Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 44 reacties

Unreal Tournament 3 op de Xbox 360 krijgt vijf extra maps, twee extra personages en splitscreen-mogelijkheid. De extra's zijn exclusief voor de Xbox 360, maar wanneer het spel voor de console verschijnt, is nog niet bekend.

Logo Unreal Tournament III Unreal Tournament 3 voor de Xbox 360 zal naast de nieuwe maps, karakters en splitscreen-functionaliteit ook alle downloads bevatten die voor de pc- en Playstation 3-versies al beschikbaar gesteld zijn. De extra's die in de Xbox 360-variant opgenomen worden, zullen echter niet op de andere platformen verschijnen. Daarmee probeert ontwikkelaar Epic de vertraging goed te maken die de Xbox 360-versie opgelopen heeft. De pc-versie verscheen eind 2007 en de versie voor de Playstation 3 verscheen in februari 2008. Wanneer de versie voor de Xbox 360 uitkomt, is nog niet bekend. Epic is nog steeds in onderhandeling met Microsoft en beide partijen proberen een oplossing te vinden voor het aanbieden van door spelers gemaakte maps.

Bij de pc-versie van het spel wordt een editor geleverd waarmee spelers maps of andere mods voor het spel kunnen maken. Deze kunnen ook opgeslagen worden in een formaat waarmee de Playstation 3 overweg kan. Het gesloten karakter van Xbox Live verhindert echter dat zelfgemaakte maps of mods via het netwerk van Microsoft uitgewisseld worden; bij het Playstation Network van Sony is dit wel mogelijk. Epic probeert Microsoft nog steeds zover te krijgen dat zelfgemaakt maps via Xbox Live verspreid kunnen worden. De huidige versie van de editor kan maps en mods nog niet opslaan in een formaat dat de 360 ondersteunt, al zal die functionaliteit toegevoegd worden zodra Epic en Microsoft een oplossing gevonden hebben voor het downloaden van door spelers gemaakte uitbreidingen. Als Microsoft vasthoudt aan het besloten karakter van Xbox Live, overweegt Epic om zelf de beste mods en levels te verzamelen en deze bij Microsoft aan te bieden, met het verzoek ze op Xbox Live te zetten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (44)

En nu maar hopen dat de mensen het dan wél de moeite waard vinden om te kopen.
De algehele verkoop van zowel de PS3 en voornamelijk ook de pc-versie, zijn echt laag.

Ik vind het erg jammer, want het is een leuk spel en online lekker veel snelle actie.
De scene komt alleen simpelweg niet van de grond, dus toen was voor mij de lol er ook snel weer af.
De algehele verkoop van de PS3 en PC versie zat begin dit jaar, in Februari dacht ik, al ruim door de 1 miljoen units. Toen was de Europese PS3 versie er overigens nog niet eens (dus zal de Europese PC versie daar wel een aanzienelijk aandeel in hebben gehad, gezien het feit dat de Amerikaanse PS3 versie ook nog niet al te lang beschikbaar was).

[Reactie gewijzigd door Droniac op 18 april 2008 16:29]

Ik speel graag fps'en en had nog nooit UT gespeeld. Ik had dan maar is de demo van UT3 gedownload. Eerst een beetje SP gedaan en ik vond het nog wel leuk. Probeer ik die MP, ik zie een server of 10 maar geen enkele toegankelijk (dit bleek inderdaad een bug te zijn) na verschillende pogingen ben ik 1 maal online geraakt en ja dat was leuk.
Spijtig dat dat niet beter lukt, het kan dan wel maar een demo zijn... dit zou toch (probleemloos) moeten lukken met een spel gemaakt voor MP.

Een tijd later heeft een vriend van mij het volledige spel gekocht (pc). En wat bleek... dit wou niet werken. Ik heb het zelf ook enkele malen geprobeerd en nu werkt het nadat hij een 50? tal foutmeldingen moet weg klikken voordat het spel laadt. Maar wat werkt er niet? juist ja de MP.
Ik heb het spel dan maar is op mijn pc gëinstalleerd en het werkte ook niet van de eerste keer. Na veel opzoekwerk en patches en ditjes en datjes werkt het eindelijk volledig.

Persoonlijk vind ik het een leuk spel, maar qua performantie heb ik er toch mijn vragen bij. Gezien de harde concurrentie in de FPS wereld kan dit dodelijk zijn voor een spel. Veel mensen willen gewoon het spel installeren en spelen, ook pc-gamers.
Wat is het toch een ziekelijke strijd tussen deze consoles. Enkel de consument is het slachtoffer. Ik blijf ver af van beide consoles en heb dus geïnvesteerd in een 8800GTX en zal het wel doen met de games die op pc uitkomen. Uiteindelijk FPS zijn nog steeds het beste speelbaar op de pc met keyboard en muis. En de rest van de spelletjes op de consoles boeien niet. GTA4 komt uit op pc als je tenminste geduld kunt hebben en de rest is toch een uitmelkingsproces van alle cliché's op een DVD of Blu-Ray proppen.
Concurrentie zorgt voor lagere prijzen en dat is goed voor de consument. Ook meer keuze mogelijkheden en de drang om te verbeteren.

De "ene console die alles doet" is een veelbesproken iets. Uiteindelijk zou als er maar een console is er weinig van innovatie overblijven! Zelf de "expandability" ideen slaan natuurlijk nergens op, stel je voor dat een 3rd party een expander maakt die iets verbetert waarom zouden ze toestaan dat anderen er ook voor programmeren?

Nee het feit dat we Nintendo, Sony en Microsoft hebben die alledrie op andere manieren proberen om gamers aan hun te binden is goed nieuws. Soms is het jammer dat je inderdaad iets op de ene console wel kan maar op de andere niet. Dertegen is het feit dat je al meer kan dan de "standaard dingen" omdat ze ergens moeten op concureren.

Nintendo heeft het deze keer makkelijk. Nu ja makkelijk ze zijn de 2de console voor hardcore spelers en de 1ste voor vele mensen. Hell zelfs hardcore spelers zien wel wat in de Wii!

Sony en Microsoft zitten te vissen in het hardcore water met FPS-en, Racers, RPG's, JRPGS's etc! En ook RTS-en en Strategy spelen komen op!

Je moet het gewoon bekijken vanaf welke voordelen en nadelen er zijn aan consoles. Het is heerlijk om gewoon een game te kunnen spelen, zonder instellingen, driver conflicten, copy protection *crash*. Aan de andere kant op een PC kun je alles wel instellen en aanpassen. Ach ja!

En PC games zijn ook vol cliche's, kijk naar 80% van de shooters, je bent een anonieme aap en je krijgt als opdracht aliens/illegalen/mensen af te slachten. Well okay! En je character wordt helemaal niet aantrekkelijk gemaakt door het een verhaal te geven, nope je bent Space Marine #4591858-B

Kijk dan naar MMORPHS. Oooh Grinding! Nog maar 100 Skulls te gaan dan krijg een een +10 mini skirt of laughability!

Nee de PC is niet ook allemaal zonneschijn en babies die lachen!

[Reactie gewijzigd door swampy op 18 april 2008 14:21]

En PC games zijn ook vol cliche's, kijk naar 80% van de shooters, je bent een anonieme aap en je krijgt als opdracht aliens/illegalen/mensen af te slachten. Well okay! En je character wordt helemaal niet aantrekkelijk gemaakt door het een verhaal te geven, nope je bent Space Marine #4591858-B
In hoeverre wijkt dat af van de consoles dan? Ik vond halo 3 een middelmatig spel, maar vanwege de hype en het gebrek aan alternatieven verkocht t prima, op de pc markt zou zoiets niet echt een kans hebben gehad.
Niet helemaal mee eens. Halo 3 offline was niet super maar ik vind de online optie toch echt 1 van de beste die je op de dag van vandaag kan vinden. ik speel het zelf ook bijna nog dagelijks.. Maar misschien is dat ook een kwestie van smaak.. :9
UT3 heeft op de ps3 ook keyboard en muis ondersteuning. En een goede video kaart is vaak duurder dan een console dus lijkt mij de keus niet moeilijk. Ik ben blij met de komst van UT3 zodat ik mijn pc niet hoeft te gebruiken om te gamen. Dus geen upgrade kosten meer om de laatste games te kunnen spelen.
Als je op de pc hetzelfde doet als voor de consoles dan ben je een stuk goedkoper uit, net als op de cosoles gewoon de kwaliteit naar beneden gooien als de hw het niet meer trekt, dan kun je prima 3-5 jaar met een pc gamen ;)
Consoles gaan over het algemeen een jaar of 7 mee. Echter bij de consoles heeft iedereen hetzelfde en kan er na die 7 jaar het absolute maximum er bijna wel uitgehaald worden (kijk maar naar God of War 2). Bij een PC zal het minder waarschijnlijk zijn voor de ontwikkelaars om de game voor een videokaart van 5 jaar oud te optimaliseren.

Voorbeeld is Crysis: deze ziet er op low instellingen niet uit (medium is al 10x beter). Doom 3 ziet er nog beter uit en die kan je spelen op een 6600GT op redelijk hoge instellingen. Kan ik van Crysis niet zeggen.

[Reactie gewijzigd door Edwintjuuh op 18 april 2008 15:33]

Crysis is nou net een belachelijk voorbeeld omdat het bijna nergens goed op draait, en daar ook zo ongeveer uniek in is. Een hardware setup die crysis redelijk kan draaien, kan alle andere games zo ongeveer op max settings en hoge res draaien.
Overigens, mijn 3 jaar oude videokaart kan nu op zich nog prima mee. Ik speel veel hedendaagse games nog altijd op 1920x1200. Ok, ik kan geen FSAA aanzetten, maar dat kon ik 3 jaar geleden toen het ding nieuw was ook niet. Ik heb nu overigens wel voor 130 euro een nieuwe 8800GT besteld waarmee mijn prestaties gigantisch omhoog zullen schieten, maar dat had niet gehoeven. De videokaarten zijn momenteel echter zo goedkoop dat je dat geld voor een nieuwe kaart er al uit hebt alleen met de prijsverschillen tussen games voor de PC en voor de x360/PS3. Als je zo'n 3-5 net gereleasede games per jaar koopt ben je er al, uitgaande van 3 jaar doen met een videokaart. Met iets oudere games gaat het nog veel harder want pc titels zakken meestal veel harder in prijs, zo kan ik bv bij play.com unreal tournament III bestellen voor de PC voor 21 euro! (inclusief bezorgkosten). De PS3 variant moet ook daar nog steeds 55 euro kosten.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 18 april 2008 17:25]

Hoho, de Geforce 9600GT is een behoorlijk goede videokaart voor maar ~150 euro. Prima om nieuwe spellen mee te kunnen spelen.
Precies, zelfs al voor 100 euro te krijgen... en 1 zo'n kaart trekt een PS3 er volgens mij al uit, laat staan als je er 2 in SLI draait, dan maken de huidige consoles al geen schijn van kans meer.
Dat je voor 100 euro een Geforce 8800GT videokaart kan halen wil nog niet zeggen dat je de PS3 eruit trekt. Je zult nog steeds de overige onderdelen moeten kopen zoals processor, geheugen enz.
Uiteindelijk ben je alsnog stukken duurder uit dan een PS3 terwijl de kracht van de console nog steeds niet volledig benut word. En dan hebben we nog niets eens over de mogelijkheden gesproken.

Om eenmaal games te kunnen spelen op een PC gebruikt de dagelijke gamer Windows. Onder ons zijn er dan wel illegale gebruikers, maar rekenen jullie dat ook mee in de prijs?

Voor 400 euro heb je een kant en klaar game systeem met hoge graphics, allerlei digitale uitgangen en nog eens een Blu-Ray speler ook. Laten we ook niet de gartis service vergeten die ze verlenen. Demo's, updates enz.

En probeer mij nu maar eens te vertellen waarom zo'n console zo slecht zou zijn
Een console is helemaal niet "zo slecht", dat zeg ik ook niet. Waar ik een probleem mee heb is de misvatting dat een game pc "stukken duurder" zou moeten zijn dan een PS3, dat is stomweg niet waar!!
Je moet wel iets meer weten van PC's om voor een bedrag vergelijkbaar met een PS3 een goed genoeg presterend systeem samen te stellen, maar het kan absoluut. Ik heb even snel uit de losse pols een systeempje samen gesteld, alles van 4launch behalve de videokaart, dus misschien moet je nog 10-20 euro of zo er bij tellen voor verzendkosten... maar goed:
goedkope kast: 25 euro (nee je hebt geen stoere kast nodig om te gamen!)
mobo met P35 chipset: 65 euro (je kunt goedkoper maar laten we niet te ver gaan)
pentium dual E2180 (klokt makkelijk naar 3 GHz met boxed cooler): 65 euro
2 x 1 GB corsair valueram: 32 euro
8800GT 512 MB: 131 euro
samsung 500 GB (je kunt goedkoper maar is het niet waard): 70 euro
enermax 420W power supply: 26 euro
windows XP home OF vista home basic (nee je hebt geen aero nodig om te gamen!): 68,50
standaard logitech keyboard en muis: 20 euro
Totaal: ¤502,50.

Dit is exclusief monitor uiteraard, maar bij die PS3 heb je ook nog geen bigscreen TV. Bij je pc kun je een 22" monitor kopen voor 200 euro, daar heb je nog geen TV voor die die PS3 waardig is.
Uiteraard kun je veel meer geld in een pc steken, maar het is niet nódig. Zelfs uit dit systeem kan ik nog wel wat meer kosten knijpen (kleindere HD bv, ander mobo) maar daarvan vond ik zelf dat het verschil in wat je krijgt tegen wat je bespaart het niet waard was. Dit systeem kan heel wat meer dan een PS3, en kost 100 euro meer.
Je moet gewoon niet alle marketing bullshit geloven, je hebt geen quad core nodig, je hebt geen 2 9800GTXen in SLI nodig... het kán wel, maar dan ga je ook voor een echt luxe systeem dat veel en veel beter presteert dan een PS3 en dan is de vergelijking ook niet eerlijk meer.
Uiteraard is het ook wat duurder als je een kant en klaar systeem in de winkel wil halen, vooral omdat ze je dan allemaal zooi aansmeren die je niet nodig hebt, maar het gaat mij er om wat mogelijk is. Je kunt het zelf doen en goedkoop een goed presterende pc hebben, je kunt voor iets minder geld een PS3 hebben en niks hoeven doen, of je kunt meer geld uitgeven en een pc kant en klaar in de winkel halen. Hoe dan ook, het is pertinent onwaar dat een gamepc veel duurder moet zijn dan een PS3.

edit: sorry, DVD drive vergeten... 15 euro er bij voor een reader, of 22 euro voor een brander (dat kan je precious PS3 niet), of als je per se nu al blueray wil dan wordt het 123 euro extra, maar ik zou gewoon nog een jaartje wachten, dan zijn ze veel goedkoper.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 19 april 2008 10:15]

Voor dat geld heb je al een 8800GT (512MB). Dan zit je alweer aan de high-end qua performance (als in: net een paar frames minder dan de GTX).
Consument is slachtoffer? De consument is de winnaar. De concurrentie is zo hevig dat je voor weinig een dikke console kunt halen.
extras....
PlayStation 3- en PC-eigenaren hoeven zich echter niet bedrogen te voelen, want de mogelijkheid om zelf personages en maps te maken ontbreekt in de Xbox 360-versie. Het zal dan ook een kwestie van tijd zijn voordat een paar slimme jongens de Xbox 360-maps en -personages namaakt.

Ik vind dit eerder een minderwaarde.. gelukkig heb ik de ps3 versie :)
En waar concludeer jij dat je zelf geen personages en maps op de Xbox 360 kunt maken dan?
Misschien doordat dit in de PS3 versie ook niet kan? Enkel met de PC versie kan je nieuwe maps en personages maken, deze kunnen dan eventueel geport worden naar de PS3. Al gebeurd dit eigenlijk maar voor een miniscuul deel van wat er werkelijk voor PC gebruikers aan custom content beschikbaar is - veel modders voelen er blijkbaar niets voor om hun content voor de PS3 beschikbaar te maken.

Zelfs maps en personages maken op een console klinkt erg onwaarschijnlijk - zo doet Epic het immers ook niet en dat zou een totaal nieuw map-design/modeling programma vereisen wat nou niet echt het meest simpele is om zomaar even in elkaar te zetten. (personages en bijvoorbeeld textures maken voor UT3 gebeurd sowieso al via 3rd party tools - dat soort zaken zou Epic dan zelf moeten gaan ontwikkelen puur voor hun X360 port - klinkt erg onwaarschijnlijk, of niet?)
alleen jammer dat MS je dan van live afgooit als je die mods van die "slimme" jongens gebruikt, heb je ook weinig aan je UT3. (tenzij je graag met alleen bots speelt natuurlijk)
Microsoft gooit je van live af als je op jouw PC/PS3 versie nagemaakte versies van de Xbox-content speelt? Sorry, maar dat klinkt niet erg logisch.

De PS3 versie werkt niet via Live, dus wie gaan ze dan waar af gooien?
De PC versie werkt niet via Live, dus (alweer) wie gaan ze dan waar af gooien?
Hoop dat ze de vroege problemen van de UE3 engine waar Too Human en veel andere ontwikkelaars zoveel problemen mee hebben gehad opgelost hebben.
Maar aangezien hun eigen Gears Of War niet zoveel problemen heeft denk ik dat het wel goed komt.
Ben wel benieuwd of ze al de verbeteringen verbonden aan de Xbox360 hardware inzetten voor UT3. Wat ze voor Gears of War 2 al hebben laten zien is een gigantische verbetering en hoop dus dat dat ook in UT3 voor de Xbox360 zal komen.

Alhoewel "hopen" een nogal groot woord is want ik heb het niet zo op alleen maar pure schietspellen. Dit is toch wel alleen maar fast paced action en vind ik veel te weinig bieden voor een spel, moet voor mij flinke diepgang hebben...
Als ze nou eerst eens de versie(s) die al uit zijn op een redelijk niveau brengen. Voordat ze met extra shit voor de 360 komen.
Zo'n beetje de hele community heeft klachten over de gare UI en het ontbreken van diverse opties daar wordt helaas niets aan gedaan... Jammer om te zien dat Epic voor het geld gaat en vergeet waarmee ze groot geworden zijn... :(
Voor de ps3 zijn er al drie extra mappen te downloaden voor niks. Die zullen deel uitmaken van deze vijf neem ik aan. Dus eigenlijk maar twee extra mappen die ook wel op psn store zullen verschijnen.
Even het bericht lezen. Alle extra mappen voor de PS3 verschijnen ook op de Xbox, maar de 5 exclusieve xbox-mappen niet op de PS3. Oftewel, het blijven 5 exclusieve maps, en die 3 die nu op de Playstation Store staan komen later ook naar de Xbox.
Dat zou ik niet te snel zeggen.
Zoals reeds door Wieriemaster gezegd. De PS3 is open voor mods en gratis contant dus het zal niet lang duren voor iemand deze ''exclusieve'' Xbox360 ontent heeft gekopieerd en heeft aangepast voor de PS3 en deze dan gratis online zet.

Bij de PS3 versie is net als voor de PC versie regelmatig gratis nieuwe content maar bij de Xbox versie neem ik zelf aan dat deze toekomstige content gebundeld word en dat er gewoon voor betaald moet worden.
Als er kopieen op PSN verschijnen zal Epic ze er ongetwijfeld af laten halen
Ja maar de mods voor de PS3 worden niet gehost op sony servers. Je kan de mods gewoon vanaf je USB stick laden dus er is niks dat Epic ertegen kan doen.
Zou het niet mogelijk zijn ze van een USB stick ofzo te laden?

Dan download je ze gewoon zelf.
Dan kan microsoft er geen microsoft points voor vragen!
Dat heeft daar niets mee te maken.

MS wil geen MOD's omdat dit eventueel een mogelijkheid zou kunnen geven om de 360 te kraken.
beetje raar aangezien de 360 allang gekraakt is.
De PS3 daarentegen is niet gekraakt maar is wel "open" genoeg voor eigen mods en maps. Ik denk in dit geval dat MS wel degelijk bang is om inkomsten te mislopen.
kdenk dat het met name te maken heeft met:

- security/virus/spyware issues, daarom dit gesloten ms karakter.
Enkel de dvdrive v.d. 360 is "gekraakt". Custom content is nog steeds niet echt mogelijk.

[Reactie gewijzigd door Giant87 op 18 april 2008 16:21]

Het zal ook vast wel met security te maken hebben, maar ik denk toch ook dat swampy toch echt wel een goed punt heeft.. MS wil de touwtjes volledig in eigen handen houden zodat ze er geld voor kunnen vragen.. Zodra ze gratis community created content gaan toestaan dan ondermijnt dat hun eigen premium DLC..
geen splitscreen op de ps3..... hoop dat dat wel nageleverd wordt.
Helemaal mee eens! Ik heb het spel al voor de PS3 en vermaak me er op zich wel mee, maar in mijn eentje online spelen vind ik eigenlijk helemaal niks. Split screen zou alles goed maken en het misschien wel mijn fav. spel voor online maken...
Van mij mogen die mods voor de PS3 wel exclusief zijn want nu geven ze wel extra's maar de PS3 versie moet ook iets hebben om uniek te blijven.
De Xbox 360 heeft al genoeg exclusiefs dus geef de PS3 es de kans -.-
Mods? Muis- en keyboard support? Gratis online gamen?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True