Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties

Ontwikkelaar Epic Games is bezig aan een nieuwe titel voor uitgever Electronic Arts. Het spel wordt ontwikkeld door de Poolse studio People Can Fly, dat eerder verantwoordelijk was voor de pc-shooter Painkiller.

Epic Games logo nieuwHoewel ontwikkelaar en uitgever nog geen details over het spel hebben losgelaten, zegt Epic-vice president Mark Rein dat het gaat om Epics volgende grote merknaam, waardoor een spel in de Gears of War- of Unreal Tournament-familie uitgesloten lijkt. Het spel moet uitkomen op de pc, Xbox 360 en de Playstation 3. Er is nog geen releasedatum voorhanden.

"EA geeft onafhankelijke ontwikkelaars als Epic Games de kracht van een grote uitgever", zegt Rein donderdag in een verklaring. "Epic voegt eersteklas talent en technologie toe aan de ontwikkeling van deze nieuwe game", zegt Frank Gibeau, president van het EA Games label. "We zijn blij Epic Games te mogen verwelkomen als partner van Electronic Arts."

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

De Poolse studio "People can Fly" gaat voor Epic Games een spel ontwikkelen dat onder Electronic Arts label uit gaat komen.

Waarom heb ik het idee dat hier een hele hoop overhead in zit...?
PCF bouwt de game, onder supervisie van Epic, dat het contract heeft om de game te ontwikkelen.

Gewoon uitbesteding, niks geks aan toch?
Geen uitbesteeding. PCF is gewoon onderdeel van Epic Games, net zoals Epic Games China onderdeel is van Epic Games.

Epic Games is (net als id Software) groot genoeg om independent te blijven. Maar, aangezien zowel Epic Game als id Software niet meer in de publishing business zitten hebben ze nog wel een publisher nodig.
Grote independent studios hebben een game die aan het maken zijn en zoeken vervolgens een publisher. Dit staat tegenover kleine indy studios die een aantal game ideeen hebben waarvoor ze funding zoeken van een publisher. In dit laatste geval is het de publisher die bepaald welke van de game ideeen tot een game gemaakt worden.
Dus dat Epic (of id) een publisher zoals EA gebruikt is geen sell out. Het is gewoon een bedrijf dat voor hun een groot deel marketing, distributie, customer support, etc. doet.

[Reactie gewijzigd door elmuerte op 15 augustus 2008 11:32]

Wellicht dat er een hoop overhead in zit, maar het geeft People Can Fly wel het platform om hun spel bekend te laten worden. Painkiller, ondanks dat het een briljant spel is, heeft het nooit echt gehaald. Iets dat ik erg zonde vind.
Kunnen ze weer een spel afleveren dat niet af is, zoals UT3.
Epic wil alleen hun engine verkopen, de games ansich interesseert ze geen ruk.
Als fan van de UT serie heb ik t een beetje gehad met Epic.
En gears of war dan? Toch een vrij geslaagd spel van epic...
Voor de Xbox was het mischien leuk, voor de PC was het bagger eerste klas.
Gelukkig maakt People Can Fly dit spel, waar ik nog een redelijk hoge pet van op heb (painkiller was geweldig imo).
Als je Unreal Tournament 3 als 'niet af' beschouwd dan is Gears of War (PC) dat evengoed. Dat spel zit nog altijd vol met bugs, veel ergere bugs dan UT3 aangezien er meerdere game-breaking bugs in zitten (bv: bosses die in de omgeving vast komen te zitten en onsterfelijk raken, muurtjes waar je op vast kan komen te zitten en niet af kan, enz). Dan valt een slechte interface en hier en daar een kleine bug van UT3 nog wel mee... echt game-breaking bugs heeft dat spel tenminste niet.

Niet dat Gears of War echt slecht is, want het is best een leuk spel, vooral in multiplayer over LAN. Ik zou het een 7,5 geven en daar is niks mis mee. Feit blijft echter wel dat het bij lange na niet zo'n goed spel is als de Xbox 360 gamers/reviewers beweerden.

[Reactie gewijzigd door Droniac op 17 augustus 2008 12:00]

Heeft EA toch weer geleerd van de kritiek die ze gehad hebben; veel bedrijven die EA had binnengelijfd kregen niet de vrijheid van games maken naar hun eigen inzien. Nu gebeurt het dus wel:)
Epic is toch niet gekocht door EA?!
Ik denk dat SirNobax bedoelt dat inlijven niet voor creativitiet zorgt, maar als publiser optreden voor independant studios beter zal zijn. De creativiteit en kwaliteit zal zo beter te waarborgen zijn.
ik ben inderdaad benieuwd wat ze nu gaan uitspugen. hoop dat het inderdaad een mooie game wordt. wat het ook moge zijn. maar de uitspraken doen je wel nieuwsgierig worden
Ben ik de enige bij wie gelijk de vraag omhoog kwam wanneer EA een bod op Epic gaat doen?....

Verder ben ik erg benieuwd wat 't gaat worden, (en wanneer..)
Maar is dit nieuws, nieuws te noemen? Feitelijk weten we weinig meer dan dat EA een nieuwe game gaat veroorzaken.. ;)
Epic Games is een prive bedrijf. En de eigenaren hebben aangegeven niet geintereseerd te zijn in verkoop. Zo lang de eigenaren actief zijn binnen het bedrijf, en de zaken goed gaan zullen ze het ook vast niet verkopen.

[Reactie gewijzigd door elmuerte op 15 augustus 2008 11:56]

Wow.. weer een spel van People Can Fly. Hun Eerdere release van Painkiller was gewoon geniaal. Ik hoop dat ze hetzelfde creatieve team gebruiken, dan geloof ik dat het wel een goed spel gaat worden.
Ze zijn wel druk bij EA, dit las ik vanmorgen: http://n-europe.com/news.php?nid=12192
bull. EA weet dat ze de laatste tijd tamelijk wat trash hebben geproduceerd en dat ze daardoor niet goed in de cijfers van de winst zitten (nog geen crisis ofzo in de buurt dankzij bulkware)
Door goede spelfabrikanten te laten produceren en te publiceren doet EA tenminste waar ze goed in zijn.
De games-wereld draait om geld. Als ze een grote zak met geld krijgen om een spel te maken, waarom dan niet? Principes vind je niet zoveel in die wereld.
Wat is er zo principeloos aan het aannemen van een opdracht, trouwens?
Niks met principes te maken. EA is o.a. een publisher. Wanneer ze zelf een game gaan produceren is het een 1st party game. Wanneer ze een opdracht geven (dit geval is het een 2nd party game. Wanneer een studio een game aanbied aan EA om het onder hun label te verkopen (publishen) is het een 3rd party game.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True