Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties

De Oostenrijkse uitgever JoWood gaat Painkiller: Resurrection op de markt brengen, dat gemaakt is door Homegrown Games. Opnieuw belandt de speler in het voorportaal van de hel, waar hij het tegen duistere krachten op moet nemen.

Painkiller: ResurrectionPrecies vijf jaar na het verschijnen van de allereerste Painkiller maakt de Oostenrijkse uitgever JoWood bekend dat er weer een nieuw deel gaat verschijnen. Painkiller: Resurrection is gemaakt door een nieuwe ontwikkelaar, Homegrown Games, eveneens uit Oostenrijk. Het spel zou in het laatste kwartaal van 2009 op de markt moeten komen, vooralsnog alleen voor de pc, hoewel er in 2010 mogelijk nog een versie voor de Xbox 360 verschijnt.

In Painkiller: Resurrection kruipt de speler in de huid van Wild Bill Sherman, die terechtkomt in het Purgatory, het voorportaal van de hel, waar hij het tegen de krachten van het kwaad op moet nemen. Daarmee lijkt het uitgangspunt veel op dat van de voorgaande delen. JoWood belooft echter dat Painkiller: Resurrection meer verhaal kent. Zo speelt Bill een rol in een overkoepelende strijd tussen hemelse en duivelse krachten.

Het spel wordt gemaakt met een opgepoetste versie van de originele engine, die nu ook nieuwere technieken als motion blur en dynamische belichting aankan. De technische verbeteringen die het origineel met de populaire PK++ mod kreeg, zijn ook door de makers overgenomen, waarmee duidelijk wordt dat Painkiller: Resurrection een multiplayer-optie krijgt. Nieuw is dat Resurrection ook in co-op te spelen is.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

Meer verhaal?! Ouch, ik ben bang dat ze daarmee de fout in zullen gaan. Zoiets moet je, als je het mij vraagt, niet proberen bij een game als Painkiller of Serious Sam. Lekker door hordes monsters heen raggen, daar gaat het om :p Yathzee 'reviewed' Painkiller (op de gebruikelijke hilarische wijze) wel redelijk treffend, en waarom Painkiller zo vet is. Pogingen om een dieper verhaal te maken hebben volgens mij meer kans om de nieuwe Painkiller eerder het label "pretentieus" dan "diep" te geven. Ik bedoel, 'a gun that shoots shurikens and lightning', wat moet je dan in vrédesnaam nog met een verhaal :D

[Reactie gewijzigd door Assassinator op 10 april 2009 10:59]

In die review heeft yahtzee het over een poolse developer die de eerste painkiller heeft gemaakt. People can fly ipv homegrown games. Die laatste kan ik niet eens in ..... wikipedia vinden, die eerste wel.

[Reactie gewijzigd door outcast within op 10 april 2009 11:09]

Een zeer mooi uitziende shoot-em-up uit die tijd. Jammer dat ze het alleen maar oppoetsen.. maar het is afwachten hoe het resultaat zal zijn.
heerlijk dat ze dezelfde engine blijven behouden. Hoewel hij gebaseerd was op de quake3 engine (en ik daar barstende hoofdpijn van kreeg), heb ik daar geen problemen mee en heb zelfs regelmatig private sparring-sessies gehad met fatal!ty waardoor m'n gewone vrienden plots geen zin meer hadden om nog te spelen :+
wat is mis met de Q3 engine? Denk wel een van de meest gebruikte engines.
Er zijn nog geen 20 games die de Quake3 engine gebruiken. RenderWare of Gamebryo zijn veel meer gebruik.
Wel meer dan 20 hoor. Zie https://secure.wikimedia....Tech_3#Uses_of_the_engine voor een lijst, welke niet alle spellen benoemt met een engine afgeleid van de Q3 engine.

[Reactie gewijzigd door Florisjuh op 10 april 2009 15:55]

Dat 15 spellen, en een aantal uitbreidingen. Sommige van die spellen zijn niet eens uitgebracht.
Ik vind eigenlijk dat ze verder moeten gaan met Daniel Garner.
Het eind van Battle out of Hell is zo open als maar kan.

Dat is eigenlijk precies waarom ik overdose minder vond dan het origineel en de uitbreiding. Opeens heel andere dude, demoon zelfs, die helemaal niets met het origineel heeft te maken maar eigenlijk meer een evil broertje van duke nukem lijkt.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 10 april 2009 11:47]

Hmm, Homegrown Games staat nou niet echt bekend om een knallende loopbaan. Ze hebben alleen 'Robert D. Anderson & The Legacy of Chtulhu' uitgebracht en die werd behoorlijk afgebrand.

En JoWood... tja. Die hebben al een imago van goedkope buggy net-niet games, ookal zijn er genoeg uitzonderingen. Als je ziet wat ze bijvoorbeeld Gothic 3 - Forsaken Gods hebben aangedaan, dan verwacht ik van Resurrection hetzelfde; een belabberde game op de markt gooien om geld te verdienen met de 'naam' van een redelijke franchise.

Geen vertrouwen in, maar we zullen zien.
Het schieten met allerhande wapens was in dit spel geweldig. Ze deden precies wat ze moesten
Dit is het spel met de meest fantastische wapens ooit. Stake gun = volgens mij ooit verkozen tot inovatiefste wapen ooit in een game! Hoop zeker dat er meer van deze guns zijn in de nieuwe versie. Zeker de co-op staat mij aan! Ik kijk er al naar uit gewoon brainless shooting around the clock, hell yeah!
Voor de liefhebbers van dit soort spellen is er onlangs iets leuks uitgekomen, namelijk Necrovision. De interface lijkt hier en daar sterk op painkiller, en het is ook een zo'n beetje dezelfde sfeer. Plaats van handeling is echter het slagveld van de eerste wereldoorlog. Ik vermoed ook dat dit spel door hetzelfde team gemaakt is, maar weet dat dus niet zeker.

http://www.necrovision-game.com/
verhaal? dat is geen goed teken. Een spel als painkiller moet twee dingen hebben, wrede vijanden en nog wredere wapens. Verhaal in zo'n spel is onzin. Ze zouden veel beter eens een echte level designer in huren dan een schrijver.

Vond dat de levels soms op architectuur achter bleven. ze hadden allemaal wel een andere stijl, maar kijk voorbij het houtwerk en je staat de hele tijd in arena's met twee deuren: één waar jij door heen kwam en één waar een zillioen vijanden door komen. Als ze eenmaal allemaal binnen waren lied je vervolgens de D (of A) niet meer los en liep je net zo lang rondjes tot alles stil bleef liggen.
Meer verhaal spreekt mij ook absoluut niet aan. Het beste aan de originele Painkiller was de goede online multiplayer gaming. Een combinatie van snelle gameplay, goede maps en balans maakte het tot een leuke game om te spelen en om te kijken (CPL).
Vooral de snelheid was een leuk en vrij uniek aspect.

Volgens mij kunnen ze zich beter daar op focussen dan op een vagevuur verhaal(tje).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True