Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 121 reacties

Volgens Epic-spelontwerper Cliff Bleszinski komt de ontwikkeling van pc-games op de tweede plaats bij de ontwikkelstudio. De focus zal liggen op consolespellen, omdat deze garant staan voor betere verkopen.

Cliff BleszinskiDe studio heeft zijn oorsprong in pc-spellen, zoals Unreal en Jazz Jackrabbit. Volgens Bleszinski verkeert de pc game-industrie op dit moment in wanorde. De spelontwerper is van mening dat de pc het op dit moment alleen moet hebben van Sims-achtige spellen, World of Warcraft en webgebaseerde spellen.

"Ik denk dat mensen liever een spel maken dat 4,5 miljoen keer verkoopt, dan een miljoen keer. Gears of War zit op dit moment aan de 4,5 miljoen verkochte Xbox 360-exemplaren", aldus Bleszinski in een interview met MTV. Het spel verscheen in 2006 op de Xbox 360 en werd een jaar later uitgebracht in een pc-versie.

Overigens is Bleszinski niet van plan om in te haken op de stijgende populariteit van casual games, zoals Zack & Wiki voor de Wii. Hoewel hij het spel erg waardeert laat de ontwikkelaar weten dat het niet het type game is dat hij wil ontwikkelen. "Ik ga geen fucking Cooking Mama maken", voegde Bleszinski daar aan toe.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (121)

Als ze Pc game development op de 2de plaats zetten, zal zou ik liever zien dat ze totaal ermee ophouden.

Ik ben van de oude stempel, ofwel doe je het goed, of je doet het gewoon niet. En jammer genoeg moeten we vaststellen, dat vele PC games puur console games zijn die even released zijn voor de PC als een extra.

Vaak moet je het hebben van de meer onbekende developers, of tegenwoordig vaker Oost Europees developers, om games met innovatie te vinden.

Maar voor een deel ligt niet alleen de schuld bij de game development markt. Persoonlijk ben ik het een beetje beu aan het worden om none stop hetzelfde patroon te zien. Hardware komt uit met benamingen die verwarrend zijn, beperkte prestatie winst ( of zelf trager! ), nieuwe standaarden ( met weinig of geen nut ) voor de consument. Of de zo leuke prijsdalingen vlak na dat je je nieuwe hardware gekocht hebt ( ik ben de tel kwijt hoe vaak dat gebeurde, en dat wordt na een tijd wraakroepend ).

Laten we eerlijk zijn. Hoe veel van de PC ontwikkeling is echt de moeite geweest de laatste tijden. O kijk, AGP is passe, je moet nu allemaal PCI-e kaarten hebben. O wacht, PCI-e is niet snel genoeg, we moeten nu PCI-e 2.0 hebben voor de consument. Die consument begrijpt er niets van.

Jamaar, die chipset is niet goed genoeg voor je, je moet nu de deze hebben. O wacht, die DDR memory is niet goed genoeg voor je, neem die DDR2 maar. Hoezo, wachten en direct naar DDR3 gaan? Nee, wat zeg je nu. Dat is niet goed voor de consument, de consument gaat graag om de zoveel tijd nieuwe hardware kopen omdat de boel niet meer compatible is *sarcasme*.

Als je echt kijkt naar de snelheidswinst dat je haalt, is het soms belachelijk, maar ja, het is leuk de mensen te dwingen hun volledige PC te upgraden. En dan is men verbaast dat de PC hardware dat mensen hebben achterloopt, en mensen hun aankopen uitstellen. Gevolg is dan weer dat game developers met problemen zitten omdat hun clienteel met PC's zitten tot 3 a 4 generaties terug...

Ik heb het juiste woord laten vallen hierboven. Ik stel vast dat de PC industrie graag met kleine stapjes vooruit gaat, want dat verkoopt beter. En als men compabiliteit aan de laars moet lappen, en de zoveelste nieuw standaard moet uitvinden, om de mensen te dwingen een groot deel van hun oude ( en daarom niet tragere ) hardware naar de vuilbak dient te helpen...

Voor game developers is de rekening snel gemaakt. Ontwikkelen voor 1 of 2 fixed hardware systemen is makkelijker dan een 100 tal verschillende systemen. En als de media tegen bijna dubbel de prijs verkocht wordt ... En ja, de klanten zien niet dat die console hun actueel even veel of meer kost over tijd dan de PC, als je de media prijs er bijtelt, maar ja, die betaling is over tijd. En bij een PC moet je ineens volle pot betalen ( zeker met de bovenstaande punten, want de meeste mensen zijn geen tweakers die hun systeem kunnen upgraden ).

Er zullen altijd wel PC game developers zijn, maar op dit moment wordt de markt te veel gefload met console ports, crap game 2000/2001/2002/2003 enz, en dat doet de markt geen goed.
reactie op alinea 4:
1. De prijs van alles daalt, als de nieuwekaarten trager zijn wie verplicht jou om er eentje te gaan halen. Dat hoef je niet te tellen dat gebeurd elke keer. Ik heb zelf 4jaar met m`n GF4 TI4200 128MB gedaan (kosten toen 250). Sommige games moeten dan wel op mediumsettings ja na 3jaar. vervolgens 3~4 jaar met 6800LE , welis waar alles unlocked maar daar ben je tweaker voor.

Reactie op alinea 6
2. Chipset maakt kwa snelheid niet uit. WEL voor de aansluitingen, snelheid van geheugen is ook geen wereld van verschil. haal gewoon wat in je moederbord past. idem met je videokaart.

Reactie op alinea 7
3. Niemand dwingt je! Tweakers weten wel of ze hun PC nog een upgrade kunnen geven of niet. De gewone consument halen niet zo snel ene nieuwe PC omdat de meeste dingen die ze doen nog snel genoeg gaan OF omdat hij het nog gewoon doet

Reactie op alinea 8
Wanneer is compatibiliteit aan de laars gelapt? in al die jaren (vanaf 95) gaat dat nu net 1x gebeuren met windows Vista. Nieuw standaarden waardoor mensen hun Pc moeten weggooien??? noem er is eentje.

Reactie op alinea 9
he daar heb je wel een reeel punt.

[Reactie gewijzigd door Tazzios op 15 februari 2008 10:56]

Zat erin he na de enorme flop die UT3 heette..

UT3 is geflopt op de PC omdat het een halfbakken port was van de PS3 versie (o.a. menu's gui letterlijk copy&past werk volgens mij), en men 'oldskool' pure DM games op de PC sowieso wel gezien heeft tegenwoordig, Quake 4 was hiervoor al een flop..

Games als CoD4 en TF2 bewijzen echter dat als je gewoon een goede game maakt die het publiek aanspreekt, en die op de PC ook gewoon aanvoelt als een goede 'PC' game (en dus geen halfbakken console-port) dat het wel degelijk nog steeds goed kan verkopen..

Epic zoekt het dus maar lekker uit.. Het valt me echter wel van ze tegen, en het is jammer als ze de PC op het 2e plan zetten voor het grote geld op de consoles, maar ik zal er echt geen nacht van wakker liggen als verstokt PC FPS gamer en oud UT gamer.. Nog steeds zat andere goede FPS games op de PC.. FPS op de consoles kan me trouwens gestolen worden, blijft nogal kansloos om echt goed te mikken met een analoog mini joystickje, toch vrij belangrijk bij een gerne waar de gameplay voor een zeer belangrijk deel draait om aiming-skills (en ja, het zal best goed te spelen zijn, 'als je niet beter gewent bent')..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 14 februari 2008 19:46]

Waarom is iedereen hier altijd zo op zijn pik getrapt als dit onderwerp ter sprake komt? Neem Call of Duty IV. Iets meer dan 300.000 verkochte exemplaren tegenover 1,5 miljoen op de Xbox 360 alleen al. Als ze nog een PlayStation 3 poort maken zit dat aantal zo op de 3 miljoen. Waarom spellen maken voor een groep mensen die te beroerd is om nog geld te betalen voor spellen en daar 100.000 excuses voor aandragen? We krijgen een slechte port... het spel is maar kort... het spel draait niet goed op mijn pc enzovoort enzovoort. Op consoles worden ook illegale spellen gespeeld maar dit gebeurt op een veel kleinere schaal als op de PC. Daarnaast denk ik dat Windows Vista ook absoluut niet heeft bijgedragen aan deze ontwikkeling.

Consoles zijn gewoon enorm krachtig geworden en het grootste deel van de mensen heeft gewoon geen zin meer in om te gaan zitten kloten met installeren en het up to date houden van een PC. Iedereen heeft tegenwoordig een groot HD scherm zijn woonkamer hangen en in combinatie met een PlayStation 3 of Xbox 360 is dat een prettige ervaring.

Ook een spel als World of Warcraft heeft zeker bijgedragen aan deze tendens. Die 10 miljoen betalende gebruikers betalen braaf 10 euro per maand en daarnaast spelen ze waarschijnlijk niet of nauwelijks andere games. Dat doet pijn.

@Shakkara
Wat een domme praat die je uitslaat. Wat heeft het spelen van games met IQ te maken? Wat heeft het massaal cheaten met bots en applicaties te maken met een hoog IQ? En wat voegt het toe aan de spelbeleving als je het spel zelf moet installeren? Juist, niks.
En vroeger kwam er net zoveel crap uit als nu.
De game markt is er eentje die gedomineerd word door nieuwe en betere graphics die vaak niet samengaat met een een gevoel van originaliteit. Zo is mijn ervaring in elk geval van de pc, om die reden neemt de wil om je pc om te bouwen of up te graden af. Dan is een console een fijnere keuze, helemaal als je kijkt naar het totale kostenplaatje in vergelijking met een hi-end pc.

Daarbij over de discussie dat de pc zijn marktaandeel verliest, is misschien een kwestie van perceptie. De consoles krijgen echter een grotere aandacht via de media. Spellen worden geadverteerd via de media voor de consoles, dit gebeurt niet of zelden voor de pc. Een reclame voor een pc met goede gaming mogelijkheden, nee sorry, ooit gezien?

Mensen kijken snel naar ontwikkeling, maar er is een generatie die direct naar consoles is gegaan, en de pc heeft overgeslagen. Dus wie weet is het aantal pc gamers niet afgenomen, maar is de portie van console gamers gewoon ontzettend gaan groeien in vergelijking tot de pc gamers.

[Reactie gewijzigd door GutTerIchI op 14 februari 2008 21:32]

Als de games alleen maar op een console gaan uitkomen, dan heeft het geen zin meer om nog current te zijn met vista e.d en over 3 jaar weer een nieuwe PC te kopen. Als je toch niet meer kunt gamen, dan is windows ook niet meer nodig.

Ik heb windows vista alleen gekocht voor DX10, en gamen. Ik browse met Firefox mail met thunderbird en alleen heb ik 100 euro over om met windows te kunnen gamen. Wat is er nu aan de hand. DX10 loopt bagger en is veel trager in vergelijking met DX9. Als een game een slechte consoleport is, die vol bugs naar een tertiair platform geport wordt, dan is de lol eraf.

ETQW loopt op linux en ik kan het daarmee lang volhouden, en voor alle standaard software heeft linux voldoende alternatieven. Wine laat meer en meer windows apps op linux lopen en ubuntu wordt steeds makkelijker. Ik kan overstappen en als er geen PC gaming van betekenis meer is, dan doe ik het ook.
Ikzelf ben zo'n 31 jaar geleden met 'video-games' begonnen, op een kastje in de kroeg (caf bij 'Bosco', hoek Bolwerkstraat en Leuvensestraat in Vilvoorde). Dat spel heette 'Breakout' en bestond er in een muur van gele bakstenen, bovenaan het scherm, weg te werken. De middelen om dat te doen waren de eenvoude zelve: een heen en weer stuiterend vierkant ping-pong balletje en onderaan een 2 cm breed balkje om het balletje in het spel te houden.

Ik heb, beetje bij beetje deze arcade games weten groeien, met steeds betere graphics, en steeds meer en ingewikkelder levels.

Wanneer ik hede ten dage de console games zie, dan verbaast het me telkens weer hoe die dingen er toch maar uitzien als de laatse generatie arcadegames die ik me herinner, en die uit midden tot eind jaren '80 stammen. Redelijk bedroevend dus.

Zeker wanneer je de consolegames vergelijkt met wat er voor PC te krijgen is. Of was.

Figuren als Cliff Bleszinski, die doodleuk komen vertellen dat ze de ontwikkeling voor PC-spellen niet meer zien zitten, verloochenen alles voor wat ze vroeger stonden, om toch maar mooi mr winst te kunnen maken.

Okay, een mens, annex bedrijf, moet wel winst maken om zijn voortbestaan te kunnen verzekeren, maar n van de grote problemen is telkens weer de uitgever bij wie een ontwikkelaar terecht komt, omdat het die uitgever is die de centen voorschiet.

Microsoft bijvoorbeeld, om er Billie Goates z'n bedrijfje maar weer eens bij te sleuren, heeft indertijd de ontwikkelaars van HALO onder z'n hoede genomen, wat centen in hun richting geschoven voor een opvolger, en die opvolger vervolgens op PC alleen beschikbaar gemaakt voor Vista.

Mensen als ik (koppigaards dus) vertikken het om Billie te plezieren en Vista te kopen (laat staan te installeren) omdat Goatie ons via nieuwe spellen probeert te chanteren om hem van z'n laatste OS-telg af te helpen.

Wettelijk zou zoiets in Belgi trouwens niet mogen, omdat het hier een verkapte vorm van koppelverkoop betreft, maar sot.

Dat is natuurlijk ook een manier om PC-games de nek om te wringen, vooral als je zelf zoiets in de kast hebt staan als de XboX.

Microsoft heeft op dezelfde wijze 'Planet Moon Studios' overgenomen. Die gasten hadden het knappe en hilarische game Giants: Citizen Kabuto ineengeflanst. Het spel was, ondanks de fun en lekkere gameplay, geen groot sukses, maar ze mochten desondanks voor Microsoft een opvolger maken. Dat werd dan 'Armed And Dangerous', een al even hilarisch adventure/third person shooter, die dankzij z'n korte speelduur, nog minder sukses had dan z'n voorloper. Als gevolg werken die gasten van Planet Moon nu waarschijnlijk als bouwvakkers.

Ik wil maar zeggen dat er voor sommige uitgevers blijkbaar andere belangen primeren dan het ontwikkelen van spellen voor PC.

Het is waar dat het downloaden van gekraakte versies er mogelijk voor iets tussenzit dat PC games minder verkopen.

Feit is ook dat vele gamers lui zijn. T lui blijkbaar om 20 minuten uit te trekken om een game te installeren en te configureren.

Dat men snel die 2 wiskundigen van de unief van Stanford contacteert. Die gasten (Tim Roughgarden en nog iemand) hebben de demo van 'Of Might And Magic' omgezet in Algorithmische reeksen. De demo was naderhand nog 13MB groot, ipv de oorspronkelijke 2GB... Dt is de toekomst voor games. Maar daar zitten hardware bedrijven als NVidia natuurlijk niet op te wachten...


JJ
Figuren als Cliff Bleszinski, die doodleuk komen vertellen dat ze de ontwikkeling voor PC-spellen niet meer zien zitten, verloochenen alles voor wat ze vroeger stonden, om toch maar mooi mr winst te kunnen maken.
Ik heb veel interviews gezien / gelezen en podcasts van hem gehoord en aan alles wat hij doet / gedaan heeft is het altijd een allround gamer geweest, niet een soort pc-exclusive gamer die voor de rest nergens naar keek en het ontwikkelen van games op console een soort verraden was van een platform, wat zowieso nergens op slaat. Z'n eerste games (zoals Jazz jack rabbit) waren ook complete rip-off's van Mario (controls) / Sonic (stages). (Wat niet erg is overigens, want Jazz was erg leuk).

Je laat het nu net lijken alsof PC heilig is, voor ontwikkelaars een soort geloof en voor publishers een soort vrijwilligerwerk waar ze op aangekeken worden als ze er geen geld meer in stoppen of in geloven. Heidenen zijn het, al de goede pc ontwikkelaars die console erbij zijn gaan doen (Bioware, Valve, Epic, Id etc. en zelfs Blizzard is een keer vreemd gegaan met StarCraft 64) ;)

En een alghorihmisch geschreven(?) game zoals in dit geval de demo van Hero's of Might and Magic lijkt me op ieder platform te realiseren, de PS3 en 360 lijken al erg op 'normale' pc's. Of mis ik iets waarom dit niet zou kunnen? 13 mb is wel erg klein, als ze zover zijn dat ze een dergelijke compresse/manier van schrijven te realiseren, dan wil ik wel m'n muziek collectie van 40 gb terug zien gaan 260 mb.

[Reactie gewijzigd door Kura op 15 februari 2008 00:38]

Jammer maar helaas. En helemaal niet vreemd te begrijpen. PC spellen verkopen gewoon vele malen minder. En waarom zou je een product maken/dienst leveren voor de ondankbare lutsers genaamd pc gamers die te lam zijn om te betalen voor het afnemen van de dienst/gebruiken van het product?

Sommige reacties hier zijn echt ongelofelijk. "Ontwikkelaars dienen voor de pc spellen te ontwikkelen die A) goed zijn (lekker subjectief), B.) er mooi uitmoeten zien, C) op elk systeem kunnen draaien en D) vooral niks moeten kosten. Want spellen maken, programmeren en ontwikkelen voor de pc is een roeping en hoeft nauwelijks geld op te leveren. Want ze kunnen wel leven van de positieve feedback "van de community"".
En als je kiest voor de consoles, dan ben je een sell-out, een geldschraper en verdien je bijkans alleen een nekschot...

Dt is zo'n beetje de strekking van veel posts.
Ja, Cliffy B. is begonnen op de pc, nou en? Die man (en zijn bedrijf) moeten eten en hun continuteit waarborgen en waarom zou je veel tijd en moeite steken in een tak waar je nauwelijks quitte kan spelen?
Consoles worden steeds meer verkocht, consoles zijn voor de grootste groep gebruikers niet te modificeren, consolespellen worden door de grootste groep gebruikers gewoon gekocht en je hoeft maar met twee/drie verschillende hardwareconfiguraties rekening te houden.
Goh, raar dat steeds meer studio's voor consoles kiezen.

Hoewel ik zelf voornamelijk op de pc speel (Guild Wars, Stalker, World in Conflict onder andere) doe ik dat op een ding van ruim vier jaar oud. Laatste upgrade was een AGP X1950GT en ik denk dat dit mijn laatste wordt. Ben nu een beetje aan het kijken naar een Xbox2 of PS3. Ben verder geen graphicshoer dus pc spellen die nu uitkomen kan ik best spelen op lagere resoluties/minder eyecandy.
En een console is gewoon aansluiten, aanzetten, schijf erin en gaan. Shooters speel ik niet heel veel meer dus die mis ik niet. Bovendien, dat is gewoon een kwestie van wennen, geen brakke controls (ja, alles kan je leren hoor...) Ook geen gezeik met patches en andere problemen. En ik kan makkelijk spellen verkopen of tweedehands kopen want er is geen serial probleem.

Consoles zijn geen hype meer en de pc is als game-platform niet meer de koning. Logisch dat ontwikkelaars daar op inspelen.

[Reactie gewijzigd door Vrijdag op 15 februari 2008 09:35]

Het is heel simpel, van alle mensen die een pc hebben zullen een groot deel een huis tuin en keuken pc hebben. Ja er mag dan wel een Core 2 Duo in zitten maar zolang er een matige grafische onboard chip inzit kun je er weinig mee.

Denk maar eens na van alle pc gamers, zijn misschien de helft Die hard gamers die precies weten wat hun hardware inhoud en wat dit voor de games betekend. De simpele (ik wil wel eens een vette game spelen op mijn pc die thuis staat) mensen weten dit niet.

Het spelen en kopen van console games kost totaal geen moeite, je hoeft niet op systeemeisen te letten. Geen installatie´s waarbij je extra software pakketen moet installeren (DirectX driver update xx, Ageia driver xx etc.) denk maar eens na een xbox360 spel kan op alle xbox360 consoles worden gespeeld. Een pc game kan ronduit op lang niet alle pc´s worden gespeeld het zal me zelfs niet verbazen als het persentage minder dan 50% is. Het is ook onwetendeid, zolang mensen niet zeker weten dat een game op hun pc kan draaien is de stap tot aankoop een stuk grooter.

En dan heb ik het nog niet eens over de downloads, downloaden is tegenwoordig zo toegankelijk dat iedereen met een beetje snelle internet verbinding en een klein beetje verstand al een game kan downloaden. Het ombouwen van een console is al wat moeilijker, plus bij het ombouwen/laten ombouwen van een console vervalt je garantie en sloop je misschien je console, bij het simpel downloaden van een pc game hoef je niets aan je pc te veranderen en loop je dus vrijwel geen risico.

Als je er goed over nadenkt is het imho redelijk logisch dat de console games, de pc games inhalen. consoles zijn veel makkelijker en hebben veel minder aandacht en tijd nodig om lekker te kunnen gamen.

Offtopic
Ik ben een trotse bezitter van een gemodde xbox360 waarvan ik elk gedownload spel heb gekocht of in de prullenbak heb gegooit omdat het niets was.
Offtopic

edit:
De reactie hierboven van TroonStaal stond er nog niet toen ik dit typte, verhaal komt redelijk overeen.

[Reactie gewijzigd door ReVision op 15 februari 2008 09:41]

Tjonge jonge, dit speelt nou al ZO lang... Elke keer dat er een serie consoles uitkomt is het weer zover. Toch apart dat in de afgelopen paar jaar meer kleine studio's met mega hits op de pc zijn gekomen dan ooit tevoren! Age of Wonders (holland!), Stalker (tjechie! of omstreken) Internetgames uit Zwitserland no less.

De eerste keer dat ik in aanraking kwam met de 'verconsoling' was toen Lionhead nog aan Black and White (deel 1 dus!) aan het timmeren was. Ik volgde trouw de dagboeken op de website, en in het blad de PC Gameplay. Op een gegeven moment was er een besluit moment, en werd de PC release van Black and White gecancelt, het zou alleen verschijnen op de Xbox.

*Dit is NIET gebeurt, sterker nog, hij is nooit voor de Xbox uitgekomen en wel voor de PC een kaskraker geweest*

Dat het tijdperk van de PC Games overgeleverd is aan MMO's lijkt me overdreven. Er zijn een paar MMO's die het spelen waard zijn, maar over het algemeen moet een MMO van dusdanige kwaliteit zijn dat je er luttele procenten van je leven aan wil besteden. Bovendien moet ik de eerste degelijke strategische game voor het verachterlijke console platform nog tegenkomen. Zie jij jezelf al op de bank zitten met een toetsenbord en een muis aan je PS3/X360?! Dacht het ook niet... Koop toch een pc, gebruik het geld wat je voor die belachelijke TV + Console heb betaalt en schaf een pc aan die de komende 4 jaar een gat in je bureau weet te branden. Er is toch niks op tv...

PS. Voor de mensen die nog steeds overtuigt zijn van het feit dat de PC Gamers de val aan zichzelf hebbeen te danken, hier een tip. Kijk eens naar de bedrijven zelf, wat hebben zij eraan gedaan om het probleem te stuiten. Niet veel... Je kan enkele games van het internet plukken voor een kleine som, thats about it... De games zijn net als de CD toendertijd. 40 euro voor een dubbelcd? Dat zie je ook niet meer, games moeten dezelfde kant op. Een game die kan overleven van een belachelijk hoge prijs en de helf van de verkopen kan het ook op 3x zoveel verkopen en een lagere prijs. Lage prijzen werken echt!
Het voorbeeld dat hij geeft over Gears of War vind ik slecht.

Ik zou GoW 100% zeker hebben gekocht als hij crossplatform was, wat orgineel de bedoeling was.

En met mij nog een miljoen anderen die graag laten zien dat PC gamen gewoon een betere ervaring geeft als consoles.

Meer settings, mooier beeld, uitgebreidere multiplayer (bijvoorbeeld communicatie, binds etc).

Edit: Ik heb Unreal, Unreal 2 (XMP), tactical ops en UT2k3 orgineel. Toen nog geen jaar na ut2k3 utk24 uit werd gebracht, met betere programmering/gameplay, uitgebreider spel etc. voelde ik mij genaaid en heb ik hem laten liggen.

UT3 heb ik nu wel weer gekocht en ik heb volgens mij meer Epic spellen orgineel. Ik vind het gewauwel van die man... Ik had alleen meer mensen gehad om tegen te spelen als ze hun beloftes na waren gekomen.

UT3 zou crossplatform worden en UT2k4 zou later uitkomen, eigen schuld dikke bult.

Volgende titel van Epic ga ik express downloaden, zelfs al vind ik hem niet leuk!

[Reactie gewijzigd door Thystan op 15 februari 2008 14:26]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True