Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 108 reacties

Begin deze week mocht een selecte groep journalisten op bezoek bij Epic Games om een testrit met Unreal Tournament 3 te maken. De game staat op de planning om in november uit te komen, een bčtademo zal binnen twee weken verschijnen.

Unreal Tournament 3 logo (klein)Hoewel de Unreal Tournament-serie bekend staat om online actie, heeft Epic besloten om ook meer aandacht aan offline ervaring te besteden. Daarmee moet het spel beter geschikt worden voor consoles en bovendien heeft de helft van de UT-spelers het spel nog nooit online gespeeld. Het verhaal behandelt de gewelddadige strijd tussen drie facties en wordt ondersteund door slimme kunstmatige intelligentie voor de bots, die nu beter gebruik van het terrein en voertuigen kunnen maken.

Op het gebied van multiplayer is UT3 een mix van oud en nieuw. Naast de bekende spelmodi (Team) Deathmatch en Capture the Flag dienen de nieuwelingen Vehicle CTF en Warfare zich aan, die Bombing Run, Assault en Double Domination uit het voorgaande deel vervangen. Het virtueel afslachten van medespelers kan gebeuren in veertig verschillende levels met uiteenlopende thema's, die voorzien kunnen zijn van een uitgebreid gamma futuristische voertuigen. Op de sites van BeyondUnreal, FiringSquad, ShackNews en Planet Unreal staan verslagen van hands-on ervaringen.

De pc-versie van het spel staat nog steeds gepland voor november. Een bčtademo zal binnen twee weken verschijnen, al zijn er geruchten dat de demo deze week al beschikbaar zal komen. Unreal Tournament 3 voor de PlayStation 3 volgt eind 2007 of begin 2008. Een primeur voor Sony's console is dat mods nu ook per download of via usb-stick kunnen in het spel worden gebruikt. De toekomst van een Xbox 360-versie is nog onzeker aangezien mods in Xbox Live moeilijker te realiseren zijn.

Unreal Tournament 3 voertuigen in actie
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (108)

1 2 3 ... 6
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp waarom er almaar voertuigen in die spellen gestopt moeten worden. Laat mij maar gewoon lekker knallen, een voertuig besturen koop ik wel een ander spel voor als ik dat wil. Daarnaast vond ik de besturing van voertuigen niet echt heel erg lekker in UT2004.
Bombing run vond ik dan op zich wel een leuke spelmodus, maar assault was leuker in het origineel. Double domination vond ik wel erg tof. Jammer dat die eruit gaat.

Maar goed, we zullen zien. Misschien is het even wennen en speelt het gewoon erg lekker.
Heb je wel eens 1nsane gespeeld? Daar kan je met een voertuig helemaal vrij door het veld rijden. Ook met diverse spelmodi zoals Capture the Flag en King of the Hill. In plaats van schieten beuk je nu met je voertuig op de tegenstander in.

Ik miste altijd de wapens, had altijd de neiging om te schieten. En nu kan dat dus (verwacht ik)
het zal wel zijn we spelen dat nu nog vaak op LAN parties :) Zo een simpele en toch leuke game
:) het mooie van UT is dat spelers zelf mods toe kunnen voegen, dus als er meer zijn die DD mooi vonden, komt er vast wel een DD mod voor het spel.
@ wizzkid

als je teruggaat op de link naar techpowerup.com kan je een nieuwe link vinden
http://www.techpowerup.com/downloads/794/mirrors.php

blijkbaar is em verzet ofzo

Ben aan + - 150/kbps bezig aant dl'en

[Reactie gewijzigd door Guardian-X- op 12 oktober 2007 15:23]

Nooit begrepen waarom Bombing Run zo onsuccesvol was? Een echte Teamplay gamemode. Van mij mag die terugkomen.
Ik heb zelf UT2003 iBR / UT2004 nwBR gespeeld, vooral in UT2003 was het nog redelijk populair. Op het einde waren er echter te weinig spelers om het gametype in stand te houden. In UT2004 is BR eigenlijk nooit meer van de grond gekomen doordat de learning curve te moeilijk is; als newbie heb je geen schijn van kans tegen de 'pr0' players.

Deze stijle learning curve, gecombineerd met de niet erg vriendelijke atmosfeer die vaak op publics hing (vaak dingen als schelden & spawnkillen) zorgde ervoor dat weinig nieuwe mensen BR gingen spelen.

Daarnaast werd in UT2004 pijnlijk duidelijk dat een groot aantal verschillende gametypes niet bevorderlijk is voor de spelervaring. Als 1000 mensen UT2004 spelen, en 100 spelen iBR, 100 spelen nwBR, 100 spelen iCTF, 100 spelen nwCTF, 100 spelen assault, 100 spelen onslaught, 100 spelen DM, 100 spelen TAM, 100 spelen TDM, 100 spelen iTDM (en niemand speelt Last Man Standing of Mutant) dan heb je dus 10x te weinig mensen om een gametype voor lange tijd in stand te houden.

Vandaar dat Epic ook heeft besloten om het aantal gametypes te verlagen, om zo meer mensen te concentreren rond bepaalde gametypes, waardoor ze succesvoller worden voor de lange termijn.

Ter info: Dit zijn DM / TDM / (v)CTF / Warfare.
Dus assault en onslaught zijn gecombineerd tot warfare, BR / LMS / Mutant zijn komen te vervallen.

Desondanks ben ik het er mee eens dat BR terug had mogen komen, in plaats van vCTF bijvoorbeeld ;)
Je vergeet Duel te noemen, deze gamemode komt ook in UT3.
Verder zijn er natuurlijk wel instagib varianten van alles, dus dan kan je meteen maal 2 doen als je de werkelijke spreiding wilt weten.
Niet helemaal mee eens ;)
Duel is gewoon DM met 2 players.

Instagib zal vooral voor CTF een grote community zijn (momenteel samen met TAM de meest gespeelde gametypes), maar voor DM, vCTF en Warfare verwacht ik niet dat er meer dan een handjevol players zal zijn.

PS: TAM = Team Arena Masters, een zeer succesvolle 3rd party mutator die een soort counterstrike achtige, round-based TDM gametype is.
Duel is geen DM met 2 players, aangezien er ook nog weet-ik-het-hoeveel specs/players in die server zitten naast de 2 die aan het spelen zijn.

Instagib was voor DM in vorige UT games ook altijd vrij populair, vooral op public servers. TAM komt ook terug voor UT3, dus dat zal ook een aardig aantal spelers wegtrekken van de echte gamemodes.

Oftewel: DM, iDM, TDM, iTDM, CTF, iCTF, vCTF, Warfare, TAM = 9 populaire gamemodes.
En dan komen er uiteindelijk nog de 20000+ mods bij natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Droniac op 12 oktober 2007 13:59]

ja, ik ben voor het eerst in lange tijd echt nieuwsgierig naar een game, want ut99 heb ik grijs gespeeld. daarentegen vond ik de 2k series weer slecht en hoop ik dat epic het goed maakt met deze nieuwste telg.

ik ben benieuwd of de gameplay weer up 2 speed is, en dat de movement gewoon weer lekker basic is ala 99. overigens neemt dat niet weg dat er nog steeds voertuig gameplay in zit, maar dan moet je die modes maar niet spelen ;) dm, ctf en assault zijn er nog steeds voor de echte die-hards, en als je een keer wil fungamen met voertuigen kan je dat tenminste in je 'eigen' game.

[Reactie gewijzigd door Similar op 13 oktober 2007 00:58]

Ik vind het ook jammer dat die weg is. Vond hem wel vet.

Waarom zouden ze zo'n functie er niet gewoon inlaten? Teveel kosten qua scriptschrijven misschien?
Ik heb juist op FTP gezien dat morgen de demo al uitkomt, er zijn al aankondigen gemaakt. Laten we hopen, de specjes zien er iig niet te hoog uit, ik hoop echt dat het wat soepeler gaat draaien als Crysis.
De UT serie is nooit echt afhankelijk geweest van grafische kwaliteit, imo. De hoofdfeature van Crysis (en Far Cry ervoor) is niet het verhaal (gaap, mutanten) of de gameplay (gaap, standaard fps), maar de graphics, effecten etc. De Unreal engine is wel een van de beste engines op het moment, en kan ook heel mooie beelden produceren, maar ik denk dat ze voor spellen als UT liever niet al te hoge systeemeisen willen.
Voor mijn gevoel heeft UT1 echt de beste frag-sensatie weten neer te zetten. Voor die tijd zag het er iid heel redelijk uit MAAR later kwam al die onzin in graphics op een niveau te liggen om denk ik FarCry en anderen te evenaren. Het snelle spel was weg, je pc trok doorgaans al de eyecandy toch niet op het hoogste niveau. Ik zou graag zien dat ze weer meer naar de basis van UT1 terug gaan: Een snelle first person, uitgebalanceerde wapens en veel indoor maps waar vooral tactiek en snel denken het kaf van het koren zal scheiden. Vliegtuigen, voertuigen of hovercrafts... ze mogen het van mij laten waar het ooit begonnen is, op de tekentafel.

Ben dus erg benieuwd wat ze met UT3 gedaan hebben.

[Reactie gewijzigd door Tobiaz op 12 oktober 2007 10:35]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. UT99 GOTY is absoluut een topper en het wordt nog veelvuldig gespeeld op onze LAN parties. Vooral Instagib LMS in Turbine of Tempest en CTF Face blijven top.

UT2k4 heeft echter een hele hoop leuke andere dingen. Het oude snelle spel is er uit, maar de Onslaught mode is daarentegen weer een erg goede aanvulling. Met een groepje lekker door een level heen rausen en tactisch je punten bewaren is een erg leuke team ervaring, die ik in UT99 redelijk miste. Het kwam daar meer aan op individueel gedrag en nu ligt de focus meer op teamspel.

Het zou leuk zijn als de oude snelle actie terug komt, maar het hoeft voor mij niet perse.
Dan zou je Domination eens moeten proberen in het origineel, teamplay to the max!
Ik sluit me bij deze reactie aan. UT1 GOTY was de beste UT imho. En zo te zien komen die voertuigen weer terug. :(

Morpheus was een geweldig level. Beetje zweven en knallen. En uiteraard een zetje krijgen waardoor je niets meer kon doen dan naar beneden storten. :D
Jongens wat ben ik blij dit te horen ik had niet verwacht dat zoveel mensen ook inzien dat alles na UT1 totaal waardeloos is. UT1 was hardcore en niet voor noobs(of je leerde snel). Nu met die gay voertuigen en skateboards in een shooter nogwel WTF!

Het UT gedachtegoed totaal verkracht. Ik wil het niet opnemen tegen een noob in een tank. Nee gewoon man tot man en supersnelle gameplay. Want met UT1 kon je snel zijn.

Nog steeds zeg ik - al komt het eigenlijk meer op hopen neer - dat de jongens van epic dat ook toch een keer moeten inzien. Want waar moet je nu naartoe als hardcore gamer? Enige uitweg is Gears en waarschijnlijk is Gears daarom ook zo pupulair.

Maar geef mij UT1 in een modern jasje en ik KOOP de game gewoon, want de beste games verdienen dat.
Naar mijn mening oordelen jullie allemaal te vroeg, Epic heeft zelf ingezien dat UT2003 een mislukking was (Vandaag ook dat deze game UT3 heet, terwijl het de 4e installment is). UT2004 daarentegen was een degelijke shooter, de balans was terug en zeker voor de hardcore gamer was het geen slechte game.

De adrenaline combo's waren overdone, de dodgewalldoublejumps waren misschien ook wat overdreven maar de algehele gameplay was echt Unreal.

Epic zegt te hebben geleerd van de fouten, vandaar dat de adrenaline combo's weer verdwenen zijn en ze een toezegging hebben gedaan dat je in UT3 het merendeel van de tijd weer 'op de grond' aan het vechten bent in plaats van aan het springen bent. De gameplay zou veel dichter bij UT1 liggen, in plaats van bij 2k4.

Dat er voertuigen e.d. in zitten zegt niks over DeathMatch, de voertuigen horen in Unreal Warfare en (eindelijk officieel) vehicle CTF. In de andere gamemodes mag je het zoals gewend weer uitvechten op de voet.

Ik kijk uit naar UT3, en ik ben blij dat Epic vast houd aan het releasen van Demo's, iets dat ik alleen maar toe kan juichen, een demo geef je een voorproefje van de gameplay en niet te vergeten een perfecte gratis controle of je systeem echt geschikt is voor UT3.
Voor de die-hard UT1 fans hierboven: Dan ga je toch lekker DM spelen, daar zitten geen voertuigen in hoor, maar dat weten jullie kennelijk niet.

Je moet geen lulkoek verkopen als je het spel (UT2004 of UT3) nog nooit gespeelt hebt. Ik wil de originele UT1 niet afkraken, en het hoeft van mij echt geen knallend grafisch mirakel te zijn, maar er moet toch eens een beetje vooruitgang in komen, anders kunnen we met z'n allen net zo goed Doom2 blijven spelen. Ik vind de gameplay van UT2004 behoorlijk uniek en een vooruitgang tov van andere games, zelfs 3 jaar na dato nog.

UT2k3 was trouwens meer een betaversie van UT2004. Het had nooit op de markt mogen komen, maar UT2k4 heeft in mijn ogen een hoop goed gemaakt. Dat speel ik nog steeds af en toe met veel plezier.
Precies. UT99 met de online stats... instagib in curse, deck16....dat waren de tijden.
Ik speelde dat 4 jaar lang elke dag een uur of 4, 5, en kon het wel aardig. Toen kwamen de opvolgers en dat was voor mij echt waardeloos. Heel de gameplay was anders, verpest. Als de ng.worldstats nog werkte voor UT99 speelde ik dat nu nog...
CTF Instagib i.c.m. Face (classic) COOL was dat 8) m-m-m-m-monster kill :D

@esthero: met voertuigen, ik neem aan dat je onslaught bedoelt, was ietsie pietsie meer strategisch (mwahh, viel ook wel mee) en minder knallen. Je doel niet zoveel mogelijk frags halen maar de enemy core vernietigen

[Reactie gewijzigd door shades op 12 oktober 2007 14:54]

http://www.instantstats.net/instantstats/

begin maar weer dan, ze zijn zelfs verbeterd
UT GOTY... Blijft idd de beste.
Simpel concept, dat was 1 (Dus geen rare voertuigen of wat dan ook).
Lekker fraggen (ren, spring, schiet, splat, respawn, splat, respawn, splat, ren, frag, splat, redeemer, boem, headshot, 20 raketten, splat splat splat) en niet onbelangrijk, een flinke dosis humor.
Eensch... UT99 roeleerde echt. Ook nog in clanverband UT2003 gespeeld, ook hier was ik zeer tevreden over, UT2004 met vehicles heb ik links laten liggen, grote kans dat UTIII dus ook niet in mijn collectie komt :'(
UT99 pwned nog steeds.....d'r zijn niet veel spellen die (zij het met tussen pozen) na 8 jaar nog leuk zijn...ik speel 't niet zo heel vaak meer, maar 't roept iedere keer nog ultra fijne clan-herinneringen op :P

UT03 vond ik eigenlijk geen bal aan, zonde van ;t geld. 2k4 was wel leuk, maar idd zonder vehicles...vond 't een te hoog Battefield gehalte hebben(je teamgenoot overhoop raggen om als eerste in de beste tank te zitten :P)

[Reactie gewijzigd door Rey Nemaattori op 12 oktober 2007 11:33]

www.warsow.net

net als, ben ik ook van de ouwe UT tijd, probeer warsow eens, gratis spel, simpel, snel, dodgen, en meer! (ICTF!!)
Waaorm niet gewoon voor vijf euro UT1 bij de grabbelbak halen en daarmee lekker online knallen in het spel dat je écht wilde, ipv in een leuke gratis poging tot remaken? Warsow is wel aardig, maar is nog lang en breed niet zo goed als het 'echte' UT

Bovendien past UT1 met gemak op je USB sleutelhanger en vereist het helemaal niets dan unrealtournament.exe opstarten... je kan het op elke PC spelen als je maar bij de USB poort kan.
* KnetterGek speelt nog regelmatig op allerlij plekken UT1 :)
Warsow is geen remake van UT99. Het zal dus ook niet ooit "net zo goed" worden als UT. Het is een op zichzelf staand spel met eigen doelen, die het naar mijn mening toch al wel bereikt heeft. Tja, het is niet grafisch zo mooi als UT3 en het heeft niet de nostalgische waarde van UT99, maar dat maakt het geen slechtere game dan UT.
Vergeet niet dat GOTY voor echte die-hards is, en UT3 toch meer voor de mainstream wordt. Je moet de winst toch ergens vandaan halen, en met een game die alleen door zulke mensen wordt gespeeld dat je binnen 3 seconden dood bent als newbie, kopen de meeste niet eens meer.
Daarom kun je er leuke voertuigen in stoppen zodat de rest ook nog wat fun kan beleven, en gaan de die hards binnen spelen.
Daar ben ik het niet echt mee eens, ben zelf 56 en sinds verleden week speel ik weer UT2K4 on-line. Met al die jonge gasten lig je als oude bok natuurlijk meer op je rug naar de sterren te kijken dan je Duokills en Killing Spree's maakt :) Maar dat mag de pret absoluut niet drukken en ik knal vrolijk mee (als ik de kans krijg) want daarvoor heet het SPELLETJE en is het geen broodwinning :P
De beta-demo komt vandaag. Op fileplanet is preloaden al begonnen.
De beta demo is nu te downloaden via fileplanet (subscribers only).
Dubbelpost. De demo is nog locked..

[Reactie gewijzigd door hott op 12 oktober 2007 10:04]

De demo is gisteravond al uitgekomen?

Hij stond in iedergeval al aangemeld op het FTD. Heb hem nog niet binnengehaald. Als hij er idd is dan ga ik dat vanavond zeker doen ;)

Edit: Sorry, was in de war met Call of Duty 4 8)7

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 12 oktober 2007 10:51]

ik ben erg benieuwd naar vehicle ctf. lijkt me erg leuk
Ik hoop dat deze UT net zo succesvol is als alle anderen. Heb ze allemaal helemaal grijs gespeeld. Ben vrij benieuwd naar de demo :9~ . Mijn pc'tje zal het wel trekken _/-\o_ .
zo dat wordt misschien weer feest :) ik hoop dat het gewoon het meeste op de eerste versie lijkt
1 2 3 ... 6