Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 29 reacties

THQ heeft een overeenkomst gesloten met de Poolse ontwikkelaar CD Project Red waardoor het de Xbox 360-versie van The Witcher: Assassins of Kings in Europa op de markt mag brengen. Wanneer de consoleversie verschijnt, is nog niet bekend.

Adam Badowski, hoofd van ontwikkelaar CD Project Red, zegt blij te zijn dat zijn game via het distributiekanaal van uitgever THQ op de markt gebracht wordt. Hij meldt echter niet wanneer de consoleversie in de winkel verschijnt. Badowski meldt wel dat de versie voor Xbox 360 een 'enorme onderneming' is voor zijn bedrijf en dat de studio een verbeterde versie maakt van de versie voor de pc, die in mei op de markt verscheen.

Toch roept de deal wat vragen op. De pc-versie van The Witcher 2: Assassins of Kings verscheen onder de vlag van uitgever Namco Bandai, die ook al de eerste editie van de rpg op de markt bracht. Bij het op de markt brengen van de Xbox 360-versie van The Witcher 2 is de rol van Namco Bandai onduidelijk. THQ afficheert zichzelf nadrukkelijk als distributeur, niet als uitgever, en het is niet duidelijk of Namco Bandai nog een rol speelt. De Nederlandse vertegenwoordiging van Namco Bandai weet niet wat de rol van het bedrijf in het geheel wordt; THQ Nederland is niet bereikbaar voor commentaar.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (29)

Mijn pc kan hem niet aan :( Ben dus zeker benieuwd naar deze versie!
Weet niet wat voor pc je hebt, maar een beetje videokaart kan hem al draaien(wel op low maar toch).

OT
Ik ben wel benieuwd wat ze er uit zullen laten qua functies, en hoe het er uit ziet op de 360.
u vraagt wij draaien.
Comparison screenshots tussen de pc en 360
Ziet er natuurlijk niet zo goed uit als op de pc, maar voor een 6 jaar oude console is het erg indrukwekkend.
De vraag is alleen, hoe loopt het? 30fps lijkt me wel het minimum

http://gamingbolt.com/wit...-pc-screenshot-comparison
Ziet er echt goed uit! Weinig verschil met de PC versie
Een van de dingen dat deze game zo geweldig maakt is de sfeer. Dit wordt voor een groot deel bepaald door de effecten in de game (licht tussen de bomen door, realistische schaduwen). En dat bereik je niet door alles op low te zettten ;)
Het spel draait prima op low end pc's. Het enige probleem is dan de extreem lange laadtijden, hierdoor wordt het spel toch onspeelbaar.
Als dat een probleem is, dan zal het op de Xbox 360 niet al te best worden. Het verschil tussen van disk laden en van harde schijf is best groot, en daar komt nog bij dat de 360 niet zulke geweldige hardware heeft.
nou ik zit met smart te wachten op de xbox versie want mijn 9500gt bakt er zelfs niets van op 800x600 alles op low dan heb ik een fps van rondt de 18
@rReinoutvk geen last van lange laadtijden hoor

[Reactie gewijzigd door careltjuh op 30 juni 2011 16:39]

die chip heeft maar 32 cores, je bent dus bijna 100 cores verwijdert van de minimum requirements van dit spel :+
minimum requirements zijn ook: GeForce 8800/AMD 3850
recomended: Nvidia GeForce 260, 1 GB memory / Radeon HD 4850 with 1 GB memory

[Reactie gewijzigd door stewie op 30 juni 2011 17:35]

Ik bewaar dit spel voor na de zomer, wanneer ik mijn nieuwe pc ga bouwen. Nu draait het wel, maar op een veel te lage framerate bij een beetje fatsoenlijke weergave (5200+, 8600gts).

Leuk voor de mensen met een Xbox, maar ik ben bang dat ze grafisch een hoop in zullen moeten leveren t.o.v. de pc-versie.
xbox360 zal wel weer zeker een resolutie van 640P hebben, net als alle first-party Microsoft games trouwens.
alle first party titels?
Die zijn sowieso op 1 hand te tellen, ze hebben op dit moment maar 3 studios als ik me niet vergis. Lionhead, Rare en 343 studios.
Bij mijn weten draaien alle games van die studios op resoluties boven de 640p. op native 720p of een tikkie daaronder, zoals Halo:reach.

Als je het over MS published games hebt, dan springt alleen Alan Wake me te binnen die op 640p draait. Zullen er vast wel meer zijn.

Third party is Call of Duty de bekendste op 640p.

Dat het grafisch minder wordt dan op een dikke pc lijkt me duidelijk, maar ik heb wel vertrouwen in CD Projekt. Ik zie dit wel een van de mooiste games op de 360 worden.
Alle Halo/Forza/Fable games sub-720P.
wat niet hetzelfde is als 640p ;)

Forza gewoon native 720p

Forza Motorsport 2 = 1280x720 (2xAA in-game, 4xAA replay & vehicle select)
Forza Motorsport 3 = 1280x720 (2xAA in-game, 4xAA replay & vehicle select)

Deze 2 net onder 720p

Halo: Reach = 1152x720 (2xAA temporal)
Fable II = 1120x720 (blur filter, 2xAA)

De enige die echt 640p was is halo3 en odst.

Maar belangrijker, vrijwel alle 3rd party titels draaien native 720p, dus wat mij betreft is je bewering dat Witcher 2 wel op 640p zal draaien vooralsnog op niks gebaseerd.
dan nog ik prefereer zoveel mogelijk details en effecten en 640P boven het uitschakelen van van effecten of lagere resolutie textures of minder polygons on screen.
resolutie verlaging met upscaling is zichtbaar maar lang niet zo zichtbaar als het snijden in de andere effecten.

ik moet zeggen dat ik het eer goed uit vindt zien op de xbox,
voornamelijk minder depth of field en geen lightshafts, maar verder ziet het er prima uit.

[Reactie gewijzigd door freaq op 30 juni 2011 23:01]

Bij Forza waren de laadtijden wel kak. Je moest gewoon ongeveer 30 seconden wachten totdat de menu's laadden, en voor een race nog langer. Geef mij dan maar 2D menu's...
1152x720 + 1120x720 is geen 720P
1280x720 is 720P
Ik ben benieuwd in hoe verre features voor de console worden versimpelt, of dat het niet gebeurd. Ik denk namelijk van wel.
Ik denk eerder dat deze versie van nature goed gaat spelen. Bij een vriend deze game met mijn Xbox360 controller geprobeerd... werkte veel beter dan met muis en toetsenbord!
Wanneer de consoleversie verschijnt, is nog niet bekend.
Zal wel even duren, als ze willen dat dit spel op een Xbox 360 zal draaien met een goede framerate dan moeten ze werkelijk alles versimpelen en afkappen gezien de ontzettend hoge kwaliteit van modellen/textures en effecten.

En als ze dat doen ben ik benieuw hoeveel er van de schoonheid van dit spel overblijft, niet veel waarschijnlijk.
Ach aangezien consoles hardwarematig veel efficiŽnter in elkaar zitten dan PC's, geen DirectX of ander API overhead hebben (er wordt direct op de hardware geprogrammeerd) waardoor ze veel meer draw calls kunt aanroepen dan op een PC zal het allemaal wel meevallen...

Geloof je me niet?

http://www.rockpapershotg...e-powerful-than-consoles/
Jah, dat is ook inderdaad waarom er op de consoles bijna geen full-HD titels zijn maar altijd een ge-upscalede resolutie. Consoles blijven stilstaan in de tijd en naarmaten de jaren vorderen raken ze gewoon achter. Er worden allerlei trucjes uitgehaald met textures en levels omdat anders de benodigde 30fps niet meer gehaald wordt.

Daarbij draaien pc spellen tegenwoordig standaard op een resolutie van 1680x1050 minimaal, met alle details op high en AAx8 etc. en zijn de textures van veel hogere kwaliteit dan de consoles.

http://www.kotaku.com.au/...re-holding-pc-games-back/

http://www.ps3news.com/co...ven-720p-Let-Alone-1080p/

http://www.quartertothree...lk/showthread.php?t=38937

edit: laatste link

[Reactie gewijzigd door CobraVE op 1 juli 2011 09:40]

Jah, dat is ook inderdaad waarom er op de consoles bijna geen full-HD titels zijn maar altijd een ge-upscalede resolutie. Consoles blijven stilstaan in de tijd en naarmaten de jaren vorderen raken ze gewoon achter. Er worden allerlei trucjes uitgehaald met textures en levels omdat anders de benodigde 30fps niet meer gehaald wordt.
Schijnbaar zijn PC-only projecten financieel niet haalbaar.....
Misschien moet je eens een beschuldigende vinger wijzen richting je eigen community ipv altijd te kankeren op consoles?
heheh zijn ze zeker wel, kijk maar naar spellen als ArmA II of Rise of Flight, als de game goed, vernieuwend en interessant is, is het financiŽel altijd haalbaar. Alleen met die copy-paste meuk voor mensen zonder tactisch inzicht zoals MoH en CoD moet je 20 platforms aanhouden om het rendabel te maken.

Consoles zijn even het lead-platform geweest maar dat draait wel weer terug, niets om bang voor te zijn.

[Reactie gewijzigd door CobraVE op 4 juli 2011 15:59]

Geweldige game, leuk dat mensen die geen krachtige pc maar wel een xbox hebben staan nu ook kunnen genieten hiervan.
En ik ben bang nu dat de volgende The Witcher (of andere spellen van hun) een Console Port word, omdat het voor hun makkelijker is om een versie te makken (Console) en dan pressies de zelfde uit te brengen op de PC, met alle mankementen en slechte muis en Toetenboard ondersteuning.

Ik hoop het niet maar ik heb veel te vaak gezien dat dat wel gebeurde, en kom nou op hebben de Xbox 360 mensen niet genoeg spellen op hun Console dan, hebben ze zo weinig goede spellen er op?

Laat toch is ook wat spellen PC Only zijn, net als wat Xbox en Playstation doet.
Waarom zou je dat willen? Wat is het nut van een spel alleen voor de PC uit brengen, behalve fanboys blij maken?
Heb gisteren eindelijk de eerste uitgespeeld, wat een meesterlijk spel.

Heb al een PS3 staan, ga hiervoor nu geen xbox bijkopen. Wacht wel, ben toch van plan om voor diablo te upgraden (m'n laptop zal deze wel niet deftig trekken)
Gelukkig!

Ook mijn laptop trok het niet dus ik zat hier al op te wachten.

Ik vraag me alleen af of ze hier al een tijd aan werkte of pas begonnen toen ze eenmaal met THQ gingen samenwerken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True