Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

Ontwikkelaar Epic en uitgever Microsoft hebben Gears of War 2 aangekondigd. Tijdens de Game Developers Conference-keynote van Microsoft werd duidelijk dat het spel in november 2008 op de markt komt.

Gears of War - Marcus FenixEr gingen al langer geruchten dat ontwikkelaar Epic Games bezig zou zijn met een vervolg op de Xbox 360-shooter Gears of War. Microsoft heeft nu een einde aan de geruchten gemaakt: Gears of War 2 zal in november in de winkel liggen en wordt exclusief uitgebracht voor de Xbox 360, zo heeft de fabrikant aangekondigd.

Tijdens de GDC-keynote toonde Microsoft onder meer een demo waarin een honderdtal vijanden tegelijk op het beeld werd getoverd. De video was bedoeld om aan te geven hoe Gears of War er uit zou hebben gezien als het spel nu uitgebracht zou worden, in plaats van anderhalf jaar geleden. Los van het feit dat de Unreal-engine flink opgepoetst is en over onder meer nieuwe lichteffecten en de mogelijkheid om honderd vijanden tegelijk te renderen beschikt , is er nog niets bekend over de inhoud van Gears of War 2.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

"wordt exclusief uitgebracht voor de Xbox 360"

Jaja net zo exclusief als Gears of War 1 zeker. Die komt nu zelfs op de mac uit.

Konden ze niet beter exclusief voor 6 maanden neer zetten, dan weten we tenminste waar we aan toe zijn.

Maar als de gameplay net zo vet word als de eerste, laat maar komen!
Op de PC en Mac ja, maar de directe concurrent van de 360 is de PS3. Met exclusief bedoelen ze in dit geval waarschijnlijk voor de consoles exclusief op de 360 en daarnaast gelimiteerde tijd exclusief (net als GoW 1), waarna hij ook op de PC/Mac uitkomt.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 21 februari 2008 10:04]

tja... zo maken ze het duidelijk dat het Xbox 360 het grootste voorrang heeft dan andere plaftormen.
Ze hebben waarschijnlijk hoge verwachtingen van dit spel als ze het exclusief voor de 360 uitbrengen, alsof ze hopen dat meer mensen een 360 kopen om deze titel te kunnen spelen.

Imo kunnen ze het beter ook na verloop van tijd uitbrengen voor de ps3, zouden ze er nog meer van verkopen = meer winst. Vindt dat exclusief voor de 360 uitbrengen een vreemd besluit..
Waarom? Voor Epic Games maakt het niet uit, want die krijgen toch wel een redelijke zak met geld van MS.
En voor MS is het alleen maar lucratief om meer x360's te verkopen, dus is een extra verkoopargument als GoW2 nooit weg natuurlijk.
Ze zouden alleen maar gek zijn als ze Sony ook nog voordeel zouden willen geven met het uitbrengen van GoW2 op hun console.
"wordt exclusief uitgebracht voor de Xbox 360"

Jaja net zo exclusief als Gears of War 1 zeker. Die komt nu zelfs op de mac uit.
Dat gamers daar over vallen versta ik niet hoor.

Wat maakt het mij uit als het spel dat ik aan het spelen ben op mijn 360 ook door iemand met een PC kan gespeeld worden.

Het enige struikelblok dat ik kan zien zou zijn dat je een 360 gekocht hebt speciaal voor dit spel.

"Exclusief voor 360" betekend zoveel als "Exclusief voor Microsoft Live", net zoals Fable, GoW1, Halo, en binnenkort Mass Effect.
de bedoeling is dat het je aanzet tot het kopen van een 360. dat is de bedoeling van alle exclusive games.
met exlusief wordt gewoonlijk bedoeld dat iets exclusief voor een bepaalde console is. Dat is overigens al jaren zo... ik kan zo even niet een goed voorbeeld bedenken, maar het is wel vaker gebeurd dat een spel exclusief voor een bep. console was en dan ook een pc port kreeg...
Als iets exclusief op een platform wordt uitgebracht komt het ook niet naar de pc normaal gesproken. Het probleem is alleen dat een exclusief spel vaak niet exclusief blijft. Ten tijde van de gamecube had je bijvoorbeeld resident evil 4 en Tales of Symphonia. Die zijn beide geport naar de playstation 2 terwijl er op mijn doosjes toch echt "only for nintendo" staat. Het probleem met microsoft als first party uitgever voor de xbox is dat alle goed verkopende xbox games gewoon naar de pc komen (wat ik niet erg vindt) om bijvoorbeeld de verkoop van vista te stimuleren. Sony en Nintendo hebben geen belangen bij pc gaming dus die doen daar niet aan mee. Micorsoft roept gewoon in het begin dat het xbox exclusive is om de console verkoop te stimuleren (waar ik dus niet intrap).

Verder heb ik mij met gears of war 1 goed vermaakt dus laat maar komen deel 2 (op de pc wel te verstaan :+ ).

edit:
typos

[Reactie gewijzigd door 4ourty2 op 21 februari 2008 10:49]

Hoop dat deze game ook naar de ps3 komt. En inderdaad, exclusive, ja zal wel voor de eerste maanden :P
Alleen een beetje jammer dat je dan een spel krijgt dat "gemaakt is voor de 360" wordt aangepast om ook op de PS3 te kunnen werken. De kwaliteit van de games wordt er niet beter op... De PS3 zou met de hardware betere detail moeten geven maar dat gaat zo denk ik niet lukken. Ik wacht nog even af aangezien november nog wel een poosje weg is.

Link naar Debut trailer

[Reactie gewijzigd door Emiel1984 op 21 februari 2008 10:23]

Grapjas, de PS3 zou juist iets minder detail moeten weergeven. Remember: de PS3 heeft meer processing power maar minder grafische kracht.

@ToFast: MS zal wel gek zijn. Gears of War heeft zich al bewezen als een system seller, GoW2 zal dat weer zijn (hoewel de markt dan wel meer verzadigd is, maar toch zal het de 360 sales wel weer boosten). Dan gaan ze het niet ook voor de PS3 uitbrengen zodat een grote groep mensen niet overgehaald hoeft te worden om voor de 360 te gaan.
De uitgever van deze game draagt de naam: Microsoft Game Studios

Ik denk dat de kansen op een PS3 release daarmee iets zijn afgenomen :P
Misschien is het wat om een uitgekleede versie op de DS of Wii uit te brengen :p (Er zijn al 3 DS spellen van MS.)
Ik denk niet dat deze game naar de PS3 komt. Ik dacht dat Microsoft exclusiviteit op de Gears of War reeks heeft. Zij mogen dus beslissen waarop de game wordt uigebracht. En dat is dus echt nooit de PS3. Zelf heb ik GoW 1 noch gezien noch gespeeld, weet dus niet wat ik mis / ga missen.
De Gears of War-franchise is van Microsoft. Ik denk dat je lang kunt wachten voordat die naar de PS3 komt.
Toch denk ik, als het zo'n goede game is (1) of wordt (2) dat ze aan de verkoop van de ps3 versie best flink extra kunnen verdienen.
Micrsoft moet ook hun console interessant houden.
Ze hebben de betere games linu-up met games als Mass effec, gears en bioshock en willen dat zo houden.
In 2008 heeft de PS3 eigenlijk voor het eerst pas redelijke excusives met name met MSG. Dus zal MS daar wat tegenover willen zetten
Daarvoor hebben ze dus ook exclusieve toptitels nodig.
zoals
Ninja Gaiden 2,
GTA IV (=exclusieve aanvullende content niet op de PS3)
Gears of War 2,
Halo Wars,
Too Human,
Alan Wake,
Splinter Cell: Conviction,
Fable 2
Banjo Kazooie
Jammer dat het waarschijnlijk bij lange na niet opweegt tegen de interessante Line-up die voorzien is voor de PS3:
Metal Gear Solid 4
Killzone 2
Haze
Little Big Planet
L.A. Noire
Gran Turismo 5 (en Prologue)
Motorstorm 2
Resistance 2
Tekken 6
Socom: US Navy Seals 4
Heavy Rain
PlayStation Home
Final Fantasy XIII
Final Fantasy XIII Versus

Ik weet niet van allen zeker of ze dit jaar komen, maar het merendeel toch wel, en dan kán Microsoft gewoon weinig anders dan 50 miljoen betalen voor een luttele 2 extra missies, en er een paar exclusives 'doorheenjagen', zoals waarschijnlijk bij GOW2 gebeurt, ik heb het gevoel dat deze game veel te weinig ontwikkeltijd zal gaan genieten, terwijl games als GT5 en Killzone 2 al een jarenlange ontwikkeling achter de rug hebben.
De PS3 line-up hangt heel erg om MSG, GT, FFXIII en Tekken en zoals je al aangeef is het nog maar heel onzeker of deze titels in 2008 komen.
Volgens mij zijn Killzone 2 en Tekken 6 al zeker pas in 2009 en FFXIII lijkt toch ook pas volgend jaar te komen.

Om deze al zekere of vrijwel zekere 2009 launches te presenteren als exclusives voor 2008 is dus gewoon nepperij.

De PS3 is nu al de grote uitstel console en dus ook voor verschillende andere titels op je lijstje moeten we het nog maar zien.

ik kan me nopg levendig de optimistische PS3 kopers eind 2006 herinneren die aangaven dat eind 2007 ze de betere games zouden hebben.
Jouw lijstje geeft een vergelijkbaar beeld door een onrealistische toekomstverwachting te presenteren met games die je ook dit jaar weer niet op de PS3 zult zien
We zullen het nog wel zien, ik heb een groot deel van deze games medio 2007 al op de PS3 gezien en gespeeld hoor.
Maarja, dat is nu eenmaal het voordeel van het zijn van hoofdredacteur op 'een' gamesite. ;)

Bovendien steunt de 360 juist vooral op Halo en Gears of War, wat natuurlijk topgames zijn.
Maar dat wel terwijl de PS3 meerdere interessante games heeft, zodat het niet zo héél veel uitmaakt als één van die games wegvalt, voor het jaar 2008.

[Reactie gewijzigd door x Gotcha x op 21 februari 2008 12:54]

Als je hoofdredacteur bent van een gamesite zou je toch wat beter geinformeerd moeten zijn om met een bewering te komen dat de xbox 360 vooral steund op HALO en gears of war in 2007.

Dat je een duidelijk voorkeur hebt maakt niet uit maar wees wel eerlijk of in iedergeval zorg er voor dat je meer kennis hebt als "hoofdredacteur" over het gene waar je over praat.
Als ik zeg 'vooral', moet je er niet gelijk 'volledig' van maken.

Ik zal ook niet zeggen dat de andere games zoals Mass Effect en Bioshock geen indruk op me hebben gemaakt, maar tenzij je gecharmeerd bent van racegames, want dan zit je met PGR en Forza goed, zijn dit niet games waar je een console voor koopt, en dat zijn de genres die ik noemde (Halo en Gears of War) in mijn opinie wel.

En een klein puntje, wat misschien van minder belang is, maar GRAW is nooit een exclusive geweest, meen ik.

En een hoofdredacteur hoeft niet persé van alles tot in de puntjes op de hoogte te zijn, wehave, het gaat er om dat ik er voor zorg dat de teksten er netjes uitzien, en foutloos op het net verschijnen. Het is niet van belang dat ik elke betweter onderuit kan lullen, omdat ik van elke game alles weet. Ik doe ook alsof ik een leven heb. ;)

Bovendien, aangezien ik hier slechts mijn voornaam in mijn profiel heb staan, en niet vermeld om welke site het gaat, is het geen ramp om hier gewoon mijn oprechte mening te geven, zonder de begrenzing van het objectief blijven, wat op de site waar ik voor werk natuurlijk wel de bedoeling is.

[Reactie gewijzigd door x Gotcha x op 22 februari 2008 00:35]

Ik denk dat je niet helemaal weet waar je het over hebt en alles uit je duim zuigt. Ten 1e noem je Halo en Gears of War genres terwijl het franchises zijn. Genres zijn heel wat anders. Ten 2e zeg je dat je dat je alles foutloos moet laten verschijnen, maar dat is al snel ongeloofwaardig als je jouw reacties leest. Het barst van de fouten.

De xbox steunt ook niet vooral op Gears en halo. Als je naar de verkoopcijfers kijkt staan de wel bovenaan, maar zonder de andere goed verkopende games red je het niet. :Y)

[Reactie gewijzigd door intraxz139 op 22 februari 2008 05:49]

Ik noem het genres omdat deze games uniek zijn in hun soort. Ze vormen een opstapje naar een nieuw niveau games in hun franchise.

'Het barst van de fouten' zeg je, misschien is het mijn beperktheid, maar ik zie ze niet, als ik nog eens over mijn teksten heen kijk. En aangezien het er van 'barst' zou je het vast niet erg vinden om er een paar op te noemen? Dat hoeft niet zo'n grote moeite te zijn, toch?

Er hangt hier wel een flinke Tweakers.net mentaliteit, al zeg ik het zelf.
}> Ik verveelde me gister avond. :)

Fout een:
geen indruk op me hebben gemaakt. Moet mij zijn.
Fout twee:
voor koopt, en dat zijn... Daar hoort geen komma.
Fout drie:
wehave... 8)7
Fout vier:
netjes uitzien, en foutloos... Alweer die komma :+

Je begint ook een heleboel zinnen en zelfs alineas met voegwoorden, :o maar dat is niet officieel fout geloof ik.
Ok, ik wil inderdaad vaak de nadruk leggen op mijn 'en' woorden en daar zal ik dan voortaan gaan komma zetten maar een 'én' van maken. Verder.. 'wehave' is de naam van één van de mensen die op me reageerde.. Ik zie niet in wat daar mijn fout zou moeten wezen.

Maarruh... Als je dat 'barst van de fouten' noemt, dan ben ik benieuwd hoeveel procent van de teksten die worden getypt door members hier wel aan jouw richtlijnen voldoen. Ik denk dat het niet meer dan misschien 5% zal wezen.

[Reactie gewijzigd door x Gotcha x op 23 februari 2008 02:05]

bovendien steunt de 360 juist vooral op Halo en GoW
Volgesn mij steunde de Xbox 360 in 2007 naast Halo en GoW ook op andere exclusives als Mass Effect, Bioshock, Forza2, PGR3/4 en GRAW, DOA4, Dead Rising, Blue Dragon en Viva pinata.
Maar Microsoft betaald aan deze game, dus ik denk niet dat het gaat gebeuren. Tenzij Sony diep genoeg in de buidel tast om het af te kunnen kopen.
Ik denk als ze de game NIET uitbrenge op de ps3 dat ze dan op langer termijn meer geld verdienen. Omdat er zeker mensen zullen zijn die voor deze game en xbox gaan aanschaffen.
Nee, dan maken ze in the long run minder winst. Want dan worden er namelijk minder 360's gekocht, waardoor er minder 360 games worden verkocht. En dat voelen ze veel en veel harder dan die paar miljoen sales van die ene game op de PS3. Zoals ik al eerder zei, GoW2 is een system seller - de game is een reden om een console te halen.
"is er nog niets bekend over de inhoud van Gears of War 2" ehm, ik word op internet overgoten met trailers! Hier bijvoorbeeld: http://www.gamez.nl/web/P...public/Gears-of-War-2.htm
What's your point, Marcus Fenix speelt de hoofdrol en er zitten Locusts in? No shit :). Weinig inhoudelijk nieuws dus. Of weet jij meer over het verhaal in GoW2? Post dat dan hier zodat we allemaal mee kunnen genieten.
Hopelijk werkt het als programma beter als deel 1...

crashes, in-game plotselinge fps drops, niet om kunnen gaan met mijn retesnelle SLI opstelling waardoor het met 1 GK beter draaide.

Een mooi spel maar ik kan me herinneren dat het een marteling was om te draaien. :(

klein uurtje later: waarom als ongewenst gemod? Wat ik schrijf is mijn oprechte ervaring met het spel en zeker niet bedoeld als zwartmakerij.
Door deze modstatus suggereert de modder dat wat ik schrijf niet waar is en geeft mij ook nog eens een stempel mee. Vind ik onterecht.
Niet dat het verder echt belangrijk is maar apart vind ik het wel.

[Reactie gewijzigd door Jareth op 21 februari 2008 11:13]

Jouw post is gebaseerd op de PC versie.
Ik zie het als "geluk" dat de PC mensen ook GoW kunnen spelen.

GoW2 IS een EXCLUSIEF Xbox360 spel en daar dienen alle posts over te gaan.
Dus het gemopper van jouw dat er plotselinge FPS drops zijn zin niet van toepassing.

HET spel GoW1, toendertijd EXCLUSIEF voor de Xbox360, draaide VLOEIEND. Het enige minpunt was de buggie implementatie van UT3 en cut-scene's die verliepen onnodig stroperig.
Maar als je het spel port of overzet of whatever, doe het dan goed of doe het niet, wat mijn gemopper in ieder geval ten dele wel relevant maakt m.i.
Maar je hebt gelijk, het is van origine een XBOX360 game.
Het was ook wel te verwachten, zo'n succesvolle gameline laat je niet zomaar vervallen. En deel 1 liet nog ruim genoeg verhaal over voor een 2e deel :P
Deel 1 was een hele vette game in single player en co-op :*) . Ik hoop alleen dat ze de multiplayer en met name de multiplayer lokaal verbeteren want die was echt bar en bar slecht |:(
Nu gaat het gerucht dat MS de Epic over wil nemen voor 1 miljard...
Epic vindt alleen 1 miljard te weinig.. was gister een thread over geloof ik.
Sorry hoor maar scroll iets beneden in de bron en kijk: Fable 2 FTW! :*)