Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

De Xbox 360-versie van Unreal Tournament 3 verschijnt op vrijdag 4 juli in de Europese winkels. De nieuwe versie voegt splitscreen-functionaliteit en twee nieuwe personages aan het spel toe.

De Europese versie van Unreal Tournament 3 verschijnt een paar dagen eerder dan de Amerikaanse versie, die pas op 7 juli in de winkel ligt. De versie voor de Xbox 360 bevat naast het spel ook alle downloadable content die er tot dusver voor verschenen is, vijf nieuwe maps en twee nieuwe characters. De Xbox 360-versie bevat bovendien splitscreen-functionaliteit. UT3 verscheen in november 2007 al voor de pc en in februari 2008 voor de Playstation 3.

Ondanks de extra's is Mark Rein, directeur van UT-ontwikkelaar Epic Games, voorzichtig. Games Industry vroeg of Rein dacht dat UT3 net zo populair zou worden op Xbox Live als bijvoorbeeld Halo 3 en Call of Duty 4, maar Rein, zelden te betrappen op valse bescheidenheid, wilde niet verder gaan dan "Dat zou mooi zijn". Een van de redenen voor zijn terughoudende reactie is van financiŽle aard: "Helaas hebben we niet het marketingbudget dat voor zulke games beschikbaar is." Epic stapte in 2004 over van uitgever Atari naar het relatief kleine Midway.

Unreal Tournament 3 voor Xbox 360 Unreal Tournament 3 voor Xbox 360 Unreal Tournament 3 voor Xbox 360 Unreal Tournament 3 voor Xbox 360 Unreal Tournament 3 voor Xbox 360 Unreal Tournament 3 voor Xbox 360 Unreal Tournament 3 voor Xbox 360
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Goh, een developper die eens niet loopt te schreeuwen dat zijn game 1 miljoen-miljard keer verkocht gaat worden in de 1e week, en ook niet claimed dat het revolutionaire gameplay elementen bezit die nog nooit eerder bestonden, terwijl het niks nieuws is....

Gewoon eerlijk , we maken een shooter, hate it or love it. En we zien wel hoeveel het verkoopt, we verwachten redelijke aantallen maar ook weer niks schokkends. Down to earth, I like it.

Komt nog eens bij dat ze van een grote naar een kleine uitgever overgestapt zijn, waarschijnlijk een principekwestie geweest, en mijn waardering voor deze man en zijn daden groeit nog iets verder.

[Reactie gewijzigd door Heephstan op 13 juni 2008 15:05]

Nee, een developper die maanden geleden al heeft lopen schreewen dat zijn game 1 miljoen-miljard keer verkocht gaat worden in de 1e week, en ook claimed dat het revolutionaire gameplay elementen bezit die nog nooit eerder bestonden, terwijl het niks nieuws was....

En toen zwaar op de koffie is gekomen, en weet dat er niet veel mensen een game gaan kopen van een half jaar oud, die al uit is op de PC en PS3, en niet echt bijzonder goed ontvangen is.
daar ben ik niet mee eens. Mark Rein loopt al jaren onzin te verkondigen en waarschijnlijk heeft hij nu eindelijk geleerd zijn mond te houden. Daarnaast is UT3 op de pc een totale mislukking geworden, en het is dan ook aannemelijk om te verwachten dat het voor de Xbox niet anders zal uitpakken. Daarbij zijn er al zeer populaire shooters voor de Xbox, dus er is ook nog eens veel meer concurrentie.
Dat is dus wel onzin wat jij hier zit te zeggen, de enige reden waarom UT3 op de pc niet uber veel gespeeld word is om dat al die "pro's" die UT spelen bij UT99 blijven want dat heeft nou eenmaal die oude goeie UT feel, en dat heeft de high detail good looking UT3 blijkbaar niet.

Ik denk ook niet dat het een geweldig succes word op de Xbox maar dat is wss omdat mensen die shooters willen spelen gewoon een PC moeten kopen (of hebben er al 1 :Y) )
UT3 heeft bijvoorbeeld van die rare surfboards, daarnaast is zo'n veel mooier spel toch echt wennen hoor.

Ik zit wel goed bij UT2004 (die kan ik gewoon op max spelen, dat speelt heerlijk, vloeiend en het is nog hartstikke gezellig om met wat vrienden te doen).
True, ik vind UT 2004 nu ook nog super goed te doen :Y, hij draaid echt heerlijk op mijn oude bakbeest (AMD2400+ FX5200, 768 MB intern). Speel het ook vaak via lan met vrienden. En zelfs UT 99 speel ik nog af en toe, grafisch nog goed te doen! Gameplay gewoon weg Brilliant
UT3 heeft na de patches en Win Vistpa SP1 geen crashes meer en met een E6600 dual core en een 8800GTS320 speelt het gewoon op max detail, alleen de laadtijden zijn wat groter vanwege het grote gebuffer :)

Verder zijn de wapens en maps goed gebalanceerd en ook dat komt het spel ten goed. Wat ik met name merk is dat de Ageia physics software goed werkt maar nemt dan ook het leeuwenpart voor zijn deel.

Gewoon een lekker spel en met de bots spelen is ook leuk gedaan, zeker als je op adaptive speelt. Warfare mode speelt een beetje alla CS1.6 en zonder spawntijden is het een goeie arcade game. Niks wachten, direct verder gaan naar je laatst veroverde orb en rammelen maar :)
Ondersteunt deze versie nu eigenlijk mods en anders user-created content? Zou anders wel een serieus minpunt zijn imo...
Xbox kennende zul je na release wel wat geselecteerde user-created content kunnen downloaden, uiteraard tegen betaling... Gratis dingen kun je wel vergeten, MS wil overal geld voor zien. Ze hadden zelfs al een keer een gamemaker verboden een officieel mappack gratis aan te bieden.
Nee maanden geleden is al aangekondigd dat Microsoft dit gewoon niet toestaat. Dit is zo omdat ze precies in de hand willen hebben wat op Live circuleert, met mods kan dit natuurlijk niet (of het moet belachelijk veel tijd/geld/mensen gaan kosten, wat ze er niet voor over hebben).
WoW dit ziet er fantastisch uit, op de pc is ie ook erg mooi en de engine speelt heerlijk

Hopelijk is ie nog steeds snel bij splitscreen, want de xbox 360 kan nog wel wat goeie multiplayer gamez gebruiken
De lang beloofde Mac-versie is ook nog steeds niet uit. Erg jammer aangezien de Mac wel een paar goede games kan gebruiken. De grafische kaarten in de nieuwe iMacs en MacBook Pro's kunnen UT3 makkelijk aan, dus dat is zeker geen probleem.

[Reactie gewijzigd door praseodymium op 13 juni 2008 15:29]

Ja, laten ze eerst die mac en linux versie eens afmaken, voordat ze met xbox zooi gaan beginnen. Die had een half jaar geleden al uit moeten zijn :r
En jij denkt dat daar veel geld in te verdienen valt, er zijn ook meer linux en mac computers dan Xbox 360 op deze wereld :Y) . Is gewoon commercieel denken...
Misschien niet maar ze hebben het beloofd, er zijn genoeg mensen die UT3 hebben gekocht vanwege de Linux-ondersteuning en die worden nu gewoon in de steek gelaten.

Ik wilde hem ook gaan kopen vanwege de Linux-ondersteuning, maar dat laat ik nu wel zitten, ook al komen ze volgende maand nog met een Linux-versie.
Ik heb vorg jaar de pc demo gespeeld van UT .. was dat 3? Ik vond het lekker draaien enkel de gameplay stond me niet echt aan. Bij UT2004 had je Onslaught, daar heb ik me wel lang mee vermaakt erg strak! Komt dat ook weer terug?

Volgens mij ben ik ook een beetje in de war of niet? de pc versie is al uit toch..... ?

@DarkY - warfare, zelfde als Onslaught?

[Reactie gewijzigd door ocdaan op 13 juni 2008 16:00]

PC versie is inderdaad al sinds kerstmis (denk ik?) uit.

In UT2004 was er inderdaad Onslaught, ik meen ook een onslaught map uitgeprobeerd te hebben in UT3 (maar dat is alweer een tijdje geleden).


Waarschijnlijk wel, dus ;).
Ik heb nog niet eens de single user maps kunnen spelen, kreng blijft maar crashen.

En ik kan dus wel Age of Conan, Mass Effect, Half Life 2 en alle episodes spelen. Go figure. Als ik de fora zo zie zijn er wel meer problemen die nog wel patches behoeven.
Eindelijk een echte shooter op de 360! Kom maar op HALO watjes! :9
Ziet er toch wel minder uit dan op de pc, maar dat kan de pret niet drukken natuurlijk.

Speel het spel zelf op de PC, eerste indruk was slecht maar nu ik het een tijdje heb gespeeld is het toch wel een goed spel. De gameplay lijkt zich meer te neigen naar de UT'99 versie. Ik vind het alleen jammer dat de Invasion mode ontbreekt. Warfare en Vehicle CTF voegen ook niet veel toe imo, ze kunen zich beter focussen op de roots.
Op de PS3 speelt deze game fantastisch met controller.
Ik hoor veel geklaag van:

"Bah, een snelle shooter spelen met controller, dat kan nooit goed werken!"

Ik was eerst van plan toetsenbord en muis aan te sluiten op mijn PS3, maar tot mijn verbazing is het spel prima te spelen op PS3.
Ik speel het dan ook regelmatig.
Dus krabbel niet terug van het feit dat de game op console is.

Mijn favoriet is "Vehicle Capture the Flag".

Wat ook erg mooi is, dat je bij een toetsenbord en muis in de game een nieuw menu krijgt waar je de controls kan mappen zoals je dat bij de meeste games op de PC ook doet.
(Toetsen voor wapens wisselen, rennen enz)
Zelfs als je online gaat, kan je servers filteren op wel of geen toetsenbord en muis matches.
Even wat updates over de PC versie en UT in het algemeen (educational purposes zeg maar :) )

UT3 krijgt binnenkort een patch (patch 3 beta 1 wordt nu getest)
UT3 heeft een 'make somthing unreal'-contest en daardoor worden er nu best wel wat maps en mods aangemaakt.
o.a. Bombing run en Domination (video)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True