er niet bij en meer dan je standaard witcher swords (steel en silver) heb je ook niet nodig, want de andere zwaarden spreken tot in hoofdstuk 5 (laatste hoofdstuk) weinig tot de verbeelding. Ook je 2 (3 op het einde van spel) side slots voor extra wapens zoals bijlen en dolken heb je eigenlijk niet nodig en zijn er maar voor de show.

Sex cards verzamelen mogen er ook weer in en moesten ze nu ook een effectief nut hebben in The Witcher 2 dan zou dat een extra bonus zijn.
Ben benieuwd of ze de enorm lange laad tijden ook aanpakken! Alhoewel de laad tijden met de enhanced edition van The Witcher wel verbeterd zijn, waren ze nog steeds lang!
Die laad tijden waren zeker erg 5 minuten wachten voor het laden van een huisje waar dan bleek dat je niet moest zijn . . . Maar bij de enhanced edition vond ik het mee vallen. Wat ik ook wel minder vond was de duidelijkheid van quests waar je nou precies heen moest en wat je daar moest doen.
Die laadtijden waren na de eerste patch gereduceerd tot bijna nul... De ondersteuning van dat spel was echt top! Bezitters van het origineel konden de Enhanced versie gratis downloaden, die enorm veel verbetringen bevatte :)
Demo in filmpje is ook alpha build :X
Dat ze eerst eens zorgen dat The Witcher in NLD op Steam te kopen is...
Hoe het ook zij het is een geweldige ontwikkeling van een supergaaf spel wat ik zeker ga spelen!
De sfeer en omgevingen in de eerste game hebben me tot half zes sochtends door laten spelen om de game uit te spelen zonder dat ik het in de gaten had. vonden ze op school wat minder maarja.

Ik ben het wel eens met de punten van darthdavy, alhoewel een laag aantal quicktime events niet erg is, zolang het niet bij ELK gevecht moet. het zou een optie moeten zijn als je een speciale aanval succesvol land en daardoor de optie krijgt een extra snelle finishmove kan uitvoeren mits je snel genoeg bent.
Anders gewoon lekker raggen tot het nulpunt van de ander zijn healthbar.
Ik vond deel 1 goed qua gameplay en graphics hopen dat deel 2 er een schepje bovenop doet :P
"De makers reppen met geen woord over een consoleversie van het spel. Van het eerste deel van de serie zou wel een consoleversie verschijnen, onder de naam The Witcher: Rise of the White Wolf. De ontwikkeling daarvan werd echter in mei van dit jaar stilgelegd."

en toch zie ik heb staan bij "Gerelateerde producten" -.-
Ziet er goed uit. Soms lijkt het filmpje wel erg lage fps te hebben...
De video, waarin overigens vermeld wordt dat deze uitsluitend voor intern gebruik bedoeld is, kondigt directeur Marcin Iwinski het nieuwe spel aan van CD Project, de rpg The Witcher 2: Assassins of Kings.
inter gebruik my ass, me zulke reclame in het filmpje is het duidelijk bedoeld voor meer dan intern gebruik.
Wel, het is natuurlijk geen geheugensteuntje voor de developers hoe een en ander vormgegeven moet worden, maar intern gebruik kan ook duiden op een presentatie voor bijvoorbeeld aandeelhouders of een uitgever. Het lijkt me evident dat het in ieder geval niet voor het grote publiek bedoeld is.
Inderdaad geweldig nieuws!

Ik hoop alleen dat ze de oorspronkelijke voice-acteur voor Geralt weer gebruiken, en niet die van het filmpje. Deze klinkt toch een beetje raar.
Volgens mij is een groot deel van de voices in het getoonde spel nog gewoon voicewerk van Cd Projekt zelf... Geralt spreekt wel érg Pools-Engels :+

voice-over was precies waar de 1.0 versie van The Witcher hard op afgekraakt wed en wat in de EE het hardst aangepakt werd. Die fout maken ze vast geen tweede keer.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True