Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

De Koreaanse uitgever Ncsoft heeft een licentie genomen op Unreal Engine 3 en gaat het pakket gebruiken om twee nieuwe, nog onaangekondigde massively multiplayer online-games mee te maken.

Logo Ncsoft Ncsoft heeft voor Unreal Engine 3 gekozen vanwege de structuur van de rendering pipeline, de grafische kwaliteit en het belichtings- en schaduwsysteem, bericht Eurogamer. Het is niet de eerste keer dat Epic Games, de maker van de engine, en Ncsoft samenwerken. Ncsoft maakte op basis van de vorige engine van Epic al de mmo's Lineage II en Exteel. Het is zelfs niet de eerste keer dat Ncsoft een licentie neemt op Unreal Engine 3: in mei 2005 sloot de Koreaanse uitgever ook een overeenkomst met Epic, al is niet bekend waar de uitgever de engine in de tussentijd voor gebruikt heeft.

Unreal Engine 3 is populair onder mmo-makers. Eerder deze maand maakte voormalig honkbalprof Curt Schilling bijvoorbeeld bekend dat zijn bedrijf 38 Studios de engine voor een mmo gaat gebruiken. De bekendste mmo's die met de technologie van Epic zijn opgetrokken, zijn de shooters Huxley en The Agency. De laatste verschijnt overigens niet alleen voor de pc, maar ook voor de Playstation 3.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Het is zelfs niet de eerste keer dat Ncsoft een licentie neemt op Unreal Engine 3: in mei 2005 sloot de Koreaanse uitgever ook een overeenkomst met Epic, al is niet bekend waar de uitgever de engine in de tussentijd voor gebruikt heeft.
Dat kan ik wel vertellen.
Ze waren lineage 3 aan het ontwikkelen met de unreal 3 engine.
Aan het eind van 2007 hebben ze het hele lineage 3 project opnieuw opgestart en nu maken ze daar een eigen engine voor. (volgens het laatste nieuws bron )
een deel van de Lineage3 code was geloof ik gestolen door ex-medewerkers, daardoor was er ook een probleem, zal wel mee te maken hebben aan herstart van het project

edit: ik zie net dat hieronder door Vinneh72 al helemaal uitgelegd is hoe dat zat.

[Reactie gewijzigd door THID op 26 maart 2008 15:15]

Waarom maakt iedereen tegenwoordig MMO's? Zoals ook Shakkara al zei raakt de markt wel een beetje verzadigd. Voordat het echt Massively Multiplayer is zijn er al weer tien nieuwe mmo's uitgebracht...
Ja of je verbeter een ouwe, die al goed was? lineage 2 verbetering naar Lineage3?
Ik vraag me wel af of de MMO markt niet verzadigd raakt.

MMOs kosten veel tijd, en mensen hebben echt niet de tijd om meer dan 2 MMOs tegelijk te spelen (en misschien ook niet het geld, als er zo'n belachelijk maandelijks prijskaartje van §15 aan hangt)

Wat meer casual en free-to-play MMOs zoals Guildwars, dat werkt natuurlijk wel, omdat je er weinig tijd in hoeft te steken om het end-game te bereiken, en de extra tijd nog wel rewards geeft maar die je maar een paar % sterker maken, een zeer sterk afgevlakte powercurve.
Ik zie juist steeds meer mensen, met name in mijn omgeveing, die steeds meer naar een MMORPG grijpen. Omdat die het geld wat ze eraan gewoon waardig zijn ipv de solo games die je na zo'n 8 uur spelen uitgespeeld en beu bent.
Bij een MMORPG ben je vaak na 8 uur spelen nog niet eens het begin (de eerste 30% van de game qua leveling zegmaar) voorbij.
NCsoft was al bezig met Lineage3 op de UT3 engine.. Het probleem kwam toen een paar werknemers de source verkochten aan een japanse game maker. (potentiele verlies volgens NCsoft was ruim 1 miljard dollar).
NCsoft wilde daarna met een eigen engine L3 gaan maken maar blijkbaar zien ze daar toch vanaf...
aight !!! eindelijk lineage 2 spelen met unreal engine :D w00tet of ja.. lineage 3. ik zie wel :P

[Reactie gewijzigd door GunSoul op 26 maart 2008 15:00]

Euh, was dat al niet het geval? Ik meende me te herinneren dat L2 gebasseerd was op de Unreal-engine...
Lineage2 is op de ut2 engine gebouwd :) zelfde engine dus als ut2004 en unreal 2
Hopelijk een nieuwe City of Heroes :) Al lijkt me inderdaad een Lineage3 wat meer voor de hand liggend.
Misschien zullen ze de engine wel gebruiken voor GW2.
Dan word GW 2 echt een vet spel 8-)

[Reactie gewijzigd door Corteztm3 op 26 maart 2008 17:41]

lekker overdreven "een mmo gebaseerd op de unreal engine". Ze zullen die engine hooguit gebruiken voor de rendering en de tools. Voor het echte mmo werk, nl de massivegameplay, allemaal via een centrale server, biedt de unreal engine vrijwel helemaal niks, en dat zullen ze dus nog gewoon zelf van de grond af aan moeten ontwikkelen.
Ik herinner me nog een MMO die al gemaakt was onder Unreal Engine 3, kom alleen even niet meer op de naam maar de Beta vond ik zeer geslaagd en mooi!
Huxley is een MMO fps die gemaakt wordt onder de unreal 3 engine. Er is echter als het goed is alleen nog maar een koreaanse beta.
preview

Edit: preview link werkte niet

[Reactie gewijzigd door 4ourty2 op 26 maart 2008 13:14]

die is erg vet inderdaad.
er is ook aangekondigd op de site van epic dat ze al lang een licentie ebben.
en er zijn geruchten dan lineage III ero gaat draaien ( niet zo gek vreemd)
anway alemaal interessant
Waarschijnlijk niet het spel wat jij bedoelt, maar Mass Effect draait er ook op volgens mij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True