Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Epic werkt aan een 'grote uitbreiding' voor Unreal Tournament 3, zo heeft de vice-president van het bedrijf, Mark Rein, onthuld. Tevens ontkrachtte hij geruchten dat Midway geen Unreal Tournament-games meer gaat uitgeven.

De uitbreiding zal de eerste update worden sinds het spel vorig jaar uitkwam voor de pc en de Playstation 3, en de daaropvolgende release van de Xbox-versie in juli. Onbekend is of het om een losstaand nieuw product, downloadable content of een verzameling nieuwe maps gaat.

Donderdag kondigde uitgever Midway aan dat het twee games waar het de rechten op heeft uit zijn portfolio gaat schrappen. Een daarvan zou intern ontwikkeld worden en de ander zou door een externe partij gemaakt worden. Omdat de verstandhouding tussen Epic en Midway niet altijd even goed is geweest, werd Unreal Tournament genoemd als gegadigde. Zo beschuldigde Midway-ceo David Zucker Epic er eind vorig jaar van verantwoordelijk te zijn voor het uitstel van enkele games, door de verlate verschijning van de Unreal Engine 3.

"Onze afspraak met Midway is niet gebaseerd op een licentie, maar het betreft meer een recht-toe-recht-aan-uitgeversovereenkomst en Midway is nog steeds de uitgever van Unreal Tournament 3", zo maakt Mark Rein een einde aan de speculaties. Ook liet hij weten dat er wereldwijd 1 miljoen exemplaren van het spel zijn verkocht. Daarmee vallen de verkopen in het niet bij die van Gears of War: van die titel, die niet op de PS3 is verschenen, zijn er alleen in de VS al 3 miljoen verkocht.

Unreal Tournament 3 - screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Ik hoop dat deze uitbreiding grotere warfare maps gaat krijgen, voordat UT 3 uit was gingen er geruchten over dat de kleinste deathmatch map groter zou zijn dan de gemiddelde onslaught map, niks van waar. Sommige warfare maps zijn zelfs kleiner.

Persoonlijk vind ik Warfare maar een afgezaagde vorm van Onslaught, het gebruik van de Orb is wel heel handig, maar je kunt de nodes alleen linken via de prime-node, terwijl je in UT 2004 juist net tactisch gebruik kon maken van de verschillende manieren waarop je nodes kon linken. Bovendien kon je toen de links nog zelf aanpassen.

Ik ben nu bij de "boss-fight" van UT 3, die is heel lastig en daardoor gaat het spel vervelen. Een uitbreiding zou veel goedmaken ;)
Mensen die last hebben van het herhaaldelijk invullen van een cd-key (omdat mijn docu bv op een andere locatie dan de standaard staat) kunnen achter de opstartregel "-nohomedir " zetten (met streepje, zonder quotes). Daarna UT starten, nog 1x je cd-key invullen. Bij mij hielp het.
Epic werkt aan een uitbreiding voor UT3, maar dan alleen voor de Xbox en PS3 versies neem ik aan? ze gaven eerder immers aan niks meer voor de pc te willen doen.

hoe dan ook, het zal niks helpen, UT3 blijft een zielloos aftreksel van de originele UT en zal de populariteit van eerdere versies nooit meer kunnen benaderen.
En ondertussen wachten we nog altijd op de Linux en Mac versies. Die schijnen nu bijna klaar te zijn, maar ik vraag me af of deze uitbreiding dan meteen beschikbaar is voor die platforms.
Als de linux versie niet met deze uitbreiding komt geef ik het op, dan wil ik het spel uberhaupt niet meer hebben. Beetje mosterd na de maaltijd dan...
Ik ben allang blij dat ik hem niet gepreordert heb, ik was best wel in dit spel geinteresseerd voordat het uit kwam en alleen op windows bleek te draaien :r

[Reactie gewijzigd door kozue op 22 oktober 2008 00:45]

Ik heb het al onder linux zien draaien; weliswaar met een paar shader problemen maar als je mainstream games wilt spelen is linux uberhaupt geen verstandige keuze. Het is niet veel moeite om een windows install naast je linux installatie te draaien, al is het alleen maar voor de games.

Verder; zodra de linux client voor UT3 beschikbaar is, is er geen enkele reden waarom de uitbreidingen/bonuspacks niet even snel beschikbaar zouden zijn. UT3 is helaas het meest ondergewaardeerde spel van het afgelopen jaar en daar hebben de fans en de modcommunity mee te kampen, kijk dus vooral niet dood op de platform-limitaties. Als je het spel echt wilt spelen is het een kleine moeite om een windows partitie vrij te maken.
Ik hoop van wel (kan ik eindelijk de Linux versie draaien) en dan heb ik meteen een fatsoenlijke hoeveelheid content, want in UT3 zitten nu gewoon veel te weinig maps.
Eigenlijk een triest verschijnsel dat ze al die games en wat nog allemaal zoveel later uitbrengen voor linux. Zeker voor games...maar jammer genoeg is dit omdat linux nog steeds zo een klein marktaandeel heeft. Ik vraag me af hoe lang het zal duren dat mac een zodanig groot marktaandeel heeft dat games ook meer en meer voor mac worden uitgebracht. Dan is de stap naar linux klein lijkt me...
Ik heb het ooit een keer of twee gespeeld en vond het veel te donker en onoverzichtelijk.

Ik speel eigenlijk nog steeds ut2004 (voornamelijk tam), is het nu al wat beter?
Helaas is UT3 op de pc een grote flop. De user-interface is nog steeds brak en de online competitie mogelijkheden zijn gewoon niet goed uitgewerkt. Epic is hun wortels qua UT vergeten, de pc-gamer.

Ik wil eigenlijk zo ver gaan te beweren dat er op dit moment meer mensen UT2004 spelen dan UT3.
de game zelf vindt ik gameplaywise wel beter.
maar de userinterace is erg slecht.
Dat geloof ik best.Bij ut3 heb je ook een beetje het gevoel dat er vrijwel geen ziel in het spel is gestopt. (engine buiten beschouwing gelaten!) Bij het lezen van de titel schoot me direct binnen:
Eindelijk! gaan ze van die waardeloze techdemo genaamd ut3 een echt spel maken.
hopelijk krijgen we dan ook 360controller support en forcefeedback. (wat je al wel bij 3 van de 5 spellen hebt die op de unreal engine draaien)

Is er ook al iets bekend over een eventuele unreal (non-tournament) opvolger?
Waardeloze techdemo? Je doet veel mensen pijn met die uitspraak. Kijk al naar de kritiek die er op 2003/4 was omdat mensen van menig waren dat de nieuwe graphics en de toevoeging van nieuwe game-modes het spel verziekt hadden. Toch is er voor ut2004 een heleboel custom-made content te vinden en is er ongelofelijk veel spelplezier uit te halen. Ik hoop dat ditzelfde gebeurt met ut3, de engine is ongelofelijk flexibel en de editor goddelijk voor iedere game-developer.

Daarnaast, een 360 controller met FF? Heb ik iets gemist? Ik dacht dat alle UT-spelers het er wel over eens waren dat je een goede FPS niet op een console speelt. Bij de PS3 hebben ze notabene het complete spel vertraagd om het speelbaar te maken met die klotige thumbsticks. UT hoort snel en chaotisch te zijn, en dat is precies wat epic games met UT3 gelevert heeft.
Met thumbsticks werken valt best mee.. Heb op redelijk niveau CS gespeeld en zweerde bij keyboard + muis combo.. Ik heb nu een XBOX360 en ik haal meer plezier uit het spelen van FPS-ers door de controller.. Auto-aim uit en sensitivity op max.. (ongeveer hetzelfde als ik met de muis doe op de pc) Het enige wat ik mis is het snelle omdraaien scheelt maar 1 seconde of zelfs minder maar toch.. UT3 heb ik overgeslagen omdat de player base een beetje verschoven is net als bij quake.. De meeste mensen houden nou eenmaal meer van realistischer shooters dan futuristische..
Ze moeten de engine is verbeteren, volgens mij is de code te slecht voor woorden. Andere engines zijn vele malen beter. Zoals CoD4, red ik 80 fps met deze PC maar als ik dezelfde settings instel mag ik van geluk spreken als ik 3 fps haal met UT3. En dan het feit dat het totaal niet wilt werken met mijn 3850 in mijn andere PC. Slechte engine, mijn mening.

En om nou dit spel te kopen , waarvan ik de levels niet eens van kan spelen lijkt me ook niet een goed plan.
Beoordeel een engine (of zijn code) niet aan de hand van hoe hij draait op je systeem. Daar komt nog bij, de 'high' settings van het ene spel zijn niet dezelfde in het andere, dit verschilt vaak per engine. De Unreal 3 engine is zeker geen slechte engine, gezien zijn performance (waar jouw PC waarschijnlijk een negatieve uitschieter is) en de vele spellen die erop (en op zijn voorgangers) gebouwd zijn. Er rust zeer veel druk op Epic met de Unreal 3 engine, ik betwijfel ten zeerste dat er serieuze fouten in staan waardoor de performance inkakt.
met de UT3 engine is niets mis. De COD4 engine is gewoon niet te vergelijken. COD4 hoeft geen reet te renderen en ziet er door de nogal kleine omgevingen best goed uit. (als je goed kijkt wordt er na de eerste lijn gebouwen enkel een statische achtergrond gerendered) Die 3 FPS is waarschijnlijk een physics level waarvoor je echt een extra kaart voor nodig hebt (of een nvidia geval met de juiste physics driver).

Hier draait UT3 iig als een zonnetje, maar ben wel blij met iets wat lijkt op een uitbreiding.
Alleen omdat het bij jouw PC slecht draait betekent gelijk dat hij slecht is? Bij mij draait 'ie nog beter dan CoD4 hoor
Ben ik met je eensch.
UT3 draait hier met alles maxed out en een reso van 1680x1050 meer dan prima. Met CoD 4 heb ik alles met maxed out settings minder fps. Maargoed ik twijfel bij dat soort dingen ook altijd aan dat ik sli heb wat bij sommige spellen niet veel doet of bij enkele juist minder (raar effect heeft) werkt (zoals bij GRID).
In dit geval heb je een betere vergelijking als je kijkt op een console waar de software meer voor geoptimaliseerd is.

[Reactie gewijzigd door RadioKies op 22 oktober 2008 00:20]

cod 4 is opzich wel goed maar heeft ook zo z'n zwakheden.
De belichting van cod4 is pre-renderd waardoor je sommige light effecten niet kan gebruiken. (een van de bekende fouten in cod 4 is als je vanuit een gebouw sniped en dat je beelt alsnog overbelicht is door de zon, maar dat is niet zo door een scoop kijkt).

dat jouw performance slecht is ligt niet aan de engine, als je GPU niet werkt met UT3 kan aan veel dingen liggen maar er zijn genoeg mensen die wel kunnen spelen met een 3850 (en ook op vol detail 1280x1024).

opzich is het spel wel wat grim maar te donker is het ook net niet. (hangt net van je settings af en vooral van je beeldscherm af)

[Reactie gewijzigd door tommyNL op 21 oktober 2008 18:48]

Nou, als de unrealengine3 zo slecht zou zijn, dan zouden er niet zoveel developers gebruik maken van de engine..

En je kunt niet ff simpel 2 engines met elkaar vergelijken als ze niet dezelfde content gebruiken.. zodra je exact dezelfde content hebt (models/physics/etc) kun je pas een werkelijke vergelijking doen..
ik heb onlangs ut3 gekocht, en vind de gameplay echt wel lekker, alleen het is zo jammer dat er zo weinig mensen het spelen. ik kom vrijwel alleen op wazige russische/duitse etc. servers.

overigens vind ik de engine niet tegenvallen, heb dan ook wel een redelijk krachtige pc.

vind dat ze de engine in andere games slecht toepassen (lees: Brothers in Arms: Hell's Highway)

OT: hopelijk door deze (downloadable (i hope)) content wordt het spel weer wat populairder. :)
Er is best een goede NL server van Raptor-Squad. Deze is 's avonds best vol.
Voor de juiste IP's moet je maar eens kijken op www.raptor-games.com.

Zelf vindt ik de engine ook goed. En ik hoop ook dat door de uitbreiding, en mogelijk met wat tweaks om de engine iets sneller te kunnen laten draaien, dat er meer mensen deze game gaan spelen 8-)
Als ze nu eens een XMP like add-on maakten, zou ik alvast interesse hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/EXpanded_MultiPlayer
Ik speel geregeld UT3 (op de XBox), en ik vind het een erg leuk spel. De gameplay is goed, de graphics zijn uitstekend. Helaas vond ik UT2004 toch beter omdat die wat uitgebreider was. Onlangs speelde ik UT2004 weer ff op de pc, en het viel me op dat er veel meer speltypes waren dan in UT3 (misschien geldt dit alleen voor de consoleversies van UT2004?) Ook waren er standaard veel meer mutators etc aanwezig. Zo kan ik me herinneren dat er een aantal mutators was waarbij je bij bijvoorbeeld explodeerde als je werd doodgeschoten, nadat je een bepaalde powerup had gepakt. Het zou wel leuk zijn als ze deze weer toe zouden voegen. Ook mis ik bepaalde levels uit UT2004. Bijvoorbeeld dat deathmatchlevel met die 3 torens in de ruimte 8-) (DM-Morheus ofzo?)
Da's Morpheus idd, en komt oorspronkelijk uit, jawel UT99 :)
Was altijd een erg populaire DM/TDM map.
ik heb UT3 gekocht toen het uitkwam (pc) maar wat heb ik daar een spijt van. Ergens gaat iets fout en krijgt de game last van een bug. zecht telkens dat ik mijn settings aan moet passen terweil ik dat al gedaan heb en slaat dat vervolgens niet op. daardoor mag ik dat scherm niet verlaten. Ik kan die hele game dus niet meer spelen. :'(

Verder was de game wel vet voor de 2 weken die die gewerkt heeft. Heb trouwens mijn hele pc ervoor opnieuw geďnstalleerd maar dat maakte geen barst uit.

Zelf hoop ik dan ook vooral dat het een gratis patch word waarmee dit soort dingen eruit gaan. Verder kan de game ook wel wat extra mappen gebruiken.

Ik ben ook benieuwd of ze er grafisch iets aan gaan veranderen. Het was al erg mooi maar het kan altijd beter.

[Reactie gewijzigd door CILLER op 21 oktober 2008 19:34]

De "oude" pc versies van unreal kon je volgens mij altijd opstarten in safe-mode. Kan dit niet meer? Kun je anders niet handmatig de benodigde wijziging doorvoeren in het .ini bestand in de unreal3\system\ map? Ik neem aan dat je eventuele patches hebt geinstalleerd?
Ik heb hier ook last van. Ik moet zelfs telkens opnieuw mijn CD key invullen (zelfs een vriend van mij (die UT3 wel legaal heeft ;) ) heeft hier last van.

Gears of War (die ik gewoon gekocht heb) vergeet bij mij ook continu zijn resolutie etc. en onthield bij mij toen ik nog zonder live account speelde niet meer mijn vooruitgang na een bepaalde level. Het lijkt een beetje een probleem van de Unreal Engine voor de PC. Laten we inderdaad hopen dat met deze uitbreiding dit probleem is opgelost..
Ik heb dit ook een tijd gehad. Bij mij was het probleem dat ik Documenten had verplaatst naar een andere partitie. Máár: direct óp de partitie en niet in een aparte folder op die partitie.

Alles werkte weer zoals het hoorde nadat ik dus die folder had gemaakt en daar Documenten naar had laten wijzen.

Waarschijnlijk mag/kan UT3 geen bestanden (in dit geval met instellingen) maken in de root van een partitie ivm de security van Windows.

[Reactie gewijzigd door Forcepoint op 21 oktober 2008 20:54]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True