Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties

Ontwikkelaar Ignition Entertainment werkt aan een first-person shooter op basis van Unreal Engine 3. Het spel, dat een 'geheel nieuwe spelervaring' moet bieden, staat voor eind 2009 in de planning.

Ignition"De Unreal Engine 3 is een enorm veelzijdige engine", zei hoofdontwikkelaar Jeremy Stieglitz van Ignition Florida maandag in een verklaring. "Voor Ignition Entertainment is de Unreal Engine dan ook de logische keuze om Ignition Florida mee aan hun eerste next-gen project te laten werken." Ook Unreal-maker Epic is tevreden over het samenwerkingsverband. "Ignition Florida kiest voor een aparte benadering van het ontwikkelen met de Unreal Engine 3, vooral op het gebied van mogelijkheden die de omgeving biedt", zei Epics vice-president Mark Rein in dezelfde verklaring. "Deze studio kan belangrijke games maken. Wij hebben alle vertrouwen in hun technische en creatieve capaciteiten."

Inhoudelijk is er nog niets over de game van de in Florida gevestigde studio bekend. Het spel zal dan ook niet eerder dan eind 2009 in de winkels verschijnen. Ignition Entertainment heeft zijn sporen verdiend met verschillende games voor onder andere de PS2, de Xbox en de PSP, waarvan de Metal Slug-serie en SNK Classics de bekendste namen zijn. Ignition werkt ook aan Vampire Rain: Altered Species voor de Playstation 3. Dat spel wordt echter niet in Florida, maar in de Aziatische studio's van Ignition ontwikkeld.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Spel wordt ontwikkeld voor Xbox 360, PS3 en PC. Bron
Ben erg benieuwd naar Operation Flashpoint 2.

Als je kijkt naar de Neon/Ego engine bij Dirt en Grid belooft het wat :)

en vergeet de nieuwe RAGE engine niet ( GTA 4 ).

Welke engine gebruikt CoD4 eigenlijk?
De CoD4 engine is in eerste instantie specifiek voor CoD4 geschreven. Het heeft niet echt een naam geloof ik, daarom wordt er altijd naar gerefereerd als "de CoD4" engine. Aangezien het een degelijke engine is zal het worden hergebruikt in een aantal nieuwe games oa. de game van de nieuwe bond film Quantum of Solace.
En CoD5 natuurlijk :+
De CoD4 engine is een doorontwikkeling op de CoD2 engine, die op zijn beurt weer een doorontwikkeling op de iD tech3 engine (quake3) is.
'geheel nieuwe spelervaring'

... eerst zien dan geloven hoe vaak ik dit nu al niet gezien heb maar meestal blijft het toch maar een "gewone" fps hier en daar iets nieuws/extra maar een geheel nieuwe spelervaring moet ik nog zien.
Onderhand vraag ik me af welke 3d-games gebruik makend van een third party engine nŪet op de unreal engine draaien. De Quake/Doom engine lijkt een stille dood gestorven en verder zijn er weinig grote spelers.
Maar redelijk wat devs kiezen er ook voor om een eigen engine te ontwikkellen. Veel hangt af van de tijd en budget dat ze hebben. Daarnaast hangt de keuze ook af van het genre.

Maar denk bijv. aan de GTA III thrilogie, die maakte gebruik van de Renderware engine.
Op dit moment is 50% van de spellen die ik op dit moment speel (op de PC) gebaseerd op de UT3-engine (Gears of War, BioShock, Mass Effect en UT3). Dat heeft zo z'n voordelen: ik heb vantevoren al een aardig idee hoe het spel gaat draaien en weet ook al wat handige universele tweaks voor deze spellen (tip: TweakGuides).
Het heeft ook nadelen. Zowel GoW, als Bioshock als Mass Effect vond ik eigenlijk maar belabberde spellen qua gameplay. Ze voelen idd allemaal hetzelfde, maar het probleem is dan wel dat als 1 van die games je qua feeling niet aanstaat, ze meteen allemaal niet meer aanstaan.

Het is moeilijk te omschrijven maar ik voel een soort 'lag' in de UT3 engine. Als ik het vergelijk met de CS:S engine is het net alsof de UT3 engine een lag heeft van 25-50 ms.
Aan mijn pc ligt het niet, die is dik genoeg om alles te draaien op alle resoluties, en ik heb al eens voor de grap alle resoluties en eyecandy laag gezet om te kijken of het wat uitmaakt. Maar dat is dus niet.
Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik een enorme zeikerd ben wat dat betreft, zo heb ik bijvoorbeeld ook nog steeds een CRT ipv een TFT.

Blijft voor mij dus nog steeds een nadeel bestaan voor het geval 90% van de fps-makes maar voor 1 engine kiezen: als de engine je niet bevalt , bevallen 90% van de games je niet dus.
Ik vind het een beetje hetzelfde als maar 1 soort eettent in je stad: alleen friettenten. Leuk als je van friet houdt, maar ik heb liever een friettent, broodjesbar, grill, turk, italiaan en chinees :)

(tering ik krijg honger)
GoW en Bioschock hetzelfde qua gameplay!?
Heb je ze uberhaupt gespeeld?
heb je toevallig een ATI? ik hoor meer over input lag op ATI's... (geen idee waar het vandaan komt)
als de engine je niet bevalt , bevallen 90% van de games je niet dus.

Uhm, wat is dat voor een onzin redenatie.. Je vergeet wel dat een boel games die gebruik maken van UE3 zelf ook een zwik er aan gesleuteld hebben (en dan heb ik het dus natuurlijk over de engine zelf, niet de gamelogic)..
Een groot deel zal ook wel tussen je oren zitten (je weet dat het een UE3 based game is dus DENK je dat het voor jou slecht is)..

enuh, zeikerd omdat je crt gebruikt ipv TFT? nee hoor, gewoon iemand die WEL van orginele kleuren wil genieten.. Ik ben overgestapt op een Samsung 226BW (dit type omdatt die indertijd in alle testen als 1 van de beste gamersschermen uit kwam) omdat mijn crt monitor het begaf, maar oh oh wat een bagger is dat in vergelijking met mijn oude crtmonitor, je moet er redelijk goed voor zitten om de correcte kleuren te zien, ga je lekker ver onderuit zitten dan is het al weer gedaan met de kleuren..
Het is ook een prima engine hoor, speel zelf ook >50% games met de Unreal engine, wel op de 360 dan, ok, maar de mutiplatformiteit (nieuw woord ;) ) van de engine is ook zeker een pluspunt.
Mwach, de source engine van Valve.
De engine van Crytek. om er eens twee te noemen..
Zijn er niet-Valve en niet-Crytek games van betekenis die die engines gebruiken dan?
Dat wel (Source, CryEngine2) maar het zijn geen spectaculaire lijsten.

[Reactie gewijzigd door Simeon87 op 8 juli 2008 12:09]

maargoed source tegen UE3 is dan ook niet echt een wedstrijd (grafisch gezien)
en cryengine 2... beetje heftige systeem eisen... kan ik begrijpen dat je daar ook neit te happig op bent.. op het moment is er nog niet echt een heel goed alternatief.. (zoals de IDtech's waren) als tech5 er is zal dat wel weer marktaandeel veroveren.

ik snap waarom mensen voor deze engine gaan. kan ze moeilijk ongelijk geven
id Software is hard bezig aan de opvolger van idTech4 (Doom 3 engine), welke veel vrijheid belooft voor artiesten dankzij bijna ongelimiteerde texture mogelijkheden, daarnaast zal de engine cross platform media ondersteunen, wat dus betekent dat crossplatform development een stuk gemakkelijker word.
tech 5 de opvolger van de doom 3 engine bedoel je.
en cross platform media zit ook in de UE3 engine.
alles wat je maakt op de pc (level code etc)
kan je zo overzetten naar de 360 en ps3
(je kan zelfs ps3 mods maken voor UT3 op de pc...)
idTech5 draait ook op de mac met dezelfde media, en op elk platform met 60 fps
Oblivion is ook een andere engine als goed is,
Oblivion gebruikt de gamebyro engine. Deze engine wordt niet zo heel veel gebruikt. Bethesda is eigenlijk de enige grote ontwikkelaar die hem gebruikt. De engine werd ook gebruikt voor verschillende sid meier games, en de zoo tycoon games :+

Renderware (de gta's en klonen) wordt tegenwoordig niet zo veel meer gebruikt. Een paar jaar geleden kwamen er echt een boel games uit die de renderware engine gebruiken. Enige nieuwe die ik me kan bedenken zijn crackdown en bully.
Renderware is ook vermoord door EA.
Zij hebben criterion opgekocht om zo een inhouse engine te hebben. Maar die hebben ze binnen een paar maanden de strot door gesneden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True