Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties

Epic Games, de makers van de Unreal-engine, gaat een kantoor openen in Tokio. Het kantoor gaat voorlopig alleen ondersteuning bieden aan Japanse ontwikkelaars die de engine gebruiken, al heeft Epic 'geheime plannen.'

Tijdens de Tokyo Game Show heeft Mike Capps, directeur van de Amerikaanse ontwikkelaar Epic Games, bekendgemaakt dat zijn bedrijf een kantoor gaat openen in de Japanse hoofdstad. Het kantoor gaat voorlopig alleen ondersteuning bieden aan Japanse ontwikkelaars die gebruikmaken van de Unreal-engine van Epic. Capps liet echter los dat Epic ook wel eens 'geheime plannen' zou kunnen hebben om Japanse ontwikkelaars in te huren.

Het kantoor in Tokio is ontstaan uit een samenwerking tussen Epic en de Japanse uitgever Square Enix. Die gebruiken Epics engine voor The Last Remnant. In eerste instantie stuurde Square Enix een aantal ontwikkelaars naar Amerika om de engine van Epic te leren kennen. Daarna werden de rollen omgedraaid en stuurde Epic een aantal ontwikkelaars naar Japan om Square Enix uit de brand te helpen. Het team dat bij Epic aan de Unreal-engine werkt bestaat echter uit 20 personen en dat is volgens Capps te klein om vaker dit soort ondersteuning te bieden. Vandaar dat Epic een kantoor in Japan wil openen dat die rol over gaat nemen. Epic heeft al een kantoor in Seoul, dat ondersteuning biedt aan Zuid-Koreaanse ontwikkelaars.

Mike Capps en Cliff Bleszinski van Epic Games
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

20 man? is dat echt alles?
toch best wel petje af als je kijk naar wat ze voor elkaar kunnen krijgen, en dat al jaren lang.

ik heb wel vaker gehoord dat de 'persoonlijke' support van unreal wat summier is als je een engine licentie heb gekocht, maar als ze maar 20 man hebben dan kan ik daar goed inkomen. (de on-line handleidingen enzo zijn wel best goed, en op verschillende fora is veel te vinden) en de editor tools zijn nagenoeg onovertroffen (en precies de zelfde die je als gebruiker ook bij de game krijgt.

[Reactie gewijzigd door Countess op 25 september 2009 15:35]

20 man? is dat echt alles?
toch best wel petje af als je kijk naar wat ze voor elkaar kunnen krijgen, en dat al jaren lang.

ik heb wel vaker gehoord dat de 'persoonlijke' support van unreal wat summier is als je een engine licentie heb gekocht, maar als ze maar 20 man hebben dan kan ik daar goed inkomen. (de on-line handleidingen enzo zijn wel best goed, en op verschillende fora is veel te vinden) en de editor tools zijn nagenoeg onovertroffen (en precies de zelfde die je als gebruiker ook bij de game krijgt.
enige wat ik zo jammer vind aan die unreal engines is dat alle games ongeveer de zelfde uitstraling krijgen erdoor op wat uitzonderingen na, gewoon ho ede engine de belichtingen en effecten rendered en de character. Het landschap uit arkham asylum bijvoorbeeld had zo in een unreal tournament game gekunt met wat aanpassingen.
dat ligt dan echt aan de developers, want het is nergens voor nodig.

en
http://en.wikipedia.org/w...ine_games#Unreal_Engine_3
hoeveel games hiervan lijken op elkaar?

even bij unreal3 blijvend : bioshock lijkt helemaal niet op american army, lijkt niet op gears of war, lijkt niet op rainbow six vegas, lijkt niet op fairytalefights, lijkt niet op MoH: airborn, lijkt niet op grimm.
geen van die games lijkt op elkaar.

bij de laatste quake engine vond ik het veel erger eigenlijk, alle modelen hadden daar precies de zelfde plastic glow/highlights.

[Reactie gewijzigd door Countess op 25 september 2009 16:20]

Ik denk dat het ook mee speelt in hoeverre de ontwikkelaar de engine zelf uitbouwt
Ik geloof best dat als je hem standaard gebruikt zoals je hem krijgt en vooral niet echt creative grafische mensen hebt je spel inderdaad verdacht veel op UT lijkt.

Steek je er wat meer tijd in dan zal je idd zoals jij zegt gemakkelijk een eigen smoelwerk bouwen!

Ik denk dat vooral Borderlands dat goed laat zien!
het waren de effecten die erg veel op elkaa rleken, hoe alles getoont word op je scherm kan je bioshock imo best vergelijken met gears en ut3.

Het is de manier hoe de belichting gedaan word en de kleuren vallen, neit zozeer de objecten zelf. 80% van de tijd pik ik ze er in ieder geval zo eruit puur door de renedering technieken, wat de reden weet ik niet, als het inderdaad door de grafische kaarten kotm en de inflexibiliteit ervan is dat jammer. Maar er zijn ook weinig echt goede concurrenten voor deze velzijdige engine.
Hoewel de grafische stijl inderdaad nogal anders is in die spellen, is het goed mogleijk om de UE engine te herkennen. GoW en UT3 zijn bijna niet uit elkaar te houden door bepaalde shader effecten en een bepaald filmatisch gevoel dat de engine naar mijn mening geeft.
Dat klopt (en dat is niet beperkt tot slechts UnrealEngine, maar voor alle engines), en als ik Tim Sweeney mag geloven is de voornaamste reden voor dit de inflexibiliteit van de render pipelines van de systemen (e.g. DirectX). Hij pleit ook voor meer directe toegang tot de procesoren en direct beperkende vertaal slag zoals DirectX. AMD, Intel en nVidia zijn hier ook al mee bezig, OpenCL is daar een goed voorbeeld van.

ps, Als je geen photo realistische rendering wilt hebben kan je met alle engines nog wel veel kanten op voor een meer unieke uitstraling.
Het is dus eigenlijk meer 'on-site' support dan echt een kantoor met sales personeel? Het programmeren zal waarschijnlijk ook wel in Amerika blijven omdat het daar de thuisbasis is?
Jammer voor de ontwikkelaars in Amerika die vonden het vast niet vervelend om op kosten van de baas een paar daagjes Tokyo te doen per jaar.
Is iets minder leuk dat het klinkt hoor :P Vaak zie je het vliegveld, het kantoor en je hotel en meer niet :)
Moet ook vaak reizen voor me werk en het klonk toch een stuk leuker

Niet dat het sowieso een super ervaring is hoor dat zeker!

Denk persoonlijk ook dat die Amerikanen nog een hoop van die gekke Japanners kunnen leren (en andersom), de games werelden van die 2 verschillen toch wel enorm!
Te laat Cliffy, ze hebben binnenkort al een Gears of War in Japan. http://www.tecmo.co.jp/product/qt/movie.html
Gears of War is al een behoorlijke tijd uit in Japan, en doet het ook nog behoorlijk goed. Het gerenomeerde Japanse games blad Famitsu had het spel zelfs een 37/40 gegeven (wat best wel hoog is voor dat blad).

[Reactie gewijzigd door elmuerte op 25 september 2009 19:44]

Meest foute pic ooit! Lekker fake amerikaanse *grin*

[Reactie gewijzigd door Tweakjur op 25 september 2009 16:15]

dat zijn de mannen van jazz jackrabbit :) grijs gespeeld back in the days :)
Jups. Samen met Arjen Brussee, die nu Killzone 2 gemaakt heeft :)
Hmm. Epic and Square Enix: Unreal Fantasy ?
Ben benieuwt of er ook een cross genre game uitkomt.
Vraag me af of ze dit soort dingen al voor konden stellen toen ze bezig waren met Epic Pinball :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True