Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 58 reacties
Submitter: Jehjoa

De pc-versie van Gears of War heeft de gold-status gekregen en zal vanaf 9 november in de winkel liggen, aldus een door Epic Games rondgestuurd persbericht. De adviesprijs bedraagt ongeveer vijftig euro.

Begin dit jaar werd al een kleine hint naar een mogelijke pc-versie van het Xbox 360-spel Gears of War gevonden. In de ForceWare-drivers van nVidia zat een verwijzing naar het spel, wat dus leek op het bestaan van een mogelijke poort van Gears of War. Nu heeft ontwikkelaar Epic Games bekendgemaakt dat de pc-versie volgende maand verkrijgbaar is onder de 'Games for Windows'-vlag. Op 6 november krijgt de Amerikaanse markt de primeur, drie dagen later ligt de game in Europa in de winkels.

Gears of War - Brumak

Epic Games heeft de pc-versie van Gears of War voorzien van de nodige extra's en bonusmateriaal. Het spel bevat niet alleen de content van de Xbox 360-versie, maar ook zeven multiplayer mappen en de Annex-gamemode die als downloadbare content beschikbaar zijn gesteld. Daarnaast heeft pc-versie vijf nieuwe campagnes gekregen waar tegen de Brumak gevochten moet worden, drie nieuwe multiplayer mappen en de spelmode 'King of the Hill'. Ten slotte is het mogelijk om via de Unreal Editor levels te maken.

Het bekroonde Gears of Wars heeft vele hoge ogen gegooid bij zowel de gamers als de ontwikkelaars. Het Xbox 360-spel ging in de eerste week meer dan een miljoen keer over de toonbank en was tot voor de release van Halo 3 het best verkochte spel op de console.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (58)

nice, hopelijk verkloot epic het niet, en doen ze een fatsoenlijke port, want de meeste console ports lijken nergens op.

bedoelen ze trouwens 5 extra nieuwe "acts" of 5 nieuwe "chapters"? want dat scheelt nogal in speel lengte.
@ Tha_Butcha
ik las in de PU dat het gaat om 5 nieuwe chapters die samen bijna een comleet nieuwe act vormen.

Deze game lijkt me zeker vet, en als je nog is een beest van een pc hebt ziet ie er ook nog beter uit dan op de Xbox360

@Astennu
Klinkt een beetje lame wat je daar zegt, en btw als je hem illigaal haald heb je natuurlijk nix aan die extra Multiplayer dingen
Dat zal wel niet zo'n probleem zijn omdat de engine ansich eigenlijk al voor de pc is ontwikkeld en niet voor de Xbox. Bij heel veel andere spellen is dit niet het geval waardoor de pc versie relatief bagger loopt. En ik zie Epic er wel voor aan dat ze de menu structuur en controls zodanig aanpassen dat het weer PC waardig is.
Dat zal wel niet zo'n probleem zijn omdat de engine ansich eigenlijk al voor de pc is ontwikkeld en niet voor de Xbox
Dat zou je verwachten, maar de praktijk wijst uit dat juist die Unreal Engine 3 spellen er super-geoptimaliseerd (haarscherp EN snel) uit zien op XBOX360 terwijl ze op de PC troebel zijn en langzaam draaien omdat ze kennelijk via een emulatielaag draaien. Rainbow Six Vegas komt op de PC absoluut niet in de buurt van de XBOX360-versie. Ik had de PC-versie niet lang na release gekocht maar de wazige graphics blijven me storen (zelfs op 1680x1050).
Zal het hierbij ook nog steeds mogelijk zijn om coop te doen? Want dat vond ik juist het ruige aan het spel en de kettingzaag natuurlijk.

en kan je van je xbox tegen iemand van een pc online spelen ?

[Reactie gewijzigd door kami124 op 20 oktober 2007 11:19]

Ja, co-op zal mogelijk zijn. Nee, Epic houdt PC gedeelte apart van Xbox gedeelte dus geen croosplatform online gaming helaas.
ik hoop wel dat deze game een goede port is van het x-box spel.
verder lijkt het me wel eens leuk om te spelen, want ik heb geen x-box, en heb goede verhalen gehoord.
Daar kan je wel vanuit gaan aangezien dit spel gebouwd is op de unreal engine, dat in principe gewoon een directx engine is.
Een engine is veel meer dan het renderen van de beelden. De controls moeten ook goed zijn, en niet zo gelijk Lost Planet, dat was me TE fel een port.
Eens! Lost Planet is voor mij weer een voorbeeld waarom het porten van games vaak niet meer is als een makkelijke cash cow.
Alle aanwijzingen in het spel sloegen op het gebruik van de controle pad van de X-Box. Vind het bijna een vorm van oplichting om een spel zo op de markt te zetten.
Buiten dat het duidelijk geport is, draait het super goed op de PC en zijn de controls ook gewoon super makkelijk. Je ziet alleen af en toe een Xbox knopje staan met B erop en dan moet je een paar keertjes E drukken, big deal. Lost Planet is één van de bruutste spellen op de PC.
Ik vind dat dus echt geen probleem van die controlaanwijzingen, ik hoor er vaak kritiek op, ik heb gewoon een xbox controller voor windows (draadloos) gekocht en voor mij is het dus ideaal, dat geldt ook voor bioshock, shadowrun en zelfs crysis herkent hem volledig.
Alsjeblieft zeg, je gaat toch geen shooter met een joystick spelen....
Ze moeten die games gewoon fatsoenlijk ontwikkelen\poorten ipv ze snel uit te brengen.
Maar directX is ook niet alleen voor de grafische kant hé, ook directSound, en de controls d8 ik ook. Volgens mij zo'n beetje alles wat je vind als je start, uitvoeren, 'dxdiag' intikt, tegenkomt!
wat dacht je van Halo en Halo2 dat waren past slechte ports, in halo2 zijn de xbox controls niet eens weggehaald |:(
Halo 2 kon je prima spelen op de pc.
Alleen jammer dat ze bij Halo 2 in 2007 nog met Xbox 1 graphics aankwamen... We hebben ons op het werk kapotgelachen toen hij binnenkwam :D

[Reactie gewijzigd door Neko Koneko op 21 oktober 2007 01:25]

je kunt ook Xbox360 pad voor windows kopen, het is echt (bijna?) identiek als Xbox360 pad, ik heb het uitgeprobeerd op laatste 2 Tomb Raider games (pc versies). Het werkt goed, wel makkelijk
je kunt zelfs een bedrade xbox controller aansluiten op de pc en de driver is gewoon vanuit MS beschikbaar.
Unreal is niet alleen een DX engine - er komt bijv een Linux en Mac versie van UT3 die OpenGL gebruiken.
Het moet juist vooral geen port zijn, maar gewoon direct gebouwd voor PC. Ik heb alle Ghost Recon en Rainbow Six spellen voor PC gekocht, waarbij de laatste paar gewoon XBOX360-ports zijn. Ze zijn onnodig zwaar voor de PC en zien er grafisch veel minder goed uit dan zou moeten. Anti-aliasing is in die spellen niets anders dan blur. De kartelrandjes worden dan wel minder maar het beeld wordt wazig.

Bioshock is geen port, maar direct gebouwd voor PC. Je merkt gelijk dat de graphics eindeloos veel beter is dan die XBOX360 Unreal Engine 3 ports naar PC en het draait nog veel sneller ook.

Hoogstwaarschijnlijk kan ik 't niet laten om Gears of War alsnog te kopen maar ik vrees dat 't met een port wel erg zwaar en minder mooi zal zijn.
hoezo zou AA een blur zijn? Technisch is het erg eenvoudig om normale AA te implementeren, zeker met de latere directx.. ik betwijfel om porters zouden kiezen voor een blur als het zo eenvoudig is.
system specs, iemand?
Zal wel ongeveer gelijk zijn aan de UT3 specs.
De specs zijn hoogst waarschijnlijk:

Minimum System Requirements (tentative)
- (single-core processor) 2GHz AMD or 2.4GHz Intel
- 1GB RAM
- Nvidia 6600 or ATI X700

bron: ismijnpeeceesnelgenoeg?

Uit de bron, die overigens niet officieel lijkt maar wel aannemelijk, kan ik niet opmaken hoe het zit met het besturingssysteem dat nodig is. Mij lijkt het logisch dat hij gewoon op windows xp (32 of 64 bit) draait aangezien Epic anders wel een grote doelgroep misloopt...

[Reactie gewijzigd door DayteX op 20 oktober 2007 14:49]

Heftig, ik heb hem op de Xbox360 uitgespeeld en dat was waanzinnig. Voor de PC koop ik hem ook. Naar ik heb gehoord ondersteunt het spel dx10, in welke mate weet ik niet. En natuurlijk gruwelijke resoluties!
altijd leuk om het op de pc pijnbank te leggen. want de xbox360 versie was al echt erg mooi!
PC versie zalhopelijk wel DX10 ondersteunen, ik ben erg benieuwd naar het vergelijken van screenshots.
Aangezien de x360 geen dx10 heeft, en de ut3 engine dit WEL ondersteund..?
Hopelijk zit er ook DX9 support in, ik ga er niet voor op vista over :)
yep dat is ook het geval
Ik heb ergens gelezen ( niet op GoT ), Dat microsoft er voor gaat zorgen dat alle games for windows spellen ook DX9 ( backwards ) compatible zijn.

Als dit het geval is wil gears of war zeker hebben :)
zal wel handig zijn aangzien het overgroote deel van de mensen nog geen dx10 kaarten hebben.
DE UE3 engine is voornamelijk een DX9 engine die bepaalde DX10 effecten ondersteund.

De DX9 gebruikers hoeven zich geen zorgen te maken tenzij microsoft de installer aanpast.
Maar mocht dat gebeuren dan zal er binnen korte tijd wel een "mod" voor komen zodat hij ook gewoon geinstalleerd kan worden op XP.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True