Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 84 reacties
Bron: Team Xbox

De eerste details van Unreal Tournament 3 voor de Xbox 360 duiken op. In het juli-nummer van The Official Xbox Magazine zal een uitgebreide preview verschijnen, en Team Xbox verkreeg alvast inzage.

Volgens zowel de gamejournalisten als - minder verrassend - de ontwikkelaar Epic Games zal Unreal Tournament 3 er beter uitzien dan de kaskraker Gears of War. Reden zou zijn dat er sinds Gears of War een halfjaar lang flink gesleuteld is aan Unreal 3 Engine. Steven Polge, lead designer voor Unreal Tournament 3, bevestigt dat de Microsoft-console een aantal speciale speelmodi zal kennen, waaronder een co-op-modus voor vier spelers en een optie om in splitscreen met twee spelers ten strijde te trekken. Epic wilde ook kwijt dat spelers gebruik kunnen maken van achttien soorten voertuigen en in vijf verschillende typen geschutskoepels kunnen kruipen. Door de toevoeging van een hoverboard, waarop al 'surfend' door een level kan worden gezoeft, is de gameplay volgens Polge sneller dan die van Gears of War.

De vrees bij veel fans van het genre dat een titel als Unreal Tournament onspeelbaar zou zijn met een Xbox-controller, worden in de preview gerustgesteld. Volgens Epic zou de programmeur die de besturing moest verzorgen tijdens testsessies de vloer hebben aangeveegd met spelers die via toetsenbord en muis speelden. Verder zou de helft van het ontwikkelteam de voorkeur geven aan de Xbox-controller. Wanneer Unreal Tournament 3 precies in de winkels zal liggen, is nog onbekend.

Unreal Tournament 3 screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (84)

De vrees bij veel fans van het genre dat een titel als Unreal Tournament onspeelbaar zou zijn met een Xbox-controller, worden in de preview gerustgesteld. Volgens Epic zou de programmeur die de besturing moest verzorgen tijdens testsessies de vloer hebben aangeveegd met spelers die via toetsenbord en muis speelden.
AutoAim ;)
Aan alle pc-gamers op tweakers:

Het wordt tijd om wakker te worden en je muisarm even wat rust te gunnen.
Ik lees al sinds 2 december 2005 benchmarks over de controller van de 360 ten opzichte van muis/keyboard gaming. Iedereen is het er al een jaar of 2 over eens:
"the mouse is better at aiming, but the 360-controller is better at gaming."

Het is gewoon echt al 2 jaar achterhaald om nog steeds te roepen dat de combo muis/toetsenbord beter zou spelen dan de controller van de xbox 360.


http://shadowrun.com/backstage/controller_balancing.htm
"We also bend the weapon ray a bit within the crosshair (auto-aim). "
Recoil difference.

Het is dus gewoon Cheating.

Als je autoaim gebruikt en muiskeyboard zodanig cripled dat ze gebalanceerd zijn. houd dus in dat keyboard muis nog steeds beter is alleen hebben de dev's het zodanig gebalanceerd dat consolers ook nog mee kunnen.

tja auto aim zo kan er op console ook FPS gespeeld worden.

Daarom menen consolers dat fps op consoles net zo goed is niet dus het is schieten met aim assistence.

Het speeld dus toch weer anders.

Als consoler vs consoler maakt het niet uit voordeel/nadeel is gelijk.

mouse keybard maakt nog steeds gehacked van controllers maar de Dev steken daar dus een stokje voor.
Dat is cheaten voor de balancing doel eind.

Het hele verhaal bevestig muis/keyboard veel beter maar door tweaks in het voordeel van controlers waarvan een maatregel een Cheat is in muisland wordt het recht getrokken

Uiteraard is dit balanceren moeilijk
Muis heeft nog steeds voordeel op de longrange en consoles op CQC

Is dus handig om een mix team te hebben in een tactical shooter.

Blijkbaar zijn ze wat doorgelsagen bij U3 bij het optimisen en criplen van muis vs controler
imo is autoaim niet precies. het geeft geen perfecte lockon op een target, het brengt je er bij in de buurt..imo zorgt het ervoor dat je bewegingen richting een target vloeiender gaan zodat er een mindere gevoeligheid tussen de x en y as is.

imo is het idd nogal achterhaald dat een bepaalde setup beter is als de ander. elk heeft zo z'n nadelen (waar een muis misschien nog weleens te snel is, en een controller daarentegen soms weer te langzaam is), en het blijft wennen aan een bepaalde setup. maar ik denk dat als iemand op een console even vaak, lang en hard oefent als iemand op een pc, dat je bij ieder zn zwakke en sterke punten in de gameplay zal zien, en dat er dus ondanks die verschillende stijlen er geen verschil zal zijn in kwaliteit.

maar ieder zn gedachtes :z
Klopt ja. Dit zie je bij bv Lost Planet ook. Bij gears weer niet. Athans singel player heb ik het niet gemerkt. Of ik had het uitstaan.

Anyway. Doe mij de game toch maar op de PC :P
Inderdaad, complete crap dat je ooit met een gamecontroller zo snel kunt zijn als muis/keyboard. En de mogelijkheid autoaim te gebruiken in multiplayer games zou wel erg vals zijn.
Och, met de Wii controller krijg je het wel voor elkaar hoor, daar kan je tenminste weer echt mee richten i.t.t. andere console controllers!
Met de wiimote krijg je dat juist niet voor elkaar. De wiimote heeft een ontzettend irritante delay. Ik ergerde me er helemaal dood aan in Red Steel.

Nee, geef mij maar muis en toetsenbord.
grapjas, en UT zal ook wel soepel draaien op de WII ja :P
Ik weet het niet hoor... Misschien is AutoAim wel de oplossing voor het evenwicht te brengen in pc vs console gaming. Maar waarschijnlijk zal het toch moeilijker blijven met console, want autoaim zorgt er niet voor dat je lekker snel 180 graden kunt draaien in een snel potje deathmatch. Blijft een vraag.

Misschien maar eens een mp-beta voor zowel pc als x360. En dan laten testen.
uhm... of heel simpel, degene achter het toetsenbord en muis had nooit het spel gespeeld, terwijl degene met de controller dit wel had.. Zolang ze maar geen onzin gaan toevoegen om mensen met een toetsenbord en muis het lastiger te maken dan voor iemand met een joypad..
Bij Halo 2 hebben X360 spelers ook autoaim wat hun dus een groot voordeel geeft tegenover de pc gamers. Volgens mij kan je niet eens uit te zetten.
Wel irritant, als ik zo tussen de regels doorlees, dan wordt Co-op Xbox-only. Dat soort geforceerde exclusieviteiten is echt nergens voor nodig, en zorgt alleen maar voor frustratie.

De Xbox heeft van zichzelf ook bestaansrecht. Sommige mensen spelen liever gezellig in de huiskamer, en sommige mensen liever achter een krachtige pc met betere besturing.
er zijn ook heel goede (hele) spellen die PS3-only zijn dus ik vind dat die opmerking nergens op slaat.. ik vind het wel mooi dat xbox een exclusive krijgt, die aanprijzing kunnen ze wel goed gebruiken, alhoewel Microsoft niet te klagen heeft over de verkopen volgens mij.
vlgs mij heb je het niet helemaal door. UT3 komt ook op de PS3. Zelfs op dezelfde dag als ik het goed voor heb. En het artikel zegt dat de x360 en ENKEL de x360 versie co-op voor 4 spelers gaat hebben + split-screen co-op. Wat ik dus compleet belachelijk vind. Waarom .. oh waarom. De PS3 versie zal hoogst waarschijnlijk evenveel kosten en het is nu niet bepaald dat de PS3 het niet aan zal kunnen ofzo.
Tis natuurlijk maar wat je onder betere besturing verstaat.
k zelf ben niet erg handig met een toetsenbord en een muis. Ik ram altijd op de verkeerd toets bij actie momenten en daar heb ik met een controller stukken minder last van.. Al met al is het natuurlijk een beetje persoonlijke voorkeur net als met alles...
vanwaar de titel unreal tournament 3? ER zijn al 3 UT's geweest. (UT, UT 2003, UT 2004)
Hij is gebaseerd op versie 3 van de Unreal Engine, UT2003 en UT2004 waren gebaseerd op de Unreal Engine 2. Vandaar de naam :)
En Unreal ? en UT99 was dat nog Quake II engine dan ?
de Unreal 1 engine misschien (A)..

unreal die een quake engine gebruikt... dat is ff vloeken...
Of beter gezegd, Unreal engine 1.

Tevens staat in dit nieuwsbericht "Unreal 3 Engine"...

Er bestaat geen unreal 3 engine, want unreal 3 bestaat (nog) niet. Het zou zeer goed kunnen dat unreal 3 op de unreal engine 4 zal werken.

Unreal, UT99 en UT:goty werkten op de Unreal Engine 1
UT2k3, Unreal2:TA en UT2k4 werkten op de Unreal Engine 2 :P
Gears of War en UT3 werken op de Unreal Engine 3
(ik noem hier voor het gemak even alleen de Epic Games titels)

Ook de Unreal Engine 4 is reeds aangekondigd.
Waarom zouden ze de engine niet mogen gebruiken die ze zelf gemaakt hebben? Lijkt mij de beste manier om zo je engine 'als eerste' te promoten. Verder zijn er al genoeg spellen die UE3 draaien:

*clicky*

Offtopic: Lijkt me leuk om Lineage3 (MMORPG) te zien, met zulke graphics :Y).. Stiekem ook het spel waarop ik zit te wachten (TBA, ik zeg ~2010) :Z
Waar reageer je nu op?

Niemand zegt hier ook maar iets over dat ze hun engine niet zouden mogen gebruiken...

Lineage 3 gaat lang niet zo mooi worden als GoW/UT3, dat kan ik je op een briefje geven.
Een MMO is onmogelijk om in het detail te modelen waarmee de beperkte omgevingen van GoW gemaakt zijn. En een engine doet het niet voor je, het maakt het alleen mogelijk.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de eerste screenshots van Huxley, ook op de UE3. Weliswaar mooie graphics, maar lang niet zo mooi als die van GoW.
Het gaat voornamelijk om de kwaliteit van de artiesten en de hoeveelheid ervan.
2003 en 2004 worden door Epic aanzien als zijnde 1 geheel, noem het desnoods UT2 en UT2.5 . Aangezien UT3 een stijlbreuk is met de vorige twee games heeft men ervoor gekozen dit spel niet UT2007 maar wel UT3 te noemen.
En hoe zit het dan met 'Unreal 2 - The Awakening'? Is een helemaal op zichzelf staand spel...
Dat is geen Unreal Tournament, valt er dus buiten :P
Unreal 2 engine lijkt mij ;)

hier word dat ook een paar keer bevestigd
UT 2003 en 2004 waren meer van hetzelfde. Alleen was 2004 qua speelstijl veel beter.
Ze waren wel op dezelfde engine gebaseerd en 2004 was dan ook meer een antwoord op de slechte ontvangst van 2003.
Misschien een beetje off-topic, maar komt die ook uit voor de PC?
Het was tot nu toe zeker dat hij voor de PS3 en PC uit zou komen, over de xbox360 release waren alleen geruchten.

Hoewel ik het de xbox360 eigenaars natuurlijk gun, lijkt mij dit wel de minst handige console ervoor: voor de PS3 komt een muis uit, en de PC heeft er al een. Zonder muis heb je altijd een vorm van hulp bij het aimen nodig en dat verkracht het spel naar mijn mening.

Heb zelf Resistance voor de PS3 en ben een diehard ut2004 speler, maar headshots maken in Resistance is simpelweg mazzel. Aimen op een bewegend hoofd is met een pookje gewoon niet te doen!
Waar ik me meer zorgen om maak (als waarschijnlijk toekomstig PS3 bezitter) is het volgende stukje:
Steven Polge, lead designer voor Unreal Tournament 3, bevestigt dat de Microsoft-console een aantal speciale speelmodi zal kennen, waaronder een co-op-modus voor vier spelers en een optie om in splitscreen met twee spelers ten strijde te trekken.
Betekent dit dat de PS3 dit niet zal hebben? Waarom de 360 wel en de PS3 niet? Lijkt me sterk dat de PS3 dit niet aan kan...
Hum, heb je de source gezien?
[...]De eerste details van Unreal Tournament 3 voor de Xbox 360 duiken op. In het juli-nummer van The Official Xbox Magazine zal een uitgebreide preview
[...]
Ja, een Xbox magazine gaat het een beetje hebben over de PS3. :D

For the record, UT3 komt uit op de 360, PS3, Windows DX9, Windows DX10, Linux en Mac. (ja je leest het goed, LINUX!, out of the box :Y) )

http://forums.epicgames.c...p?p=24890693&postcount=25

@ DarkY: Wat ik bedoel te zeggen, aangezien games tegenwoordig steeds sterker een shift maken naar consoles vanwege de hogere profits, is het in deze tijd verfrissend om een devvie te zien die zich nergens van aan trekt en hun games gewoon op alle consoles, platformen, van windows tot vista, directx9 en 10, inclusief downscaling voor pc gamers die geen kerncentrale naast hun huis hebben staan, ontwikkelen en uitbrengen.

Zeker gezien de "door de strot duwen" houding van Microsoft met Vista, laat Epic de keuze over aan de gamer.

Epic heeft zoals EvilB2k zegt altijd die policy gehad, terwijl velen niet eens weten dat de Unreal series al sinds vorige eeuw bestaan. Kijk maar naar de meeste 360 gamers. Zij kennen Epic van Gow, PC gamers weten wel beter. ;)
elke unreal versie heeft op linux kunnen draaien
Ja maar niet out of the box. Dit kon alleen nadat een externe club deze geport had.
Unreal Tournament 2003 had gewoon een install.sh (oid) op CD3 staan die je kunt runnen -> spel wordt geinstalleerd :)

Lijkt me dus vrij out-of-the-box :>
Het is mogelijk om met mouse en keyboard combinatie op je 360 te spelen, wel m.b.v. deze 80$ kostende adapter: http://www.xcm.cc/xcm_xfps_360.htm
ik las een paar maanden terug dat deze verloopplug niet meer werkt met de nieuwste patches van je xbox360. Er werd namelijk beweerd dat er gebruik werd gemaakt van een lek in software van de xbox en die is nu gedicht.

Ik was er namelijk ook erg geinteresseerd er in
Met de PS3 kan dit wel via usb aansluiting:D
Ja, voor zover ik weet wel.
Ik zie op dat plaatje een HL2 tri-pod namaak,

en op de PC kun je met UE3 geen FSAA (fullscreenaltialiasing) instellen dus die engine, hoe leuk die ook is, vind ik niet echt geslaagd.
http://www.pcgameshardware.de/?article_id=602522
Unreal Engine 3 uses deferred shading to accelerate dynamic lighting and shadowing. Integrating this feature with multisampling requires lower-level control over FSAA than the DirectX9 API provides. In Gears of War on Xbox 360, we implemented multisampling using the platform's extended MSAA features. On PC, the solution is to support multisampling only on DirectX 10.
HL2 heeft de tripod ook niet uitgevonden, en ik heb het idee dat je deze tripod zelf kan besturen. Dus het is niet helemaal hetzelfde.
wat een bullcrap dat je nou per-sť DX10 nodig hebt om in UE3 FSAA aan te schakelen, de Xbox360 heeft geen DX10 dus zal een PC GPU ook FSAA kunnen gebruiken voor deze engine.

zal wel een soort fake AA zijn zoals ook in Stalker gebruikt word, daar word een bepaalde afstand geblurred zodat je de kartels niet(minder) ziet. (wel na een file tweak)

Ik heb R6 Vegas gespeeld op de PC, daar word van alles ge-hazed en bloomed zodat het minder opvalt (hopen ze althans, want de kartels worden ook gebloomed waardoor je ze eerder versterkt dan verdoezeld)

Ik haat kartels, al vanaf de eerste 3D versnelde game wilde ik het al weg hebben en ik wil niet zonder FSAA NOOIT!
Sorry hoor, maar DX10 is een API. Geef mij eens een lijstje met de hardware features die de xbox360 niet ondersteunt, wat DX10 wel vereist?

Ik heb demo's gezien van DX10 waarin effecten gebruikt worden die ondertussen al een jaar in xbox360 titels toegepast zijn.

De Xbox360 heeft geen DX10 aan boord, maar wel API's die hetzelfde kunnen bereiken.
ik heb ook ergens gelezen dat DX9 alles kan wat DX10 kan, maar DX10 is efficienter en kan meerdere dingen tegelijk uitvoeren waardoor het in het algemeen beter uitziet.

dus dan kan een DX9 kaart ook DX10 features gebruiken,
en dus ook FSAA in UE3.

Ze noemen de Controlpanel "Hardware override" maar ik kom steeds meer gams tegen die niet eens werken met FSAA en AF van de videokaart aangeschakeld, ben je weer verplicht om de ingame technieken te gebruiken, en daar is het meestal niet volledig (bij BF2 heb je wel AA op objects en models, maar de electriciteits masten en de terain is gewoon nog kartelig. en bij Lord of the rings online werkt het doodleuk niet als je het van de Control panle aanzet)
zolang ik op 1280x1024 of 1600x1200 speel vind ik FSAA overbodig... aliasing interesseert me geen bal.

Ik ga voor UT3 ook echt geen frames/grafische details opofferen om mijn GPU de tijd te geven om alles te verzachten.

6x of 8x FSAA vind ik zelfs irritant. de hele tijd het idee dat ik scheel aan het kijken ben.
ook een van de nieuwe units van Starcraft II ziet er zo uit :+
En die tri-pods zagen we ook niet al eerder in War of the Worlds of zo (En dan bedoel ik niet de film met Tom Cruise).
En onlangs in C&C3: Tiberium Wars.
Wat zijn 'model artists' toch creatief. |:(
Geef mij dan maar Quake 4, da's tenminste een game waarbij ik niet voortdurend aan andere games moet denken. ;)

Het lijkt er trouwens op dat Epic zichzelf verkocht heeft aan MS.
In het verleden altijd een Unreal pc game en pas daarna voor de consoles. Nu is het blijkbaar omgekeerd, MS met hun stinkduiten ook altijd. :r

Ondanks dit wordt het zeker een prachtige game en hopelijk komt er snel een pc versie zodat de gameplay ook nog wat wordt door het gebruik van M&KB. :)
Het lijkt er trouwens op dat Epic zichzelf verkocht heeft aan MS.
In het verleden altijd een Unreal pc game en pas daarna voor de consoles. Nu is het blijkbaar omgekeerd, MS met hun stinkduiten ook altijd
Idd, en ik gok dat we ook geen linux/osx versies meer gaan zien :S (multi-platform applicaties zijn ms immers een gruwel)
Wat? dus nu is Epic de Engine ontwikkelaar van microsoft? nou geen wonder dat het dan Console first optimized word :Z
en wie owned de PC markt.....
Hier een mooie demonstatie waar de UE3 toe in staat is.

http://www.youtube.com/watch?v=1m7T5ay_8DI&l
Dat had je al: Gears of War, zelfde engine.
In wat mooiere resolutie, en ook meer verschillende trailers alhier: http://www.gametrailers.com/search.php?s=Unreal+3
Ah, ik ben benieuwd.

Ben zelf een fervent UT2004 speler, online uiteraard. Ik heb nooit echt veel.. affiniteit gehad met UT99, en ben daarom ook vrij benieuwd naar UT3, omdat dit zoals 'n flink aantal onder jullie wel zullen weten toch 'n beetje 'n mix van de UT99 en UT03/04 stijl moet worden.

Als UT04 speler kijk ik vooral uit naar de nieuwe gamemode als uitbreiding van het Onslaught-concept uit UT04 (op een vrij grote map in twee teams strategische nodes verzamelen en zo uiteindelijk de base van je tegenstander vernietigen) die inmiddels Unreal Warfare heet. Nog meer strategie.

En natuurlijk is het dan ideaal om dat in goede teams te spelen, oftewel clans. Hopelijk weet UT3 een beetje een actieve clanscene te verkrijgen want 't kan aan mij liggen - heb me er ook nooit in verdiept - maar een echte community zie ik vandaag de dag niet meer bij UT04, getuige van de inactiviteit van onze eigen GoT-club ;)
UT03 en UT04 hebben gewoon nooit de populariteit van UT99 weten te evenaren. UT99 zat gewoon een stuk beter in elkaar..

Ik hoop dus dat deze UT veel meer van UT99 weg heeft dan de overige delen :)
wow en volgens geruchten komt ie nog eerder uit dan GTA4... *draait plannen om* goed, nu richt ik me dus hier op :P *googlet voor meer info* VETT

ik snap trouwens niet waarom je geen toetsenbord en muis in de USB poorten van de xbox 360 zou kunnen pluggen??
Ja, je kan er ook wel een TV-tuner, scanner, printer, wifi stick, bluetooth stick enzo in pluggen. De vraag is alleen of het apparaat er iets mee doet ;)
AutoAim verneukt toch juist de gameplay? Ik bedoel dan kan iedereen een headshot plaatsen. Wat een bullshit!
Wees maar gerust hoor, ga er van uit dat Epic Games niet zoiets lomps als AutoAim zullen inbouwen. Dan zou het om te beginnen 'Unreal Tournament' al niet meer zijn.

Het betreft hier een geintjuh :-)
Zo gerust zou ik daar niet op zijn. Aimbots worden vaker bij consoles gebruikt om het in vergelijking met muis nog speelbaar te houden.

EDIT: uitbreiding, als je het gewoon logisch en objectief bekijkt, heb je met een console geen schijn van kans tegen iemand die met muis en toetsenbord speelt (kijk naar ruimte die je met muis hebt in vergelijking met stickje van gamepad). Dus of pc gebruikers hebben het veel makkelijker, of de console gebruikers hebben een groot voordeel.
Er staat nergens dat er autoaim is, mss hebben ze wel een of andere revolutionaire spelmanier gemaakt, of autoaim, maar dan met een lichte afwijking die je als gamer moet corrigeren zodat het gelijk ligt aan mouse/keyboard...
Als de gameplay echt op verschillende niveau's ligt met de xbox dan met de toetsenbord dan zullen er vast wel xbox only servers komen of iets dergelijks.

Althans, daar mag je dan wel vanuit gaan.
Hum altijd als je als
PC gamer weer eens geowned bent door zo'n console puber kan je 'n key bind text massage al klaar houden.

Key -> "Console controler autoaim cheaterrrrr"

:+
Jammer. Unreal Tournament wordt steeds meer Battlefieldachtig. Ik vond de voertuigemode in UT2k4 al niks en moet Vehicle CTF zal het helemaal wel treurig worden...
yup idd, die kant gaat CoD4 ook op. Dat spel wordt ook met de release minder...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True