Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties
Bron: WorthPlaying, submitter: Ramon

Epic Games heeft onlangs aangekondigd dat het de Poolse spelontwikkelaar People Can Fly heeft overgenomen. People Can Fly zette zichzelf op de kaart met de shooter Painkiller en werkt momenteel aan de pc-versie van Gears of War.

People Can Fly logoVooralsnog is Painkiller de enige grote titel geweest van de ontwikkelaar. Dit spel deed het echter dusdanig goed dat het in 2005 werd gespeeld op de Cyberathlete Professional League World Tour, waar voor honderdduizenden dollars aan prijzengeld werd weggegeven.

De interesse van Epic voor People Can Fly ontstond pas een jaar geleden. 'De mannen van PCF toonden toen wat ze in enkele weken met de nieuwe Unreal Engine 3 konden bewerkstelligen', aldus Mark Rein, vice-president van Epic Games. Daaropvolgend huurde Epic Games de spelontwikkelaar in om te helpen bij het maken van een pc-versie van de Xbox 360-titel Gears of War. Deze samenwerking beviel zo goed, dat Epic een meerderheidsbelang heeft genomen in People Can Fly. Het is niet bekend welk bedrag Epic voor zijn aandeel in de Poolse spelontwikkelaar heeft betaald.

People Can Fly en Epic Games houden zich overigens ook bezig met een nieuw spel. De eerste details over deze nieuwe titel zullen naar verwachting op de Games Convention in Leipzig bekend worden gemaakt.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

netjes, nu maar hopen dat painkiller 2 niet uit komt op een ut3 engine aangezien ik de painengine 1 al beter vond als al die anderen.
Uh.. ze lieten zien wat ze met de U3-engine konden doen.... Ik denk dat de kans vrij groot is dat ze daadwerkelijk gaan helpen deze enginge te verbeteren. Denk niet dat PCF is overgenomen voor hun Painkiller Engine.

Ik denk dat ze juist zijn gehaald om het onderste uit de U3-engine te halen en te verbeteren en dat is voor ons (gamers) alleen maar een goed iets.
Er komt in September/Oktober een opgepoetste Painkiller in de winkel, soort Painkiller 1.5 (zit ook het BooH uitbereidingspakket in). Painkiller was idd een supertopgame dat erg lekker wegspeelde, helaas alleen wat kort daardoor ;)

Wat wel errug jammer was was het gemis van coop. Ik hoop dat ze daar in PK2 of liefst nog in PK1.5 wat aan doen.
PK is nietecht een co-op spel, het zou leuk zijn, maar geen al te grote toegevoegde waarde.

Het lijkt me overigens niet moeilijk erin te modden, technisch is dat vrij simpel.


PK op UE3 lijkt me geniaal! De grafische kwaliteit ervan kan dan werkelijk door het dak gelanceerd worden.
Ik snap het ook niet. De engine was inderdaad perfect, goede graphics met maximum framerate, mooie sound en muziek, en er is geen enkele game die zo lekker reageert op de input. En toch werd het online nauwelijks gespeeld. Bewijst wel weer dat de mainstream overheerst en men liever rotzooi van EA speelt.
Mooi, dat zijn goede coders.
Zij konden beelden om je scherm toveren van zodanig kwaliteit zonder hoge eisen te stellen aan je hardware.

Gefeli met je centen "people can fly"
leuk game painkiller, hopelijk nog meer van dat lekkers in de toekomst
Ben benieuwd hoe duur nou zo'n bedrijf zou zijn.
Het is een meerderheidsbelang, dus EPIC zal wel iets meer dan de helft hebben overgenomen.
Dit spel deed het echter dusdanig goed dat het in 2005 werd gespeeld op de Cyberathlete Professional League World Tour, waar voor honderdduizenden dollars aan prijzengeld werd weggegeven.
Niemand begreep de keuze v/d CPL echt (wss omdat het quake-achtig speelt), maar populair was het iig niet! Dat was duidelijk te zien aan het aantal spelers online. Het was eerder zo dat het toernooi de game bekendheid en ietswat meer populariteit heeft gegeven.
De hoeveelheid spelers online staat evenredig aan de populairiteit van een spel?


Ik vond de keuze best redelijk, iedereen had nu wel eventjes de maag vol van Q3, CS en UT... PK was een leuke invuller voor het gaatje.
Ik hoop ook dat ze met een eigen engine komen, veel eye candy hopelijk lage eisen.

@patriek
helemaal gelijk, enige reden was vanwege gameplay, vele vonden het te snel gaan en single player eentonig, zodoende niet echt bekend geworden.

Er komt trouwens nog een add-on...hmmm....
@ breepee
ik denk dat je project overdose bedoelt ;)
http://www.projectoverdose.com/
(ja ben painkiller fan :p)
Ik dacht me te herinneren dat Painkiller door een Nederlands bedrijf was ontwikkeld? Of is dit een andere recente (en bekende) shooter geweest :?
@DJMurtz:

misschien bedoel je killzone? .
...maar das tog net een andere game

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True